JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140703/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140703/143161-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Nakło nad Notecią: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego  nad realizacją zadania  pn. Uzbrojenie terenu Parku Przemysłowego w Paterku - Etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 143161 - 2014; data zamieszczenia: 03.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Nakło nad Notecią , ul. Ks. P. Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 386 79 01, faks 52 386 79 02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.naklo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego  nad realizacją zadania  pn. Uzbrojenie terenu Parku Przemysłowego w Paterku - Etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności z zakresu kompleksowego pełnienia funkcji Inspektora  Nadzoru Inwestorskiego. Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego polegać będzie na świadczeniu usług obejmujących: zarządzanie, rozliczanie, kontrolę i nadzór nad realizacją kontraktu dotyczącego robót budowlanych, pn. Uzbrojenie terenu Parku Przemysłowego  w Paterku- I etap.
Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jako przedstawiciel Zamawiającego będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano mu w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w niniejszej SIWZ oraz wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane.
Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszej umowy jest zarządzanie, rozliczanie, nadzór i kontrola, projektu zgodnie z jego warunkami. Zadania te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z kontraktem począwszy od etapu prowadzenia robót aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia kontraktu, w tym nadzór nad robotami, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, będzie działał we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie przyjętym w SIWZ. 
Zamawiający wyznaczy ze swojego personelu Kierownika projektu jako osobę do współpracy z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego, w formie pisemnej. Przez cały okres realizacji zamówienia Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  zobowiązany będzie prowadzić bieżącą analizę sytuacji związanej z realizacją projektu, identyfikować wszelkie problemy, ryzyka i zagrożenia dla pomyślnego  (w ramach założonego terminu i budżetu) przebiegu projektu. Wykrycie problemów czy zagrożeń skutkować powinno podjęciem przez Inspektora Nadzoru Inwestroskiego działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowania konkretnych zaleceń/sugestii dla Zamawiającego za pośrednictwem Kierownika projektu odnośnie podjęcia określonych działań.W szczególności, gdyby postęp robót budowlanych nie byłby zadawalający, do obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie należało poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem Kierownika projektu o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane. Wszelkie wnioski i rekomendacje formułowane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla Zamawiającego powinny zawierać wyczerpujące uzasadnienie (oparte w zależności od sytuacji na analizie np. harmonogramu, dokumentów kontraktowych, kosztów, sytuacji rynkowej, powszechnie obowiązujących przepisów prawa itp.) z konkretnymi i jednoznacznymi rekomendacjami, (co nie ogranicza możliwości formułowania rekomendacji wariantowych i warunkowych). Jeżeli roboty nie będą wykonywane zgodnie z harmonogramem Inspektor Nadzoru Inwestorskiego określi czy przechodzą one na kolejny okres rozliczeniowy, czy na dalsze okresy.Zamawiający informuje, że wartość kosztorysowa robót budowlanych wynosi  18 870 522,75 zł  brutto.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  świadczący niniejszą usługę zidentyfikuje ryzyka i potencjalne problemy, w szczególności wynikające, np. z dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonanie i Odbioru Robót Budowlanych ( zwana dalej STWiORB), decyzji środowiskowej itp. które, mogą wystąpić podczas realizacji kontraktu i zaproponuje sposoby ich rozwiązania. Istotne informacje i wnioski z weryfikacji mające kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia i prowadzenia robót, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego   przekaże Zamawiającemu bezzwłocznie po ich uzyskaniu. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje projekty pełnomocnictw niezbędnych do zrealizowania powyższego zadania (nadzoru). Uwaga: Istotne uchybienia lub uchylanie się Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego  od opisanych w niniejszej Specyfikacji obowiązków skutkować może wstrzymaniem płatności do momentu rzetelnego ich wykonania oraz prowadzić może do nie wystawienia referencji przez Zamawiającego po zakończeniu realizacji zamówienia (kontraktu).2. 3. Obowiązki ogólne.Wykonawca niniejszego zamówienia, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, będzie odpowiedzialny za:1) Zarządzanie projektem w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień i pełnomocnictw (w tym podanych poniżej w niniejszym opisie) mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie Projektu w sposób poprawny jakościowo, w przewidzianych terminach i budżecie,2)	Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich decyzji na prowadzenie budowy,3)	Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją projektu,4) Nadzór nad usuwaniem wad ujawnionych w okresie rękojmi wynoszącym - 60 m-cy, który rozpoczyna się w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego.3. Etapy współpracy Inspektora Nadzoru Budowlanego z Zamawiającym.Etap budowy,
Etap po zakończeniu robót.Etap budowy tj. okres od dnia podpisania umowy z Wykonawcą Robót do dnia odbioru końcowego i przekazania do eksploatacji.
1. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do:1) Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z Kontraktem; a w szczególności współpracy z lokalnymi samorządami, organizacjami i mieszkańcami, właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej, itp.;2)	Prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi Kontraktem w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane; łącznie
 z robotami koniecznymi do wykonania, a nie ujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy;3)	Swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania;4)	Przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią;5)	Egzekwowania od Wykonawcy uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w rozbiciu miesięcznym oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni;6)	Prowadzenia regularnych (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie;7)	Monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji kontraktu harmonogramem robót i zdefiniowanymi wskaźnikami;
8)	Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie Wykonawcy wpisem do dziennika budowy do naprawy sytuacji.9)	Udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących kontraktu;10)	Kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji  ruchu;11)	Podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach kontraktu na roboty oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego;12)	Wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna;13)	Organizacji oraz przewodniczenia comiesięcznym naradom dotyczącym postępu robót (Rad Budowy), w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w realizację kontraktu stron (Kierownik Projektu, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawca robót oraz inni przedstawiciele firm biorących udział 
w realizacji budowy) oraz sporządzania protokołów z tych nard i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 7 dni od dnia narady;
14)	Organizacji oraz przewodzenia cotygodniowym naradom technicznym, w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w realizację kontraktu stron oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 7 dni od dnia narady;15)	Obecność całego Zespołu Inspektora Nadzoru Budowlanego według potrzeb na radach budowy i radach technicznych jest obowiązkowa;16)	Ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego;17)	Czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska, współpracy z organizacjami ekologicznymi, zgodnie z obwiązującymi przepisami;18)	Wydawania poleceń zmian Wykonawcy robót  oraz dokonywania ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego;
19)	Nadzorowania wykonania zleceń dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym - w ramach wynagrodzenia; 20)	Oceny przydatności gruntów stosowanych w budowlach ziemnych oraz technologii wg. wykonania robót;
21)	Nadzorowanie badań laboratoryjnych i polowych , realizowanych przez Wykonawcę robót;22)	Kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów;
23)	Nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót;24)	Udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 3 dni przed o zamiarze ich pobrania.25)	Inspektor Nadzoru Inwestorskiegou ma obowiązek wykonania badań sprawdzających na własny koszt,  w tym:a)	badanie szorstkości na całym odcinku drogi;b)	badanie przydatności materiałów wbudowywanych;c)	ekstrakcje mas bitumicznych;d)	badania klasy betonu;e)	kontrolne badania geodezyjne;wszelkie badania winien wykonać w ilości niezbędnej (tj. minimum 1 badanie na 10) badań do opracowania końcowego wniosku o jakości zrealizowanych robót, 26)	Zlecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości;
27)	Sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, gwarancji wykonania, bezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, tytułów własności sprzętu itp.;28)	Zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego określonych w umowie z Wykonawcą tych robot;
29)	Zalecenia sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy;
30)	Weryfikowania rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót;31)	Odbioru, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy robót zanikających i ulegających zakryciu zgodnie ze specyfikacją i Programem Zapewnienia Jakości,
32)	Sprawdzenia zgodności faktury Wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie 2 dni od jej otrzymania oraz sprawdzenia kompletności i poprawności przygotowanego przez Wykonawcę robót operatu kolaudacyjnego na odbiór częściowy robót zgodnie z wymaganiami Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią;33)	Doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów Kontraktu;34)	Sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych;35)	Poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót;
36)	Przygotowania odbioru częściowego i końcowego robót, przygotowania protokołu odbioru, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogram finansowo-rzeczowego) oraz uczestnictwa w odbiorze robót podstawowych, zamówień dodatkowych;37)	Powiadomienia komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru, przekazania operatu kolaudacyjnego do Departamentu Wdrożenia RPO Wydział Wdrożenia Projektów Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, celem jego weryfikacji i akceptacji nie później niż na 7 dni roboczych przed planowanym terminem odbioru; 38)	Sprawdzenia miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót;39)	Poświadczenia terminu zakończenia robót;
40)	Identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom;41)	Dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót;
42)	Zapobiegania roszczeniom Wykonawcy;43)	Powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania;44)	Rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich;
45)	W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji Kontraktu, reprezentowanie Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego , co do przedmiotu sporu;46)	Wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją projektu wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo - kontrolnych z jednostek zewnętrznych;
47)	Prowadzenia bieżącej kontroli Kontraktu;48)	Odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, problemach jakie napotkał w trakcie realizacji robót; 49)	Sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót;50)	Rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia;
51)	Wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót;
52)	Przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowana budową (łącznie z pomiarami geodezyjnymi naniesionymi na plany sytuacyjne) w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym;53)	Przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest wymagane;54)	Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Kontraktu, a w szczególności, w terminie 7 dni (kalendarzowych), przygotowania odpowiedzi na pisma dotyczące: zjazdów, przepustów itp. od mieszkańców przyległych do drogi działek i administracji terenowej oraz opiniowania wniosków  o zjazdy, chodniki, ścieżki rowerowe itp., które będą pojawiać się w trakcie budowy oraz wszelkiej korespondencji związanej z realizacją powyższego zadania;55)	Dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad;56)	Odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad;57)	Wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;58)	Dokonania odbioru końcowego i przekazanie obiektu do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem Projektu,59)	Przygotowania końcowego rozliczenia kontraktu i sporządzenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania;60)	Wnioskowania o zwrot części zabezpieczenia należytego wykonania umowy.2.    Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z Projektantem będzie decydować o:1)	Dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; dopuszczeniu i protokólarnym odebraniu placów składowych materiałów; 2)	Zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót;3)	Dopuszczeniu do pracy wytwórni mas bitumicznych i betonowych (protokół), wytwórni prefabrykatów  oraz sprzętu i środków transportu Wykonawcy4)	Zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót;5)	Wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu;
6)	Sposobie zabezpieczenia wykopalisk odkrytych na terenie budowy.7)	Wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej,
O powyższych decyzjach Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie niezwłocznie informować Zamawiającego.3.    Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  będzie wnioskować do Zamawiającego o:1)	Zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie;
2)	Zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót;3)	Udzielenie zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z ustawą pzp.4. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  w porozumieniu z Zamawiającym będzie akceptować:1)	Propozycję Wykonawcy robót odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie Wykonawcy robót;2)	Laboratorium Wykonawcy robót, wskazane w jego ofercie, po sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności sprzętu i urządzeń laboratoryjnych oraz propozycję Wykonawcy robót odnośnie zmiany Laboratorium na inne niż wskazane w ofercie Wykonawcy robót; 3)	Sprzęt i urządzenia pomiarowe Wykonawcy robót, o ile nie zostały wskazane w ofercie Wykonawcy robót oraz propozycję Wykonawcy robót odnośnie zmiany sprzętu lub urządzeń;4)	Źródła pozyskania materiałów miejscowych, o ile nie zostały wskazane w ofercie Wykonawcy robót.Etap po zakończeniu robót.Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego, potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego.Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego wyegzekwuje od Wykonawcy robót przygotowanie Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) wraz z jego sprawdzeniem i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania Decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu w zakresie zgodnym z ustawą Prawo Budowlane, a także sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów umożliwiających złożenie wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią.
W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego jest zobowiązany i upoważniony do:1)	Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie rękojmi;2)	Prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót (co najmniej 2 razy w roku) z udziałem Kierownika Projektu i przedstawicieli Wykonawcy Robót i sporządzania protokołów z przeglądów;
3)	Wystawiania Wykonawcy Robót polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczania terminów ich usunięcia;4)	Nadzoru nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad;5)	Odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad;6)	Wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku, gdy nie zostaną usunięte przez Wykonawcę Robót w wyznaczonym terminie;7)	Sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów;8)	Sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie rękojmi;
9)	Wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;10)	Wnioskowania po zakończeniu okresu rękojmi o zwrot Zabezpieczenia.4.  Współpraca z Zamawiającym.Na każdym etapie realizacji kontraktu Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swojego Zespołu w taki sposób, aby Kontrakt na wykonanie robót był zrealizowany zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym.5.	Zarządzanie Kontraktem.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego opracuje i przedłoży w ciągu 14 dni od podpisania umowy:1)	Harmonogram działań zawierający:Rozpoczęcie, kolejność oraz czas trwania proponowanych działań z uwzględnieniem okresu mobilizacji. Identyfikacja i określenie czasu głównych etapów realizacji przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem czasu pracy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na poszczególnych etapach.2)	Zasady kontroli jakości
Opis procedur postępowania na poszczególnych etapach realizacji umowy o roboty budowlane:a)	monitorowania postępu robót, tworzenie dokumentacji fotograficznej ( z widocznymi datami),b)	kwalifikowania środków (personelu, materiałów, sprzętu) do wykonania robót,c)	odbioru robót i potwierdzania płatności,d)	wprowadzania zmian,e)	wczesnej identyfikacji problemów, które mogą być podstawą do  roszczeń oraz rozpatrywania roszczeń Procedury powinny zawierać opis lub diagram czynności, wyszczególniać osoby biorące udział w wykonaniu tych czynności, określać rolę, jaką pełnią te osoby wraz z przypisanymi im uprawnieniami i obowiązkami, zawierać propozycję zapisów dokumentujących wykonanie zadań oraz wzory obowiązujących dokumentów.6.	Wymagania od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego Personel Nadzór nad realizacją Kontraktu będzie powierzony osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia na formularzu Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (załącznik nr 5 do SIWZ), spełniającym określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji Kontraktu. Należą do nich:	Inspektor Koordynator - Inspektor nadzoru robót drogowych;Inspektor nadzoru robót sanitarnych;Inspektor nadzoru robót elektrycznych;Inspektor nadzoru robót teletechnicznych;	Geodeta;Inspektor ds. materiałowych - technolog;Inspektor ds. rozliczeń ;Geolog;	Prawnik.Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Kierownika Projektu i po powiadomieniu Wykonawcy robót.Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie:
a)	dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty; 
b)	przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych; c)	dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji; d)	potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki kontraktu i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;e)	nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych;Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego oraz pozostałe osoby powinny być dostępne na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót.
Najpóźniej 7 dni od podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopię uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
7. Raporty Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego projektu w zakresie i terminach określonych poniżej.
1)	Raporty miesięczne Inspektor Nadzoru Inwestorskiego do 5-tego każdego miesiąca przedłoży Kierownikowi Projektu Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane.Raport będzie zawierał:a)	Opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów,b)	Zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót,c)	Zaangażowanie finansowe,d)	Postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót w powiązaniu z planem na każdy miesiąc,
e)	Plan robót i finansów na kolejny miesiąc,f)	Graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem,g)	Graficzną prezentację postępu robót na planie i/lub rysunkach obiektów,h)	Fotografie ( z widocznymi datami) dokumentujące postęp robót,i)	Wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.
j)	Aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach Kontraktu oraz wartość zamówień dodatkowych,k)	W okresie monitoringu miesięczne informacje o wynikach analiz.2)	Raport techniczny Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej.
3)	Raport dotyczący sporu Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu Raport dotyczący sporu:a)	w każdym wypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji Kontraktu,b)	a także wraz z wystawieniem Świadectwa Wykonania Kontraktu dla wszystkich spraw spornych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji, w których Wykonawca robót, co prawda nie wszczął sporu sądowego, ale nie zgodził się ze stanowiskiem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego.
Każdy Raport dotyczący sporu zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium). Do Raportu powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron. Jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do zawarcia w Raporcie swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska, co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć.4)	Raport końcowy
Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy zawierający:1.	Wstęp
1.1.	Krótki opis projektu; 1.2. 	Działania przed rozpoczęciem Kontraktu
1.3.	Protokoły odbioru wskaźników produktu i rezultatu;2.	Dokumentację Projektową
2.1.	Założenia Projektowe;2.2.	Zmiany projektowe w trakcie realizacji;
3.	Organizację i zarządzanie Kontraktem;3.1.	Struktura Zarządzania Wykonawcy
3.2.	Struktura Nadzoru Inwestorskiego;4.	Wykonawstwo;4.1.	Postęp robót
4.2.	Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót;4.2.1.	Dział Ogólny;4.2.2.	Roboty Ziemne;4.2.3.	Pozostałe roboty;4.3.	Osiągnięta Jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi;4.4.	Przyczyny wystąpienia wad;5.	Sprawy umowy o roboty budowlane i Zmiany;5.1.	Czas trwania umowy o roboty budowlane;5.2.	Roszczenia;6.	Sprawy finansowe
6.1.	Przyczyny zmiany Ceny Kontraktowej;6.2.	Analiza płatności
6.3.	Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót;7.	Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji Kontraktu dotyczące;7.1.	Dokumentacji projektowej
7.2.	Warunków Kontraktu;7.3.	Specyfikacji Technicznych;7.4.	Czasu trwania umowy o roboty budowlane;7.5.	Technologii robót;7.6.	Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty.W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany do przekazywania Kierownikowi Projektu raportów z przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach Kontraktu oraz usunięcia przez Wykonawcę Robót wad ujawnionych w okresie rękojmi.8. Płatności
Wynagrodzenie za wykonane usługi w czasie realizacji zamówienia będzie następowało nie częściej niż raz na kwartał, stosownie do zaawansowania robót budowlanych (roboty sprzedane). Zobowiązuje się Inspektora Nadzoru Inwestorskiego do wystawienia faktury z tą samą datą z jaką wystawiona będzie faktura Wykonawcy robót budowlanych w celu ujęcia ich w jednym wniosku o płatność. Podstawę płatności stanowi zatwierdzony przez Zamawiającego protokół odbioru usługi oraz Raporty miesięczne (ewentualnie Raport techniczny, Raport dotyczący sporu czy też Raport końcowy)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.63.00.00-3, 71.63.10.00-0, 71.63.13.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: - nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie usługi polegające na pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego 
w tym co najmniej 1 usługi dla inwestycji drogowej o wartości min. 10 mln. zł brutto.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych usług 
i  dowodów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia 
Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że przekazanie potencjału przez inny podmiot będzie miało charakter rzeczywisty, faktyczny, pozwalający na realne wykorzystanie wiedzy i doświadczenia w toku realizacji zamówienia. Dysponowanie zasobami musi zostać udowodnione Zamawiającemu przez Wykonawcę w sposób nie budzący wątpliwości co do tego, czy podmiot udostępniający swoje zasoby z zakresu wiedzy i doświadczenia posiada je i rzeczywiście udostępnia. Doświadczenie nie stanowi dobra, które może być przedmiotem samodzielnego obrotu. Doświadczenie stanowi składnik przedsiębiorstwa w znaczeniu przedmiotowym i dzieli byt prawny przedsiębiorstwa (w rozumieniu. art. 551 i art. 552 Kodeksu cywilnego). Nie jest zatem możliwe udostępnienie doświadczenia bez jednoczesnego udostępnienia przedsiębiorstwa, z którym to doświadczenie jest związane. Z tych też względów dla potwierdzenia rzeczywistego udostępnienia zasobu doświadczenia, konieczny jest bezpośredni udział tego podmiotu w wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 2, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
a)	zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c)	charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d)	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

Kwalifikacje Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego
a)	Inspektor koordynator (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru w zakresie objętym projektem budowlanym, posiadającym co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub inspektor nadzoru, w czasie którym jako kierownik budowy lub inspektor nadzoru nadzorował wykonanie  min. 1 zadania drogowego o wartości minimum 5 mln zł  brutto,
b)	Inspektor robót sanitarnych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych lub inspektora nadzoru w zakresie objętym projektem budowlanym, posiadającym co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, 
c)	Inspektor robót elektrycznych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych lub inspektora nadzoru w zakresie objętym projektem budowlanym, posiadającym co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, 
d)	Inspektor robót teletechnicznych (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru w zakresie objętym projektem budowlanym, posiadającym co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, 
e)	Geodetą posiadającym wykształcenie wyższe i uprawnienia w zakresie: geodezyjne pomiary realizacyjne i inwentaryzacyjne, geodezyjna obsługa inwestycji, rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku geodety;
f)	Specjalistą technologiem ds. materiałowych posiadającym wykształcenie wyższe, doświadczenie 
w badaniu materiałów budowlanych dla drogownictwa i co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku technologa ds. materiałowych;
g)	Specjalistą ds. rozliczeń, co najmniej 5 letnie doświadczenie w obmiarach i wycenie robót budowlanych, przygotowaniu rozliczeń i rozliczaniu robót  budowlanych;
 h)	Geolog (1 osoba) posiadająca wykształcenie wyższe, uprawnienia kat. minimum VII oraz  5 letnie doświadczenie w sporządzaniu ekspertyz lub opinii geotechnicznych, dokumentacji geologiczno-inżynierskich; 
i)	Prawnik (1 osoba) posiadająca tytuł zawodowy rady prawnego lub adwokata oraz min. 5 letnie  doświadczenie zawodowe.

Zamawiający dopuszcza łączenie specjalności wskazanych wyżej przez osoby posiadające powyższe wymagane uprawnienia. Osoba wskazana do pełnienia obu funkcji musi spełniać wymagania dla obu łączonych funkcji.

Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000  zł,

Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty dokumenty finansowe wymienione powyżej (jako podstawa do oceny spełnienia warunków) potwierdzające spełnienie wymagań finansowych przez ten podmiot. 
Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż 
w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Dowodami tymi są:
a)  poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych  usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 
b)  oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o których mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
Dowodami, o których mowa w pkt 1.2 ppkt. 2) są:
a)	poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych  usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , 
b)	oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o których mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.


Dokumenty składające się na ofertę:
1)	Wypełniony  załącznik nr 1 - formularz OFERTA .
2)	Wskazane w SIWZ dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia.
 Inne dokumenty :
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Umowa zostanie zawarta według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
2.	Zamawiający załącza do niniejszej SIWZ wzór umowy, której uzupełnieniu podlegały będą jedynie dane ustalone w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Zmiana postanowień umowy może być dokonana jedynie w przypadku zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty (art. 144 ustawy Pzp), na podstawie której dokonano wyboru oferty lub okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności gdy:
a.	zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji zamówienia;
b.	miało miejsce wydłużenie terminu wykonania zamówienia z uwagi na:
- wystąpienie nadzwyczajnych warunków pogodowych nie pozwalających na wykonanie zamówienia dotyczącego wykonania robót budowlanych nad którymi pełniony jest niniejszy nadzór,
- innych okoliczności niezależnych od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, termin może ulec przedłużeniu o czas trwania tych okoliczności  ( co nie będzie miało wpływu na zmianę wynagrodzenia);
c.	nastąpiły zmiany kluczowych specjalistów realizujący przedmiotowe zamówienia (Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego). Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy;
d.	wystąpiły konieczności zmiany Podwykonawcy dla części zamówienia, którą Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania Podwykonawcy, za zgodą Zamawiającego;
e.	wystąpiła konieczność zmiany zakresu podwykonawstwa  dla zapewnia ciągłości wykonania umowy;
f.	w sytuacji, gdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego opierał się na zasobach podmiotów trzecich wskazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu, dopuszcza się zmianę tych podmiotów na etapie realizacji zamówienia, pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnienia warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne;
g.	zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 k.c. - Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy;
h.  zmianę częstotliwości płatności, częściej niż raz na kwartał, wynikającej z rozliczeń finansowych pomiędzy Zamawiającym, a instytucją współfinansującą;
i.	zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT).

Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

3. Natomiast nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu np.144 ustawy Pzp:
a. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego)
b. zmiana danych teleadresowych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.naklo.pl- zakładka bip. zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można odebrać w siedzibie Zamawiającego lub pobrać ze strony internetowej.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Biuro Podawcze pokój nr 9, w Urzędzie Miasta i Gminy przy ul. Ks. P. Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany ze środków Europeskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com